Podcast.mp3
5.22M
🔺 درد داشتن
🔸اساسی ترین رکن بیداری، پویایی و حرکت جنبش دانشجویی در طول تاریخ معاصر ما در یک چیز خلاصه می شود؛ درد داشتن. روزی درد استقلال و آزادی و مبارزه با استعمار و استبداد خارجی و وطنی.
روزی دیگر درد عدالت و مبارزه با اشرافیت و فقر و فساد و تبعیض و صدای مستضعفین بودن.
🔸 برخی دقیقا همین را می خواهند. جنبش دانشجویی بی درد. جنبش دانشجویی اخته شده. جنبش دانشجویی کوتوله و بی تحلیل. جنبش دانشجویی حرف گوش کن. جنبش دانشجویی سر به زیر. جنبش دانشجویی سرگرم به بازی های قدرت.
🔸 اگر از دانشجو درد را گرفتند با یک سیب زمینی چه فرقی می کند؟ جنبش دانشجویی به دردش زنده است. دردهای سازنده و متعالی. دردهای انسان ساز. دردهای رجب بیگی و علم الهدی و وزوایی پرور. جنبش دانشجویی پاشنه آشیل های گوناگونی دارد، مهم ترین و محوری ترینش را همین نقطه می دانم؛ بیدردی.
🔸 درد داشتن نسبت به خنثی بودن و بی تحرکی، قطعا ارجحیت دارد. حال می خواهد آن درد با سلیقه سیاسی من و تو همسان نباشد. عیبی ندارد. بدترین آسیب برای یک کشور آن است که نسل جوان و دانشجویش اساسا دردی نداشته باشند، حال چه آن درد مخالف نگاه سیاسیش باشد و چه موافق آن. باید امروز از بی دردی بخشی از جنبش دانشجویی انقلابی و بخش کثیری از دانشجویان خنثی ترسید و چارهای اندیشید.
#علی_ریاحی_پور
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۵۰۲ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد
👈شنبه روی دكههای مطبوعات
🔻سردخانه اروپا
🔹تداوم بحران سوخت در آستانه زمستان و گسترش اعتراضات مردم به دولتهای اروپایی
🔻واقعیت کردستان
🔹اقدام قابل تقدیر رئیسجمهور در سفر به سنندج و نقش بر آبشدن روایتهای دروغ دشمن
🔸 در زمین رسانه جام جهانی برنده شدیم
🔸 دانش و دانشجو قربانی مماشات با داعشجو
🔸 قهرمانی فلسطین در جام جهانی ملتها
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
⭕ سعید جلیلی و دولت تقسیم غنائم!
🔸 این روزها دوباره نام سعید جلیلی به زبانها افتاده.نامی که در جلسه 16 آذر جناب رئیس جمهور فریاد زده شد.فریادی از سر دلسوزی که چرا از ظرفیت سعید جلیلی استفاده نشده است. سوالی که در پاسخش گفته شد ما به او گفتیم،خودش قبول نکرده است.
🔸 چند نکته کوتاه را می گویم و به اصل مطلب می رسم؛اولا ای کاش جناب رئیس جمهور می گفتند پیشنهاد های داده شده چه بوده است،ای کاش می گفتند پیشنهاد حداقلی دستیاری و مشاورت رئیس جمهور بعد از گذشت چندین ماه از روی کار آمدن دولت، آن هم تحت تاثیر فشار بسیاری از نیروهای انقلابی به جلیلی داده شده، دستیاری و مشاورتی که نیازی به حکم ندارد.سعید جلیلی بدون اعطای حکم هم همین کار را می کرد چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی. یادش بخیر ایام انتخابات چقدر از دوستانمان در ستاد رئیسی می شنیدیم که نباید نگران بود،جلیلی قطعا معاون اول است و عجب ترکیبی در راهه، زوج قهرمان.جلیلی و رئیسی.زهی حماقت.کسانی که نه هنوز مناسبات قدرت را فهم می کنند و نه سعید جلیلی را می شناسند.
🔸حرف این وجیزه چیز دیگریست. اساسا صورت مسأله به اشتباه تقریر شده است. مساله این نیست که آیا طرح ها و برنامه های جلیلی در این دولت اجرا شده است یا نه، مخاطب شعور دارد، می تواند برود برنامه ها و شعارهای مختلف جلیلی را بخواند و خود قضاوت کند کدامیک از آنان اجرایی شده است، مسأله حضور یا عدم حضور جلیلی در دولت نیست، مسأله آن است که نه سوال کننده ی از رئیسی و نه شخص رئیسی هنوز هم جلیلی را خوب نشناخته اند.
🔸حداقل امروز بسیاری این را پذیرفته اند که دولت سیزدهم یکی از بی گفتمان ترین دولت های پس از انقلاب است. دولتی که بیشتر شبیه یک شرکت سهامی است. شلختگی گفتمانی بارزه اصلی این دولت است. دولتی که در آن از مخبر و رضایی و بذرپاش و ضرغامی تا شمخانی و عاملی و فیروز آبادی و اسلامی کنار هم نشسته اند. دولتی که از اصلاح طلب و اصولگرا در آن جای گذاری شده اند و سهمی برداشته اند. دولتی که پدرخوانده های اصولگرایی و برخی عناصر درونی اش از قاليباف و حداد تا مخبر و رئیسی، مُهره های خود را در درون دولت چیدمان کردهاند. این آفت همان ایراد اساسی بود که در زمان انتخابات دلسوزان مطرح می کردند. حامیان رئیسی می گفتند که ویژگی مثبت ایشان این است که با همه خوب هستند و اجماع آفرین میان همه گروه ها و جناح ها هستند و دلسوزان می گفتند اتفاقا همین نقطه، نقطه ی اشکال و انحراف است.
🔸اما سعید جلیلی اساسا این صحنه را قبول نداشت. جلیلی همواره مغضوب پدرخوانده ها بوده است. جلیلی اساسا این زمین بازی را قبول ندارد که اگر داشت سال 92 به میدان نمی آمد و می گذاشت حداد عادل و قالیباف و ولایتی کارشان را بکنند. مدل دولت سهمیه ای اساسا با مبانی و مبادی اندیشه ای جلیلی در تناقض است. او نمی تواند در دولت باشد و در مقابل برخی رانت ها و قبیله گرایی های سیاسی سکوت کند.
🔸سعید جلیلی بسیاری از تفاوت های اندیشه ای خود را با رئیسی در صحنه انتخابات علنا نشان داد. به نحوی که در روزهای پایانی انتخابات دعوای شدیدی میان حامیان این دو نامزد شکل گرفت. تفاوت نگاه ها بر کسی پوشیده نیست. از برنامه ها و طرح های مختلف اقتصادی جلیلی تا نوع نگاهش به برجام و fatf و لزوم برنامه داشتن و فهم دقیق رئیس جمهور از مسائل مختلف و لزوم اهل تصمیم گیری بودن شخص رئیس جمهور، نقاط اختلافی مهمی بود که همگان شاهد آن بودند. جلیلی آمده بود تا صدای اصیل حزب الله در صحنه انتخابات باشد، صدایی که برایش رای و فالور مهم نبود. صدایی که بنا به تشخیصش از اوامر ولی خاموش شد و انصراف داد تا فردا روزی شق عصای مسلمین خطابش نکنند، تا روزی خناسان نگویند آقا گفتند رئیس جمهور باید با رای بالایی انتخاب شود و شما نگذاشتید، تا همان 210 نفر نماینده ای که نامه زدند که جلیلی باید انصراف بدهد که اگر ندهد اسلام به مخاطره می افتد صدایشان بلند تر نشود، تا فردایی که انتخابات به دور دوم کشیده شد برخی نگویند شما آبروی رئیسی را بردید و دور دومی اش کردید. انصراف او دو علت داشت؛ فشار برخی به اصطلاح دوستان و تشخیصش از صحبت ولی. تشخیصی که شاید از منظر بسیاری از دلسوزان درست نبود.
🔸 برای سعید جلیلی دولت رفقا با دولت رقبا فرقی ندارد.او چه در دولت باشد و چه نباشد تکلیفش را می شناسد و عمل می کند. او همانطور که به دولت روحانی مشورت می داد و حاصل ساعتها تلاش کارگروه های دولت سایه را تقدیم مسئولین می کرد، امروز هم همین کار را با افتخار انجام می دهد. شعار و راهبرد او در نسبت با دولتها، «تأیید،تکمیل و تصحیح» بوده و هست. چه دولت روحانی باشد و چه رئیسی. امروز وظیفه همه ما آن است که همین راهبرد را دنبال کرده و تلاش کنیم دولت سیزدهم با همه ویژگی هایش، اقدامات مثبتش تایید و اقدامات منفی اش تکمیل و تصحیح شود.
#علی_ریاحی_پور
#سعید_جلیلی
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 آقای دکتر چرا در دولت آقای رئیسی ورود نکردید؟
⬅️ پاسخ جلیلی را بشنوید..
🔺پ.ن: چند نفر را در کشور می توانید نام ببرید که همچین نگاه تکلیف مدارانه ای داشته باشند.
سعید جلیلی نه از آن جنس افرادی است که از اصول و مبانی خود کوتاه می آیند و برای رسیدن به مناصب حاکمیتی دست به هر کاری می زنند، و نه از آن جنس افرادی است که لباس عافیت طلبی را به تن کند و بگوید به من چه! بگوید حال که در قدرت نیستم به گوشه ای می روم و کاری به هیچ کس و هیچ چیز ندارم.
این ویژگی هاست که امثال سعید جلیلی را نسبت به بسیاری از مدعیان بی هنر صحنه سیاسی کشور متمایز و متفاوت کرده است.
#علی_ریاحی_پور
#سعید_جلیلی
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۵۰۳ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد
👈شنبه روی دكههای مطبوعات
🔻اعدام محارب، دفاع از حق مردم
🔹مطالبه افکار عمومی برای اعمال عدالت و قاطعیت از سوی قوه قضائیه
🔻اعتصاب اجباری، اغتشاش دستوری
🔹شکست پروژه اعتصابات فیک به منزله پایان اغتشاشات هفتاد روزه بود
🔸 اعتصاب سراسری واقعی در انگلیس
🔸 فوتبال به وقت مغرب
🔸 درگذشت رستم و اسفندیار انقلاب
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
...
⭕ مبارزه بدون سیلی خوردن!
🔸حیات آدمی به چیست؟ انسان حی را چگونه می دانید؟ انسانی که می خورد و می خوابد و زاد و ولد می کند؟ انسانی که صبح به نیت شب و شب را به نیت صبح سر می کند؟ مسلمان و غیر مسلمان فرقی نمی کند، آیا از دل ویژگی های فوق حیات واقعی انسان تصوير می شود؟ این حیات توصیف شده فرقش با حیات حیوانی چیست؟
این انسان را هر چیزی می توان نامید جز حی. او اساسا حیاتی ندارد چه برسد به آنکه بخواهد محیی باشد. او یک مُرده متحرک است. حیات در آرمان است. حیات در مبارزه است. حیات بی آرمان و بی مبارزه حیات نیست، مُرداب است. آدمی بزرگ نمی شود مگر به آرمان هایش، مگر به مبارزه اش جهت نیل به آرمان ها.
🔸 در تاریخ بشریت نام چه کسانی به یادگار مانده است؟ مبارزین یا قاعدین؟ مجاهدین یا متهاونین؟ آرمانخواهان مبارزه جو یا عافیت طلبان منفعت جو؟ عارفان مجاهد یا عالمان متفرعن؟ اساسا انسان مسلمان و انسان انقلاب اسلامی بدون آرمانخواهی و مبارزه بی امان برای آرمانها، تهی از معنا خواهد بود. انسان انقلاب اسلامی کمال را در مسیر مبارزه می فهمد، خودسازی را در طریق نبرد معنا می کند، رشد را در ستیزه و جدال متصور است و نه در کنج حُجره و کلاس درس، بلکه در میدان کارزار دنبال سعادت و نیک بخت شدن است.
🔸در طول تاریخ، از انبیا و پیروانشان تا ائمه و شیعیانشان، از فیدل کاسترو و مریدانش تا خمینی و سربازانش، از گاندی و عاشقانش تا خامنه ای و یارانش، در مسیر مبارزه، تن به هرگونه هزینه و تعبی داده اند. اصلا مگر می شود دم از مبارزه و آرمانخواهی زد ولی فحش خوردن را تجربه نکرد؟ مگر می شود اهل مبارزه باشی ولی انتظار سیلی خوردن نداشته باشی؟ مبارزه است و تحقیر، تحریم، تهدید، هتک آبرو و ناموست، توهین به مقدسات و باورهایت، نامهربانی های دوست ها و دشمنانت، تمسخر کردن های اطرافیانت، سرزنش کردن های رفیقانت و تهدید کردن عزیزانت.
🔸 بسیاری را دیده ام که مبارزه را بدون لوازمش می خواهند. مگر می شود؟ در مسیر مبارزه اگر فاطمه زهرا هم باشی باید برای آرمانت سیلی بخوری، باید از مُحسنت بگذری، اگر حسین، نوه پیامبر هم باشی باید گودال قتلگاه را معراج عرفانی و محراب عبادتت بدانی و زن و بچه و هست و نیستت را هبه کنی.
حال مگر چه رخ داده؟ عمامه ات را انداخته اند؟ دفتر بسیج تان را آتش زده اند؟ چادر از سر مادرت کشیده اند؟ در خیابان فحش و کنایه شنیده ای؟ در دانشگاه متلک های خبیثانه شان آزارت می دهد؟ پرچم کشورت را می سوزانند؟ عکس رهبر و معشوقت را آتش می زنند؟ رفیقانت را شهید می کنند؟ همین؟ تازه اول عشق است. باید با مبارزه عاشقی کرد. باید عاشقی کرد با آرمانها. عشقی که تاوان دارد، تاوانی که شیرین است و حیات بخش، تاوانی که باید برای قیام لله و حاکمیت قسط داد و از بذل جان و مال و آبرو دریغ نکرد.
🔸خمینی، مُنادی مبارزه خواهی مومنانه چه زیبا توصیف می کند: «هرکس قیام کردبرای اقامه عدل، سیلی خورد. ابراهیم خلیل الله چون قیام کرد برای عدالت، سیلی خورد و او را به آتش انداختند. در تمام دنیا، از صدر عالم تا حالا بوده و تا آخر هم خواهد بود که هرکس قیام کرد برای اینکه عدالت ایجاد کند، حکومت عدل ایجاد کند، سیلی خورده. پس ما گلهای نداریم که چون قیام کردیم برای اقامه عدل، برای حکومت عدل، برای حکومت اسلامی، سیلی بخوریم. ما باید زیادتر سیلی بخوریم. آن وقت یک نحو بوده، حالا نحو دیگری بوده.
همه سیلی خوردند، ما هم داریم سیلی میخوریم و این سیلیای است که به اسلام میخورد، به ما نیست. این سیلیای است که از صدر عالم تا حالا به مقدسات انبیا خورده است؛ به شخص نبوده. مسئله شخص نبوده، مسئله مکتب بوده؛ به مکتبشان سیلی زدند.»
🔸ما کجا و بر سر نخل آویختن میثم تمار، ما کجا و ربذه گردی ابوذر غفاری، ما کجا و به سر دار رفتن شیخ فضل الله نوری، ما کجا و تیرباران شدن نواب صفوی، ما کجا و تبعید های گاه و بی گاه خمینی، ما کجا و فحش درمانی های مصباح یزدی، ما کجا و خون دل خوردن های خامنه ای، ما کجا و دنبال شهادت دویدن های قاسم سلیمانی. راه حل چیست؟ چگونه مسیر را با آرامش طی کنیم؟ باید گرفتار آرمانها شویم، باید بیمار شویم، باید خریدار سر دار شویم، باید در این معرکه شهره بازار شد و از مدرسه و مسجد بیزار. همانی که آن مجاهد نستوه، آن پير خراباتی، آن سالک الی الله سرود..
⬅️ من به خال لبت، ای دوست! گرفتار شدم
چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم
فارغ از خود شدم و کوسِ اناالحق بزدم
همچو منصور خریدار سر دار شدم
غم دلدار، فکنده است به جانم شرری
که به جان آمدم و، شهرهٔ بازار شدم
در میخانه گشایید به رویم، شب و روز
که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
4_5875208647507706002.pdf
2.03M
📘جزوه «۱۳ نکته در باب مردمی کردن فعالیتها»
⬅️ گفتاری از محمد صادق شهبازی
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ از طحانیان تا خضریان و زاکانی!
🔸بارها گفته ام و باز می گویم، برای تحلیل و قضاوت افکار و عملکرد خواص سیاسی، به داد و بی داد ها و رگ گردن نشان دادن هایشان توجه نکنید. خواص را در بزنگاه ها بسنجید.
از دل کنش های کلامی و رفتاری شان در آن لحظات حیاتی می توان عیار ارزشی و انقلابی افراد را سنجید.
🔸وقتی برخورد قاطعانه، اصولی و مکتبی علی خضریان را دیدم، ناخودآگاه ذهنم به دو قاب تصویر دیگر رفت. اولی مراسم 16 آذر دانشگاه شریف، جایی که فردی کشف حجاب کرده مقابل زاکانی با اقتدار می ایستد و طرح پرسش می کند و زاکانی ام انگار که انگار. امت حزب الله ام با افتخار کلیپ فوق را دست به دست می کنند.
دومی فیلم معروف و ماندگار مصاحبه نکردن مهدی طحانیان رزمنده دفاع مقدس با خبرنگار هندی.
🔸مهدی طحانیان، نوجوان سیزده ساله ای بود که در عملیات بیت المقدس در نوزده اردیبهشت 1361 به اسارت دشمن بعثی درآمد. مهدی همان نوجوانی است که یک سال پس از اسارت، در برابر درخواست خانم خبرنگاری بی حجاب برای مصاحبه، خطاب به او شرط مصاحبه را محجبه شدن آن خبرنگار قرار داد و خبرنگار هندی مجبور شد تا حجاب خود را رعایت کند و همرزمش علیرضا رحیمی شعر زیر را خواند:
ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
🔸رسمیت دادن به حرام الهی و تساهل و تسامح مقابل این منکر الهی یقه همه مان را خواهد گرفت. این سه قاب تصویر را ببینید.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕ تا دیر نشده این تصور را بشکنید!
🔹در ایام انتخابات ریاست جمهوری،بارها به همراه دوستانم،در قالب برگزاری تریبون های آزاد، به میان مردم رفتیم.تریبون آزادهایی که از بهمن آغاز شده بود و هر چه به ایام انتخابات نزدیک تر می شد حرارت بیشتری می یافت.بعد از ظهر روزی که نامزدهای تایید صلاحیت شده اعلام شد، ما در منیریه تهران تریبون آزاد داشتیم.فضا کاملا امنیتی.چرا؟ چون اسامی نامزدهای برگزیده انتخابات اعلام شده بود! یعنی احتمال داده بودند برخی از مردم بریزند بیرون و اعتراض کنند، از همین جهت تریبون ما نیم ساعتی بیشتر دوام نیاورد و جمع مان کردند. در اون تریبون و تریبون آزاد های بعدی تا انتخابات،از میان مردمی که دغدغه انتخابات داشتند یک نکته بارها گفته شد؛«انتخابات نیست انتصاباته»،«رئیسی رئیس جمهوره دیگه»،«رئیسی گزینه خودشونه»،«چرا انتخابات برگزار می کنید؟ خب بگید رئیسی برندس دیگه». اینها کسانی بودند که توجه ای به صحنه و انتخابات داشتند، بقیه که کلا نمی خواستند رای بدهند و داد و بی داد می کردند و قس علی هذا.
🔸غرض از بیان این خاطره چیست؟ خوشبختانه یا متاسفانه باید بپذیریم دولت سیزدهم حداقل در بخش کثیری از افکار عمومی گزینه انتخاباتی نظام و حاکمیت تلقی می شود. گزینه ای که برای روی کار آمدنش حاکمیت بسیاری را رد صلاحیت کرد، نامزد پوششی فرستاد و در نهایت در رقابت با آرای باطله و در یک مشارکتی حداقلی پیروز شد.
🔸گزینه ای که آنقدر همچون سوپرمن تصویرش کرده ای که از ریاست یک قوه به ریاست قوه ای دیگر سوقش می دهی. یعنی قحط الرجال است و این آخرین تیر من است.
تلقی این بدنه عمومی آن است که از صدر تا ذیل حاکمیت بسیج شدند تا رئیسی رئیس جمهور شود. تلقی که اتفاقات، فعل و انفعالات، مواضع و اقدامات برخی مسئولین نظام، آن را در اذهان تقویت کرد.
🔸 خواسته یا ناخواسته امروز دولت سیزدهم معادل با بسیاری از مفاهیم و اشخاص تعریف می شود. معادل انقلاب اسلامی، معادل جمهوری اسلامی، معادل اسلام، معادل مذهب، معادل رهبری، معادل تمامی شعارها و آرمانهای انقلاب،معادل بسیجی ها و هیأتی ها و...
در این معادل سازی هم تلقی کننده های این گزاره بالا مقصر اند و به خطا تحلیل می کنند و هم نیروهای ذیل گفتمان انقلاب که در ایام انتخابات به هر دلیلی خواسته یا ناخواسته این برداشت را جا انداختند و دولت سیزدهم و رئیس جمهورش را مساوی و معادل با کل ارزشها و شخصیت ها و مجموعه های نظام کردند.
🔸این معادل سازی آگاهانه یا ناآگاهانه منجر به فاجعه ای بزرگ خواهد شد. فاجعه ای که اگر جلوی آن گرفته نشود سرمایه اجتماعی گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز لاغرتر می گردد. این معادل سازی چند نتیجه را به همراه دارد.
1️⃣ این همانی صورت گرفته راه پرسش گری و نقد را می بندد و شخص رئیس جمهور و دولت سیزدهم را در هاله ای از قداست می برد. قداستی که خط قرمزساز است. خط قرمزی که اگر توسط نیروی انقلابی زیرپا گذاشته شود، کانه که گناهی بزرگ مرتکب شده است و باید بابت این انتقاد و پرسشگری اش توبه و انابه کند.
2️⃣ هرگونه خطا، ناکارآمدی، فساد، قصور و تقصیری توسط دولت مردان، به پای همه چیز نوشته خواهد شد. به پای نظام، رهبری، انقلاب، شهدا، بسیجی ها، مسجدی ها، مقدسات، اسلام و..
3️⃣ در این تلقی سازی دولت مردان آخرین شانش ها و داشته های جمهوری اسلامی معرفی می شوند. یعنی اگر اینها هم نتوانستند کاری کنند، پس مشکل از جای دیگر است. به قول ضد انقلاب؛«مشکل ریشه ای است و باید ریشه را قطع کرد». این یعنی شما هیچ حالت جایگزینی را برای نسخه موجود در چنته نگذاشته اید تا اگر روزی این دولت هم در اذهان عمومی ناکارآمد فهم شد، نسخه بدیل و جایگزین بدهید. با زبان بی زبانی به مردم می گویید تمام ما همین است. اگر شد که شد اگر نشد... اگر نشد چی؟ پاسخی دارید؟
🔺 چاره چیست؟
اولا جریان انقلابی باید تصورش را از رئیس جمهور و مسئولین دولت سیزدهم اصلاح کند. یعنی به آنان صرفا به چشم یک کارگزار معمولی جمهوری اسلامی نگاه کند و نه چیز دیگری. عینک جناحی، باندی، قبیله ای را باید برداشت. این افراد مسئولینی هستند که صرفا باید آنان را براساس خروجی و کارآمدی شان قضاوت کرد و نه اعتقادات و خلقیات و روحیات شخصی و شخصیتی شان.
🔺ثانیا اینکه جریان انقلابی باید علمدار پرسش گری، مطالبه گری و بیان مشکلات و معضلات مردم باشد. صدای گرونی ها، کم کاری ها، بی عُرضگی ها و بی تدبیری ها باید همان کسانی باشند که در ایام انتخابات با صدای بلند گفتند مردم به فلانی رای دهید. اگر مردم این سکوت کَر کننده را ببینند دیگر گوش شان برای هیچ، تاکید میکنم برای هیچ صدای دیگری شنوا نخواهد بود. کمااینکه بسیاری از آنان امروز هم به این بلیه گرفتار شدهاند.
🔺راهی نیست جز آنکه این تصور غلط را بشکنیم. که اگر نشکنیم قمار بزرگی را آغاز کرده ایم. قمار بر سر مجریان.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
aviny-18.mp3
340.7K
🔺شیطان حکومت خویش را بر ضعف ها و ترس ها و عادات ما بنا کرده است..
🔺بگذار آمریکا با مانورهای ستاره دریایی و جنگ ستاره ها خوش باشد..
🔺ستاره ها نور از ایمان این بچه مسجدی ها می گیرند..
#سید_مرتضی
@marghoomat
خود آگاهی.mp3
2.92M
🔺آگاهی یا خود آگاهی!
🔸 امروز بیش از همیشه، گرفتار خلأ خودآگاهی هستیم. خودآگاهی تاریخی، خودآگاهی دینی، خودآگاهی وطنی، خودآگاهی هویتی و...
یکی از دلایل هویتی مشکلات نسل جدید دقیقا همین نقطه است. عدم خودآگاهی. کسانی که پُز آگاهی داشتن را می دهند اما دچار فقری عمیق در خودآگاهی هستند.
🔸 امروز باید دوباره امثال شریعتی سر از خاک برآرند و ما را دعوت کنند. به کجا؟ بازگشت به خویشتن. خویشتنی که امروز گُم شده است. خویشتنی که در هیاهوی فریادها مهجور گشته است. جای خالی خودآگاهی و بازگشت به خویشتن بیش از هر زمانی احساس می شود.
#علی_ریاحی_پور
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ناگهان باز دلم یاد تو افتاد شکست..
🔺 تا انتقاد میکنی یک عده میگویند دارید تضعیف میکنید... 🔺نظامی که هشدار دهنده نداشته باشد، منفجر خواهد شد...
🔺مگر نظام مساوی با دولت است؟ یا مساوی با چند وزیر یا کارمند است؟
🔺تخلف کارگزارن که به حساب نظام نیست!
🔺هر عیب که هست، از مسلمانی ماست!
متصدیان امر خیانت کردند، چه ربطی به اصل نظام دارد؟
⬅️ پ.ن: اگر یک چیز را از استاد مصباح یاد گرفته باشم همین برای من بس است که در مسیر امر به معروف و نهی از منکر ملاحظه این و آن را نکنم و فقط تکلیف شرعی و انقلابی ام را مبنای عمل بگذارم.
استادی که از چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب توهین و تهمت و تمسخر شنید اما پا پس نکشید. ذره ای از اصول کوتاه نیامد. نه برای آنکه خوششان بیاید سخن گفت و نه برای اینکه بدشان بیاید قلم زد. معیار را تکلیف گذاشت. حرف حق را می زد حتی اگر تلخ باشد.«قُلِ الْحَقَّ وَ إِنْ كَانَ مُرّا»«ای اباذر! همواره حق را بگو، اگرچه تلخ باشد.»
🔺 شب جمعه است، ان شاء الله قرین رحمت الهی باشند و مهمان سفره ابی عبدالله. هدیه به روح استاد عزیز صلواتی نثار کنید.
#علی_ریاحی_پور
#استاد_مصباح
@marghoomat
⭕ از حساب صد امام تا مسکن مهر و...
🔸مسأله ساخت مسکن، گرانی خرید خانه، اجاره بها و.. همواره یکی از دغدغه ها و نگرانی های مردم بوده است. موضوعی که به تعبیر رهبر انقلاب با روح و روان آدمی گره خورده:«مسئله مسکن با توجه به مسایل اقتصادی،اکنون به صورت یک مقوله اثرگذار در مسایل معیشتی،روحی معنوی،اجتماعی و اخلاقی مردم درآمده که باید با برنامهریزی صحیح و با جدیت،این معضل برطرف گردد.»
🔸 اهمیت ماجرای مسکن هم در اصول قانون اساسی نمایان است و هم در بیانات امامین انقلاب. به صراحت در اصول 3، 31 و 43 قانون اساسی به آن اشاره شده است. میزان اهتمام دولت ها در مقاطع زمانی گوناگون متفاوت بوده است. اوج این اهتمام را در دولتهای نهم و دهم ذیل ایده مسکن مهر می ببینیم. طرحی که با همه نواقصش، میلیون ها نفر را صاحب خانه کرد و آرزوی دست نیافتنی بسیاری را تبدیل به واقعیت کرد.از طرف دیگر اوج این بی توجه ای را در دولت های یازدهم و دوازدهم می بینیم. دولتی که رئیسش مسکن مهر را مُزخرف و قوطی کبریت خواند و وزیرش اساسا منکر وظیفه دولت در قبال ساخت مسکن شد و روز آخر وزارتش با افتخار اعلام کرد یک خانه هم نساخته است.
🔸 امروز دولت سیزدهم از یک طرف با حجم زیادی از کم کاری های دولت سابق در حوزه مسکن مواجه است و از طرف دیگر به مردم وعده داده است که تا پایان دولت چهار میلیون مسکن را به متقاضیان تحویل دهد و قیمت سرسام آور حوزه مسکن را مدیریت کند. کاری که حداقل تا امروز دولت در آن توفیقی نداشته و امید آن می رود با تغییر و تحولات صورت گرفته در مدیریت وزارت مسکن، جهشی واقعی در این عرصه رقم بخورد و مطالبه رهبر انقلاب از دولت محقق شود:«ما در قضیهی مسکن خیلی عقبیم، نتایجش را هم دارید میبینید: قیمت خانه و اجارهی خانه سرسامآور است، مردم واقعا در زحمتند. یکی از اولویتهای قطعی در مسائل اقتصادی، بخش مسکن است.»
🔸در میان نکات و دغدغه های مختلف امامین انقلاب در حوزه مسکن، پیام مشهور به حساب صد امام از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است. پیامی که توجه ویژهای به نقش مردم در این عرصه دارد و حل این معضل را در دل مدل اقتصاد مردمی می جوید. مدلی که توسط تکنوکرات های وطنی همواره مورد حمله قرار گرفته است. بخوانید.
🔻«در رژیم منفور پهلوى مسئله مسکن یکى از مصیبت بارترین مشکلات اجتماعى مردم ما بود.بسیارى از مردم در اسارت تهیه یک قطعه زمین و داشتن یک لانه بودند،و چه بسا تمام عمرشان را زیر بار بانک ها و سودجویان و غارتگران به سر میبردند تا بتوانند پناهگاهى را براى خود و فرزندانشان دست و پا کنند.قشر عظیمى از مستضعفان جامعه هم بکلى از داشتن خانه محروم بودند و در زوایاى بیغولهها و اتاقکهاى تنگ و تاریک و خرابهها به سر میبردند؛و چه بسا قسمت مهمى از درآمد ناچیزشان را بایستى براى اجاره آن بپردازند؛و این میراث شوم براى ملت ما باقى مانده و اکنون جامعه ما با چنین مصیبتى دست به گریبان است.نظام اسلام چنین ظلم و تبعیضى را تحمل نخواهد کرد؛و این از حداقل حقوق هر فرد است که باید مسکن داشته باشد.
🔻همه محرومان باید خانه داشته باشند.هیچ کسى در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد.بر دولت اسلامى است که براى این مسئله مهم چاره اى بیندیشد،و بر همه مردم است که در این مورد همکارى کنند.
🔻این جانب حسابى به شماره 100 در تمام شعب بانک ملى افتتاح کرده و از همه کسانى که توانایى دارند دعوت میکنم که براى کمک به خانه سازى براى محرومان به این حساب پول واریز کنند.و در هر محل از بین افراد صالح و مورد اعتماد،گروهى حداقل مرکب از سه نفر از مهندسان و کارشناسان شهرسازى و خانه سازى و یک نفر روحانى و یک نماینده دولت انتخاب شوند تا با صرفه جویى و دقت کامل خانه هاى ارزان قیمتى بسازند و در اختیار محرومان قرار بدهند،و در این طرح به هیچ وجه پولى در برابر خرید زمین پرداخت نشود.
🔻من امیدوارم همه کسانى که زمینهاى وسیعى در اختیار دارند به این امر مهم اسلامى- انسانى کمک کنند،و زمینها را در مناطق مرغوب قابل سکونت در اختیار این طرح بگذارند.و نیز هر کس که توانایى دارد،در تأمین انواع مصالح ساختمانى به این خدمت اسلامى کمک و نیروى کار و کارگرى به طور وسیع به کار افتد،و دولت نیز تصمیمات لازم را در تأمین آب و برق و آسفالت و وسایل ایاب و ذهاب و مدرسه و درمانگاه و دیگر نیازمندیهاى عمومى فراهم سازد.
🔻بنیاد مستضعفین نیز باید به کمک این طرح بشتابد و از اموال مصادره شده خاندان پهلوى و اطرافیانش در این طرح استفاده شود. و نیز دولت باید در طرحهاى اساسى و دراز مدت خود براى حل این مشکل در سطح عموم طرحهایى تهیه کند؛و اکنون این یک تجربه تازه از بسیج نیروى ایمان جامعه در راه تعاون اسلامى و مبارزه با محرومیت است که ملت با توفیق الهى باید از آن نیز سرفراز درآید.»
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕️شیعه یعنی تیغ بیرون از نیام...
◼️گزیده ای از مثنوی خواندنی شیعه نامه مرحوم آقاسی خطاب به زراندوزان و نوکیسه گان وطنی!
🔺جان مولا حرف حق را گوش کن
شمع #بیت_المال را خاموشکن
شیعگی آیا #شکم_پروردن است؟
یا بهروز جنگ عذر آوردن است؟
🔺 شیعگی آیا فقط خوابیدن است؟
روی مولا را به رؤیا دیدن است؟
ای #زراندوزان ، چنین وزر و وبال
جمع کی میگردد از رزق حلال؟!
🔺از عدالت گر تو میخواهی دلیل
یاد كن از آتش و دست #عقیل
این #تجمل ها که برخوان شماست
زنگ مرگ و قاتل جان شماست…
🔺زندگیها صرف صرف و نحو شد
راه حق در غربت حق محو شد
هرکه دربند #شکم محصور شد
دیدهٔ مولاشناسش کور شد
🔺ای خداوندان ملک عافیت
والیان مسند #اشرافیت
ای خداوندان رنگیننامهها
صاحبان مرگ در هنگامهها
🔺من یقین دارم #مسلمان نیستید
چون ولی را تحت فرمان نیستید
موجهای خستهٔ سردرگمی!
پس چه شد حال و هوای مردمی؟
🔺 ای شرارتپیشگان هرزهگرد
در کجا بودید هنگام نبرد؟
در کجا بودید وقتی جنگ بود؟
عرصه بر #شیران عالم تنگ بود؟
🔺 گفت #فحشا در کجا آید پدید؟
گفتمش در کوچههای بی شهید
امربالمعروف نهیازمنکر است
شیعهٔ بی امر و بی نهی ابتر است…
این سخن کوتاه کردم والسلام
شیعه یعنی تیغ بیرون از نیام
#مرحوم_آقاسی
@marghoomat
⭕ از کُدکشی تا بولتن نویسی
🔸خوب اگر بگردیم،فرهنگ سیاسی ما آسیبها و معایب فراوانی دارد که اگر اصلاح نشوند روز به روز تحمیق،انحراف و تزویر در آن عمیق تر میشود.یکی از این فرهنگ های غلط سیاسی،فرهنگ کُدکشی و کُدبازی است. فرهنگی که معمولا از دل بولتن نویسی و بولتن خوانی و حرفهای درگوشی در می آید.
🔸 متاسفانه در سالیان اخیر این فرهنگ غلط تبدیل به رویه ای معمولی برای برخی خواص در جهت مقابله با تحلیل و کنش داشتن جریان انقلابی شده است. به نحوی که در مصادیق مهم سیاسی دیده ایم که صرفا با بیان یک خبر یا خاطره یا حرف درگوشی با فلان مسئول سعی بر آن کرده اند دهان منتقدین خود را ببندند و حامیان را قانع کنند و وجدانشان را راحت.
🔸مگر ندیدیم و نشنیدیم که در هر انتخاباتی که موعد آن می رسد جماعتی کدباز گوش حزب الله را به دروغ از این پُر می کنند که نظر رهبری روی فلان نامزد است؟از انتخابات سال 76 و ناطق نوری بر این طبل کوبیدند تا انتخابات 1400 و رئیسی.مگر انتخابات 98 مجلس را میتوان فراموش کرد که به دروغ و بر اساس خواب فلان آقا، قبولانند به همه که راهی جز وحدت نداریم و نظر آقا بر وحدت است و امر کرده اند که وحدت کنید؟ دروغی که جا انداختند و وحدت خوابکی را تئوریزه کردند و جوانان و شایستگانی چون صادق شهبازی و رسایی را حذف کردند.
🔸مگر خیانت خواص در ماجرای برجام و تهمت تایید برجام توسط رهبری را می توان فراموش کرد؟با همین استدلال دروغین دهان صدها جوان انقلابی منتقد برجام را بستند و نمایندگان شجاع مجلس همچون زارعی،حسینیان،رسایی و نبویان را آماج تهمت و توهین قرار دادند.
🔸همین بازی تکراری مگر در ماجرای تصویب fatf در مجلس تکرار نشد؟آنجا هم اصحاب سررسید و کدکشها و کدبازها به میدان آمدند و باز هم به دروغ رهبری را حامی کنوانسیون های استعماری دانستند.همین دست فرمان را در ماجرای درخواست استیضاح حسن روحانی آغاز کردند و هر روز نقل قولی را به آقا منتسب کردند که رهبری مخالف است و شماها بی بصیرت هستید و خوارج دوران و قس علی هذا. آقایی که بارها تذکر داده بود حرف درگوشی با کسی ندارد:«مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح میشود،در خفا به بعضی از خواص و خلصین،آن نظر را منتقل میکند که اجرا کنند؛مطلقا چنین چیزی نیست. اگر کسی چنین تصور کند،تصور خطائی است؛ اگر نسبت بدهد،گناه کبیرهای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحا اعلام میشود؛همینی است که من صریحا اعلام میکنم،نه جایز است،نه شایسته است که مواضع دیگری غیر از آنچه که رهبری به صورت علنی و صریح به عنوان مواضع خودش اعلام میکند،وجود داشته باشد.»
🔸 این ماجرا قدمتی طولانی دارد. در زمانی که علی لاریجانی با حسنی مبارک خائن دیدار کرد،دانشجویان علیه این اقدام مذبوحانه اعتراضات و تجمعات فراوانی را کلید زدند. در حین و بعد از این اعتراضات همين جماعت کدباز بر سر دانشجویان فریاد زدند که شما ضدولایت هستید آقا با این دیدار موافق بوده اند. مدتی نگذشت که رهبری خلاف این قرائت را گفته و مخالفت خود را با آن دیدار بیان کردند.موضوعی که منجر به عذرخواهی فلاحت پیشه نماینده وقت کرمانشاه شد.
هنوز مدت زیادی از عذرخواهی جناب طائب نگذشته است. عذرخواهی بابت دروغی که به رهبری بستند و گفتند آقا نظرش بر ریاست مجلسی قالیباف بوده و به مجلس گفته اند قالیباف را رئیس کنید.
🔸بولتن نویس ها به راحتی کسانی را که از آنان خوششان نیاید حذف می کنند. نگارنده با چشم و گوش خود شاهد آن بوده که نیروهای انقلابی پای کار را از لیست سخنرانان مورد قبول شان حذف می کنند.نیروهایی که به هر دلیلی سلیقه سیاسی متفاوتی دارند را از ساختار ساقط می کنند.به بهانه های واهی و بچگانه.جالب آن است که همان نیروها های طرد شده توسط اصحاب بولتن و کُد، در بزنگاه ها پای کار انقلاب و رهبری هستند و بزرگان آن جماعت در گوشه ای عافیت طلبی را سیره خود می کنند. با همین عملکرد، چه ظرفیتهایی که سوخته نشد،چه بچه هایی را که از مسیر رفته پشیمان نکردند،چه نیروهایی را که فراری ندادند.
🔸 کدبازها از اهمیت تحلیل کم میکنند و عطش خبر را بالا میبرند.مخاطب کم کم فکر میکند باید دائم دنبال خبر باشد و بجای فکر کردن وبه تحلیل رسیدن،هی سعی کند اخبار بیشتر و محرمانه تر پیدا کند.حتی خبر هرچه عجیبتر باشد ارزشمندتر است.کدبازها مخاطب را تحمیق میکنند.قدرت تفکر و تحلیل را از او میگیرند و بدتر آنکه به او میقبولانند اگر میخواهی درست بفهمی باید به پشت پرده ها دسترسی داشته باشی چراکه این اخبار و اطلاعاتی که عیان است قابل اتکا و تحلیل نیست.و خب وقتی دسترسی نداری چه باید بکنی؟پیروی از ما! برای نجات حزب الله از بی مایگی و تحمیق باید به جنگ کدکشها و کدبازها رفت.وگرنه تحلیل داشتن و اهل فکر بودن هرروز در بین ما غریبتر میشود.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
hoviatsiasi hezbolah.pdf
5.21M
🔺 جزوه «هویت سیاسی حزب الله»
🔹 گفتاری از وحید جلیلی
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
مذهبی شرمنده.mp3
3.3M
⭕ مذهبی شرمنده نباشید
🔸حاجی اینجا فلان حرف رو بزنم ضایعس، میگن حزب اللهیه. حاجی اونجا اینطور لباس بپوشم تو چشم هستم، ولش کن. حاجی محاسن رو اینطور بذارم دیگه تمومه، تو کلاس سوژه میشم. حاجی نباید فلان کتابو دستم ببینن، بم میگن اُمل. حاجی اینجا دیگه نباید بگیم آقا، باید بگیم مقام معظم رهبری. حاجی بریم سینما و پارک و... یه طوری نگاهمون میکنن، ولش کن نمیریم.
🔸 از این تیپ مذهبی ها احتمالا زیاد دیدید. این جملات برای عموم حزب اللهی آشناست. مذهبی های همیشه شرمنده. مذهبی های همیشه ترسو و دو به شک. کسانی که مذبذبانه رفتار می کنند و با شرمندگی سخن می گویند.
🔸 رحمت و رضوان خدا بر مؤمنینی که در این صحنه آخرالزمانی که به تعبیر معصوم دین داری همچون نگه داشتن آتش در کف دست است، کالجبل الراسخ پای دین خدا ایستاده
«المُؤمِنُ کَالجَبَلِ الرّاسِخِ لاتُحَرِّکُهُ العَواصِفُ» و کالزبر الحدید ذره ای تردید در دل خود راه نمی دهند. «إنّ المؤمنَ أشدُّ مِن زُبَرِ الحديدِ ، إنّ زُبرَ الحديدِ إذا دَخلَ النّار تَغيّرَ ، وإنّ المؤمنَ لو قُتِلَ ثُمّ نُشِرَ ثُمّ قُتِلَ لم يَتغيّرْ قلبُهُ».
#علی_ریاحی_پور
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
@marghoomat
🔺بیشرمانه زیستن
🔹روزی، در مجلس ختمی، مرد متین و موقری که در کنارم نشسته بود و قطره اشکی هم در چشم داشت، آهسته به من گفت: آیا آن مرحوم را از نزدیک میشناختید؟ گفتم: خیر قربان! خویشِ دور بنده بوده و به اصرار خانواده آمدهام، تا متقابلا، در روز ختم من، خویشان خویش، به اصرار خانواده بیایند.حرفم را نشنید، چرا که میخواست حرفش را بزند.
🔹پس گفت:بله... خدا رحمتش کند! چه خوب آمد و چه خوب رفت. آزارش به یک مورچه هم نرسید. زخمی هم به هیچکس نزد. حرف تندی هم به هیچکس نگفت. اسباب رنجش خاطر هیچکس را فراهم نیاورد. هیچکس از او هیچ گله و شکایتی نداشت. دوست و دشمن از او راضی بودند و به او احترام میگذاشتند... حقیقتا چه خوب آمد و چه خوب رفت...
🔹گفتم: این، به راستی که بیشرمانه زیستن است و بیشرمانه مردن. با این صفات خالی از صفت که جنابعالی برای ایشان برشمردید، نمیآمد و نمیرفت خیلی آسودهتر بود، چرا که هفتاد سال به ناحق و به حرام، نان کسانی را خورد که به خاطر حقیقت میجنگند و زخم میزنند و میسوزانند و میسوزند و میرنجانند و رنج میکشند... و این بیچارهها که با دشمن، دشمنی میکنند و با دوست دوستی، دائما گرسنهاند و تشنه، چرا که آب و نان شان را همین کسانی خورده اند و میخورند که زندگی را "بیشرمانه مردن" تعریف میکنند.
🔹آخر آدمی که در طول هفتاد سال عمر، آزارش به یک مدیر کل دزد و منحرف و ناکارآمد، به آدم بدکار هرزه، به یک چاقوکش باج بگیر محله هم نرسیده، چه جور جانوری است؟ آدمی که در طول هفتاد سال، حتی یک مفسد اقتصادی و منافق صفت سیاسی را نرنجانده و توی گوش یک سرمایه دار زالو صفت و عالم بی عمل نزده است، با چنگ و دندان به جنگ یک رباخوار کلاه بردار نرفته، پسِ گردن یک گران فروش متقلب نزده و تفی بزرگ به صورت یک سیاستمدار خودباختهی وابسته به اجنبی نینداخته، با کدام تعریفِ آدمیت و انسانیت تطبیق میکند و به چه درد این دنیا میخورد؟ آقای محترم!ما نیامدهایم که بود و نبودمان هیچ تاثیری بر جامعه بر تاریخ، بر زندگی و بر آینده نداشته باشد.
🔹ما آمدهایم که با دشمنان آزادی، استقلال و جمهوریت و اسلامیت دشمنی کنیم و برنجانیم شان، و همدوش مردان با ایمان تفنگ برداریم و سنگر بسازیم، و همپای آدمهای عاشق، به خاطر اصالت و صداقت عشق، بجنگیم. ما آمدهایم که با حضورمان، جهان را دگرگون کنیم، نیامدهایم تا پس از مرگمان بگویند: از کرم خاکی هم بیآزارتر بود و از گاو مظلومتر، ما باید وجودمان و نفس کشیدنمان، و راه رفتنمان، و نگاه کردنمان،و لبخند زدنمان هم مانند تیغ به چشم و گلوی بدکاران و ستمگران و شکم بارگان برود. ما نیامدهایم فقط به خاطر آنکه همچون گوسفندی زندگی کرده باشیم که پس از مرگمان، گرگ و چوپان و سگ گله، هر سه ستایشمان کنند.
🔹گمان میکنم که آن آقا خیلی وقت بود که از کنارم رفته بود، و شاید من هم،فقط در دل خویش سخن میگفتم تا مبادا یکی از خویشاوندان خوب را چنانبرنجانم که در مجلس ختمم حضور به هم نرساند.
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ یلدای خونین کرمانشاه
🔸تاریخ انقلاب اسلامی مناسبت ها و رویداد های متعددی را به خود دیده است که در آن جشن و شادی و سرور مردم، تبدیل به حزن و غم و اندوه شده است. صفحات کتاب تاریخ دفاع مقدس پُر است از کنار هم نشستن عشق و غم و شادی.
🔸بمباران شهرها همزمان با آغاز تهاجم رژیم بعث عراق به خاک ایران آغاز شد و تا پایان جنگ نیز ادامه داشت. بیشترین بمباران شهرهای کشور در سال 1365 صورت گرفت و بر اساس آمارهای موجود در مجموع بیش از16 هزار نفر از شهروندان غیرنظامی کشور در اثر بمبارانها و موشکباران شهرها به شهادت رسیدند و بیش از 59 هزار نفر زخمی و مجروح شدند.
🔸یکی از تلخترین حوادث دوران دفاع مقدس حادثه شب یلدای خونین شهر کرمانشاه است. زمانی که در 30 آذر 1365 مردم شهر بر اساس رسم دیرینه مشغول خرید و تهیه ملزومات شب یلدا بودند تا در جمع خانواده شب خاطره انگیزی را سپری کنند که سفاکان رژیم بعث با تهاجم بوسیله دهها فروند هواپیما در دو نوبت و در ساعات 12:30 و 16:45دقیقه مراکز خرید مردم و مناطق مسکونی مختلفی از شهر کرمانشاه را مورد آماج بمبهای خوشهای قرار دادند.
🔸در اثر این بمبارانها بیش از 100تن از شهروندان کرمانشاهی به شهادت رسیده و تعداد زیادی از مردم بیگناه نیز مجروح شدند و خاطره خوش شب یلدا برای مردم این دیار به اندوه تبدیل شد.
🔸یکشنبه خونین کرمانشاه در سی ام آذر ۶۵ علاوه بر سرخی دانه های انار با خون بیش از ۱۰۰ شهید و ۳۰۰ مجروح گره زده شده تا در بلندترین شب سال یکی از تلخ ترین خاطرات روزهای دفاع مقدس برای شهر کرمانشاه و ایران عزیز رقم خورد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕ مشکل دقیقا همین است!
🔸 دیروز که خبر انتصاب استاندار جدید کرمانشاه را شنیدم، بدون انگیزه خاصی گفتم برم ببینم طرف کجاها بوده و چه کارهایی کرده که به جملات پایین برخوردم و انگشت به دهان ماندم که چه بگویم. بخوانید.
🔸محمدطیب صحرایی استاد دانشگاه دانشگاه امام صادق و از فعالان عرصه تعلیم و تربیت و مدیر مدارس امام صادق شهر تهران است(از مجموعه های وابسته به دانشگاه).
صحرایی فعالیتهای دیگری نیز در فضای غیردانشگاهی در قالب فعالیتهای پژوهشی و اجرایی در حوزه تعلیم و تربیت در دو موسسه فرهنگی اندیشه روحالله و مطالعات راهبردی حکمت صادق دارد، وی طراح طرح کشوری ایماوا(الگوی یک مدرسه ایرانی و اسلامی)، از مدرسان طرح بینش مطهر و طراح و مجری طرح شهید بهنام محمدی از طرحهای موفق حوزه تربیتی در مدارس کشور است.
🔸 احتمالا شما هم تعجب کرده اید که دقیقا ارتباط بین این سوابق با استانداری استانی مهم و استراتژیک مثل کرمانشاه چیست؟ محل بحث نگارنده در این وجیزه این مصداق جزئی نیست چرا که از این دست انتصابات در فضای سیاسی کشور به وفور یافت می شود و این مشتی نمونه خروار است. رویه ای غلط و انحرافی که متاسفانه امروز به امری عادی تبدیل شده است. این مشکل علاوه بر آنکه در سطوح میانی مدیریتی کشور دیده می شود متاسفانه در سطوح ارشد مدیریتی کشور هم یافت می شود.
🔸 مشکل اصلی کشور دقیقا همین نقطه است. افراد سر جای خود ننشسته اند. افراد از عالمی به عالمی دیگر کوچ می کنند. بدون اندکی تخصص و تجربه اون عرصه، جایگاه ها را اشغال می کنند. از وضعیتی سخن می گوییم که در آن استاندار یک استان آخرین تجربه مدیریتی اش مدیریت یک مدرسه بوده است، طرف از اجرایی ترین نهاد یعنی شهرداری به ریاست قوه قانون گذاری و نظارتی کشور کوچ می کند، آن یکی از پژوهشی ترین نهاد یعنی مرکز پژوهشهای مجلس به ریاست شهرداری می رسد، این یکی از ریاست قضایی ترین نهاد کشور به ریاست اجرایی ترین قوه کشور می رود، اون یکی از نهاد نظارتی دیوان محاسبات به اجرایی ترین وزارتخانه یعنی وزارت راه می رود و قس علی هذا. در این موضوع آنقدر مثال در سطوح میانی و ارشد مدیریتی کشور وجود دارد و در ذهنم مرور می شود که بیان آن تکرار مکررات است. برخی از این افراد اتفاقا از دوستان نگارنده هستند و از نزدیک این افراد را می شناسم و همیشه از خود می پرسم که به راستی چگونه و با چه عقبه ی تجربی و تخصصی، فلانی، آن مسئولیت را قبول کرده است!
🔸 این چرخه معیوب مدیریتی نتیجه ای جز ناامیدی نخبگان و نیروهای بومی آن دستگاه ها ندارد. خودتان را فقط یک لحظه جای آن فردی بگذارید که بیش از بیست سال است در فلان دستگاه دولتی مشغول خدمت است و کوله باری از تجربه را حمل کند، خودتان را بگذارید جای آن دانشجوی نخبه ای که سالها زحمت کشیده و بالاترین مدارک تحصیلی و تخصصی را اخذ کرده است، یکدفعه خبری را بشنوند که آقای فلانی بدون تخصص مرتبط، بدون یکساعت تجربه در اون دستگاه و صرفا به علت ارتباطات و لابی های سیاسی، قرار است سکان مدیریت آن را بدست بگیرد. چه حالی به شما دست می دهد؟ حس کار و انرژی گذاشتن و امیدواری یا حس بی خاصیتی و دلسردی و ناامیدی؟
🔸برخی اوقات این احساس به مخاطب دست می دهد که انگار یکسری مناصب خالی مانده اند و چندنفر نشسته اند و با خود می گویند؛ خب فلانی را کجا بگذاریم؟ آها! اونجا خالی است بفرستیدش آنجا! یعنی اساسا مشخص نیست بر اساس چه متر و معیاری فلانی صلاحیت دارد و دیگری ندارد!
🔸نتیجه این رویکرد آن است که دولت بعد از نزدیک به دوسال به این جمع بندی می رسد که باید بخشی از منصوبینش را تغییر دهد. دو تن از این افراد کسانی هستند که بلانسبت به آنان لقب استاندار ویژه اطلاق می شد. استاندار خوزستان و سیستان. دو استانداری که از روز اول بسیاری از نخبگان و دلسوزان مخالفت خود را با انتصاب آنان اعلام کردند اما گوشی برای شنیدن نبود. دو استانداری که یکی از آنان از وزیران دولت حسن روحانی و امتحان پس داده بود و دیگری ام ناکارآمدی اش از روز اول بر همگان واضح و مبرهن.
🔸 امیدواریم دولت سیزدهم تا دیر نشده بسیاری از بانیان وضع موجود که هنوز هم در مصادر امر قرار دارند، کنار گذاشته و از طرف دیگر منصوبینی که ناکارآمدی شان در این مدت بر بسیاری از نیروهای انقلاب اثبات شده است را کنار بگذارد تا بیشترین از این دولت، از طرف دوستان نادان و دشمنان آگاه، ضربه نخورد و خدای ناکرده شامل روایت مهم و استراتژیک امیر المومنین علی(ع) قرار نگیرد. ایشان چهار عامل را سبب شکست دولتها معرفی کردند: یستدل علی ادبار الدول بااربع: تضییع الاصول و التمسک بالفروع و تقدیم الاراذل و تاخیر الافاضل»
ضایع کردن اصول (مسائل مهم)
سرگرم شدن به فروع (امور کم اهمیت)
به کار گماردن آدمهای پست و نالایق
کنار گذاردن انسانهای فاضل.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
IMG_20221222_193329_955_۲۲۱۲۲۰۲۲.mp3
691K
🔺بسیجی عاشق کربلاست..
#سید_مرتضی
@marghoomat