📰به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» درباره انتظار راهبردی و حفظ دستاوردهای آن، اظهار کرد: از جمله راه های این انتظار عهد و میثاق با امام زمان(عج) است، در میثاق باید مقاماتی را در خود ایجاد کنیم.
👤معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، تصریح کرد:👇👇
1⃣نخست مقام یاریگری و نصرت حضرت حجت(عج) است «اللّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصارِهِ»، منتظر باید برای عدالت و معنویت تلاش کند امام(عج) یار می خواهند وقتی برای قرار گرفتن جزء یاران ایشان دعا میکنیم باید ببینم ویژگی ها و مولفه های تربیتی به عنوان یاری گر امام(عج) را داریم؟
2⃣وی ادامه داد: دوم مقام معاونت است، چون همراهی با امام مهدی(عج) نیازمند تربیت نیرو و کادرسازی و مجاهدت های علمی و عملی است، «وَأَعْوانِهِ» خداوند در آیه 5 سوره مبارکه قصص کار حضرت حجت(عج) را تحولی معرفی می کند لذا ما باید در این مسیر معاون امام(ع) باشیم.
3⃣حجت الاسلام نصوری در ادامه بیان کرد: سوم مقام دفاع از امام است «الذَّابِّينَ عَنْهُ» یعنی تفکر و اندیشه کنیم و به شبهات پاسخ دهیم و خودمان را بشناسیم و جامعه را از بدعت ها دور کنیم تا امام خود را خوب بشناسد؛
4⃣چهارم مقام سبقت در برآوردن حاجات امام عصر(عج) است «والْمُسارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضاءِ حَوَائِجِهِ»، حاجت و خواسته امام عصر(عج)، تحقق یک جامعه الهی است باید حوائج امام(ع) را بشناسیم و برای آنها زمینه سازی کنیم.
5⃣این کارشناس مهدوی تاکید کرد: پنجم مقام امتثال امام است: «وَالْمُمْتَثِلِينَ لِأَوامِرِهِ» باید اطاعت از نایب امام را تمرین کنیم و بسنجیم روحیه اطاعت از امام(ع) را داریم؟ ...
6⃣ششم مقام حمایت از امام مهدی(عج) آن هم حمایت همه جانبه است «وَالْمُحامِينَ عَنْهُ».
7⃣وی درباره دیگر ابعاد انتظار راهبردی خاطر نشان کرد: هفتم مقام پیشی گرفتن در تحقق اهداف امام است «وَالسَّابِقِينَ إِلى إِرادَتِهِ»
8⃣و نهایتاً مقام شهادت طلبی است «وَالْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ» باید مثل شهدا باشیم آنها سابقه خود را با گناه خراب نکردند. امید است در عهد و میثاق با امام زمان(عج) جزء منتظران راستین باشیم.
#امام_زمان
#انتظار
@marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖
📖 #زیارت_آل_یاسین
✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم)
💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ،
💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ
💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ،
💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖📿📖📿📖📿📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
16.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آیا مهدی(عج) به حکم آل داوود حکم می کند نه پیامبر اکرم(ص)؟
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
⏱ جهت یاب
🔶تفکّر فلسفی اسلام و فهم درست از مبانی اسلامی، کاری میکند که انسان در هر لحظهای از لحظات، احساس میکند در کجای راه و به سمت کدام هدف حرکت میکند؛ قدرت تحلیل برای حوادث مییابد و وظیفه خودش را در هر شرایطی تشخیص میدهد. امروز باید جوان ما اینگونه باشد.
📍۱۳۷۸/۶/۱۳ - رهبرانقلاب
#جوان
@marefatemahdavi
15.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پاسخ کارشناس برنامه به شبهه تضاد غیبت مهدی منتظر(عج) با حدیث ثقلین
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
هدایت شده از بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
📣 اطلاعیه برگزاری مسابقه ویژه #عید_غدیر
مسابقه هر خانه یک جشن غدیری مهدوی
👇👇👇 اطلاعات تکمیلی در کانال https://eitaa.com/joinchat/3788111884C8df9e48f18👇👇👇
👌 حتما در این مسابقه که فرصت خوبی برای دیده شدن فرزند شماست شرکت کنید
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
میزان حکومت ائمه در رجعت.mp3
2.69M
💠 پاسخ به #شبهات #مهدویت
🔰 در بحث #رجعت ائمه علیهم السلام،آیا هنگام ظهور رجعت می کنند یا بعد رحلت امام عصر ؟
🔰 میزان حکومت هرکدام از ائمه در دوران رجعت چه میزان است؟
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر و مدرس علوم حدیث و تاریخ
👌در نشر معارف مهدوی کوشا باشیم
@ma_va_o
🌻 #امام_جواد علیه السلام:
🔹"لَنْ يَسْتَكْمِلَ الْعَبْدُ حَقيقَةَ الاْيمانِ حَتّى يُؤْثِرَ دينَهُ عَلى شَهْوَتِهِ، وَلَنْ يُهْلِكَ حَتّى يُؤْثِرَ شَهْوَتَهُ عَلى دينِهِ".
📓(بحارالانوار، ج۷۵، ص۸۱)
🔹بندهای حقيقت ايمان را نمىيابد، مگر آنكه دين و احكام الهى را در همه جهات بر تمايلات و هواهاى نفسانى خود مقدّم دارد. و كسى هلاک و بدبخت نمىگردد، مگر آنكه هواها و خواستههاى نفسانى خود را بر احكام الهى مقدّم نمايد.
@marefatemahdavi