eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
970 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔘عَنِ الرِّضا عَنْ ابائِهِ عليه السلام قالَ: قالَ رَسُولُ اللّهِ صلی الله عليه و آله: اَفْضَلُ اَعْمالِ اُمَّتى اِنْتِظارُ فَرَجِ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ.✨ 📚[بحارالأنوار، ج52، ص122] 💠امام هشتم (ع) به نقل از پدران بزرگوارش فرمود: رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: برترين اعمال امّت من انتظار فرج از خداى عزوجل مى‌باشد. @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
👌به علاوه درباره ابوبکر باید گفت، او زبان رسایی برای سخن گفتن داشت و ما مطمئن هستیم زبان آرام او در
☑️ مساله ارتداد .. 👈مشکل اصلی مسلمانان، حرکتی بود که به عنوان جریان "ارتداد" شناخته شده است. مورخان نوشته اند که پس از رحلت رسول خدا (ص) گروهی ادعای نبوت کرده، جماعتی مرتد شده، تاج شاهی👑 بر سر گذاشتند و کسانی هم از پرداخت زکات خودداری کردند. 💢می دانیم که پس از فتح مکه اعراب بادیه نشین یکی پس از دیگری مسلمان شدند. این اقدام بیشتر به آن دلیل بود که قدرت اسلام هر روز رو به گسترش بوده و هر لحظه ممکن بود که مسلمانان به سراغ آنان بروند.⚔ بنابراین آنان باید راه جدید را، حتی اگر موقت نیز شده بپذیرند، این در حالی بود که آنان نه به درستی، اسلام را می شناختند و نه می توانستند به سادگی عقاید کهن جاهلی خویش را رها سازند. مساله پرداخت زکات نیز برای آنان مشکلی جدی بود. در اصل آنان این امر را نوعی باجگیری از سوی مسلمانان می‌دانستند. 🔶می توان مرتدین را به چند دسته تقسیم کرد: ⬅️نخستین گروه کسانی بودند که ادعای نبوت کردند. ⬅️کسان دیگری، دین اسلام را رها کرده به آیین جاهلی خود بازگشتند. ⬅️گروه سومی حکومت مدینه را منکر شده اما خود را پایبند به اسلام شناساندند، اینان به دلیل عدم اعتقاد به حکومت، حاضر به پرداخت زکات نبودند. در میان این گروه کسانی بودند که به دلیل عدم به رسمیت شناختن حکومت ابوبکر و اعتقاد به امامت اهل بیت رسول خدا (ص)، حاضر به پرداخت زکات نبودند. ☝️در ارتباط با مدعیان نبوت یک انگیزه اساسی وجود داشت و آن این که برخی از قبایل یا اشخاص بلندپرواز، در این اندیشه بودند که اگر قرار باشد کسی از قبیله ای با ادعای نبوت بر دیگر قبایل سروری داشته باشد، قبیله ما نیز می تواند چنین باشد. این حرکت منجر به این شد که کسانی از برخی قبایل ادعای نبوت کردند❌. 🔰نخستین اینان "اسود عنسی "بود که در یمن دست به شورش زد. این خبر به رسول خدا (ص) رسید و حضرت دستور داد تا به هر نحو شده "غیله یا مصادمه" او را به قتل برسانند. غائله اسود سه ماه به طول انجامید و در نهایت کشته شد. 🔰مسیلمه بن حبیب از طایفه بنی حنیفه از دیگر مدعیان نبوت بود. پس از رحلت رسول خدا (ص) زمینه بیشتری برای مسیلمه فراهم آمد تا جایی که توانست شمار زیادی را جذب کند. او به تقلید از قرآن📖، کلماتی با نثر مسجع می ساخت و بر مردم عرضه می کرد. 🔰سجاح دختر حارث تمیمی نیز ادعای نبوت کرده اما پس از برخورد با مسیلمه با وی ازدواج کرد! گفته شده که او مهریه سجاح را بخشودگی نماز صبح و عشاء قرار داده بود. 🏇زمانی که مسلمانان با سپاهی به فرماندهی خالد بن ولید به سوی یمامه رفتند به دسته ای از یاران مسیلمه برخورد کردند. نبرد یمامه یکی از سختترین جنگ های مسلمانان با مدعیان نبوت و ارتداد است. در این جنگ عده زیادی از مسلمانان به شهادت🥀 رسیدند. 🔰مدعی دیگر نبوت طلیحه بن خویلد اسدی بود. او نیز طوایفی از قبیله غطفان و بنی فزاره را فراهم آورده و با ساختن کلماتی سجع گونه کوشید تا با ادعای نبوت در برابر حکومت مدینه بایستد. 👆جدای از مدعیان نبوت، گفته شده است که برخی از قبایل دیگر از اساس مرتد شده اند. در این که زمینه ارتداد فراهم بوده و کسانی مرتد شده اند تردیدی وجود ندارد، اما به درستی روشن نیست کدام یک از کسانی که مرتد شدند، در شمار مرتدین واقعی و کدام یک تنها به دلایل سیاسی و یا مذهبی دیگری حاضر به پذیرش دولت مدینه نشدند. ↩️به عنوان نمونه یکی از این گروهها طایفه مالک بن نویره است که بدون هیچ گونه تردیدی صرفا به دلیل مسائل شخصی خالد و انگیزه های پست اخلاقی وی مورد اتهام قرار گرفته و بیرحمانه کشته شدند. این لکه ننگی🔥 است در پرونده خالد و کسانی که از وی دفاع کرده، جنایت او را در کشتن شماری از مسلمان و زنای او را با همسر مالک بلافاصله پس از قتل شوهرش به عنوان تاویل و خطای در اجتهاد مطرح کرده اند. عمر پس از شنیدن این خبر به شدت علیه خالد تحریک شده از ابوبکر خواست تا او را عزل کند، اما ابوبکر او را سیف الله خواند و از این اقدام خودداری کرد. ⬇️⬇️⬇️
🔸در میان قبایلی که مرتد شناخته شدند کسانی بودند که ابوبکر را قبول نداشتند و خواستار حکومت "اهل بیت"✨ پیغمبر بودند. آنان می گفتند: ابوبکر هیچ "عهدی" با آنان نداشته و اطاعت او بر آنان واجب نیست. باور آنان این بود که مهاجرین و انصار به دلیل حسادت مانع از روی کار آمدن اهل بیت شده اند. 📚به گزارش واقدی و ابن اعثم، یکی از طوایفی که به عنوان مرتد شناخته شدند طایفه ای از کنده ساکن در حضرموت بودند. کسانی از این قبیله موافق پرداخت زکات بوده و کسانی راضی به پرداخت زکات به دولت مدینه نبودند و این را نوعی ذلت برای خود می دانستند. از اخبار دیگری🗞 که ابن اعثم درباره ادامه درگیری میان کندیان و ابوبکر آورده روشن می شود که مساله عمده، مخالفت با ابوبکر بوده است. این نوع برخورد در نگاه خلیفه به عنوان ارتداد شناخته شد، چنانکه بعدها مورخان نیز درگیری با آنان را به عنوان "جنگهای رده"⚔ مطرح کردند. ممکن است بتوان جنگ با آنان را به دلیل بغی بر حکومت توجیه کرد، اما اثبات ارتداد آنان کار دشواری است. در این زمینه که بسیاری از قبایل به اصطلاح مرتد در اصل منکر پرداخت زکات بوده اند شواهد متعددی وجود دارد. ☝️افزون بر مساله عدم به رسمیت شناختن حکومت ابوبکر، مشکل دیگر قبایل آن بود که آنان با شنیدن خبر رحلت رسول خدا (ص)، ارتباط خود را با مدینه قطع کردند. آنان بر این باور بودند که تنها می بایست از لحاظ دینی با مدینه ارتباط می داشتند و اکنون که رسول خدا (ص) درگذشته لازم نیست تا آنان سلطه شخص دیگری را بپذیرند. بنابراین در برابر درخواست زکات از طرف مدینه آنان پاسخ رد دادند و همین امر سبب شد تا آنان به عنوان مرتد شناخته شوند. 🔰اقدام ابوبکر برای وادار کردن همه قبایل به پرداخت زکات، مهمترین اقدام در جهت استواری پایه های دولت مرکزی مدینه به شمار می آید. او گفت: اگر صدقه یک سال (عقال) که به رسول خدا (ص) می‌ پرداخته اند💰 به من ندهند با آنان به جنگ خواهم پرداخت. به هر روی این قابل انکار نیست که بسیاری از صحابه با رویه وی در جنگ با این افراد موافقت نداشته اند. 👈در جای دیگری نقل شده است که ابوبکر بر آن بود تا خود به جنگ با مرتدان برود، در این حال امام به او فرمود، چنین نکند بلکه کسان دیگری را بفرستد و خود در مدینه بماند. روشن است که گروههایی از کسانی که خلیفه به جنگ با آنان پرداخت، مرتد حقیقی بودند. 👈در نقل دیگری از مدائنی آمده است که پس از مخالفت امام با ابوبکر، عثمان به آن حضرت گفت: تا وقتی تو بیعت نکنی کسی به جنگ با مرتدان نخواهد رفت. همین اصرار عثمان سبب شد تا امام با ابوبکر بیعت کند. 👥در برابر کسانی در مدینه بودند که محتملا آرزوی موفقیت مرتدان را داشتند تا بار دیگر بتوانند عقاید شرک آلود جاهلی خود را حفظ کنند. عایشه نیز از نفاق گسترده در مدینه در اولین روزهای خلافت پدرش یاد می کند. مکه نیز پس از رحلت رسول خدا (ص) چندان فاصله ای با ارتداد کامل نداشت. ✅به هر روی نباید این نکته را از نظر دور داشت که مقاومت مدینه در برابر ارتداد سبب شد تا دولت مدینه پایدار مانده و پس از این دوره خطیر بتواند مناطق دیگری را نیز تحت سلطه خود درآورد. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج2، ص34-44"، رسول جعفریان. ۷۲ @marefatemahdavi
جهاد با نفس 58.mp3
3.43M
🔰 سلسله جلسات 58 👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت 👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه ❇️ جلسه 8⃣5⃣ 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت 👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
(ع) 🖋📋به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن سی‌امین روز از ماه صفر که در تقویم شیعی عزادار سالروز شهادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) ولی‌نعمت ما ایرانیان است و به منظور بررسی آموزه های مهدویت و انتظار در سیره آن حضرت(ع) که به عالم آل محمد(ص) شهرت دارند، با حجت الاسلام «مصطفی حسن‌زاده»، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می‌شود:🔰  💠آیا مهدویت در گنجینه روایی امام رضا(ع) راه یافته و حضرت ثامن الحجج(ع) از این طریق برای ما روشنگری و تبیین داشته اند؟ 👈بله روایات امام رضا(ع) به طور عمده همه محورهای مباحث مهدویت را کم و بیش در بر گرفته است. 30 روایت زیبا از حضرت(ع) در مورد امام زمان ارواحنافداه و ده‌ها سیره و تاکید انتظار و وظایف منتظران از امام رئوف(ع) به ما رسیده است. 💠آیا در این روایات به وجود مقدس امام زمان(عج) و حیات ایشان در عصر غیبت تصریح کرده اند؟ 👌امام رضا(ع) در مواضع متعددی با تأکید بر اینکه زمین هیچگاه از حجت الهی و امام به‌حق خالی نمی‏ ماند، موضوع امامت را تا لحظه برپایی قیامت تثبیت می‏کردند. از جمله آن حضرت(ع) در پاسخ «سلیمان بن جعفر الحمیری» که می‏پرسد: تخلو الأرض من حجة‏اللّه‏؟ آیا زمین از حجت خدا خالی می‏ماند؟ 🔰می‏فرماید: لوخلت الأرض طرفة عین من حجة لساخت بأهلها؛ اگر زمین [به اندازه] یک چشم برهم زدن از حجت خالی بماند، ساکنانش را در خود می‏برد. براساس این روایت تا آستانه قیامت زمین از امامی که حجت خداست خالی نخواهد ماند، هر چند که در مقاطعی از تاریخ این حجت الهی بنابر ضرورت هایی در غیبت به سر برد. 💠مسئله غیبت امام مهدی(عج) و زندگی پنهانی ایشان برای قرن های نامعلوم، در سیره کلامی امام رضا(ع) چگونه بیان شده است؟ 👈امام رضا(ع) نیز همچون دیگر اجداد طاهرینشان(ع) موضوع غیبت آخرین حجت حق را پیش‏بینی و شیعیان را برای برخورد با این پدیده آماده کرده است. ایشان می فرمایند: گویا شیعیان را می‏بینم که به هنگام فقدان سومین فرزند من، مانند گوسفندانی که به دنبال چوپان خود می‏گردند، سرگردانند و او را نمی‏یابند. گفتم: چرا این‏گونه است، ای پسر رسول خدا(ص)؟ فرمود: زیرا امامشان از آنها غایب شده است ... . 🌀همچنین امام هشتم شیعیان(ع) در زمینه غیبت آخرین امام(ع)، به نقل از پدران بزرگوار خود از رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) چنین روایت می‏کند: سوگند به آنکه مرا به حق به عنوان بشارت دهنده برگزید، [امام] قائم از فرزندان من، براساس پیمانی که ازجانب من برعهده او است، از دیده‏ها پنهان می‏شود تا آنجا که بیش‏تر مردم می‏گویند: خدا نیازی به خاندان محمد(ص) ندارد. و گروهی دیگر در ولادت او شک می‏کنند. پس هر کس زمان او را دریابد بایستی به دین او درآویزد و به واسطه شک خود برای شیطان راهی به سوی خود باز نسازد، تا شیطان او را از آئین من زائل و از دین من بیرون نکند. همچنان که پیش از این پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد. به درستی که خداوند عزّوجل شیطان را سرپرست (ولیّ) کسانی که ایمان ندارند، قرار داده است. 💠درباره ویژگی های نسبی امام مهدی(عج) در بیانات امام رضا(ع) چه تصریحاتی وجود دارد و این بیانات درباره آن وجود مقدس چه حقایقی را بیان می کند؟ 👌با توجه به لزوم شناخت امام دوازدهم(عج) و لزوم نجات از حیرت و سرگردانی شیعه در شناسایی منجی موعود(عج) و رسوایی مدعیان دروغین، امام رضا(ع) در احادیث متعددی، گاه به نقل از پدران و اجداد طاهرینشان تا رسول گرامی اسلام(ص) و گاه بدون نقل از ایشان به معرفی سلسله نسب آن امام(عج) می‏پرداختند. 🔰از جمله در یکی از روایت هایی که امام رضا(ع) به واسطه پدران بزرگوار خود از رسول گرام اسلام(ص) نقل می‏کنند، چنین آمده است: من سرور آفریده‏های خدای عزّوجلّ هستم؛ من از جبرئیل، میکائیل، اسرافیل، حاملان عرش، همه فرشتگان مقرب خدا، و پیامبران مرسل خدا برترم؛ من صاحب شفاعت و حوض شریف [ کوثر] هستم. من و علی دو پدر این امتیم؛ هر کس که ما را شناخت خدای عزّوجل را شناخته است و هر که ما را انکار کند، خدای عزّوجل را منکر شده است. دو سبط این امت و دو سید جوانان اهل بهشت، حسن و حسین(ع)، از [ فرزندان ] علی‏اند و از نسل حسین(ع) نُه امامند که پیروی از آنان پیروی از من و نافرمانی از آنها نافرمانی از من است. نهمین نفر از این امامان، قائم (برپا دارنده) و مهدی آنان است. 👈آن حضرت(ع) در روایت دیگری می‏فرماید: آن جانشین صالح از نسل ابومحمد حسن بن علی(ع) است و او صاحب الزمان و مهدی(عج) است. در این زمینه احادیث دیگری نیز از آن حضرت(ع) نقل شده است. ⬇️⬇️⬇️
💠امام رضا(ع) درباره فضیلت انتظار و چشم به راهی برای امام مهدی(عج) چه توصیه و تاکید و آموزه هایی دارند؟ 👌موضوع دیگری که در زمینه باور مهدوی در کلام امام رضا(ع) یافت می‏شود، موضوع «انتظار فرج» یا چشم به راه گشایش بودن است. آن حضرت(ع) در روایات متعددی به موضوع فضیلت انتظار فرج اشاره کرده‏ اند. از جمله در روایتی خطاب به «حسن بن جهم» که از ایشان در مورد «فرج» می‏پرسد، فرمودند: آیا می‏دانی که انتظار فرج [ جزیی] از فرج است؟ گفتم: نمی‏دانم مگر اینکه شما به من بیاموزید. فرمود: آری انتظار فرج، جزیی از فرج است. 🌀ایشان در روایت دیگری نیز می‏فرماید: چه نیکوست صبر و انتظار فرج، آیا سخن بنده صالح خدا [ شعیب ] را نشنیدی که فرمود: «و انتظار برید که من [هم] با شما منتظرم» و «پس منتظر باشید که من [هم] با شما از منتظرانم»، بر شما باد به صبر و بردباری؛ چرا گشایش بعد از ناامیدی فرا می‏رسد و به تحقیق کسانی که پیش از شما بودند از شما بردبارتر بودند. 🔰حضرت ثامن الحجج(ع) در روایت بسیار زیبایی فضیلت انتظار را این‏گونه بیان می‏کنند: ... آیا هیچیک از شما خوش ندارد که در خانه خود بماند، نفقه خانواده‏اش را بپردازد و چشم به راه امر ما باشد؟ پس اگر در چنین حالی از دنیا برود مانند کسی است که به همراه رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در [نبرد] بدر به شهادت رسیده است. و اگر هم مرگ به سراغ او نیاید مانند کسی است که به همراه قائم ما و در خیمه او باشد. 💠امام رئوف(ع) برای مصونیت از ابتلائات آخرالزمانی و فتنه های عصر غیبت به منتظران امام مهدی(عج) چه توصیه ای دارند؟ 👈امام رضا (ع) در حدیث سلسله الذهب فرمودند: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ‏ دَخَلَ‏ حِصْنِی‏ أَمِنَ مِنْ عَذَابِی قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَةُ نَادَانَا بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا». یعنی «لا إله إلّا اللَّه» حصار محکم من است و هر کس که در حصار من وارد شود از عذابم ایمن خواهد بود، اما امام رضا (علیه السلام ) چند قدم که جلوتر می‌روند می‌ایستند، سر از کجاوه بیرون می‌کنند و بلافاصله می‌فرمایند: «بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا» امنیت از آن عذاب و ورود به آن حصن شرایطی دارد که یکى از آن شرایط خود من هستم». 🔰یکی از مصادیق عذاب در حدیث فوق، عذاب‌های شدید آخرالزمانی و مقاطع بعد از آن است. از طرفی با توجه به آیات و روایات متعدد، فضای آخرالزمان، برای اهل غفلت مملو از عذاب است. این عذاب، نیاز به حصن دارد؛ حصنی که توان مهار عذاب را داشته باشد و آن حصن چیزی جز وجود مبارک امام رضا (علیه السلام ) نیست. حصن یعنی قلعۀ محکمی که باید به درونش رفت تا از عذاب در امان بود. امام رضا (علیه السلام ) آمدند که یک چنین نقشی را در قبال این بخش از مهدویت یعنی نجات از عذاب داشته باشند؛ تا مردم از طریق ایشان به داخل این حصن رفته و از جنس آن بشوند. 💠بین امام مهدی(عج) با جدشان امام رضا(ع) چه شباهت هایی در سیره و رفتار وجود دارد؟ 👌در بین وجوه مشترک امام رضا(ع) و امام زمان(عج) دو وجه کاملا بین و آشکاراست؛ نخست بحث اقامه برهان و دلیل با تمام رهبران ادیان و باورهای سراسر کره خاکی. یکی از نقطه های مهم اشتراک امام رضا(ع) و امام زمان(عج) بحث و اقامه برهان و دلیل برای مخالفان است. امام رضا(ع) با دانشمندان مخالف بحث کرده و شبهات آنان را با کتب و باورهای خودشان جواب می دادند، امام زمان ارواحنافداه نیز به مخالفان مهلت بحث می دهند و برای همگان در سراسر عالم به بیان برهان و دلیل می پردازند. 🔰وجه دوم این شباهت رافت و مهربانی است؛ رافت و مهربانی امام رضا(ع) به مردم آنچنان زیاد بوده و هست که همگان کم و بیش از آن آگاهیم علاوه بر روایاتی که در این باره وجود دارد که دوست و دشمن از حضرت ثامن الحجج(ع) راضی بودند بنابر روایات مهربانی امام عصر ارواحنافداه نیز آنچنان وسیع و گسترده است که در عصر ظهور، آن حضرت(عج) نه تنها در میان دوستان و شیعیان خاص بلکه در سراسر عالم بساط رافت و مهربانی را میان تمامی مردمان عصر ظهور می گسترانند و تمام انسان ها از حضرت بقیه الله الاعظم(عج) راضی و به حکومتشان خشنود می شوند. 🖨خبرگزاری شبستان @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 یار غریبان رضا (ع) سایه‌ی لطفت به سرم مستدام ای حرمت بر همه درد و غمم التیام 🎙با صدای سید مجید بنی فاطمه
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 معنای دقیق و جامع حاضر و ناظر بودن امام چیست .. یه کلیپی از یه روحانی دیدم که (میگفت اینکه میگن امام حاضر و ناظر هست درست نیست اینها رو کنار هم بیاریم چون تا خدا اذن به امام نده نمیتونه جایی حاضر باشه و در اصول کافی کتاب الحجه گفته شده العلم یبسط لنا فنعلم و یقبض لنا فلا نعلم یعنی علم برای ما باز بشه میبینیم برامون باز نشه نمیبینیم یعنی اینکه امام مثل خدا همیشه هر لحظه همه چیز را میبیند و میداند ما چنین ادعایی نداریم امام ناظره درست اما مثل خدا همیشه و هرلحظه حاضر نیست) این فرمایشات این روحانی بود. میخاستم پاسخ شما رو در این مورد بدونم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸خدا این اجازه را به امام می‌دهد، ما هم می‌گوییم امام به خودی خود این ویژگی را ندارد خدا این ویژگی را به امام داده، خدا وقتی این ویژگی را بدهد دیگر اشکال ندارد، مثلا همان آیه قرآن که میگه علم غیب مخصوص خداست اما به کسانی که از آنها راضی باشد این علم را خواهد داد، قطعاً یک نمونه اهل بیت هستند. پس این هم همین است که شما میفرمایید تناقضی ندارد. خدا این ویژگی را به امام داده که امام حاضر و ناظر بر اعمال ما باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 اگه میشه چند تا کتاب و منبع در زمینه خودشناسی و هوای نفس معرفی کنین؟ ممنون ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 آیت الله مصباح یک کتابی دارد با نام (خودشناسی برای خودسازی)، فکر کنم چنین اسمی دارد کتاب خوبی است روان است و قابل فهم است حتما این کتاب را بخوانید. به هر کتابی در زمینه خودسازی و ‌اینها اعتماد نکنید، حتما به نویسنده اش توجه بکنید چون بعضی از این کتابها مطالبش انحرافی است، بعضی ها انحرافی نیست اما سنگین است برای عموم خوب نیست طرف می خواند بدتر اشتباه فهم می کند و منحرف می شود. ولی کتاب آقای مصباح (خودشناسی برای خودسازی) چنین اسمی داشت، این کتاب کتاب خوبی هست برای این کار. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
🔰 صدقه اول ماه فراموش نشود 👌 صدقه اول ماه قمری در روایات سفارش شده است و بسیار باارزش است و هم ثواب اخروی دارد و هم فایده مادی برای سلامتی و رفع خطر و... شماره کارت : 6037998107381450 بانک ملی ، به نام بنده ( احسان عبادی) 👈 اگر به حقیر اعتماد دارید می توانید این صدقه را به هر مقداری که شده به کارت بالا واریز کنید ، خانواده هایی شدیدا نیازمند می شناسیم که ان شالله به دست آنها می رسانیم. با تشکر
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🍂🌼 ﺑﯿـــــــﺎ ﮐﻪ ﺳﻮﺧﺘـــــــــــــــﻢ ﺯ ﻫﺠﺮ ﺭﻭﯼ ﻣﺎﻩ ﺗــــــــــﻮ ❣مَتَی تَرَانَا وَ نَرَاكَ ❣وَ قَدْ نَشَرْتَ لِوَاءَ النَّصْرِ تُرَی.. @marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️ (عج) در روز جمعـہ✨ 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست و شصت و دوم (از فایل شماره 62) 📋در
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست و شصت و سوم (از فایل شماره 62) ♨️آقای ابن خلدون که از تاریخ نویسان هست می گوید:🔰 👈عرب اهل کتاب و علم نبود و روحیه بدوی و جهل بر آنها حاکم بود و هرگاه می‌خواستند از اموری که معمولا بشر تمایل به دانستن آنها دارد (مثل پیدایش موجودات، آغاز خلقت، اسرار آفرینش..) می رفتند از علمای اهل کتاب سوال می‌کردند و به حرف آنها اعتماد می‌کردند. (این عالمان اهل کتاب چه کسانی بود؟ می‌گوید کعب الاحبار، عبدالله بن سلام...) در نتیجه مفسران در مورد آنها سهل انگاری کردند❌ و کتب تفسیر را از اینگونه حکایات پر ساختند، (بله سهل انگاری کردند به حرف آقایان یهودی اعتماد کردند، حرف آنها را وارد کتاب های تفسیری اسلام کردند) 👈ریشه و منبع آنها هم پیروان تورات چادر نشین هستند و آنچه را نقل می کنند از روی تحقیق و آگاهی نیست، ولی با همه این، آن گروه شهرت یافتند (یعنی همان کعب الاحبار و اینها.. شهرت پیدا کردن و کارشان گرفت)، چه در دین و ملت اسلام دارای مراتب بلندی بودند و به همین سبب از آن روزگار منقولات آنها مورد قبول واقع شده. 👈اما کسانی که دانشی استوار داشتند (یعنی کسانی که اهل علم بودند، اهل تحقیق بودند) در صحت اینگونه نقل قولها درنگ کردند و فساد و باطل بودن آنها را آشکار ساختند.‌ 📚ابن خلدون در کتاب خودش، ″دیوان المبتداء، ج1، ص554″ این مطالب را گفته. ☝️پس مفسرین اسلام رفتند به آقایان یهودی اعتماد کردند و چرندیات آنها را وارد اسلام کردند، مثلا تاریخ طبری همان جلد اولش مطالبی آمده که آن مطالب برگرفته شده از مبانی تورات است 📚مثلا نوشته حضرت ابراهیم اسحاق را قربانی کرد نه اسماعیل را‌. یا شیطان به شکل یک مار وارد بهشت شد و آدم و حوا را فریب داد.. اینها برای تورات است و ربطی به اسلام ندارد.. البته ما مطالب مربوط به اسرائیلیات در دین شیعه کم داریم، ولی در بین سنی ها زیاد است به خاطر اینکه علمایشان به آقایان یهودی اعتماد کردند. این نفوذ یهودیت در اسلام بود و در زمان خلفا این کار شدت زیادی داشت. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 263 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
دولت کریمه 86.MP3
5.62M
💠💠💠 ✳️ 86 سخنرانی های فوق العاده مهم بر پایه تطبیق تاریخی و سیاسی جریانات مهم دینی از زمان حضرت آدم تا حال 🎤 ( از اساتید مهدویت کشور) جلسه 19 از با موضوع 2 ( این جلسات به نقد دلائل اهل سنت برای برتری خلیفه اول نسبت به خلافت می پردازد) 🔰 در صورت مشکل در دانلود ، همه صوتهای این موضوع در آدرس http://mahdaviat313.ir/?cat=223 بارگزاری شده است و می توانید دریافت کنید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @marefatemahdavi لینک همه کانالها و گروههای استاد به آدرس @arshiv_link313
دولت کریمه 87.MP3
4.93M
💠💠💠 ✳️ 87 سخنرانی های فوق العاده مهم بر پایه تطبیق تاریخی و سیاسی جریانات مهم دینی از زمان حضرت آدم تا حال 🎤 ( از اساتید مهدویت کشور) جلسه 20 از با موضوع 3 ( این جلسات به نقد دلائل اهل سنت برای برتری خلیفه اول نسبت به خلافت می پردازد) 🔰 در صورت مشکل در دانلود ، همه صوتهای این موضوع در آدرس http://mahdaviat313.ir/?cat=223 بارگزاری شده است و می توانید دریافت کنید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @marefatemahdavi لینک همه کانالها و گروههای استاد به آدرس @arshiv_link313
تاریخ غیبت صغری 3.MP3
6.82M
🎤🎤🎤 💠 سلسله دروس 29 🎬 جلسه 9️⃣2️⃣ 📋 موضوع : بررسی تخصصی (قسمت سوم) 🎤 با تدریس ( از اساتید مهدویت ) ✳️ در صورت مشکل در دانلود جلسات قبلی ، همه جلسات را از آدرس http://mahdaviat313.ir/?p=1378 دریافت کنید @marefatemahdavi
تاریخ غیبت صغری 4.MP3
6.36M
🎤🎤🎤 💠 سلسله دروس 30 🎬 جلسه 0️⃣3️⃣ 📋 موضوع : بررسی تخصصی (قسمت چهارم) 🎤 با تدریس ( از اساتید مهدویت ) ✳️ در صورت مشکل در دانلود جلسات قبلی ، همه جلسات را از آدرس http://mahdaviat313.ir/?p=1378 دریافت کنید @marefatemahdavi
جهاد با نفس 59.mp3
3.36M
🔰 سلسله جلسات 59 👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت 👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه ❇️ جلسه 9⃣5⃣ 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت 👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 2⃣3⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۱۵ 🗓بیانات در جشن بزرگ منتظران ظهور هم‌زمان با هفته‌ی بسیج و روز ولادت حضرت مهدی(عج)، ۱۳۷۸/۹/۳ ‌ 📒 @marefatemahdavi