eitaa logo
معرفت
365 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
226 فایل
چشم‌بازکن‌حقیقت‌راببین زانکه‌خالیست‌ازمعرفت‌بینانیست خواب‌اوراربوده مستیش‌اوراگرفته اوزخودهم‌آنچنان‌آگاه‌نیست وقت‌مردن،همه‌بیدارمی‌شوند مردآنست‌که‌اینجادرپِی‌بیداریست https://harfeto.timefriend.net/16937267841399 @khodanemay
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️✨⚡️✨⚡️✨⚡️✨⚡️✨⚡️✨ ⚜ کانال تزکیه عملی ⚜ طریق عملی تزکیه در محضرحضرت آیت الله العظمی محمد شجاعی (رحمه الله علیه) @tazkiyehamaly ⚡️✨⚡️✨⚡️✨⚡️✨⚡️✨⚡️✨
8.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | درس اخلاق امام خمینی ره 🔰 خیال میکنند کمال، رئیس شدن است! 🔹 فطرت انسان ،فِطْرت اللّه التی فَطر النّاس عَلیها؛ این فطرت توحید است، کمال مطلق است. اگر تا آنجا نرسید هرچه میخواهید دنبال یک گم شده ای هستید. مدرسه علمیه صالحیه قزوین 🖇 @salehie_qazvin
🗓سالروزهلاکت فیزیکدان‌یهودی 🏴پدربمب‌اتمی، رابرت‌اوپن‌هایمر 💠رهبرانقلاب ‼️علم وقتی جهت نداشت میشود استعمار و بوسیله آن پدر میلیونها انسان را در میآوردند. علم بی‌جهت و بی منطق و غیر اخلاقی و معنوی، میشود بمب اتم پس ما بایستی دستگاه علمی خودمان را مراقبت کنیم و یک راه جدیدی برای علم درست کنیم. آن چیست؟ آن عبارت است از سازندگی اخلاقی و معنوی در کنار علم! ۹۴/۸/۲۰ ‼️من اصرارم بر اینستکه این را فراموش نکنید که علم و دین توأمانند. علم مجرد از دین شاید در کوتاه مدت یک کشوری را به یک نقطه‌ای از افتخار هم برساند، اما در بلندمدت برای بشریت زیانبار است؛ نتیجه‌اش همین میشود وسیله‌ی زورگوئی و استثمار و تخریب حرث و نسل و بمب اتم و روی کار آمدن سیاستمدارانِ دور از همه‌ی احساسات انسانی در خیلی از کشورهای دنیا. علم را باید با دین همراه دانست. علم را برای خدا و در راه خدا باید تحصیل کرد و به کار گرفت. این، جزو تعالیمِ اولیه‌ی ما باید باشد؛ در همه‌جا. ۸۶/۴/۲۵ ⚠️توجه؛ 📽زندگینامه رابرت اوپن هایمر در مستند "من مرگ میشوم" را حتما در آپارات ببینید! @Jahade_tabeini
📖 بخوانیم | کلام 💢 طلبه باید دستش از کتاب رها نشود! 🔶 باید دستش از رها نشود؛ کتاب بخواند، همه جورش را بخواند، در دوره‌ی جوانی بخواند. این ذخیره‌ی را که بی‌نهایت دارای است، هرچه میتوانید، در دوره‌ی جوانی پر کنید. ما هرچه در در حافظه انباشتیم، امروز موجود است؛ هرچه در دوران پیری - که بنده همین حالا هم با همه‌ی گرفتاری‌ها، بیش از جوانها میکنم - به دست می‌آوریم، ماندگاری ندارد. الان شما جوانید. این منبع قیمتىِ ارزشمند را از اطلاعات ارزشمند، از آگاهی‌های مفید و لازم در زمینه‌های مختلفی که برای به آنها احتیاج دارید، هرچه میتوانید، انباشته کنید؛ از این استفاده خواهید کرد. 📌 رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) ۱۳۹۱/۰۷/۱۹ مدرسه علمیه صالحیه قزوین 🖇 @salehie_qazvin
20.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 علاقمندان محترم توجه داشته باشند که این مبحث ارزشمند در 6 قسمت تهیه و تنظیم شده و به همدیگر مرتبط است که فهم دقیق مساله تشکیک شیطان ، مستلزم پیگیری همه قسمت های آن است. (ره) (ره) ✅@shojaee_org
🗓صدودمین‌سال‌ولادت‌مرجع‌مجاهد 🏳اول‌دبیرشورای‌نگهبان‌منصوب‌امام 🏳عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان‌ 🏳آیةالله‌‌شیخ‌لطف‌الله‌صافی‌گلپایگانی 💠رهبرانقلاب ‼️مراجع تقلید کنونی، مکرر متعددشان به بنده گفتند که ما تضعیف این نظام را به هر کیفیتی حرام قطعی میدانیم. خیلیشان از روی لطف به من پیغام میدهند یا میگویند که ما تو را مرتباً دعا میکنیم. این نشان دهنده قدرشناسی از نظام اسلامی است. ۹۱/۷/۲۰ ‼️از مسایل مهم در حوزه، نظام اخلاقی حوزه‌هاست که باید ذیل همین برنامه تحولی حوزه انجام گیرد؛ نظام اخلاقی ما در حوزه‌ها باید در جهت تکریم اساتید و عناصر فاضل و مراجع تقلید قرار گیرد. هر کسی آسان به حد مراجع معظم تقلید نمیرسد؛ صلاحیت‌های زیادی لازم است. غالبا مراجع قله‌های علمی حوزه‌های علمیه محسوب میشوند، بنابراین احترام مراجع بایستی محفوظ باشد؛ باید تکریم شوند! ۸۹/۷/۲۹ 💠آیةالله صافی گلپایگانی ‼️تقویت آقای خامنه‌ای تقویت نظام و انقلاب است، خدا را شکر کنید که ایشان در تمام مسائل و تمام خطرات پیشقدم بوده‌اند و واقعا ناخدای خوبی است در این دریای طوفان زده. ما چه حکومتی را بپذیریم که در رأس آن مثل آقای خامنه‌ای را پیدا کنیم؟ کی بهتر از ایشان که با تمام وجود مقابل دنیای زورگو و بی‌منطق ایستاده است و دنیا هم از ایشان حساب میبرد ایشان نعمت بزرگ خداست و اگر قدر ایشان را ندانیم چوب میخوریم! کتاب حضرت ماه ص۲۶ ⚠️توجه؛ 🏳این موضع انقلابی آیةالله صافى و تجلیل و حمایت لسانی و عملی ايشان از انقلاب و نظام و رهبری در حالی است که نگاه آیةالله صافی با رهبری در فلسفه متضاد هست! @Jahade_tabeini
🗓سالروزابلاغ منشور توسط امام(رض) 🏳امرموکدرهبری برمطالعه این‌منشور/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️این ایام مصادف است با سالگرد صدور پیام کمنظیر امام درباره مسائل روحانیّت و جامعه‌ی علمى شیعه؛ این پیام باید هرگز کهنه نشود و کارى را که در حوزه مبارکه قم و دیگر مراکز روحانى بر اساس این پیام شروع کردند، بزرگ بشمارند و نگذارند این کار، اندک توقّفى پیدا بکند. ۶۸/۱۲/۲ ‼️منشور روحانیّت را مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. ۹۸/۲/۱۸ ‼️دشمن برای شناسایی نقاط مؤثر انقلاب و ضربه زدن به مبانی اساسی آن برنامه دارد و از جمله مقاصد آنها حوزه‌های علمیه است. صیانت از شور انقلابی و طلاب جوان با توجه به آن پیام که امام راحل در اواخر حیات مبارکشان بیان فرمودند یک ضرورت است. ۹۸/۱۱/۱۴ ‼️حقیقتاً اگر انسان بخواهد درباره‌ى این پیام صحبت بكند و مطالب آن را شرح بكند، هر سطر سطر و جمله جمله‌ى این پیام نورانى و پرمغز و معنوى و بسیار سنجیده و البته از لحاظ ادبى، زیبا و مرصّع، هر جمله‌اى از این پیام جا دارد كه انسان درباره‌اش بحث كند و حرف بزند، توصیه میكنم به مخاطبان آن پیام، یعنى به جامعه‌ى علماى اسلام و روحانیون و طلاب، كه این پیام را مثل یك درس، مثل یك كتاب، مثل یك لوح آسمانى مكرر بخوانند؛ خود من واقعاً مكرر خواندم، مخصوصاً بعضى از بخشهاى این پیام را كه هر چى انسان میخواند، احساس میكند كه روى كلمه كلمه‌ى او بایستى تأمل كند و التذاذ روحى و معنوى ببرد، تأمل كنند! ۶۷/۱۲/۱۲ @Jahade_tabeini
💎امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: ▫️طلبه ها را نصیحت کنید. ▫️طلبه ها را به تفکر، تأمل، ذکر موت و پرهیز از درس خواندن و تلاش کردن برای رسیدن به مقامات عالی برای جلب توجه مردم به سمت خود، هدایت کنید. ▫️طلبه‌ها درس بخوانند لله، فی الله و بالله؛ ▫️این آن وقت می‌شود حوزه‌ی با برکت. 1389/08/02 🌏 آدرس پایگاه: 🌐www.nomov.ir 📱 کانال «نُمو» در ایتا: 🆔 @nomov_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماجرای به قدرت رسیدن رضاخان به روایت مقام معظم رهبری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️سلاطین قاجار با علما و حوزه‌های علمیّه مخالف بودند و افراد حوزوی را هم لشکر علمای بزرگ قلمداد می‌کردند. آنها با علما مخالف بودند؛ چون علما در کارهای آنها دخالت میکردند. اگر میخواستند قرارداد رژی امضا کنند و با انگلیسیها رابطه داشته باشند و یا اگر میخواستند با دو خواهر ازدواج کنند، علما نمیگذاشتند و در مقابلشان میایستادند. 🔹بعدها در دوره پهلوی مسأله تفاوت کرد. از زمان رضاخان به این طرف، انگیزه‌های اساسی وارد کار شد و غرب - خصوصاً انگلیس - قصد داشت که کلّاً ایران را قبضه کند. این تصرّف یا به صورت ایجاد یک حکومت واقعاً انگلیسی بود - که البته نتوانستند این کار را بکنند - و یا این که حکومتی ایرانی تشکیل دهند ولی همه‌ی مقدّراتش به دست آنها باشد. راه دوم انتخاب شد و حکومت پهلوی بر اساس این تصمیم شکل گرفت و رضاخان روی کار آمد. 🔹اگر میبینید با رضاخان مخالفند، به خاطر آن است که آدم لاتِ بی سر و پایی بود که اصلاً اسم دین را نشنیده و مزه آن را هم نچشیده بود. او در یک خانواده بی سوادِ لاابالی و دور از معارف دینی تربیت شده بود و وقتی هم که بزرگ شد، در میان قهوه‌خانه‌ها و میخانه‌ها و الواط پرسه میزد. 🔹اصلاً رضاخان کسی نبود که با دین سر و کاری داشته باشد. مزاجش آماده معارضه با دین - آن هم به قصد براندازی - بود. آدمهای ضعاف النفسِ بددلِ کج سلیقه‌ای هستند که گاهی از کارهای به اصطلاح عمرانی رضاخان تعریف میکنند و مثلاً میگویند او راه آهن کشید و امنیت را برقرار کرد! 🔹باید از اینها پرسید که آیا احداث راه‌آهن و ایجاد امنیت برای مردم بود یا برای قدرتهای خارجی!؟ چه کسانی از این کارهای به اصطلاح عمرانی سود می‌بردند؟ ▫️در حقیقت رضاخان عاملی بود که انگلیسیها او را وارد صحنه کردند تا نظام دینی را در ایران به هم بریزد. به همین خاطر در سال ۱۳۱۴ شمسی گذاشتن عمامه و حضور روحانیّت در جامعه را ممنوع کرد و نظام حوزه علمیّه را به هم زد و روحانیت را مجبور به خانه نشینی کرد. 🔹 زمانی که او رفت و پسرش - محمدرضا - بر سرِکار آمد و بر امور مسلّط شد، همین نیّت را داشت و همین هدف و راه را - البته به شکلهای مدرنتر و پیشرفته تر - دنبال کرد و تا روزی که انقلاب پیروز شد، در این زمینه جلو رفت. ▫️رژیم پهلوی ساقط شد؛ لیکن فتنه انگیزه‌های اساسی مخالفت با حوزه همچنان ادامه دارد. رژیم ایالات متّحده امریکا که از کودتای ۲۸ مرداد تا پیروزی انقلاب، پشت سر محمدرضا بود و علیه دین فعّالیت میکرد، امروز به وسیله بعضی از ایادی خود - که شاید خودشان هم ملتفت نیستند - مشغول تخفیف و توهین دین و علمای دین و حوزه‌های علمیّه است. ▫️در زمان برای این که روحانیت را از چشمها بیندازد، میگفت: روحانیت مفتخور است؛ یعنی مثلاً عملگی و یا کار اداری نمیکند، در عین حال به زندگی خود ادامه میدهد. او با آن عقل ناقص خودش خیال میکرد که اگر کسی در بازار، داد و ستد نکرد و یا مثلاً بیل نزد و به اداره نرفت و شغلی نیافت، نباید نان بخورد و اگر خورد، مفتخوری کرده است! او چون به رسالت دین معقتد نبود، این حرفها را میزد و کار عالِم دین را باور نداشت. 🔹امروز هم کسان را به میزنند. کسانی که مردم را تعلیم میدهند و برایشان زحمت میکشند و آنها را دیندار میکنند و بر هدایتشان میافزایند و زمینه تحقق آیه شریفه «اهدناالصّراط المستقیم» را فراهم می‌آورند، اینها اهل دین و هدایتند و هُدات این راه محسوب میشوند. اینها کتاب مینویسند، درس میگویند، زحمت میکشند، کار میکنند و نان بخور و نمیری را هم به دست می‌آورند. مگر طلّاب حوزه علمیه چقدر از دنیا برخوردارند؟ حقوق یک طلبه فاضل معیل در قم - که بالاترینِ حوزه‌های علمیّه است - نصف حقوق یک عمله که بیل میزند، نیست. درآمد اینها از حداقل حقوق اداری کمتر است. با این وضعیت آیا میشود گفت که روحانیت ما نان خود را از طریق دین میخورد!؟ آیا این ظلم و حق کشی و بی‌انصافی نیست؟ حکومت ما اسلامی است و در آن آزادی بیان وجود دارد و این سخنان که از سر بی‌انصافی بیان شده، با استفاده از همین فضای آزاد مطرح شده است. 🔹البته منظورم این نیست که به حرف یا دعوایی جواب دهیم؛ خیر. منظور این است که شما بدانید انگیزه‌های مخالفت با حوزه زیاد و گسترده است. بعضی از کسانی که چنین انگیزه‌هایی دارند، خودشان هم نمیفهمند چه کار میکنند. نیّتهای بدی ندارند، ولی ملتفت نیستند که حرف و عملشان چه تبعاتی دارد. در خود حوزه‌های علمیّه نیز همیشه این طور بوده و اکنون هم برای تضعیف حوزه انگیزه‌های تضعیف وجود دارد. (۷۴/۶/۷بیانات در جلسه درس خارج فقه) @rozaneebefarda