eitaa logo
مرکا
260 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
17 فایل
دوست داری مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی ومعرفتی همه رایک جا داشته باشی؟ https://eitaa.com/marka39 وارد زیلینک زیرشو👇👇👇 https://zil.ink/marka39 ارتباط با ادمین @marka25
مشاهده در ایتا
دانلود
15.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پاسخ ملا بختیار، عضو اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق به مجری شبکه ضد ایرانی: 📍چرا ایران در سلیمانیه اقلیم کردستان نفوذ دارد؟ 🔻وقتی آمریکا از فاصله چند هزار کیلومتری به اینجا آمده و نفوذ دارد، ایران که بغل گوش ماست چرا نفوذ نداشته باشد؟ 🆔 @Kavoshmedia
12.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام جام‌جهانی برای اسرائیل در بین تمام حواشی جام‌جهانی قطر، ابراز نفرت از رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین پیام‌های این رویداد بود 🔴 @fetne_bedare
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅اخراج هیئت سفارت آمریکا از مراسم فرماندهان شهید 🔹شرکت کنندگان عراقی در مراسم فرهنگی هنری که به مناسبت سومین سالگرد شهادت فرماندهان شهید(حاج قاسم و المهندس) در حال برگزاری است، با فریاد «آمریکا شیطان بزرگ است»، هیئت دیپلماتیک سفارت آمریکا در بغداد را که درصدد ورود به محل برگزاری این مراسم بود، اخراج کردند. 🔹جشنواره فرهنگی همزمان با سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی با استقبال گسترده شهروندان عراقی روبرو شده است. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
9.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹   | هنر در خدمت انقلاب 👈🏻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «هنر را در خدمت مفاهیم انقلابى باید قرار داد. مفاهیم انقلابى عالی‌ترین مفاهیمى است که به درد انسانها میخورد، به درد مردم میخورد؛ هنر را در خدمت این [مفاهیم] باید قرار داد. این بیش از آنکه خدمت به مخاطب و مستمع باشد، خدمت به خود هنر است که هنر در شبکه‌‌ى صحیحِ آبیارىِ معنوىِ افکار مردم قرار بگیرد. همین شعارهایى که مردم میدادند، همین حرفهایى که امام (رضوان ‌الله ‌علیه) فرمودند، همین خواسته‌ها و آرمانهایى که مردم دارند، همه قابل تجسّم و تجسّد است؛ یعنى میشود اینها را با شیوه‌‌ى هنرى، با زبان مخصوص هنر، تجسّم بخشید.۱۳۹۲/۱۱/۲۱ 🔹 رسانه KHAMENEI.IR این بخش از بیانات رهبر انقلاب را در کلیپ‌نوشت «هنر در خدمت انقلاب» برای نخستین‌بار منتشر میکند. 📥 کیفیت اصلی👇 https://khl.ink/f/51515
نگاهی به الگوی اسلامی رفتار شایسته با والدین سالمند در فرهنگ قرآن کریمتلنگر قرآن دربارۀ مراقبت از والدین سالمند قرآن در 4 آیه، به ما سفارش می‌کند تا با پدر و مادر خود به نیکی رفتار کنیم؛ اما در یکی از این آیات، در کنار سفارش کلی احسان به والدین، به کسانی که والدینشان به سن پیری رسیده‌اند، سفارشی جداگانه دارد که می‌توان به  الگوی اسلامی رفتار شایسته با والدین سالمند رسید نویسنده : ابوالقاسم شکوری زمان تقریبی مطالعه :3 دقیقه تاریخ : يکشنبه 1401/09/27 ساعت 10:29 در آیۀ 23 سوره اسری آمده: «وَقَضَى رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِیَّاهُ وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا إِمَّا یَبْلُغَنَّ عِندَکَ الْکِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ کِلاَهُمَا فَلاَ تَقُل لَّهُمَآ أُفٍّ وَلاَ تَنْهَرْهُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوْلًا کَرِیمًا؛ و پروردگار تو مقرر کرد که جز او را مپرستید و به پدر و مادر خود احسان کنید اگر یکى از آن دو یا هر دو در کنار تو به سالخوردگى رسیدند به آنها  «اوف» مگو و به آنان پرخاش مکن و با آنها سخنى شایسته بگوى». در این آیه خداوند یک دستور کلی به همگان داده و آن نیکی با والدین است. اما از نوع تعبیر «و َبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا» متوجه می‌شویم که این کار باید مستقیم و بی‌واسطه توسط خود فرزندان انجام شود. چرا که به گفتۀ استاد جوادی آملی، در کلام عرب، اگر «احسان» با «إلی» بیاید یعنی با واسطه و اگر با «بـ» بیاید یعنی بدون واسطه. (تفسیر تسنیم، ج27، ص386). بنابراین اگر مثلاً کسی بگوید من با شارژ مستقیم حساب بانکی پدر و مادرم، نیازهای مادی آنها را برطرف می‌کنم این شخص، چنانکه باید و شاید
نگاهی به الگوی اسلامی رفتار شایسته با والدین سالمند در فرهنگ قرآن کریم تلنگر قرآن دربارۀ مراقبت از والدین سالمند قرآن در 4 آیه، به ما سفارش می‌کند تا با پدر و مادر خود به نیکی رفتار کنیم؛ اما در یکی از این آیات، در کنار سفارش کلی احسان به والدین، به کسانی که والدینشان به سن پیری رسیده‌اند، سفارشی جداگانه دارد که می‌توان به  الگوی اسلامی رفتار شایسته با والدین سالمند رسید نویسنده : ابوالقاسم شکوری زمان تقریبی مطالعه :3 دقیقه تاریخ : يکشنبه 1401/09/27 ساعت 10:29  در آیۀ 23 سوره اسری آمده: «وَقَضَى رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِیَّاهُ وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا إِمَّا یَبْلُغَنَّ عِندَکَ الْکِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ کِلاَهُمَا فَلاَ تَقُل لَّهُمَآ أُفٍّ وَلاَ تَنْهَرْهُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوْلًا کَرِیمًا؛ و پروردگار تو مقرر کرد که جز او را مپرستید و به پدر و مادر خود احسان کنید اگر یکى از آن دو یا هر دو در کنار تو به سالخوردگى رسیدند به آنها  «اوف» مگو و به آنان پرخاش مکن و با آنها سخنى شایسته بگوى». در این آیه خداوند یک دستور کلی به همگان داده و آن نیکی با والدین است. اما از نوع تعبیر «و َبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا» متوجه می‌شویم که این کار باید مستقیم و بی‌واسطه توسط خود فرزندان انجام شود. چرا که به گفتۀ استاد جوادی آملی، در کلام عرب، اگر «احسان» با «إلی» بیاید یعنی با واسطه و اگر با «بـ» بیاید یعنی بدون واسطه. (تفسیر تسنیم، ج27، ص386). بنابراین اگر مثلاً کسی بگوید من با شارژ مستقیم حساب بانکی پدر و مادرم، نیازهای مادی آنها را برطرف می‌کنم این شخص، چنانکه باید و شاید به این رهنمون قرآنی عمل نکرده است؛ چرا که به جای این کار می‌توانست و بلکه باید خودش مستقیم به رفع حوایج آنها اقدام کند؛ مثلا اگر والدین، نانی نیاز دارند فرزندان باید به جای تأمین هزینۀ نان، با دست خود نان تهیه کنند و به درب منزلشان ببرد. نکتۀ مهم دیگر اینکه: این توصیۀ قرآن، مطلق است یعنی احسان به والدین، هیچ شرطی ندارد. مثلا نباید محبت به والدین را مقید کنیم به محبت متقابل از طرف آنها. همینطور شرط احسان به والدین، مؤمن بودنشان، نیاز داشتن و هیچ شرط دیگری نیست. مبادا با ترک وظیفۀ انسانی و شرعی نیکی به پدر و مادر، خودمان را هم از فیض برکات و دعای والدین در دنیا محروم کنیم و هم از رحمت خدا در آخرت تلنگر قرآن درباره والدین سالمند اما تلنگر دوم این آیه، متوجه کسانی است که والدینشان به سن سالمندی رسیده‌اند. در زمانۀ ما که اوضاع زندگی، شرایط پیچیده‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده، این دستور قرآن تا حدودی مورد بی‌مهری واقع شده است. اگر از کسانی که پدر و مادرشان را به خانۀ سالمندان فرستاده‌اند دلیل این کارشان را بپرسید، اکثراً مشغلۀ کاری زیاد، نداشتن حوصلۀ سر و کله زدن، برنامه‌ریزی برای رشد شخصی، تنش به خاطر دخالت‌های بی‌جا و... را بهانه می‌کنند. بدتر از همه اینکه بر آن‌ها منت هم می‌گذارند که با پول زیاد، بهترین پرستارها را برای رسیدگی به آنها استخدام کرده‌اند! بد نیست بدانید این فرهنگ ناپسند با روح آموزه‌های قرآن ناسازگار است! این را از ادامۀ آیه متوجه می‌شویم؛ تعبیری که در این آیه به کار رفته، یعنی عبارت «یَبْلُغَنَّ عِندَكَ الْكِبَرَ» (نزد تو پیر شوند)، ما را به این نکته می‌رساند که والدین سالخورده باید نزد خود انسان نگهداری شوند بنابراین، با قاطعیت می‌توان گفت ترویج فرهنگ خانۀ سالمندان که یک جور تبلیغ ترک محترمانۀ پدر و مادر است، رفتاری اسلامی نیست. بنا به گفتۀ علامه طباطبایی، همانطور که محبت به والدین، بعد از توحید، واجب‌ترین واجب‌هاست همینطور عاق والدین هم بعد از شرک، از بزرگ‌ترین گناهان کبیره است. (المیزان، ج 13، ص 135) برخی بزرگان گفته‌اند: اینگونه نیست که عاق والدین فقط در زمان حیات آنها محقق شود. ممکن است پدر و مادری در هنگام حیات، از فرزندشان راضی باشند اما بعد از مرگ، به خاطر نادیده گرفتن وصیت‌های آنها یا به فراموشی سپردنشان، فرزندان دچار عاق والدین شوند. پس مبادا با ترک وظیفۀ انسانی و شرعی نیکی به پدر و مادر، خودمان را هم از فیض برکات و دعای والدین در دنیا محروم کنیم و هم از رحمت خدا در آخرت.