💢آیا می شود مدام گناه و سپس توبه کرد؟
درست است که انسان هرگاه گناه کند و بعد توبه،خداوند ارحم الراحمین او را میبخشد اما:
✍امام خمینى (قدس سره) مى فرماید: شخص توبه کار پس از توبه آن صفاى باطنى برایش باقى نمى ماند.
چنان كه صفحه كاغذى را اگر سیاه كنند و باز بخواهند جلا دهند البته به حال جلاى اولى بر نمى گردد.یا ظرف شكسته اى را اگر اصلاح كنند باز به حالت اولى مشكل است برگردد. بسیار فرق است بین دوستى كه در تمام عمر، با صفا و خلوص با انسان رفتار كند با دوستى كه خیانت كند و پس از آن معذرت بخواهد.
💥بنابراین ، انسان باید حتى الامكان گناه نكند و اگر خداى نخواسته گناه كرد هر چه زودتر در صدد توبه و علاج برآید...
📚اربعین حدیث،امام خمینى،ص۲۳۳
@margo_akherat
16.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نیم ساعت آخر عمر
حاج الاسلام حسینی قمی
🌹دنیای مرگ و آخرت👇
🍃🌸{@margo_akherat}🌸🍃
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
✍امام صادق (علیهالسلام):
پس شيعه امام زمان (عج)، چون خواستار حاکميت اهل بيت(ع) است، آن هم به امامت امام زمان (عج)، بايد هميشه برای تحقق اين دولت دعا کند...
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
📚بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۱۴۳
@margo_akherat
🍃جزای اعمال🍃
🔸یکی از اصحاب موسی بن جعفر علیهما السلام به آن حضرت عرض کرد: یک نفر کافر است و از برخی از مسائل غیبی خبر میدهد. امام کاظم علیه السلام او را احضار نمود و فرمود: تو چگونه از غیب خبر میدهی؟ او گفت: من با خواسته نفس خود مخالفت میکنم از این رو میتوانم از غیب خبر بدهم. امام علیه السلام فرمود: آیا نفس تو مایل است که مسلمان شوی؟ عرض کرد: مایل نیستم که مسلمان شوم. امام علیه السلام فرمود: با نفس خود مخالفت کن و مسلمان شو. پس او پذیرفت و مسلمان شد.
چون روز دیگر نزد امام علیه السلام آمد و امام از او سؤالات غیبی نمود نتوانست پاسخ بدهد. پس گفت: تعجّب است که قبل از مسلمان شدن قدرت بر غیب گویی داشتم و اکنون که مسلمان شدهام از آن عاجز مانده ام؟!
امام علیه السلام به او فرمود: هنگامی که تو کافر بودی پاداش مجاهده و مخالفت با نفس تو در دنیا داده میشد، و پاداش آخرتی نداشتی و لکن اکنون که مسلمان هستی قابلیّت پاداش آخرتی پیدا کردی و خداوند پاداش مجاهده با نفس را در آخرت به تو خواهد داد و این پاداش برای تو بهتر و فروان تر میباشد. [۱]
مؤلّف گوید: کافر چون نمی تواند قصد قربت کند و عمل خود را برای خدا انجام بدهد، پاداشی در آخرت نخواهد داشت چرا که خداوند میفرماید: ﴿فَمَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا یُشْرِکْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَدا﴾ [۲]
از سویی خداوند پاداش هیچ عمل کننده ای که خدمت و احسانی به مردم نموده باشد را ضایع نخواهد نمود و اگر او مؤمن نباشد خداوند پاداش او را در دنیا قرار خواهد داد چنان که میفرماید: ﴿إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ إِنَّا لا نُضیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلا﴾.
📗📗📗📗
[۱]: . چهل حکایت: ص۶۵.
[۲]: . آخر سوره کهف.
@margo_akherat
♨ احترام مهمان
✍امام حسن عسکری (علیه السلام) فرمود پدر و پسری که از دوستان و برادران ایمانی امام علی (علیه السلام) بودند، بر آن حضرت وارد شدند. امام علی (علیه السلام) بلند شد و آن دو را احترام کرد. در بالای مجلس نشاند و خود در مقابل آنها نشست و دستور داد غذا بیاورند. غذا آوردند و آن دو میل کردند. سپس قنبر طشت و تنگ چوبی (آفتابه لگن) و حوله برای خشک کردن دست آورد و خواست به دست مرد آب بریزد.
امیرالمؤمنین برخاست و تنگ را گرفت تا خود آب بریزد. مرد مهمان خود را به زمین انداخت و گفت یا امیرالمؤمنین، تو آب به دست من بریزی و خدا در آن حال مرا ببیند؟! حضرت فرمود بنشین و دستت را بشوی. همانا خداوند عزوجل تو را و نیز برادرت را می بیند، برادری که نسبت به تو تشخص و فاصله ای برای خود قائل نیست و تو را خدمت می کند.
مرد در جای خود نشست و حضرت قسمش داد که دستش را راحت بشوید، مثل اینکه قنبر آب می ریزد. پس از آن که مرد دستش را شست، حضرت تنگ را به دست محمد حنفیه داد و فرمود فرزندم، اگر این پسر همراه پدرش نیامده بود، من خود آب به روی دستش می ریختم، و لیکن خدای عزوجل اجازه نمی دهد که بین پدر و پسر در یک محل به طور مساوی برخورد شود. پدر روی دست پدر آب ریخت، اینک پسر هم روی دست پسر آب بریزد.
محمد حنفیه روی دست پسر آب ریخت. در پایان، امام حسن عسکری (علیه السلام) می فرمایند هر کس در این کار علی (علیه السلام) را پیروی کند شیعه واقعی است.
📚 بحارالانوار، ج41، صفحه 55
@margo_akherat
امام رضا علیه السلام:
هر اندازه بندگان گناهانی جدید انجام دهند که پیش از آن انجام نمیداده اند
خداوند نیز بلاهای جدیدی که پیش از این نمیشناخته اند برای آنان پدید می آورد
@margo_akherat
🌼گنـاه کبیـره چیـست؟
❶ هر گناهی که در قرآن و حدیث، به کبیـره بودن آن تصریح شده باشـد. این قسم متجـاوز از چهـل گنـاه است که در اخبـار اهل بیـت علیهمُالسلام تصریـح شـده است.
❷ هـر معصیتـی که در قـرآن مجید یا سنت معتبره، وعده آتـش بر ارتکاب آن به طور صریح رسیـده باشد، یا اینکه ضمنا باشد. مثـل فرمایش پیغمبر صلےاللهعلیهوآلهوسلم: « مَنْ تَرَکَ الصَّلاةَ مُتَعَمِّداً فَقَدْ بَرِئَتْ مِنْهُ مِلَّةُ الْاِسْلام» هرکس نماز را بطور عمدی ترک کند. از اسلام به دور است. (جامعالاحادیث،ج۴،ص۷۴) که وعده عذاب در این روایت، به کنایه است نه به صراحت و دلیل این مطلب، روایات کثیره ای است که حضرت باقـر و حضرت صادق علیه السلام فرمودهاند که: «گنـاه کببـره» ، هر گناهی است که خـدای متعـال وعـدهی آتش بر آن داده باشـد.
❸ هـر گناهی که در قرآن یا سنت معتبره، از گناهی که کبیـره بودنش مسلّم است، بزرگتر شمرده شود، آن هم کبیـره هست. مثلا «قتـل نفس» ، از جمله گناهانی است که کبیره بودنش، به هر دو راه گذشته ثابت گردیده است. حال اگر در قـرآن مجید یا سنتی که معتبر است تصریح شود که فلان گنـاه از «قتـل نفس» بزرگتر است، آن گناه هم کبیره مےشود؛ مانند «فتنه کردن» که در قرآن مجید مےفرماید از «قتـل» بزرگتر است. « وَالْفِتْنَةُ اَکْبَرُ مِنْ الْقَتْلِ » فتنه کردن از قتل بزرگتر است.(سوره بقره، آیه ۲۱۷). پس یقینا فتنه هم از گناهـان کبیـره اسـت.
❹ هـر گناهـی که نزد مُتدینین و متشرعین ، بزرگ شمـرده شود؛ بطوری که یقین حاصـل شود که بزرگی آن، منتهی به زمان معصوم مےگردد، مانند نجس نمودن مسجد از روی علم و عمد به قصد هتک احترام خانه ی خدا، یا پرتاب کردن و انداختن قرآن مجید به قصد هتک آن و غیره.
📚 بررسی گناهان کبیره در مواعظ و کلام حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) ص ۱۵ و ۱۶
@margo_akherat
💎سخنانی ارزشمند وتامل برانگیز امام علی (ع) برای #مردم_هر_زمان!
👈🏻ای مردم، در روزگاری کينه توز و پر از ناسپاسی وکفران نعمتها، صبح کرده ايم،
👈🏻که نيکوکار، بدکار به شمار میآيد،
👈🏻وستمگر بر تجاوز وسرکشی خود میافزايد ..
👈🏻نه از آنچه ميدانيم بهره میگيريم،
و نه از آنچه نمیدانيم، میپرسيم،
👈🏻و نه از هيچ حادثه مهمی تا به ما فرود نيايد، میترسیم ..
👈🏻ای مردم بايد دنيای حرام در چشمانتان از پر کاه خشکيده، و تفالههای قيچی شده دامداران،
بی ارزشتر باشد،
👈🏻از پيشينيان خود پند گيريد، پيش از آنکه آيندگان از شما پند گيرند،
👈🏻اين دنيای فاسد نکوهش شده را رها کنيد،زيرا مشتاقان شيفتهتر از شما را رها کرد.
گلچینی از #نهج_البلاغه
@margo_akherat
🔹شیعیان متوجه شرایط #حساس عصر غیبت باشند!
🔰 بیانات حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مدظله:
🔹بدانيد عصر غيبت، عصر #امتحان و آزمايش، عصر تمحيص و تخليص است. سعادتمندان و مؤمنانی را كه در ايمان، ثابت قدم میباشند و در اين مكتب انسانساز غيبت، خود را میسازند...
حوادث گوناگون، فشارها و سختیها تكان نمیدهد؛ ايمانشان را متزلزل نمیسازد و مانند #كوه در برابر بادهای تند و شديد، پايدار و برقرارند و از افراد سست ايمان و ضعيف الاراده، جدا و #ممتاز میگردند.
👈هر چه تمسّك به دين و دينداری دشوارتر شود و با انواع محروميتهای ظاهری توأم گردد، #ايمان و تعهّد آنها قویتر میشود...
🔸 در آن شرايط بر حسب بعضي روايات، تا آنجا نگهداری دين، سخت و دشوار میگردد كه مانند نگهداشتن آتش در كف دست میشود، يا چنان كه در حديث ديگر است:
برای صاحب اين امر [امام مهدی عليه السّلام] غيبتی است و كسی كه بخواهد دينش را حفظ كند، مانند آن است كه قصد نگهداری درخت خارداری را در دستش دارد.
📚 الغيبة نعمانی، ص۱۱۲
@margo_akherat
💢 #آخرالزمان
✅حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) در آخرین روزهای زندگی و در حجّهالوداع، فرمودند:
👈از نشانه هاى نزديك شدن #قيامت:
🔰تباه ساختن نماز،
🔰 پيروى از شهوتها،
🔰 تمايل به هوسها،
🔰 بزرگداشت ثروت
🔰 و فروختن دين به دنياست.
🔹در آن شرايط، همچنان كه نمك در آب حل مىشود، قلب مؤمن در درونش آب مىشود؛ به خاطر منكراتى كه مىبيند و توانِ تغيير دادن وضعیت را ندارد.
@margo_akherat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️گناه و کثافت کاری در آخرالزمان
🔴هر چی پولدارتر باشی بیشتر توی چشمی
الآن اینجوری شده...آدمای احمق در دنیا به کارای احمقانشون معروفن و مردم اونا رو الگوی خودشون قرار میدن..دیگه ملاک عقل ، به ثروت و کارای احمقانه شده نه عقل واقعی و الهی.
در روایات هست که افراد نادان و احمق به نادانی خودشون پیش مردم معروفن..
خیلی از مردم تمام بازیگرای ایرانی و خارجی و انواع گوشی و ماشین و فوتبالیستا و ... میشناسن، اما در مورد اصول اعتقادات دینی هیچی نمیدونن!!
🌹دنیای مرگ و آخرت👇
🍃🌸{@margo_akherat}🌸🍃