eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
959 ویدیو
442 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5938456589311675008.mp3
3.51M
🔳 (ع) 🌴ماییم مست جام تو یا زین العابدین 🌴خانه خراب نام تو یا زین العابدین 🎤
☑️حضرت (علیه‌السلام) 🔸امام خامنه ای: 🌀شما ببینید خون مطهر حسین‌بن‌علی (علیه‌ السلام) در کربلا در غربت بر زمین ریخته شد؛ اما بزرگترین مسؤولیتی که بر عهده‌ی امام سجاد (علیه ‌الصلاةو السلام) و زینب کبری (سلام ‌اللَّه‌ علیها) قرار گرفت، از همان لحظه‌ی اول این بود که این پیام را روی دست بگیرند و به سرتاسر دنیای اسلام آن را، به شکل های گوناگون، منتقل کنند. 👌این حرکت برای احیاء دین حقیقی و دین حسین‌بن‌علی و آن هدفی که امام حسین برای آن شهید شد، یک امر ضروری و لازم بود. البته اجر الهی برای امام حسین محفوظ بود؛ میتوانستند او را در بوته‌ی سکوت بگذارند؛ اما چرا امام سجاد (علیه ‌السلام) تا آخر عمر - سی سال بعد از او، امام سجاد زندگی کردند - در هر مناسبتی نام حسین، خون حسین و شهادت اباعبداللَّه را مطرح کردند؛ آن را به یاد مردم آوردند؟ ⁉️این تلاش برای چه بود⁉️ 👥بعضی خیال میکنند این کار برای انتقام گرفتن از بنی امیه بود؛ در حالیکه بنی امیه بعدها از بین رفتند. امام رضا (علیه ‌السلام) که بعد از آمدن بنی عباس است، چرا به ریّان‌بن ‌شبیب دستور میدهد مصیبت ‌نامه‌ی اباعبداللَّه را در میان خودتان بخوانید؟ آن وقت که بنی امیه نبودند؛ تارومار شده بودند. ⚠️این کار برای این است که راه حسین‌بن‌علی و خون او عَلَم و پرچم حرکت عظیم امت اسلام به سوی هدفهای اسلامی است؛ این پرچم باید سرپا بماند؛ تا امروز هم بر سر پا مانده و تا امروز هم هدایت کرده است.۱۳۸۳/۰۴/۱۶ @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 کلام امام حسین (ع) نور است درست، ولی برای جامعه ماشینی و مدرنیته امروزه چه کاربردی دارد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ❓آیا جامعه امروزی و مدرنیته می خواهد در نور باشد یا در تاریکی باشد؟ باید در نور باشد دیگر. در این جامعه مدرنیته به قول شما روابط اجتماعی برقرار هست یا نه؟ و آیا روابط اجتماعی از روابط فردی انسان تأثیر می گیرد یا نه؟ رابطه ای که ما در اجتماع داریم آیا در رابطه ای که ما در خانه داریم تأثیر می گذارد یا نه؟ یا رابطه ی ما در خانه در رابطه ی ما در جامعه تأثیر می گذارد یانه؟ قطعا می گذارد. 🔰خُب، این رابطه ها چطور می خواهد بهتر بشود؟ الگو چه کسی است؟ کدام راه بهتر است برای بهتر شدن زندگی فردی و اجتماعی؟ الگوهایی که غربی ها می دهند یا الگوهایی که اهل بیت می دهند؟؟ ما با علم که مخالف نیستیم بزرگوار! حتی علوم غربی هم بعضی هایش علوم خوبی است. ما اصول را از اسلام می گیریم در جزئیات علوم غربی اگر خوب باشد بعضی هایش را استفاده می کنیم هیچ مشکلی هم ندارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد خواستم در مورد این روایت توضیح بدید؟ محَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِى نَصْرٍ عَنْ دَاوُدَ بْنِ سِرْحَانَ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله إِذَا رَأَيْتُمْ أَهْلَ الرَّيْبِ وَ الْبِدَعِ مِنْ بَعْدِى فَأَظْهِرُوا الْبَرَاءَةَ مِنْهُمْ وَ أَكْثِرُوا مِنْ سَبِّهِمْ وَ الْقَوْلَ فِيهِمْ وَ الْوَقِيعَةَ وَ بَاهِتُوهُمْ كَيْلَا يَطْمَعُوا فِى الْفَسَادِ فِى الْإِسْلَامِ وَ يَحْذَرَهُمُ النَّاسُ وَ لَا يَتَعَلَّمُوا مِنْ بِدَعِهِمْ يَكْتُبِ اللَّهُ لَكُمْ بِذَلِكَ الْحَسَنَاتِ وَ يَرْفَعْ لَكُمْ بِهِ الدَّرَجَاتِ فِى الْآخِرَةِ. حضرت صادق عليه السلام حديث شده است كه فرمود؛ رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرموده است: هرگاه پس از من اهل ريب و بدعت را ديديد بيزارى خود را از آنها آشكار كنيد، و بسيار به آنها دشنام دهيد، و درباره آنها بد بگوئيد، و آنها را با برهان و دليل خفه كنيد كه (نتوانند در دل مردم القاء شبهه كنند و) نتوانند به فساد در اسلام طمع كنند، و در نتيجه مردم از آنها دورى كنند و بدعتهاى آنها را ياد نگيرند، و خداوند در برابر اين كار براى شما حسنات بنويسد و درجات بنويسد و درجات شما را در آخرت بالا برد. اصول کافی، جلد4، ص83 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻اولا جلد چهار کافی دیگر اصول نیست می شود فروع کافی. اگر چاپ دارالاسلامیه باشد هشت جلدی است و جلد چهارمش دیگر فروع کافی است. 🔹اما این نکته، بله بعد از پیغمبر (ص)، پیغمبر این پیش بینی را می کرد بعد ایشان عده ای بیایند که اهل بدعت باشند اهل دروغ باشند، کسانی بیایند که در دین اسلام خلل ایجاد کنند، همان طور که شد. منظور اینطور افراد هست که اینطور افراد را باید تکذیب کرد و چیزهایی که پیغمبر فرمود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
جهاد با نفس 21.MP3
2.49M
🔰 سلسله جلسات #جهاد_با_نفس 21 👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت 👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه ❇️ جلسه 1️⃣2️⃣ 🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت 👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🌷ما در دو جهان غیر تو ای عشق نخواهیم.. •✨أللَّھُمَ عجِلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج✨• @marefatemahdavi
🔹 علیه السلام: 🔰«مَنْ ارادَ اللَّهَ تَبارَک وَ تَعالی بِالصَّنیعَةِ الی اخیهِ کافاهُ بِها فی وَقْتِ حاجَتِهِ وَ صَرَفَ عَنْهُ مِنْ بَلاءِ الدُّنْیا ما هُوَ اکثَرُ مِنْهُ وَ مَنْ نَفَّسَ کرْبَةَ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ کرَبَ الدُّنْیا وَ الْاخِرَةِ وَ مَنْ احْسَنَ احْسَنَ اللَّهُ الَیهِ وَ اللَّهُ یحِبُّ الْمُحْسِنینَ»؛ 👈👈هر کس برای رضای خدا به برادر دینی اش خدمت کند، خداوند در هنگام نیازش او را عوض خواهد داد و از گرفتاری های دنیا بیشتر از خدمت وی از او رفع خواهد کرد و هر کس غمی را از دل مؤمنی بزداید، خداوند غصه های دنیا و آخرتش را بر طرف می کند و هر کس نیکی کند، خداوند به او نیکی می کند و خداوند نیکوکاران را دوست می دارد. 📕بحارالانوار، ج۷۵، ص۱۲۱ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت سیصد و بیست و پنجم 🔸در ادامه بحث های مربوط به اخلاق مهدوی می رس
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت سیصد و بیست و ششم 💠جمله ای از امام زین العابدین (ع) است که در مناجات خودش به خدا خطاب می‌کند، در صحیفه سجادیه دعای سیزده؛ «لَا تُبَدِّلُ‌ حِكْمَتَهُ‌ الْوَسَائِلُ» ای خدایی که این مباحث حکمت تو ‌را دگرگون نمی کند. حالا هر وسیله ای حتی دعا باشد هر چیزی می خواهد باشد، این مباحث وسیله ها و توسلات و ‌دعاها و اینها.. حکمت تو را دگرگون نمی ‌کند. 📚ما در معارف مان یک بحثی را داریم به نام الحاح در دعا، یعنی اصرار کنید تا خدا به شما بدهد و از آنطرف هم می‌خوانید به ضررت هست اصرار نکن، اینها تناقض هست❓نه. از یکطرف در دعا می گوید اصرار کن. از یکطرف خدا هم می گوید برای من مصلحت اندیشی نکنید، هر چه می خواهی تکرار بکن، خسته نمی شوم (خستگی ناپذیر است) اما مصلحت تو ‌را بهتر از تو می ‌دانم. 👈گاهی بنده در اصرار خودش لحن مصلحت اندیشی را هم بکار می برد، و گاهی حتی ممکن است به خدا اعتراض هم بکند. عبد چنین حالتی پیدا می کند و به اصطلاح می گوید خدایا مگر از تو کم می شود این را به من بدهی.. ❌این غلط بود، درستش چی هست؟ اصرار و الحاح باید اینطوری باشد که اصرار بکن، ولی در همان اصرارت بگو خدایا اگر مصلحت ما هست این را به ما بده. اگر مصلحتت هست به ما بده. ✅پس اصرار در دعا چیز بدی نیست، اتفاقا در دعاها از ما خواستن اصرار کنید. امام باقر (ع) می گویند بعضی از دعاها دعاهایی هست که جز با اصرار خدا به شما نمی دهد.‌ متوجه هستید! دعای خیر منظور امام باقر بود، دعای شر که منظورشان نبود. ✅ولی اصرار به معنای اعتراض نیست، که خدایا بده، مگر نداری و ... اصرار بکن بگو خدایا مصلحت من هست این را به من بده. اینجا خدا به تعبیر آیت الله مجتبی تهرانی لذت می برد و می گوید عجب آدم فهمیده‌ای هست برای من تعیین و تکلیف نمی کند. اینجا خدا از چنین بنده ای خوشش می‌ آید. 👌هر چقدر فهم بنده بالاتر برود، معرفتش نسبت به خدا بالاتر برود قطعا خدای متعال هم از آن بنده بیشتر خوشش می آید بدون هیچ شک و تردیدی. ⭕️اما اگر بخواهی برای خدا تعیین و تکلیف بکنی در اینجا حکمت خدا اقتضا می کند (بعضی موارد، نه همیشه) آن حاجتی که به ضرر تو ‌هست را به تو بدهد تا بعدا ضررش را بفهمی و بدانی برای خدا نباید تعیین و تکلیف بکنی. 👥دیگران اصرار می کنند و دعایشان مستجاب می شود، اما برای شخصی که تعیین و‌ تکلیف مشخص می کند حکمت اقتضا می کند که حکمت را خدا نشانش بدهد، نشان بدهد چرا به تو ندادم. اما از آن طرف هم ممکن است بعضی موقع‌ها اجابت نکند و‌ حکمتش را به آن طرف بفهماند. 🔰پس گاهی با دادن آن حاجت بد حکمت را به طرف می فهماند. 🔰گاهی حاجت بد را نمی دهد اما یکجوری دیگری حکمت را به آن طرف می‌فهماند که این به ضرر تو‌ بود‌. ⚠️⚠️پس نکته مهم این شد اصرار بکنیم اما اصرار همراه با تعیین و ‌تکلیف نباشد. مهم همین است که برای خدا تعیین و تکلیف نکنیم، این منافات با اصرار کردن ندارد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (111) 🎤استاد احسان عبادی 326 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 اقدامات امام زمان برای ایمان آوردن پیروان ادیان دیگر مثلا برای مسیحیان فرود آمدن حضرت عیسی یا برای یهودیان بیرون آوردن الواح تورات و انجیل است برای کسانی مثل هندوها چگونه است؟ آیا حضرت فتوحات بدون جنگ و خونریزی هم دارد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸قطعا امام عصر (عج) جنگ خواهد داشت، هیچ شکی در آن نیست و جنگ هست. اما حالا اینکه جنگ دقیقا با چه افرادی هست و اینها.. عرض کردیم دشمنان لجوج. دشمنان لجوج به چه کسانی می ‌گویند؟ به آنهایی می گویند هر چه قدر حق و حقیقت و.. بر آنها عرضه بشود باز هم به هیچ عنوان قبول نمی کنند.❌ فرقی نمی کند صهیونیست باشد یا هندو باشد یا بودا.. حق عرضه شده قبول نمی‌کند. 🔸البته باز هم اینها به دو گروه می شوند؛ 👈🏻عده ای قبول نمی کنند سر جنگ هم ندارند، 👈🏻اما عده ای سر جنگ دارند. جنگ با این دسته دوم است که سر جنگ دارند.‌ حالا اینکه امام با آنها چکار می کند.. از جزئیات خاص ظهور است و نمی شود خیلی قطعی روی آن اظهار نظر دقیقی کرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
جهاد با نفس 22.MP3
2.4M
🔰 سلسله جلسات #جهاد_با_نفس 22 👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت 👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه ❇️ جلسه 2️⃣2️⃣ 🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت 👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 5⃣1⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۰۰ 🗓قبسات النور، ص ۸۵. 📒 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 دشمنان امام زمان علیه السلام چه کسانی هستند؟؟ امام صادق علیه السلام فرمودند: اَعْداؤُهُ مُقَلِّدّةَ الفُقَهاءِ اَهْلِ الاجتِهَادِ لَمَّا يَرَونَهُ يَحْكُمُ بِخِلافِ مَا ذَهَبَ اِلَیهِ اَئِمّّتِهُمْ و لَو لا اَنَّ السَّيْفَ بِيَدِهِ لافْتَى الفُقَهاءُ بِقَتْلِه وَ لَكِنَّ اللّٰهُ يُظْهِرُهُ بِالسَّیْف وَ الکَرَمِ فَيُطِيعُونَهُ وَ يَخَافُونَ فَيَتَقَبُّلونَ حُکمَهُ مِن غَيرِ اِيمان بَل يُضْمِرُونَ خِلافَةُ اِذا خَرَجَ فَلَيسَ لَهُ عَدُوُّ مُبِينٌ الاّ الفُقَهاءُ خَاصَّة. دشمنان حضرت مهدى (عج) تقلید شدگان از فقهاء هستند. که اهل اجتهادند چون احكام حضرت علیه السلام برخلاف فتواى آنان است. نه‌ تنها دشمن امام علیه السلام هستند بلكه؛ اگر قدرت به دست حضرت مهدی علیه السلام نبود ؛ فقها هرآينه فتواى قتل ایشان را صادر مى‌كردند، اما چون ایشان با شمشير قاطع و خُلق کریمانه ظهور مى‌نمایند، از ترس و به طمع مقام، بر خلاف آنچه که در دل مخفی دارند به ظاهر اظهار ايمان می‌کنند. وقتی حضرت مهدی علیه السلام ظهور نماید، دشمن آشكارى بجز فقها ندارند منابع : مجمع النورین ۴۴۶_ص345 الزام الناصب ۱۷۳و ۱۹۲،ج2 ص87 اسعاف الراغبین۱۴۳ انوار النعمانیة ج ۲ ص ۲۸ تفسیر صدرا ج ۶ ص ۳۰۳ مستدرک البحار جلد ۲ ص ۱۴۳ روزگار رهایی جلد ۱ ص ۵۱۵ یوم الخلاص ۳۲۶ بشارت الاسلام ۳۹۳و ۲۹۷ بیان الائمة علیهم السلام، ج ۳، ص ۹۹ فتنه اکبر را بشناسید تا نادانسته مقابل امام نایستید چرا دشمنان امام عصر (فرقه مقلدة الفقهاء) یعنی فرقه تقلید شده ی فقهاء هستند ؟؟ جواب : بدلیل اینکه تقلید یعنی تبعیت و اطاعت مطلق نمودند و طبق روایات تقلید کردن از غیر معصومین حرام است‌. دقیقا حاکمان ایران نقطه مقابل حق را میگویند : «ولایت مطلقه ولی فقیه» این کفر است و دروغ ، زیرا ولایت مطلقه فقط برای ولی معصوم است و بس امام الصادق (ع): ایاکم و التقلید فإنه من قَلَّدَ فی دینه هلک بپرهیزید و برحذر باشید تقلیدِ در دین (از غیر ما) را، که هر کس چنین کند هلاک گشته است. تصحیح الإعتقادات الإمامیة شیخ مفید ص۷۲ امیرالمؤمنین علی (ع) فرمودند: هنگامی که قیام کننده ما ظاهر شود، از کسانی که بدون علم فتوای داده اند انتقام می گیرد. وای بر آنها و پیروان آنها مگر دین خدا ناقص بود که آنها تکمیل کردند؟ یا در دین خداوند انحرافی بود که آنها درست کردند؟ آیا مردم علاقه به انحراف داشتند که از او پیروی کردند؟ و یا او مردم را به راستیُ درستی امر کرده و مردم مخالفت ورزیده اند؟ آیا رسول خاتم ص در آنچه به او وحی شده چیزی را فرو گذار کرده که به او یادآوری کرده اند؟ و یا دین در عهدُ کامل نبود و اینها تکمیل کردند؟ آیا پیامبری آمده که از او پیروی کردند؟ الزام الناصب ص ۱۰۸ ﺍﺻﻮﻝ ﻛﺎﻓﻰ ﺟﻠﺪ ۱ ﺹ ۵۸ ﺭﻭﺍﻳﺔ ۵۵ بیان الائمه جلد ۳ صفحه ۲۹۸ روزگار رهائی (ترجمه یوم الخلاص)، جلد ۲، صفحه ۷۸۳ این مطلب درسته؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻اولین مطلبی که نوشتید امام زمان (عج) وقتی ظهور بکند دشمنی آشکارتر از فقها ندارد، از کجا آورده، اولین منبع چه هست؟ مجمع النورین، چه کسی آن را نوشته؟ آقای مرندی نوشته، مرندی کسی است که از جاعلان حدیث بود در زمان مشروطه، ابوالحسن مرندی. در ضمن اگر در کتاب اصلی مطلب را نگاه بکنید به هیچ عنوان روایت امام صادق (ع) نیست! 📜اگر روایت امام صادق بود باید در کتب حدیثی حداقل می آمد. در حالی که در هیچ کدام از این اسنادی که اینجا آورده اصلا چنین مطلبی نیست. و این مطلب اولین بار به نقل از جناب ابن عربی که یکی از عرفای قرن هفتم بود. پس اصلا ما چنین حدیثی از امام صادق نداریم منابعی هم که اینجا نوشته هیچ کدام چنین مطلبی را نیاوردند و متأسفانه اینجا از همان کارهایی هست که دشمن به دروغ یک مطلبی را می نویسد 👈🏻و به دروغ یک مطلبی را به امام معصوم نسبت می دهد بعد یکسری منابع جعلی هم زیرش می گذارد و بعد متأسفانه جوان ما که نمی رود سراغ منبع اصلی، دنبال منابع که جوان ما نمی رود ببیند که آیا واقعا چنین چیزی نوشته است یا نوشته نشده است، به راحتی این را می پذیرند! در حالی که اصلا چنین چیزی نیست. کتابی که اینجا نوشته مجمع النورین جناب مرندی هست که مرندی از جاعلان حدیث بود 🔹و این مطلبی هم که اینجا آورده، یکی از منابعی که داده منبع شماره دو را نگاه بکنید ″الزام الناصب، ج2، ص 87″ دقیقا الان آن صفحه پیش من است می گوید «الرابع الشیخ الاکبر محیی الدین بن العربی فی الفتوحات... اَعْداوُهُ مُقَلِّدّةَ اَهْل الاجتِهادِ لَمَّا یَرَونَهُ یَحْکمُ بِخلاف مَا ذَهَب اِلَیه...» همان چیزی که اینجا نوشته. پس چی شد؟ خود کتاب الزام الناصب نوشته که این جمله از ابن عربی است، نه از امام صادق (ع)! ☝️🏻یعنی خودشان یک چیزی آوردند علیه خودشان و نفهمیدند چه گندی زدند‌. خود کتاب الزام الناصب، ج2، ص87 الان جلوی چشم من هست، خود نویسنده الزام الناصب می گوید این جمله ابن عربی است نه امام صادق (ع) ببینید چقدر دروغگو هستند. اینهاست آن بیسوادهای که خدمت شما گفتم سرسوزن سواد حدیثی ندارند. 👌🏻و بعد اگر روایاتی آمده تقلید را جایز ندانسته آن کدام تقلید است؟ تقلیدی که انسان بدون فکر از یک فردی که اصلا سواد ندارد برود تقلید بکند. والا روایت داریم ائمه ما به فلان عالم گفتند باش و فتوا بدهد. مگر امام زمان (عج) به شیخ مفید نگفت فتوا بده برای چه کسی فتوا بدهد؟ برای مردم، که مردم از شیخ مفید تقلید بکنند. پس این روایات را می خواهند چکار بکنند؟ دیدید چقدر اینها دروغگو و خبیث هستند. 📝یک مقاله ای هم در بحث تقلید نوشتم و در گروه قبلا گذاشتم، و بعد اینکه این مطالب را بیشتر طرفداران احمدالحسن می اندازند که شما می توانید به راحتی دروغشان را اثبات بکنید، مخصوصا همان الزام الناصب ج2، ص 87 اصلا صراحتا می گوید آن جمله حدیثی که امام زمان وقتی می آید دشمنی بدتر از فقها ندارد، جمله ابن عربی است، نه امام صادق (ع). ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
4_6044117560796906298.pdf
267.3K
مقاله ای کوتاه در باب اثبات تقلید کردن از علما در زمان شیخ مفید و شیخ طوسی و... در حدود هزار سال قبل. در رد ادعاهای احمد الحسن بصری، مدعی دروغین یمانی
جهاد با نفس 23.MP3
2.43M
🔰 سلسله جلسات #جهاد_با_نفس 23 👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت 👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه ❇️ جلسه 3️⃣2️⃣ 🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت 👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان @marefatemahdavi
حدیث خوانی کمال الدین 9.MP3
10.67M
🔰 جلسات با محوریت کتاب کمال الدین و تمام النعمه 9 👌 جلساتی برای قوی شدن مبانی دینی و اعتقادی 💠 جلسه 9 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت @marefatemahdavi
حدیث خوانی کمال الدین 8.MP3
10.77M
🔰 جلسات با محوریت کتاب کمال الدین و تمام النعمه 8 👌 جلساتی برای قوی شدن مبانی دینی و اعتقادی 💠 جلسه 8 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت @marefatemahdavi
شبهات وهابیت تکمیلی 8.MP3
15.13M
صوت کارگاه پاسخ به شبهات وهابیت علیه 8 ✳️ دوره تکمیلی ✳️ 💠 جلسه 8 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔘کیفیت خونخواهی امام حسین (ع) و انتقام از مسببان کربلا.. 🔹در روایات از امام مهدی (عج) به عنوان خونخواه امام حسین (ع) و منتقم واقعه دردناک کربلا تعبیر می شود. این صفت در دعای ندبه نیز برای حضرت بقیه الله الاعظم (عج) به کار رفته است که در ذیل شرح و چرایی آن تبیین می شود:🔰 👈«أَیْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِیَاءِ وَ أَبْنَاءِ الْأَنْبِیَاءِ أَیْنَ الطَّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاءَ؛ کجا است کسی که خون انبیا و فرزندان انبیا و شهید کربلا را مطالبه کرده و انتقام بگیرد؟» در این فراز بخش دیگری از اقدامات حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف نشان داده شده است که آن انتقام و قصاص از دشمنان جبهه حق و قاتلان انسان های حق طلب است که در رأس آنها انبیای گرامی و وجود مقدس سیدالشهدا است. درباره این جملات آیاتی وجود دارد که به توضیح آنها کمک می کند و ما برخی از آنها را با نکاتش می آوریم. 👈باید دوباره به این نکته اشاره کرد که امام زمان عليه‌السلام جلوه مهر و لطف خداوند بر اهل زمین است و اگر شمشیرکشیدن و جنگی نیز وجود دارد، در برابر ستمگران و مستکبرانی خواهد بود که مانع بارش رحمت الهی بر مردم هستند. در حقیقت شمشیر امام زمان عليه‌السلام برای کسانی کشیده خواهد شد که جز منطق زور، چیز دیگری نمی فهمند؛ مانند اسرائیلی های امروز. آیا این صهیونیسم قابل نصیحت است؟! آیا سازمان ملل می تواند او را مهار کند؟! آیا آمریکا می تواند آن را کنترل کند؟! اصلاً چه قدرتی می تواند اسرائیل را در جای خود بنشاند؟ این اسرائیل است که جز منطق زور چیزی نمی‌فهمد، وگرنه امام زمان عليه‌السلام سر تا پا مهر و عطوفت است. 📖آیه اول 🔸«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً؛ و هر کس مظلوم کشته شود، قطعاً برای ولیّ او تسلّط (و اختیار دیه یا قصاص) قرار داده ایم». 📌نکته ها ۱. در روایات یکی از مصادیق «ولی»، حضرت مهدی عليه‌السلام شمرده شده که انتقام جدّ عزیزش امام حسین عليه‌السلام را خواهد گرفت. امام محمد باقر عليه‌السلام در تفسیر آیه «وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً» فرمودند: منظور این آیه، امام حسین عليه‌السلام است؛ زیرا آن بزرگوار مظلومانه شهید شد و ما امامان خونخواه آن حضرت (ع) هستیم. هنگامی که قائم ما خاندان قیام کند، خون امام حسین عليه‌السلام را طلب خواهد کرد. ۲. بنابر روایات حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انتقام گیرنده دشمنان اسلام است. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: قال الله: و به أنتقم من أعدائی؛ خداوند فرموده است که به وسیله او(مهدی) از دشمنانم انتقام خواهم گرفت. همچنین امام صادق عليه‌السلام فرمودند: إذا قام قائمنا انتقم لله و لرسوله و لنا أجمعین؛ وقتی قائم ما قیام کند، انتقام خدا و رسولش و همه ما را خواهد گرفت. ۳. حمایت خداوند از مظلوم و سپردن حق قصاص به ولیّ دم، هم عامل بازدارنده از آدم کشی و هم بازدارنده از اسراف در قصاص است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». ۴. قرار دادن حقّ قصاص، برای حمایت از مظلوم است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». ۵. اولیای مقتول دارای حق قصاص و کشتن قاتل هستند: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». ۶. «انتقام خدا» در قرآن به معنای مجازات و کیفر است، نه کینه توزی؛ مانند آیه: «فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْناهُمْ فِی الْیَمِّ بِأَنَّهُمْ كَذَّبُوا بِآیاتِنا وَ کانُوا عَنْها غافِلِینَ؛ سرانجام از آنان انتقام گرفته و در دریا غرقشان ساختیم، زیرا آیات ما را تکذیب کردند و از آنها غافل بودند». 📖آیه دوم 🔸«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا إِلی قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ؛ و البتّه ما پیش از تو پیامبرانی را به سوی قومشان فرستادیم، پس آنان دلایل روشن برای مردم آوردند، (برخی ایمان آوردند و بعضی کفر ورزیدند) پس، از کسانی که مرتکب جرم شدند انتقام گرفتیم، و (مؤمنان را یاری کردیم که) یاری مؤمنان حقّی است بر عهده ما». 📌نکته ها ۱.در این آیه چهار برنامه و سنّت الهی مطرح شده است: الف) سنّت فرستادن پیامبر؛ ب) سنّت معجزه داشتن انبیا؛ ج) کیفر مجرمان؛ د) نصرت مؤمنان. ۲. مسأله نصرت مؤمنان در قرآن چندین بار مطرح شده است؛ از جمله: الف) اگر شما خدا را یاری کنید، او نیز شما را یاری می کند: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْكُمْ». ب) کسانی که در راه ما تلاش و مجاهده کنند، ما راه های خود را به آنان نشان خواهیم داد: «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا». ج) ما قطعاً پیامبران و مؤمنان را یاری خواهیم کرد: «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِینَ آمَنُوا». د) عاقبت و سرانجام نیک از آنِ متّقین و پرهیزکاران است: «وَ الْعاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ». ⬇️⬇️⬇️
۳. آشنایی با تاریخ، عامل تسلّی است: «مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا- فَانْتَقَمْنا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ». ۴. ابتدا کار فرهنگی و ارشاد، سپس برخورد با مجرمان: «فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا». ۵. مخالفان انبیا، مجرمانی محکوم و مغلوب هستند: «فَانْتَقَمْنا- أَجْرَمُوا». ۶. انتقام از مجرم، یکی از مصادیق نصرت مؤمنان است: «فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ». ۷. پیروزی مؤمنان، وعده ی قطعی خداوند است (گرچه در ظاهر شهید شوند ولی به هدفشان می رسند): «کانَ حَقًّا عَلَیْنا». ۸. هرچند انسان از خدا طلبی ندارد؛ ولی خداوند یاری مؤمنان را بر خود لازم کرده است: «حَقًّا عَلَیْنا». 📖آیه سوم 🔸«وَ لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ یا أُولِی الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ؛ ای صاحبان خرد! برای شما در قصاص، حیات (و زندگی نهفته) است. باشد که شما تقوا پیشه کنید». 📌نکته ها ۱. گویا آیه در مقام پاسخ به یک دسته ایرادهایی است که به حکم قصاص، به ویژه از سوی روشنفکر نمایان مطرح می شود. قرآن می فرماید: حکم قصاص برای جامعه انسانی تأمین کننده حیات و زندگی است. قصاص یک برخورد و انتقام شخصی نیست، بلکه تأمین کننده امنیّت اجتماعی است. در جامعه ای که متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنیت از بین می رود، آنچنان که گویا آن جامعه مرده است. چنانکه در پزشکی، کشاورزی و دامداری، لازمه حیات و سلامت انسان، گیاه و حیوان از بین بردن میکروب ها و آفات است. ۲. اگر به بهانه اینکه قاتل هیجان روانی پیدا کرده، او را رها کنیم، هیچ ضمانتی نخواهد بود که در جنایت های دیگر این بهانه مطرح نشود، چون تمام جنایتکاران در سلامت، آرامش روحی و فکری دست به جنایت نمی زنند. بنابراین، تمام خلافکاران باید آزاد باشند و جامعه سالم نیز باید به جنگل تبدیل شود تا هرکس بر اثر هیجان و دگرگونی های روحی و روانی بتواند هرکاری را انجام دهد. گمان نکنیم که دنیای امروز، دنیای عاطفه و نوع دوستی است و قانون قصاص، قانونی خشن و ناسازگار با فرهنگ حقوق بشر دنیاست. اسلام در کنار حکم قصاص، اجازه عفو و اخذ خون بها داده تا به مصلحت اقدام شود. ۳. توجیهاتی مانند اینکه از مجرمان و قاتلان در زندان با کار اجباری به نفع پیشرفت اقتصادی بهره گیری می کنیم، قابل قبول نیست. چون این برنامه ها، تضمین کننده امنیت عمومی نیستند. اصل، مقام انسانیت و جامعه عدالت پرور است، نه دنیای پرخطر همراه با تولید بیشتر، آن هم به دست جنایتکاران و قاتلان! ۴. از آنجا که قانون قصاص، ضامن عدالت، امنیت و رمز حیات جامعه است، در پایان این آیه می فرماید: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» یعنی اجرای این قانون، موجب خودداری و جلوگیری از بروز قتل های دیگر است. ۵. اجرای عدالت، تضمین کننده حیات جامعه است: «لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ». ۶. تعادل میان رأفت و خشونت لازم است. خدایی که رحمن و رحیم است، قصاص را رمز حیات می داند: «لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ». ۷. حذف عنصر خطرناک، یک اصل عقلانی است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ». ۸. زود قضاوت نکنید. ممکن است در برخورد سطحی، قصاص را امر خوبی ندانید ولی با خرد و اندیشه در می یابید که قصاص رمز حیات است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ». ۹. تقوا و دوری از گناه، فلسفه احکام دین است. چه احکام عبادی و چه قضایی: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ». ۱۰. قصاص، سبب بازداری مردم از تکرار قتل است: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ». 📚منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - محسن قرائتی 🖨خبرگزاری شبستان @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 6⃣1⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۰۲ 🗓بیانات در دیدار مسئولان کشوری و لشکری، به مناسبت عید غدیر خم، ۱۳۷۲/۳/۱۹ 📒 @marefatemahdavi