eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
991 ویدیو
445 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️ (عج) در روز جمعـہ✨ 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 2⃣6⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۶۶ 🗓بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان، ۱۳۸۴/۶/۲۹ 📒 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هجدهم (از فایل شماره 79) 💥.... در
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و نوزدهم (از فایل شماره 79) 👈... پیامبر (ص) خودش از قریش بود جانشینانش هم از قریش بود و این بحث قومی قبیله ای را داشت. برای آن قبایل هم تفاوتی نمی کرد که آن فرد قریشی، حالا از بنی هاشم باشد یا از بنی تیم باشد یا از بنی امیه باشد. 👈البته بعد از نشر اسلام دست کم در سال های اولیه رحلت آقا رسول الله (ص) مسلمانهای مدینه مایل نبودند فرد منتخب از بنی امیه باشد. بعدا موافقت کردند اما اوایل این مخالفت را داشتند. (یعنی همان اول فرض کن یک👤کسی مثل معاویه می‌آمد قبول نمی کردند)‌ قبایل تازه مسلمان هم در انتخاب بین بنی هاشم و دیگر قبیله ها به جز بنی امیه، از قدرت تشخیص کافی آنچنان برخوردار نبودند. 👈حتی بسیاری از قبایل هم بر سر قدرت سیاسی با قریش درگیر شدند و قبیله قریش هم برای مدتی نزدیک به یک سال و خورده ای با 📑چالش های زیادی در تحميل رهبری خودش بر برخی قبایل روبرو شده بود. اما به هر حال توانایی هایی که قبیله قریش داشت و آن قدرت جذبی که این قبیله داشت این اجازه را به آنها داد که دولت جدید را تشکیل بدهند. 👈اما جالب است در بین خود این قریش ها هم دعوا بود و راضی نبودند که از قبیله بنی هاشم افرادی مثل حضرت علی (ع)✨ و ‌امثال اینها روی کار بیایند. دلایل خاصی داشت که به تعبیر دعای ندبه «أَحْقاداً، بَدْرِیَّهً وَ خَیْبَرِیَّهً وَ حُنَیْنِیَّهً» ..‌ که حضرت علی (ع)✨ بسیـاری از بزرگان آنها را کشته بود، دوست نداشتند که حضرت علی روی کار بیاید. همین نزاع داخلی باعث شد تا بنی هاشم کنار گذاشته بشود. ولی بنی هاشم کنار گذاشته شد همانا و انحراف اسلام❌ هم همانا! گاهی اوقات ببینیم دعواهای داخلی کار را به کجا می رساند، تعصبات.. یعنی من بدانم یک نفر دیگر از من بهتر است اما به خاطر تعصبات بیخود و بی جهت به آن سمت نروم، آن فرد را روی کار نیاورم، خودم به جایش بیایم، او را کنار بزنم، ببینید مسیر عوض می شود. 👈انصار هم که مهمترین طایفه ای بودند که تا اندازه ای می توانستند در اینباره اظهار نظر کنند به خاطر اختلافاتی که بین خودشان بود دیگر کاری نکردند. 🔸عرض کردیم ‌دیگر، بین خود انصار هم، بین قبیله اوس و خزرج اختلافاتی بود. یعنی ببینید اختلافات داخلی چطور زمینه را فراهم می کند برای بهره برداری دشمن! قطعا بهترین سود را از این اختلافات یهودی ها می بردند. تضعیف اسلام برای یهودی ها مهم بود، تضعیف اسلام به نفع یهودی ها بود. اختلاف بین قبیله قریش و اختلافات بین انصار مدینه. یعنی هر دو گروه مسلمان که مکی و مدنی بودند بین هر دو گروه اختلاف بود. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 319 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 میشه توضیح بدید چرا در دعای عهد، آخر دعا نوشته که سه بار به ران راست زده بشه و عبارت دعا خوانده بشه؟؟ یا در دعای هر روز ماه رجب که نوشته دست بر محاسن کشیده شود و.. دلیل این عبارات چیه؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠اینکه در آخر دعای ماه رجب ریش را می گیرند دست را اینطوری می کنند این اختلاف هست که آیا خود امام صادق (ع) این کار را انجام داد یا بعدا به دعا اضافه شده، بعضی از علما این کار را کردند این اختلاف است. پس نمی شود خیلی به امام صادق نسبتش داد. ولی باز نوعی التجاء و استغاثه محضر خداست، نماد این است. 👌🏻آن سه بار زدن به ران در دعای عهد نوعی بی تابی است، چطور آدم یک چیزی بی تاب می شود به پاهایش می زند این هم بحث همین است «العجل..» امام ظهور کن، ظهور کن، امام بی تابیم، این را دارد می رساند. هر چند من بعضی جاها خوانده بودم نوعی تجدید بیعت هم هست‌، نوعی تجدید بیعت هم حساب می شود حالا خُب الله اعلم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 در نهج البلاغه اومده امیرالمومنین علیه السلام در وصیت خود به امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود: «با پوشش و حجابی که برای همسرانت قرار می‌دهی، چشم آنان را از هوس و حرام باز می‌داری، چرا که حجاب برای آنها ثبات بیشتری به ارمغان می آورد. از خروج بی‌حساب و بی‌رویه زنان جلوگیری کن، زیرا مفاسدی دارد؛ و اگر می‌توانی، کاری کن که همسرانت غیر از تو را نشناسند و با مردان رفت و آمد نداشته باشند...» آیا این منع خانمها از بیرون رفتن برای همه ی دوره هاست یا مربوط به شرایط زمانی خاصی بوده؟؟ اگر برای همه ی زمانهاست یعنی الان دانشگاه رفتن ما ایراد داره؟؟ از طرفی جایی خوندم معصوم می فرمایند جایی قرار گرفتید که حتی نگاه بد به شما میشه با اینکه شما نیت بدی ندارید باز هم محل رو ترک کنید و چون شماها از نگاه خبر ندارید پس بیرون نرید و خانمها تا حد امکان از ارتباط با آقایون منع شدن با این وصف حوزه رفتن خانمها هم ایراد شرعی داره وقتی اساتید آقا هستن؟؟ استاد گرامی اگر میشه در مورد این مطلب روشن سازی بیشتری کنید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔹همیشه یادتان باشد یکی از مواردی که در علم روایات و فهم و تحلیل روایات باید به آن رجوع بشود بحث تاریخ روایات است یا به قول معروف فضای صدور روایت است در چه فضایی روایت صادر شده، در چه زمینه ای صادر شده، در چه تاریخی صادر شده. آیا این قضیه همیشگی است یا مقطعی بوده، همه اینها در علم فقه الحدیث بررسی می شود، در علم اصول فقه هم اینها بررسی می شود که آیا یک بحث شرعی برای آن زمان است یا برای همه ی زمانهاست... 👈🏻زن در جامعه امروز اتفاقا باید بیاید بیرون البته با حفظ حریم، با حفظ حجاب، حفظ حریم ارتباط با نامحرم بیاید بیرون. مثالش هم مثال حضرت زهراست، مثالش را ما همیشه زدیم حضرت زهرا (س) وقتی دیدند که جان امام زمانش در خطر هست رفتند در مسجد مدینه خطبه فدکیه خواندند سخنرانی کردند دفاع کردند از حضرت علی (ع). الان هم همین شرایط است دشمن دارد همه جوره به اسلام می تازد، دارد به امام زمان می تازد پس وظیفه زنهای مسلمان ما هست که بیایند در جامعه قرار داشته باشند در فعالیت های اجتماعی و مذهبی شرکت بکنند، البته می گویم با حفظ حریم. 👈🏻بله یک زمانی ان شاءالله حکومت اسلامی امام زمان (عج) تشکیل شده بعضی کارها را اکثر کارها را مثلا دارند افرادی انجام می دهند شاید نیازی آنچنان به حضور زن نباشد در بعضی کارها نه همه کارها‌. بله آن موقع می توانیم بگوییم وجود زن شاید خیلی ضروری نباشد آن هم در بعضی کارها همه جا نمی گویم. ولی الان چی؟ الان خود مراجع ما می گویند اتفاقا وجود زن مثلا در نماز جمعه یا در مساجد در نماز جماعت باعث تقویت اسلام است پس اگر می تواند بیاید شرکت کند در نماز جماعت ها، در نماز جمعه ها‌. 🔹پس بدانید که این روایات مقطعی است و مربوط به زمان خاصی هست. الان دشمن شبانه روز دارد می گوید اسلام با حجاب خودش مانع حضور زن است و اسلام را دارند می کوبند حجاب را دارند می کوبند. پس در چنین زمانه ای قطعا باید زنان ما مثل حضرت زهرا (س) بیایند با حفظ حریم و حفظ حجاب از اسلام دفاع بکنند و از امام زمانشان دفاع بکنند. حالا اینکه با چه لباسی بیایند بیرون و صحبت با نامحرم در چه حیطه ای باشد اینها دیگر بحث های شرعی است و از دفتر مرجعتان سوال کنید‌. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥موضوع: امام زمان(عج) بالای هزار سال عمر دارند، آیا از چهره پیرشان قابل تشخیص هستند؟ 🎤حجت الاسلام حائری پور @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🗣در آنجا عثمان از عمر خواست تا لشکر مسلمانان را از یمن و شام به عراق بفرستد. به علاوه خود خلیفه عازم
🏳 درباره فتح ایران .. 🔹سرعت فتح ایران و سقوط دولت ساسانی با آن عظمت و دوام، امر شگفتی است که پاسخ دادن به آن چندان آسان نیست. هر چند شبیه این وقایع در ایران و کشورهای جهان 🌐 وجود داشته و بررسی تطبیقی آنها میتواند به درک هرچه بیشتر حقایق کمک کند. 👈بر اساس دیدگاه ابن خلدون، سقوط غالب این دولتها در پی دشواریهای زندگی شهرنشینی و حمله مهاجمان بدوی است که به طمع دستیابی به مزایای زندگی شهری، به این تمدنها🏇 یورش می برند و آنها را به نابودی می کشانند. در عراق و ایران، دولت دیرپای عباسی که سهل است، دولتها و سلسله های فراوانی به دست صحرانشینان مغول سقوط کردند. در مورد حاضر، یک تفاوت وجود داشت و آن این که اعراب که همان مهاجمان بدوی بودند و قواعد ابن خلدونی بر آنان نیز حاکم بود، حامل یک پیام آسمانی هم بودند. این پیام آسمانی اسلام بود. حتی پس از آن که اعراب، قدرت سیاسی خود را از دست دادند، توانست در ایران دوام آورد. 🔹شاید حکایت آن تهاجم، همان شعر ملک الشعرای بهار باشد که "گرچه عرب زد به حرامی به ما /داد یکی دین گرامی به ما" طبعا مغولان در حمله به جهان اسلام چنین پیامی نداشتند. 👌در اینجا مناسب است به اجمال گزارش وضعیت سیاسی دولت ایران را پس از شکست نیروهای ایرانی در سال 628م از دولت روم به نقل از یکی از منابع نقل کنیم.📚 ⬅️پس از شکست ایران در جنگ با روم: "خسرو پرویز در جستجوی کسانی بود که شکست خود را به گردن آنان اندازد و از آن میان عزم کرد که شهربراز را اعدام کند. اما پیش از آنکه بتواند مقصود خود را عملی سازد شورشی درگرفت و خسرو زندانی شد و بعد هم به قتل🗡 رسید. شیرویه پسر خسرو با نام کواد دوم به تخت نشست. وی خواستار صلح با هراکلیوس گردید و حاضر شد سپاهیان ساسانی را از مصر، فلسطین، سوریه، آسیای صغیر و مغرب بین النهرین فراخواند و مرزهای پیش از جنگ را به رسمیت بشناسد🗺. اما شهربراز از برقراری صلح ناخرسند بود و چون فرماندهی سپاهی بزرگ را بعهده داشت خطرناک بود. کواد دوم پس از کمتر از یک سال پادشاهی، احتمالا به واسطه بیماری طاعون درگذشت و پسرش اردشیر سوم که کودکی خردسال بود به تخت برآمد. شهربراز بر آن شد تا تاج👑 و تخت را تصاحب کند و گویا با برخورداری از پشتیبانی هراکلیوس، نیروهای اردشیر را بشکست و او را همراه اتباع برجسته اش بقتل آورد و بر تخت نشست، اما مدت پادشاهی او چندان نپایید و در کمتر از دو ماه به قتل رسید. چون هیچ یک از پسران خسرو زنده نمانده بودند، اعیان، دخترش بوران را به تخت نشاندند👸🏻، اما او نیز پس از کمتر از یک سال پادشاهی درگذشت. گروهی از پادشاهان یکی پس از دیگری به تخت برآمدند که هر کدام تنها چند ماهی پادشاهی کردند. سرانجام اعیان در سال 632م یزدگرد سوم پسر شهریارنام و نواده خسرو دوم را که تقریبا آخرین عضو زنده دودمان ساسانی بود به 🤴🏻پادشاهی برداشتند." این تحولات قبل از آغاز فتح عراق بود و طبعا ویرانگر وضعیت سیاسی و نظامی ایران. 👌روشن است که یزدگرد سالها فرصت می‌خواست تا بتواند اوضاع ایران را که از خارج و داخل تحت فشار قرار گرفته بود، اصلاح کند. اما حملات اعراب چنین فرصتی را از او گرفت و پیش از آن که اصلاحی صورت گیرد ضربات مهلکی بر آن وارد کرد. 🏇فتح عراق که در نزدیکی تیسفون پایتخت ساسانیها قرار داشت اولین اقدام کشنده ای بود که زنگ خطر را برای دولت ساسانی🔔 به صدا درآورد. به دنبال آن ضربات پی در پی، این دولت میان تهی را شکست و خورده های آن را هم برباد داد. 👈با وجود ضعف دولت ساسانی نباید همه شکست را در این ضعف جستجو کرد. دولت ساسانی تا آنجا که توانست تلاش کرد. از جنگ قادسیه تا فتح الفتوح نهاوند تلاش قابل ملاحظه ای برای جلوگیری از پیشروی اعراب صورت گرفت. هر بار نیروهای 👥 زیادی گردآوری شدند اما با همه شجاعت و دلیری نتوانستند در برابر اراده اعرابی که یقین به پیروزی خود داشتند بایستند. ⚠️مهمترین نکته ایمان و اعتماد کامل اعراب به پیروزی دینشان بود چنان که رواج این دین اصیل ترین هدف آنان به حساب می آمد. نباید غفلت کرد که عرب در عین آن که برای توحید می جنگد، اما پس از پیروزی، انتظار غنیمت دارد. آنان به اعتماد سخن رسول خدا (ص)✨ که وعده گنجهای قیصر و کسرا را داده بود راهی میادین جنگ شدند. ⬇️⬇️⬇️
⚡️ظلم و بیداد دولت ساسانی نیز کم و بیش در منزجر کردن مردم و یا به عبارت دیگر، از بین بردن انگیزه دفاع از دولت ساسانی، عامل موثری برای کاهش فعالیت نظامی سپاهیان در میدان جنگ بوده است. علاوه بر همکاریهای موقتی که ممکن است حمل بر خیانت شود، پیوستن چهار هزار نفر از سپاه قادسیه به اعراب نمی تواند به عنوان خیانت توجیه شود. ⬅️اساسا اعراب، عجمان را "حمراء" به معنای سفیدرو می خواندند👳🏻‍♀. این افراد در فتح مدائن شرکت کرده و در جنگ جلولا نیز حضور داشتند. نمونه های دیگری نیز وجود دارد که بلافاصله پس از حمله مسلمانان کسانی از دهاقین همراه با زارعین خود اسلام را پذیرفتند. 📝علامه قزوینی نوشته است: ایرانیان خائن و عرب مآب! از اولیای ولایات و مرزبانان اطراف، به محض این که حس کردند که در ارکان دولت ساسانی تزلزل روی داده و قشون ایران در دو سه دفعه از قشون عرب شکست خوردند، خود را به دامان عربها انداخته و نه تنها آنان را در فتوحاتشان کمک کردند و راه چاره را به آنان نمودند، بلکه سرداران عرب را به تسخیر سایر اراضی ایران دعوت کردند. 📝زنده یاد جلال آل احمد می نویسد: اسلام پیش از آن که به مقابله ما بیاید، این ما بودیم که دعوتش کردیم، بگذریم که رستم فرخزادی بود که از فروسیت ساسانی و سنت متحجر زرتشتی دفاعی مذبوحانه کرد، اما اهل مدائن تیسفون، نان و خرما به دست در کوچه ها به پیشواز اعرابی ایستاده بودند که به غارت کاخ شاهی و فرش بهارستان می رفتند." 👌برخورد مناسب اعراب فاتح با مردمان شهرها، می توانست آنان را نسبت به صداقت مسلمانان دلگرم کند. قراردادهای صلح، مردم را بر ترک دین و آیینشان اجبار نکرده و حتی اصراری در تخریب آتشکده ها🔥 نیز در کار نبود. مالیاتی که پرداخت می شد در بیشتر موارد، کمتر از پولی بود که دولت ساسانی و حاکمان ولایات از مردم دریافت می کردند. در این صورت به چه دلیل آنان می‌بایست برای دولت ساسانی جان خود را فدا می کردند❓ 👈البته رشد اسلام در ایران به تدریج صورت گرفت. نخستین مسلمانان، اعرابی بودند که در شهرهای مختلف ایران ساکن شدند. به دنبال آن، بردگانی بودند که در جنگها اسیر شده و در خانواده های مسلمان پرورش یافتند. در درجه سوم ایرانیانی بودند که بتدریج 📚 در اثر تبلیغات دینی و همنشینی با اعراب مسلمان، این آیین را پذیرفتند. روند پیشرفت اسلام در ایران، حدود چهار قرن به درازا کشید. 🔹 ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب "تـاریخ سیاسی اسلام، ج2، ص128-132"، رسول جعفریان. ۸۶ @marefatemahdavi
تفسیر بعد نماز 38.mp3
1.48M
🔰 جلسات کوتاه 38 🕋 آیات 6 الی 10, سوره 📚تفسیر جوامع الجامع 📎 جهت ترویج معارف مظلوم و مورد غفلت قرآن، نشر فایلها حلال است با هر لینکی @marefatemahdavi