eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
959 ویدیو
442 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6030798953111357262.mp3
3.58M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 49 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 49 🌀 موضوع : 25 🌀 ❇️تضرع یکی از آداب دعا❇️ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🔸قریش با این اقدام خود، یک یار جدی را در مدینه از دست دادند و این نه تنها پیروزی بر یهودیان بلکه بر
🔴جنگ با قبایل و ثبات مدینه ✌️دو مساله مهم برای رسول خدا (ص) اهمیت داشت، یکی جلوگیری از تجاوزات قبایل کوچک و بزرگ اطراف حجاز، دیگری ایجاد زمینه برای پذیرش اسلام؛ درباره نکته دوم گفتنی است که اعراب بادیه نشین🏕 حجاز بویی از فرهنگ الهی و انسانی نبرده و به نوعی زندگی بادیه نشینی و مشتی آداب و رسوم جاهلی خو گرفته بودند. کار اصلی آنان جستجو برای لقمه ای نان🍞 و خرما بوده و از قتل و غارت ابایی نداشتند. با چه زبانی ممکن بود تا این قبایل دست از تجاوز و غارت برداشته، به سوی مدینه بیایند و اسلام را بپذیرند⁉️ به یقین، بسیاریشان زبان دعوت را نمی فهمیدند و تنها زبان زور آنها را تسلیم می کرد. 🔹آنان باید اهمیت مدینه و حکومت جدیدالتاسیس آن را درک می کردند، بطوری که نه تنها از ترس، جرات تجاوز بدان را نکنند بلکه به امید رفتن زیر چتر حمایت آن از تجاوزات💥 دیگران محفوظ بمانند. آنها تنها و تنها با یک شهادتین، از حقوق یک مسلمان برخوردار می شدند. ☝️بر اساس این سیاست؛ یعنی جلوگیری از تجاوزات و توسعه اسلام، مسلمانان هر از چندی به فرمان رسول خدا (ص) به نقطه ای از حجاز حمله⚔ می کردند. آنان قبایلی را که به نحوی سودای جنگ با مسلمانان را داشته و یا از پیش در تجاوزی همراهی با دشمنان⚡️اسلام کرده بودند، هدف قرار می دادند. در اینجا به اجمال بر تعدادی از این غزوات و سرایا در فاصله جنگ احزاب تا صلح حدیبیه خواهیم پرداخت. 💢غزوه قرطاء 👈محمد بن مسلمه به همراه تنی چند از اصحاب راهی منطقه ای از نجد شد که قبیله قرطاء از طوایف هوازن در آنجا سکونت داشتند. وی موفق شد شماری از مشرکان را به قتل رسانده و غنایمی به دست آورد. 💢غزوه بنی لحیان 👈این طایفه از مسببان حادثه رجیع بوده اند. رسول خدا (ص) ابتدا از شمال مدینه به سمت شام حرکت کرد تا خبر حرکت او به بنی لحیان نرسد؛ پس از آن در بیابان تغییر مسیر🏇 داده به سرعت به سوی آنان حرکت کرد. اما آنان که از حرکت حضرت آگاه شده بودند، همه بالای کوهها رفته⛰ و رسول خدا (ص) به کسی از ایشان دسترسی نیافت. 💢غزوه ذی قرد یا غابه 👈منطقه غابه در شش کیلومتری شمال غربی مدینه قرار دارد. در این ناحیه شتران ماده رسول خدا (ص) به چرا برده می‌شدند. کسانی نیز به 👳🏼‍♀محافظت از آنها می پرداختند. در سوم ربیع الثانی سال ششم عیینه بن حصن با چهل سوار به شتران🐪 یورش برده آنان را به همراه خویش بردند. رسول خدا (ص) همراه هشت سوار به دنبال آنان رفتند. در این رخداد یک تن از اصحاب رسول خدا (ص) شهید شد 🥀، و چهار نفر از دشمن به هلاکت رسیدند. غزوه ذی قرد نشانگر آن بود که اعراب اطراف، چشم طمع👀 به مدینه داشته و برای ضربه زدن به اسلام از شبیخون خودداری نمی کرده اند. بنابراین رسول خدا (ص) محق بود که هر از چندی به محض شنیدن کمترین گزارشی🗞 از تلاش مشرکان، به سوی آنان حرکت کند. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج1، ص572-574"، رسول جعفریان ۴۵ @marefatemahdavi
🌙نماز شب بیست و ششم 🔸رَوَاهَا سَلْمَانُ الْفَارِسِيُّ عَنِ النَّبِيِّ (ص‏) ، روایت کرده اند از سلمان فارسی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که فرمودند: 💠لِكُلِّ لَيْلَةٍ مِنْ لَيَالِيهِ صَلَاةٌ مُنْفَرِدَةٌ فَمَنْ صَلَّى فِي السَّادِسِ وَ الْعِشْرِينَ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ بِالْحَمْدِ[1] وَ التَّوْحِيدِ[2] أَرْبَعِينَ مَرَّةً ، 👈برای هر شب از شبهای این ماه به طور جداگانه نمازی ذکر گردیده پس هر کس در شب بیست و ششم این نماز را بخواند، دوازده رکعت -در هر رکعت یک بار سوره حمد و چهل بار سوره توحید- ، 🔸صَافَحَتْهُ الْمَلَائِكَةُ وَ أَمِنَ مِنَ الْحِسَابِ وَ الْمِيزَانِ وَ الْوُقُوفِ عَلَى الصِّرَاطِ وَ بَعَثَ اللَّهُ تَعَالَى إِلَيْهِ سَبْعِينَ مَلَكاً يَسْتَغْفِرُونَ لَهُ وَ يَكْتُبُونَ ثَوَابَهُ حَتَّى يُصْبِحَ. فرشتگان با او دست مى‌دهند و هر كس كه فرشتگان با او دست بدهند، از ايستادن بر [پل] صراط، حساب‌كشى و ميزان عمل ايمن مى‌گردد و خداوند  هفتاد فرشته به سوى او گسيل مى‌دارد تا براى او استغفار نموده و ثواب او را بنويسند تا اين‌كه صبح فرداى آن روز فرا برسد. [1] سوره الحمد(فاتحه) [2] سوره التوحید(الاخلاص) 📕منبع: کتاب بلدالامین 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و ششم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و هفتم 3⃣ - روایت سوم در تأیید قیام قبل از ظهور، در کتاب ″بحارالانوار، ج57، ص216″. 👈فکر کنم از امام کاظم (ع) باشد؛ مردی از قم قیام می کند که مردم را به سمت حق دعوت می کند و عده ای اطراف او گرد می آیند که مثل آهن محکم هستند. حالا این روایت را بعضی ها به امام خمینی تطبیق دادن که ما کاری به تطبیق نداریم‌، تطبیق دادن خیلی درست❌ نیست. این روایت هم دارد به قیام یک نفر قبل از ظهور اشاره می کند. 🗣من بارها گفتم اکثر کسانی که علیه ولایت فقیه روایت می آورند همین روایت «كُلُّ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ ..» را می‌آوردند، جلسه اول هم عرض کردم از کسانی هستند که حتی یکبار کتاب وسائل الشیعه را دست نگرفتن. اصلا کتب حدیثی دست نگرفتن تا به الان تا بفهمند روایات چی هست، اکثر دشمنان همین هستند اصلا روایات را نمی بینند، فقط یک روایت را به خوردشان می دهند اینها هی تکرار می‌کنند. می گوییم این فصل هفده روایت دارد در رابطه با قیام قبل از ظهور، شما همین روایت شماره شش را فقط دیدی‼️ چرا روایات بعدی را نمی‌بینی؟ 4⃣ - در ″وسائل الشیعه، ج15، باب13، ح12″ 👈در روایت امام صادق (ع) می گویند؛ ما همیشه بر حالت خیر و اینها هستیم تا وقتی که یک نفر از ما اهل بیت قیام کند و اگر چنین کسی را من ببینم دارد برای ما اهل بیت قیام می کند من حاضر هستم خرج و نفقه خودش و خانواده اش را بدهم.‌ دیگر از این واضح تر امام چه بگوید؟ این روایات را هم ببینید!📚 اینها روایت شماره شش را می بینند، شماره دوازده را نمی بینند! شماره یک را نمی بینند خود جناب زید را امام صادق تأیید کرد. شماره یازده را نمی بینند امام رضا (ع) زید را تأیید کرد. اینها اصلا روایات را ندیدن فقط همین روایت شماره شش را به خورد اینها دادند، همین را شنیدن هی تکرار می کنند. 🎤استاد احسان عبادی ۳۷ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔷بعثت نبوی خارج کننده انسان ها از ظلمات به نور هدایت 🔰امام خامنه ای: 🔸حرکت بعثت نبوی، راه نویی در مقابل بشر گذاشت؛ «هوالّذی یصلّی علیکم و ملائکته لیخرجکم من الظّلمات الی النّور». بعثت برای این است که انسانها را از ظلمات خارج و به نور هدایت کند. این ظلمات شامل همه‌ی تاریکیهایی است که در سطح جهان، در فضای زندگی انسانها و در همه‌ی تاریخ به وجود می‌آید؛ 🔸ظلمات شرک و کفر، ظلمات جهل و حیرت، ظلمات ستم و بی‌عدالتی و تبعیض، ظلمات دوری از اخلاق اسلامی و آلوده شدن به لجنزار فساد اخلاقی، ظلمات برادرکشی، ظلمات بدفهمی و کج فهمی و انواع و اقسام تاریکیها. اسلام انسانها را برای خروج از این ظلمتها هدایت می‌کند و بتدریج بشر با فراگیری، با حرکت، با تصمیم، با درست اندیشیدن و موانع را شناختن، این راه را پیدا خواهد کرد.۱۳۷۹/۰۸/۰۴  @marefatemahdavi
4_6030798953111357263.mp3
3.16M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 50 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 50 🌀 موضوع : 26 🌀 ❇️اهمیت بالا بردن دست در دعا❇️ @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست (از فایل شماره 44) 👤..ابن ابی الحدید بعد از نقل این داستان می گوید این آیه که پیامبر (ص) خواند «إِنْ تُعَذِّبْهُمْ فَإِنَّهُمْ عِبَادُكَ وَإِنْ تَغْفِرْ لَهُمْ فَإِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ»📖 در سوره مائده است و این سوره هم که در آخر عمر پیامبر نازل شده بود، از طرفی هم جنگ بدر سال دوم هجرت بود، پس چطور می شود بپذیریم که پیامبر به این آیه استدلال کرد؟ ✅حرف درستی زد ابن ابی الحدید، یک ذره شک کرد به این واقعه ای که طبری نقل می کند، 🤔می گوید تو آمدی گفتی پیامبر آنجا یک آیه ای را خواند این آیه «إِنْ تُعَذِّبْهُمْ فَإِنَّهُمْ عِبَادُكَ وَإِنْ تَغْفِرْ لَهُمْ فَإِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ» در سوره مائده است، سوره مائده هم که اواخر عمر پیامبر🌟 نازل شد، نگاه نکن اول قرآن است، نازل شدنش آخرای عمر پیامبر بود، جنگ بدر دوی هجرت بود، پیامبر یازده هجرت به رحمت خدا رفت، چطور ممکن است⁉️ آیاتی که هنوز نازل نشده باشد را پیامبر خوانده باشد؟ شک می کند ابن ابی الحدید! 📚در هیچ منبع تاریخی هم نیامده که پیامبر در خصوص فرجام اسرا اصحاب را به مشورت دعوت کرده باشد و یا نظر آنها را طلب کرده باشد، پس این سوال مطرح است که ⁉️چرا تنها دو نفر نزد پیامبر در این مورد سخن گفتن (ابوبکر، عمر) چرا در این داستان از افرادی مثل ✨حضرت علی (ع) و مقداد نامی برده نشده؟ ☝️اگر مسئله، فقط مسئله اظهار نظر بود چرا این دو نفر تا این حد برای به کرسی نشستن نظرشان اصرار کردند؟ آیا این دو نفر نمی دانستند اینطور اظهار نظر کردن و اظهار رأی کردن🗣 که یکی شفاعت کند و یکی دیگر حکم به اعدام بدهد موجب گستاخی نسبت به پیامبر (ص) می شود، اینها نمی دانستند در جبهه تشنج می شد؟ و پیامبر هم ‌نمی توانست انصافا نظر دقیقی اعمال📑 کند، مجبور می کردند دیگر، مثل حضرت علی (ع) در قضیه صفین. 🔸پس اینجا یک مقدار باید تحلیل را وسط بیاوریم. به هرحال در نتیجه این قضیه ⚡️دشمنان اسلام نجات پیدا کردن و مجالی پیدا کردن که سال بعد جنگ خونینی به نام جنگ احد را علیه اسلام برپا کنند.‌ 👥بزرگان مشرک در جنگ احد چه کسانی بودند⁉️ خالد بن ولید، عکرمه بن ابی جهل، طلحه بن ابی طلحه.. اینها همه جز همین اسرای جنگ بدر بودند، اگر پیامبر اینها را می کشت دیگر مشرکین کسی را نداشتن که دوباره جنگ⚔ راه بیندازند. 🏇همان هایی که فرار کردند، همان هایی که آزاد شدند، شخصیت های مهم قریش بودن که ذره ای در حقانیت پیامبر (ص) تردید نداشتند. ✅خُب، حالا از مجموع اموراتی که گفتیم نمی شود حدس زد که جریان اسیرگیری هم یک برنامه حساب شده باشد که افرادی خاص از سپاه مسلمین آن را پیگیری کردند، نمی توانیم⁉️ که جریان اسیرگیری را مطرح کنند 👈اولا عده ای از سران قریش فرار کنند بروند، مسلمین دستشان به آنها نرسد. 👈ثانیا بعدا بروند پیش پیامبر و‌ وساطت کنند و همین یک عده اسیر را هم آزاد کنند. اینجا به نظر شما مشکوک نیست! نمی شود نقش یهود را دید؟ 🔯یهود که متوجه شد بعد از جنگ بدر، سپاه اسلام قوی شد، اسلام وجهه اش بالا آمد، برای ایجاد اخلال، ایجاد آشوب در این وضعیت، بلافاصله نخستین نیروی خودش را عملیاتی🗡 کرد تا با پیامبر درگیر بشوند. دید فعلا نباید با اینها کار کرد با مشرکین، برویم خودمان عملیاتی بشویم. برای این هدف هم 💥بنی قینقاع را به شرارت علیه پیامبر و مسلمین تحریک کردند بطوری که پیامبر راهی بجز نبرد با آنها نداشت. به همین خاطر شیرینی پیروزی در جنگ بدر را به تلخی بحران در نبرد با بنی قینقاع بدل کردند. که البته مفصل📚 جنگ یهود با پیامبر را خواهیم گفت که اینها چکار کردند.. ☝️پس این قضیه ابوبکر و عمر که رفتند پیش پیامبر فلان کردند.. اصل قضیه را نمی‌توانیم بپذیریم که پیامبر آن حرف ها را زده باشد، بعد هم خود اسیرگیری هم این وسط مشکوک‼️ بود. تاریخ از افراد نام نمی برد که چی شد یک عده دستور به اسیرگیری دادند و بعدش آمدند .. آقا تو مگر دستور به اسیرگیری ندادی پس چرا اینها را دوباره آزاد کردی؟ 🌀پس اینجا می شود گفت اول دستور به اسیرگیری دادند که مسلمین نتوانند فراری ها را بکشند و بعد خود اینها می روند در رابطه با اسرا شفاعت بکنند و اسرا را هم از پیامبر (ص)✨ بخشش را بگیرند به این ترتیب بزرگان قریش آزاد بشوند. همان بزرگانی که رفتند و سال بعد جنگ احد را راه انداختند. می توانیم اینجا نقش یهود و نفاق💥 را ببینیم. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 200 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
🌙نماز شب های بیست و هفتم، هشتم و نهم 🔹إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ الْكَفْعَمِيُّ فِي الْمِصْبَاحِ نَقْلًا مِنْ كِتَابِ‏ مِصْبَاحِ الزَّائِرِ لِابْنِ طَاوُسٍ عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ (ص) ، ابراهیم بن علی کفعمی در مصباح به نقل از کتاب مصباح الزائر برای ابن طاووس از سلمان فارسی از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند که فرمودند: 🔆أَنَّهُ مَنْ صَلَّى فِي لَيْلَةِ السَّابِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ الثَّامِنَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ التَّاسِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ مِنْ رَجَبٍ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ بِالْحَمْدِ وَ الْأَعْلَى عَشْراً وَ الْقَدْرِ عَشْراً ، 👌در شب بيست و هفتم رجب ...، دوازده ركعت نماز -در هر ركعت «فاتحة الكتاب» یک بار و سوره‌ى «سَبِّحِ اِسْمَ رَبِّكَ اَلْأَعْلَى» ده بار و سوره‌ى «إِنَّا أَنْزَلْنَاه» ده بار- بخواند ، 🌸وَ يُسَلِّمُ وَ يُصَلِّي عَلَى النَّبِيِّ (ص) مِائَةً وَ يَسْتَغْفِرُ اللَّهَ مِائَةً كُتِبَ لَهُ ثَوَابُ عِبَادَةِ الْمَلَائِكَة. و پس از آنكه نماز را به پايان برد صد بار بر پيامبر -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم- صلوات بفرستد و صد بار به درگاه خدا استغفار كند، خداوند سبحان پاداش عبادت فرشتگان را براى او مى‌نويسد. 📕منبع: کتاب وسائل الشیعه 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
🌸🍃 🍃 🌸 عید است و هوا شمیم جنت دارد 🌸نام خوش مصطفی حلاوت دارد 🌸 با عطر گل محمّدی و صلوات 🌸این محفل ما عجب طراوت دارد 🌷🍃 مبعث نبی رحمت، پیامبر خاتم حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم بر قطب دایره امکان حضرت مهدی موعود«عج» و شما مخاطبان عزیز و همه مسلمانان جهان مبارک باد. 💎🍃💎🍃💎🍃💎 @marefatemahdavi
✨یتیم مکه آقای جهان شد ✨محمد سید پیغمبران شد .. 🌺امام عليه السلام : ✨«إنَّ اللّهَ بَعَثَ مُحَمَّدا رَحمَةً لِلعالَمينَ و تَمَّمَ بِهِ نِعمَتَهُ» ؛ خداوند را برانگيخت تا رحمتى براى جهانيان باشد و نعمت خود را تمام كند.✨ 📚بحار الأنوار، ج۵۳، ص۱۹۴ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔻رهبر انقلاب: صرف اینکه بنشینیم، بگوئیم آیه‌ای نازل شد و جبرئیلی آمد و پیغمبر مبعوث به رسالت شد و خوشحال بشویم که کی ایمان آورد و کی ایمان نیاورد، مسئله‌ای را حل نمیکند. 🔹مسئله این است که ما باید از این حادثه - که مادر همه‌ی حوادث دوران حیات مبارک پیغمبر است - درس بگیریم. همه‌ی این بیست‌وسه سال است. 🔹من یک وقت به بعضی دوستان گفتم زندگی پیغمبر را میلی متری باید مطالعه کرد. هر لحظه‌ی این زندگی یک حادثه است؛ یک درس است... 🔺 بروند تاریخ زندگی پیغمبر را از منابع محکم و مستند بخوانند و ببینند چه اتفاقی افتاده است.۱۳۸۷/۰۵/۰۹ @marefatemahdavi
4_6033050752925042816.mp3
3.65M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 51 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 51 🌀 موضوع : 27 🌀 ❇️اهمیت بالا بردن دست در دعا❇️ @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و هفتاد وچهارم ⬅️اما صورت سوم که از همه بالاتر است بحث ایثار در دعاست. 👌یعنی فقط برای دیگران بخواهیم و هیچ نظری به خودمان نداشته باشیم. یعنی همان چیزی که در قسمت دوم گفتیم که چند برابر خدا به ما می دهد حتی به این هم نظر نداشته باشیم. اصلا خدا به ما داد یا نداد مهم نیست⚠️، فقط به این بنده خدا بدهد این مهم است، این ایثار در دعا می شود. 🔸مثالی را ایشان می زند؛ می گوید ما در روابط اجتماعی خودمان اینطور هستیم وقتی به شخص خاصی خیلی علاقه مند می شویم💖 و بعد می‌فهمیم مریض شده، می گوییم خدایا از عمر من کم کن به عمر او زیاد کن. ما در این دعا چیزی برای خودمان نمی خواهیم، حتی از خودمان مایه هم می گذاریم. 🗣یک وقت می گویی خدایا به عمر او زیاد کن، بعد می دانی هر سالی به عمر او اضافه بشود طبق روایات📚 قرار است چند برابر به عمر خودت اضافه بشود، این همان سوداگری است. 👆اما در این مثال ایشان می گوید از عمر من کم کن و به عمر او زیاد کن. معنایش این است من اینجا هیچ نظری نسبت به خودم ندارم، دنبال سوداگری و جلب منفعت و امثال اینها به خودم نیستم بلکه همه چیز🌸 را برای او می خواهم، اما نه برای اینکه چیزی نصیب من بشود فقط می‌خواهم به آن طرف چیزی برسد، این را ایثار در دعا می گویند. 📖در ذیل آیه شریفه [9] سوره مبارکه حشر ✨«وَيُؤْثِرُونَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ ...» هر چند در خودشان احتياجی باشد، اما آنها را بر خودشـان مقدم مى ‌دارند ..✨ 👈روایتی از امام صادق (ع) است که آقا فرمودند؛ «هُمُ الْبَرَرَةُ بِالْإِخْوَانِ فِی حَالِ الْعُسْرِ وَ الْیُسْرِ الْمُؤْثِرُونَ عَلَى أَنْفُسِهِم» آنها کسانی هستند که در حال سختی و راحتی به برادرهایشان نیکی می کنند. 📗″بحارالانوار، ج64، ص350″ بالاترین نیکی هم دعا کردن در حق دیگران است. 🔆از امیرالمؤمنین (ع) هم روایتی است می فرمایند؛ «الإیثار أحسن الإحسان» ایثار بالاترین احسان هاست.🌸 «و أعلى مراتب الإیمان» بلندترین درجه ایمان هم هست. ″غررالحکم، ص396″ چقدر زیباست، بالاترین مراتب ایمان را ایثار می گوید. ایثار گاهی ایثار مال هست ، گاهی ایثار در دعا هست. شما یک چیزی را می خواهی اما کسی که نیازمندتر هست به آن می دهی و برای آن دعا می‌کنی. 🔶اما این نکته فراموش نشود این هیچ منافاتی ندارد که شما برای غیر دعا بکنی، آن طرف هم برای خودت هم دعا بکنی، منافاتی با ایثار ندارد. یعنی ایثار این نیست که حتما برای خودت هیچ چیزی نخواهی. 😊نه نه اینها نیست! عرض کردم شما می توانی همزمان هم برای خودت چیزی بخواهی، هم برای دیگران. بحث ایثار را هم مطرح بکنی، برای خودت هم بخواهی. اینها هیچ منافاتی با همدیگر ندارد، یک وقتی خواهشا قاطی نکنند فقط برای دیگران 🤲 دعا بکنیم. نه برای خودت هم دعا بکنی هیچ چیزی در این زمینه ندارد. 📑روایتی را نقل بکنم، جناب حماد می‌گوید به امام صادق (ع) عرض کردم «قُلتُ لِأبی‏عَبدِالله (علیه ‎السلام) أَشْغَلُ نَفْسِی بِالدُّعَاءِ لِإِخْوَانِی وَ لِأَهْلِ الْوَلَایَةِ فَمَاتَرَى فِی ذَلِكَ» من خودم را به دعا برای برادران و پیروان اهل بیت✨ مشغول می‌کنم، کارم این است که برای آنها دعا کنم، نظری هم به خودم ندارم، فقط برای اینها دعا می کنم نظر شما چی هست؟ چکار کنم⁉️ 👈حضرت در ابتدا جواب می دهند که خدا دعای شخصی که پشت سر دیگری دعا می کند مستجاب می کند. بعد هم فرمودند هر کس برای مردان و زنان مؤمن و دوستداران ما دعا بکند خدا از زمان حضرت آدم تا قیامت💥 به ازای هر مؤمن ثوابی را به این فرد عنایت می کند. در اینجا بحث حاجت مطرح نبود. نمی‌فرماید که خدا حاجاتت را برطرف می‌کند، تعبیر به حسنه می کند. تعبیر به ثواب می کند. ثوابی در این زمینه خدا به تو می دهد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (84) 🎤استاد احسان عبادی 274 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _____________________ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🔴جنگ با قبایل و ثبات مدینه ✌️دو مساله مهم برای رسول خدا (ص) اهمیت داشت، یکی جلوگیری از تجاوزات قبای
🔘غزوه بنی المصطلق یا مریسع 💢بنی المصطلق طایفه ای از خزاعه اند و مریسع نام منطقه ای که سپاه اسلام با آنان درگیر شد. حارث بن ابی ضرار رئیس طایفه بنی المصطلق قوم خویش و کسان دیگری از اعراب را برای جنگ⚔ با اسلام بسیج کرد. زمانی که خبر به رسول خدا (ص) رسید، آن حضرت بریده بن حصیب را برای بدست آوردن اطلاعات بدان سوی فرستاد. او نزد حارث رفت و گفت: شنیده ام که شما برای جنگ با محمد(ص)✨ آماده شده اید، من نیز در قوم خود گشتم تا کسانی که از من پیروی می کنند جمع آوری کرده با شما متحد🤝 شویم. حارث گفت: به سرعت حرکت کن. بریده نزد رسول خدا (ص) بازگشت و پس از آن بود که آن حضرت به همراه سپاهی به سوی بنی المصطلق حرکت کرد. واقدی می افزاید: در این جنگ شمار زیادی از منافقان نیز به طمع غنایم و به دلیل نزدیکی راه آمدند. 👈سپاه اسلام در مریسع فرود آمد، دشمن نیز آماده جنگ شده ساعتی 🏹تیراندازی شد و پس از آن جنگ تن به تن آغاز شد؛ دشمن به سرعت در هم پاشید. ده نفر کشته و بقیه به اسارت⛓ درآمدند. به دنبال خاتمه جنگ تمامی اموال بنی المصطلق به عنوان غنایم جنگی ضبط شده و گوسفندان و شتران🐪 فراوانی میان جنگجویان تقسیم گردید. بدین ترتیب شورشی دیگر از اعراب، به سرعت خاتمه یافته و به برکت غنایم جنگی کفار، وضع اقتصادی مسلمانان بهبودی یافت. 💬گفته اند که پس از خاتمه جنگ، بر سر چاه آب، بر سر برداشتن آب میان سنان بن وبر و جهجاه بن مسعود درگیری پیش آمد. سنان انصار را صدا زد و جهجاه مهاجرین را، از هر دو گروه جمعی سلاح🗡 بدست فراهم آمدند، رسول خدا (ص) فرمودند: این استغاثه جاهلی چیست⁉️ مسلمان تنها باید برادر مظلومش را کمک کند. 〽️پس از آرام گرفتن آن، عبد الله بن ابی در گوشه ای با جمعی از منافقان می گفت: شما مردم خودتان با خودتان چنین کردید! روز نخست اینان را به دیارتان راه دادید، آنها را در زندگی تان سهیم کردید، شمار شما کم شد📉 و شمار آنان فزونی گرفت. اکنون نیز اگر حمایتشان نکنید، خواهند رفت. گفته اند که زید بن ارقم که هنوز بالغ نبود در جمع آنان حاضر بود و خبر گفته های عبد الله بن ابی را به رسول خدا (ص) رساند. این گفته ها در جمع سپاه منتشر شد📣. در طول راه سخن مردم درباره این واقعه بود و رسول خدا (ص) برای آن که آنان را از سخن گفتن در این باره باز دارد به سرعت از مریسع راه افتاد. در راه بازگشت به مدینه بود که سوره "منافقون"💥 بر رسول خدا (ص) نازل شد. پیش از آن کسانی از رسول خدا (ص) خواستند تا اجازه دهد گردن عبد الله بن ابی را بزنند اما رسول خدا (ص)✨ فرمود: نمی خواهم مردم بگویند که محمد اصحابش را به قتل می رساند. ❌جریان نفاق در مدینه گسترده و فراگیر بود، گرچه شاخص آن عبد الله بن ابی بود. رسول خدا (ص) با هدایت مردم، کنترل شهر را در دست داشت و به راحتی توانست منافقان⚡️ را در کنترل خود داشته باشد. 🔹معمولا چنین بود که نزول آیه یا آیاتی درباره یک شخص، در صورتی که مشتمل بر ملامت وی بود، سخت برایش سنگین بود. مسلمانان مدینه، نسبت به او بی توجهی کرده حتی بر وی سلام😒 نمی کردند. حتی عبدالله فرزند عبدالله بن ابی از شدت اخلاص نزد حضرت آمد و گفت: اگر قرار است پدرش👳🏼‍♂ کشته شود، اجازه به او داده شود تا خودش این کار را بکند، این در حالی است که همه خزرجیان می دانند که هیچ کس به پدرش مانند من نیکی نمی کند. پیامبر (ص) فرمود: من قصد کشتن پدرت را ندارم و تا وقتی در میان ماست، به خوبی با او مدارا🌷 خواهیم کرد. 💢می بینیم که در برابر مشتی منافق کوردل که دائما در برابر فرمان رسول خدا (ص) ایستادگی می کردند آن حضرت چنین اصحابی نیز داشته است. متاسفانه نفاق چندان در آن جامعه🌐 قوی بود که رها شدن از آن برای همیشه دشوار می نمود. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج1، ص574-578"، رسول جعفریان ۴۶ @marefatemahdavi
ای دیـ♥️ــدنت، آرامش دنیــــ🌸ـــا، کجـــایی؟ 🤲اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️ (عج) در روز جمعـہ✨ 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰رهبر انقلاب: 👌شما های عزیز! 🔷از فضای مجازی استفاده کنید برای امیدآفرینی، برای توصیه‌ی به صبر، برای توصیه‌ی به حق، برای بصیرت‌آفرینی، برای توصیه‌ی به خسته نشدن، تنبلی نکردن، بیکاره نماندن و مانند اینها.  @marefatemahdavi
4_6037337460998931884.mp3
5.8M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 52 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 52 🌀 موضوع : 28 🌀 ❇️ ذکرهای وسط دعا❇️ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و هفتم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و هشتم 5⃣ - روایت پنجم در تأیید قیام قبل از ظهور، کتاب ″وسائل الشیعه، ج16، ص133″ 🔸روایت برای امیرالمؤمنین (ع) است. این روایت کلی است برای همه زمانهاست. آنهایی که می گویند این روایت شماره شش می ‌گوید کل پرچم ها‌، ما هم می‌گویم اتفاقا اینجا امام علی گفته کل زمانها. حضرت می فرمایند👇 👈هر کس ببیند که جایی دارد برخلاف شریعت عمل می شود (یکی از مواقعی که بر خلاف شریعت عمل می شود حکومت حکومت غیر دینی باشد، حاکم حاکم ظالم باشد) اگر با قلب خودش آن منکر را انکار بکند یعنی به سمتش نرود و انکار بکند و اعلام نفرت بکند از آن منکر سالم می ماند. حداقل در فتنه ها گیر نمی‌ افتد. مثل آنها نیست. 👈اگر با زبان خودش انکار بکند یعنی نه تنها دلی بلکه بیاید تبلیغ هم بکند علیه آن حکومت، حرف بزند روشنگری کند این حکومت حکومت ظالمی است. امام می‌گوید این نفر دوم از فرد اولی با فضیلت تر است. جایگاهش بالاتر است. 👈اما سومین نفر کسی که با شمشیر انکار کند یعنی قیام مسلحانه بکند یعنی واقعا علنی بیاید کار بکند تا کلمه الله را بلند بکند، نام خدا را بلند بکند و نام شیطان و ظالم را پایین بیاورد، امیرالمومنین (ع) می‌گوید چنین کسی کسی است که به راه هدایت رسیده و قلبش را با یقین نورانی کرده. ✅اینجا امام کامل دارد تأیید می‌کند. 💢یعنی واقعا کسی علیه ظلم قیام بکند امام علی (ع) می گوید چنین جایگاهی دارد. اصلا محال ممکن است ائمه به ما توسری خوردن را یاد بدهند. کجا اهل بیت به ما گفتند پادشاه ظالم گیر شما آمد هیچ کاری نکن هر بلایی می خواهد سر تو بیاورد شما دست به سینه بایست تا امام زمان (عج) بیاید؟ با هیچ منطقی جور در نمی آید! ❌کسی می گوید ما هیچ کاری نباید بکنیم در حقیقت عقل خودش را تعطیل کرده!! یعنی احکام اسلام فقط آمد تا زمان غیبت صغری؟ یعنی از آن زمان احکام اسلام را تعطیل کنیم تا ظهور امام زمان؟ این همه دستور به جهاد، دستور به امر به معروف.. پس برای کی باید باشد‌؟ ⚠️⚠️باز هم تکرار می کنیم هیچ وقت ما نمی توانیم قبل از ظهور امام زمان (عج) حکومت صددرصد اسلامی برقرار کنیم، این را اعتقاد هم داریم واقعا نمی توانیم، فقط خود امام است که می تواند انجام بدهد. ولی نه اینکه تا صفر درصد ولش کنیم و بسپاریم دست هر آدم لاابالی که کشور را به باد بدهد. 🔗پس این پنج روایتی که گفتیم دیگر مشخص بود هر قیامی قبل از ظهور قیام باطل نیست. ⚠️بعد عبارت آخر روایت که می گوید «يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّوَجَل» کاملا مشخص هست این پرچم جلوی خداست، علیه خداست که مردم را به سمت پرستش خودش دعوت می کند، آخر روایت خیلی مشخص است. اکثر این کسانی که این روایت را می آورند برای ضربه زدن به ولایت فقیه، دیگر آخر روایت را نمی‌آورند. 🎤استاد احسان عبادی ۳۸ @marefatemahdavi