هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
نحوه تقسیم بندی زیارت عاشورا.MP3
1.48M
✳️ چگونه #زیارت_عاشورا با صد لعن و صد سلام کامل را تقسیم بندی کنیم و در طول روز بخوانیم ❓
👌 سیره آیت الله بهجت همینگونه بوده است
🎤 #استاد_عبادی از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
@ma_va_o
#یاصاحبالزمانادرکنی🌱
😔دست من گیر که
این دست همان است که من،
🌤سالها از غم
هجران تو بر سر زده ام ..
@marefatemahdavi
#حدیث
✨امام حسین علیه السلام:
🔷🔸«مَنْ ارادَ اللَّهَ تَبارَک وَ تَعالی بِالصَّنیعَةِ الی اخیهِ کافاهُ بِها فی وَقْتِ حاجَتِهِ وَ صَرَفَ عَنْهُ مِنْ بَلاءِ الدُّنْیا ما هُوَ اکثَرُ مِنْهُ وَ مَنْ نَفَّسَ کرْبَةَ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ کرَبَ الدُّنْیا وَ الْاخِرَةِ وَ مَنْ احْسَنَ احْسَنَ اللَّهُ الَیهِ وَ اللَّهُ یحِبُّ الْمُحْسِنینَ»؛
🔷🔸هر کس برای رضای خدا به برادر دینی اش خدمت کند، خداوند در هنگام نیازش او را عوض خواهد داد و از گرفتاری های دنیا بیشتر از خدمت وی از او رفع خواهد کرد و هر کس غمی را از دل مؤمنی بزداید، خداوند غصه های دنیا و آخرتش را بر طرف می کند و هر کس نیکی کند، خداوند به او نیکی می کند و خداوند نیکوکاران را دوست می دارد.
📚بحارالانوار، ج۷۵، ص۱۲۱
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🗞بیعت عقبه دوم 🗞 💠تلاشهای نخستین مسلمانان یثرب و نیز مصعب بن عمیر فرستاده رسول خدا (ص) سبب شد تا اس
✅دلایل گسترش سریع اسلام در مدینه
📚نگاهی به چگونگی گسترش اسلام در مدینه نشان می دهد که اسلام در همان سالهای نخست -از 12بعثت تا هجرت رسول خدا(ص)- در این شهر فراگیر شده و پس از هجرت، جز چند طایفه محدود، دیگران اسلام را پذیرفته بودند. این مساله، در قیاس با 📊روند گسترش اسلام در مکه، به هیچ روی قابل قیاس نیست؛ به همین دلیل باید دلایل ویژه خود را داشته باشد. در این باره به چند مساله می توان اشاره کرد.🔻
⬅️الف: مردم مدینه آمادگی بیشتری برای تأثیرپذیری از قرآن داشته اند. این آمادگی را باید در روحیات ساکنان این شهر و موقعیت خاص جامعه آنها دانست.
در اینجا باید بر خود قرآن به عنوان یک معجزه تکیه کرد.🌟 نخستین آشنایی مردم با اسلام در ضمن دعوت رسول خدا(ص) با تلاوت آیات قرآنی بوده است. ترویج قطعی اسلام در مدینه نیز توسط فرستاده خدا(ص)، یعنی مصعب بن عمیر با تلاوت قرآن بوده است. این تأثیر تا به آنجا بوده که از رسول خدا (ص) نقل شده: "مدینه با قرآن📖 گشوده شد."
⬅️ب: همسایگی با یهود و شنیدن اخباری مبنی بر ظهور پیامبری از سوی خدا، به عنوان عاملی مؤثر برای پیشرفت اسلام در میان ساکنان مدینه شناخته شده است. در همان آغاز 📩دعوت انصار به اسلام، برخی از آنها به دیگران اظهار می کردند: "این همان رسولی است که یهودیان بشارت ظهورش را می دادند، اجازه ندهید تا از شما سبقت بگیرند."⚠️
⬅️ج: یکی از دلایل مشخصی که مورخان درباره گسترش اسلام در مدینه اظهار کردهاند📝، وضعیت بحرانی یثرب به لحاظ اختلافات قبیله ای است. آنچه که برای ساکنان مدینه اهمیت داشت، دستیابی به وحدت🤝 و مصالحه بود. در این باره مقدماتی نیز فراهم شده بود، اما ظهور اسلام و مطرح شدن آن در مدینه، راه را برای ایجاد صلحی واقعی و دائمی هموار کرد.
⬅️د: یکی از مسائل خاصی که طایفه بنی عبد الاشهل را یکپارچه به اسلام علاقمند و معتقد ساخت، نقش سعد بن معاذ بود. وی که سر آمد این طایفه بود، به وسیله مصعب و با 👂🏻شنیدن آیات قرآنی مسلمان شد. پس آن نزد افراد بنی الآشهل آمده و از آنان، درباره عقیده و نظرشان نسبت به خود سوال کرد. آنان پاسخ دادند که او را به عنوان سرور خود و عاقلترین و بهترین خود می شناسند.
🗣پس از آن سعد گفت (اگر چنین است) زن و مردتان حق سخن گفتن با من را ندارید مگر آن که به خدا و رسول ایمان آورید. به دنبال درخواست وی بود که تمامی مردان👳🏼♀ و زنان🧕🏻 بنی عبد الاشهل ایمان آوردند. در واقع سعد با استفاده از نفوذ معنوی خود بر بنی عبد الاشهل توانست گام مهمی را در ترویج اسلام در یثرب بر دارد.
⬅️ه: وجود افکاری توحیدی در مدینه که ادامه گرایش حنفیت مکه است، میتوانست زمینه مناسبی برای ترویج اسلام تلقی شود. 💭افکار حنفا در امر توحید با اسلام توافقی تام داشت و اصولا می توانست پایگاه مناسبی برای رشد اسلام تلقی شود.
⬅️و: بنیاد سست شرک و بت پرستی عامل دیگری در عدم مقاومت مشرکان در برابر اسلام و دفاع از بت پرستی بوده است. مکیان علقه بیشتری به بتها داشتند، بویژه که با ♻️منافع اقتصادی و سیاسی آنان پیوند مستحکمی داشت. اما ساکنان یثرب (با توجه به اینکه قرابت بیشتری با یهودیان به عنوان یک دین آسمانی توحیدی داشتند) نبایست همچون مکیان پیوندهای مستحکمی با 🎎بت پرستی داشته باشند. البته نه آن مقدار که به سادگی از آن دل بکنند.
⬅️ز: یکی از نکاتی که مانع از اسلام آوردن مردم مکه بود وجود اشرافیت مالی در آن شهر بود. "اشرافیت مالی"💰 به ضمیمه "اشرافیت قبیله ای" ترکیبی به مکه داده بود که در سایر مراکز و قبایل وجود نداشت. اشرافیت مکه که می توان آن را (در اصطلاح قرآن) "اتراف" و اشراف را "مترفین" نامید، اسلام را مخالف با موجودیت خود تلقی می کرد.
🔹اصرار قرآن در مخالفت مترفین با انبیا نشانه ای است از وضعیت حاکم در مکه. چنین اشرافیتی در مدینه وجود نداشت به دلیل آن که مدینه 🏘شهر تجارتی نبود طبعا حس "نبودن اشرافیت" به معنای آن بود که آن عامل مهمی که می توانست با نفوذ بر مردم، مانع از اسلام آوردن آنها شود در آن محیط وجود نداشت و این خود، زمینه ای برای گسترش سریعتر اسلام در میان مردم مدینه بود.
🔰🔰🔰
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✅دلایل گسترش سریع اسلام در مدینه 📚نگاهی به چگونگی گسترش اسلام در مدینه نشان می دهد که اسلام در همان
⬅️ح: ویژگیهای قبیله ای را نیز نباید از نظر دور داشت. قبایل شمالی یا عدنانی (که قریش جزو آنان بود) روحیات اعرابی بیشتری نسبت به اعراب جنوب یا قحطانی (که اوس و خزرج از میان آنها بودند) داشتند. ❌روحیه قساوت و تعصب در اعراب شمال بیش از اعراب جنوب بوده. این روحیه آرام عرب جنوب را، به علاوه شغل عرب مدینه -اداره باغات نخل و احیانا کشت و زرع- در برابر مکیان تجارت پیشه، بهتر می توان درک کرد. مردم مدینه برخوردی فطری تر و طبیعی تر داشته و این می توانست در پذیرش اسلام مؤثر باشد.
🌀نفس رقابت عرب جنوب و شمال نیز نباید از نظر دور داشته شود. زمانی که رسول خدا (ص) میان انصار رفت روشن بود که آنان به دلیل رقابت های اصولی با اعراب شمال هیچگاه وی را به دست آنان نخواهند سپرد. این امر نیز در تعمیق بیشتر اسلام خواهی🔆 در مدینه می توانسته مؤثر باشد.
⚠️رشد سریع اسلام در مدینه حکایت از آن می کرد که دعوت اسلامی به هیچ روی رنگ و بوی قبیله، آن هم از نوع قریشی آن نداشت، بلکه به عنوان یک دعوت الهی مورد علاقه پاک فطرتانی که هیچ نوع نسبت قبیله ای👥 با صاحب دعوت نداشتند قرار گرفت. در برابر قریش که خاندان رسول خدا (ص) بودند تا سالها پس از آن نیز در برابرش مقاومت کردند. این گرچه از جهاتی خسارت بود اما برای نشان دادن سلامت درونی🍃 دعوت اسلامی، حتی برای امروز ما نیز دلیلی روشن و کافی است.
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ
سیاسی اسلام، ج1، ص397-403"،
رسول جعفریان.
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۲۳
@marefatemahdavi
📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃
⬅️قسمت بیست و چهارم
2⃣- نوع دیگری از ولایت، ولایت
بر تشریع 👇
👈تشریع از همان شریعت می آید یعنی احکام و قوانین، ولایت بر تشریع یعنی←همان ولایتی که بر قانون گذاری و تشریع احکام است، یعنی یک کسی سرپرست وضع قانون و وضع کننده ی اصول و مواد قانونی باشد. یعنی احکام اسلامی را وضع کند.
✅ یقیناً این ولایت هم از آن خداست،، نص صریح قرآن می گوید؛ «إِنِ الْحُکْمُ اِلاّ للَّهٍ» حکم برای خداست. خداوند متعال این ولایت را به پیغمبر (ص) هم داده بود ولی به معصومین نه! چون احکام اسلامی را پیغمبر آورد و ائمه ی ما بر احکام اسلامی چیزی زیاد و کم نکردند، الا بحث احکام ثانویه که حضرت علی (ع) در یک زمانی بر اسب هم زکات قرار داده بود. ولی احکام کلی را پیغمبر آورد. پس این قانون را هم خدا انتخاب می کند.
⚠️منظور ما از ولایت فقیه این نوع ولایت هم نیست، چون هیچ وقت نمی گوییم ولایت فقیه می تواند احکام اسلام را تغییر بدهد.
📑احکام ثانویه بحثش فرق می کند و محدود است. مثلا یک زمانی به حاجی ها بی احترامی کردند، ایران می گوید ما مکه نمی بریم، این احکام ثانویه می شود و الی الابد که نیست! هر وقت سعودی های وهابی آدم شدند دوباره راه باز می شود مانند قبل که بسته شده بود و دوباره باز شد. پس ولی فقیه ولایت بر تشریع هم ندارد.
⚠️این ها را می گویم تا این جاهلانی که علیه ولایت فقیه تهمت می زنند، بفهمند که منظور ما از ولایت فقیه چیست.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از فایل ولایت فقیه
شماره(4)
🎤استاد احسان عبادی
#متن_ولایت_فقیه ۲۴
@marefatemahdavi
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
🔴پخش زنده سخنرانی مهم👆
🗣 استاد احسان عبادی
💥 با موضوع مهم:
🔱 سلسله مباحث↙️
🔺 #استراتژی_ظهور 🔺
⚠️ همراه پرسش و پاسخ ⚠️
🗓 زمان: شنبه مورخ 15 شهریور ماه
⏰ ساعت: 22 الی 23 شب
📱مکان: گروه ما در برنامه اسکایپ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📱طریقه ورود به برنامه #اسکایپ و گروه👇
https://eitaa.com/ma_va_o/3333
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴 #نکته👈 صوت و فیلم این لایو بعد از ضبط و تدوین و منتشر خواهد شد✅
#سخنرانی_لایو #سخنرانی
🔰دیانت همراه سیاست🔰
اسکایپ | تلگرام | ایتا | اینستاگرام | آپارات | سایت
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
👆فراموش نشود
✅صوت و فیلم این لایو بعد از ضبط و تدوین منتشر خواهد شد✅
🔗 مشاهده جلسه ی قبلی با هر کیفیتی + امکان دانلود👇
کلیک کنید
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠 سلسله مباحث #آموزش_اصول_عقائد 28 🔰 #سطح_2 👈 جلسه 7️⃣ 🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید م
🔽🔽🔽 جلسه هشتم و نهم (آخر) سطح دو اصول عقائد 🔽🔽🔽
👈 به شرکت کنندگان در این دوره ، مدرک اعطا خواهد شد
اصول عقائد 29.MP3
8.56M
💠 سلسله مباحث #آموزش_اصول_عقائد 29
🔰 #سطح_2
👈 جلسه 8️⃣
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور
🔰با زبانی بسیار شیرین و شیوا و قابل فهم برای عموم
📚 کتاب بدایه المعارف
👈 بحث #امامت👉
👈 در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به تفکیک هر سطح به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?cat=309 بارگزاری می شود
🌺 نشر حداکثری حتی با لینک خودتان 🌺
💠☀️💠☀️💠☀️💠
_______________
@marefatemahdavi
اصول عقائد 30.MP3
5.67M
💠 سلسله مباحث #آموزش_اصول_عقائد 30
🔰 #سطح_2
👈 جلسه 9️⃣ ( جلسه آخر)
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور
🔰با زبانی بسیار شیرین و شیوا و قابل فهم برای عموم
📚 کتاب بدایه المعارف
👈 بحث #معاد👉
👈 در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به تفکیک هر سطح به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?cat=309 بارگزاری می شود
🌺 نشر حداکثری حتی با لینک خودتان 🌺
💠☀️💠☀️💠☀️💠
_______________
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠 سلسله مباحث #آموزش_اصول_عقائد 30 🔰 #سطح_2 👈 جلسه 9️⃣ ( جلسه آخر) 🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
✅ جلسات با موضوع #آموزش_اصول_عقائد در سطح 2 الحمدلله تمام شد و دوره در همین دو سطح به اتمام می رسد
👈 حتما چند دقیقه پایانی صوت جلسه 30 را گوش بدهید تا نحوه ارسال جزوات و ارسال مدارک را بدانید .
👈 از روزهای آینده هم تدریس کتاب 7 جلدی آموزش مباحث اعتقادی به نوجوانان و جوانان که کتاب مورد تائید رهبری و مراجع بزرگوار هم می باشد شروع می شود انشالله.
🔰 عکس جزوات خود را به ادمین @hovalsharid بفرستید. همه توضیحات و اینکه تا چه تاریخی وقت دارید و... در دقایق آخر صوت شماره 30 توسط استاد گفته شده.