eitaa logo
موسسه آموزشی تبلیغی احیاء
641 دنبال‌کننده
454 عکس
250 ویدیو
126 فایل
موسسه آموزشی و دینی و تبلیغی #احیاء. آموزش تخصصی #محتوا و #معارف #منبر تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد سید حسین #مومنی ارتباط با مدیر: @ehya110 @ehya21
مشاهده در ایتا
دانلود
هفته ششم کلاس دوره های آموزش محتوای منبر موسسه احیاء قم ۹۸/۹/۲۴ موضوع: مهارتهای تفسیری اساتید حجج الاسلام: استاد زارعی :روش دسته بندی آیات قرآن استاد وحیدی:روش بیان مهارتهای تفسیر استاد ظهیری:اخلاق استاد هاشمی جزی:شبهات قرآنی http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
هفته هفتم کلاسهای موسسه آموزش منبر احیاء قم دوشنبه۹۸/۱۰/۲ موضوع: پاسخگویی به شبهات اساتید: حجج الاسلام استاد دکتر هاشمی جزی(مدیر پشتیبانی علمی وتحقیقاتی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی کشور) استاد دکتر جوادی (کارشناس واستاد حوزه ودانشگاه) http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
@Maddahionlinمداحی آنلاین - طولانی ترین شب سال - مهدی اکبری.mp3
زمان: حجم: 5.4M
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍀🍂 🍃🍂 🍂 🍃 🍂 ⏯ احساسی 🍉 ویژه 🍃طولانی ترین شب سال رو 🍃کاش میشد تو باشم 🎤مهدی ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━ http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
❌طرح های معاویه برای محو اسلام ناب 💢انحراف در عقائد و شکل گیری فرقه ی مرجئه 📖قسمت اول 🔻در اولین سال های دولت اموی (معاویه و..) ، چالش برانگیز ترین نظریات عقیدتی در عالم اسلام ، مساله《جبر یا اختیار 》و مساله《گناهان کبیره》بود. 😱مردم نمی دانستند بر عالم ، جبر مطلق حاکم است و یا در اعمال و رفتار خود ، صاحب اختیار کامل هستند؟ و مردم نمی دانستند گناهان کبیره کسی را کافر می کند یا نه؟ ⚠️متکلّمان قدیم معاویه را اولین صاحب قدرتی دانستند که عقیده ی ارجاء را اظهار کرده بود و تنها عقیده و فرقه ی مذهبی ، که از سوی بنی امیّه مورد تایید قرار گرفت ، عقیده و فرقه مرجئه بود.چون امویان اگر کافر نبودند ، حداقل غرق در گناهان کبیره بود و این عقیده توانست به داد آنها برسد. 🔻نظریه ی《ارجاء》 یعنی تاخیر در قضاوت و این نظریه در مورد کسانی بود که ؛ گناهان کبیره از آنها سر زده است و باعث می شد مردم آنها را کافر نشمارند و می گفتند : با ایمان هیچ معصیتی ضرر ندارد.حتی عده ای از آنها معتقد بودند که ایمان ، یک معرفت قلبی بوده و حتی انکار لسانی همه چیز هم ، کفر نمی آورد. ⚠️بلکه از این بالاتر ، (جَهَم بن صَفوان) ، یکی از روسای آنها می گفت : ایمان یک عقد قلبی است و لذا اظهار کفر علنی در جایی که اصلا خطر و تقیّه ای وجود ندارد_ مانند_ پایبندی عملی به بهودیت و نصرانیت و حتی بت پرستی در دوران قدرت اسلام ، عبادت صلیب و اعلان اعتقاد به تثلیث و حتی مرگ با چنین حالتی ، با ایمان کامل منافاتی ندارد. ✍بر این اساس ، حداقل در پاره ای از نظریات فرقه ی مرجئه ، رفتار های کفر آمیز و الحادی و یا پر از فسق و فجور خلیفگان اموی ، منافی ایمان نبود و دلیلی برای مخالفت با دولتِ آن ها شمرده نمی شد و برای مسلمانی که به این فرقه می گروید ، همین قدر بس بود که ، اُمویان فقط اسمی از مسلمانی داشته باشند و حتی در این نظریات ممکن بود از مشروعیت خلافت اموی دفاع کرد. 👈روشن است که اگر این فکر در عالم اسلام غلبه می یافت هیچ چیز از اسلام باقی نمی ماند. (✍در ادامه بیشتر توضیح داده می شود) 📚معلم درس محبت ص ۹۴ http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
❌طرح های معاویه برای محو اسلام ناب 💢 آوازخوانی و غنا در مکه و مدینه 📖 قسمت سوم 🔻زندگی و تمدّن آن عصر ، به گستردگی زمان ما نبود که هرگونه آلودگی و فسادی در آن ممکن باشد.اما هر آنچه امکان داشت ، فراهم شده بود تا فساد و گناه ، فراگیر و عمومی باشد. آوازخوانی و غنا ، یکی از این عوامل بود و خنیاگری و‌نوازندگی یکی دیگر بود ، که این دو بسیار گسترده شده و عمویت یافته بود.رقّاصی و شراب خوارگی اگرچه آن‌ مقدار گستردگی نداشت اما تاثیرشان در فاسد کردن جامعه ، خیلی بیشتر و عمیق تر بود.اینها همه ی چیزهایی بود که عالم اسلام اولین بار در عصر بنی امیّه با آن آشنا می شد. ▫️یکی از محققان جدید عرب گفته است : شاید غلوّ نکرده باشیم ، اگر بگوییم که در عصر اموی ، مهمترین مساله ی زندگی در شهر های مکه و سایر شهر های حجاز ، غنا و آواز خوانی است. 👈مردم در آن عصر اقبال شدیدی به این گونه مسائل داشتند و در همه جا و همه وقت جز سخن از آوازه خوانی و آواز خوانان وجود نداشت❗️ ▫️مسعودی معتقد است : غنا از عصر یزید ، در مکه و مدینه گسترش یافته است. ▫️در کتاب (تاریخ الادب العربی) آمده است : دو شهر بزرگ مکه و مدینه تنها به کار خنیاگری و غنا مشغول بودند و مردمان حتی زاهدان و عالمان کاری جز رفت و آمد به نزد آواز خوانان و خنیاگران زن و مرد نداشتند❗️ ⚠️ تشویق ها و حمایت هایی که دربار خلفای اموی از آواز و موسیقی می کردند ، برای این بود که بتوانند ذائقه ی جامعه ی خود را تغییر داده و تحت نفوذ و سیطره بگیرند و نگذارند که توجه مردم به امور جدی ، از جمله سیاست و دین معطوف باشد.چون این نوع سرگرمی ها ، بیش از بازی های دیگر ، مردم را از دین و سیاست دور داشته و به فساد و تباهی اخلاقی می کشانید ، زیرا شرایط اجتماعی آن زمان بگونه ای بود که خیلی از اوقات ، در مجالس بزرگ و همراه با باده گساری و اختلاط زنان و مردان بود. ✍رواج فساد و بی بند و باری برآمده از رقص و آواز و موسیقی در حجاز و شهر های اصلی آن مکه و مدینه ، نتیجه بسیار خطرناک به دنبال داشت.از عصر امویان ، حجاز و به ویژه دو شهر مقدس مکه و مدینه که زادگاه و محلّ رشد اسلام و پیامبر آن بود ، به صورت مراکزی برای همه ی عوامل فسق و فجور درآمد.رقّاصه و آوازخوان زن و مرد و نوازنده چنگ و عود و دف ، در مقدس ترین شهر های اسلام تربیت می شد و از آنجا به دمشق ، دربار خلافت اموی و سایر نقاط ، صادر گردیده و در آنجا مورد تایید و تشویق قرار می گرفتند‼️ 😱اصولا نوازندگان و خنیاگران ، بیشتر از هرجا ، از مردم این دو شهر مقدس بودند.صدای موسیقی و آوای نی و دف و... در گوشه و کنار شهر های مقدس به گوش می رسید❗️ ✍آنچه از این جریان می توان استنباط کرد ، این است که امویان نقشه ی شومی داشتند و با اِعمال آن توانستند وضعیت فرهنگی حجاز و مکه و مدینه را عوض کنند تا آنجا که عموم مردم این شهر ها به چیزی که اندیشه نمی کردند ، دین و قداست ها بود❗️ 📚معلم درس محبت ص ۱۳۸ http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
❌ طرح های معاویه برای محو اسلام ناب 💢 آواز خوانی و غنا در مکه و مدینه 📖 قسمت چهارم 🔻یکی از خوانندگان مشهور ، در عصر بنی امیّه ، 《ابن عایشه》بود که به حجّ آمده بود.روزی او را در آن سرزمین که به حالت تحیّر ایستاده بود ، مشاهده کردند❗️ از او پرسیدند : چرا اینجا ایستاده ای⁉️ گفت : مردی را می شناسم که اگر دهان باز کرده و سخن بگوید ، همه ی مردم را در این نقطه متوقف خواهد کرد ؛ نه کسی از اینجا خواهد رفت و نه کسی می تواند به آن وارد شود‼️ پرسیدند : او چه کسی است⁉️ (ابن عایشه) گفت : آن شخص منم❗️ ⚠️این را گفت و آغاز به خواندن کرد.صدای او مردم را در جای خودش حبس کرد.کاروان ها و شتران متوقف شده بودند❗️محمل شتران تکان می خورد.شتران گردن کشیده بودند و نزدیک بود فتنه ای برپا شود..... . 🔻در دیگر اخبار ؛ آمد است : (هُذَلی سعیدبن مسعود) یک سنگ تراش بود که می توانست بر سنگ ها نقش و نگار کند و یا ظروفی سنگی بسازد.شب ها بعد از پایان کار ، به بخشی از 《کوه ابوقیس》که مشرّف بر خانه ی خدا بود ، می رفت و آواز می خواند.چندان طولی نمی کشید که سراسر کوه از مردان (جوانان) قرشی که لباس های زرد و سرخ به تن داشتند ، پر می شد. 😱فساد خلفای اموی و مروانی آن قدر علنی شده بود که حکومت ، رسما برای فاسدان و مفسدانِ خنیاگران و مطرب ، مسابقه بر گذار می کرد‼️ مثلا نقل شده که (سلیمان بن عبدالملک) در سفری که به حج می رفت ، به مدینه آمد.او در این دیدار آواز خوانان شهر را جمع کرده و در میان آن ها مسابقه قرار داده و جایزه را یک کیسه ی طلا تعیین کرد. (ابن سرج) در جمع این مغنیان حضور نداشت ، وقتی خبر دار شد ، خود را به تالار مسابقه رسانید ؛ اما در بسته شده بود و او را راه نمی دادند. 👈به دربان گفت : برای من اجازه ی ورود بگیر. او جواب داد : اگر قبل از بسته شدن در آمده بودی ، برایت اجازه می گرفتم ، اما الان دیگر نه‼️ (ابن سریج) بعد از اینکه دیگران خواندند و آواز خوانی پایان یافت ، گفت : پس بگذار از همین شکاف در بخوانم. وقتی او به خواندن پرداخت ، اهل آواز به یکدیگر نگاه کردند و او را شناختند.در این هنگام سلیمان گفت: بخدا سوگند❗️خوب خواند.این از همه ی شما بهتر می خواند❗️ای غلام این کیسه ی زر را با او برسان. ✍از این حوادث روشن می شود که : همه آمده بودند در مقدس ترین سرزمین های اسلام ، یعنی مکه ی مکرمه و در کنار مسجد الحرام به خنیاگری آوازخوان شهر خود گوش سپارند. 📚معلم درس محبت ص ۱۵۴ الی۱۵۸ http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
حجت‌الاسلام علوی تهرانی: 🔹صرف باز بودن در مسجد ارزشی ندارد. 🔹مسجد باید در شرایط کنونی کارآفرین باشد. 🔹اگر بتوانیم در شئون زندگی مردم، راه نشان دهیم، آنها به مسجد مراجعه می‌کنند. در این صورت باید در مسجد همیشه باز باشد. 🔹دانش ارائه شده برروی منبر باید فراتر از یک جستجوی اینترنتی باشد. 🔹روحانیت در ارتباط با مردم جذاب می‌شود نه با استادیوم رفتن! 🔹درس تربیتی پیامبر(ص) با روحانیون و مبلغان دین 🔹جذب مردم به دین با ادا در آوردن انجام نمی‌شود. 🔹مسجد دارای دو جایگاه متفاوت محراب و منبر است. fna.ir/de9ccu http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
⚠️چگونه یهودیان ، پیامبر (ص) را مانند فرزندان خود می شناختند⁉️ 📖 👈 یَعرِفُونَهُ کَما یَعرِفُونَ اَبناءَهُم 🔸کسانی که به آنها کتاب دادیم ، پیامبر را می شناسند ، همانگونه که فرزندان خود را می شناسند‼️ 🔻مسئله تولد و بعثت و رسالت ، پیامبر اکرم و حتی صفات و ویژگی های حضرت ، برای کسانی از دین یهودیت اطلاع داشتند ، مسئله ای یقینی و ضروری بود. ▫️سیوطی در تفسیر خود از ابن عباس روایت کند که: (از عبدالله بن سلام) درباره این آیه سوال شد که؛ یهود چگونه آخرین پیامبر را همچون فرزندان خود می شناسند و این شناخت چگونه است؟ 👈عبدالله سلام گفت: به راستی که وقتی پیامبر را دیدم شناختم، همانگونه که پسرم را به هنگامی که با کودکان بازی می کرد،دیدم و شناختم و من شناختم به محمد (ص) از شناختم به فرزند خود بیشتر است.سائل پرسید چگونه؟ عبدالله گفت: زیرا او رسول بر حق خداست و خداوند او را در کتاب ما توصیف فرموده. ▫️در طبقات ابن سعد از ابن عباس روایت کند : یهودیان بنی قریضه و بنی نضیر و فدک و خیبر ، صفات پیامبر و هجرت او به مدینه را پیش از بعثت می دانستند و هنگامی که رسول خدا به دنیا آمد ، علماء یهود گفتند: احمد در این شب به دنیا آمد ، چون ستاره ی آن طلوع کرد و هنگامی که به نبوّت مبعوث گردید ، گفتند: احمد به نبوت رسید ، چون آن ستاره ای که با نبوتش طلوع می کند ، طلوع کرد.آنها او را می شناختند و به او اقرار داشتند و صفاتش را بر می شمردند ولی حسادت و سرکشی آن کرد که نباید... . ▫️در روایتی از ابن عباس آمده است که : رسول خدا (ص) به یهود خیبر نوشت: 📜 بسم الله الرحمن الرحیم از محمد ، رسول الله ، صاحب موسی و برادر او که تصدیق کننده آنی است که موسی(ع) آورده. آگاه باشید که خداوند به شما اهل تورات در کتاب خودتان فرموده : محمد رسول الله و الّذین آمنوا معه اشدّاء علی الکفار رحماء بینهم... . و شما آن را در کتاب خود می یابید. 📚نقش عایشه در اسلام ج۴ ص ۴۲۷ الی ۳۱۳ علامه عسگری http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
هفته هفتم:کلاسهای موسسه آموزش #محتوای منبر احیاء قم دوشنبه۹۸/۱۰/۲ موضوع: پاسخگویی به شبهات اساتید: حجج الاسلام استاد دکتر هاشمی جزی(مدیر پشتیبانی علمی وتحقیقاتی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی کشور) استاد دکتر جوادی (کارشناس واستاد حوزه ودانشگاه) http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
@Maddahionlinمداحی آنلاین - ریشه گناهان - حجت الاسلام عالی.mp3
زمان: حجم: 3.2M
♨️ریشه گناهان 👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام #عالی http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
❌آیا می توان باور کرد که پیامبر اکرم(ص) ، بخشی از آیات قرآن را فراموش کند⁉️ 📖در صحیح بخاری و صحیح مسلم با سند خود از امّ المومنین عایشه ، روایت کنند که گفت: 🔻رسول خدا در مسجد به قرائت مردی گوش می داد که ناگهان گفت ؛ رحمت خدا بر او باد ، او آیه ای را که فراموش کرده بودم ، به یادم آورد. و در عبارتی دیگر اینگونه آمده است که؛ حضرت فرمود: رحمت خدا بر او باد که آیات فلان و فلان را که از سوره فلان و فلان انداخته بودم،به یادم آورد. ⛔️اما با اندکی تامّل ، چگونه رسول خدا (ص) ، می تواند چنین حرفی زده باشد؟ چگونه ممکن است رسول خدا آیاتی از قرآن را فراموش کند در حالی که خدای سبحان در سوره اعلی آیه ۷ فرموده: 🔹* سنقرئک فلاتنسی * : [به زودی بر تو می خوانیم و تو فراموش نمی کنی] و خداوند ، در سوره طه آیه ۱۱۴ فرمود: 🔹* و لا تجعل بالقرآن من قبل ان یقضی الیک وحیه* : [ و در خواندن قرآن پیش از پایان وحیش شتاب نکن ] ، در تفسیر آین آیه آمده است که پس از نزول این آیه ، حضرت هیچ چیز را فراموش ننمود. 🔻همچنین در صحیح بخاری و سنن ابن ماجه و مسند احمدبن حنبل از حضرت فاطمه (ع) ، روایت کنند که گفت : پیامبر محرمانه به من فرمود که ؛ جبرئیل هر سال یکبار قرآن را با من مقابله می کرد و در این سال دو بار با من مقابله نمود و این را جز رسیدن اجلم نمی دانم. ✍چگونه رسول خدا آیاتی از قرآن را ساقط می کند در حالی که هریک از صحابه که نوشتن می دانست ، هرچه از قرآن نازل می شد آن را می نوشت❗️ 📚نقش عایشه در تاریخ اسلام ج۴ ص ۲۵۹ الی ۲۶۱ علامه عسگری http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
توجه توجه‼️‼️‼️‼️ 🛑🛑پیشنهاد دانلود برای دوستان منبری و مبلغ فوق العاده هست..... دائرة المعارف قرآن کریم (اپلیکیشن) جامع ترین مرجع تخصصی قرآن کریم 👇👇👇👇 http://cafebazaar.ir/app/?id=isca.ir.maarefQuran&ref=share ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb