eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
959 ویدیو
442 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻اولین مطلبی که نوشتید امام زمان (عج) وقتی ظهور بکند دشمنی آشکارتر از فقها ندارد، از کجا آورده، اولین منبع چه هست؟ مجمع النورین، چه کسی آن را نوشته؟ آقای مرندی نوشته، مرندی کسی است که از جاعلان حدیث بود در زمان مشروطه، ابوالحسن مرندی. در ضمن اگر در کتاب اصلی مطلب را نگاه بکنید به هیچ عنوان روایت امام صادق (ع) نیست! 📜اگر روایت امام صادق بود باید در کتب حدیثی حداقل می آمد. در حالی که در هیچ کدام از این اسنادی که اینجا آورده اصلا چنین مطلبی نیست. و این مطلب اولین بار به نقل از جناب ابن عربی که یکی از عرفای قرن هفتم بود. پس اصلا ما چنین حدیثی از امام صادق نداریم منابعی هم که اینجا نوشته هیچ کدام چنین مطلبی را نیاوردند و متأسفانه اینجا از همان کارهایی هست که دشمن به دروغ یک مطلبی را می نویسد 👈🏻و به دروغ یک مطلبی را به امام معصوم نسبت می دهد بعد یکسری منابع جعلی هم زیرش می گذارد و بعد متأسفانه جوان ما که نمی رود سراغ منبع اصلی، دنبال منابع که جوان ما نمی رود ببیند که آیا واقعا چنین چیزی نوشته است یا نوشته نشده است، به راحتی این را می پذیرند! در حالی که اصلا چنین چیزی نیست. کتابی که اینجا نوشته مجمع النورین جناب مرندی هست که مرندی از جاعلان حدیث بود 🔹و این مطلبی هم که اینجا آورده، یکی از منابعی که داده منبع شماره دو را نگاه بکنید ″الزام الناصب، ج2، ص 87″ دقیقا الان آن صفحه پیش من است می گوید «الرابع الشیخ الاکبر محیی الدین بن العربی فی الفتوحات... اَعْداوُهُ مُقَلِّدّةَ اَهْل الاجتِهادِ لَمَّا یَرَونَهُ یَحْکمُ بِخلاف مَا ذَهَب اِلَیه...» همان چیزی که اینجا نوشته. پس چی شد؟ خود کتاب الزام الناصب نوشته که این جمله از ابن عربی است، نه از امام صادق (ع)! ☝️🏻یعنی خودشان یک چیزی آوردند علیه خودشان و نفهمیدند چه گندی زدند‌. خود کتاب الزام الناصب، ج2، ص87 الان جلوی چشم من هست، خود نویسنده الزام الناصب می گوید این جمله ابن عربی است نه امام صادق (ع) ببینید چقدر دروغگو هستند. اینهاست آن بیسوادهای که خدمت شما گفتم سرسوزن سواد حدیثی ندارند. 👌🏻و بعد اگر روایاتی آمده تقلید را جایز ندانسته آن کدام تقلید است؟ تقلیدی که انسان بدون فکر از یک فردی که اصلا سواد ندارد برود تقلید بکند. والا روایت داریم ائمه ما به فلان عالم گفتند باش و فتوا بدهد. مگر امام زمان (عج) به شیخ مفید نگفت فتوا بده برای چه کسی فتوا بدهد؟ برای مردم، که مردم از شیخ مفید تقلید بکنند. پس این روایات را می خواهند چکار بکنند؟ دیدید چقدر اینها دروغگو و خبیث هستند. 📝یک مقاله ای هم در بحث تقلید نوشتم و در گروه قبلا گذاشتم، و بعد اینکه این مطالب را بیشتر طرفداران احمدالحسن می اندازند که شما می توانید به راحتی دروغشان را اثبات بکنید، مخصوصا همان الزام الناصب ج2، ص 87 اصلا صراحتا می گوید آن جمله حدیثی که امام زمان وقتی می آید دشمنی بدتر از فقها ندارد، جمله ابن عربی است، نه امام صادق (ع). ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
4_6044117560796906298.pdf
267.3K
مقاله ای کوتاه در باب اثبات تقلید کردن از علما در زمان شیخ مفید و شیخ طوسی و... در حدود هزار سال قبل. در رد ادعاهای احمد الحسن بصری، مدعی دروغین یمانی
جهاد با نفس 23.MP3
2.43M
🔰 سلسله جلسات #جهاد_با_نفس 23 👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت 👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه ❇️ جلسه 3️⃣2️⃣ 🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت 👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان @marefatemahdavi
حدیث خوانی کمال الدین 9.MP3
10.67M
🔰 جلسات با محوریت کتاب کمال الدین و تمام النعمه 9 👌 جلساتی برای قوی شدن مبانی دینی و اعتقادی 💠 جلسه 9 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت @marefatemahdavi
حدیث خوانی کمال الدین 8.MP3
10.77M
🔰 جلسات با محوریت کتاب کمال الدین و تمام النعمه 8 👌 جلساتی برای قوی شدن مبانی دینی و اعتقادی 💠 جلسه 8 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت @marefatemahdavi
شبهات وهابیت تکمیلی 8.MP3
15.13M
صوت کارگاه پاسخ به شبهات وهابیت علیه 8 ✳️ دوره تکمیلی ✳️ 💠 جلسه 8 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔘کیفیت خونخواهی امام حسین (ع) و انتقام از مسببان کربلا.. 🔹در روایات از امام مهدی (عج) به عنوان خونخواه امام حسین (ع) و منتقم واقعه دردناک کربلا تعبیر می شود. این صفت در دعای ندبه نیز برای حضرت بقیه الله الاعظم (عج) به کار رفته است که در ذیل شرح و چرایی آن تبیین می شود:🔰 👈«أَیْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِیَاءِ وَ أَبْنَاءِ الْأَنْبِیَاءِ أَیْنَ الطَّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاءَ؛ کجا است کسی که خون انبیا و فرزندان انبیا و شهید کربلا را مطالبه کرده و انتقام بگیرد؟» در این فراز بخش دیگری از اقدامات حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف نشان داده شده است که آن انتقام و قصاص از دشمنان جبهه حق و قاتلان انسان های حق طلب است که در رأس آنها انبیای گرامی و وجود مقدس سیدالشهدا است. درباره این جملات آیاتی وجود دارد که به توضیح آنها کمک می کند و ما برخی از آنها را با نکاتش می آوریم. 👈باید دوباره به این نکته اشاره کرد که امام زمان عليه‌السلام جلوه مهر و لطف خداوند بر اهل زمین است و اگر شمشیرکشیدن و جنگی نیز وجود دارد، در برابر ستمگران و مستکبرانی خواهد بود که مانع بارش رحمت الهی بر مردم هستند. در حقیقت شمشیر امام زمان عليه‌السلام برای کسانی کشیده خواهد شد که جز منطق زور، چیز دیگری نمی فهمند؛ مانند اسرائیلی های امروز. آیا این صهیونیسم قابل نصیحت است؟! آیا سازمان ملل می تواند او را مهار کند؟! آیا آمریکا می تواند آن را کنترل کند؟! اصلاً چه قدرتی می تواند اسرائیل را در جای خود بنشاند؟ این اسرائیل است که جز منطق زور چیزی نمی‌فهمد، وگرنه امام زمان عليه‌السلام سر تا پا مهر و عطوفت است. 📖آیه اول 🔸«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً؛ و هر کس مظلوم کشته شود، قطعاً برای ولیّ او تسلّط (و اختیار دیه یا قصاص) قرار داده ایم». 📌نکته ها ۱. در روایات یکی از مصادیق «ولی»، حضرت مهدی عليه‌السلام شمرده شده که انتقام جدّ عزیزش امام حسین عليه‌السلام را خواهد گرفت. امام محمد باقر عليه‌السلام در تفسیر آیه «وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً» فرمودند: منظور این آیه، امام حسین عليه‌السلام است؛ زیرا آن بزرگوار مظلومانه شهید شد و ما امامان خونخواه آن حضرت (ع) هستیم. هنگامی که قائم ما خاندان قیام کند، خون امام حسین عليه‌السلام را طلب خواهد کرد. ۲. بنابر روایات حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انتقام گیرنده دشمنان اسلام است. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: قال الله: و به أنتقم من أعدائی؛ خداوند فرموده است که به وسیله او(مهدی) از دشمنانم انتقام خواهم گرفت. همچنین امام صادق عليه‌السلام فرمودند: إذا قام قائمنا انتقم لله و لرسوله و لنا أجمعین؛ وقتی قائم ما قیام کند، انتقام خدا و رسولش و همه ما را خواهد گرفت. ۳. حمایت خداوند از مظلوم و سپردن حق قصاص به ولیّ دم، هم عامل بازدارنده از آدم کشی و هم بازدارنده از اسراف در قصاص است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». ۴. قرار دادن حقّ قصاص، برای حمایت از مظلوم است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». ۵. اولیای مقتول دارای حق قصاص و کشتن قاتل هستند: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». ۶. «انتقام خدا» در قرآن به معنای مجازات و کیفر است، نه کینه توزی؛ مانند آیه: «فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْناهُمْ فِی الْیَمِّ بِأَنَّهُمْ كَذَّبُوا بِآیاتِنا وَ کانُوا عَنْها غافِلِینَ؛ سرانجام از آنان انتقام گرفته و در دریا غرقشان ساختیم، زیرا آیات ما را تکذیب کردند و از آنها غافل بودند». 📖آیه دوم 🔸«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا إِلی قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ؛ و البتّه ما پیش از تو پیامبرانی را به سوی قومشان فرستادیم، پس آنان دلایل روشن برای مردم آوردند، (برخی ایمان آوردند و بعضی کفر ورزیدند) پس، از کسانی که مرتکب جرم شدند انتقام گرفتیم، و (مؤمنان را یاری کردیم که) یاری مؤمنان حقّی است بر عهده ما». 📌نکته ها ۱.در این آیه چهار برنامه و سنّت الهی مطرح شده است: الف) سنّت فرستادن پیامبر؛ ب) سنّت معجزه داشتن انبیا؛ ج) کیفر مجرمان؛ د) نصرت مؤمنان. ۲. مسأله نصرت مؤمنان در قرآن چندین بار مطرح شده است؛ از جمله: الف) اگر شما خدا را یاری کنید، او نیز شما را یاری می کند: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْكُمْ». ب) کسانی که در راه ما تلاش و مجاهده کنند، ما راه های خود را به آنان نشان خواهیم داد: «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا». ج) ما قطعاً پیامبران و مؤمنان را یاری خواهیم کرد: «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِینَ آمَنُوا». د) عاقبت و سرانجام نیک از آنِ متّقین و پرهیزکاران است: «وَ الْعاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ». ⬇️⬇️⬇️
۳. آشنایی با تاریخ، عامل تسلّی است: «مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا- فَانْتَقَمْنا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ». ۴. ابتدا کار فرهنگی و ارشاد، سپس برخورد با مجرمان: «فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا». ۵. مخالفان انبیا، مجرمانی محکوم و مغلوب هستند: «فَانْتَقَمْنا- أَجْرَمُوا». ۶. انتقام از مجرم، یکی از مصادیق نصرت مؤمنان است: «فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ». ۷. پیروزی مؤمنان، وعده ی قطعی خداوند است (گرچه در ظاهر شهید شوند ولی به هدفشان می رسند): «کانَ حَقًّا عَلَیْنا». ۸. هرچند انسان از خدا طلبی ندارد؛ ولی خداوند یاری مؤمنان را بر خود لازم کرده است: «حَقًّا عَلَیْنا». 📖آیه سوم 🔸«وَ لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ یا أُولِی الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ؛ ای صاحبان خرد! برای شما در قصاص، حیات (و زندگی نهفته) است. باشد که شما تقوا پیشه کنید». 📌نکته ها ۱. گویا آیه در مقام پاسخ به یک دسته ایرادهایی است که به حکم قصاص، به ویژه از سوی روشنفکر نمایان مطرح می شود. قرآن می فرماید: حکم قصاص برای جامعه انسانی تأمین کننده حیات و زندگی است. قصاص یک برخورد و انتقام شخصی نیست، بلکه تأمین کننده امنیّت اجتماعی است. در جامعه ای که متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنیت از بین می رود، آنچنان که گویا آن جامعه مرده است. چنانکه در پزشکی، کشاورزی و دامداری، لازمه حیات و سلامت انسان، گیاه و حیوان از بین بردن میکروب ها و آفات است. ۲. اگر به بهانه اینکه قاتل هیجان روانی پیدا کرده، او را رها کنیم، هیچ ضمانتی نخواهد بود که در جنایت های دیگر این بهانه مطرح نشود، چون تمام جنایتکاران در سلامت، آرامش روحی و فکری دست به جنایت نمی زنند. بنابراین، تمام خلافکاران باید آزاد باشند و جامعه سالم نیز باید به جنگل تبدیل شود تا هرکس بر اثر هیجان و دگرگونی های روحی و روانی بتواند هرکاری را انجام دهد. گمان نکنیم که دنیای امروز، دنیای عاطفه و نوع دوستی است و قانون قصاص، قانونی خشن و ناسازگار با فرهنگ حقوق بشر دنیاست. اسلام در کنار حکم قصاص، اجازه عفو و اخذ خون بها داده تا به مصلحت اقدام شود. ۳. توجیهاتی مانند اینکه از مجرمان و قاتلان در زندان با کار اجباری به نفع پیشرفت اقتصادی بهره گیری می کنیم، قابل قبول نیست. چون این برنامه ها، تضمین کننده امنیت عمومی نیستند. اصل، مقام انسانیت و جامعه عدالت پرور است، نه دنیای پرخطر همراه با تولید بیشتر، آن هم به دست جنایتکاران و قاتلان! ۴. از آنجا که قانون قصاص، ضامن عدالت، امنیت و رمز حیات جامعه است، در پایان این آیه می فرماید: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» یعنی اجرای این قانون، موجب خودداری و جلوگیری از بروز قتل های دیگر است. ۵. اجرای عدالت، تضمین کننده حیات جامعه است: «لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ». ۶. تعادل میان رأفت و خشونت لازم است. خدایی که رحمن و رحیم است، قصاص را رمز حیات می داند: «لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ». ۷. حذف عنصر خطرناک، یک اصل عقلانی است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ». ۸. زود قضاوت نکنید. ممکن است در برخورد سطحی، قصاص را امر خوبی ندانید ولی با خرد و اندیشه در می یابید که قصاص رمز حیات است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ». ۹. تقوا و دوری از گناه، فلسفه احکام دین است. چه احکام عبادی و چه قضایی: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ». ۱۰. قصاص، سبب بازداری مردم از تکرار قتل است: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ». 📚منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - محسن قرائتی 🖨خبرگزاری شبستان @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 6⃣1⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۰۲ 🗓بیانات در دیدار مسئولان کشوری و لشکری، به مناسبت عید غدیر خم، ۱۳۷۲/۳/۱۹ 📒 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 من یه جا خوندم تا وقتیکه مردم خواهان عدالت نشن امام زمان ظهور نمیکنه. یکی از شروط ظهورم آمادگی مردمه. حالا این آمادگی چه ابعادی رو در بر میگیره؟؟ صرف همین خواهان عدالت بودن یا کمتر شدن گناهان و...؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠آمادگی باید طوری باشد که اگر امام وقتی می آید هر دستوری می دهد مردم بپذیرند، در حقیقت آمادگی از نوع ولایت پذیری از همه ی ابعادش هست. آن هم هیچ وقت منظور همه ی مردم که نیستند، خُب، هیچ وقت همه ی مردم به این درجه نمی رسند، اکثریت یا آن کسانی که ادعای یاری دارند به آن درجه باید برسند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 روزگارى خواهد آمد كه امام زمان شما از ديده‌ها پنهان خواهد شد و همه شما آن روز امتحان خواهيد شد تا مقدار ايمان شما به امام خود مشخّص گردد. در آن روز عدّه اى خواهند گفت كه امام زمان مرده است!! امّا مؤمنان در انتظار او خواهند بود و در دورى او اشك خواهند ريخت. روزگار غيبت امام زمان، روزگار سختى خواهد بود و بسيارى از مردم از دين خدا بيرون خواهند رفت، فقط كسانى به راه درست باقى خواهند ماند كه خداوند آنها را انتخاب كرده باشد. آگاه باشيد كه در آن روزگار، دوازده پرچم دروغين برافراشته خواهد شد و مردم را در شكّ خواهد انداخت. طبق روایت بالا از امام صادق(ع) به نظر شما منظور 12 پرچم دروغین چه می‌باشد؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻تشکر می کنم از شما که دنبال خواندن احادیث می روید و احادیثی که حالا معنایش یک خرده برایتان سخت هست را سوال می کنید، ای کاش همه عزیزان از شما یاد بگیرند، عزیزان به خواندن حدیث خوانی روی بیاورند. کتابهای معتبر حدیثی هست بخوانند احادیثی را که متوجه نمی شوند سوال بکنند.. 🔹دوازده پرچم دروغین، ببینید دوازده یک نمادیست، می خواهد بگوید امامهای حق که دوازده تا هستند، پرچم های ناحق هم هستند! یعنی بدانید در مقابل هر امامی پرچم های ناحق یا پرچم ناحق و باطلی هم هست. الان هم در زمان حاضر پرچم های ناحقی هستند، افرادی که ادعای امامت می کنند مثل احمدالحسن و افرادی که دشمنی با امام زمان (عج) دارند مثل وهابیت و امثالهم.. 👈🏻کلا اینها منظور افراد منحرفی هستند که به هر نحوی جلوی ظهور حضرت را می‌گیرند یا دشمنی با حضرت دارند. عدد دوازده را نماد بدانید، یعنی خیلی روی خود دوازده گیر نکنید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
جهاد با نفس 24.MP3
2.47M
🔰 سلسله جلسات #جهاد_با_نفس 24 👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت 👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه ❇️ جلسه 4️⃣2️⃣ 🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت 👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔷الإمامُ الحسينُ عليه السلام : إيّاكَ أنْ تكونَ مِمَّن يَخافُ على العِبادِ مِن ذُنوبِهِم و يَأْمَنُ العُقوبَةَ مِن ذَنبِهِ ، فإنَّ اللّه َ تباركَ و تعالى لا يُخْدَعُ عَن جَنّتِهِ ، و لا يُنالُ ما عِندَهُ إلاّ بطاعَتِهِ ، إنْ شاءَ اللّهُ.✨ 📕[بحارالأنوار: 78/121/3] 🔅 عليه السلام : از آنان مباش كه بر بندگان از گناهانشان مى ترسند، اما خويشتن را از كيفر گناهان خويش ايمن مى شمارند؛ زيرا خداوند تبارك و تعالى در [اعطاى] بهشت خود، فريب نمى خورد و جز با طاعتِ خداوند به آنچه [از ثواب و بهشت] نزد اوست نتوان رسيد. اگر خدا خواهد. @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت سیصد و بیست و هفتم 🔹در ادامه مباحثی که مربوط به دعا داشتیم بحثی که اصرار برای دعا کردن بود، گاهی اوقات پیش می آید چرا با آنکه یک بنده ای بنده خوبی هست و حاجتش هم حاجت به حقی هست باید برای دعا اصرار بکند⁉️ دلیلش چه هست که خدا برای بار اول نمی‌دهد و این بنده خدا باید اصرار بکند؟ 🗣ما در جواب می گوییم🔰 👈اولا این همیشگی نیست، یعنی اینطور نیست که یک آدم مؤمن هر وقت دعا بکند، هر وقت چیزی بخواهد حتما باید آنقدر اصرار بکند که جانش دربیاید، اصلا اینطوری نیست، اینها گاهی اوقات است، همیشگی نیست، این نکته اول فراموش نشود که نکته مهمی است. 👈نکته دوم این است که گاهی اوقات خدای متعال از صدای این مؤمن خوشش می آید. 📚در روایت معروفی هست؛ هنگامی که گنهکار دعا می کند خدا به ملائکه می گوید زودتر دعای او را مستجاب بکنید که نمی‌خواهم صدایش را بشنوم. (البته اینجا خودش بحث است که آن گنهکار هم همه دعاهایش مستجاب نمی‌شود، حالا بعضی دعاهایش بنا به مصلحتی. فرق می کند، آن فرد گنهکار فرق می کند، آن 🤲 دعایی هم که می‌ کند فرق می‌کند. خلاصه اینها یک صورت نیست که بگوییم هر گنهکاری هر دعایی کرد سریع مستجاب است، نه اینها عمومیت ندارد، موردی است) 🔆اما برای مؤمن خدا می گوید من صدای این را دوست دارم، دوست دارم بیشتر دعا بکند. ⚠️اینجا بحث امتحان الهی هم پیش می‌آید که خدا می خواهد این مؤمن را امتحان بکند ببیند آیا دو بار، سه بار آمد در خانه خدا را زد و خدا حاجتش را نداد این مؤمن دلسرد می شود یانه⁉️ این مؤمن نسبت به خدا دید بد پیدا می کند یا نه؟ یا همچنان دید مثبت خودش را دارد؟ خود این یک بحث آزمایش است؟ در عبادات هم می گویند صبر کنید، صبر بر عبادات. صبر بر عبادات یعنی چه❓یعنی رفتی یک مسیر عبادی را شروع کردی خسته نشوی، وقتی می خواهی نماز شب خوان بشوی خسته نشوی دو سه شب خواندی خسته نشو ادامه بده. خدا می خواهد اینجا صبر را آزمایش بکند، ببیند چقدر صبر داری، چقدر می توانی تحمل بکنی؟ چقدر آن خواسته حقی که دوست داری به آن برسی، چقدر حاضری در خانه خدا را بزنی⁉️ اگر خدا چندبار جوابت را ندهد تو ‌بی خیال می شوی؟ 🌀آنهایی که عاشق یک چیزی هستند، می‌بینید بعضی آقا پسرها خواستگاری یک دختری می روند، دختر جواب رد می دهد، پسر می گوید هزار بار جواب رد بدهی باز من می آیم. چرا؟ چون طرف را دوست دارد.💝 اینجا هم بحث همین است، به اندازه پسری که دختر مورد علاقه اش را دوست دارد شما در آن حد خدا را دوست داری که اگر حاجتت را رد بکند دوباره بروی بگیری⁉️ 👌اینجا خدا می خواهد عیار این مؤمن را محک بزند بگوید ای مؤمن چند مرده حلاج هستی، لاف عشق می زنی یا واقعا عشق داری؟ واقعا اگر من حاجت تو را ندهم تو اصرارت را همچنان داری؟؟ ✅پس از این منظر هم به این قضیه نگاه بکنیم که می گویند مؤمن باید اصرار بکند؛ -هم بحث اینکه خدا از صدای مؤمن خوشش می آید -دلیل دوم آزمایش صبر ماست که خدا ببیند چقدر ما در این مسیر هستیم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (112) 🎤استاد احسان عبادی 327 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _____________________ @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 چند تا کتاب معرفی کنید برای اثبات و حقانیت شیعه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📚کتاب شیعه پاسخ می گوید آیت الله مکارم خوب است، و کتاب شبهای پیشاور هم کتاب خوبی است، کتاب آنگاه هدایت شدم آقای تیجانی هم در این زمینه می تواند شما را کمک بکند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 امام باقر علیه السلام فرمود: و چون قائم ما قيام كند خون بهاى امام حسین علیه السلام را طلب مى نمايد و مى كشد، تا آنكه گفته ميشود كه او در قتل اسراف مى‌كند امام صادق علیه السلام درباره آيه: وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ اِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا، پرسيدند، فرمود: منظور قائم آل محمد عليهم السلام است كه قيام مي كند و قصاص خون حسين عليه السلام را مي گيرد و اگر تمام اهل زمين را به اين قصاص بكشد، اسراف و زياده روي نكرده است و آيه «فَلاَ يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ» كاري انجام نداده است كه اسراف باشد سپس امام عليه السلام فرمود: به خدا سوگند قائم عجل الله تعالي فرجه الشريف فرزندان و ذرّيّه قاتلان حسين عليه السلام را به قصاص جُرم پدرانشان مي كشد كامل الزيارات، ص۶٣، ح۵ در مورد این روایات کمی توضیح بدهید یعنی مولای مهربانی ها!!!! کل زمین را به قتل برساند کم است؟ قطعا ما جزو آن دسته نیستیم؟ ما محب امام حسین علیه السلام هستیم، ما هم در مصیبت اهل البیت علیهم السلام میسوزیم. پس چطور گفتند همه اهل زمین را بکشد زیاده روی نکرده؟ این روایات از حضرات هستند چرا بعضی مراجع و مجتهدین تضعیف میکنند؟ بزرگترین ادم هم که باشیم، اجازه نداریم رو حرف حضرات حرفی بزنیم و تکذیب کنیم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ❌برداشت یک سویه از روایات کار غلطی است، البته تقصیر آن کسانی هم هست که می آیند این روایات را پخش می کنند. هر چیزی را که پخش نمی کنند هر روایت جا دارد مکان دارد. 👈🏻امام زمان (عج) دشمنان را می‌کشد، گنهکاران را که نمی کشد، گنهکاران خیلی هایشان با یک تلنگر برمی گردند. امام آن دشمنانی که آدم بشود نیستند با آنها می جنگد با آنها جنگ دارد نه با افرادی که با یک تلنگر بر می گردند و خوب می شوند. همه اینها را در نظر داشته باشید. روایات را از این منظر باید نگاه کرد. 🔸بله آن دسته صهیونیست هایی که آدم بشو نیستند امام آنها را می کشد، این دیگر اشکالش کجا بود؟ اینکه خیلی خوب است! مگر دشمنان بشریت را کشتند کار بدی است؟ ولی گنهکارها و آدم های خوبی که حالا گناهانی می کنند.. اینها را که امام نمی کشد، این روایات باید خوب تفسیر بشود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
جهاد با نفس 25.MP3
2.73M
🔰 سلسله جلسات 25 👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت 👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه ❇️ جلسه 5️⃣2️⃣ 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت 👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
✋🏻 •|به پای‌بوسی شش گوشــه‌ات مرا بطلب نخواه جـ💔ــــان بدهم از غمی که میدانی‌|• @marefatemahdavi
🔲پيوندی ناگسستنی و 🔹كسانی ندای حسين را لبيك می‌گويند و می‌توانند «فَيَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ فَأَفُوزَ مَعَكُم»[1] را آرزو كنند، كه امروز در صحنه باشند. «كُلّ يَوْمٍ عاشُورا»؛ هر روز عاشوراست و هر روز، صف‌بندی حق و باطل؛ در گفته ها، نوشته ها و رفتارها، ... . همه و همه؛ چه خوب و چه بد، هر دو خريدارانی دارند. 👈دنيا مزرعه است و محل تجارت و كسانی به فوز و سعادت می‌رسند كه خوب زندگی كنند. «كَما تَعيشُونَ، تَمُوتُون»[2]؛ هر گونه كه زندگی می‌كنيم، آن گونه خواهيم مُرد! خوبان، خوب می‌ميرند و بدان، بد. 🔹كسی با حسين است كه در عاشورای انتخاب، خوب انتخاب كند حتی اگر به اشتباه يا هر دليلی در خيمه بدی باشد؛ «حُرّ» وار توبه كند و به امير و سردار خوبی ها ملحق شود. در برابر جذبه ها و مظاهرِ فريبنده پُست و مقام و شهوات و ... مستحكم باشد. هيچ به ظاهر امانی را بر «امانِ حسين» ترجيح ندهد. حق شناس و حق گرا باشد. وظيفه خود را بشناسد و در عمل به وظيفه خللی به خود راه ندهد. 👈امروز، بی طرفی و غافل از خود و زمان خود بودن، حسينی بودن و مهدوی بودن نيست. در اين ميان وظيفه انديشمندان، محققان و مبلّغان و تمام مشتاقان فرهنگ حسينی است كه زمينه سازان ظهور فرزندش باشند. بايد «حسينی» زيست و «مهدوی» قيام كرد، بی‌آنكه خسته شد. الدُّعَاةُ إِلَى دِينِ اللَّهِ سِرّاً وَ جَهْرا[3]. --------------------------------------------------------------------------------▪️ [1]- بحارالانوار، ج98، ص200. ای كاش با شما بوديم و همراهتان به سعادت می‌رسيديم. [2]- عوالي اللآلي، ج4، ص72. [3]- بحارالانوار، ج52، ص122. ✒️پدیدآونده: محمد صابر جعفری 📡مرکز تخصصی مهدویت @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🗓 آخرین روزها ... 🔹بی شبهه آخرین روزهای پیامبر(ص)، همراه با نگرانی نسبت به وضعیت آینده مسلمانان بود
🔆امام علی علیه السلام: 🔰نهج البلاغه، خطبه150 👈و چون خداوند، فرستاده خود را نزد خویش برد، گروهی به گذشته برگشتند، و با پیمودن راه های گوناگون به گمراهی رسیدند، و به دوستانی که خود گزیدند، پیوستند و از خویشاوند گریختند. از وسیلتی که به دوستی آن مامور بودند، جدا افتادند، و بنیان را از بن برافکندند، و در جای دیگر بنا نهادند. آنان معدن هر گناهند و هر فتنه جو را درگاه و کناه. از این سو بدان سرگردان. در غفلت و مستی به سنت فرعونیان؛ یا از همه بریده و دل به دنیا بسته، و یا پیوند خود را با دین گسسته.👉 ♦️زیر سقف سقیفه 🔸در فصل پایانی کتاب سیره رسول خدا (ص)، درباره بحران سیاسی موجود در مدینه، در سال پایانی زندگی آن حضرت، سخن گفتیم.📚 حقیقت آن است که درک درست رخدادهایی که پس از رسول خدا (ص)، در ارتباط با رهبری جامعه افتاد و ابوبکر به خلافت رسید، بدون توجه به جناح بندی های موجود در مدینه آن روز ممکن نیست. ⚠️یک گروه مهم انصار بودند که از جریان فتح مکه به این طرف در اندیشه مشکلات پس از رحلت رسول خدا (ص)🥀 افتاده و نگران آینده خود بودند، آنان به دلیل ترسی که از تسلط قریش داشتند، بی توجه به بیعتی🤝 که در غدیر با امام علی (ع) کرده بودند --و شاید احتمال موفقیت او را نمی‌دادند-- در سقیفه اجتماع کردند. 👤حباب بن منذر یکی از سران انصار، در سخنان خود در سقیفه، انصار را برتر از قریش دانست و گفت: این شمشیر آنان بودکه اسلام را پیروز کرد. از سخنان حباب چنین به دست می آید که آنچه انصار را به این اقدام نسنجیده واداشت❌، ترس همراه با رقابت در برابر قریش بوده است. از سوی دیگر چند نفر از مهاجران که در دو هفته اخیر زندگی رسول خدا (ص) دست به اقدامات مشکوکی💥 زده بودند، با شنیدن اجتماع سقیفه، به سرعت به آن محل رفته و به بحث و گفتگو با انصار پرداختند. 📚گزارش مفصل سقیفه را از طرق خبری مختلف، ابوبکر جوهری در کتاب السقیفه خود آورده است. مورخان دیگر هم کمابیش به آن پرداخته اند. 💠ابن اعثم می نویسد: پیش از آمدن مهاجران به سقیفه، میان انصار بحث و گفتگوی فراوانی شد. یکی از انصار گفت: شخصی را برگزینید که قریش ملاحظه هیبت او را بکند و انصار از او ایمن باشند. کسانی سعدبن عباده👤 را پیشنهاد کردند. اسید بن حضیر که از اشراف اوس بود به مخالفت برخاست. او گفت: خلافت باید در قریش بماند. دیگران بر ضد او سخن گفتند؛ بشیر بن سعد خزرجی -رقیب سعد بن عباده- نیز از قریش دفاع🗡 کرد. عویم بن ساعده گفت: خلافت جز از آن اهل بیت نبوت نخواهد بود، همان جایی قرارش دهید که خدا✨ قرار داده است. 📑گزارش ابن اعثم نشانگر تضاد و رقابت داخلی میان انصار است. اشاره اخیر حکایت از آن دارد که در سقیفه کسانی به یاد امام علی (ع)✨ بوده اند. 👥اسید بن خضیر از اوس و بشیر بن سعد عموزاده سعد بن عباده، اولین افراد انصاری بودند که در سقیفه با ابوبکر بیعت کردند. می دانیم که بعدها انصار از تسلط قریش ناراضی گشتند. 💥تردیدی نباید کرد که در سقیفه، پس از کنار گذاشتن بیعت با امام علی (ع)، رقابت قبیله ای👨‍👩‍👧‍👦 آغاز شد و عاقبت با استناد به "برتری قبیله ای" که قریش داشت، علی رغم محدودیت نفوذ آنان در مدینه آن روز، و البته با استفاده از عنادهای داخلی انصاد، قریش به خلافت رسید👑. توجه به سن ابوبکر و معیار قرار دادن آن نیز مورد نظر موافقان بود، در حالی که امام علی (ع) جوان بود. 🌀بدین ترتیب باید گفت هیچ شیوه و شرایط شناخته شده ای برای انتخاب ابوبکر جز معیارهای قبیله ای --استناد به برتری قریشی و پیوند خانوادگی با رسول خدا (ص)✨-- در سقیفه مطرح نشده است. 🔰آنچه که به عنوان معیارهای یک خلیفه مطرح شد همین بستگی به قریش و اشاره به سن ابوبکر بود. در واقع این تنها معیارهای جاهلی بود که همراه جدل های سیاسی او را به خلافت رساند. 👈پس از خاتمه بیعت در سقیفه، آنان از آن محل خارج شدند. بنا به روایت براء بن عازب، آنان در کوچه ها به راه افتاده و به هر کس می رسیدند دست او را گرفته، به دست ابوبکر می مالیدند🤝، چه آن شخص بدین کار تمایلی می داشت یا نه؛ 💠براء می افزاید: در آن زمان بود که من به در خانه بنی هاشم رفتم و خبر را به آنان دادم. توجه این گروه در بیعت گرفتن برای ابوبکر تا اندازه ای بود که بنا به نقل ابن ابی شیبه، آنان در مراسم تدفین رسول خدا (ص)🥀 حضور نداشتند و تنها بعد از دفن بازگشتند. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام (تاریخ خلفا)، ج2، ص18-25"، رسول جعفریان. ۶۸ @marefatemahdavi