هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
11.بلافاصله بعد کودتا، سیدضیا اسامی مخالفینش را به رضاخان داد و او هم آنها را دستگیر کرد و حتی به مطبوعات هم اخطار داد کوچکترین مخالفتی نکنند!
ماشاالله آزادی بیان رضاخانی را ببینید!
(منبع: جلد اول تاریخ بیست ساله ایران)
#کودتای_سیاه
#رضاخان_کودتاگر
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
12.در فاصله کمتر از دو ماهی که از عمر کودتا میگذشت تمام زندانها و بازداشتگاههای تهران مملو از زندانیان شد تا جایی که مجبور شدند عدهای از محبوسین را به شهرها و مناطق دیگری تبعید کنند. چنانکه سید حسن مدرس به قزوین تبعید و در آن شهر زندانی شد. حتی ملک الشعرای بهار را هم زندانی کردند!
(منبع: جلد اول تاریخ بیست ساله ایران)
#کودتای_سیاه
#رضاخان_کودتاگر
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
13.علاوه بر مخالفان و فعالان سیاسی گروهی از زندانیان این روزگار شامل صاحبان ثروت و متمولینی بودند که حکومت امیدوار بود با اخذ مبالغی هنگفت آزادیشان را به آنان بازگرداند. حاج محمدحسین امینالضرب و امیرنظام همدانی از شاخصترین این گروه از زندانیان بودند که نفر اخیر با پرداخت ۲۵ هزار تومان پس از یک هفته زندان را ترک کرد.
(منبع: جلد اول تاریخ بیست ساله ایران)
رضاخان قبل شاه شدنش هم استعداد خوبی در رشوه گرفتن داشت!
#کودتای_سیاه
#رضاخان_کودتاگر
✨جانابیاکهبیتودلمراقرارنیست
#یاصاحبالزمانادرکنی🌻
@marefatemahdavi
#مهدویتدرسیرهامامجواد(ع)✨
🔰قسمت 1⃣ از 2⃣
🔹حجت الاسلام محمد رضا فوادیان، کارشناس مباحث مهدوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در رابطه با روشنگری ها و محافظت های حضرت جوادالائمه علیه السلام از باورداشت مهدویت، گفت: نفس ولادت حضرت جواد علیه السلام زمینه سازی برای دفاع از باور مهدویت است. چرا که اولین امام خردسال در تاریخ اسلام حضرت جواد علیه السلام بودند که در حقیقت زمینه را برای پذیرش مسئله امامت در سن خردسالی و امامت حضرت ولیعصر (عج) در سن پنج سالگی فراهم کردند.
🔸وی افزود: امام مهدی علیه السلام در پنج سالگی به امامت رسیدند، اما پذیرش این موضوع برای شیعیان آن زمان چندان سخت نبود چرا؟ چون پیش از ایشان نیز امام هادی و امام جواد علیهما السلام در خردسالی و طفولیت به امامت رسیده بودند. از زمان امام جواد علیه السلام تا زمان امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز فاصله زمانی ای قریب به 70 یا 60 و اندی سال است که هر چه بیشتر به زمان امامت حضرت مهدی علیه السلام نزدیک می شویم، روش اهل بیت علیهم السلام برای معرفی امام غایب (عج) کمی متغییر و متفاوت می شود. به عنوان مثال احادیثی که از حضرت جوادالائمه علیه السلام به ما رسیده اگر چه به لحاظ تعداد بسیار کم است و شاید تعداد آنها در منابع مکتوب و معتبر ما به تعداد انگشتان دست هم نرسد اما مطالب بسیار ارزشمند و مبنایی را طرح کرده اند.
🔹این کارشناس مباحث مهدوی با اشاره به احادیث خاص حضرت امام جوادعلیه السلام در رابطه با مهدویت، اظهار کرد: در احادیث امام جواد علیه السلام در رابطه با تولد و غیبت امام مهدی علیه السلام و وظایف منتظران و مطالب کلیدی مهدویت، موضوعاتی بیان شده است. امام جواد (ع) در سال 195 در مدینه به دنیا آمدند و در سال 203 در سن خردسالی به امامت رسیدند و همین مسئله اولین تجربه ی امامت امامی خردسال برای شیعه است و وقتی 60 سال بعد امام مهدی علیه السلام در سن پنج سالگی به امامت می رسند زمینه ها و بسترهای این امامت در خردسالی در گذشته و در زمان امام جواد (ع) شکل گرفته است.
🔸بنابر گفته این استاد حوزوی تولد امام جواد (ع) از این جهت برای ما مهم است که امام (ع) در اواخر عمر بابرکت امام رضا علیه السلام به دنیا آمدند. یعنی بیش از 40 سال از عمر حضرت ثامن الائمه (ع) می گذشت که حضرت جواد (ع) متولد شدند و اصولا مولودی مانند امام جواد (ع) پرخیر و برکت برای شیعه نبود چون چشم شیعه به یادگار امام هشتم (ع) که ادامه امامت است روشن شد ...
💻 خبرگزاری شبستان
@marefatemahdavi
4_5980798790687262786.mp3
4.38M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی 33
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🎬 جلسه 33
🌀 موضوع : #دعا 9🌀
❇️حسن ظن به خدا در دعا ❇️
‼️ در نشر این فایلها جهت افزایش سربازان حضرت ، کوشا باشید
@marefatemahdavi
برای دسترسی به همه کانال ها و گروههای زیر نظر #استادعبادی به کانال زیر رجوع کنید
@arshiv_link313
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت دویست و شصت و هشتم
📔در ادامه بحث های مربوط به دعا، ما یک بحثی را قبلا خدمت شما عرض کردیم بحث رب، درخواست از صفت ″ربوبی خدای متعال″.✨
اینجا حاج آقا مجتبی تهرانی به مناسبتی دوباره به آن اشاره می کند و یک مقدار توضیحات بیشتری هم می دهد. در حقیقت ایشان می گوید سفارش خدای متعال هم این است و دارد نوعی در قرآن به ما یاد می دهد که خدای متعال را می خوانید با صفت ربش بخوانید👇
⬅️مثلا در سوره مبارکه مؤمنون، آیه [118]، خدای متعال می فرمایند؛ «وَقُلْ رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ»✨ یعنی اینطوری دعا کن یعنی ای رب من، من را ببخش و رحم کن.
👌خدا دارد یاد می دهد. ما جلسات قبل هم عرض کردیم قالب دعاهای قرآنی را اگر نگاه بکنید، اکثریت دعاهای قرآنی را شما ببینید📖 با همین ″رب″ شروع شده. اکثریت دعاها شما می بینید بحث رب در داخلش هست.
⬅️یا مثلا در آیه دیگری آیه [97] سوره مؤمنون، خدا می گوید؛ «وَقُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ»
⬅️یا در آیه [114] سوره طه میفرمایند؛ «وَقُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْمًا»
☝️ببینید «وَقُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْمًا» همه اینها را به پیامبر (ص) خدا دارد می گوید. یعنی خدا به پیامبر هم می گوید که اگر میخواهی این کار را انجام بدهی ″با رب″ انجام بده. با این صفت ربوبی من این را انجام بده. (در جنبه فردی)
💠در جنبه های عمومی هم که بحث فردی مطرح نیست، باز هم خدا می بینید با رب با ما شروع کرده؛
⚜«رَبَّنا آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً ..» [بقره/201]
⚜«رَبَّنا لا تُزِغْ قُلُوبَنا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنا وَ هَبْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً ..» [8/ آل عمران]
👌پس این دعا یک دعای عمومی است دیگر دعای فردی نیست، ولی شما باز میبینید اینجا صفت ″ربوبیت″ را برای خدای متعال آورده.
📚در ادعیه انبیاء هم همین بود، اگر جلسات قبل دقت کرده باشید دعاهای انبیاء هم، مثل دعای حضرت ابراهیم که می گوید؛
⬅️«رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا..»
⬅️«رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَيْنِ»
⬅️«رَبَّنا وَابعَث فيهِم رَسولًا»
👌انبیاء هم با صفت رب خدای متعال را صدا می زدند. پس تمام اینها دارد به ما می گوید که از ربوبیت خدا✨ بخواه.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (81)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 268
💠☀️💠☀️💠☀️💠
___________________
@marefatemahdavi
🌙نماز شب دهم #ماه_رجب
📖إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ الْكَفْعَمِيُّ فِي الْمِصْبَاحِ نَقْلًا مِنْ كِتَابِ مِصْبَاحِ الزَّائِرِ لِابْنِ طَاوُسٍ عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ (ص)
🔸ابراهیم بن علی کفعمی در مصباح به نقل از کتاب مصباح الزائر برای ابن طاووس از سلمان فارسی از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند که فرمودند:
💠أَنَّهُ مَنْ صَلَّى فِي لَيْلَةِ الْعَاشِرَةِ مِنْ رَجَبٍ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ بَعْدَ الْمَغْرِبِ بِالْحَمْدِ وَ التَّوْحِيدِ ثَلَاثاً رُفِعَ لَهُ قَصْرٌ فِي الْجَنَّةِ الْخَبَر.
👌در شب دهم ماه رجب بعد از [نماز] مغرب، دوازده ركعت نماز -با یک بار سورهى «حمد» و سه بار سورهى «قُلْ هُوَ اَللّهُ أَحَدٌ»- ، خداوند كاخى بر بالاى «عامودى» (ستونى) از ياقوت سرخ بر مىافرازد.
📗منبع: کتاب وسائل الشیعه
🔹🔷🔸🔷🔹
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠💠💠 ✳️ #دولت_کریمه 76 سخنرانی های فوق العاده مهم بر پایه تطبیق تاریخی و سیاسی جریانات مهم دینی
دولت کریمه 77.MP3
7.21M
💠💠💠
✳️ #دولت_کریمه 77
سخنرانی های فوق العاده مهم بر پایه تطبیق تاریخی و سیاسی جریانات مهم دینی از زمان حضرت آدم تا حال
🎤 استاد احسان عبادی
جلسه 10 از #فصل_تاریخ_خلفا
با موضوع #سقیفه 10
👈 موارد مطرح شده در این جلسه 👇
1️⃣ تحلیل رفتار سعد بن عباده ، در سقیفه و عبرت های مهم آن
🔰 در صورت مشکل در دانلود ، همه صوتهای این موضوع در آدرس http://mahdaviat313.ir/?cat=223 بارگزاری شده است و می توانید دریافت کنید.
#استادعبادی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@marefatemahdavi
لینک همه کانالها و گروههای استاد به آدرس @arshiv_link313
🌸می دهد عیدی رضا (ع) بر
شیعیان و دوستانش
جشنی از بهر پسر، شاه خراسان
دارد امشب🌸
#میلاد_امام_جواد (ع)✨
#مبارک_باد✨
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و چهارم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت بیست و هش
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و چهارم) بحث ولایت فقیه ..🗃
⏪ قسمت بیست و نهم
🔗 روایـت چهـارم :
📜عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ حَفْصِ بْنِ عَاصِمٍ عَنْ سَيْفٍ التَّمَّارِ عَنْ أَبِی الْمُرْهِفِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ (علیه السلام) قَالَ: الْغَبَرَةُ عَلَى مَنْ أَثَارَهَا هَلَكَ الْمَحَاصِيرُ، قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ مَا الْمَحَاصِيرُ؟ قَالَ: الْمُسْتَعْجِلُونَ أَمَا إِنَّهُمْ لَنْ يَرُدُّوا الْأَمْرَ يَعْرِضُ لَهُمْ
-إِلَى أَنْ قَالَ: - يَا أَبَا الْمُرْهِفِ أَتَرَى قَوْماً حَبَسُوا أَنْفُسَهُمْ عَلَى اللَّهِ لاَ يَجْعَلُ
لَهُمْ فَرَجاً؟ بَلَى وَ اللَّهِ لَيَجْعَلَنَّ اللَّهُ لَهُمْ فَرَجاً.
➖➖➖➖➖➖➖🔰🔰
👈(أَبِی جَعْفَرٍ ، یعنی امام باقر) می گوید از امام باقر (ع) شنیدم که می گوید هر کس غباری را بلند کند (یعنی گرد و خاکی بلند کند) خودش اول از همه به آثار آن دچار می شود و توی این گرداب می افتد. «هَلَكَ الْمَحَاصِيرُ» محاصیر هلاک شدند.
🗣راوی می گوید از امام باقر پرسیدم محاصیر چه کسانی هستند که شما میگوید هلاک می شوند؟ امام می گوید اینها همان «الْمُسْتَعْجِلُونَ» هستند، یعنی عجله کنندگان.❌ عجله کنندگان هلاک میشوند.
📗ما در بحث روایات ظهور هم داریم که می گوید آنهایی که تسلیم امر غیبت شدند و به امر غیبت تسلیم هستند و اعتراضی نمیکنند اینها نجات پیدا می کنند، اما «هَلَکَ الْمُسْتَعْجِلُونَ» عجله کنندگان هلاک شدند.
⁉️این عجله کنندگان برای ظهور به چه معناست؟ یعنی شامل ما هم می شود که میگوییم «اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ..»؟
👈نه، منظور کسانی هستند که هنوز این آمادگی را برای ظهور امام زمان (عج) کسب نکردند، هنوز خودشان را نتوانستند بالا بکشند، پذیرش امام هنوز برایشان فهم نشده، بعد الکی می گویند امام زمان بیا.. بیا.. و اینقدر هم عجله دارند، اینقدر هم میگویند امام زمان حتما امسال بیا، امسال، امسال..
☝️که واقعا اگر یکی دو سال دیگر امام زمان نیاید، اینها زده میشوند.
❌می آیند برای خودشان تطبیقاتی را درست می کند که می گویند امسال به این دلیل، به این دلیل، این نشانه ظهور است، امام زمان نزدیک است ظهورش بیاد، همه چیز را آماده می کنند، فضا را آماده میکنند، بعد می بینی ظهور رخ نمی دهد، طرف چون برای این قضیه عجله کرده ممکن است💥 از اصل قضیه ظهور زده بشود. چنین کسانی را امام می گوید هلاک می شوند، اینها هلاک شدگان هستند.
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دوره_محامین ۲۹
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
#مهدویتدرسیرهامامجواد(ع)✨ 🔰قسمت 1⃣ از 2⃣ 🔹حجت الاسلام محمد رضا فوادیان، کارشناس مباحث مهدوی در
#مهدویتدرسیرهامامجواد(ع)✨
🔰قسمت 2⃣ از 2⃣
🔹حجت الاسلام فوادیان ابراز کرد: 17 سال از عمر گرانمایه حضرت جواد (ع) به امامت سپری شد و در سال 220 هجری به شهادت رسیدند. اما روایات امام جواد (ع) در عرصه مهدویت بسیار کم است و دلیل این مسئله قابل تامل است. چون خفقان در این دوران بسیار شدید است و شیعیان نمی توانند به راحتی در این جامعه ملتهب زمان امام جواد (ع) زندگی کنند. حتی کار به جایی می رسد که جناب عبدالعظیم الحسنی (ع) که چشم و چراغ مردم ایران زمین است و خدمت امام جواد (ع) رسیده است اما زیاد از مسئله مهدویت مطلع نیست.
🔸وی تاکید کرد: حضرت جواد (ع) با این وجود برخی مسایل را مطرح می کنند که محورهای سخنان امام (ع) در عرصه مهدویت در چند نکته خلاصه می شود نخست؛ تولد امام مهدی (ع) که حضرت (ع) در این رابطه فرموده اند: «ولادت امام مهدی (ع) بر مردم مخفی است.» شاید در ابتدا بیان این مسئله چندان مهم به نظر نرسد. اما بیان این موضوع مهم است چرا؟ چون اگر در طول تاریخ عده ای ادعا کنند که مهدی هستند، اما ولادت آنها برای مردم آشکار باشد پس نمی توانند مهدی موعود (وعده داده شده) باشند و امام جواد (ع) از این طریق راه را بر مدعیان بسته اند.
🔹حجت الاسلام فوادیان گفت: اهمیت دوم بیان این ماجرا آنجا است که مردم عصر غیبت صغری، مطلع باشند که ولادت امام غایب (عج) مخفی است و این سبب حیرت برای آنها می شود. یعنی امام جواد (ع) آفات و آسیب هایی را که در دوران آغاز امامت حضرت مهدی (عج) مطرح است از قبل گوشزد می کنند که مواظب باشید و وقتی گفتند او امام است نگویید که او چه زمان متولد شد؟
🔸وی با اشاره به ویژگی های خاص حضرت حجت (عج) در میان ائمه (ع) تاکید کرد: یکی از ویژگی های منحصربفرد ایشان در میان ائمه (ع) ولادت مخفیانه ی امام مهدی علیه السلام است چون ولادت سایر ائمه (ع) ظاهر و آشکار بوده است. در رابطه با نام و نسب حضرت نیز از جواد الائمه علیه السلام روایاتی داریم. البته از همه معصومین در این رابطه روایت نقل شده اما امام جواد در رابطه با نسب ایشان فرموده اند: «او فرزند سوم من است.» یعنی اشاره مستقیم دارند و فرمودند: «امام مهدی (ع) منتظر و قائم است. نامش را به صورت آشکارا نبرید چرا که همنام پیامبر (ص) است.»
🔹فوادیان یادآور شد: ما در رابطه با نهی از تسمیه (نام خاص ایشان را بردن) در روایات داریم که نباید نام خاص حضرت حجت (عج) را بیان کرد و حضرت جواد علیه السلام در این باره از ما خواسته اند که مستقیما نام حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را نبریم. هر چند این مسئله امروز یک مسئله فقهی است و منتظران می توانند از مراجع خود استفتاء کنند و نظر مراجع نیز مختلف است.
🔸وی در ادامه یادآور شد: حضرت جوادالائمه (ع) درباره دو لقب از القاب امام مهدی (عج) نیز نظر دارند. یعنی «قائم» و «منتظر»؛ از ایشان سوال کردند که چرا فرزند شما را «قائم» می نامند؟ فرمودند: «چون قیام می کند بعد از آن که مردم یادش را فراموش کرده اند.» و سوال کردند که چرا «منتظر» خوانده می شود؟ امام جواد (ع) فرمودند: «چون در زمان غیبت او عده ای مسلمان خالص انتظار فرجش را می کشند.»
🔹این کارشناس دینی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: محور دیگر احادیث امام جواد (ع) درباره مهدویت، مسئله غیبت است. این موضوع بسیار شایع بوده و برخی از فرقه ها نیز ادعای غیبت پیشوایان خود را داشته اند. «اسماعیل بن مهران» در همین رابطه ماجرایی از امام جواد علیه السلام نقل می کند که: نخستین بار که حضرت (ع) از مدینه بیرون می رفتند، خدمتش عرض کردم: یابن رسول الله (ص)! من برای شما نگران هستم برای امر امامت شما نگران هستم. آن حضرت (ع) لبخندی زدند و فرمودند: «آن غیبتی که تو از آن بیم داری برای ما نیست.» یعنی امام (ع) هم به پیروان خود گوشزد می کنند که به هرحال امر غیبت برای شیعه رخ می دهد و هم یادآور می شوند که این موضوع نه درباره ایشان بلکه درباره فرزندشان رخ خواهد داد.
💻 خبرگزاری شبستان
@marefatemahdavi
🔆امام جواد عليهالسلام فرمود:
🔹«الثِّقَةُ بِاللّهِ ثَمَنٌ لِكُلِّ غالٍ وَسُلَّمٌ اِلى كُلِّ عالٍ»؛ اطمينان و توكل بر خدا بهاى هر چيز گرانقيمت و نردبان هر مقام بالا و رفيعى است.
📚بحارالانوار، ج۷۸، ص۳۶۴
@marefatemahdavi
4_5981215252191119110.mp3
4.09M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی 34
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🎬 جلسه 34
🌀 موضوع : #دعا 10🌀
❇️آداب دعا کردن و چگونگی حمد خدا قبل دعا ❇️
@marefatemahdavi
هدایت شده از بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
صد نشان از حاضر غائب.pdf
1.79M
🔰 #مسابقه_کتابخوانی به مناسبت 13 رجب، سالروز تولد مولا امیرالمومنین (ع)
👈 بررسی و شرح 10 روایت از امیرالمومنین (ع) درباره امام زمان (عج)
💠 محدوده مسابقه ، از کتاب صدنشان از حاضر غائب، از ابتدای حدیث شماره 11 تا آخر حدیث شماره 20 می باشد. ( محدوده احادیث امیرالمومنین(ع))
✅ زمان مسابقه: جمعه 8 اسفند ماه ، راس ساعت 21
💠 سوالات به صورت تستی می باشد و در کانال @bonyadsari بارگزاری می شود .
👈 به دو نفر از برندگان، جایزه نقدی تقدیم خواهد شد.
💠 اطلاعات بیشتر درباره نحوه مسابقه در کانال @bonyadsari قرار داده خواهد شد.
🌙نماز شب یازدهم #ماه_رجب
🔷إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ الْكَفْعَمِيُّ فِي الْمِصْبَاحِ نَقْلًا مِنْ كِتَابِ مِصْبَاحِ الزَّائِرِ لِابْنِ طَاوُسٍ عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ (ص)
👈ابراهیم بن علی کفعمی در مصباح به نقل از کتاب مصباح الزائر برای ابن طاووس از سلمان فارسی از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند که فرمودند:
🌙أَنَّهُ مَنْ صَلَّى فِي الْحَادِيَةَ عَشْرَةَ مِنْ رَجَبٍ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ بِالْحَمْدِ وَ آيَةِ الْكُرْسِيِّ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ كَانَ كَمَنْ قَرَأَ كُلَّ كِتَابٍ أَنْزَلَهُ اللَّهُ وَ نُودِيَ اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَك
👈در شب يازدهم ماه رجب، دوازده ركعت نماز -در هر ركعت سورهى «حمد» یک بار و آية الكرسى دوازده بار- بخواند، خداوند ثواب كسى كه تورات، انجيل، زبور و فرقان (قرآن كريم) و تمامى كتابهايى را كه خداوند متعال بر پيامبران فرو فرستاده قرائت كرده است، به او عطا مىكند و مناديى از عرش ندا در مىدهد: عمل از سر گير، كه خداوند تو را آمرزيد.
📗منبع: کتاب وسائل الشیعه
🔹🔷🔸🔷🔹
@marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت صد و نود وپنجم (از فایل شماره 43)
💢..در مکه حکم جهادی صادر نمی شد. شما آیات را نگاه بکنید در مکه مسلمانها مأمور بودند صبر کنند. چرا؟
👈اولا تعدادشان کم بود.
👈ثانیا محیط مکه طایفه ای و قبیله ای بود و اگر مسلمانها می خواستند حرکتی بکنند 👥طایفه های مشرک و جاهل عرب شدیدا علیه مسلمین کار می کردند و نمیتوانستند کاری بکنند.
👈ثالثا مسلمین در مدینه پایگاه به دست آورده بودند، پایگاه حکومتی و در مکه چنین چیزی نداشتند.
🌀زمانی که آقای ابوسفیان می خواست کاروان 🐪 را در بدر نگه دارد، فهمید که پیامبر و سپاهش کاروان را رهگیری کردند و از مسیر و زمان عبور کاروان آگاه شدند. به ناچار ابوسفیان کاروان را از کنار دریا عبور داد 🌊 و مدینه را رد کرد و فرار کرد. در راه بازگشت هم ابوسفیان جاده اصلی را رها کرد و از کنار دریا مدینه را پشت سر گذاشت.
🌏آنها در منطقه ای به نام بدر به جاده اصلی رسیدن. ولی وقتی ابوسفیان متوجه شد پیامبر (ص)✨ یکسری نیرو آنجا گذاشت، به جاده کنار دریا رفت، پیکی را به سمت مکه فرستاد تا به مکی ها بگوید محافظانی⚔ را برای کاروان بفرستند.
لشکر حفاظتی مکه هم از جاده اصلی حرکت می کرد به همین خاطر در عوض کاروان ابوسفیان با سپاه اسلام روبه رو شدند. چون گفتیم کاروان ابوسفیان کناره رفته بود، اینها رسیدن به سپاه اسلام.
👌یک نکته جالب تاریخی به شما بگویم، ابوسفیان همیشه در طول مسیر مراقب بود مسلمین مدینه کاروان تجاری را رهگیری🔎 نکنن. وقتی به بازار فصلی بدر رسید (بدر اسم منطقه بود) از افرادی که آنجا بودند پرسید کسی سراغ کاروانهای ما را نگرفت که کاروان مکه دارد از شام میآید⁉️ رسید اینجا یا نرسید؟؟
💬آنها گفتند نه، اما دو شتر سوار آمدند به شترهایشان آب دادند رفتند. غریبه بودند، نشناختیم. ابوسفیان گفت کجا آب دادند؟
گفتند آنجا. به آنجا رفت و فضولات شترهای🐫 آنها را بررسی کرد و هسته خرمای مدینه را در آنها پیدا کرد.
👈و فهمید این دو نفر شتر سوار از مدینه آمدند. به همین خاطر کاروانهای تجاری خودش را به سرعت از آنجا دور کرد.
🌟حضرت توانسته بود برای این عملیات 313 نفر را از مدینه همراه خودش بیاورد.
خیلی ها بهانه کردند❌ که اگر این جنگ برای مواجه شدن با کاروان تجاری و به سبب غنیمت گرفتن است ما نمی آییم، چون جنگ نیست 😕 می خواهید با کاروان تجاری دربیفتید ..
اما خُب یک عده هم آمدند. نیمی از این تعداد 313 تا مهاجرین بودند. یعنی مدینه تقریبا 150 نفر در اختیار پیامبر بود، بقیه هم که از انصار بودن.
🗣برخی می گویند جمعیت مدینه آن زمان یعنی سال دوم هجرت، کم بود.. اما نمیتوانیم این را درست بپنداریم. چرا؟
👌چون در سال بعد از همین
مدینه حدود هزار نیرو برای جنگ احد رهسپار🏇 شدند و بعدش در عملیات خندق سه هزار نفر و بعد در عملیات خیبر شش هزار نفر. پس باید بگوییم مدینه جمعیت داشت، اما ابتدای کار میزان مقبولیت پیامبر (ص) ✨ بین مردم کم بود، به تدریج زیاد شد.
🖇ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 195
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و چهارم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت بیست و نه
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و چهارم) بحث ولایت فقیه ..🗃
⏪ قسمت سی ام
👈.. امام می گوید «إِنَّهُمْ» همانا آنها (منظور امام حکومت است، درباری ها) شما را زیر نظر دارند حواسشان هست که شماها دارید چکار می کنید، که حرکتی علیه حکومت انجام ندهید. بعد امام میگوید أَبَا الْمُرْهِف آیا قومی را دیدی که خودشان را وقف خدا بکنند و خدا برایشان فرجی را قرار ندهد؟ نه.
می گوید هر کس واقعا خودش را وقف خدای متعال بکند خدا کمکش می کند.
👥اینجا هم عده ای از مخالفین ولایت آمدند گفتند این روایت هم یعنی مخالفت با قیام های قبل از ظهور..⚔
‼️می گوییم چه ربطی داشت؟
اصلا این روایت قیام قبل از ظهور را رد نمی کند. در آن ایام عده ای از افراد و اصحاب امام صادق (ع) حرکاتی انجام دادند حکومت اینها را دستگیر کرد. امام به أَبَا الْمُرْهِف گفت اینها کسانی بودند که بدون اینکه آمادگی داشته باشند، بدون اینکه زمینه را فراهم بکنند، این کارها را انجام دادند. که امام گفت عجله کنندگان هستند.
👆اینطور افراد این قضایا برایشان خطری داشت، نه اینکه اصل قضیه، کلا قیامی صورت نگیرد!
👤شما امام خمینی (ره) را ببینید
وقتی می خواست انقلاب بکند و قیام بکند هیچ وقت از همان اول کار نگفت که شاه باید برود. اول آمد گفت جناب شاه شما را نصیحت می کنم.. با بحث خیرخواهی آمد وارد شد، کم کم زمینه سازی کرد، کم کم یارسازی کرد، کادرسازی کرد تا به سال پنجاه و هفت رسید.
👈یک قیامی هم می خواهد صورت بگیرد نمی شود یک دفعه صورت بگیرد. باید یارسازی و کادرسازی صورت بگیرد.
⚜امام به أَبَا الْمُرْهِف گفت نترس!
این کسانی که الان گرفتار شدن (چون امام گفت حکومت شما را زیر نظر دارد) اینها کسانی بودند که عجله کردند، یک کاری کردند، یک حرکتی را شروع کردند که دودش به چشم خودشان رفت، از این افراد حذر کن یا مثل این افراد نباش. و این قضیه اصلا ربطی نداشت که امام بگوید قیام قبل از ظهور باطل هست و ...
📑این روایت حتی از لحاظ سندی هم مشکل دارد، چون یکی از راویانش محمد بن علی است که معروف است به ابوثمینه، کذاب هست، جعل کننده حدیث هست.
یکی هم خود همین جنـاب أَبَا الْمُرْهِف هست که مجهول است و معلوم نیست چه آدمی است⁉️
از لحاظ سندی ضعیف هم نباشد، محتوای روایت هیچ ربطی به قیام قبل از ظهور نداشت که امام مثلا بگوید قیام نکنید.. عجله کنندگان را امام دارد رد می کند.
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دوره_محامین ۳۰
@marefatemahdavi
#مولای_من
🌱آقا ببخش،
بس که سرم گرم زندگیست
کمتر دلم برای شما تنگ
می شود😔
@marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖
📖 #زیارت_آل_یاسین
✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم)
💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ،
💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ
💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ،
💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖📿📖📿📖📿📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
4_5985529503890278127.mp3
3.79M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی 35
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🎬 جلسه 35
🌀 موضوع : #دعا 11🌀
❇️نقش مکان و زمان در استجابت دعا ❇️
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📰در اخبار سیره مکرر به سرما اشاره شده است.❄️ حیی بن اخطب که یکی از محدثان، وی را در خودخواهی و نخوت
⚔ ادامه نبرد احزاب ..
👈از آنجا که احتمال آن بود تا مشرکان گروههایی را -ولو با زحمت- از سوی قلعه بنی قریظه به داخل مدینه وارد کنند، رسول خدا (ص) پانصد تن از اصحاب را به محافظت🏘 از خانه های مدینه گماشت.
گزارشهای چندی از شروع اقدامات خرابکارانه بنی قریظه در مدینه در دست است که نشان می دهد آنان فعالیت خود را آغاز کرده💥 و مترصد فرصتی بودند تا قریش وارد حوزه مدینه شود، در آن صورت قریظیان نیز از درون کارشان را شروع کنند. پیش از رسیدن کمک امکان یک حرکت نظامی🏇 گسترده از سوی بنی قریظه ناممکن بود.
⚡️تلاش عمده مشرکین نیز همین بود تا از خندق عبور کنند.
مسلمانان از سراسر خندق مراقبت میکردند و همین امر سبب زمینگیر شدن قریش برای چندین روز متوالی شد.
در یکی از روزها، سپاه عظیمی به همراه روسای قریش، بنی اسد، غطفان و دیگر قبایل ⚔حمله کردند و با یافتن محل باریکی، عده ای از آنها توانستند از خندق عبور کنند.
👥عمروبن عبدود، عکرمه بن ابی جهل، نوفل بن عبدالله، ضرار بن خطاب در شمار کسانی بودند که از خندق گذشتند. در آن لحظه عمرو که در بدر شرکت کرده و مجروح🤕 شده بود و به همین دلیل نتوانسته بود در احد شرکت کند و در پی انتقام خویش بود، از مسلمانان خواست تا کسی به جنگ او برود. او سه بار درخواست خود را مطرح کرد و هر بار جز امام علی (ع)🌟 کسی برای جنگ با او که از شجاعان عرب بود، از جای بر نخواست.
📚تاریخ صدر اسلام گواهی می دهد که در میان اصحاب رسول خدا (ص) هیچ کس شجاعت امام را نداشت.
نبرد میان آنان آغاز شد آنچنان که در گرد و غبار🌪 کسی آنان را نمی دید تا آن که صدای تکبیر امام برخاست؛ این علامت آن بود که عمرو کشته شده است.
💢این رخداد روحیه دشمن را به شدت دچار آسیب کرده و آغاز تردید مشرکین در ماندن پشت خندق بود.
👈👈علاوه بر ضربه ای که قریش در عبور شماری از افراد خود از خندق گرفتارش شد، امور دیگری نیز بر تردید احزاب در ماندن و رفتن می افزود. تامین ده هزار نفر با هزاران شتر🐫 که روزانه نیاز به حجم زیادی علوفه داشتند، در اطراف خندق کار بسیار دشواری بود، بطوریکه پس از چند روز شتران مشرف به مرگ بودند. علاوه بر آن یک شب طوفانی، آتش🔥 غذای مشرکان را خاموش کرد و اثاثیه آنان را در هم پاشید و بر تزلزل آنان افزود.
غطفانی ها که گرسنگان عرب بودند رنج بیشتری می بردند🥖.
👤ابوسفیان تصمیم به بازگشت گرفت و به سپاه قریش گفت: می بینید که مراتع خشک شده و چهارپایان🐪 رو به نابودی اند. یهودیان نیز خیانت کرده اند و جای درنگ نیست. همان لحظه سپاه شرک حرکت خود را آغـاز کرده و به سمت مکه به راه افتاد.
آنچه از مجموع روایات بر می آید آن که بین یهودیان🔯 و سپاه شرک اختلاف پیش آمده، سخن از گروگان به میان آمده و عاقبت آنها یکدیگر را به غدر متهم کرده و کار اتحاد احزاب به اختلاف کشیده است.
🔸مسلمانان نیز در این مدت با ترس، گرسنگی و حتی سردی برخی شبها درگیر بودند.
محاصره مدینه را از پانزده روز تا بیست روز دانسته اند و گفته اند پس از بازگشت مسلمانان، رسول خدا (ص)✨ اندیشید تا مسلمانان لختی تامل کنند تا بنی قریظه از بازگشت همه مسلمانان مطلع نشود.
به هر روی احزاب نتوانستند در برابر شگرد نظامی مسلمانان 🤔چاره ای بیندیشند و ابوسفیان بر آن بود تا با متهم کردن مسلمانان به ترس، این شکست را توجیه کند.
☝️جنگ احزاب آخرین تلاش مشرکان برای ایجاد یک جبهه قوی و همگانی بر ضد اسلام🔅 بود. پس از آن قریش رو به تحلیل رفته و حملات مکرر⚔ رسول خدا (ص) به قبایل اطراف، بویژه آنان که هوس مخالفت و تصمیم به غارت مدینه داشتند، همه را بر سر جایشان نشاند.
❣رسول خدا (ص) پس از رفتن مشرکان فرمودند: "از این پس ما به جنگ آنان خواهیم رفت و آنان به جنگ ما نخواهند آمد."
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ
سیـاسی اسلام، ج1،ص 558-566"،
رسول جعفریان.
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۴۳
@marefatemahdavi