eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
975 ویدیو
444 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸امام باقر (علیه السلام): 🔘«مَا مِنْ شَیْ‌ءٍ أَفْسَدَ لِلْقَلْبِ‌ مِنْ خَطِیئَةٍ إِنَّ الْقَلْبَ لَیُوَاقِعُ الْخَطِیئَةَ فَمَا تَزَالُ بِهِ حَتَّی تَغْلِبَ عَلَیْهِ فَیُصَیِّرَ أَعْلَاهُ أَسْفَلَهُ». 🔘چیزی بیشتر از گناه، قلب را فاسد نمی‌کند؛ قلب گناه می‌کند و بر آن اصرار می‌ورزد و در نتیجه سرنگون و وارونه می‌شود. 📔الکافی، ج ۲، ص ۲۶۸ @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 0⃣4⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۱۷ 🗓بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان، ۱۳۸۴/۶/۲۹ 📒 @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست و هفتاد و هشتم (از فایل شماره 66) ⭕️ابوهریره 👤یکی از شخصیت های بسیار مرموز جریان یهودیت هست بعد از شهادت آقا رسول الله (ص). درباره شخصیتش از دو نگاه سیاسی و فرهنگی می شود حرف زد. ولی خُب جایگاه فرهنگی او بیشتر مورد توجه بود در 📚بحث های احادیثی که گفته .... 🔹ابوهریره یکی از افراد قبیله دوس در یمن، اهل آنجا بود. خود ابوهریره کنیه اش هست، اما نام و نسب اصلی او خیلی پیچیده است، جالب است بدانید در منابع چندین و چند، بالای ده پانزده اسم از خودش و‌ پدرش در منابع نقل است. ☝️در منابع اهل سنت بیش از هشتصد نفر از اصحاب آقا رسول الله و تابعین (کسانی هستند که پیامبر✨ را ندیدند اما صحابه را دیدند) از او روایت نقل کردند. محل سکونتش هم همیشه در دارالخلافه بود، یعنی پیش خلیفه و .. از نکات خیلی عجیب زندگی او این است که هم‌پیمان 🤝 برخی از سران حکومت هم بود‌. 📝یک مقدار روی قرائن یهودی بودن او بپردازیم؛ ⬅️ یکی از قرائن ناشناخته بودن نسبش هست. ‌نسب کسی در تاریخ ببینید مجهول نام شد یا چیزی باید به آن فرد مقداری مشکوک بود. یکی از شگردهای یهودی ها برای نفوذ در بین مسلمین نسب سازی و پیوند دادن خودشان با قبایل عرب است. این از ویژگی های آنهاست. ⬅️ قرینه دیگر ارتباط شک برانگیز ابوهریره با یهودی های سرشناس است. غیر از رسول الله (ص) ظاهرا از تعداد محدودی از صحابه از جمله عبدالله بن سلام و امثال اینها ابوهریره روایت دارد، او ‌دارد از آنها روایت می کند. ↩️ جالب اینجاست خود ابوهریره حدود دو سال مثلا می گوید من معارف را از پیامبر یاد گرفتم.. باز روایاتی از عبدالله بن سلام و کعب الاحبار نقل می کند. ❓خود این جای شک است که چرا از دو نفری که ثابت کردیم از نفوذی های یهودی است خبر نقل می کند؟ چه ارتباطی با این نفوذی های یهودی دارد؟ تا جایی که کعب الاحبار در توصیف ابوهریره می‌گوید 📚 تورات نخوانده ای را عالم تر از ابوهریره به تورات ندیدم. می‌گوید ابوهریره تورات را نخوانده اما عالم به تورات هست.‌ 👌تازه وقتی از ابـوهریـره خواستنـد رسول الله (ص) را توصیف بکند عبارتی را آورد شبیه به آن چیزی که در بشارت انبیای قبلی آمده، یعنی انگار دارد متن یهودی ها را از رو می خواند، که بعدا یک کسی می‌آید و.. ↩️ جالب اینجاست برخی موارد را کعب از کتابهای یهودی نقل می کرد و همان مطلب را ابوهریره به رسول الله نسبت می داد. مثلا به عنوان مثال کعب می گوید در کتاب آمده است که قبرستانی در غرب مدینه🏜 و در کنار فلان جاست که هفتاد هزار نفر از آنجا بدون حساب وارد صحرای قیامت می شوند. این را در ″تاریخ المدینه، ج1، ص92″ به نقل از کعب گفتن. اما ابوهریره شبیه به همین را از قول رسول الله (ص) به عنوان حدیث بین مردم پخش کرد. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 278 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 چطوری افرادی مثل حر و مثل زهیر که علاقه ای به حضرت علی و بچه هاش نداشت به اون درجه از معرفت رسیدند؟ و خدا مطمئنا عادل مطلقه مصداق همون آیه ست که خدا هر کسی رو بخواد هدایت میکنه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻یقینا حر و زهیر چیزی در وجودشان داشتند که باعث شد آخر عمری هدایت بشوند. شما آن داستان را می دانید که حر به حضرت زهرا (س) جسارت نکرد چون گفت مادرت زهرا (س) است و برای مادرت احترام قائل هستم. این ادبی که داشت، این احترامی که داشت باعث شد هدایت بشود. یا آن قضیه حضرت موسی (ع) و ساحران. ساحرها به حضرت موسی چه گفتند؟ گفتند که اول تو بینداز، ادب را رعایت کردند و این ادب آنها باعث شد که هدایت بشوند. 👈🏻پس امثال حر و زهیر هم چیزی در وجود خودشان داشتند که باعث شد آخر عمری هدایت بشوند. و الا کسی که کافر مطلق هست، کسی که دشمن مطلق هست، هیچ چیزی هم در چنته ندارد خدا برای چه چنین فردی را آخر عمری هدایت کند؟ اینکه هدایت خدا زیر سوال می رود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد روایتی در غیبت نعمانی باب ۱۷ _صفحه ۳۰۹_حدیث ۶ هست که مردم 13 شهر به جنگ با امام زمان میرن که یکیش ری ! هست یعنی همون تهران و پایتخت ایران، این حدیث را چگونه تفسیر می کنید؟ آیا مصداق میتونه ایران باشه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻بله، روایتی در کتاب الغیبة نعمانی هست که در آن گفته شده سیزده شهر به جنگ با امام زمان (عج) می روند. مکه، مدینه، ری، نقطه ای در نزدیکی اهواز، کردها و برخی از شهرهای دیگر.. خُب، سه شهرش نزدیک اهواز و ری و کردها برای ایران تقریبا هست (حالا کردهای عراق هم داریم و کرد ایران هم داریم). ❓اینجا سوال پیش می آید این سه شهر ایران یعنی دشمن امام زمان (عج) می‌شوند؟.. بارها عرض کردم اگر روایتی در یک کتاب شیعه بود دلیل بر این نیست که آن روایت حتما درست باشد. باید بررسی سندی بشود، حتی در کتاب الغیبة نعمانی باشد. عزیزانی که در گروه هستند می دانند کتاب الغیبة نعمانی معتبرترین کتاب در عرصه مهدویت است ولی معتبرترین بودن دلیل بر صددرصدی بودن نیست! و در همین کتاب هم ممکن است احادیث ضعیفی باشد از جمله همین حدیث. 📄در این حدیث شش، هفت نفر راوی وجود دارد. من یکبار راویان حدیث را از لحاظ رجالی بررسی می کردم که آیا این راویان آدم های راستگو یا دروغگویی هستند، چه طوری هستند،.. از هفت نفر راوی شش نفر یا مجهول هستند یا اصلا اسمی از آنها در کتب رجالی نیامده یا اگر آمده هیچ تعریف و تمجیدی از آنها نشده یا کذاب و دروغگو هستند. مثل یکی از روایان این حدیث آقای به نام صیرفی معروف به ابو سمینه، این آقا اصلا به کذاب بودن و دروغگو بودن و جاعل حدیث معروف است. 👈🏻یک نفر از راویان این حدیث، فکر کنم که محمدبن سنان باشد، آن هم روی همین محمد بن سنان بحث هست یک عده می گویند مثبت است. یک عده می گویند منفی است. برفرض بگیریم مثبت است، شش نفرش مجهول و کذاب هستند به همین خاطر روایت به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست! و در مقابل روایاتی که در رابطه با مردم ایران و اهل قم (حالا قم فقط شما استان قم را منظور نگیرید کلیت ایران را در نظر بگیرید) داریم این روایت به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و از لحاظ سندی هم مشکل دارد. ⚠️پس هم از لحاظ سند و هم از لحاظ متن این روایت قابل پذیرش نیست. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
•♥️ آرزو داریم فقط یک لحظه دیدار تو را .. ✨• @marefatemahdavi
📘 ✍به گزارش خبرنگار غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمد صادق کفیل»، مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با اشاره به آثار و برکات حدیث شریف کساء گفت: در حدیث شریف کسا  آنچه که نقل شده است نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با وجود حضرت زهرا سلام الله علیها وارد شدند این نکته بسیار مهم و ارزشمندی است که در زمان غم و اندوه و گرفتاری پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به دختر بزرگوارشان پناه می آورند. 👈وی افزود: اولین جمله ای که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به دخترشان می فرماید این است که "اِنّی اَجِدُ فی بَدَنی ضُعْفاً" یعنی من در بدنم احساس ضعف و سستی، حالت مریضی و خستگی می کنم. حال انسان تصور کند که پدر خود به منزل آمده و همین جمله را به ما عرضه می کند جای این سوال وجود دارد که ما در پاسخ چه خواهیم کرد؟ 🔸حجت الاسلام کفیل تصریح کرد:  اما پاسخ توحیدی حضرت زهرا سلام الله علیها به پیامبر اکرم  این چنین است "فَقُلْتُ لَهُ اُعیذُک بِاللَّهِ یا اَبَتاهُ مِنَ الضُّعْفِ" یعنی "خدایا پدرم را به تو میسپارم" در واقع حضرت زهرا سلام الله علیها صراحتاً پاسخ ندادند که اکنون خودم شما را درمان می کنم. 🔰وی افزود: همه باید از حدیث کسا و این نکته ظریفی که حضرت فاطمه زهرا  سلام الله علیها به همه ما آموختن درس بگیریم  و در اوج مشکلات و سختی ها خدا یادمان نرود. در واقع دختر بزرگوار پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم به پدر خود فرمودند آن کسی که می‌تواند انسان را رشد بدهد و ضعف و گرفتاری را از بین ببرد خداوند متعال است  و من حضرت زهرا سلام الله علیها نیز  واسطه هستم. 👈حجت الاسلام کفیل ادامه داد: این بیان را در قرآن کریم توسط حضرت ابراهیم علیه السلام نیز  تکرار شده است. حضرت ابراهیم وقتی خداوند متعال را معرفی می کند می فرماید: "یطعمنی و یسقینی ...." یعنی پروردگار عالم کسی است که مرا غذا می دهد و سیراب می کند می میراند و زنده میکند و زمانی که مریض میشوم شفا میدهد. وی افزود: این ادب در گفتار است چرا که انسان توحیدی مریضی خود را به خداوند متعال نسبت نمی‌دهد. این ادبیات زیبا نیز در داستان حضرت خضر و موسی علیه السلام نیز یافت می شود جایی که نشان از سستی انسان است آن را به پروردگار عالم نسبت نمی‌دهد اما خیر و برکات را به طور کامل از جانب خدا می داند. 🔸حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: انسانی که موحد باشد درس آموخته خداوند، قرآن کریم و مکتب اهل بیت علیهم السلام باشد هیچ ضعفی را به پروردگار عالم  نسبت نمی دهد. بر همین اساس پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نمی فرماید که خداوند  من را مریض کرده  یا در من احساس ضعف و سستی ایجاد کرده بلکه می‌فرماید من احساس مریضی می کنم. اما حضرت زهرا سلام الله علیها در پاسخ به پدرشان می فرمایند درمان ضعف شما تنها از سوی خداوند متعال است. 🔰وی خاطرنشان کرد: لذا در نظام زندگی هیچ گاه ضعف و مشکلی را به خداوند متعال نسبت نمیدهیم و ادب گفتار توحیدی  این است که انسان گرفتاری و مشکلات را از جانب خود ببیند و درمان را از پروردگار عالم طلب کند. @marefatemahdavi
8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥امام زمان (عج) در توقیع خویش نفی نیابت کرده است نه نفی دیدار.. 🔶🔹🔶
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد عبادی سوالم در مورد تشرف خدمت حضرت هست در احوالات بزرگان که میخوانیم گاها بزرگان و عرفا اذکاری را به شاگردان خود میاموختند تا پس از یک چله بتوانند مشرف شوند نظر استاد را میخواستم بدونم؟ آیا خوبه چله گرفتن برای دیدار حضرت یا نه اگر به شرط خود سازی باشه چطور؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👈🏻عموما چله گرفتن به اینکه ما حضرت را ببینیم نه ما خیلی توصیه نمی کنیم چون نیازی هم نیست، هدف ما نسبت به امام زمان (عج) دیدن امام زمان نیست، هدف ما ″نزدیک شدن″ به امام زمان هست. اگر دیدی خوش به حالت، ندیدی هم مهم نزدیک شدن به امام زمان (عج) است. همان حدیث معروفی که بارها گفتم حفظش بکنید و به دیوار اتاقتان بزنید که امام صادق (ع) می گوید امام زمانت را بشناس اگر او را شناختی دیگر تأخیر یا تعجیل در ظهور برای تو فرقی ندارد. 📿اما اذکاری که بزرگان به شاگردانشان می دادند خُب، آن عارف بزرگ مثل سید علی آقای قاضی، مثل شیخ رجبعلی خیاط.. شاگرد خودش را می شناخت، به هر کسی که این اذکار را یاد نمی‌دادند. شاگرد خودش را می شناخت و می گفت شما اگر فلان ذکر را بگویی امام زمان (عج) را می بینی، براساس استعدادها و قابلیت های آن شاگرد آن ذکر را دادند و این طور نیست که هر کس این ذکر را انجام بدهد امام زمان را هم لزوماً می بیند. ☝️🏻و به هیچ عنوان، خود اساتید مرکز هم هیچ وقت به این چله نشینی ها و اوراد را خواندن، توصیه نمی کنند. چله بگیرید ولی به این نیت که می خواهم در این چهل روز خودم را خالص تر بکنم و خودم را به امام زمان (عج) نزدیک تر بکنم، به این نیت چله بگیرید، نه اینکه چله بگیرم تا امام زمان را ببینم یا نبینم.. چون دیدنی که همراه با ″معرفت″ نباشد فایده ای برای ما ندارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد نشانه آمادگی مردم و ما برای ظهور چیست؟ خب همین طور که معصیت ظهور را عقب می اندازد معصیت که در جامعه تمام نمیشه و همین طور ادامه داره.. اون لحظه هایی که نشانه های حتمی اتفاق میافتد و ظهور اتفاق میافتد چه انقلابی در دل و میان مردم ایجاد شده که باعث شده که ظهور اتفاق بیفتد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ❓شما فرمودید نشانه های آمادگی مردم برای ظهور چه هست.. شبیه مهمانی که زنگ می زند و می گوید من ده شب به خانه شما می آیم، شما منتظر و چشم به راهش هستی، این انتظار و اشتیاق برای ظهور این است که شما هر لحظه منتظر ظهور باشید، به یاد حضرت باشید، به تعبیر امام صادق (ع) حتی شده با تهیه یک تیر برای ظهور امام زمان آمادگی کسب بکنید. همین که مردم جمعه ها برای امام زمان (عج) نذری می‌دهند، نیمه شعبان برای امام زمان نذری می دهند، خود این در حقیقت نوعی آمادگی است، درست است حالا شاید صدرصد نباشد ولی صفر درصد هم نیست، در حقیقت نوعی آمادگی برای ظهور امام عصر (عج) می‌شود. 👈🏻بعد اینکه می گویید آن لحظاتی که نشانه های حتمی اتفاق می دهد چه شوری در دل مردم ایجاد می شود.. شما اگر روند انقلاب اسلامی ایران را هم نگاه بکنید قبل از سال 56 خیلی وحدت آمیز نبود ولی بعد از سال 56 مخصوصا بعد از آن مقاله ای که روزنامه ی اطلاعات با نام ″ارتحاج سرخ و سیاه″ چاپ کرد و به امام خمینی توهین کرد، بعد از آن مقاله بود که یک مرتبه دلهای همه مردم همدل شد، قیام مردم قم، قیام مردم تبریز و بعد قیام مردم ورامین و همین طور قیام های متعددی در کشور راه افتاد. بعد از آن واقعه، واقعا همدلی مردم زیاد شد، تا رسید به قضیه 17 شهریور یعنی چهار پنج‌ ماه قبل از انقلاب، یعنی دلها یک مرتبه شد. 👈🏻یا همان اوایل جنگ کسی فکرش را می‌کرد (نیروی ارتشی و سپاهی را کار ندارم، بسیج مردمی منظورم هست) این همه نیروهای بسیج مردمی گروه گروه پا بشوند و به جنگ بروند. حتی قبل از عملیات مرصاد یک عده می ‌رفتند به امام می گفتند نیروهای ما دیگر توان ندارند، مردم خسته شده اند. چون عملیات مرصاد یا همان فروغ جاویدان بعد از قطعنامه بود، بعد از پذیرش صلح بود، شما دیدید هنگام عملیات مرصاد وقتی امام خمینی به مردم گفت بریزید در جبهه ها، مردم گروه گروه به سمت جنگ رفتند. این دلها را چه کسی هدایت می کند؟ دلها دست خداست. ⚠️مطمئن باشید خدای متعال وقتی شور و شوق مردم را ببیند، وقتی ببیند که مردم واقعا امام زمانشان را می خواهند، وقتی خدا ببیند که مردم برای امام زمان (عج) زحمت می کشند، حالا هر کس به حد وسع خودش، یکی سخنران است با سخنرانی، یکی با جهاد مالی که می کند، یکی با جهاد فکری که می کند، یکی با تبلیغی که برای امام زمان (عج) می کند، خلاصه هر کسی با هر چیزی.. وقتی خدا این شور و شوق را ببیند مطمئن باشید آن جرقه را ایجاد می‌کند. 👌🏻 و ما روایات هم داریم بعد از صیحه ی آسمانی نام حضرت در دلها می افتد، در زبان ها جاری می شود، که این صدای آسمانی که فریاد زد مهدی، چه کسی بود؟ مهدی چه کسی است؟ این جرقه ها را مطمئنا باشید خدای متعال می زند ولی خُب، شرطش این است که مردم این اشتیاق را داشته باشند. قضیه ی همان است که تو یک قدم بیایی، خدا صد قدم می آید. اگر خدا شور و شوق و کارهای ما را ببیند، مطمئن باشید آن همدلی را ایجاد می کند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi