eitaa logo
مرکا
260 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
3.3هزار ویدیو
17 فایل
دوست داری مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی ومعرفتی همه رایک جا داشته باشی؟ https://eitaa.com/marka39 وارد زیلینک زیرشو👇👇👇 https://zil.ink/marka39 ارتباط با ادمین @marka25
مشاهده در ایتا
دانلود
دوستان لطفا کانالهای ما در دیگر شبکه های اجتماعی را دنبال بفرمائید.👇👇👇 https://zil.ink/marka39
دوستان لطفا کانالهای ما در دیگر شبکه های اجتماعی را دنبال بفرمائید.👇👇👇 https://zil.ink/marka39
افزایش مخالفت قانونگذاران آمریکایی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی دینیاریان/ در پی ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، برخی از سیاستمداران آمریکایی به ویژه در میان دموکرات ها به منتقدین برخی از سیاست اسرادیل تبدیل شده اند. در جدیدترین نمونه از این انتقادات، چند عضو مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که در زمان سخنرانی رئیس رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا حضور نخواهد داشت این رویداد را تحریم خواهند کرد. «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی قرار است در تاریخ 19 ژوئیه در کنگره آمریکا سخنرانی کند. وی به دعوت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به این کشور سفر خواهد کرد. دیدار رییس رژیم صهیونیستی با جو بایدن، در حالی انجام خواهد شد که اختلافاتی میان رییس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی بروز کرده است. به همین دلیل، بایدن هنوز از بنیامین نتانیاهو در دور جدید نخست وزیر وی، برای دیدار از کاخ سفید دعوت بعمل نیاوره است. روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» در این زمینه نوشت: دعوت بایدن از هرتزوگ برای سفر به واشنگتن برای دومین بار در کمتر از یک سال نوعی به چالش کشیدن نتانیاهو است که از زمان تصدی مجدد پست نخست وزیری هنوز نتوانسته به آمریکا سفر کند. پیشتر «بنی گانتس» وزیرجنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفته بود که نتانیاهو روابط بین تل آویو و واشنگتن را بحرانی کرده است. دراین شرایط ، سفر هرتزوگ رئیس‌ رژیم اسرائیل به آمریکا چالش برانگیز شده است. تسهیل شهرک‌ سازی‌ها در سرزمین های فلسطینی، موضوعی است که تنش هایی را میان دولت بایدن با دولت فوق افراطی نتانیاهو افزایش داده است. پیش از این، 12 گروه یهودی آمریکایی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول حملات خشونت آمیز شهرک نشینان به فلسطینی ها در کرانه باختری اشغالی دانستند و در بیانیه ای، رویکرد نتانیاهو را محکوم کرده بودند. برخی از اعضای دموکرات کنگره آمریکا از این سفر ناخشنود هستند و عملا برخی، همچون چون ایلهان عمراعلام کرده اند سخنرانی هرتزوگ در نشست مشترک کنگره امریکا را تحریم می کنند. ایلهان عمر در توئیتی نوشت: سخنرانی هرتزوگ در کنگره آمریکا مصادف با تعهدات داده شده به نام راست ‌گرایانه ترین حکومت در تاریخ اسراییل برای سرکوب امیدهای فلسطینی‌ها در جهات ایجاد یک دولت مستقل است. جمال بومن نماینده جناح ترقیخواه حزب دموکرات نیز از جمله قانونگذارانی است که گفته می شود احتمالا قصد تحریم شرکت در سخنرانی رییس رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا را دارد. وی گفت: ایالات متحده در پاسخگو کردن و ارتقای وضعیت حقوق بشر برای فلسطینیان نقش مهمی دارد. الکساندریا اوکازیو- کورتس دیگر عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز تاکید کرد که هیچ قصدی برای شرکت در سخنرانی هرتزوگ ندارد. از سوی دیگر، موضوع تغییرات مناقشه برانگیر قضایی در فلسطین اشغالی به تنش ها در روابط آمریکا با این رژیم دامن زده است. هدف تغییرات قضایی که نتانیاهو مدعی آن شده، کنترل انتصاب قضات دیوان عالی توسط دولت، عنوان شده است. همچنین دولت صهیونیستی این امکان را خواهد داشت تا تصمیمات دادگاه عالی این رژیم را بر اساس یک اکثریت ساده پارلمانی، از اعتبار بیندازد. پیشنهادات دولت نتانیاهو برای ایجاد تغییرات در نظام قضایی موج برپایی تظاهرات گسترده چند صد هزار نفری در سرتاسر فلسطین اشغالی شود که اغلب با خشونت آشکار پلیس و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی سرکوب شده اند. طی ماه های اخیر، بایدن و مقامات کاخ سفید بارها مخالفت خود را با تغییرات قضایی در فلسطین اشغالی اعلام کرده اند، اما در مقابل، نتانیاهو و اعضای کابینه فوق افراطی وی، این گونه مخالفت ها را مصداق دخالت در امور داخلی رژیم صهیونیستی توصیف کرده اند. این وضعیت، اختلافاتی را میان دو طرف ایجاد کرده است. هر چند که در کلیت، آمریکا همچنان حامی و پشیبان کامل قانون شکنی ها و جنایات اسراییلی ها باقی خواهد ماند.
40.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ جهاد اکبر و مراتب تحقق آن از دیدگاه امام خمینی رحمه الله 🎤 ❇️ شهرستان آمل( ابیاک محله ) ۲۱ تیر ۱۴۰۲ 📥دریافت سایر کیفیت ها👇 https://www.aparat.com/v/1RWAV 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 https://eitaa.com/markaa کانال متنوع سیاسی.فرهنگی.اجتماعی.خبری.مرکا
✅واکنش نمایندگان مجلس به موضوع برکناری معاون سیاسی وزیر کشور 🔸مهرداد ویس‌کرمی نماینده خرم‌آباد: اصرار کردن بر برکناری معاون وزیر کشور به صلاح نیست و به نظر من نوع ورود مجدد آقای قالیباف به این موضوع دقیق نبود/ آقای وحیدی هیچ قولی برای برکناری معاون سیاسی به نمایندگان نداد 🔸هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر: امضای خود برای استیضاح وزیر کشور را پس گرفتم به این دلیل که استیضاح وزیر کشور به برکناری معاون سیاسی تنزل یافته است/ دعوای بین دولت و مجلس بر سر معاون سیاسی را به صلاح نمی‌دانم. 🔸ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد: به نظر من اینگونه رفتارهای سیاسی مجلس در مورد معاون سیاسی وزیر کشور و اینکه اگر برکنار نشود وزیر استیضاح خواهد شد، به هیچ وجه به مصلحت کشور و مردم نیست/ این گونه مواضع احساسی و وجود اختلاف و دودستگی بین مجلس و دولت انسجام دو قوه را خدشه دار می‌کند و این مسئله به مصلحت کشور نیست 🔸فریدون عباسی نماینده کازرون:نمایندگان حق عزل و نصب مدیران دولتی را ندارند و این یک قانون است که عزل و نصب در سلسله مراتب دولتی صورت می‌گیرد. 🔸میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز: جابجایی و انتخاب معاونان جزو اختیارات وزیر است و نمایندگان باید این موضوع را به خود دولت واگذار کنند که باعث ایجاد چالش بین دولت و مجلس نشود/ پیگیری برخی از نمایندگان در این مسأله در آستانه انتخابات مجلس، حاشیه‌ساز خواهد شد 🔸سلمان اسحاقی نماینده قائنات: رهبر معظم انقلاب بارها به این نکته تاکید فرمودند که نمایندگان در انتصابات دخالت نکنند/ دولت از ظرفیت مشورتی نمایندگان در همه جا استفاده کرده است و ما نیز باید تلاش کنیم این جایگاه شرعی را حفظ کنیم و به جایگاه غیرشرعی دخالت در انتصابات اصرار نورزیم. 🇮🇷 اخبار مجلس شورای اسلامی مرکا:👎 این مواردعوامفریبی است واقعيت وپشت صحنه همونی است که قالیباف گفت و وزیرمتزلزل کشور درطی مدت وزارت کشور مجیزگوی بعضی ازنمایندگان تمامیت خواه برای حفظ جایگاه خود بودمتاسفانه چیدمان مدیران استانی وشهرستانی گواه این مطلب است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیرحیاوحجاب عالی دوستان لطفا کانالهای ما در دیگر شبکه های اجتماعی را دنبال بفرمائید.👇👇👇 https://zil.ink/marka39 - فریب #
دوستان لطفا کانالهای ما در دیگر شبکه های اجتماعی را دنبال بفرمائید.👇👇👇 https://zil.ink/marka39
دوستان لطفا کانالهای ما در دیگر شبکه های اجتماعی را دنبال بفرمائید.👇👇👇 https://zil.ink/marka39
دوستان لطفا کانالهای ما در دیگر شبکه های اجتماعی را دنبال بفرمائید.👇👇👇 https://zil.ink/marka39
دوستان لطفا کانالهای ما در دیگر شبکه های اجتماعی را دنبال بفرمائید.👇👇👇 https://zil.ink/marka39
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت رئیس قوه قضائیه از رئیس‌جمهوری که به قانون گفت مزخرف! اژه‌ای رئیس دستگاه قضا: 🔻زمانی که در دادگاه تجدید‌نظر بودم یکی از پرونده‌های مقامات سیاسی زیر دستم آمد. حکم دادگاه بدوی را تایید کردم و حکم و مستندات را برای رئیس‌جمهور وقت بردم. او هم در واکنش به توضیحات من در رابطه با مادهٔ ۳ قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، گفت: عجب قانون مزخرفی! مرکا:👎 اقای اژه ای ایکاش میگفتی ان رئیس جمهور مزخرف کی بود که قانون را مزخرف می‌دانست.
چرا ایران حکومت نظامی نکرد؟! 🔻به این سه خبر دقت کنید؛ ▪️اعلام حکومت نظامی در فرانسه؛ وضعیت حکومت نظامی از ساعت 22 آغاز می‌شود و تا 6 صبح ادامه دارد. کسی در این زمان حق تردد در خیابان‌ها را ندارد. ▪️مکرون به وزرای کابینه: هرکاری می‌توانید بکنید، فقط نظم و آرامش به فرانسه برگردد ▪️درخواست کمک فرانسه از رژیم صهیونیستی برای سرکوب اعتراضات 🔸حال این سه خبر که حکایت از وضعیت حادّ اجتماعی سیاسی فرانسه دارد را مقایسه کنید با ایام اغتشاش و آشوب در ایران چه در زمان فتنه کوی دانشگاه، چه در وقت فتنه 88 و چه در فتنه‌های اخیر... استیصال امروز مکرون در برقراری امنیت کشورش تصویر روح لیبرال دموکراسی در مقابل مردم‌سالاری دینی است. آنچه نظام سیاسی ایران عزیز را با نظامات مرسوم دنیا خصوصا غرب متمایز می‌کند همین مساله اعتماد به مردم و مردم‌سالاری دینی است. 🔸دقیقا برخلاف کشورهای غربی که در مواقع بحرانی برای کنترل وضعیت جامعه، حکومت نظامی اعلام می‌کنند، در ایران در مواقع بحرانی توده مردم به صحنه آمده و قضیه را فیصله می‌دهند. 🔸چرا در غرب مردم به خیابان نمی‌آیند؟! همین سوال نقطه کانونی تفاوت دونوع حکومت است. اگر سیاستمداران غربی کورسوی امیدی از حمایت مردمی برای خود می‌دیدند حتما آنها را به خیابان دعوت می‌کردند(همان کاری که ایران در کودتا علیه اردوغان در ترکیه به او پیشنهاد داد) اما آنها می‌دانند که اگر مردم بیشتری به خیابان بیایند وضعیت بغرنج‌تر خواهد شد درست برعکس ایران که چون آشوبگران از مردم نیستند با ورود مردم به میدان وضعیت آرام می‌شود. ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
متن کامل خطبه بسیار مهم امام حسین(علیه السلام) در منا دو سال قبل از واقعه عاشورا بسم الله الرحمن الرحیم   متن خطبه ی امام حسین(ع) در برابر علمای اسلام و صحابی معروف پیامبر(ص) در سرزمین منا ( دو سال قبل از واقعه عاشورا ) سلیم بن قیس می گوید، یک سال قبل از مرگ معاویه، حسین بن علی(ع) با عبدالله ابن عبّاس و عبدالله بن جعفر به حج رفتند، امام حسین(ع) مردان و زنان و یاران بنی هاشم و آن عده از انصار را که او و خاندانش را می شناختند جمع کرد. سپس چند نفر را فرستاد و فرمود: همة کسانی را که امسال از اصحاب پیامبر(ص) معروف به صلاح و عبادت اند به حج آمده اند، نزد من جمع کنید. در پی این دعوت بیش از هفتصد نفر ـ که بیشتر آنان از تابعین و حدود دویسـت نفـر از اصحـاب پیامبر(ص) بودند ـ در «منا» در خیمة آن حضرت گرد آمدند. امام در میان آنان برای ایراد خطبه برخاست و پس از حمد و ثنای الهی فرمود: اما بعد، این شخص طغیانگر (معاویه) دربارة ما و شیعیان ما اعمالی را روا داشت که دیدید و فهمیدید و شاهد بودید. می خواهم مطلبی را از شما بپرسم، اگر راست گفتم مرا تصدیق کنید و اگر دروغ گفتم مرا تکذیب کنید. [و بی تفاوت نمانید.] شمار را سوگند می دهم به حقّ خدا بر شما و حقّ رسول خدا(ص) و خویشاوندی من که با پیامبر شما دارم، چون از اینجا (به دیار خود) رفتید، این گفتار مرا عنوان کنید و همة شما در دیار خود از قبایلتان ـ آنان را که به آنها اطمینان دارید ـ دعوت کنید.1 آنگاه حضرت(ع) ضمن این گفتار، هیچ آیة قرآنی را که خداوند در شأن آنان نازل کرده بود نگذاشت مگر اینکه آن را خواند و تفسیر فرمود و نیز هر چه رسول خدا(ص) دربارة پدر و برادر و مادر خود و خاندانش فرموده بود نقل کرد، و در همة آنها اصحاب پیامبر (ص) می گفتند: آری، به خدا این سخنان را شنیدیم و شهادت می دهیم. و تابعین می گفتند: به خدا سوگند این سخنان را کسانی از صحابه که آنها را به راستگویی و امانت می شناسیم برای ما نقل کردند. حضرت(ع) فرمود: شما را به خدا قسم می دهم که این سخنان را برای هر کس که به او و دینش اطمینان دارید، نقل کنید. سلیم می گوید: از جمله سخنان امام حسین(ع) که دربارة آن، آنان را سوگند داد و یادآور شد، این بود که فرمود: شما را به خدا سوگند می دهم آیا می دانید که علی بن ابی طالب(ع) برادر رسول خدا(ص) بود، هنگامی که پیامبر(ص) بین اصحابش برادری پدید آورد، بین او و خودش برادری برقرار کرد و فرمود: تو برادر مؤمن منی و من برادر تو هستم در دنیا و آخرت؟! گفتند: آری به خدا. آنگاه فرمود: شما را به خدا سوگند می دهم، آیا می دانید که رسول خدا(ص) محل مسجد و منازل خود را خرید و ساختمان کرد، سپس در آنجا ده اتاق ساخت، نه اتاق برای خودش و یک اتاق که در وسط واقع شده بود برای پدرم، سپس درهایی که به مسجد راه داشت جز درب اتاق پدرم همه را بست. پس در این باره عده ای به سخن آمدند و پیامبر(ص) فرمود: من از طرف خودم درب منازل شما را بسته و درب منزل علی(ع) را باز نگذاشتم، بلکه خداوند مرا به بستن درهای منازل شما و گشودن درب منزل علی(ع) فرمان داد، بعد پیامبر(ص) همه مردم بجز علی(ع) را از خوابیدن در مسجد نهی فرمود، در مسجد و منزل او و در منزل رسول خدا(ص) جنابت رخ می داد از این رو در همانجا برای پیامبر(ص) و علی(ع) فرزندانی متولد شدند؟! گفتند: آری به خدا. و فرمود: آیا می دانید که عمربن خطاب علاقه داشت تا روزنه ای به اندازه چشمش از منزل خود به مسجد باز کند ولی پیامبر(ص) اجازه نداد، سپس سخن راند و فرمود: خداوند به من فرمان داده تا مسجدی پاک بسازم که جز من و برادرم و فرزندانش در آن سکونت نکنند؟! گفتند: آری به خدا. فرمود: شما را به خدا سوگند می دهم آیا می دانید که رسول خدا(ص) روز غدیر خم علی(ع) را به ولایت نصب کرد و فرمود: باید حاضران به غایبان برسانند؟ گفتند: آری به خدا. فرمود: شما را به خدا سوگند می دهم آیا می دانید رسول خدا(ص) در جنگ تبوک به علی(ع) فرمود: تو نسبت به من مانند هارون نسبت به موسایی و تو پس از من زمامدار هر مؤمنی؟ گفتند: آری به خدا. و فرمود: شما را به خدا سوگند، آیا می دانید که رسول خدا(ص) هنگامی که نصارای نجران را برای مباهله فراخواند جز علی(ع) و همسرش (فاطمه(س)) و دو فرزند او (حسن و حسین(ع)) را نیاورد. گفتند: آری به خدا. فرمود: شما را به خدا قسم می دهم، آیا می دانید پیامبر(ص) در روز خیبر پرچم را به دست علی (ع) داد و فرمود: پرچم را به دست کسی می دهم که خدا و رسولش او را دوست دارند و او نیز خدا و رسولش را دوست دارد، آنکه پی درپی (بر دشمن) یورش می برد و فرار نمی کند و خداوند خیبر را به دست وی فتح کند؟
گفتند: آری به خدا. فرمود: آیا می دانید که پیامبر(ص) او را برای ابلاغ آیات برائت فرستاد و فرمود: از سوی من کسی (پیام را) نمی رساند مگر خودم یا کسی که از من باشد؟ گفتند: آری به خدا. فرمود: آیا می دانید که رسول خدا(ص) بین او و جعفر و زید داوری کرده فرمود: ای علی، تو از منی و من از توام پس از من پیشوای هر مؤمنی. گفتند: آری به خدا. فرمود: آیا می دانید که او هر روز با رسول خدا(ص) خلوتی داشت و هر شب بر منزل پیامبر(ص) داخل می شد هرگاه می پرسید، پیامبر پاسخش می گفت و هرگاه سکوت می کرد، پیامبر(ص) خود آغاز سخن می کرد؟ گفتند: آری به خدا. فرمود: آیا می دانید رسول خدا(ص) او را بر جعفر و حمزه برتری داد، آن هنگام که به فاطمه(س) فرمود: تو را به بهترین خاندانم ـ که اسلامش از همه پیش تر، و بردباریش از همه بزرگ تر و دانشش از همه بیشتر است ـ تزویج کردم؟ گفتند: آری به خدا. فرمود: آیا می دانید که رسول خدا(ص) فرمود: من سرور همة فرزندان آدمم، و برادرم (ع) سرور همه عرب، فاطمه(س) سرور همه زنان اهل بهشت و دو فرزندم حسن و حسین(ع) دو سروران جوانان بهشتند؟ گفتند: آری به خدا. فرمود: آیا می دانید که رسول خدا(ص) به علی(ع) دستور داد تا او را غسل دهد و خبر داد که جبرئیل در غسل به او کمک خواهد کرد. گفتند: آری به خدا. فرمود: آیا می دانید که رسول خدا(ص) در آخرین لحظات خطبه ای که برای مردم خواند فرمود: من در میان شما دو چیز گرانبها می گذارم: کتاب خدا و عترتم، دامن آن دو را بگیرید تا هرگز گمراه نشوید. گفتند: آری به خدا. امام حسین(ع) هیچ مطلبی را که خدا در قرآن در شأن علی بن ابی طالب و خاندانش نازل کرد یا بر زبان پیامبرش جاری ساخته بود ـ نگذاشت مگر که آنان را پیرامون آن قسم داد و صحابه پیامبر(ص) می گفتند: آری به خدا شنیدیم و تابعین می گفتند: این سخنان را کسی که به او اطمینان داریم فلانی و فلانی برای ما نقل کرده است. سپس امام حسین(ع) آنان را قسم داد که آیا شنیده اند پیامبر(ص) فرموده: کسی که گمان دارد مرا دوست دارد و علی(ع) را دشمن، دروغ می گوید. مرا دوست ندارد کسی که علی را دشمن دارد. شخصی از پیامبر پرسید: چطور؟ فرمود: زیرا علی(ع) از من است و من از اویم، هر که او را دوست دارد مرا دوست داشته و هر که مرا دوست دارد خدا را دوست داشته است. هر که علی(ع) را دشمن دارد مرا دشمن دارد و هر که مرا دشمن دارد خدا را دشمن داشته است؟ گفتند: آری به خدا، شنیدیم. سخن امام حسین(ع) در امر به معروف و نهی از منکر ای مردم از آنچه خدا به آن اولیای خود را پند داده پند گیرید، مانند بدگویی او از دانشمندان یهود آنجا که می فرماید: «چرا دانشمندان الهی، آنان را از گفتار گناهشان باز نمی دارند؟» و می فرماید: «از میان بنی اسرائیل آنان که کفر ورزیدند لعن شدند» تا می فرماید: «چه بد بود آنچه می کردند.» و بدین سان خداوند آنان را نکوهش کرد، چون آنان از ستمگر میان خود کارهای زشت و فساد می دیدند و نهیشان نمی کردند به طمع آنچه از آنها به ایشان می رسید و از بیم آنچه از آن می ترسیدند، با اینکه خدا می فرماید: از مردم نترسید و از من بترسید.1 و می فرماید: مردان و زنان با ایمان دوستان یکدیگرند، به کارهای پسندیده وا می دارند و از کارهای ناپسند باز می دارند.2 خدا از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان تکلیف واجبی از خود، آغاز کرده است، زیرا می دانسته که اگر این فرضیه ادا شود و برپا گردد، همة فرایض ـ از آسان و دشوارـ برپا شوند، چه امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اسلام است همراه ردّ مظالم و مخالفت با ظالم و تقسیم بیت المال و غنایم، و گرفتن زکات از جای خود و صرف آن در مورد بسزای خود. سپس شما ای گروه نیرومند! دسته ای هستید که به دانش و نیکی و خیرخواهی معروفید، و به وسیلة خدا در دل مردم مهابتی دارید که شرافتمند از حساب می برد و ناتوان شما را گرامی می دارد و آنان که هم درجه شمایند و بر آنها حق نعمتی ندارید، شما را بر خود پیش می دارند، شما واسطة حوایجی هستید که از خواستارانشان دریغ می دارند و به هیبت پادشاهان و ارجمندی بزرگان در میان راه، گام برمی دارید. آیا همه اینها از آن رو نیست که به شما امیدوارند که به حقّ خدا قیام کنید؟ اگر چه از بیشتر حقوق خداوندی کوتاهی کرده اید از این رو حق امامان را سبک شمرده، حقوق ضعیفان را تباه ساخته اید و به پندار خود حقّ خود را گرفته اید. شما در این راه نه مالی خرج کردید و نه جانی را برای خدا که آن را آفریده به مخاطره انداختید و نه برای رضای خدا با عشیره ای درافتادید، آیا شما به درگاه خدا بهشت و همنشینی پیامبران و امان از عذاب او را آرزو دارید؟
ای آرزومندان به درگاه خدا! من می ترسم کیفری از کیفرهای او بر شما فرود آید، زیرا شما از کرامت خدا به منزلتی دست یافته اید که بدان بر دیگری برتری دارید و کسی را که به وسیلة خدا (بر شما) شناسانده می شود گرامی نمی دارید با اینکه خود به خاطر خدا در میان مردم احترام دارید، شما می بینید که پیمان های خدا شکسته شده و نگران نمی شوید با اینکه برای یک نقض پیمان پدران خود به هراس می افتید. می بینید که پیمان رسول خدا(ص) خوار و ناچیز شده و کورها و لال ها و از کار افتاده ها در شهرها رها شده اند و رحم نمی کنید، و در خور مسئولیت خود کار نمی کنید و به کسانی که در آن راه تلاش می کنند وقعی نمی نهید و خود به چاپلوسی و سازش با ظالمان آسوده اید. همه اینها همان جلوگیری و بازداشتن دسته جمعی است که خداوند را بدان فرمان داده و شما از آن غافلید. مصیبت بر شما از همة مردم بزرگ تر است، زیرا در حفظ منزلت علما مغلوب شدید، کاش (در حفظ آن) تلاش می کردید. این برای آن است که زمام امور و گذرگاه احکام (یعنی پست های کلیدی) به دست عالمان به خداست که بر حلال و حرام خدا امین اند و از شما این منزلت را ربودند و آن از شما ربوده نشد مگر به واسطة تفرّق شما از حقّ و اختلاف شما در سنت پیامبر(ص) با اینکه دلیل روشن بر آن داشتید. و اگر بر آزارها شکیبا بودید و در راه خدا هزینه ها (و تعهدها) را تحمل می کردید، زمام امور خدا بر شما در می آمد و از جانب شما به جریان می افتاد و به شما برمی گشت، ولی شما ظالمان را در جای خود نشاندید و امور خدا را به آنان سپردید تا به شبهه کار کنند و در شهوت و دلخواه خود راه روند فرار شما از مرگ و خوش بودن شما به زندگی دنیا که از شما جدا خواهد شد [آنان را بر این منزلت چیره کرده] بدین سان ضعیفان را به دست آنان سپردید که برخی را برده و مقهور خود ساخته و برخی را ناتوان و مغلوب زندگی روزمره کردند، در امور مملکت به رأی خود تصرف می کنند و با هوسرانی خویش ننگ و خواری پدید می آورند به سبب پیروی از اشرار و گستاخی بر خدای جبار! در هر شهری خطیبی سخنور بر منبر دارند که به سود آنان سخن می گوید، سرتاسر کشور اسلامی بی پناه مانده و دستشان در همه جای آن باز است و مردم بردگان آنهایند که هیچ دست برخورد کننده ای را از خود نرانند. آنها که برخی زورگو معاندند و برخی بر ناتوان سلطه گر و تندخویند، فرمانروایانی که نه خدا شناسند و نه معاد. شگفتا! و چرا در شگفت نباشم که دیار اسلامی در اختیار فریبکاری نابکار و مالیات بگیری ستمگر و فرمانروای بی رحم بر مؤمنان است، پس خدا در آنچه ما کشمکش داریم حاکم است و در آنچه اختلاف داریم داوری می کند. خدایا! تو می دانی که آنچه از ما سرزد، برای رقابت در فرمانروایی و نیز دسترسی به مال بی ارزش دنیا نبود، بلکه از آن روست که نشانه های آیین تو را بنمایانیم و سروسامان بخشی را در سرزمین هایت آشکار سازیم تا بندگان ستمدیدة تو آسوده گردند و به فرایض و سنن و احکام تو عمل کنند. و شما (ای مردم!) اگر ما را (در این راه مقدس) یاری نرسانید و در خدمت ما نباشید، ستمگران (بیش از پیش) بر شما نیرو گیرند و در خاموش کردن نور پیامبر شما بکوشند. خدا ما را بس است و بر او توکل داریم و به سوی او بازمی گردیم و سرانجام به سوی اوست. پی نوشت ها: ٭ برگرفته از فرهنگ جامع سخنان امام حسین(ع)،صص222ـ303. 1. سورة مائده (5)، آیة 44. 2. سورة توبه (9)، آیة
دوستان لطفا کانالهای ما در دیگر شبکه های اجتماعی را دنبال بفرمائید.👇👇👇 https://zil.ink/marka39
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان لطفا کانالهای ما در دیگر شبکه های اجتماعی را دنبال بفرمائید.👇👇👇 https://zil.ink/marka39
دوستان لطفا کانالهای ما در دیگر شبکه های اجتماعی را دنبال بفرمائید.👇👇👇 https://zil.ink/marka39