هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فرجام برجام و توافقاتی مثل مادرید و اسلو واقعیت غیرقابل اعتماد بودن دشمن را نشان داد!
🔸کسانی که روزی برای سه سانتریفیوژی که زیر نظر آژانس کار می کرد پنچ قطعنامه صادر می کردند، امروز در قبال جنایتی که در بیمارستان رخ داد علاوه بر آنکه قطعنامه ای صادر نمی کنند، قطعنامه های دیگر را هم وتو می کنند. امروز کسانی مدعی امنیت اند که با موشک بیمارستان را هدف قرار می دهند!
🔸زمانی که بحث برجام بود برخی می گفتند کلیه ی تحریم ها بالمره از روز توافق برچیده می شود، ما در جلسات کمیسیون برجام به نمایندگان مجلس گفتیم برخی تحریم ها تا هشت سال باقی می ماند، 26 مهر پایان این هشت سال بود! آمریکایی ها که همان سال 97 خارج شدند، اتحادیه اروپا هم رسما بیانیه داد و گفت ما تحریم ها را بر نمی داریم!
🔸قرآن به صراحت می فرماید که دشمنان شما به عهد خود پایدار نیستد. آیا برجام یک استثناست؟ عین همین ماجرا را در قرارداد های مادرید و اسلو برای فلسطینی ها شاهد هستیم! نتیجه آن چه شد؟ خود جناب عرفات در اواخر عمر خود اعتراف می کند که طرف مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرد!
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
هدایت شده از کنشــگر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انتشار به زودی
🔰 فصل جدید برنامه کنشگر
✅ برنامه اول:
جنبش دانشجویی و امر سیاسی
#با_ما_همراه_باشید
✳️ کنشـگر؛ محفل اندیشهورزی جنبش دانشجویی
🆔 @koneshgar_ir
هدایت شده از کنشــگر
🔰 کنشـگر
✅ برنامه اول:
جنبش دانشجویی و امر سیاسی
🔸 اساتید :
➖ حجت الاسلام حمزه وطنفدا
(پژوهشگر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی)
➖ آقای محمد فدایی
(معاون اسبق علمی سازمان بسیج دانشجویی)
🔸 مهمانان :
➖ آقای امین حیدرلو
(مسئول اسبق بسیج دانشجویی علامه طباطبایی)
➖ آقای علی رشیدی
(مسئول بسیج دانشجویی امیرکبیر)
➖ آقای علی ریاحیپور
(مسئول سیاسی اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران)
➖ آقای امیرحسین فیضی
(مسئول اسبق بسیج دانشجویی سهند تبریز)
➖ آقای محمد اسکندری
(دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی)
➖ آقای مبین لطفیزاده
(مسئول سیاسی اسبق بسیج دانشجویی امیرکبیر)
➖ خانم رضایی
(مسئول خواهران اسبق بسیج دانشجویی شهید عباسپور)
➖ خانم میرزایی
(مسئول خواهران سابق بسیج دانشجویی علامه طباطبایی)
🔹 زمان پخش بخش اول برنامه:
پنجشنبه ۱۶ آذر
ساعت ۱۸
🔹 پخش از:
تلویزیون اینترنتی snn
#با_ما_همراه_باشید
✳️ کنشـگر؛ محفل اندیشهورزی جنبش دانشجویی
🆔 @koneshgar_ir
مرقومات/علی ریاحی پور
🔰 کنشـگر ✅ برنامه اول: جنبش دانشجویی و امر سیاسی 🔸 اساتید : ➖ حجت الاسلام حمزه وطنفدا (پژوهشگر
چند ساعتی رو در کنار رفقا و اساتید، درباره نسبت جنبش دانشجویی و امر سیاسی حرف زدیم...
صريح و بی پرده قرائتی خاص از کنشگری سیاسی که یکی از عوامل به کرختگی و اختگی رساندن جنبش دانشجویی در شرایط فعلی بود را نقد کردم...
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ از خامنه ای عزیز دور شده ایم!
🔺چند دقیقه ای که حزب اللهی ها باید چند صد بار ببینند و بشنوند!
@marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
⭕ از خامنه ای عزیز دور شده ایم! 🔺چند دقیقه ای که حزب اللهی ها باید چند صد بار ببینند و بشنوند! @ma
⭕ از خامنه ای عزیز دور شدهایم!
🔸یقین دارم که اگر این جملات از زبان هر شخصی غیر از رهبر معظم انقلاب صادر می شد به انواع و اقسام انگ ها، تهمت ها و توهین ها و... توسط جماعت خود عمار پندار دچار می شد. جماعتی که جریان دانشجویی را تحلیل گیر می خواهند و نه تحلیل گر. کسانی که جریان دانشجویی را عمله سیاسی خود می خواهند و نه در دست گیرنده آرمانهای انقلاب اسلامی. بگذریم.
🔸برگردیم به ادعای مطروحه در بالا، هر کسی غیر از رهبری این حرف را بیان می کرد با مشتی سوال و سینجین مواجه می شد؛ اصلا چه معنا دارد که تو تحلیل غلط بکنی؟ یعنی تو می خواهی تحلیلی کنی که پازل دشمن را تکمیل کند؟ یعنی می خواهی تحلیلی کنی که غلط باشد و دشمن سواستفاده کند؟ اصلا چه کسی گفته است که تو حق داری حرف بزنی؟ اصلا حرف نزنی بهتر است چون احتمال دارد حرف غلطی به زبانت جاری شود! ما زبان منفصل تو می شویم.
🔸به اطراف خود بنگریم، چند نفر را میابید که چنین نگاه مترقی و رو به جلویی داشته باشند؟ چند نفر از این آقایان اساسا طوری شاگردان و دوستداران خود را بار می آورند که شاگرد به خود جرأت دهد خلاف تحلیل و تصمیم بزرگتر خود حرف بزند! رهبری انقلاب اولین علمدار مقابله با ایده منحط صغارت پذیری سیاسی است. رهبری من و شما را صالح نمیخواهد بلکه مصلح می خواهد.
🔸شنیدم پارچه نوشته ای که دوستان عزیزم در بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بر سردر دانشگاه نصب کردن که حاوی جمله معروف رهبری مبنی بر آنکه «خدا لعنت کند آن دستهایی که تلاش می کنند که قشر جوان و دانشگاهی ما را غیر سیاسی کنند» بود، توسط عناصر نامعلوم (احتمالا در چارچوب انقلاب:)) ) برداشته و تحمل نشده است. البته علتش به نظرم آن بود که رفقا در بالای پارچه مقام معظم رهبری دونقطه را نگذاشته بودند.
🔸اتفاقی که سابقا سال 86 هم برای بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اتفاق افتاد. در آن سال بچه ها در نشریه سپیدار بسیج متن فرمان هشت ماده ای رهبر انقلاب را بدون نقل قول آورده بودند. شاید باورش سخت باشد اما توسط دستگاه قضایی به اتهام تشویش اذهان عمومی احضار و دادگاهی شدن و...
جزئیات این خاطره جذاب رو می تونید در کتاب سپیدار به نقل از آقا سجاد صفار بخوانید.
🔸غرض اینکه ببینید فاصله عجیب و غریب گفتمان رهبری را با حواریون و مدعیان و...
در این معادله، جنبش دانشجویی انقلابی باید خود را بدون واسطه با خمینی و خامنه ای تنظیم کند و لا غیر. امروز اگر خمودگی هم دیده می شود علتی ندارد جز آنکه از خامنه ای عزیز دور شده ایم و تا توانستهایم واسطه ها را معیار کرده ایم.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 شماره ۵۴۶ هفتهنامه ۹دی منتشر شد
👈 فردا روی دكههای مطبوعات
🔻مبارزه واقعی با فساد در برخورد با ارزدهندگان
🔹چند نکته درباره فساد ارزی چای و تحقق مطالبه رهبر انقلاب در مقابله با فسادهای ارزی
🔻دود ترک فعل در حلق مردم
🔹آلودگی هوای تهران و قانونی که روی کاغذ مانده است
🔸موقعیت مهدی
🔸 ظهور یک بنشدّاد در قالب مهدی نصیری
🔸باطن جنگ غزه
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
⭕ استاد عزیز، تازه اول عشق است!
🔸حیات آدمی به چیست؟ انسان حی را چگونه می دانید؟ انسانی که می خورد و می خوابد و زاد و ولد می کند؟ انسانی که صبح به نیت شب و شب را به نیت صبح سر می کند؟ مسلمان و غیر مسلمان فرقی نمی کند، آیا از دل ویژگی های فوق حیات واقعی انسان تصوير می شود؟ این حیات توصیف شده فرقش با حیات حیوانی چیست؟
🔸این انسان را هر چیزی می توان نامید جز حی. او اساسا حیاتی ندارد چه برسد به آنکه بخواهد محیی باشد. او یک مُرده متحرک است. حیات در آرمان است. حیات در مبارزه است. حیات بی آرمان و بی مبارزه حیات نیست، مُرداب است. آدمی بزرگ نمی شود مگر به آرمان هایش، مگر به مبارزه اش جهت نیل به آرمان ها.
🔸در تاریخ بشریت نام چه کسانی به یادگار مانده است؟ مبارزین یا قاعدین؟ مجاهدین یا متهاونین؟ آرمانخواهان مبارزه جو یا عافیت طلبان منفعت جو؟ عارفان مجاهد یا عالمان متفرعن؟ اساسا انسان مسلمان و انسان انقلاب اسلامی بدون آرمانخواهی و مبارزه بی امان برای آرمانها، تهی از معنا خواهد بود. انسان انقلاب اسلامی کمال را در مسیر مبارزه می فهمد، خودسازی را در طریق نبرد معنا می کند، رشد را در ستیزه و جدال متصور است و نه در کنج حُجره و کلاس درس، او در میدان کارزار دنبال سعادت و نیک بخت شدن است.
🔸در طول تاریخ، از انبیا و پیروانشان تا ائمه و شیعیانشان، از فیدل کاسترو و مریدانش تا خمینی و سربازانش، از گاندی و عاشقانش تا خامنه ای و یارانش، در مسیر مبارزه، تن به هرگونه هزینه و تعبی داده اند. اصلا مگر می شود دم از مبارزه و آرمانخواهی زد ولی فحش خوردن را تجربه نکرد؟ مگر می شود اهل مبارزه باشی ولی انتظار سیلی خوردن نداشته باشی؟ مبارزه است و تحقیر، تحریم، تهدید، هتک آبرو، توهین به مقدسات و باورهایت، نامهربانی های دوست ها و دشمنانت، تمسخر کردن های اطرافیانت، سرزنش کردن های رفیقانت و تهدید کردن عزیزانت.
🔸بسیاری را دیده ام که مبارزه را بدون لوازمش می خواهند. مگر می شود؟ در مسیر مبارزه اگر فاطمه زهرا هم باشی باید برای آرمانت سیلی بخوری، باید از مُحسنت بگذری، اگر حسین، نوه پیامبر هم باشی باید گودال قتلگاه را معراج عرفانی و محراب عبادتت بدانی و زن و بچه و هست و نیستت را هبه کنی.
🔸این روزها حال استاد عزیز، دکتر مهدی جمشیدی را خریدارم. سربازی تکلیف مدار که در کارزار تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع از گفتمان امامین انقلاب همواره با قلم صریح و غیر محافظه کارانه و بیان عالمانه اش خار چشم جریانات مختلف انحرافی و التقاطی داخلی و خارجی بوده است. از مدعیان دروغین انقلابی گری شبه اصولگرا تا پیاده نظام گفتمانی دشمنان خارجی شبه اصلاح طلب در داخل. آری او حقیقتا شاگرد مکتب خمینی و خامنه ای است. او دلداده مصباح یزدی و مرتضی آوینی است. تازه شبیه اساتیدش شده است. مگر آوینی و مصباح عزیز در تیررس حملات شبه روشنفکر های داخلی و خارجی نبودند؟ مگر کوته فکران در لباس دوست، مصباح را متهم به افراطی گری سیاسی نمی کردند؟ مگر با آوینی به جرم حرف زدن از آرمانهای انقلاب برخورد نکردند؟ دوستان جاهل و دشمنان خائن.
🔸 استاد بزرگوار، تازه اول عشق است. باید با مبارزه عاشقی کرد. باید عاشقی کرد با آرمانها. عشقی که تاوان دارد، تاوانی که شیرین است و حیات بخش، تاوانی که باید برای قیام لله و حاکمیت قسط داد و از بذل جان و مال و آبرو دریغ نکرد.
🔸خمینی، مُنادی مبارزه خواهی مومنانه چه زیبا توصیف می کند: «هرکس قیام کردبرای اقامه عدل، سیلی خورد. ابراهیم خلیل الله چون قیام کرد برای عدالت، سیلی خورد و او را به آتش انداختند. در تمام دنیا، از صدر عالم تا حالا بوده و تا آخر هم خواهد بود که هرکس قیام کرد برای اینکه عدالت ایجاد کند، حکومت عدل ایجاد کند، سیلی خورده. پس ما گلهای نداریم که چون قیام کردیم برای اقامه عدل، برای حکومت عدل، برای حکومت اسلامی، سیلی بخوریم. ما باید زیادتر سیلی بخوریم. آن وقت یک نحو بوده، حالا نحو دیگری بوده.همه سیلی خوردند، ما هم داریم سیلی میخوریم و این سیلیای است که به اسلام میخورد، به ما نیست. این سیلیای است که از صدر عالم تا حالا به مقدسات انبیا خورده است؛ به شخص نبوده. مسئله شخص نبوده، مسئله مکتب بوده؛ به مکتبشان سیلی زدند.»
🔸ما کجا و بر سر نخل آویختن میثم تمار، ما کجا و ربذه گردی ابوذر غفاری، ما کجا و به سر دار رفتن شیخ فضل الله نوری، ما کجا و تیرباران شدن نواب صفوی، ما کجا و تبعید های گاه و بی گاه خمینی، ما کجا و فحش درمانی های مصباح یزدی، ما کجا و خون دل خوردن های خامنه ای، ما کجا و دنبال شهادت دویدن های قاسم سلیمانی. راه حل چیست؟ چگونه مسیر را با آرامش طی کنیم؟ باید گرفتار آرمانها شویم، باید بیمار شویم، باید خریدار سر دار شویم، باید در این معرکه شهره بازار شد. باز هم می گویم، استاد؛ تازه اول عشق است.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
امکان اجتماعی الزام حجاب.mp3
46.29M
🔻مناظره با موضوع:
امکان اجتماعیِ الزام به حجاب
🖇 با حضور:
بیژن عبدالکریمی
مهدی جمشیدی
۹ آذرماه ۱۴۰۲
(نسخهی کامل صوتی)
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اگر هیچ دلیل و حجتی برای ارادت قلبی به استاد مصباح عزیز نداشتم، همین سخنان کوتاه کافی بود که به این دریای معرفت، بصیرت و حکمت ایمان بیاورم.
🔺شاگردان و دوستداران عقبه تئوریک نظام، مطهری زمان و به تعبیر شهید بهشتی مصباح دوستان همچون استاد خویش، در دفاع از ارزشهای الهی و آرمانهای انقلاب اسلامی سالهاست که به نیش و کنایه جاهلان متنسک و عالمان متهتک خو گرفته اند و با مرگ و درود باد های این و آن از صحنه و کارزار نبرد گفتمانی با جریانات انحرافی و التقاطی پا پس نمی کشند.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
هدایت شده از کنشــگر
🔴 فیلم کامل قسمت اول از برنامه اول فصل جدید کنشگر با موضوع جنبش دانشجویی و امر سیاسی
✅ لینک ویدیو در کانال آپارات کنشگر:
https://www.aparat.com/v/Xcd5F
✳️ کنشـگر؛ محفل اندیشهورزی جنبش دانشجویی
🆔 @koneshgar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ نقطه ای عطف در تاریخچه جنبش دانشجویی!
🔸با اندک مطالعه ای که در باب تاریخچه جنبش های دانشجویی داشته ام عرض می کنم؛اتفاقی که در این چندهفته در سطح دانشگاه های دنیا رخ داد،تقریبا میتوانم بگویم در تاریخچه جنبش دانشجویی بی سابقه بوده است. هم به لحاظ گستردگی و کمیت و هم به لحاظ کیفیت و عمق معرفتی و گفتمانی!
🔸جلسه استیضاح و به معنای واقعی بازجویی از سه تن از روسای دانشگاه های آمریکا رو می بینید. به چه جرمی؟ به جرم اینکه در دانشگاه های تحت مدیریت شما علیه رژیم صهیونیستی تجمع و تظاهرات صورت گرفته! آنقدر حجم اعتراضات دانشجویی در آمریکا گسترده و عمیق بوده است که صدای مجلس نمایندگان آمریکا درآمده. این یقینا اتفاق کوچکی نیست و نمی شود به سادگی از آن عبور کنیم.
🔸این مهم نشان داد هنوز هم وجدان سیاسی جنبش دانشجویی در سرتاسر دنیا بیدار است هر چند اربابان زر و زور و تزویر بخواهند این وجدانها و فطرت های بیدار را خاموش کنند!
🔸در تاریخچه جنبش دانشجویی اروپا و آمریکا بغیر از حوادث دهه های 1960 و 1970 و در مقطعی کوتاه در ماجرای جنبش وال استریت،جنبش دانشجویی را اینقدر سرزنده و بیدار ندیده بودیم.
🔸آدمی وقتی این صحنه ها را می بیند عمیقا حسرت می خورد که چرا در زمانه ای که دانشجویان آمریکایی و اروپایی اینگونه فریاد مظلومیت فلسطین را سر می دهند هنوز هم هستند عناصر دانشجویی و غیر دانشجویی که در داخل ایران یا نسبت به ماجرای فلسطین و ظلم های رژیم سفاک صهیونیستی ساکت اند و یا تبدیل به پیاده نظام رژیم صهیونیستی شده و شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر می دهند.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕ آنچه فاطمه در خشت خام می دید!
🔸مادر ما میدانست که اگر مردم از ولایت علی(ع) دور شوند بیتردید به پذیرش ولایت که بهتر است بگویم خلافت و سلطنت حاکمان جور، مجبور میشوند. فاطمه(س) در محرومیت جهان اسلام از امامت علی(ع)، «فتنه جمل» را میدید، نعره مستانه معاویه در فریب صفین را میشنید، در «نهروان»، جهالت خوارج را مینگریست و در سحرگاه خونین نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در محراب مسجد کوفه بر فرق شکافته علی(ع) میگریست، اشرافیت بر باد رفته را میدید که بار دیگر به میدان آمده، حسن(ع) را که از محرومیت مردم گرفتار در چنگال معاویه خون دل میخورد و سر مطهر حسین(ع) را میدید که در هنگامه خون و فریب اشراف بر نیزه میرود.
🔸یزید را میدید که سر بریده فرزند رسول خدا(ص) را پیش روی نهاده، بر لب و دندان او میزند و اجداد به هلاکت رسیده خود در «بدر» و «حنین» را به تماشای انتقام میخواند! و... مردم مظلوم را که در چنگال خونریز «بنی امیه» و «بنی عباس» گرفتارند و جماعت مسلمانان را که انگشت پشیمانی به دندان میگزند و دست حسرت بر پیشانی میزنند که کاش ولایت علی(ع) آن دوستدار محرومان و حامی مظلومان را پاس میداشتند تا ولایت حجاج بن یوسفها و منصور دوانقیها که خونریز و انسانستیزند را به زور بر گرده خویش نمیداشتند.
🔸فاطمه(س)، این همه را میدید که آن همه دلواپس بود، واقعهای که آن روزها اتفاق افتاده بود انحرافی بزرگ بود و بیراههای که برخی از خواص به هر علت- و از جمله قدرتطلبی، و آلودگی به چرب و شیرین دنیا و مخصوصاً تلاش برای بازگشت به زندگی اشرافی- در آن گام نهاده بودند، زاویهای ۱۸۰ درجه با صراط مستقیم الهی و نقشه راهی که رسول خدا(ص) به وضوح و با صراحت ترسیم کرده بودند، فاصله داشت... و این دلشوره واقعی مادر ما بود. غیر از این چه نگرانی دیگری میتوانست مادر مظلوم اما مقتدر ما را تا آن اندازه به دلشوره اندازد؟
🔸از نظر فاطمه(س) مهمترین عامل در تغییر رفتار اهالی مدینه بویژه انصار که بیعت کردند تا از پیامبر(ص) و اهل بیت وی در همه حال حفاظت و حمایت کنند و با دشمنان ایشان بجنگند، همان روحیه رفاه طلبی و اشرافیت و دنیا پرستی بود که به خاطر اموال دنیا گرفتار آمدهاند. ایشان میفرماید: «اما جز این نیست که به تن آسایی خو کردهاید و امام واقعی خود را از زمامداری دور نمودهاید و با رفاه و آسایش خلوت کردهاید و از سختی زندگی به راحتی و خوشگذرانی رسیدهاید. به همین سبب آنچه را که حفظ کرده بودید، از دست دادید و آنچه را که فرو بردید، استفراغ کردید. پس بدانید! «اگر شما و هر که در زمین است کافر شود، خدای تعالی بینیاز از همگان است.»
🔸صدیقه طاهره(س) بر بالای منبر مسجدالنبی و در مقابل انظار مهاجر و انصار فریاد برآورد: «خس و خاشاک نفاق در شما پدیدار گشته، لباس دین در میانتان کهنه شده... کبک باطل، خواندن آغاز کرده... شیطان از مخفیگاه خود به میان شما سرک کشیده و میبیند که ندایش را پاسخ میدهید و...» پاسخ خواص آن روزگار اما،جواب های چند پهلو بود... امروز اما، در عصر بعثت دوباره، بار دیگر شیطان بزرگ از درد جیغ بنفش میکشد و به عصبانیت، اعوان و انصارش را به یاری میطلبد... این روزها، در عصر خمینی و خامنهای اما، فاطمیون زمان، به شیطان امان نمیدهند و به پای جان در این طریق ایستاده اند. همه جا، نام تو را بر زبان دارند و از ژرفای دل بر این باور که «بیهمگان به سر شود، بی تو به سر نمیشود».
🔸 اگر دیروز فریادها و درد و دل های فاطمه(س) شنیده نشد، امروز اما لشکری سترگ از فرزندان انقلابی اش معادلات قدرت جهانی را بهم ریخته اند. امروز فاطمه مادری می کند. او برای تمامی بر و بچه های مقاومت مادری می کند. آری چه زیبا گفت آن مداح؛ اُم المقاومه یا فاطمه. هنوز فرزندان انقلابی فاطمه در پی انتقام سیلی مادر خویش هستند، مگر نبود که پُشت پیراهن هایشان می نوشتند می روم تا انتقام سیلی مادر بگیرم؟! امروز فرزندان مکتبی فاطمه از یهودیتی انحرافی انتقام می گیرند که به واقع اینان به صورت چون گُل فاطمه سیلی زدند، امروز صدای فاطمیون در عالم پیچیده است و فردا از آن آنان است، به اذن و مدد اُم المجاهدین فاطمه زهرا.
زیبا گفت آن شاعر؛
ای تا به ابد پشت و پناه سپاه دین
ای مظهر مجاهدت اُم المقاومه
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
586.mp3
32.52M
🎙️⭕ اگر فاطمه نبود...
⬅️ سخنرانی شنیدنی استاد رحیم پور ازغدی
@marghoomat
فاطمه(س) انقلابی تندرو!.mp3
12.6M
💢 فاطمه(س) انقلابی تندرو!
#استاد_قنبریان
@marghoomat
هدایت شده از مجموعه گرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از مجموعه گرا
🖇 #گراپلاس
🔻کوخ فاطمه!
🔸تاریخ را که ورق می زنیم، مبارزین عدالتخواه و ظلم ستیز را که می بینیم، صدای تظلم خواهی و فریاد بر سر مستکبرین و متفرعنین عالم را که می شنویم؛ همه یک خاستگاه دارد. کوخ. کوخ، مبارز پرور است. کوخ، حُر پرور است. کوخ، آدم ساز است. کوخ، فریاد ابوذر می آفریند، کوخ، به سرِ دار رفتن میثم را مشق می کند، کوخ، دستگاه تولید خمینی است. کوخ، ترس ستیز است. کوخ، نفسانیات را ذبح می کند.
🔹کوخ، به ما هو کوخ موضوعیت دارد. کوخ بزرگ است چون انسان بزرگ عَرضه می کند. کوخ بر سر کاخ و اهالیاش خراب می شود. ولو آنکه به ربذه تبعید شوی، ولو آنکه به دار نخل آویزان شوی، ولو آنکه به گودی قتلگاه خوانده شوی.
🔸همهی کوخها یکطرف، کوخِ فاطمه طرفی دیگر. چه کوخی. کوخی که علی ساخته است و فاطمه مدیریتش می کند. کوخ زهرا عالمی را بهم ریخته است. همان کوخ سوخته. کوخ زهرا بساط کفر و شرک و نفاق را بهم زده است. کوخِ فاطمه، بازی یزید آن روز و امروز را بهم زده است. کوخی که زینب از دل آن می روید و کاخ یزید را بر سرش فرو می ریزد. نوادگان این کوخ امروز نظم جهانی را بهم ریخته اند. خامنهای و خمینی را می گویم. کوخ فاطمه نور دارد، نورش امروز چشمان خودبزرگ پنداران جهانی را کور کرده است.
🔹سرنوشت عالم بدست اهالی کوخ است. کوخِ فاطمه. در این مسیر گاهی باید چون پدرِ کوخ صبری انقلابی و گاهی چون مادرِ کوخ، خروشی انقلابی پیشه کرد. از دل کوخِ فاطمه هر چه درآید؛ اشرافیت، عافیت طلبی، تساهل و تسامح، محافظهکاری، نشستن، خودخواهی و خودپرستی، تکاثر و سازش با التقاط و انحراف در نمی آید.
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
.
💠 شماره ۵۴۷ هفتهنامه ۹دی منتشر شد
👈 فردا روی دكههای مطبوعات
🔻گردنکلفتهای بانکی زیر تیغ نظارت
🔹ابلاغ قانون جدید بانک مرکزی یک گام به سوی اصلاح نظام بانکی
🔻تبرئه شریک طبری با اسناد جعلی
🔹ادعای وکیل سابق طبری و لزوم شفافسازی قوه قضائیه
🔸محو اسرائیل با الگوی فلسطینی
🔸 هویتسازی آمریکایی به سبک باربی و اوپنهایمر
🔸کودتای خزنده علیه عطاران
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ انتخابات در انحصار هیچ کس نیست!
🔸انحصارگرایی سیاسی یکی از ویژگی های مهم اصولگرایان و اصلاح طلبان است. اینان عاشق رای پادگانی اند. مردم و جریان انقلابی را عمله سیاسی میخواهند. سربازانی گوش به فرمان که هر موقع به آنان گفتند به چپ چپ و به راست راست اطاعت امر کنند!
🔸انحصارگرایی آقایان مدعی اصولگرایی دقیقا ادامه همان خطی است که امام نسبت به آن هشدار دادند. آن روز به تعبیر امام عده ای متحجر در پی آن بودند که 500 نفر پیرمرد ملا برای مردم و حزب الله تعیین تکلیف کنند، امروز هم چند ده نفر فرد و گروه و باند سیاسی میخواهند امیال و نظرات خود را به حزب الله عزیز حقنه و تحمیل کنند!
🔸انحصارگرایان دیگری را بر نمی تابند. هر شخص و گروهی که برای خود شأنیت تحلیل مستقل داشتن را قائل باشد با انواع و اقسام تخریبها و تهمت های سیاسی از صحنه به در می کنند. با پنهان شدن پشت مفاهیم مقدس و محترمی چون وحدت، ائتلاف های مبتنی بر قدرت و نه حقانیت را تئوریزه می کنند و به اسم اصولگرایی از اصول عبور می کنند و تئوری را فدای تاکتیک می کنند. هر آن کس هم که برنتابد این نظم منحط قدرت پرستانه را شق عصای مسلمین می نامند و با دستگاه رسانه ای شان مثل تریلی از روی آن رد می شوند!
🔸امروز جریان انقلابی باید تصمیم بگیرد. آیا برای این جریانهای سیاسی قشری،ندانمکار و کرسیپرست پشیزی ارزش قائل هست یا نیست؟ آیا می خواهد مثل برخی آقایان خود بزرگ پندار حقیقت را قربانی منفعت کند؟ آیا میخواهد باز هم مثل گذشته قواعد بازی سیاسی خودپرستانه و غیر توحیدی جماعت مدعی را بپذیرد و سر خویش مثل کبک زیر برف کند؟
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕️ فقط داشمشتیها و معمولی ها موندن!
🔹جای جای تاریخ اسلام و انقلاب را که ورق می زنیم، می بینیم که این توده های مختلف مردمی، مستضعفین، پابرهنگان و همان به قول خودمان « معمولی ها» بودند که نگذاشته اند پایه های ستون دین خدا متزلزل و ولی خدا تنها شود. خط شکن های خط مقدم مبارزه با کفر و شرک و نفاق نه آن سر به سجود گذاشته های صف اول نشین بلکه سربازان بی ادعایی بوده اند که تصمیم گرفتند فقط با یکنفر معامله کنند؛ الله. همان که فرمود:«إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم.»
🔹از صدر اسلام تا به امروز بار مبارزه به دوش کسانی است که بی هیچ چشم داشتی پیمان خون بسته اند. روزی با محمد (ص) و روزی دیگر با خمینی. از یاسر و سمیه تا طیب حاج رضایی و شاهرخ ضرغام. از جون و وهب تا مصطفی صدرزاده و ابراهیم هادی. این خط در همیشه تاریخ امتداد داشته است.
🔹مگر نه این است که اسلام را خون شهدای کربلا زنده کرد. یعنی خون جون، غلام ابیعبدالله که در تاریخ آمده است بدنش بوی ناخوش می داد یا خون وهب مسیحی که در عمرش یک رکعت نماز نخوانده بود و سر از تنش جدا کردند. خون اینان کاری کرد که خون بسیاری از بزرگان وقت شیعه و علما، یارای انجام دادنش را نداشت.
🔹در ایام یوم الله 9دی به سر می بریم. فتنه 88 را هم همین معمولی ها جمع کردند. مگر غیر از این است؟ در زمانه ای که اصلاح طلبان مدعی خط امام تیشه به ریشه نظام می زدند و بزرگشان با نامه بی سلام و والسلام شعله های این آتش را بر می افروخت و برخی مدعیان اصولگرایی با سکوت خائنانه شان دشمن قداره به دست را تقویت می کردند، امثال غلام کبیری ها و ستاری ها و ذوالعلی ها کف خیابان های تهران با خون خود سند رسوایی سران فتنه را امضا کردند. همان گمنام هایی که در کوران فتنه در هشت ماه نبرد خیابانی ابدان عزیزشان زخم برداشت و چند سال بعد بر اساس همان زخم ها در جبهه شامات پیکرشان شناسایی شد. رسول خلیلی را می گویم.
🔹9دی بغض فروخفته آدمهای «معمولی» بود که سالها خیانت «خود خاص پندار ها» را دیده بودند. معمولی ها فرزندان خود را یکی یکی و دوتا دوتا تقدیم انقلاب می کردند و خاص ها آقازاده های خود را راهی کشورهای خارجی برای تحصیل یا راهی نشستن به پشت میزهای مدیریتی می کردند.
🔹معمولی ها زبانشان در دفاع از خمینی و خامنه ای هیچ وقت لکنت نداشت اما خاص ها همیشه چرتکه انداختند تا حرف بزنند، معمولی ها همیشه خود را بدهکار می دانند و خاص ها همیشه خود را طلبکار و در پی آنند که سهم خود را از سفره انقلاب بردارند. معمولی ها سینه خود را محل اصابت تیرهای های زهرآگین خناسان می کنند تا امامشان آسیب نبیند و خاص ها اما ولی را سپر می کنند تا به نان و مال و زندگی شان خدای نکرده خدشه ای وارد نشود. خدایا مارو با معمولی ها محشور کن.
🔹 امام هم نگران بود که بزرگی و عظمت معمولی ها در میانه قیل و قال خاص ها گُم شود فلذا به سید حمید روحانی گفت باید انقلاب را از گفتار و رفتار اینان روایت کرد و نه مشتی اشباح الرجال که جز سر و صدا و خدم و حشم چیزی در آستین ندارند: «اگر شما می توانستید تاریخ را مستند به صدا و فیلم حاوی مطالب گوناگون انقلاب از زبان توده های مردم رنجدیده کنید، کاری خوب و شایسته در تاریخ ایران نموده اید. باید پایه های تاریخ انقلاب اسلامی ما چون خود انقلاب بر دوش پابرهنگان مغضوب قدرتها و ابرقدرتها باشد.»
🔹 گروه خونی خیلی از مدعیان و بزرگان اسمی اسلام و انقلاب از دیرباز به قیام و جنگ و جهاد نمی خورد و بار نهضت همواره روی دوش کسان دیگری بوده است. به قول حاج آقای مجتهدی تهرانی: "شب عاشورا، پهلوانها و داش مشتیها دور امام ماندند، مقدس مآب ها استخاره کردند بد آمد رفتند."
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۹دی سیزدهساله شد
👈 شماره ۵۴۹ هفتهنامه ۹دی فردا روی دكههای مطبوعات
🔻به وحدت شاخصمحور پایبند هستیم
🔹حمید رسایی مدیرمسئول هفتهنامه ۹دی در گفتگو با پایگاه خبری رجانیوز به مناسبت سالروز یومالله ۹دی
🔻فدایی اسلام ناب
🔹 تفکرات علامه مصباح به نفع چه جریاناتی نیست؟
🔻فرمانده مقاومت کارآمد
🔹 چرا گفتمان مقاومت به نفع ملتهاست؟
🔸اگر ۹دی نبود!
بازخوانی تحلیلی مدیریت فتنه ۸۸ و زمینهسازی خلق حماسه یومالله ۹دی
🔸پشتیبان خلّاق مقاومت
چند پرده از مجاهدتهای ۴۰ساله سردار شهید سیدرضی موسوی در سوریه و لبنان
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
⭕ مصباح و ساخت شکنی حزب الله
🔹به جرأت می توان استاد مصباح را از عناصر اصلی ساخت شکنی سیاسی حداقل در دو دهه اخیر دانست. اتفاقی که شروع آن در سال 84 و نمود های دیگر آن را می توان در انتخابات های سال 96، 92 و 90 جست وجو کرد. مقاطعی که در آن تفاوت ها و اختلافات مبنایی و تاکتیکی ایشان با جریان راست سنتی و یا همان اصولگرایی نمایان می شود. اختلافات و بعضا کینه هایی که روزی از لسان و عمل بزرگانشان آشکار می شود و روزی توسط اذناب و پادوهای رسانه ای شان.
🔹 استاد مصباح به وحدتشکنی متهم میشد و غرض از وحدت نیز «تسلیمشدن به فهرست شبانتخاباتی سهمیهبندیشده اصولگرایان» بود. استاد مصباح تا پایان عمر شریف خویش، در برابر این تحمیلهای مزورانه مقاومت ورزید و کسب کرسی و ارتقای منزلت را بر حقیقت و صلاحیت ترجیح نداد. تفکری که خروجی اش منجر به لیستها، دولتها و مجالسی ائتلافی و سهمیه ای می شود که هیچگونه چتر گفتمانی واقعی بر آن سایه نیفکنده است.
🔹تفکری که برای رسیدن به امیالش حتی حاضر است رهبری را هم هزینه کند تا خود هزینه نشود، اما مصباح تمام وجودش را محلی برای اصابت آماج تیرها کرده بود، تیرهایی که حاضر بود به قلبش بخورد اما به سینه ولی اصابت نکند. یکبار از رهبری برای خود خرج نکرد بلکه خود را خرج رهبری کرد.
🔸ایشان وحدت معطوف به نشستن بر کرسی قدرت را نفی می کردند. به وحدت گفتمانی آری می گفتند و به وحدت قبیله ای حمله می کردند. کنش سیاسی را ره توشه قبر و قیامت خود می دانست و عالم سیاست را دکان نمی دید. او خلوص گرایی را پیشه خود کرد تا مثل امروزی اصولگرایی دچار انفعال، سردرگمی و چندپارگی نباشد. آری، هنگامی که مدار فکری مستحکم و اصولی وجود نداشته باشد دچار تشتت می شوی و آنقدر زاویه ها افزایش می یابد که از دل ما، دیگری می تولد می شود.
🔸او انتخابش اصیل ترین ها بود، اصالت فروشی نمی کرد، اصیل گزینی او در برابر گشاده دستی، حمل بر صحت، سهمیه بندی و ائتلاف های تاکتیسینی و عملگرایانه قرار داشت. دوزیست گرایی، ابن الوقت بودن و کاسبی سیاسی نقطه مقابل اندیشه سیاسی او بود. مصباح دهه 50 و 60 با مصباح دهه 80 و 90 چه فرقی می کند؟ مصباح اگر روزی طلای همسرش را برای منتخب شدن اصلح فروخت، همان مصباح منتخب اصلح دیروز را برای امروز رسوا ساخت و انحرافش را فریاد زد.
🔹جریان اصولگرایی مصباح را بر نمی تافت. حتی بعد از ارتحالش حاضر نشدند در برابر هتاکی های آن نوچه بددهنشان حرفی بزنند. نه ولایتی، نه مصباحی مقدم، نه حداد، نه قالیباف، نه باهنر، نه صفار، نه پورمحمدی، نه روحانیت مبارز، نه جامعه مدرسین و نه جمنا و نه شانا. توهین هایی که در تاریخ معاصر تابحال به هیچ کدام از علمای شیعه ما نشده بود. دیدند و شنیدند و رفتند.
🔸اصولگرایان وجودشان، در حکم اصول موضوعه و مقولۀ غیرقابل مناقشه بوده و هست. منهای بزرگ در جریان اصولگرایی، استدلالستیز و اقتدارمآب هستند و به هیچ قیمتی از خودشان درنمیگذرند. در اینجا، گفتگو بیمعنی میشود. استاد مصباح، این پیشفرض مستبدانه و انگاره نامومنانه را برنمی تافتند.
🔹مصباح به ما ساخت شکنی را آموخت ولو آنکه تورا شق عصای مسلمین بخوانند، او به ما نفی تئوری سقیفه مآبانه انتخاب صالح مقبول را آموخت ولو آنکه تو را وحدت شکن بخوانند، حال حزب الله هست و تصمیم نهایی. مرد میدان، تنهاوتنها، جوان مؤمن انقلابی است که خویش را نمیبیند و برای این جریانهای سیاسی قشری، ندانمکار و کرسیپرست پشیزی ارزش قائل نیست. کسانی که حقیقت را قربانی منفعت نمی کنند.
🔸نیروهایی که وارد بازی سیاسی خودپرستانه و غیر توحیدی آن جماعت خود بزرگ پندار نمی شوند. واقعیت و ساخت برساخته آقایان را می توان شکست. می توان به اندک سالاری و خود سالاری شان پایان داد و معادلات چهره های سیاسی تثبیت شده اما بی خاصیت سیاسی را بهم زد. به شرط آنکه حزب الله همچون مصباح قیام کند و شهید تهمت شدن را با جان و دل پذیرا باشد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
ای خدای کعبه.mp3
2.5M
🔺ای خدای کعبه،
این مردمی را که همهی عمر هر صبح و شام در جهان رو به خانه تو دارند، رو به خانه تو میزیند و رو به خانه تو میمیرند...
قربانی #جهل_شرک
و در بند #جور_نمرود مپسند!
🔺و تو ای محمد،
پیامبر بیداری و آزادی و قدرت
در خانهی تو حریقی دامن گستر درگرفته است و بر سرزمین تو سیلی بنیان کن از غرب تاختن آورده است!
و خانوادهی تو دیری است که در بستر سیاه ذلت به خواب رفته است!
بر سرشان فریاد زن، «قُم فَأنذِر»؛ بیدارشان کن...
🔺و تو ای علی،
ای شیر، مرد خدا و مردم، رب النوع عشق و شمشیر...
تو ستمی را بر یک زن یهودی که در ذمهی حکومتت میزیست تاب نیاوردی،
و اکنون مسلمانان را در ذمهی #یهود ببین و ببین که بر آنان چه میگذرد!
🔺ای صاحب آن بازو که یک ضربهاش از عبادت جن و انس برتر بود!
ضربهای دیگر...
#علی_شریعتی
@marghoomat
هدایت شده از کنشــگر
34.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 چه بر سر جنبش دانشجویی آوردهاند؟!
🔰 برشی از گفتگوی اساتید و مهمانان برنامه پیرامون عوامل سیاست زدایی از جامعه، دانشگاه و دانشجو
➖ دکتر محمد فدایی:
جنبش دانشجویی امروز به این مبتلاست که سطح دشمنی اش به شدت کاهش پیدا کرده است...
➖حجت الاسلام حمزه وطن فدا:
وقتی سیاست از معنا (که همان تحقق حاکمیت الله است) تهی میشود، میشود همان سیاست منفی که ذهن عرفی میشناسد و میگوید من از سیاست متنفرم و برویم سمت دین...
➖علی ریاحی پور:
سه جریان در غیر سیاسی شدن دانشگاه ها موثر بوده اند: اصلاحات ، اصولگرایی و جریان مسئله محوری...
➖امین حیدرلو:
در تقسیم بندی آقای ریاحی پور یک عنوان را نباید فراموش کرد که اصول گرا و اصلاح طلب هم ندارد و آن هم جریان های امنیتی هستند...
➖خانم رضایی:
یکی از مهم ترین علل وضع فعلی جریان دانشجویی ضعف مبانی هست که اگر این مبانی به ایمان برسد در ساخت عمل موانع را از سر راهش بر میدارد...
➖محمد اسکندری:
در دوران مدرنی که فردیت در جامعه موج میزند، ما توقع داریم یک جریان دانشجویی چپ دائم کف خیابان داشته باشیم...!
➖حسین فیضی:
رویکردهایی مثل مطالبه گری پارتیزانی ، اندیشکده ای و... وقتی به جای رویکرد گفتمان سازی اولویت یک شدند جریان دانشجویی دچار انحراف شد...
💠 موضوع برنامه: جنبش دانشجویی و امر سیاسی
🔸 لینک مشاهده فیلم کامل برنامه :
قسمت اول
قسمت دوم
✳️ کنشـگر؛ محفل اندیشهورزی جنبش دانشجویی
🆔 @koneshgar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دعوای اصلی همین نقطه است. تهدید زدایی یا تنش زدایی. این وری و اون وری، چپی و راستی، اصلاح طلبی و اصولگرایی و... ام ندارد. هر چقدر از تهدید زدایی فاصله بگیرید دچار تنش بیشتر خواهید شد. این یک منطق مسلم و حتمی در صحنه روابط بین الملل است.
#سعید_جلیلی
@marghoomat