eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
این رو تو یک گروه فرستادن جوابشونو چی بگم؟ 👇👇👇
معرفت مهدوی | استاد عبادی
این رو تو یک گروه فرستادن جوابشونو چی بگم؟ 👇👇👇
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻این بنده خدایی که نوشته دین من عقل من است باید از او سوال کرد آیا عقل تو تا به حال اشتباه کرده یا نکرده؟ اگر نکرده که دروغ گفتی. اگر کرده خُب این چه دینی است که دارد تو را به اشتباه می برد؟ این از بحث اول. 🔸اما در بحث سوال مطرح شده.. اولا بقیه چاه های اطراف را مسلمانها بستند ولی یک چاه باز بود. آیا دلایلی دارد که مسلمانها مخالفین یا لشکر ابوسفیان را از همان آب هم منع می کردند؟ نخیر. در تاریخ نامه طبری آمده که.. (تاریخ نامه طبری با خود تاریخ طبری فرق می کند) ″تاریخ نامه طبری، ج3، ص122″ صراحتا آمده که گروهی از مشرکان آمده بودند از آن یک چاهی که باز مانده بود آب بخورند مسلمانها خواستند جلویشان را بگیرند، پیغمبر (ص) گفت نه بگذارید که بخورند. 👈🏻بعد اینکه هدف پیغمبر (ص) از پر کردن چاههای بدر این نبود که نگذارد آنها آب بخورند! نخیر چون اتفاقا آن اطراف آب زیاد پیدا می شد. بر خلاف کربلا که آب پیدا نمی شد در آن اطراف، اتفاقا در قضیه بدر آب پیدا می شد. پس هدف پیغمبر (ص) این نبود که بگویید مشرکین آب نخورید، هدف محدود کردن دایره جنگ بود، که مشرکین مجبور بشوند به جای پراکنده شدند و برای استفاده از آن آبی که در آن منطقه بود سمت مسلمین بیایند، که محدوده جنگ محدودتر بشود، و این چیز خاصی اصلا نبود که بخواهند بگویند با کربلا مقایسه اش بکنیم. ♨️بعد در بحث کربلا زن بود بچه بود، نمی‌شود همه چیز را همین طوری مقایسه کرد. دلایلش را هم گفتم و این طوری هم نبود که مشرکان آب نداشته باشند، هر وقت می خواستند آب بخورند پیغمبر این اجازه را می داد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
یا ایها العـــ✨ــــــــزیز! دلم مبتلایتان؛ دارد دوباره این دلتنــ💔ــــــگم هوایتان... @marefatemahdavi
🔷عنه عليه السلام : إنَّ الإمامَ لا يَستطيعُ أحَدٌ أن يَطْعَنَ عَلَيْهِ في فَمٍ و لا بَطْنٍ و لا فَرْجٍ ، فيُقالَ : كَذّابٌ ، و يأكُلُ أموالَ النّاسِ ، و ما أشْبَهَ هذا. 📕[الكافی، 1 / 284 / 3] 🌟امام صادق عليه السلام : امام آن كسى است كه هيچ كس نمى تواند از دهان و شكم و شهوت او ايراد بگيرد و بگويد: او دروغگوست، مال مردم خوار است و مانند اينها. @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 6⃣0⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۹۳ 🗓بیانات در دیدار مسئولان کشوری و لشکری، به مناسبت عید غدیر خم، ۱۳۷۲/۳/۱۹ 📒 @marefatemahdavi
🔹بررسی رابطه با جریان .. 👈حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فوادیان با اشاره به رابطه جریان غدیر با موضوع مهدویت، اظهار کرد: در غدیر خم پیامبر اسلام (ص) تنها امیرمومنان (ع) را به عنوان ولی و جانشین پس از خود معرفی نفرمودند بلکه نزدیک به 20 فراز این خطبه در رابطه با اوصاف امام عصر (عج) است. 🔰وی خاطرنشان کرد: در غدیر پیامبر مکرم اسلام (ص) از علی (ع) تا امام مهدی (عج) یعنی جریان ولایت بعد از خود را برای همه جهانیان معرفی فرمودند، بر این اساس غدیر تجلی‌گاه امامت و ولایت است.✨ 👌این استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان این‌که «مساله مهدویت نیز در جریان غدیر و خطبه پیامبر (ص) در این روز مطرح بوده است» افزود: طبق خطبه‌یی که در احتجاج شیخ طبرسی از لسان مبارک پیامبر (ص) نقل شده است معلوم می‌شود که مهدویت نیز در غدیر مطرح بوده است. کما این‌که پیامبر اسلام (ص) قبل از واقعه غدیر در رابطه با حضرت علی (ع)‌ سفارشاتی داشته و بارها ایشان را به عنوان خلیفه و وصی خود معرفی فرمودند و احادیثی در شأن و مقام ایشان بیان داشتند.✨ 🔹فوادیان یادآور شد: در رابطه با امام مهدی (عج)‌ نیز احادیثی از پیامبر اسلام (ص) نقل شده است که به عنوان مثال در کتاب «معجم احادیث الامام مهدی (عج)» 564 روایت مهدوی از لسان مبارک پیامبر (ص) نقل شده است. پس معلوم می‌شود آن حضرت بارها به جریان امامت و ولایت و خلافت پس از خود در دوران 23 ساله نبوتشان اشاره کرده بودند. 🔰معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با اشاره به این‌که «جریان غدیر ویژگی‌های بسیار ممتازی در سیره ائمه(ع) دارد» تصریح کرد: ما غدیر را ظرف بیعت با ولی زمان و امام عصر در هر دوره‌یی می‌دانیم به طوری که در غدیر 1400 سال پیش وقتی پیامبر خدا امیر مومنان را معرفی فرمود که:‌ هر که من مولای اویم، علی مولای اوست. مرد و زن با ایشان بیعت کردند. اکنون نیز ولی زمان و صاحب غدیر امام مهدی (عج)‌است. لذا غدیر ظرفی برای بیعت ما با امام عصر (عج)‌است که مساله تجدید عهد و پیمان در آن مطرح می‌شود.✨ 👈وی در ادامه به تحقیق و پژوهش جرج جرداق مسیحی درباره شخصیت علی (ع) و کتاب نهج‌البلاغه و شکوه وی از این‌که مردم آن زمان قدر امام علی (ع) را ندانسته‌اند، اشاره کرد و گفت: روزی شخصی در مجلسی به این جمله جرج جرداق پاسخ می‌دهد و می‌گوید: ما خود خواهان علی (ع) نیستیم مگر زمانه، علی دوم را به ما نداد که صلح را به او تحمیل کردیم؟ مگر علی سوم را به ما نداد که او را به گودال قتلگاه کشاندیم؟ مگر علی چهارم را نداد که او را اسیر کردیم؟ و مگر امروز علی در میان ما نیست؟ 🔹فوادیان خاطرنشان کرد:‌ ما معتقدیم امام زمان (عج) عصاره و چکیده اولیاء‌ و انبیاء است. به طوری که وقتی پیامبر (ص) ولایت ایشان را معرفی می‌کند این آیه نازل می‌شود که ما امروز دین تو را کامل کردیم و نعمت را بر شما تمام کردیم. پس قطعا در این عصر ولایت امام عصر (عج)‌ اکمال دین و اتمام نعمت است و ما باید این مساله را مدنظر داشته باشیم که اکنون نیز ولی داریم و قطعا اگر امروز از رسول خدا (ص) می‌خواستیم تا جانشین خود را برای ما معرفی کند، دست امام عصر (عج) را می‌گرفتند و به جهانیان معرفی می‌کردند. @marefatemahdavi
شبهات وهابیت تکمیلی 3.MP3
13.97M
صوت کارگاه پاسخ به شبهات وهابیت علیه 3 ✳️ دوره تکمیلی ✳️ 💠 جلسه 3 👈 همه 12 فایل دوره مقدماتی به همراه لینک حضور در کلاسهای آنلاین دوره تکیمیلی را از این لینک دریافت کنید 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @marefatemahdavi
حدیث خوانی کمال الدین 3.MP3
15.45M
🔰 جلسات با محوریت کتاب کمال الدین و تمام النعمه 3 👌 جلساتی برای قوی شدن مبانی دینی و اعتقادی 💠 جلسه 3 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 دلیلِ فراموش کردنِ ۱۲۰ هزار نفری که در روز غدیر حاضر بودن و بعد از ۷۲ روز که پیامبر به شهادت رسیدن رفتن با ابوبکر بیعت کردند چی بود؟ آیا میشه گفت کلّ اون جمعیّت مُشرک بودن یا پیروی از هوای نفس کردند یا نه دلیلش فقط جهلشون بود؟ (چون در یکی از جنگها هم علیه کفار بودن با عُمَر همراه شدن و برای اسلام جنگیدن و شهید هم شدند و همچنین جمعیّتی هم که در سپاه یزید در روز عاشورا بودن هم نمیشه گفت همه شون مشرک بودن و... چون بعد شهادت امام حسین هم همونها از کارشون پشیمون شدن و در قیام توابین شرکت کردند) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📌یک نکته را دقت بکنید من از آخر حرفتان شروع می کنم گفتید آنهایی که در سپاه یزید بودند بعد شهادت امام حسین (ع) پشیمان شدن و در قیام توابین شرکت کردند.. غلط محض هست! آنهایی که در لشکر عمر سعد بودن در آن روز همه غیر شیعه بودن، حالا ما نمی گویم نعوذبالله سنی ها امام حسین را کشتند این حرف را نمی زنیم. ما می گوییم همه غیر شیعه بودند. 🔹توابین همه شیعه بودند، پس خواهشا عزیزان توجه بکنند در گروه توابین کسانی نبودند که در روز عاشورا با امام حسین جنگیدند، توابین سکوت کنندگان بودند که در روز عاشورا نیامدند، به هر دلیلی نیامدند سلیمان بن صرد خزاعی و رفاعه و اینها.. نیامدند به هر دلیلی. ⁉️اما بعد از شهادت پیغمبر یا رحلت پیغمبر آیا همه با ابوبکر بیعت کردند؟ نخیر، انصار مدینه سعد بن عباده را انتخاب کرده بودند و حتی با اکراه با ابوبکر بیعت کردن خیلی ها با زور شمشیر بیعت کردند با ابوبکر، بعد از اینکه خلیفه انتخاب کردند با شمشیر راه افتادن در خیابانها به زور از مردم بیعت می گرفتند اینجا این نکات را خواهشا عزیزان در نظر بگیرید. پس اینطوری نیست که همه بیعت کردند همه فلان کردند.. 👈🏻نه خیلی ها از سر ترس، از سر ترس خیلی ها مجبور شدن بیعت کنند. بله بعضی ها هم از سر هوای نفس و.. حالا اینکه از نظر فقهی بخواهیم به اینها بگوییم کافرند، مشرکند این دیگر خیلی بحث پیچیده ای هست که نمی شود به این راحتی در این زمینه نظر داد چون بعدا بعضی ها آمدند طرفدار حضرت علی (ع) شدند، یار حضرت علی شدند.. می گویم در این زمینه بخواهیم چاقو دست بگیریم و تقسیم بندی کنیم اینها همه مشرکند و همه کافرند، نه اینطوری هم خیلی نگاه درستی نیست. ☝️🏻اما آن دیگر دست خداست که تشخیص بدهد کی بهشتی می شود و کی جهنمی! این نکته را توجه کنید که همه را با یک چوب نرونید، در جنگ توابین آنها کسانی بودند که با امام حسین نجنگیدند، سکوت کنندگان بودند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
🍃🌼«الْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَم»✨ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹امام رضا علیه‌السلام: 🌷«...فَمَنْ تَزَيَّنَ لِيَوْمِ الْغَدِيرِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ كُلَّ خَطِيئَةٍ عَمِلَهَا صَغِيرَةً أَوْ كَبِيرَةً وَ بَعَثَ اللَّهُ إِلَيْهِ مَلَائِكَةً يَكْتُبُونَ لَهُ الْحَسَنَاتِ .. »؛ 🌷هرکس برای روز غدیر زینت کند، خداوند هر خطای کوچک و بزرگ او را می‌آمرزد و فرشتگانی را به سوی او می‌فرستد تا همه‌ی خوبی‌هایش را ثبت کنند. 📚اقبال‌الاعمال، ص۴۶۴ @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت سیصد و بیست و دوم 🔸روایتی است از آقا رسول خدا (ص) در ″نهج الدعاء، ج1، ص484″. پیامبر می‌فرمایند؛👇 💠«إنَّ العَبدَ لَيُشرِفُ عَلى حاجَةٍ مِن حَوائِجِ الدُّنيا» یک بنده ای در آستانه رسیدن به حاجتی از حوائج دنیایی خودش است (یعنی از خدا می خواهد و نتیجه هم کاملا دارد هویدا می شود که خدا می خواهد به او بدهد) 👌«فَيَذكُرُهُ اللّهُ مِن فَوقِ سَبعِ سَماوات» خدا از فراز هفت آسمان این را یاد می کند (هفت آسمان را که 🗣حاج آقا مجتبی تهرانی می گوید منظور این است که خدا نظارت کامل دارد، همه چیز را دقیقا بررسی می‌کند✨) 🔰خدا می گوید ای فرشتگان من «إنَّ عَبدي هذا قَد أشرَفَ عَلى حاجَةٍ مِن حَوائِجِ الدُّنيا» این بنده من حاجتی از حوائج دنیایی خودش خواسته و الان در آستانه رسیدن به آن است و ‌مقدمات آن هم کم کم دارد فراهم می شود تا به آن حاجت خودش برسد. «فَإِن فَتَحتُها لَهُ ..» اگر راه را باز کنم به آن حاجتش برسد «فَتَحتُ بابا إلَى النّارِ»🔥 دری را به سمت آتش جهنم برایش باز کردم. 👈(پس همه چیز برای استجابت دعا فراهم است انسان دعا می کند شرایط دعا را هم به جا می گذارد و از این بابت مشکلی در اجابت دعای این فرد نیست. مثلا مشکلات و موانعی که در جلسات قبل گفتیم گناه و امثال اینها.. در مسیر این بنده خدا نیست، حاجتش 🤲 دارد مستجاب می‌شود، اما اگر مستجاب بشود خدا می‌گوید دری به سمت آتش به روی او باز کردیم، پس راه رسیدن به حاجت این فرد را ببندید🔒، نگذارید به حاجت خودش برسد) 💠«فَيُصبِحُ العَبدُ عاضّا عَلى أنامِلِهِ» در اینجا این انسان انگشت حسرت به دهان خودش می گیرد (چرا حسرت⁉️ می گوید این بنا بود به من برسد اما یک مرتبه به فلانی رسید یا اصلا به من نرسید یا به یکی رسید که بنا نبود! خدا چطوری هست قضیه؟) «وما هِيَ إلاّ رَحمَةٌ رَحِمَهُ اللّهُ بِها» اما نمی‌فهمد این یک رحمت🌸 و عطوفتی از ناحیه پروردگارش هست (که اگر این حاجت به این فرد می رسید کارش خراب می شد نمی توانست بعدا مسیر درست و مسیر الهی را طی بکند). ⚠️این را برای این گفتیم که بدانیم اجابت دعا تضمین است اما از آن طرف هم بنا نیست نظام حکمت الهی هم از بین برود، که اگر از بین برود خود ما هم پشیمان می‌شویم، پشیمانی در دعا قضیه اش این است. پس ما همیشه سعی نکنیم یک چیزی را به زور از خدای متعال طلب بکنیم. به همین خاطر می گوییم اگر دعایی مستجاب نشد هم خدا را شکر کنیم. ✅پس باز هم تکرار می کنم ما دو حالت داریم: -یا حاجتمان را می گیریم -یا حاجتمان را نمی گیریم 👌در دو حالت داریم امتحان می شویم و در دو‌ حالت باید خدای متعال را شکر کنیم و اگر شکر نعمت را به جا بگذاریم از این امتحان سر بلند بیرون می آییم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (109) 🎤استاد احسان عبادی 322 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 یکی از کارشناسان گفتند در روایات داریم شخصی به نام روح الله در ایران قیام میکنه قبل از ظهور. آیا این مطلب سندیت دارد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻این کسی که این حرف را زد قطعا کار نشناس بود. قطعا کارشناس مهدویت این قدر سواد دارد که بداند چنین روایتی ما اصلا نداریم. بارها می گویم مطالب مهدویت را از کارشناسان تخصصی مرکز تخصصی مهدویت بپرسید حرف های آنها را دنبال بکنید ..... 🌀من قبلا چی گفتم؟ برای فهم یک روایت باید به روایات مشابه اش هم رجوع کرد. روایات مشابه می گوید «یَوْم القِیامَة..» یعنی در فردای قیامت «فِی یَمِینِ عَرْشِ الله..» در راست عرش خدا گروهی هستند که صورت هایشان مثل نور می درخشد. (پیامبر این حدیث را می گوید) بعد ابوبکر و عمر و چند نفر دیگر سوال می کنند اینها چه کسانی هستند؟ پیامبر می گوید اینها کسانی هستند «تَحابُّوا بِروحِ الله» به خاطر روح خدایی که داشتند همدیگر را دوست می داشتند. یعنی روح الله اینجا ″صفت″ است، نه اسم! 📘علامه مجلسی در کتاب بحار وقتی این روایت را می آورد زیرش پاورقی می زند که منظور از این روح الله رحمت خداست، عنایت خداست. به خاطر آن وجود خدایی که در دلشان بود اینها با همدیگر جمع شدند، دوست شدند و شدند شیعیان واقعی. (شیعیان واقعی، نه هر شیعه ای) پس روح الله اینجا نقش صفت را بازی می‌کند نه اسم! ❌واقعا ما متأسفیم برای آن افرادی که سواد عربی ندارند و.. مگر هر گردی گردو است! پس بدانید مراد از روح الله در اینجا صفت است و هیچ ربطی هم به اسم امام خمینی (ره) و امثال اینها ندارد. شما می‌خواهی امام خمینی را اثبات بکنی از مدیریتش بگو، از معنویتش بگو، نه اینکه بیایی با این چیزها اثبات بکنی که بعدا مایه وهن و تمسخر یک عده هم بشود‌. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد ما آدمها خیلی وقت ها فراموش میکنیم که اماممون غایبه و یا این غیبت رو اونجور که باید درک نکردیم ... اونقدر درگیر زندگی روزمره و آرزوهای بزرگ و کوچک و اهداف دنیایی میشیم که یادمون میره این وسط یه چیزی کمه... یه کسی بایییید باشه که نیست... میخواستم بپرسم چه راهکارهایی وجود داره برای اینکه ما بتونیم به اون درک و درد عمیق از غیبت امام زمان برسیم... چیکار کنیم که واقعا حالیمون بشه از چی و چه کسی محروم شدیم تا منتظر واقعی باشیم؟؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸اینکه ما در طول زندگی و در بعضی از روزها به قول شما امام زمانمان را فراموش می کنیم، غربت امام زمان (عج) را فراموش می کنیم، عهدهایی که با حضرت بستیم را فراموش می کنیم و..و.. تمام این ها طبیعی است، این ها چیز عجیبی نیست. 🔅خود پیغمبر (ص) فرمود؛ اگر قرار بود همان حالت معنویی که همیشه داشتید را می داشتید، باید روی آب ها راه می رفتید! ملائک را می دیدید.. این قدر مقام بالا می رفت. 👈🏻پس این ها چیزهای طبیعی است. اگر می خواهیم دوباره دلمان وصل بشود باید ارتباط دائمی با امام داشته باشیم و از فلسفه های اینکه می گویند دعای عهد را هر روز بخوانید همین است که ما بتوانیم این ارتباط دائمی را با امام زمان (عج) داشته باشیم که این سیم وصل بشود. حتی اگر گناه کردیم امام ما را نگه دارد، به قول حافظ ″دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای، فرشته ات به دو دست دعا نگه دارد″ ☝️🏻به همین خاطر اگر انسان بتواند هر روز ارتباط با امام زمان (عج) داشته باشد؛ مثل زیارت آل یاسین خواندن، مثل هدیه به امام زمان (عج) دادن یا همین سلام مختصر که بگوید «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِب الزمان (عج)» را به حضرت بدهد، این ارتباط را بتواند دائما حفظ بکند، می تواند امیدوار باشد که این حالت همیشه همراهش قرین باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
دوری زِ تو امانِ دلم را بُریده است با گریه رو به کرببلا میدهم سلام 💔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
(عج)✨ 🌹سلامتی وجود نازنین مولامون و تعجیل‌ در ظهورشون صلوات✨ 🦋•اَللّهُــــمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّـــدٍ ️وَ آلِ مُحَمَّـــد وَ عَجِّـلْ فَرَجَهُــــــم•🦋 @marefatemahdavi
4_657100644481499162.mp3
944.3K
📖فایل صوتی (عج) در روز جمعه👆👆 🎤با نوای گرم استاد فرهمند 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست و سی و نهم (از فایل شماره 55) ◀️برای شناخت موقعیت و خاندان یهودی ساکن جزیرة العرب و اینکه بهتر حتی زمان پیامبر (ص) را درک بکنیم باید تاریخ یهودیان مکه را بدانیم.📚 🔸ناگزیر هستیم ما اشاره ای داشته باشیم به این موارد و اهمیت این مسئله وقتی بیشتر معلوم می ‎شود که بدانیم اقدام برخی از این سران صحابه (صحابه رسول الله) به اخراج یهودی ها از جزیرة العرب و اطراف آن به 🗺 منطقه شام، باعث شد سیل جمعیت یهودی به منطقه شام اضافه بشود مهاجرت بکند و تأثیرات زیادی را در معادلات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی آن منطقه بر جای گذارد. 👈براساس برخی از نصوص در مکه یهودیان متعددی زندگی می‌ کردند. البته در مکه بستگان برخی از صحابه کسانی بودند که با ادیان آسمانی آشنایی هم داشتند. یکی از این افراد هم براساس منابع غیر شیعی در 🔍جستجوی دین حق به سراغ یهودیان و مسیحیان می رود و چون حرف های آنها او را راضی😞 نکرد به سمت اسلام آمد. پس کسانی بودند در آن زمان مکه با یهودی ها آشنا باشند.‌ 👈اما مدینه بر خلاف مکه شهری بود که یهودیان زیادی در آن زندگی می‌کردند. تأسیس ♻️ این شهر مدینه اصلا به حضور یهودیان بر می ‌گردد و اوس و خزرج بعد از یهودیان به این منطقه نقل مکان کردند. ⚠️⚠️آمدن یهود به این منطقه بی ‌حکمت نبود! براساس گزارش‌ های موجود چند دلیل عمده برای آمدن یهود به مدینه وجود داشت:👇 1⃣- انتظار پیامبر آخرالزمان 2⃣- فراهم شدن بستری برای پیدایش پیامبر آخرالزمان از نسل اسحاق 3⃣- تعیین مسیر برای سایر یهودی ها در مواجهه با پیامبر غیر اسحاقی (یعنی اگر یک پیامبری آمد غیر از نسل حضرت اسحاق بود بتوانند با او مبارزه کنند) 4⃣- طرد از سوی سایر یهودیان 5⃣- فشار حکومت مسیحی روم بود که به یهودی ها فشار آورد که آنها مجبور بودند نقل مکان بکنند. درگیری هایی که با حکومت روم داشتند مناطقی از فلسطین و بیت المقدس ویران شد و در اثر آن یهودی ها در نقاط مختلف پراکنده شدند. 6⃣- البته برخی منابع تاریخی هم اشاره می کنند بعد از حمله بخت ‌النصر به فلسطین اینها آواره شدن و به سمت حجاز آمدند. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 239 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟ويژه ولادت 📹نماهنگ | روايت رهبرانقلاب از زندگی امام كاظم عليه السلام ❓در اتاق خصوصی امام کاظم؛ شمشير، لباس و قرآن نشانه چيست؟ @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 چند وقته ذهنم رو مشغول کرده یک روایتی شنیده ام که زمانی که عذاب بر فرعون وارد شد زمانی که در حال غرق شدن بود حضرت موسی را بسیار صدا زد و کمک خواست و گفت موسی کمکم کن که خداوند به موسی گفت چرا به بنده ام کمک نکردی به خدا قسم اگه انقدر که از تو کمک خواست یک بار از من خواسته بود کمکش می کردم، ایا این قضیه در مورد ائمه بخصوص امام زمان صدق می کند گاهی اوقات اینگونه است که سیم به امام زمان وصل می شود و از او کمک می خواهی یا حاجت، ایا اگر اول از خدا بخواهی زودتر کمک نمی کند؟ یا امکان دارد مهر امام زمان در دل کسی بیشتر از خدا باشد و بیشتر از او یاد کرد این گناهه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👈🏻این روایتی که شما می گویید خدا به فرعون گفت چرا از من کمک نخواستی.. این روایت سندش ضعیف است. چرا؟ چون آیه قرآن مخالف این است. وقتی شما روایتی را دیدید مخالف آیه قرآن است آن روایت قابل قبول نیست. 📖آیه قرآن چه می گوید؛ وقتی فرعون گفت ایمان آوردم، خدا در جواب چه گفت الان! در حقیقت واژه الان در قرآن هست. آیا الان ایمان می آوری، در حالی که در قبل فاسد بودی؟ پس توبه ی هنگام مرگ قابل قبول نیست. 📚روایات فراوان داریم هنگامی که انسان عذاب را می بیند آن لحظه ی آخر که دارد می میرد متوجه می شود جهنمی هست، آن لحظه توبه اصلا قبول نیست! روایت فراوان این را می گویند. آیه قرآن راجع به فرعون می گوید آن لحظه آخر که داشت توبه می کرد خدا گفت الان، تازه می‌خواهی توبه بکنی، در حالی که قبل از این فاسد بودی و در روی زمین فساد می کردی. عذاب را دیدی تازه الان می خواهی توبه کنی! پس آن روایتی که شما می‌گویید قابل قبول نیست. 👈🏻توسل را هم خود خدا در قرآن به ما یاد داده است، وقتی خدا در قرآن داستان برادران یوسف را می گوید که رفتند پیش پدرشان یعقوب نبی و گفتند «یا أبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا..» ای پدر ما تو برای ما دعا کن، خدا مگر برای قصه تعریف کردن دارد اینها را می گوید، اینها را دارد یاد می‌دهد که توسل باید کرد. 📖وقتی خدا در آیه [35] سوره مائده می‌گوید؛ «وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ..» به سمت خدا وسیله ای پیدا کنید. این یعنی چه؟ از توسل می آید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi