▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام خدمت امام زمان علیه السلام و مقام معظم رهبری و تمام شیعیان جهان تسلیت عرض می نماییم.
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
📌 آخرین #وصیت امام #حسین علیه السلام...
🌻امام #باقر علیه السلام فرمود:
چون هنگام وفات پدرم امام #سجادعلیه السلام رسید، من را به سینه خود چسبانده و فرمود:
تو را وصیت می کنم به آنچه پدرم #حسین بن علی علیه السلام در هنگام وفات من را به آن وصیت کرد. ازجمله اینکه فرمود:
سخت بپرهیز از #ظلم و #ستم به کسی که دربرابر تو یار و یاوری جز خدای یکتا ندارد.
📚 کلینی، كافى، ج۲، ص۳۳۱
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
هدیه به امام سجاد علیه السلام ۳تا صلوات
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
┏━━☘️🌸☘️━━
@ehyaisfahan
┗━━
موسسه آموزشی تبلیغی احیاء
❣﷽❣ ✅دوره آموزشی #محتوا_و_معارف_منبر ❇️با رویکرد تبلیغ _منبر_کلاس داری ❇️رشته ها: ✳️قرآن ومهارتها
✅توضیح دوره⁉️⁉️
به درخواست مکرر دوستان وسوالات پیش آمده در مورد #دوره خدمتتان توضیحات لازم را خواهم داد‼️
❇️دوره #آموزشی تخصصی بارویکرد #تبلیغ #منبر #کلاس داری برگزار میگردد و هرکدام از طلاب میتوانند در یک رشته شرکت کند.
❇️دوره با روش های #تبلیغی مانند کودک یا کلاس داری یا منبر تدریس میشود.
❇️ گزینش دانش پژوه براساس #علاقه و#استعداد دانش پژوه است که قبل از شروع دوره در کلاس #توجیهی انجام میشود.
❇️دوره #آموزش تخصصی با مبنای #محتوای منبر و تبلیغ برگزار میشود و دیگر حواشی آن گرفته شده و دانش پژوه فقط به مطالب محتوایی آن می پردازد.
❇️دوره در سه روز هفته برگزار میگردد و همراه با #کارگاه های مهارتی میباشد.
┏━━☘️🌸☘️━━
@ehyaisfahan
┗━━
سرفصل قرآن.pdf
421.4K
❣﷽❣
سرفصل های رشته قرآن و مهارتهای بیان تفسیر
┏━━☘️🌸☘️━━
@ehyaisfahan
┗━━
سرفصل های رشته کلام و مهارت های بیان اعتقادات.pdf
461.4K
❣﷽❣
سرفصل های رشته کلام و مهارتهای بیان اعتقادات
┏━━☘️🌸☘️━━
@ehyaisfahan
┗━━
سرفصل تاریخ1.pdf
462.1K
❣﷽❣
سرفصل های رشته تاریخ و مهارتهای بیان آن
┏━━☘️🌸☘️━━
@ehyaisfahan
┗━━
✔️اثر بخشی سریع حرکت امام حسین (ع)
☑️ قسمت پنجم
🔰قیام بعد از قیام
⚠️با خون امام حسین(ع) ، اعتبار و قداست خلافت ، رو به افول و شکست نهاد و ساختمانی که پنجاه سال حکومت قریشیان در برآوردن و ساختنش زحمت کشیده بودند ، فروریخت.
در واقع جهان اسلام نتوانست ، شهادت حضرت حسین (ع) را برتابد و تحمل آورد و در همه جا ، به صورت پنهان و نهان نارضایتی بوجود آمده بود.
👈خواب غفلت حاکم بر عالم اسلام ، پاره شده بود و جهلی که می رفت در اثر مرور زمان به ضلالت غیر قابل علاج تبدیل شود ، از سر ها پریده بود.از هر جا کسانی فریاد بر می داشتند و سخنانی برخلاف وضع موجود بر زبان می راندند و گاه و بی گاه انقدر این ناراحتی گسترده و عمیق بود که کسانی به اعمال انتحاری دست می زدند❗️
📚معلم درس محبت ص ۵۰
┏━━☘️🌸☘️━━
@ehyaisfahan
┗━━
❣️﷽❣️
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🍂🍀🍂
🍃🍂
🍂
🍃
🍂
📢 تبلیغ یعنی رساندن یک سخن درست...
⁉️ تفاوت تبلیغ اسلامی با تبلیغ پروپاگاندای غربی...
🌐 تبلیغ اسلامی، تفاهم با مردم است نه کنترل مردم
🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷
✍ بیانات رهبری در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
.... تبلیغ، ریشهی قرآنی دارد؛ کاری نیست که ما آن را اختراع کرده باشیم یا از کسی در دنیا آن را یاد گرفته باشیم. خداوند متعال در سورهی مبارکهی احزاب میفرماید: اَلَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالٰتِ اللهِ وَیَخشَونَهُ وَ لا یَخشَونَ اَحَدًا اِلَّا اللَهَ وَ کَفَىٰ بِاللهِ حَسیبًا؛ و در سورهی مبارکهی مائده [میفرماید]: یٰاَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیکَ مِن رَبِّک؛ پروردگار عالم دستور تبلیغ را به پیغمبر خودش عنایت میکند و در آیات کریمهی قرآن از قول پیغمبران، مکرّر در مکرّر مسئلهی تبلیغ ذکر شده: اُبَلِّغُکُم رِسَالٰتِ رَبّی وَ اَنصَحُ لَکُم. تبلیغ یعنی چه؟ یعنی رساندن. رساندن چه؟ رساندن یک پیام، یک سخن درست؛ این معنای تبلیغ اسلامی است؛ منتها شرط این تبلیغ این است که صادقانه باشد، صمیمانه باشد، امانتدارانه باشد، مسئولانه باشد؛ این معنای تبلیغ است؛ درواقع کار باعظمتی که شما انجام میدهید، این است. در حکومتهای مادّی -عمدتاً در غرب- هم تبلیغ هست؛ [بهاصطلاح] پروپاگاندا؛ که این با آن، بهطور مبنایی و اصولی متفاوت است. پروپاگاندا برای کنترل کردن افکار عمومی مردم است، در جهت دست یافتن به قدرت، به منفعت، به پول است. غربیها انصافاً در این قضیّه، ورودشان هم خوب است، خیلی بلدند. تبلیغات به معنای غربی -پروپاگاندای غربی- را خیلی خوب بلدند؛ پول درمیآورند، به قدرت میرسند. با چه [کاری]؟ با کنترل افکار عمومی مردم. [امّا] تبلیغ اسلامی مسئلهاش این نیست؛ تبلیغ اسلامی عبارت است از تفاهم با مردم؛ بحثِ کنترل نیست، بحثِ تفاهم است؛ ذهنها را به سمت یک هدف عالی و والایی متوجّه کردن و ذهنها را به هم نزدیک کردن. اثر این تفاهم چیست؟ اثر تفاهم این است که مردم در جهت کارهای اساسی و خیر، خودشان مسئولانه وارد میشوند؛ این[طور] است. در تبلیغ اسلامی، بحث قدرتیابی نیست، بحث دست یافتن به پول نیست [بلکه] بحث آوردن مردم در مقام مسئولیّت است؛ خودشان احساس مسئولیّت میکنند، خودشان وارد میشوند و قهراً نتیجهای که بر این حرکت مردمی عظیم مترتّب شد، منافعش هم متوجّه خود مردم خواهد شد. این معنای تبلیغ است؛ بنابراین بکلّی متفاوت است با آن کاری که غربیها میکنند. در آن پروپاگاندای غربی، فریب افکار عمومی اشکالی ندارد، بازیگری اشکالی ندارد، رفتارهای هنرپیشهوار اشکالی ندارد، دروغ گفتن اشکالی ندارد. هرچه انسان را به آن نتیجهی مادّی برساند، در پروپاگاندای غربی جایز است؛ [امّا] در تبلیغ اسلامی ابداً. در تبلیغ اسلامی صداقت، امانتداری، احساس مسئولیّت و مانند اینها لازم است. خب، این [دربارهی] اصل مسئلهی تبلیغ.
🎙 ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
#امام_خامنه_ای
#تبلیغ
#احیاء
🍃
🍂
🍃
🍂🍃
🍃🍀🍃
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
┏━━☘️🌸☘️━━
@ehyaisfahan
┗━━
⛔️پیامبر (ص) : می گریید _برای حسین (ع) _ اما او را یاری نمی کنید⁉️
▪️هنگامی که _حضرت_حسین (ع) یکساله شد ، دوازده نفر از فرشتگان با چهره های سرخ فام و بال های پراکنده ، بر رسول خدا فرود آمدند و گفتند: ای محمد❗️به زودی آنچه بر هابیل رفت ، بر فرزندت حسین نیز نازل شود و پس از آن ، او را پاداشی همانند هابیل باشد و قاتلش را گناهی همانند قابیل.
گوید : هیچ فرشته ای در آسمان نماند ، مگر آنکه بر پیامبر فرود آمد و او را در عزای حسین (ع) تعزیت گفت و از پاداش او آگاهش کرد و تربش را بر او _ پیامبر _ عرضه داشت. پیامبر (ص) نیز فرمود : خدایا ، هر که او را یاری نکرد خوارش کن و هر که او را کشت ، وی را بکش و از آنچه می جوید ، بهره مندش مگردان.
▪️هنگامی که _حضرت_حسین (ع) دو سالش به اتمام رسید ، پیامبر روانه یک سفر شد و در بخشی از مسیر به ناگاه ایستاد و استرجاع (انّا لله و انّا الیه راجعون) گفت و اشک دیدگانش جاری شد.پرسیدند چه شده⁉️فرمود : این جبرئیل است ، مرا از سرزمینی آگاه می کند که کربلایش گویند ، در کنار نهر فرات ، فرزندم حسین ، پسر فاطمه در آنجا کشته می شود.
گفته شد : یا رسول الله❗️چه کسی او را می کشد⁉️فرمود: فردی که او را یزید گویند و خداوند برکت را از جانش بردارد❗️چنان است که گویا منزل گاه و مدفن او را نظاره می کنم.سر او را هدیه می برند.
⚠️بخدا سوگند ، هیچ کس بر سر حسین (ع) ، شادمانه نظر نکند ، مگر آنکه خداوند قلب و زبانش را دو گانه گرداند ( یعنی آنچه با زبان بدان گواهی دهد ، در جانش نباشد )
▪️روای گوید : پیامبر با حالتی اندوهگین از این سفر باز آمد و بر فراز منبر شد و در حالی که حسین و حسن (ع) فرارویش بودند ، خطابه خواند و موعظه فرمود و پس از آن دست راستش را بر سر حسین نهاد و سر به آسمان بر داشت و عرضه داشت : خداوندا❗️من محمد بنده و نبیّ تو هستم و این دو پاکان عترت و برتران ذریت و ریشه های نبوت اند ، کسانی که پس از خود بر جایشان می گذارم.پروردگارا❗️ جبرئیل به من خبر داد که این فرزندم کشته و بی یاور می گردد.خداوندا❗️قتلش را بر من مبارک و خودش را از سادات شهدا بگردان که تو بر هر کاری توانایی❗️پروردگارا❗️قاتل و خاذل و واگذارنده اش را از برکت محروم دار.
😱گوید : مردم در مسجد به یکباره صدای ضجّه و شیون سر دادند. پیامبر فرمود : می گریید و او را یاری نمی کنید⁉️پروردگارا❗️خودت یار و یاور و ناصر او باش‼️
📚مقتل الحسین ص۴۳
┏━━☘️🌸☘️━━
@ehyaisfahan
┗━━
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🍂🍀🍂
🍃🍂
🍂
🍃
🍂
#توضیح طرح آموزشی موسسه تخصصی احیا
✅ مقدمه اول
دین اسلام در این ۱۴۰۰ سال به جهانیان اثبات کرده است که بهترین و پویاترین دین است و استمرار این پویایی در دوران غیبت مقرون تلاش علماء و روحانیت است
ولی با اندکی تفکر و دقت در دو دهه اخیر در مجموعه حوزه و روحانیت و علی الخصوص با توجه به بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله در مورد روحانیت و طلاب، به این نکته دست مییابیم که پیشرفت چندانی نداشته و شاهد کسالت و بی تفاوتی در عموم طلاب هستیم.
⚠️ در تحقیقات که به صورت حضوری از تعدادی مراکز حوزوی اصفهان و تهران و قم صورت گرفت به عللی دست یافتیم که طبق نظر مشاورین و محققین اگر این علل در هر طلبهای وجود داشته باشد معادل بیماری سرطان در یک فرد عادی است.
این علل به شرح ذیل میباشند:
1⃣ عدم آشنایی با علوم دینی:
منظور اینکه در روال دروس و مبانی حوزه جایی برای شناخت رشتهها و آشنایی با این مواد درسی مانند علوم قرآنی، مهارتهای تفسیر، مشاوره، علوم حدیث، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، ادیان، شبهات، تاریخ و...وجود ندارد و باید خود طلبه بعد از ۱۰ سال تازه شروع به فحص و تحقیق بپردازد تا به نتیجهای مطلوب برسد.
2⃣ عدم شناخت استعداد طلبه:
زمانی که طلبه آموزش و شناختی از رشتهها نداشته باشد به طریق اولی نمیتواند استعداد خود را بفهمد. حال با توجه به عدم شناخت استعداد خود به ناچار تن به یکی از رشتههای علوم دینی میدهد و بعد از چند سال متوجه اشتباه خود میگردد.
3⃣ عدم هدفگذاری برای آینده خود:
زمانی که طلبه آموزش و استعداد خود را متوجه نشود نمیتواند هدفگذاری کند.
4⃣ بی انگیزگی در ادامه کار:
اگر طلبه ببیند که نه آموزشی دارد و نه استعدادی شناختهشده و نه هدفگذاری مناسب، پس برای بی انگیزگی بستری مناسب وجود دارد.
🔶حال با توجه به جامعه روحانیت به این نتیجه میرسیم که با وجود این علل و آسیبها، باید فکری مناسب در این خصوص انجام گیرد؛ تا هم علوم دینی آموزش داده شود، هم استعدادیابی طلبه انجام شود و هم هدفگذاری شود تا طلبه از این بی انگیزگی خارج گردد
♦️ ادامه دارد....
__________
┏━━☘️🌸☘️━━
@ehyaisfahan
┗━━
🍃
🍂
🍃
🍂🍃
🍃🍀🍃
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
❣﷽❣
📌 بیانات رهبری در آغاز درس خارج فقه
1370/06/31
🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷
نکتهی هشتم این است که در حوزه باید به تبلیغ به صورت جدی توجه بشود؛ یعنی برای تبلیغ برنامهریزی شود. این ذخیرهی عظیم در حوزه - اینهمه روحانی جوانِ آمادهی حرف زدن و تبلیغ کردن - در اختیار ماست؛ مگر این چیز کمی است؟ البته طلاب همیشه به شکل خودجوش و خودرو میروند، و این در جاهای مختلف، با دعوت و بیدعوت، خوب و بد، مفید و کمفایده و پُرفایده هست؛ اما هیچ محصول حسابشدهیی از آن انتظار نیست. چرا؟ چون برنامهریزی نیست. یک وقت هم اگر خدای نکرده طلبهیی در گوشهیی تبلیغی بکند که به نفع تمام نشود، کسی نیست که جلوی آن را بگیرد، یا ضایعهاش را جبران بکند؛ چون قبلاً برنامهریزی و حسابگری نشده است. باید بنشینند حساب کنند که تبلیغ در کجا، به وسیلهی چه کسی، به وسیلهی کدام ابزار تبلیغ، محتوای آن تبلیغ چه باشد، هدف آن تبلیغ چه باشد.
ما تبلیغ میکنیم که از مخاطب خود چه درست کنیم؟ گاهی شما میخواهید تبلیغی بکنید که فرضاً از مخاطبتان، یک داوطلب حضور در جنگ تحمیلی درست کنید، تا تحت تأثیر حرفهای شما، یک ماه، دو ماه، شش ماه به جبهه برود. یک وقت هدف شما از تبلیغ این است که یک مؤمن درست کنید، که تا آخر عمر با این ایمانش زندگی کند. یک وقت هم یک مسألهی فصلی پیش آمده، میخواهید تبلیغ بکنید، برای اینکه او را در مواجههی با آن مسألهی فصلی آماده نمایید؛ این هم یک طور است. در حوزه باید دستگاهی مخصوص برنامهریزی تبلیغ وجود داشته باشد؛ برنامهریزی کند، کار کند و افراد را برای تبلیغ آماده نماید
🍃
🍂
🍃
🍂🍃
🍃🍀🍃
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
┏━━☘️🌸☘️━━
@ehyaisfahan
┗━━