💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت صد و هفتاد و چهارم
✍یک نکته ای را حاج آقا مجتبی تهرانی اشاره می کنند و می فرمایند ما در باب مسئله عبادات روایات متعددی📚 داریم که افضل عبادات نماز است. خیلی هم به آن تأکید شده «إنّ أوَّلَ ما يُحاسَبُ بهِ العَبدُ الصَّلاةُ»💢 اولین چیزی که فردای قیامت حساب و کتاب می شود نماز است.
🗣در باب تلاوت قرآن هم خیلی نسبت به آن تکیه شده. در بحث دعا هم چنین روایاتی داریم📑. اما ایشان می گوید گاهی بعضی ها طوری مطرح می کنند، جنبه های مقایسه ای مطرح می کنند که مثلا دعا از نماز بالاتر است، این چنین چیزی را نمیتوانیم قبول بکنیم.
🔹ایشان اینجا روایتی را نقل میکنند معاویة بن عمار.. (از آن راویان خیلی قوی است یعنی راوی قابل اعتماد است) میگوید «قَالَ قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِاللَّهِ(ع)..»
✅(همیشه گفتیم هر جا در روایات ابا عبدالله دیدید منظور امام صادق (ع) است. در تاریخ و این چیزها به امام حسین (ع) ابا عبدالله می گویند)
💭می گوید به امام صادق عرض کردم «الرَّجُلَيْنِ افْتَتَحَا الصَّلَاةَ فِی سَاعَةٍ وَاحِدَةٍ» دو نفر همزمان نمازشان را شروع کردند «فَتَلَا هَذَا الْقُرْآنَ فَكَانَتْ تِلَاوَتُهُ أَكْثَرَ مِنْ دُعَائِه»🔰
🧔🏻یکی از آنها در نمازش قرآن بیشتر خواند و دیگری دعایش بیشتر بود، یعنی مثلا طرف به جای سوره توحید خواندن یک سوره طولانی قرآن را خواند.
👳🏻♂آن یکی حمد و توحید را مثلا خواند اما قنوتش را طولانی تر کرد دعایش را طولانی تر کرد «فَكَانَ دُعَاؤُهُ أَكْثَرَ ..»
⏰«ثُمَّ انْصَرَفَا فِی سَاعَةٍ وَاحِدَةٍ» بعد هم در یک ساعت نمازشان را تمام کردند، یعنی همزمان شروع کردند همزمان تمام کردند. اما یکی در نماز قرآنش بیشتر بود، یکی قنوتش بیشتر بود.
⁉️«أَيُّهُمَا أَفْضَلُ ..» آقا کدام بالاتر هستند؟ «قَالَ كُلٌّ فِيهِ فَضْلٌ وَ كُلٌّ حَسَنٌ» هر دو کار با فضیلتی بود، هر دو کار خوبی بود.✨
👤«قُلْتُ إِنِّی قَدْ عَلِمْتُ أَنَّ كُلًّا حَسَنٌ وَ أَنَّ كَلًّا فِيهِ فَضْلٌ» آقاجان من می دانم هر دو خوب است 😊هر دو فضل دارد، من سوال کردم کدام بهتر است، کدام سود بیشتری کرد⁉️ «فَقَالَ الدُّعَاءُ أَفْضَلُ» آن کسی که دعایش را طولانی کرد افضل هست.
🔸«أَمَا سَمِعْتَ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ قٰالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبٰادَتِی سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دٰاخِرِينَ» آقای معاویة بن عمار مگر نشنیدی خدا در قرآن📖 گفت «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَكُمْ» دعا بکنید و اینطور چیزها.. این هم دعا خواند و ثوابش بیشتر است. «هِیَ وَ اللَّهِ الْعِبَادَةُ» به خدا سوگند این عبادت است. «هِی وَ اللَّهِ أَفْضَلُ» به خدا این افضل و بالاتر است.
👌و دوباره تکرار می کنند «هِیَ وَ اللَّهِ أَفْضَلُ- أَ لَيْسَتْ هِیَ الْعِبَادَةَ..» مگر این عبادت نیست‼️
📕سند روایت بحار، ج81، ص223
🌀ایشان این روایت را می آورد و
حالا می خواهد نتیجه گیری کند
و توضیح بدهد:👇
👈می فرمایند یک عده خواستند از روایت استفاده کنند که دعا بالاتر از نماز و قرآن است❌. کسانی که اینطور استدلال میکنند شاید توجه به این نکته ندارند که در اینجا بحث مقایسه🔄 دو نماز مطرح نبود، هر دو داشتند نمازشان را میخواندند، پس نماز اینجا بحث نبود مقایسه نماز با نماز نبود.⛔️
☝️یکی در نمازش قرآن بیشتر خواند، یکی دعا بیشتر خواند، پس نماز را با دعا مقایسه نکرد، بلکه قرائت قرآن را با دعا مقایسه کرد. پس نماز مطرح نیست کثرت دعا و کثرت قرآن مطرح است.
👥هر دو هم قرآن خواندند، چون بالاخره آن کسی که دعایش طولانی بود سوره توحید را که خواند📖 حالا یک سوره کوچک دیگر. پس بحث مقایسه بطور مطلق هم نیست که بگوییم قرآن را ببوسیم بگذاریم کنار و مرتب 🤲دعا بخوانیم، اینطوری هم استدلال نکنید.
❌بعضی ها متأسفانه می آیند با بیسوادی تمام در جلسات می خوانند میگویند دعا چقدر مقامش بالاتر است، قرآن را ول کن بیا دعا بخوانیم..
🚫نه!! این چه حرفی است‼️ اصلا اونی که دعا بیشتر کرد قرآن هم در نمازش خواند و اونی هم که دعا کمتر کرد باز هم قرآن خواند. پس هر دو در نمازشان هم دعا خواندن، هم قرآن خواندن. حالا یکی بیشتر، یکی کمتر. اینها را توجه داشت باشید...
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (42)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 174
💠☀️💠☀️💠☀️💠
_________________
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠 سلسله مباحث #آموزش_اصول_عقائد 25 🔰 #سطح_2 👈 جلسه 4️⃣ 🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید م
🔽🔽🔽 جلسه پنجم سطح دو اصول عقائد 🔽🔽🔽
👈 به شرکت کنندگان در این دوره ، مدرک اعطا خواهد شد
اصول عقائد 26.MP3
6.75M
💠 سلسله مباحث #آموزش_اصول_عقائد 26
🔰 #سطح_2
👈 جلسه 5️⃣
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور
🔰با زبانی بسیار شیرین و شیوا و قابل فهم برای عموم
📚 کتاب بدایه المعارف
👈 بحث #توحید 👉
👈 در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به تفکیک هر سطح به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?cat=309 بارگزاری می شود
🌺 نشر حداکثری حتی با لینک خودتان 🌺
💠☀️💠☀️💠☀️💠
_______________
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🔰 سلسله سخنرانی های #منازل_آخرت 10 💠 شرح دقیق و معتبر جهان پس از مرگ 🎬 جلسه 🔟 👈 پرونده اعمال و
منازل آخرت 11.MP3
4.38M
🔰 سلسله سخنرانی های #منازل_آخرت 11
💠 شرح دقیق و معتبر جهان پس از مرگ
🎬 جلسه 1️⃣1️⃣ ( جلسه آخر)
👈 جهنم و عذاب جهنم
و...
🎤 با توضیحات #استاد_عبادی از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر حدیث و تاریخ
📚 منبع: کتاب منازل الاخرت شیخ عباس قمی
👈 در صورت مشکل در دانلود ، همه صوتهای این موضوع در آدرس http://mahdaviat313.ir/?p=1191 بارگزاری شده است و می توانید دریافت کنید.
@ma_va_o
@marefatemahdavi
#سلام_مولای_من
•تمام لحظه های من
• فدای یک نگاه تـــ❤️ــــو
• بیا و پاک کن ز دل
• حدیث انتظـــ🌤ـــار را ...
@marefatemahdavi
📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃
⬅️قسمت پنجم
❌در حکومت های استبدادی اختلاف طبقاتی فراوانی بین مردم هست، یک عدهی کمی مرفه هستند و یک عدهی زیادی گرسنه و فقیر!!!! این حکومت ها را چهطور می خواهند جواب بدهند؟
👥برای اینکه آن مردم فقیر که اکثریت هستند سرکوب بشوند به آن توده های مرفه زیاد پول می دادند و آنها را سیر میکنند، تا مردم را به انزوا بکشانند و ساکت کنند، اصلا کار را به جایی میکشانند مردم به آنها تعظیم کنند! مثل فرعونی که می گفت «أنا رَبُّکُمْ الأعْلی» کار ممکن است حتی به اینجا برسد.
⭕️این حکومت های استبدادی مردم را به سمت خفت و خواری می کشانند! حکومت هایی که به راحتی می توانند پدر مردم را در بیاورند و مردم بیچاره این وسط اصلا حساب نمی شوند! حکومت عربستان را میبینید استبدادی است. مردم بیچاره حق رأی ندارند، حکومت لیبی زمان قذافی، زمان حسنی مبارک مصر.. مردم اصلا حقی نداشتند.
🌀اما حکومت دموکراسی. که خیلی ها سنگش را به سینه می زنند که حکومت ما دموکراسی باشد و ......
⁉️دموکراسی چیست!؟
👌دموکراسی برگرفته شده از واژه های یونانی ″دوموس Demos به معنای مردم″ و ″کراسیا Kratia به معنای قدرت″ است، یعنی قدرت مردم یعنی حکومت مردم بر مردم. یعنی مردم بر خودشان حکومت میکنند.
👈❓سوال...؟ در حکومت دموکراسی که با رأی گیری انجام می شود آیا رأی اکثریت، واقعا رأی اکثریت جامعه است؟ هم می توانیم بگوییم بله، هم می توانیم بگوییم نه. چرا...؟
🔸چون اولا←تمامی واجدین رأی، رأی نمی دهند، درست است یانه.
🔸دوما←تمامی افراد هم که واجد رأی نیستند. (مثلا در قانون کشور ما افراد زیر 18 سال نمی توانند رأی بدهند)
🗳زمانی هست طرف 95 درصد رأی میآورد و... آن موقع می توانیم بگوییم بله، رأی اکثریت با آن است. ولی وقتی طرف 60 درصد رأی می آورد، آیا باز هم می توانیم بگوییم رأی تمام اکثریت با این فرد است؟ نه، پس دموکراسی هم اشکالاتی دارد.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از فایل ولایت فقیه
شماره(1)
🎤استاد احسان عبادی
#متن_ولایت_فقیه ۵
@marefatemahdavi
🔖پوستر شماره (۱۲)
⏪ گزیدهای از بیـانـات
رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید
سعید ″غدیر خم″✨
#پوستر_غدیر
#بیانات_رهبری
#تبلیغ_غدیر
@marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا امام زمان (عج) گردن گناهکاران را می زند⁉️
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های #سیری_در_تسنیم 38 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی
سیری در تسنیم 39.MP3
3.41M
🎤🎤🎤
💠 سلسله سخنرانی های #سیری_در_تسنیم 39
🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است.
🎤 #استادعبادی از اساتید مهدویت
✳️ جلسه 39 ( آیات75 الی 77 سوره بقره)
👈 در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود
💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم.
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
☑️هجرت به حبشه ... 🔸درباره هجرت گروهی از مسلمانان به حبشه این نکته را باید دانست که مورخان همگی از
🔴 شعب ابوطالب ..
🏜شهر مکه، شهری است با کوههای فراوان و فراگیر که در لابلای آنها دامنه ها و وادیهای کوچکی است که عرب به آن شعب می گوید. ساکنان مکه🕋 که عبارت از طوایف مختلف بودند، هر کدام در یکی از این شعب ها سکونت داشتند. مورخان پس از واقعه📚 هجرت به حبشه، از شعب ابی طالب و حصار بنی هاشم در آن سخن میگویند.👇
⬅️نخستین مسأله دلیل اقدام قریش در قطع روابط🤝 با بنی هاشم است. زمانی که قریش دریافتند تلاشهای آنان در محدود کردن رسول خدا(ص) ناموفق بوده، در صدد کشتن آن حضرت🗡 برآمدند. اقدام به این کار تنها وقتی میسر بود که بنی هاشم و در رأس آنان، ابوطالب راضی به آن باشد.
⚠️ابوطالب به شدت با خواسته آنان مخالفت کرده و از "بنی عبد المطلب" خواست تا داخل شعب شده و از جان رسول خدا(ص)✨ دفاع کنند. آنان -به جز ابولهب و ابوسفیان که به شعب نیامدند- همگی سخن ابوطالب را پذیرفتند.
در این وقت، قریش تصمیم گرفتند تا پیوندهای♻️ اقتصادی، خانوادگی، دوستی و رفت و شد خود را با آنان قطع کنند. در این باره پیمانی نیز نوشتند و عهد بستند تا هیچ گونه صلحی📝 را از بنی هاشم نپذیرند و هیچ گونه رأفت و مراودتی با آنان نکنند مگر زمانی که آنان حاضر شوند رسول خدا(ص) را به مشرکان تسلیم کنند تا او را بکشند.
📑این گزارش نشان می دهد که هدف اصلی قریش و هم پیمان آنان در این امر(کنانی ها) تحت فشار گذاشتن بنی هاشم برای تسلیم رسول خدا(ص) به آنان بوده است. به این ترتیب تصمیم رفتن به داخل شعب⛰ نیز از سوی ابوطالب بوده و هدف عمده اش 👈حفظ جان پیامبر(ص) و نشان دادن یکپارچگی بنی عبدالمطلب👉 در دفاع از آن حضرت بوده است.
◀️آنچه مسلم است این که بنی هاشم خود به شعب رفته اند. این امر باید دلیل خاصی داشته باشد.
💢یک دلیل آن، این که آنان چاره ای جز رفتن به داخل شعب نداشتند زیرا پس از آن پیمان نمی توانستند با کسی مراوده و روابطی داشته باشند.
💢اما دلیل مهمتر، مساله دفاع از جان رسول خدا (ص)است.⚠️
📩گزارش ابن سعد این است که تصمیم قریش ناشی از خشمی بود که از آرامش مهاجرین🍀 در حبشه داشتند و لذا تصمیم به محدود کردن بنی هاشم گرفتند. روشن است که آنان از مسأله حبشه به شدت خشمگین💥 بوده اند. باید اشاره کنیم که تنها بنی هاشم و بنی عبد المطلب داخل شعب بوده اند و نه همه مسلمانان.
👥کسانی که داخل شعب بودند نمی توانستند مایحتاج خود را تهیه کنند زیرا هیچ کس حاضر به معامله با آنان نبود. مشکل طعام🍪 سبب شده بود تا حاضرین در شعب گرفتار گرسنگی شوند. فرزندان آنان در شعب به قدری دچار سختی بودند که صدای ناله آنان از بیرون شعب شنیده می شد. همین مساله و آه و ناله های فرزندان🧑🏻 بود که به تدریج دل برخی از متنفذان قریش را نرم کرد.
🌐نظام قبیله ای در اصل بر پایه نسب و خویشی بود. قریش و بویژه برخی تیره ها، با وجود همه دشمنی شان با اسلام، به لحاظ مسایل قبیله ای👨👩👦👦 نمی توانستند در آن شرایط نسبت به بنی عبد المطلب کاملا بی تفاوت بمانند. اکنون پس از گذشت سه سال⏳ کسانی احساس ناراحتی کرده و وجدانشان آنان را آزار می داد.
♨️سیر واقعه نیز نشان داده بود که این اقدام مشرکان نقشی در وادار کردن ابوطالب به تسلیم پیامبر (ص) نداشته و او و دیگر بنی هاشم با تمام وجود از آن حضرت دفاع می کنند🛡⚔. این بدان معنا بود که این سیاست شکست خورده و تنها یک سرزنش اخلاقی برای قریش بر جای گذاشته است. همزمان با این احساس، رسول خدا (ص) ابوطالب را از خورده شدن پیمان مشرکین که گفته شده در داخل کعبه🕋 آویزان بوده، آگاه کرد.
🌀مجموع این مسائل سبب شد تا آن تعهد از بین برود. گفته اند که مخالفان این عهد از قریش به طور مسلح قصد دفاع از بنی هاشم را داشتند. 👈بدین ترتیب ادامه این ماجرا میان خود مشرکان نیز اختلاف افکنده👉 و لذا کسانی چون ابوجهل نیز مجبور به سکوت شدند. به هر روی این پیمان از میان رفت و بنی هاشم آزاد شدند تا در مکه با دیگران رفت و شد داشته باشند. این امر به تعابیری یک پیروزی بزرگ بود.✅
🗓اندکی پس از بیرون آمدن از شعب بود که دو نفر✌️ از عزیزترین افراد پیامبر (ص) یعنی ابوطالب و سپس خدیجه در گذشتند🥀. سراسر اخبار سیره در دوران بعثت تا سال دهم، با نام ابوطالب پیوند خورده است. همه جا رد پای او را در حمایت از رسول خدا (ص) شـاهدیم. پس از درگذشت ابوطالب بود که سفیهان قریش به ❌آزار و اذیت رسول خدا پرداختند.
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب "تـاریخ
سیاسی اسلام، ج1، ص359-365"،
رسول جعفریان.
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۱۹
@marefatemahdavi
4_5931787587432744757.mp3
2.85M
👆👆👆
🔹تبلیغ #عید_غدیر
🔵👈قدم دوم
🌸#استاد_محرابیان🎤
🌺مبلغ#غدیر باشیم.
#اهمیت_غدیر
@marefatemahdavi
┄═❁🍃๑🌺๑❁═┄
tabligh-ghadir-mehrabian-3.mp3
2.51M
👆👆👆
♨️تبلیغ #عید_غدیر
🔵👈قدم سوم
🌸#استاد_محرابیان🎤
🌸مبلغ#غدیر باشیم🌸
#اهمیت_غدیر
@marefatemahdavi
┄═❁🍃๑🌺๑❁═┄
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
وصال مهدی با صراط غدیر 3.mp3
5.1M
💠 به مناسبت #عید_غدیر
🔰 سلسله صوت های #وصال_مهدی_با_صراط_غدیر 3
🎬 قسمت 3️⃣ از 8️⃣
🎤 #استاد_عبادی از اساتید مهدویت
👌 با نشر این صوت ها، هم برای #غدیر کار کنید هم #مهدویت
@ma_va_o
@marefatemahdavi
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
💠 #مسابقه ویژه #عید_غدیر
😍عرض سلام شادباش و تهنیت داریم بابت فرا رسیدن عید الله اکبر (عید غدیر خم) به تمامی بزرگواران گرامی😍
به همین مناسبت بر آن شدیم تا جهت احیای غدیر و شناخت و معرفت (وارث غدیر) امام مهدی علیه السلام از صوت های #وصال_مهدی_با_صراط_غدیر که توسط #استاد_عبادی ضبط و نشر🎙 پیدا میکند ، مسابقه در فضای مجازی📱 برگزار کرده تا انشاالله با احیای این تکلیف محبت💞 و رضایت مولایمان را جلب کرده و موجبات خشنودی ایشان را فراهم کرده باشیم.
صوتها را می توانید با هشتگ #وصال_مهدی_با_صراط_غدیر در کانال @ma_va_o پیدا کنید
تعداد 8️⃣ صوت با این موضوع بارگزاری میشود که بعد از پایان آخرین صوت سوالات📝 در کانال گذاشته می شود.
مهلت پاسخگویی هم متقابلاً اعلام میگردد.
✅ به 5 نفر از برگزیدگان در این مسابقه به رسم یادبود عیدی نقدی 📩(عیدغدیر)📩 تعلق میگیرد.
👈 صوتها به صورت روزانه تا عید غدیر قرار داده می شود و از همین الان آنها را یادداشت برداری کنید و در حد توان نشر دهید
👈 مدیران کانال ها توجه کنند که می توانید این مسابقه را بین اعضای کانال های خودتان هم اجرا کنید ، و در نهایت پاسخ افرادی که شرکت کردند را برای ما بفرستید تا آنها هم در قرعه کشی شرکت کنند
😊 در حقیقت مسابقه را می توانید به نام کانال خودتان برگزار کنید، اما جایزه اش با ما 😊
@ma_va_o
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🔴پخش زنده سخنرانی مهم👆 🗣 استاد احسان عبادی 💥 با موضوع مهم: 🔱 سلسله مبا
⚠️ جلسه لایو فردا فراموش نشود👆
✅ فیلم جلسه ضبط و منتشر میشود
🔴 تمام توضیحات برنامه اسکایپ و نحوه ورود👇
https://eitaa.com/ma_va_o/3333
#مهدےجان🌺
بیا گل نرگس جهان جای توست
دو صد ترانه به لبها، همه برای
توست🍃
بیا گل نرگس به جان تشنه عشق
دعا دعای ظهور است، و همه برای
توست🍃
@marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖
📖 #زیارت_آل_یاسین
(بِسْم الله الرحمن الرحيم)
💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ،
💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ
💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ،
💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖📿📖📿📖📿📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
🔖پوستر شماره (۱۳)
⏪ گزیدهای از بیـانـات
رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید
سعید ″غدیر خم″✨
#پوستر_غدیر
#بیانات_رهبری
#تبلیغ_غدیر
@marefatemahdavi
✏️📘✏️📕✏️
#متن_شرح_زیارت_جامعه_کبیره
⬅️قسمت سیزدهم
👌هدف از #خلقت🌱 حرکت به سمت خداست، آن حرکت اصلی که ما میخواهیم انجام بدهیم به سمت #خدای_متعال🌸 است «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ»
💠اما در این دنیا وجه الله داریم خلیفة الله داریم و آن #امام✨ است در حقیقت لقای امام از آن جهت که امام وجه الله است لقای خود خداست. شما به امام و پیغمبر #قرب و نزدیکی💕 پیدا بکنید انگار به خدا نزدیکی پیدا کردید.
🤲همان دعای معروف:
«اَللّهُمَّ عَرِّفْني حُجَّتَك، فَاِنَّكَ اِنُ لَمْ تُعَرِّفْني حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينی» خدایا #امامت را بشناسیم، چون اگر امامت را #نشناسیم گمراه می شویم.⚠️
👈امام هم #هادی است هم #هدف👉
👥هدف ما این است به امام برسیم که با #امام_شناسی به خدا شناسی برسیم. امام هم خودش راهبر است یعنی دارد ما را حرکت می دهد و 🌸هدایت می کند به سمت شناخت خودش. این را هم باید بدانیم این به معنای دیدن #ظاهری امام نیست🌱 بلکه نزدیک شدن معنوی به امام است.
⚠️شناخت #صفات خدا منوط به این است که ما بتوانیم امام معصوم را بشناسیم.🔎 اگر ما بخواهیم صفات جمال و جلال خدا را بهتر بشناسیم باید امیرالمومنین (ع)✨، امام حسین (ع)✨ و ائمه✨ را بشناسیم. اگر بخواهیم به لقای خدا که #هدف ما از خلقت ماست نائل بشویم باید در این عالم🌍 و آن عالم به #لقای_ائمه برسیم.
🔆«وَ مَصابيحِ الدُّجى ..»
💬می گوید امام تو چراغ های روشنی بخش در تاریکی هستی🔮. امام تو در تاریکی برای ما #روشنی می بخشی. در دعای عهد داریم « وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها»📖 خدایا با نور✨ خودت زمین و آسمان را روشن کردی منظور از این نور #امام_عصر است🌱، امام آن زمان.
*⃣پس امام می آید ما را از تاریکی که منظور تاریکی #جهل، شرک❌، تاریکی کفر است به روشنی #اسلام و اطاعت پذیری از خدای متعال رهنمون می کند.
🎤استاد احسان عبادی
@marefatemahdavi
هدایت شده از تاریخ مشروطه / زیر نظر استاد عبادی
🔰🔴 اعضای محترم بخوانید لطفا🔴🔰
🟠صوت تمامی دروس تاریخ مشروطه در سایت👇
🔗 http://mahdaviat313.ir/?p=1149
🟡خلاصه متنی تمام دروس تاریخ مشروطه👇
🔗 https://eitaa.com/tmashroteh/104
🟢 شروع سلسله عکس نوشته های نکات کوتاه تاریخ مشروطه👇
🔗 https://eitaa.com/tmashroteh/101
🔵شروع صوتی دروس تاریخ مشروطه👇
🔗 https://eitaa.com/tmashroteh/8
🟣شروع متنی دروس تاریخ مشروطه👇
🔗 https://eitaa.com/tmashroteh/10
🟤 اولین پیام کانال تاریخ مشروطه👇
🔗 https://eitaa.com/tmashroteh/3
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴 کانال تاریخ مشروطه در پیام رسان #تلگرام👇
🔴 https://t.me/tmashroteh
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴 تمامی مجموعه استاد عبادی در همه پیامرسان ها 👇
🔴 @arshiv_link313
🔴 کانال ما و او: دیانت همراه سیاست👇
🔴 @ma_va_o
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴کانال دوره رایگان #تاریخ_مشروطه🔰
🆔 @tmashroteh
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🔴پخش زنده سخنرانی مهم👆 🗣 استاد احسان عبادی 💥 با موضوع مهم: 🔱 سلسله مبا
🔴6 ساعت تا شروع لایو🔴
⚠️ جلسه لایو امروز فراموش نشود👆
✅ فیلم جلسه ضبط و منتشر میشود
🔴 تمام توضیحات برنامه اسکایپ و نحوه ورود👇
https://eitaa.com/ma_va_o/3333
📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃
⬅️قسمت ششم
✌️دو نوع دموکراسی داریم: مستقیم و غیر مستقیم👇👇
1⃣-دموکراسی مستقیم: این را می رساند که مردم به صورت مستقیم و بدون واسطه خودشان رئیس جمهور انتخاب کنند. خودشان قانون تصویب کنند و مجلس انتخاب کنند.
👈مثلا در قانون گذاری، اینها فقط نمایندگان مجلس را انتخاب می کنند تا آن نمایندگان قانون انتخاب کنند اما←تصویب قانون باید دوباره به رأی مردم گذاشته بشود. تصویب قانون اساسی نه! یک قانون. مثلا مجلس تصویب کرد که برای پرداخت بدهی فلان پیمانکارها این مقدار از صندوق ارزی کشور برداشته بشود. این را به رأی مردم می گذارند، یعنی هر قانون جزئی که هست به رأی مردم گذاشته بشود!!!
🗣(شاید بگویید اتفاقا خیلی خوب است) ❌ولی عوارضش: قرار دادن همه ی مردم در تمامی جزئیات با توجه به وسعت شهرها و روستاها چیز محالی است، در هر قانونی که تصویب می شود یک ماه، دو ماه کل مردم و مسئولین را بسیج کنند در تک تک روستاها و شهرها و کوه ها و دشت ها همه جا مردم را گیر بیاورند و بگویند این قانون این و.... است، بعد رأی بدهند. اینکه حرف منطقی نیست! و حرف غلطی است.
💢بعد مردم چه طور می توانند یک قانون را از جنبه های مختلف دینی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، و نظامی بررسی کنند! آیا همه ی مردم در همه ی زمینه ها سواد دارند!؟ طرف اقتصاد دان است اقتصاد میدانی آیا می توانی همین قانون را از لحاظ فرهنگی و دینی هم بررسی کنی!؟ آیا می توانی همین قانون را از لحاظ بُعد نظامی و دفاعی بررسی کنی؟ پس معلوم است نمی شود! این هم یک ضرر دیگر این قانون دموکراسی مستقیم است.
🚫اشکال بعدی، بعضی از مردم که با یک تبلیغات انتخاباتی از این رو به آن رو میشوند، تا دیروز طرفدار کسی بود بعد با تبلیغات پرزرق و برق طرفدار رقیبش میشود، آیا این مردم می توانند قانون درستی وضع کنند و صلاح یک جامعه و مملکت را به سمت خیر پیش ببرند؟ هر عقل سالمی می گوید نه، این چیز بدیهی است!
👌پس معلوم است که بررسی قانون نیاز به اهل فن دارد، نیاز به خِبره و متخصص آن قانون دارد. پس دموکراسی مستقیم تقریبا رد می شود!❌
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از فایل ولایت فقیه
شماره(1)
🎤استاد احسان عبادی
#متن_ولایت_فقیه ۶
@marefatemahdavi