eitaa logo
معرفت بصیرت
165 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
8.1هزار ویدیو
168 فایل
خبر دهید به دزدان کور دریایی هنوز کشتی این قوم ناخدا دارد #لبیک_‌یا_خامنه_‌ای ••••••••••♡♡♡♡••••••••• https://eitaa.com/joinchat/2976317502Ccccec991cc
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴تحلیلگر الجزایری: اگر ایران نبود، اسرائیل تمامی کشورهای عربی را اشغال می‌‌کرد ♦️یک تحلیلگر الجزایری، ضمن تمجید از حملات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به مواضع رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، به کشورهای سازشکار عرب حمله کرد و آنان را «دنباله‌روان و حامیانِ کینه‌توزترین دشمن عرب‌ها و مسلمانان» دانست.
26.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌ویدئوی کامل‌تر از لحظه شلیک موشک‌های بالستیک نیروهای هوافضای سپاه در عملیات دیشب
🛑بر خلاف گزارش ها، ایران هنوز از هیچ یک از موشک های مافوق صوت یا پیشرفته خود علیه اسرائیل استفاده نکرده است. 🚀در حال حاضر به نظر می رسد موشک های بالستیک مورد استفاده از انواع زیر بوده اند: 1. عماد - سوخت مایع با MaRV و 'بمبلت‌های فریبنده' گلوله‌های فرعی خوشه‌ای خارجی 2. خیبر شکن - کلاهک نوری فوق مانورپذیر سوخت جامد با MaRV در مرحله نهایی 3. قدر - موشک کلاهک سنگین با سوخت مایع بدون MaRV
🔴نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ایرانی :[آیت‌الله] سید علی خامنه‌ای شخصاً دستور حمله مستقیم به خاک اسرائیل را صادر کرد تا بازدارندگی ایجاد شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 از خرمشهر تا مسجدالاقصی 🔹شهید حسن باقری که بعد از آزادسازی خرمشهر «پیچیدگی» ادامه‌ی جنگ را می‌بیند، خروج از این موضوع را در «نوآوری» و «نقطه‌زنی» می‌یابد و شهید حسن طهرانی‌مقدم که رشد یافته‌ی مکتب دفاع مقدس است با محور قرار دادن همین سه‌گانه و با آرزوی نابودی اسرائیل، جریان موشکی را ادامه‌ می‌دهد و امروز این جریان که از دفاع مقدس نشأت گرفته، با اقتدار هیمنه‌ی پوچ اسرائیل را در هم می‌شکند... آری زمانی که سخن از ساخت آینده مبتنی بر گذشته‌ی آینده‌ساز به میان می‌آید، چنین تصویری در نظر ماست... | | |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴گزارش بی‌بی‌سی از حال و هوای مردم اسرائیل! ♦️کسری ناجی، خبرنگار مقیم در بیت‌المقدس:مردم بسیار نگران و وحشت‌زده هستند؛ موشک‌های بالستیک و پهپادها وارد حریم هوایی اسرائیل و بیت‌المقدس شدند و پایین بودند و صدای بسیار مهیبی هم داشتند؛ خیلی وحشتناک بود؛ اسرائیل در شرایط دشواری است شاید تلافی نکنند! ♦️شهروند صهیونیست:صدای بمباران بسیار وحشتناک بود؛ ایران کشوری قدرتمند است؛ ما خیلی می‌ترسیم!
🔴 وضعیت جامعه در دوران هشت سال دفاع مقدس و شرایط فعلی چه تفاوت هایی دارد؟! 🔹‌ظهر ششم تیرماه 1360 عملیات نافرجام ترور آیت الله خامنه ای به وسیله گروهک فرقان، در شرایطی انجام شد که «محمدرضا کلاهی» خود را برای منفجر کردن دفتر حزب جمهوری اسلامی آماده می کرد. چند روزی از شهادت مصطفی چمران گذشته بود و ابوالحسن بنی صدر به تازگی از ریاست جمهوری عزل شده بود. 🔹‌رجوی از هوادارنش خواسته بود تا مسلحانه به خیابان بیایند. منافقین میتینگ های سیاسی می گرفتند و پایان جمهوری اسلامی را در تابستان وعده می دادند. چند ماه بعد رئیس جمهور و نخست وزیر ایران ترور شدند... 🔹‌در کنار تمامی هرج و مرج های آن روز ها، نحوه مدیریت مسئله جنگ با رژیم بعث مسئله اول مدیریت کشور بود. نکته قابل توجه جنگ این بود که به موازات چنین اتفاقاتی، فرماندهان و نیرو های نظامی ایران با طراحی عملیات های ثامن الائمه و طریق القدس هم حصر آبادان را شکستند و هم شهر بستان و بسیاری از روستا ها و پاسگاه های مرزی را آزاد کردند. 🔹‌انقلابی که در روز های ابتدایی خود دچار اختلاف افکنی به وسیله گروهک ها در میان مردم شده بود امروز مقتدارنه فضای داخل کشور و منطقه را مدیریت می کند. بی شک حمایت های مردمی در مسئله جنگ چه در زمان دفاع مقدس و چه در هر زمان دیگری شاه کلید پیروزی های بزرگ خواهد بود.
🔴افشاگری کارمند سابق اطلاعاتی آمریکا از شاهکار موشکی ایران ♦️«اسکات ریتر» افسر پیشین اطلاعاتی آمریکا:ایالات متحده یک رادار باند ایکس پیشرفته AN/TPY-2 مستقر در هار قرن، در صحرای نقب دارد. ♦️ ماموریت آن شناسایی پرتاب موشک‌های ایران و ارسال داده‌های هدف‌گیری به ارو و دیوید اسلینگ اسرائیل و باتری‌های تاد ABM آمریکا است که برای حفاظت از سایت‌های حساس اسرائیل از جمله دیمونا و پایگاه‌های هوایی نواتیم و رامون مستقر شده‌اند. ♦️ موشک های ایران هر دو پایگاه هوایی نواتیم و رامون را هدف قرار دادند. ♦️ بهترین رادار جاسوسی دنیا که با پیشرفته ترین پدافند ضد موشکی دنیا کار می کند، در مقابل حمله ایران ناتوان بود. ♦️ برای همه کسانی که تلاش می کنند وقایع دیروز را به عنوان یک پیروزی اسرائیل بپندارند، این واقعیت را بجوید: ♦️ بهترین سامانه دفاع موشکی جهان نمی‌توانست از سایت‌هایی که وظیفه حفاظت از آنها را در برابر حملات موشک‌های ایران بر عهده داشتند، محافظت کند. چه کسی برتری بازدارندگی دارد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا قدرت موشکی ایران مهم است؟ 🔹نادری‌شریف، معاون وزیر دفاع: قبل از انقلاب یک برگ از دانش ساخت موشک در کشور وجود نداشت و بزرگ‌ترین پروژه موشکی ایران صرفا راکت بود که خیلی از تکنولوژی آن روز دنیا عقب‌تر بود. 🔹قبل از انقلاب که رابطه ایران با غرب بهتر بود هیچ کشوری حاضر به انتقال تکنولوژی موشک به ایران نبود. 🔹 اگر شما بجای ساخت موشک و جنگنده آن را مثلا از آمریکا بخرید، بدون اجازه آن‌ها حق استفاده از سلاح‌ها را ندارید.
📣 بخشی از سخنرانی تاریخی جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان در ۲۸ خرداد ۱۳۶۱ در پادگان زبدانی سوریه: 🔺️با اسرائیل وارد جنگ خواهیم شد و عملیات‏مان را علیه آن‌ها شروع خواهیم کرد. هرکس با ماست؛ بسم‌‏الله! هرکس با ما نیست، خداحافظ! ما با ایمانمان مى‌‏جنگیم؛ بگذار بوق‏‌هاى تبلیغاتى رسانه‏‌هاى صهیونیستى و سران اسرائیل به ما بگویند شما براى خودکشى آمده‌‏اید. ما ثابت مى‏‌کنیم که خون ما باعث خواهد شد که سرزمین‏‌هاى مقدس اسلامى از دست امپریالیزم آمریکا و این رژیم غاصب و فاسد صهیونیستى آزاد بشود. 🔺️تا در اقصى نقاط جهان گوینده "لااله الا الله” هست، همان جا نیز مرز اسلامى ماست. ما این هنرنمایى‏‌هاى فرسوده و نقاشى‌‏هاى از بین رفته در طول تاریخ بر روى صفحات لجن‌مالى شده‌‏اى را که به نام مرزهاى جغرافیایى در بین ممالک اسلامى علم کرده‌‏اند، هرگز قبول نداریم. 🔺️اسرائیل را به سقوط مى‏‌کشانیم. روزى را نزدیک خواهیم کرد که اسرائیل چنان بترسد و در فکر این باشد که مبادا از لوله سلاحمان، به جاى گلوله، پاسدار بیرون بیاید. باشد که ما شبانگاهان بر سرشان بریزیم؛ همچون عقابان تیزپروازى که شب و روز برایشان معنا ندارد و باشد آنجایى به هم برسیم که با گرفتن هزاران اسیر از صهیونیست‏‌ها به جهانیان ثابت کنیم که ما به اتکا به سلاح ایمان‏مان مى‏‌جنگیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت امام خامنه ای پیشگویی ۴۰ سال پیش مقام معظم رهبری در حالی که سردار دلها شهید حاج فاسم سليماني کنارشان است با قاطعیت امروز را پیش بینی می کنند ..
⭕️ چند نکته از 1⃣ اتفاقی که افتاد، بیش از تصورها بود. حجم موشک و پهپادهای ارسالی در اولین رویارویی مستقیم از خاک ایران به سرزمین های اشغالی با غافل گیری در شدت آن همراه بود 2⃣بواسطه عدم حمله به مرکز و شهرهای رژیم و تمرکز بر پایگاه های مهم در نقب ( صحرای جنوب فلسطین) طبیعی است که تلفات انسانی جدی ای نداشته باشد، که البته بنظر می رسد هدف هم تلفات گیری انسانی نبوده 3⃣فعلا حجم سانسور رژیم جدی است و تمام تصاویر منتشر شده هم از سوی فلسطینی ها و فیلم برداری آنها منتشر شده 4⃣طبق ادعای رسمی سخنگوی ارتش رژیم، آمریکا، انگلیس، اردن، عربستان، امارات و فرانسوی ها در مقابله با حمله ایران نقش آفرینی کرده اند. موفقیت ادعایی رژیم، سهم رژیم نیست 5⃣نفس تصمیم و اراده چنین اقدامی، معادلات منطقه ای را تغییر خواهد داد. 6⃣تاکید علنی بایدن بر عدم پاسخ اسرائیل و همراهی در پاسخ دهی را می‌توان نتیجه پیغام های دیپلماتیک روزهای اخیر، حجم بالای حملات دیشب و رساندن پیغام ممکن بودن اراده و توان اجرای چنین حملات جدی تر ، سنگین تر و با موشک های پر قدرت تر دانست 7⃣عدم نقش آفرینی جدی و چشم گیر گروه ها ی مقاومت از حماس، عراق، حزب الله و یمن بنظرم تصمیمی دقیق برای به حاشیه نبردن اقدام و پیغام و ایجاد بازدارندگی مشخص بود 8⃣سخنان واضح و شفاف سردار باقری و سکوت نسبی دیگر مسئولین سیاسی و نظامی کشور با گذشت ۵ ساعت از پایان حمله، پیشرفت روبه جلویی است😁 9⃣پاسخ اسرائیل، مستقیم یا خرابکارانه؟ بنظرم پاسخی مثل پاسخ دیشب ایران نخواهد بود. همگی خواهان عدم تنش اند بالاخص آمریکایی ها 🔟اقدام دیشب قطعا بی نظیر و کم نظیر در منطقه بود. ارزشش را باید با مدیریت صحیح رسانه ای، عدم توقع سازی کاذب، بازارها و موضع گیری ها و واکنشی دقیق پاسخ احتمالی رژیم حفظ کرد
♦️یک مقام نظامی دست اندرکار حملۀ موشکی سپاه: همۀ اهداف موشکی و پهپادی عملیات ایران در مناطق اشغالی، نظامی بوده است. ♦️رئیسی: نیروهای مسلح ایران درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیستی دادند هرگونه ماجراجویی جدید با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد. ♦️روزنامۀ اسرائیل هیوم: با حملۀ ایران معادلات تغییر کرد باید تهدیدهای ایران را جدی بگیریم. اسرائیل دیگر نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن تبعات، به اهداف ایران حمله کند. حملۀ موشکی ایران توانست مقابل اسرائیل بازدارندگی ایجاد کند، اکنون اسرائیل برای هر اقدامی باید دو بار فکر کند. ♦️رسانه عبری:ایران دیشب موفق شده است با موشک های بالستیک سنگر شکن یکی از مقرهای زیرزمینی شاباک را مورد هدف قرار دهد.
🔺ایران در حمله به رژیم صهیونیستی چه رکوردهایی را شکست؟
واقعا انسان غصه می خوره!! عجیب نیست؟ مایی که قادریم ۲ هزار کیلومتر آن طرف تر دشمن را سیلی بزنیم و تنبیه کنیم چرا نمی توانیم مشکل نوسان طلا و دلار خراب شده را در داخل کشور حل کنیم؟! دلاری که فعلا با بالا رفتنش همه قیمتها بالا میره و پابرهنه ها ناراحت و تحت فشارند! متاسفانه فعلا اقتصاد کشور ما به دلایل مختلف وابسته به دلار هست!! دولت محترم شفاف با ملت رو در رو صحبت کند و اگر موانعی برای ثبات قیمت دلار و طلا هست بدون تقیه یا مصلحت سنجی با مردم در میان بگذارد. همه مسئولان دست به دست هم دهند حتی شده از نیروی بسیج و سپاه کمک بگیرند و جستجو و کار اطلاعاتی کنند بفهمند کدام دلال ها یا کدام عوامل در بالا رفتن دلار خراب شده دخیل هست! از نظرات نخبگان و اساتید دانشگاه استفاده کنند این معضل خانمان سوز یکبار برای همیشه شناسایی و درمان بشه ... ما با مردم که روبرو می شویم گله مند هستند و جوابی هم براش نداریم... حیف... این معضل تمام خدمات دولت محترم را زیر سوال برده و بی اثر می کند...
🔴هماهنگی میدان و دیپلماسی و پیروزی سیاسی برای ایران ♦️جلسه شورای امنیت که شب گذشته و با اسم «وضعیت خاورمیانه» برای بررسی اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی و به درخواست این رژیم تشکیل شده بود بدون صدور هیچ بیانیه و قطعنامه‌ای به کار خود پایان داد. ♦️مشاهدات نشان می‌دهد که در این کارزار سیاسی چین و روسیه به نحو مطلوبی به نفع ایران وارد عمل شدند و به همین دلیل تلاشهای اسرائیل، امریکا و‌ برخی دیگر از هم پیمانان آنان برای تحت فشار گذاشتن سیاسی ایران نیز بی‌نتیجه مانده است. ♦️این یکی از مهمترین نتایج هماهنگی خوب میدان و دیپلماسی برای تامین امنیت و منافع ملی است. نه میدان در برابر و مزاحم دیپلماسی است و نه دیپلماسی بدون میدان می‌تواند کاری از پیش ببرد؛ همدلی و هماهنگی این دو با یکدیگر، حتماً به نفع کشور است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از اینجا میبوسم دست علی زمان رو ... نظرات جالب مردم درباره حمله دیشب
رسانه‌های عبری: حمله ایران دقیق‌ترین عملیات نظامی در تاریخ بود رسانه‌های عبری اذعان کردند: عملیات شامگاه چهاردهم آوریل (شنبه)، دقیق‌ترین، متمرکزترین و هماهنگ ترین حمله در تاریخ نظامی جهان در استفاده از تسلیحات پیشرفته و نقطه زن بوده است. شامگاه پهپادهای ایرانی، یک شکست راهبردی دیگر برای نتانیاهو محسوب می شود.
🔺تصویر ماهواره‌ای از کشتی توقیف شده MCS Aries که درحال حاضر در آب‌های خلیج فارس لنگر انداخته است. شناور کانتینربر MCS Aries که روز شنبه توسط نیروی دریایی سپاه در دریای عمان توقیف شد، در کنار سایر شناورهای توقیف شده توسط ایران، در آب‌های خلیج فارس لنگر انداخته. شناور نفتکش Advantage Sweet که در تاریخ 7 اریبهشت سال گذشته توسط نیروی دریایی ارتش توقیف شد، حامل نفت کویت بود که مدتی قبل محموله آن توقیف و به سوپرتانکر VLCC Navarz منتقل شد. در طرف مقابل، نفتکش niovi که در تاریخ 13 اردیبهشت سال گذشته توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شد، بدون محموله بوده و نفتکش ST NIKOLAS نیز که در 21 دی سال گذشته توسط نیروی دریایی ارتش در دریای عمان توقیف شده و حامل یک میلیون بشکه‌ای نفت عراق بود، همچنان با محموله خود در ساحل ایران توقیف و لنگر انداخته است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 افسر بازنشسته ارتش آمریکا: ♦️عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی تاریخ نوین بود...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️۹۹ درصدشون رهگیری شدند؟ +بفرستید برای هر کسی که میگه ایران کار خاصی نکرد✌️
🔺🔻چهره ها در مطبوعات/ معادله جدید ایران و رژیم صهیونیستی چه خواهد بود؟ 🔹وکیلی سردبیر روزنامه ابتکار با تیتر «چی شد وچه خواهدشد؟» به این موضوع پرداخت و معتقد است «پس از ناکامی رژیم اسرائیل در غزه، راهبرد این رژیم درخصوص ایران تغییر کرد. از [طرفی]توان دفاعی و بازدارندگی ایران در پس این تغییر راهبرد مورد تردید بود. [اما با مشخص شدن] توان آفندی و دفاعی ایران، آمریکا تلاش خواهد کرد ابزارهای امنیتی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و داخلی را علیه ایران فعال کند. 🔹جهرمی سخنگوی دولت در سرمقاله روزنامه ایران با اشاره به ماده 51 منشور ملل متحد، نوشت: عملیات ایران در چهارچوب حقوق بین­‌الملل صورت پذیرفت. اکنون دیگر بر همه ثابت شده است که رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین پایبندی به بدیهیات حقوقی، حقوق بین­‌المللی و حقوق بشری ندارد. 🔹 تقی دژاکام روزنامه نگار باسابقه، در روزنامه جوان با تاکید بر جمله معروف نخست وزیر اسبق رژیم اسرائیل که می گوید «اسرائیل می‌تواند ۱۰۰ نبرد را ببرد اما اگر یک نبرد را ببازد، به معنی مرگ آن است.» نوشت:« بن‌گوریون راست گفته بود؛ مرگ اسرائیل حالا فرا رسیده است» این روزنامه نگار معتقد است شکست اسرائیل در شرایطی است که همه قدرت‌ها از رژیم اسرائیل، هم آشکارا و هم متحد، حمایت سیاسی، نظامی و حقوقی! دارند و اجازه صدور قطعنامه در مقابل جنایات او را نمی‌دهند. 🔹الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد علاوه بر تشکر و استقبال از نیروهای سپاه بابت عملیات بامداد یکشنبه تاکید کرد« نبايد فراموش كرد كه مواجهه ايران نه با رژیم بلكه با امريكا و 9 كشور ديگر شامل ناتو و برخی كشورهای منطقه‌ای از جمله اردن بود.» همچنین وی معتقد است ایران به رغم همه مشكلات، سوءمديريت‌ها و نقص‌ها از از استقلال كامل در حوزه‌ امنيتی و سياسی برخوردار است 🔹 بیژن عبدالکریمی پژوهشگر مطرح فلسفه با انتشار یادداشتی این عملیات دفاعی ایران را امری اخلاقی و عادلانه خواند و عنوان کرد که« هر گونه سخن یا حرکتی در جهت تضعیف یا تعمیق شکاف‌های اجتماعی در شرایط تاریخی کنونی خیانت به مردم است» 🔹 بهشتی پور تحلیل گر روابط بین الملل نیز در آرمان امروز نوشت:«با حملات نیمه‌شب ۲۶فروردین ایران اکنون مفهوم «صبر استراتژیک» بیش از گذشته روشن شده است.» وی معتقد است جلوگیری از گسترش بحران و در همان حال، وارد کردن ضربه موثر و متقابل به متجاوزان از مشخصات بارز این استراتژی دفاعی محسوب می‌شود. 🔹 احدیان دستیار سیاسی رئیس مجلس در روزنامه خراسان نوشته است«پاسخ ایران منجر به تقابل جدی نخواهد شد.» شرایط اجتماعی و سیاسی داخلی رژیم اسرائیل، بی اعتبار تر شدن نتانیاهو در نظام بین الملل، موفقیت حمله ایران در عبور از گنبدآهنین از دلایل وی برای این موضوع است. 🔹احمد زید آبادی فعال سیاسی اصلاح طلب در ستون سرمقاله روزنامه هم میهن یادداشتی با عنوان« بایدن و نتانیاهو بازگشت به پلۀ اول» بر بازگشت شکاف و اختلاف درباره چگونگی ادامه و مدیریت جنگ غزه بین گروه های اسرائیلی به نخست خود تاکید داشت. همچنین معتقد است از نگاه دولت بایدن و متحدان اروپایی و عرب آن و جناح «کبوترها» در اسرائیل، پاسخ ایران به اسرائیل زمینه را برای ابتکار دیپلماتیک، بیش از پیش فراهم کرده است و واکنش نظامی متقابل را مایه از دست رفتن این فرصت می‌دانند. ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
⭕️ ایران ۵۰ برابر کمتر از اسرائیل هزینه کرد؛ ۲۷۰ میلیون دلار هم سود کرد! 🔹‌تخمین هزینه‌های عملیات انتقامی ایران نتایج جالبی داشته. ایران تعداد تسلیحات پرتاب‌شده را در ابهام گذاشته و از این رو آماری به نقل از تهران وجود ندارد. اما اگر آمار فرضی و غیرقابل استناد ارتش رژیم یعنی حدود ۳۰۰ پرتابه شامل ۱۷۰ پهپاد، بیش از ۳۰ کروز و بیش از ۱۲۰ بالستیک مبنا قرار گیرد، نتایج جالبی بدست می‌آید: 🔹‌پاسخ شبانه ایران ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار هزینه داشته، رژیم جعلی یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار هزینه رهگیری کرده و ائتلاف غربی هم برای حمایت از رژیم ۲ میلیارد دلار هزینه کرده. به این ترتیب که: 🔹‌قیمت ۱۷۰ پهپاد: ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار [هر کدام براساس تخمین غرب قیمتی معادل ۲۰ هزار دلار دارند]قیمت ۱۲۰ بالستیک: ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار [هر کدام تخمینی باید تا ۱۶۰ هزار دلار باشد.] 🔹‌قیمت ۳۰ کروز: ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار [اگر قیمت هر کروز را مشابه بالستیک‌های تاکتیکی ۱۶۰ هزار دلار محاسبه کنیم] 🔹‌️جمع پاسخ شبانه ایران: ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار 🔹‌قیمت سفارش ساخت کشتی‌های جدید کانتینربری که ایران توقیف کرد: ۲۵۰ میلیون دلار [با توجه به جوان بودن کشتی توقیف شده باید قیمت آن را در حدود ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زد] 🔹‌قیمت محموله کشتی توقیفی: ۷۰ میلیون دلار 🔹‌رهگیری تسلیحات ایرانی: یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار [به نقل آمارهای روزنامه یدیعوت آحارونوت] 🔹‌مجموع هزینه ائتلاف غربی برای دفاع از رژیم: ۲ میلیارد دلار 🔹‌هزینه‌هایآسیب به زیرساخت‌ها و تجهیزات موجود در دو پایگاه فلسطین اشغالی را هم صرف نظر کردیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دستاورد حمله ایران به رژیم صهیونیستی چی بوده؟! 🔻پاسخ کوتاه و دقیق به این سوال را ببینید و منتشر کنید.
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 📝 شکار‌ پایگاه سری رژیم صهیونیستی در حمله موشکی سپاه 🍃🌹🍃 🔻بر اساس اطلاعات منابع اسرائیلی، سنگین ترین آسیبی که در خلال حمله تلافی جویانه دو شب پیش ایران به رژیم اسرائیل وارد شد مربوط به حمله موشکی به پایگاه اطلاعاتی سری رژیم صهیونیستی در شمال بلندیهای جولان اشغالی واقع در جبل الشیخ (یا به عبری کوهستان هرمون) است. 🔹میزان اهمیت و حساسیت این مکان به اندازه‌ای است که ارتش اسرائیل سانسور و ممنوعیت کامل رسانه ای برای این منطقه ایجاد کرده است و اجازه هرگونه ارزیابی خسارت و اعلام عمومی آن داده نمی‌شود.  🔺لازم به ذکر است این پایگاه اطلاعاتی جاسوسی در حمله اخیر رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق نقش داشت و به‌صورت کلی در طول سالهای اخیر هم نقش بسیار مهم و پررنگی در عملیات های اطلاعاتی علیه سوریه و ایران ایفا کرده است. |