eitaa logo
معرفت
699 دنبال‌کننده
990 عکس
497 ویدیو
371 فایل
☑️اهداف کانال 🔹آشنایی با ادیان 🔹تقویت باورهای دینی 🔹روشنگری و آگاهی بخشی ✍️پشتیبان محتوایی: جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه 🔸ارتباط با ما: @Marefat114
مشاهده در ایتا
دانلود
💠تبلیغ به لحاظ میزان اثر گذاری: ▪️تبلیغ بر اساس میزان اثر گذاری و نوع أثر پذیری آن به سه دسته تقسیم می‌شود: 1⃣تبلیغات هیجان زا: تبلیغاتی است که با هیجانات مخاطب بازی می‌کند و باعث تحریک آنها در جهت اهداف مبلغ می‌شود. 2⃣تبلیغات جهت زا: منظور تبلیغاتی است که با ارایه پیام‌های ویژه، با روش خاص در پی پرورش مخاطبان خود به صورت پذیرنده منفعل و غیر قابل تغییر می‌باشد، که گاه به آن«تبلیغات مسخ کننده» نیز می‌گویند. 3⃣تبلیغات شناخت زا: اگر اصل «عدم عوام فریبی» و «درست گویی» در تبلیغات رعایت گردد، و مبلغان به جای تخریب یکدیگر برنامه‌های خودشان را ارایه نمایند، تبلیغات آگاهی بخش و معرفت آفرین خواهد بود. ↩️📚منبع: اکرامی، محمود، روان شناسی تبلیغات، مشهد، نشر ایوار، چاپ دوم، ۱۳۸۶ش، ص ۱۷۳-۱۷۴. 🆔 @MaharateTabligh
🔆اعتدال و میانه روی ▪️مبلغ و پیشوای دینی در راستای توفیق بیشتر برای انجام رسالت الهی و اخلاقی خود باید معتدل و میانه رو باشد تا بتواند این اعتدال را به مردم منتقل کند . در انواع معاشرت و برخورد هایی که با مردم جامعه دارد. ▫️مرحوم علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان در توصیف جایگاه قرآن می فرماید : اگر قرآن در ذات خود اعتدال و نسبت به کتب آسمانی دیگر برتری نمی داشت ، انذار و تبشیر استوار نمی ماند. (المیزان ج ۱۳، ص ۲۳۸) ذات نایافته از هستی بخش/ کی تواند که شود هستی بخش (جامی) * * * خشک ابری که بود ز آب تهی/ ناید از وی صفت آب دهی (جامی) * * * پزشکی که باشد به تن دردمند/ زبیمار چون باز دارد گزند (فردوسی) * * * اگر پیشوا بتواند این خوی و خصلت را در خود داشته باشد ، می تواند به مردم بیاوزد که : * * * درشتی و نرمی بهم در ، به است/ چون رگزن که جراح و مرهم نه است (سعدی) 🆔 @MaharateTabligh
💠رویّه علامه طباطبایی به هنگام برپایی عزای امام حسین(ع) ▪️علاقه و شیفتگی علامه طباطبایی نسبت به مجلس روضه ائمه(ع) به قدری زیاد بود که در مواردی کتاب و علم و تحقیق را به کناری می گذاشت. 📄به گزارش جی پلاس، در احوالات علامه طباطبایی به هنگام برپایی عزای امام حسین علیه السلام چنین آورده شده است: ▫️غالباً در مجالس روضه و مرثیه‌های روز جمعه شرکت می‌کرد و گاه چنان از شنیدن مصائب کربلا و ائمه (علیهم السلام) منقلب می‌شد که زار زار می‌گریست و تمام بدنش می‌لرزید و بی‌گمان بسیاری از موفقیت‌های خود را مرهون دلباختگی و عزاداری برای سالار شهیدان می‌دانست. ▪️علاقه و شیفتگی علامه طباطبایی نسبت به این مجالس به حدی بود که در مواردی که مجالس مصیبت و امثال آن تشکیل می‌شد، کتاب و علم و تحقیق را بر کناری می‌نهاد. ▫️ایشان روز عاشورا و ایام عزاداری تحقیق و پژوهش و کارهای علمی خود را ترک می‌کرد. ↩️📚منبع: أین البکائون، ص ۱۶۳. 🆔 @MaharateTabligh
🚩 تاسوعای حسینی ✍🏻دكتر سید جعفر شهیدی در كتاب «پس از پنجاه سال» علت فاجعه شهادت امام حسین(ع) را از سال‌ها قبل و از تحولاتی كه قدم به قدم مسیر فاجعه را پیمودند سراغ می‌گیرد. او می پرسد: «چه شد اجتماع مسلمان آن روز در مقابل این حادثه تا آن حد از خود خون سردی و بی‌اعتنایی نشان داد؟ حسین و یاران او چه جرمی مرتكب شده بودند كه فقه مسلمانی سزای آن را قتل می‌دانست؟ ... در كوفه هنوز عده‌ای از صحابه پیغمبر می‌زیستند... این‌ها می‌توانستند با همكاری گروه بزرگی از تابعین و سران شهر، حاكم كوفه را مجبور كنند تا راه دیگری جز آن چه در پیش گرفت، اختیار كند؛ ولی چنین نكردند؟» ایشان فاصله گرفتن جامعه مسلمین از عدالت و مساوات اسلامی، تبعیض در اجرای احكام الهی، امتیازطلبی به بهانه سبقت در اسلام، فخرفروشی به دلیل اصل و نسب، تغییر ارزش‌ها، ارتجاع جاهلی، حاكمیت جریان نفاق، برتری فروشی نژادی و پناه بردن به مسائل كلامی برای فرار از زیر بار مسئولیت را از جمله مهمترین عوامل انحطاط جامعه مسلمین در مدت نیم قرن پس از رحلت پیامبر(ص) می داند. او در میان این عوامل، سهم دنیاگرایی را بیش از سایرین می‌داند. پس از افزایش ناگهانی در آمد مسلمانان بر اثر فتح ایران، مصر و متصرفات امپراتوری روم، طبقه ای جدید از اشراف پدید آمدند که به واسطه سابقه هم نشینی با پیامبر(ص) از اشرافیت معنوی نیز برخودار بودند. 🗓زمان گذشت و پس از پنجاه سال، كار مسلمانان به آن جا رسید كه یزید بر جای گاه پیامبر خدا تكیه زد. در این حال چاره ای جز قیام نبود. امام حسین(ع) خواهان زنده شدن سنت و میراندن بدعت بود. همان سنتی كه سال‌ها فراموش شده بود و همان بدعتی كه همگان به آن خو گرفته بودند. سرانجام امام(ع) را روز عاشورا به شهادت رساندند، اما حقیقت آن است كه آن‌ها از همان روز كه اساس ظلم را بنیان نهادند، در كار كشتن حسین بوده‌اند. yon.ir/sN3B1 🔍 🔬 🔬 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💠کانال مهارت‌های تبلیغی (منبــر) 🆔 @MaharateTabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚کتاب «بانوی فاضل» ▪️تهیه و تدوین: ستاد مرکزی اربعین، کمیته فرهنگی و آموزشی ▪️تعداد صفحات: ۹۶ ▪️غالب: PDF ➕ دانلود متن کامل 👇
بانوی فاضل.pdf
حجم: 1.72M
▪️کتاب بانوی فضائل (حضرت زینب(س)) @MaharateTabligh
در دشت عطش، لاله‌صفت سوخت حسین تا مشعل آزادگی،افروخت حسین بر لوح فلق،تا به قیامت، نقش است درسی که زخون، به خلق آموخت حسین 🏴سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) وياران باوفايش تسلیت باد @MaharateTabligh
🔺اعمال روز عاشورا🔺 🆔 @MaharateTabligh
🏴عزاداری و فرصت‌سازی ▪️محرم و صفر، فرصت مناسبی است که می‌توان از آن در بیان معارف عاشورایی و آموزه‌های دینی استفاده كرد؛ همان‌گونه که اهل بیت‌(ع) امام حسین(ع) فرصت‌سازی نمودند‌. امام سجاد(ع) و حضرت زینب‌(ع) با وجود اینکه اسیر بودند، زانوی غم در بغل نگرفتند و در هر جا که لازم بود، سخنرانی کردند. خطبه زینب(ع) در کوفه و خطبه امام سجاد(ع) در شام‌، مردم کوفه و شام را دگرگون نمود و به نهضت امام مصونیت بخشید؛ ما نیز باید از فرصت پیش‌آمده در ایام عزاداری خوب استفاده کنیم. ▫️ناپلئون بناپارت می‌گوید: «ما باید برای برپایی یک همایش اجتماعی یا سیاسی، ده‌ها هزار کارت چاپ کنیم و با چه زحماتی آن کارت‌ها را به اشخاص برسانیم. از این گذشته، از ده‌ها هزار نفر تنها هزار نفر حاضر می‌شوند و کار ناتمام می‌ماند؛ ولی مسلمانان و شیعیان، با نصب یک پرچم سیاه در یک مکان، می‌گویند: ما می‌خواهیم برای حسین عزیزمان گریه کنیم. ده‌ها هزار نفر در ظرف دو ساعت، در مجلس جمع می‌شوند و همه‌ مسائل سیاسی، اجتماعی و مذهبی خود را در مجلس حل‌وفصل می‌کنند.» yon.ir/FK0O ↙️منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی http://news.aqr.ir 🔍 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻کانال مهارت‌های تبلیغی (منبــر) @MaharateTabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️تبلیغ به لحاظ اعتبار منبع 🔻تبلیغ بر اساس منابع ارسال و صدور خبر بر سه گونه است: 1️⃣تبلیغات سفید؛ یعنی تبلیغاتی که منبع آن مشخص بوده، بنابراین اطلاعات ارایه شده با توجه به اعتبار منبع پیام، از صحت و سلامت بالایی برخوردار است. 2️⃣تبلیغات سیاه؛ این نوع تبلیغ در نقطه مقابل تبلیغات سفید قرار دارد، و نوعی از تبلیغات است که منبع پیام و اطلاعات ارایه شده غیر واقعی بوده و میزان اعتماد به آنها تقریباً صفر است. در این نوع تبلیغ دروغ پراکنی، خدعه، نیرنگ و جعل، جایگزین بیان واقعیت‌ها و حقیقت‌ها می‌شود. 3️⃣تبلیغات خاکستری؛ تبلیغات خاکستری، حالتی بین تبلیغات سفید و سیاه می‌باشد. چرا که منبع تبلیغ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از این رو، اعتبار اطلاعات آن صد در صد و قطعی نیست، ضمن این که به راحتی قابل رد و طرد نیز می‌باشد. ↩️🗞 منبع: رشید داوودی، نشریه حریم امام. 🆔 @MaharateTabligh