eitaa logo
موسسه آموزشی تبلیغی احیاء
641 دنبال‌کننده
454 عکس
250 ویدیو
126 فایل
موسسه آموزشی و دینی و تبلیغی #احیاء. آموزش تخصصی #محتوا و #معارف #منبر تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد سید حسین #مومنی ارتباط با مدیر: @ehya110 @ehya21
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت‌الاسلام علوی تهرانی: 🔹صرف باز بودن در مسجد ارزشی ندارد. 🔹مسجد باید در شرایط کنونی کارآفرین باشد. 🔹اگر بتوانیم در شئون زندگی مردم، راه نشان دهیم، آنها به مسجد مراجعه می‌کنند. در این صورت باید در مسجد همیشه باز باشد. 🔹دانش ارائه شده برروی منبر باید فراتر از یک جستجوی اینترنتی باشد. 🔹روحانیت در ارتباط با مردم جذاب می‌شود نه با استادیوم رفتن! 🔹درس تربیتی پیامبر(ص) با روحانیون و مبلغان دین 🔹جذب مردم به دین با ادا در آوردن انجام نمی‌شود. 🔹مسجد دارای دو جایگاه متفاوت محراب و منبر است. fna.ir/de9ccu http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
⚠️چگونه یهودیان ، پیامبر (ص) را مانند فرزندان خود می شناختند⁉️ 📖 👈 یَعرِفُونَهُ کَما یَعرِفُونَ اَبناءَهُم 🔸کسانی که به آنها کتاب دادیم ، پیامبر را می شناسند ، همانگونه که فرزندان خود را می شناسند‼️ 🔻مسئله تولد و بعثت و رسالت ، پیامبر اکرم و حتی صفات و ویژگی های حضرت ، برای کسانی از دین یهودیت اطلاع داشتند ، مسئله ای یقینی و ضروری بود. ▫️سیوطی در تفسیر خود از ابن عباس روایت کند که: (از عبدالله بن سلام) درباره این آیه سوال شد که؛ یهود چگونه آخرین پیامبر را همچون فرزندان خود می شناسند و این شناخت چگونه است؟ 👈عبدالله سلام گفت: به راستی که وقتی پیامبر را دیدم شناختم، همانگونه که پسرم را به هنگامی که با کودکان بازی می کرد،دیدم و شناختم و من شناختم به محمد (ص) از شناختم به فرزند خود بیشتر است.سائل پرسید چگونه؟ عبدالله گفت: زیرا او رسول بر حق خداست و خداوند او را در کتاب ما توصیف فرموده. ▫️در طبقات ابن سعد از ابن عباس روایت کند : یهودیان بنی قریضه و بنی نضیر و فدک و خیبر ، صفات پیامبر و هجرت او به مدینه را پیش از بعثت می دانستند و هنگامی که رسول خدا به دنیا آمد ، علماء یهود گفتند: احمد در این شب به دنیا آمد ، چون ستاره ی آن طلوع کرد و هنگامی که به نبوّت مبعوث گردید ، گفتند: احمد به نبوت رسید ، چون آن ستاره ای که با نبوتش طلوع می کند ، طلوع کرد.آنها او را می شناختند و به او اقرار داشتند و صفاتش را بر می شمردند ولی حسادت و سرکشی آن کرد که نباید... . ▫️در روایتی از ابن عباس آمده است که : رسول خدا (ص) به یهود خیبر نوشت: 📜 بسم الله الرحمن الرحیم از محمد ، رسول الله ، صاحب موسی و برادر او که تصدیق کننده آنی است که موسی(ع) آورده. آگاه باشید که خداوند به شما اهل تورات در کتاب خودتان فرموده : محمد رسول الله و الّذین آمنوا معه اشدّاء علی الکفار رحماء بینهم... . و شما آن را در کتاب خود می یابید. 📚نقش عایشه در اسلام ج۴ ص ۴۲۷ الی ۳۱۳ علامه عسگری http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
هفته هفتم:کلاسهای موسسه آموزش #محتوای منبر احیاء قم دوشنبه۹۸/۱۰/۲ موضوع: پاسخگویی به شبهات اساتید: حجج الاسلام استاد دکتر هاشمی جزی(مدیر پشتیبانی علمی وتحقیقاتی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی کشور) استاد دکتر جوادی (کارشناس واستاد حوزه ودانشگاه) http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
@Maddahionlinمداحی آنلاین - ریشه گناهان - حجت الاسلام عالی.mp3
زمان: حجم: 3.2M
♨️ریشه گناهان 👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام #عالی http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
❌آیا می توان باور کرد که پیامبر اکرم(ص) ، بخشی از آیات قرآن را فراموش کند⁉️ 📖در صحیح بخاری و صحیح مسلم با سند خود از امّ المومنین عایشه ، روایت کنند که گفت: 🔻رسول خدا در مسجد به قرائت مردی گوش می داد که ناگهان گفت ؛ رحمت خدا بر او باد ، او آیه ای را که فراموش کرده بودم ، به یادم آورد. و در عبارتی دیگر اینگونه آمده است که؛ حضرت فرمود: رحمت خدا بر او باد که آیات فلان و فلان را که از سوره فلان و فلان انداخته بودم،به یادم آورد. ⛔️اما با اندکی تامّل ، چگونه رسول خدا (ص) ، می تواند چنین حرفی زده باشد؟ چگونه ممکن است رسول خدا آیاتی از قرآن را فراموش کند در حالی که خدای سبحان در سوره اعلی آیه ۷ فرموده: 🔹* سنقرئک فلاتنسی * : [به زودی بر تو می خوانیم و تو فراموش نمی کنی] و خداوند ، در سوره طه آیه ۱۱۴ فرمود: 🔹* و لا تجعل بالقرآن من قبل ان یقضی الیک وحیه* : [ و در خواندن قرآن پیش از پایان وحیش شتاب نکن ] ، در تفسیر آین آیه آمده است که پس از نزول این آیه ، حضرت هیچ چیز را فراموش ننمود. 🔻همچنین در صحیح بخاری و سنن ابن ماجه و مسند احمدبن حنبل از حضرت فاطمه (ع) ، روایت کنند که گفت : پیامبر محرمانه به من فرمود که ؛ جبرئیل هر سال یکبار قرآن را با من مقابله می کرد و در این سال دو بار با من مقابله نمود و این را جز رسیدن اجلم نمی دانم. ✍چگونه رسول خدا آیاتی از قرآن را ساقط می کند در حالی که هریک از صحابه که نوشتن می دانست ، هرچه از قرآن نازل می شد آن را می نوشت❗️ 📚نقش عایشه در تاریخ اسلام ج۴ ص ۲۵۹ الی ۲۶۱ علامه عسگری http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
توجه توجه‼️‼️‼️‼️ 🛑🛑پیشنهاد دانلود برای دوستان منبری و مبلغ فوق العاده هست..... دائرة المعارف قرآن کریم (اپلیکیشن) جامع ترین مرجع تخصصی قرآن کریم 👇👇👇👇 http://cafebazaar.ir/app/?id=isca.ir.maarefQuran&ref=share ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
❌ پیامبر : با خود گفتم ؛ بر فراز کوهی می روم و خود را به پایین می افکنم و کشته می شوم و راحت می گردم❗️ ⛔️ آیا مقام رسالت و پیامبری ، حضرت محمد (ص) یکدفعه بوده است؟ و ایشان را_نعوذ بالله_ سردرگم و پریشان کرده است⁉️ ⚠️از جمله روایات دروغین و ساختگی در منابع اهل سنت درباره آغاز نزول وحی است که ، شان نبی اکرم را پایین آورده... ▫️ابن هشام و طبری از (وهب بن کیسان) روایت کنند که گفت : شنیدم ، شخصی از (عبید بن عمر) ، درباره شروع نبوت رسول خدا پرسید و او در پاسخ سوال گفت : ... پیامبر در غار حراء بود که زمان بعثت و رسالت او فرا رسید. رسول خدا فرمود : من خواب بودم و جبرئیل با کتابی پوشیده در حریر نزد من آمد و گفت : بخوان : گفتم چه بخوانم؟ مرا به سختی و به گونه ای که مرگ خود را احساس می کردم فشرد و سپس رهایم کرد و گفت : بخوان !! گفتم : چه چیز بخوانم؟ گفت: (اِقرَا بِسمِ رَبِّک الّذی خَلق) تا (عَلَّم الانسان ما لم یَعلَم) ، آن را قرائت نموده تا 👈بیدار شدم و از نزد من رفته بود.. . پیامبر فرمود: در میان مخلوقات خداوند ، با هیچ کس بیش از شاعر یا مجنون دشمن نبودم...با خود گفتم ؛ کسی که از همه به شاعر یا مجنون دور تر است اکنون یا شاعر است یا مجنون . پس چاره ای باید اندیشید تا زبانزد قریش نگردد. بر فراز کوهی می روم و خود را به پایین می افکنم و کشته می شوم و راحت می گردم. 😱 با چنین هدفی بیرون آمدم تا میانه کوه رسیدم ، یک صدایی گفت : ای محمد !! تو رسول خدا هستی و من جبرئیل ام !! این امر موجب شد که از خواسته ام منصرف شوم و برگشتم و نزد خدیجه رفتم و جریان را برای او گفتم.خدیجه بر خاست و نزد (ورقه بن نوفل که نصرانی بود) ، رفت و جریان را بازگو کرد. ⚠️او که تورات و انجیل بلد بود گفت: اگر راست گفته باشی ، یقینا آن جبرئیل بوده که نزد محمد (ص) آمده و او نبیّ است. خدیجه بازگشت و صحبت های ورقه بن نوفل را برایش گفت و پیامبر برخی از فشار های روحی اش کاسته شد. ▫️و در (سیره ابن هشام) آمده است: خدیجه به رسول خدا گفت : آیا میتوانی مرا از آمدن جبرئیل با خبر کنی؟ حضرت فرمود: آری. جبرئیل مانند همیشه نزد پیامبر آمد و رسول خدا خدیجه را صدا زد که جبرئیل نزد من آمده. خدیجه گفت : آری ، بر خیز و بر ران چپ من بنشین. رسول خدا برخاست و بر آنجا نشست ، خدیجه گفت ؛ آیا او را میبینی؟ پیامبر گفت آری!! خدیجه گفت: برخیز و بر ران راست من بنشین، حضرت بر خاست و آنجا نشست ، خدیجه گفت : آیا او را می بینی؟ پیامبر گفت: آری ، خدیجه گفت بر دامان من بنشین ، پیامبر نشست و هنوز جبرئیل بود تا اینکه خدیجه مقنعه خودش را برداشت در حالی که پیامبر بر دامان او قرار داشت که جبرئیل رفت. خدیجه گفت ؛ استوار باش!! به خدا سوگند او فرشته است ، نه شیطان❗️ ▫️در روایتی دیگر از (محمد بن اسحاق) : ...خدیجه پیامبر را وارد پیراهن خود کرده بود و در این حال جبرئیل رفت و خدیجه گفت: این فرشته است ، شیطان نیست. ✅ در این زمینه روایت های دیگری هم در صحیح بخاری و صحیح مسلم و تفاسیر طبری و قرطبی و ابن کثیر و... موجود است اما این احادیث دروغ و ساختگی است ، به دو دلیل: 1⃣ راویان سلسله سند این احادیث ، یا در آن موقع به دنیا نیامده بودند مانند ؛ ام المومنین عایشه ، ابن عباس ، عروه بن زبیر و ... و یا راوی حدیث در نزد علمای رجال ، متهم به کذب و دروغ گویی بوده است و یا به خاطر سن اندک ، امکان درک صحبت با پیامبر را نداشته اند مانند ؛ (عبدالله شدّاد لیثی) .البته به نظرما این احادیث را به آنها بسته اند ، نه آنکه خودشان گفته باشند. 2⃣ محتوای اینگونه احادیث است که با آیات قرآن و حتی احادیث موجود در منابع اهل سنت ، نا سازگار است. ⚠️چگونه ممکن است پیامبر بیم آن داشته باشد که کاهن یا دیوانه شده باشد؟ از طرفی ، نشانه های نبوت پیامبر در حضرت محمد(ص) هویدا بود ، حتی قبل از تولد ایشان و پس از تولد و حتی زمان بعثت حضرت و همچنین بروز آثار حکمت در رفتار و بیان پیامبر اکرم حتی در سنین کودکی ، که علمای یهود و حتی افرادی که از تورات و انجیل شناخت داشتند به محض دیدن پیامبر در سنین کودکی و یا حتی با اندکی صحبت ، اقرار به نبوت او می کردند. 📚نقش عایشه در تاریخ اسلام ج۴ ص ۲۸۹ الی ۳۲۱ علامه عسگری http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
✳️ کلام بین 🌹طلابی که بین صلاتین یا بعد از نماز صحبت دارند استفاده کنند.... 💰 🌞 روزی مردى به امام (ع) گفت: به خدا سوگند كه ما جوياى‏ هستیم و علاقه داريم كه از نعمت های آن برخوردار باشیم. امام(ع) فرمودند: علاقه داری که با آن چه کنی؟ آن مرد گفت: خود و خانواده‏ ام را تأمين ‏كنم، به خويشان و بستگان خود رسيدگى ‏كنم، به نیازمندان 'صدقه بدهم، و عمره به جای آورم. امام(ع) فرمودند: «اين ها كه نيست بلکه تلاش برای به دست آوردنِ آخرت است.» 📚کلینی، كافي، ج‏5 ، ص72. http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
mp3_۲۰۱۹۱۲۳۱۱۶۱۲۱۰۶۸۶_by_vidcompact.mp3
زمان: حجم: 6.5M
موضوع:آیت الله بحرالعلوم و ادب آیت الله نراقی.... پیشنهاد به طلاب محترم سخنران:حجت الاسلام والمسلمین عالی http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
▪️إنّا لله و إنّا إلیه راجِعون▪️ 🔻ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج سیدحسن مهاجر(رحمةالله‌علیه) تسلیت‌باد. http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
💠 مقام (ع) در قیامت : ...* وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُّسْفِرَةٌ * ضَاحِكَةٌ مُّسْتَبْشِرَةٌ *... ( چهره هایی که در آن روز درخشانند؛ خندان و شادان) ؛ [عبس/۳۸،۳۹] 👈🏻از انس بن مالک درباره ی این آیه چنین نقل شده است: از (ص) پرسیدم: وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُّسْفِرَةٌ ، کیانند؟ فرمود : ای انس !! منظور چهره های ما فرزندان عبدالمطلب است: من و علی و حمزه و جعفر و حسن و حسین و فاطمه، آنگاه که در روز قیامت از قبر خود بیرون آییم و نور چهره هامان همانند خورشید نیمروزی باشد. 📖 خداوند متعال فرموده است: وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُّسْفِرَةٌ ؛ یعنی نور ما،سرزمین قیامت را روشن می کند. منظور از آیه: ضَاحِكَةٌ مُّسْتَبْشِرَةٌ ؛ ما هستیم؛ یعنی به ثوابی که خدا وعده مان فرموده ، خندان و شادانیم. 📚 ص ۲۷۸ علامه عسگری http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb
✅منبر عقائد وتاریخی ❇️محتوایی مناسب برای منبری ها و مبلغین عزیز.... 🔰 بمناسبت ایام فاطمیه..... مهمترین جریان بعد از رحلت رسول خدا ، جریان سقیفه و ماجرای حضرت زهراء سلام الله علیها است ، که تبعات و آثار آن تا به امروز ادامه دارد... شما عزیزان می توانید ، جریان سقیفه و اتفاقات آن را با؛ هشتگ 👈 《 》پیگیری کنید!! http://eitaa.com/joinchat/1881276421C14327814eb