eitaa logo
|🟥🟥🟥 مرصاد 🟥🟥🟥|
3.5هزار دنبال‌کننده
110.2هزار عکس
73.7هزار ویدیو
432 فایل
بصیرت تشخیص حق از باطل نیست بصیرت تشخیص حق از حق نماست 🔴 هدف کانال مرصاد جهادتبیین براساس رهنمودهای مقام معظم رهبریست. @marsad ➤‏჻჻჻✺ #کانال‌مرصاد https://eitaa.com/joinchat/2367291618Cb9f03130d6 پاسخگوی شما: @aEbadian
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مرصــــاد
10.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺خیلی دور خیلی نزدیک؛ این عبارتی بود که در یکی دو روز اخیر درباره مذاکرات استفاده کردم و در تحلیلی خدمت شما ارائه نمودم. امروز سخنگوی وزارت خارجه که در عین حال به سخنگویی هیئت مذاکره کننده نیز منصوب شده است دقیقا از همین عبارت استفاده کرد و توضیحات دقیقی ارائه نمود. .‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🟥 ⃟ @marsad
هدایت شده از مرصــــاد
9.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 پنج سال در دو ماه خیلییههههه!!! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🟥 ⃟ @marsad
هدایت شده از مرصــــاد
🔺تازه‌ترین اخبار از جزئیات مذاکره: اگر آمریکا انعطاف نشان ندهد، مذاکره شکست می‌خورد 🔹یک منبع آگاه و نزدیک به تیم مذاکره‌کننده: آمریکایی‌ ها اگرچه از رویکردهای اولیه خود عقب‌نشینی کرده‌اند و بسیاری از مواضع ایران را پذیرفته‌اند اما همچنان ۳ موضوع اختلافی جدی پابرجاست که اگر حل نشوند مذاکره انجام نخواهد شد. 🔹اول: موضوع هسته‌ای؛ ایران اعلام کرده که در این دوره وارد مذاکره درباره موضوع هسته‌ای نمی‌شود. تنها در صورتی که طرف مقابل شرایط اعتمادساز را اجرا کند، در دور بعد درباره مسائل هسته‌ای صحبت خواهد شد. 🔹دوم: پول‌های بلوکه‌شده؛ پول‌‌های بلوکه‌شده باید واریز شود؛ شرط دوم و اساسی برای ورود ایران به مذاکره این است که پول‌های بلوکه‌شده ایران ابتدا واریز و آزاد شوند. بدون این اتفاق، اساساً وارد مذاکره نمی‌شویم. 🔹سوم؛ کنترل ایران بر تنگۀ هرمز؛ اختلاف دیگر بر سر نحوه عبور کشتی‌ها در تنگۀ هرمز است. آمریکا تأکید دارد که تنگه باید کاملاً به شرایط پیشین بازگردد، اما ایران می‌گوید فقط خود را متعهد می‌کند که تعداد کشتی‌ها به وضعیت قبل بازگردد. 🔹معنای این حرف آن است که ایران با مدل ایرانی خود، تعداد کشتی‌های مجاز برای عبور را تعیین می‌کند و تنها به تعدادی که خود می‌پذیرد اجازه تردد می‌دهد. این بدان معناست که کشتی‌ها باید تحت مدیریت ایران و دقیقاً از مسیری که ایران تعیین می‌کند عبور کنند./ فارس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🟥 ⃟ @marsad
هدایت شده از مرصــــاد
🔺مطابق خبری که فارس به نقل از یک منبع نزدیک به هیئت مذاکره کننده منتشر کرده، اختلاف با آمریکا اکنون فقط بر سر ۳ موضوع مهم است. یک: بحث هسته ای دو: دارایی های بلوکه شده سه: کنترل ایران بر تنگه هرمز 🔹اگر این خبر دقیق باشد، به این معنا است که آمریکا مواردی مانند خروج نیروهایش از همسایگی ایران، توقف جنگ در همه جبهه ها، برداشتن تحریم ها، و پرداخت غرامت را پذیرفته است. 🔹با تاکید مجدد بر این جمله که "اگر این خبر درست باشد" و آمریکا این مقدار را پذیرفته باشد، با پافشاری جمهوری اسلامی ایران، میتواند مابقی آیتم ها را نیز بپذیرد؛ مگر اینکه مذاکراتش از اساس نمایش بوده باشد، که البته واقعیت های میدان بیش از هر چیزی نیاز مبرم ترامپ به توافق را نشان میدهد! 🔹در اینکه اولویت اول آمریکایی ها بدست آوردن امتیاز و بدعهدی در مذاکرات است شکی نیست؛ اما معتقدم اگر با سرسختی ایران مواجه شود مجبور است امتیاز را بدهد تا از مخمصه نجات پیدا کند اما در اینجا سعی میکند حداقل به یک پیروزی تبلیغاتی برسد! 🔹همانطور که قبلا هم گفته ام، ایران حتی قصد ندارد اجازه پیروزی تبلیغاتی را هم به ترامپ جنایتکار بدهد؛ جمهوری اسلامی میخواهد یک شکست فضاحت بار به او تحمیل کند و این قمارباز را به عبرتی برای جهان تبدیل کند تا دیگر هیچکس جرات گستاخی به ایران و ایرانی را نداشته باشد. 🔹با این وجود ترامپ فقط در یک چیز میتواند اعلام پیروزی کند، و آن هم این است که اعلام کند ایران در مذاکرات متعهد شده به سلاح هسته ای دست پیدا نکند، که این امر نیز اساسا نیاز به تلاش ترامپ ندارد، چون ایران به سلاح هسته ای نه اعتقاد دارد و نه میخواهد آن را داشته باشد! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🟥 ⃟ @marsad
هدایت شده از مرصــــاد
🔺اگر آنچه رسانه های خارجی از یادداشت تفاهم شکل گرفته توسط میانجیگران میگویند دقیق باشد، نشان از یک دستاورد بزرگ برای ایران و یک عقب نشینی حقارت آمیز برای آمریکا دارد. 🔹در این مرحله ایران به هیچ عنوان صحبت درباره موضوعات هسته ای را نپذیرفته و همانطور که خود تعیین کرده بود، شامل توقف جنگ در همه جبهه ها، آزادسازی حدود ۲۵ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران در خارج که برخی رسانه ها آن را نیمی از کل دارایی های مسدود شده ایران میدانند، برداشتن محاصره دریایی آمریکا و روان سازی عبور و مرور از تنگه توسط ایران و تحت کنترل جمهوری اسلامی میشود. 🔹نکته مهمی که بنده در منابع خارجی دیدم این است که گویا ایران توانسته خروج نیروهای آمریکایی از اطراف مرزهای ایران را نیز به دشمن تحمیل کند؛ اما اینکه در همین مرحله انجام میشود یا مراحل بعدی، باید منتظر ماند و دید. 🔹هنوز البته هیچ چیز قطعی نیست؛ در ایران نیز کسی به دشمن اعتمادی ندارد، خصوصا آنکه همزمان اسرائیل و لابی صهیونیسم در حال تلاش های زیادی برای بر هم زدن این تفاهم است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🟥 ⃟ @marsad
هدایت شده از مرصــــاد
🔷یکی از ایرادت مهمی که رهبر شهیدمان درباره برجام مطرح کردند، اجرای یکباره نه مرحله به مرحله تعهدات از جانب ما بود و این ایراد اساسی که عامل بد عهدی های ثانویه آمریکا شد به نظر میرسد در تفاهم اخیر (اگر به سرانجامی برسد) با مرحله ای کردن اجرای تعهدات و موکول کردن بحث های هسته ای و حساس به فرصت بعدی ،برطرف شده است با موجود خبیثی مانند ترامپ بایستی شرط به شرط و عهد به عهد در حالیکه دستمان برروی ماشه است ،به پیش رفت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🟥 ⃟ @marsad
هدایت شده از مرصــــاد
9.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺میزبانی وزارت آموزش و پرورش از خبرنگاران داخلی و خارجی، و فراهم آوردن زمینه بازدید از مدرسه شجره طیبه میناب یکی از اقدامات ارزشمندی بود که اخیرا انجام شد. 🔹حادثه حمله آمریکای جنایتکار به این مدرسه در میناب حالا حیثیت نداشته سران کاخ سفید را بر باد داده و باعث شده تا هر روز در محافل مختلف سیاسی و رسانه ای، در سراسر جهان درباره آن و مظلومیت کودکان ایرانی بحث شود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🟥 ⃟ @marsad
هدایت شده از مرصــــاد
🔺الجزیره: نشانه های منفی درباره احتمال عدم وقوع تفاهم دیده می شود/ ایران اعلام کرده اگر همه بندها تضمین نشود، امضا نخواهد کرد 🔹علی هاشم خبرنگار الجزیره: کمتر از ۲۴ ساعت پس از آنکه خوش‌بینی‌هایی درباره احتمال تفاهم ایران و آمریکا مطرح شد، نشانه‌های منفی از راه رسیده است. تهران به همه میانجی‌ ها از جمله پاکستان اطلاع داده است که اگر همه بندهای تفاهم کاملاً مورد توافق و تضمین نشده باشد، آن را امضا نخواهد کرد. پاکستان پیشنهاد کرده که بندهای مورد توافق جلو برود و مسائل اختلافی به تعویق بیفتد، اما ایران این را رد و تأکید کرده است که بندهای مورد اختلاف، اساسی و غیرقابل مصالحه هستند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🟥 ⃟ @marsad
هدایت شده از مرصــــاد
من مانده ام بعضی از نمایندگان و کانال داران چطور این تیم غیرتمند مذاکره کننده را سازشکار مینامند! 😳😉🤩 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🟥 ⃟ @marsad
هدایت شده از مرصــــاد
🔺هوشیاری تحسین برانگیز تیم مذاکره کننده ایران در برابر آمریکای عنود حیله گر! 🔹آمریکا عادت دارد همه را با وعده های نسیه بفریبد، کما اینکه حسن روحانی و جواد ظریف را فریب داد؛ اما این تیم مذاکره کننده آن تیم خفت پذیر سابق نیست که گول وعده های دروغین کاخ سفید را بخورد؛ دست دشمن برای ما رو شده است! 🔹دقت کنید: در مذاکرات اخیر که پاکستانی ها میانجی آن هستند و دیروز نیز خبرهایی مبنی بر نزدیک شدن به توافق منتشر شد، ایران شروط واضحی دارد که بعضی را در مرحله اول، بعضی را در مرحله دوم، و بعضی را در مرحله سوم قرار داده است. آنچه را ایران با زیرکی در مرحله آخر قرار داده، درست همان چیزهایی است که آمریکا تلاش میکند در مرحله اول باشد، و آن چیزی که ایران در مرحله اول قرار داده چیزی است که آمریکا میگوید بعدا به آن رسیدگی میکنیم! 🔹ایالات متحده سعی میکند از هر آنچه قابلیت نقد شوندگی زودهنگام دارد فرار کند، و هر آنچه امکان نقض عهد در آن وجود دارد را اولویت قرار دهد. ایران اما نقد شونده ها را در مرحله اول قرار داده است؛ مواردی مانند آزادسازی همه دارایی های بلوکه شده، یا رفع تحریم ها که اگر برداشته شود در یک شب میشود فقط کلی نفت فروخت و درآمد کسب کرد! بنابراین اگر آمریکا در مراحل بعدی نقض عهدی هم کرد، در عوض ایران چیزی از دست نداده، و با تنگه هرمز آن نقض عهد را جبران میکند! 🔹هرچند در بحث هسته ای هم ایران سیاست گام به گام را در پیش خواهد گرفت و به هیچ عنوان به سیاق روحانی مذاکره نخواهد کرد، اما موضوعی است که احتمال نقض عهد در آن وجود دارد و نیز به دلیل حساسیت های این عرصه و خاصیتی که خود بعنوان یک اهرم فشار فراهم میکند، ایران آن را به سادگی موضوع مذاکره نمیکند، هرچند در آن هم خطوط قرمز پر رنگی مانند اصل غنی سازی و حفظ مواد غنی شده موجود است! 🔹با این حال آمریکایی ها میگویند با توقف جنگ در همه جبهه ها مشکلی نداریم و در برابر آن از خود سرسختی نشان نمیدهند، چرا؟ چون در این مورد قابلیت نقض عهد وجود دارد و هرگاه بخواهند میتوانند به جایی حمله کنند، اما در برابر خواسته هایی مانند رفع تحریم و آزادسازی دارایی ها مقاومت میکنند! 🔹فقط همین دو سه آیتم نشان میدهد که آمریکا در گفتگوها صداقت ندارد و به دنبال فریب است؛ یعنی حتی آنجا که شکست هم خورده اند، تا آخرین لحظه سعی میکنند راهی برای فرار خود از عمل به وعده ها باقی بگذارند؛ زهی خیال باطل! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🟥 ⃟ @marsad