◻️دورههای تشیع:
▫️در ابر وادی تفکر اسلامی، دوره پیامبر اسلام به بعد، دوره خاتمیت و آخرالزمان است.
▫️ کلیدواژه اصلی این دوره «قائم» یا قائم آل محمد است. همان کسی که هدف دین یعنی قسط را محقق میسازد و تا قیامت همه را از آن متنعم مینمایند. اللهم الرزقنا!
🔴شرط تحقق قیام قائم ارادههای توحیدی مومنین است؛ این ارادهها در زمان علی ع آرزوی خواصی بود و تشیع سیاسی در برابر تفکر عثمانی رخ عیان کرد؛ مساله شیعیان اغلب صرف قدرت بود. و بعدها از دل همانها خوارج و... نشت کردند. و فرصت قیام از دست رفت!
🔴 امام حسن ع نیز از داخل منفعل نمودند و معاویه بر صدر نشست و باز فرصت قیام از دست رفت!
🔴 امام حسین ع اما اینبار فرصتی طلایی را برای قیام رقم زد؛ اما سرش را به نی زدند و این فرصت با بیآبرویی برای امت اسلام از دست رفت! وما ماجرای خود را شبیه بنیاسرائیل یافتیم که پیامبرکشی میکردند.
🔴 امام سجاد ع در سجدهها و دعاهایش و خدمت به خلق فرصتی را برای قیام قائم در آینده فراهم نمود و باز این فرصت نیز مانند پدران بزرگش مخذول شد.
🔴 واما امام باقر ع فرصتی استثنایی داشتند و تشیع فقهی را رقم زدند. و باز خواص در انتظار قائم بودند.
🔴 امام صادق نیز مانند پدر اینبار با چند هزار شاگرد تشیع فکری و عقیدتی را طراحی نمودند و توحید در این دوره بازتعریفهای ویژهای میشود، حدیث جنود عقل و جهل و توحید مفضل و... از این دست کارویژههای دوره حضرت است. و امام صادق باز در انتظار افرادی معدود برای قیام که همه میدانیم این فرصت نیز از دست میرود. اما عدهای تاب نمیآورند و حضرت را طعنه عافيتطلبی میزنند؛ راه امامت را به سوی نفس زکیه میکشانند!
🔴 امام موسی کاظم تشیع تشکیلاتی را با سازمان وکلا و دریافت خمس و گسیل فرزندان فراوانشان به اقصی نقاط جهان بویژه ایران رقم میزنند و باز فرصتی دیگر برای قیام در زندان طولانی بغداد میسوزد و از دست میرود؛ اما گذشت زمان و تجمع وجوهات نزد وکلای حضرت باعث وقف میشود نه وقف مال که وقف امام و برخی وکلا ترجیح میدهند واقفیه بر امام کاظم بمانند اما وجوهاتی به امام رضا ع ندهند!
🔴 امام رضا توحید لااله الا الله (قلعه مستحکم الله) را دارای شروطی اعلام میکند که خودش را از آن شروط میداند. و تشیع ولایی آرام آرام فهم میشود؛ اما آنهایی که بتوانند قیام قائم را یاری نمایند هنوز شکل نگرفتهاند! پس فرصتی دیگر باید برای شناخت و فهم مردم شهید شود!
🔴 ائمه بعدی فرصتهایی بسیار کوتاه دارند و در فشاری شدید قرار میگیرند؛ همه باز فرصتهای از دست رفته امت اسلامند؛ آنچنان که آخرینشان بقیة الله الأعظم آن باقیمانده بزرگ خداوند نیز در پرده غیبت میافتد و امت اسلام مانند امت موسی در بیابان حیرت سالها است که حیرانند!
♦️وهنوز قائم چشم انتظار کسانی که بتوان با آنها قیام کرد!...
❤️او منتظر من است!
خدایا مرا مدیون نسلهای آینده مفرما!!!
🔸 جنبش معرفت توحیدی
@MarefatTowhidi_ir
امام صادق، نظریهپرداز معرفت توحیدی:
🔴 امام صادق نیز مانند پدر اینبار با چند هزار شاگرد تشیع فکری و عقیدتی را طراحی نمودند و توحید در این دوره بازتعریفهای ویژهای میشود، حدیث جنود عقل و جهل و توحید مفضل و... از این دست کارویژههای دوره حضرت است.
🔴 امام موسی کاظم تشیع تشکیلاتی را با سازمان وکلا و دریافت خمس و گسیل فرزندانشان فراوانشان به اقصی نقاط جهان بویژه ایران رقم میزنند.
🔴 اما امام رضا، توحید لااله الا الله (قلعه مستحکم الله) را دارای شروطی اعلام میکند که خودش را از آن شروط میداند. و تشیع ولایی آرام آرام فهم میشود.
🔸 جنبش معرفت توحیدی
@MarefatTowhidi_ir
توحید، امام و امنیت:
توحید؛ دژ مستحکم نفوذ ناپذیر و امن است و شرط این امنیت ولایت ائمه و امام رضا ع در آن روز و امروز ولایت امام مهدی عج است بلکه ولایت امام خامنهای امروز عامل اقتدار و امنیت بیسابقه تاریخی ایران است.
امام رضا (ع) هنگام ورود به نیشابور در مورد ولایت اهل بیت این حدیث را بعنوان شرط توحید بیان فرموده است. امام فرمودند: «سَمِعتُ أبی موسَی بنَ جَعفَرٍ یقولُ: سَمِعتُ أبی جَعفَرَ ابنَ مُحَمَّدٍ یقولُ: سَمِعتُ أبی مُحَمَّدَ بنَ عَلِی یقولُ: سَمِعتُ أبی عَلِی بنَ الحُسَینِ یقولُ: سَمِعتُ أبِی الحُسَینَ بنَ عَلِی بنِ أبی طالِبٍ یقولُ: سَمِعتُ أبی أمیرَ المُؤمِنینَ عَلِی بنَ أبی طالِبٍ یقولُ: سَمِعتُ رَسولَ اللّهِ (ص) یقولُ: سَمِعتُ جَبرَئیلَ یقولُ: سَمِعتُ اللّهَ جَلَّ جَلالُهُ یقولُ: لا إلهَ إلَّا اللّهُ حِصنی، فَمَن دَخَلَ حِصنی أمِنَ مِن عَذابی»
سپس زمانی که در حال گذر بودند ندا کردند: «بِشُروطِها، و أنَا مِن شُروطِها»
ترجمه این روایت چنین است: «از پدرم، موسی بن جعفر شنیدم که میفرماید: از پدرم، جعفر بن محمّد شنیدم که میفرماید: از پدرم، محمّد بن علی شنیدم که میفرماید: از پدرم، علی بن الحسین شنیدم که میفرماید: از پدرم، حسین بن علی بن ابی طالب شنیدم که میفرماید: از پدرم، امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب شنیدم که میفرماید: از رسول خدا (ص) شنیدم که میفرماید: از جبرئیل شنیدم که میفرماید: از خداوند جلّ جلاله شنیدم که میفرماید: (کلمه) لا اله الا اللّه حصار من است و هرکس وارد حصار من شود از عذابم در امان است...، اما این شرطهایی دارد و من از شرطهای آن هستم.»
💬 مصطفی ملکیان نوشت:
⭕️ «آیا دین در منش انسان مؤثر است؟ تا چه اندازه؟
🔹من واقعا معتقدم دین فقط آنچنان را آنچنانتر می کند. تو اگر آدم خوبی باشی و متدین بشوی خوبتر می شوی؛ اگر آدم بدی باشی و متدیّن بشوی بدتر می شوی. یعنی تدیّن یک جسارتی به آدم می دهد که اگر آدمی باشید جبلّتاً پاک و طیّب ،و از یک خانواده امین و از یک جوهره انسانی برخاسته باشید ،تدیّن تو را آنچنانتر می کند یعنی خوبتر می کند.
🔹از آن طرف اگر یک آدم زِمختی باشید مثل خوارج . آنها هم تدیّن فقط شجاعترشان کرد در مقابل علی ابن ابی طالب و جسارتشان بیشتر شد .
🔹به نظر شما چرا اینگونه میشود؟ چون تدین به تو این حالت را می دهد که تو تحت کنف حمایت الهی هستی و تو مأمور خدا هستی !تو اصلا دست خدایی ،که از آستین جهان بیرون آمده ای .
🔹این حالت، باعث می شود که هر کاری را که می خواهی بکنی با یک جسارت و شجاعت بیشتری بکنی .
🔹به نظر من بیشترین خوبیها را از این راه می توان تحصیل کرد و بیشترین بدی را نیز از این راه می توان تحصیل کرد.
🔹من که واقعا اعتقادم بر این است ؛فکر نمیکنم یک انسان به صرف تدین و به صرف تعلّق به یک دین بدیهایشان کم بشود یا خوبیهایش بیشتر بشود ؛ واقعش این است که در زندگی ام چنین چیزی ندیدم. من می بینم آدمای خوب متدین خوبی هستند و آدمهای بد هم متدین خیلی ناجوری هستند...»
@Sahamnewsorg
_______________________________________________________________
🔴 عبرت:
🔺کسی که به #معرفت_توحیدی اشراف نداشته باشد، این گونه خلط مبحث میکند.
🔺با تلقی توحیدی، دین بین #جهل و #عقل تفکیک میکند و در نتیجه چیزی به نام متدین جاهل یعنی خوارج یا داعش در دین معنی ندارد. تدین و تعقل ممزوجاند. لذا متدین عاقل است و عاقل متدین، در نتیجه تدین موجب تعقل مضاعف و تعقل باعث افزایش تدین میشود.
🔻این مغلطه ملکیان پرده از یک راز را کنار میزند؛ متاسفانه ایشان فهم دقیقی از #توحید و معرفت توحیدی ندارد، و الا میدانست که قرآن فرموده است تلاوت آیات قرآن بر کافران فقط به افزایش کفر آنها منتج میشود. مسبب این افزایش بدی در کافران که قرآن نیست، بلکه جهل کافران است.
🔸 جنبش معرفت توحیدی
@MarefatTowhidi_ir
توحید در علم: توحید یک منطق و فهم است. وقتی منطق عوض شد علم نیز متغیر می شود 🔸 جنبش معرفت توحیدی
@MarefatTowhidi_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
🔴 آیا نخستین و بنیادینترین و اساسیترین اصل اساسی اسلام را میشناسیم؟
'
🔴 آیا توحید را یگانهپرستی در مقابل چندگانهپرستی میفهمیم؟
🔴 آیا میدانیم توحید، صرف یگانهپرستی نیست؟
🔴 آیا میدانیم توحید یک دستگاه معرفتی، یک نگاه، و یک منطق بنیادین در تفکر و عمل است؟
🔴 آیا از شرّ معرفت شرکآمیز ثنویت و تثلیث در لایههای عمیق علم و دانشگاه و القای آنها در فیلمها و انیمیشنها اطلاع داریم؟
🔴 این که رهبر انقلاب فرمود منطق، هدف و آرمان جمهوری اسلامی توحید است یعنی چه؟
❇️ مجموعه نشستهای نظری جنبش معرفت توحیدی ❇️
▫️چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۴.
▫️ ایستگاه مترو شهید کلاهدوز، میدان لوزی، اندیشکده یقین.
@MarefatTowhidi_ir
جنبش مردمی معرفت توحیدی:
بسم الله الرحمن الرحیم
❇️ مجموعه نشستهای نظری جنبش معرفت توحیدی ❇️
▫️چهارشنبه مورخ ۹۷/۶/۷ ؛ ساعت ۱۴.
▫️ ایستگاه مترو شهید کلاهدوز، میدان لوزی، اندیشکده یقین.
حضور برای عموم آزاد است.
@MarefatTowhidi_ir