eitaa logo
|🟥🟥🟥 مرصاد 🟥🟥🟥|
1.2هزار دنبال‌کننده
86.4هزار عکس
57.9هزار ویدیو
367 فایل
بصیرت تشخیص حق از باطل نیست بصیرت تشخیص حق از حق نماست 🔴 هدف کانال مرصاد جهادتبیین براساس رهنمودهای مقام معظم رهبریست. 🔴 مشتاقانه پذیرای انتقادات شمائیم: https://eitaa.com/sa_re_mi.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 روز ظهور برای پیروان امامان گمراهی، روز بسیار سختی خواهد بود ⭕️ در اصطلاح قرآن و از منظر روایات، مشرک کسی است که در کنار ائمه علیهم‌ السلام، امامان باطلی را نیز قرار دهد. حال و روز این افراد، در زمان ظهور حضرت دیدنیست! چرا که بخاطر شرک در امامت، امام انتقام سختی از آنان خواهد کشید: 🌕 امام صادق علیه السلام در مورد این آیه شریفه «و اوست که رسولش را با هدایت و دین حقّ فرستاد تا او را بر تمام دین چیره سازد، هرچند مشرکین خوش نداشته باشند» توبه/۳۳ فرمودند: «هنوز تأویل این آیه صورت نگرفته، و آن مربوط به خروج قائم علیه السلام است؛ که چون قیام کند تمام کفّار و کسانی که در امامت شرک داشتند، آن قیام را خوش ندارند. تا آنجا که اگر کافر یا مشرکی در دل صخره ای پنهان شود، آن صخره گوید: ای مؤمن! داخل من کافری هست. مرا بِشکن و او را بُکش!» لاَ يَنْزِلُ تَأْوِيلُهَا حَتَّى يَخْرُجَ اَلْقَائِمُ فَإِذَا خَرَجَ اَلْقَائِمُ لَمْ يَبْقَ كَافِرٌ بِاللَّهِ اَلْعَظِيمِ وَ لاَ مُشْرِكٌ بِالْإِمَامِ إِلاَّ كَرِهَ خُرُوجَهُ... 📗کمال الدين، ج ۲ 🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
1_2231786831-AudioConverter.mp3
2.57M
چگونه امام زمان عجل الله را در زمان ظهور بشناسیم ⁉️ ⭕️ پاسخ: ➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رابطه امام خامنه‌ای حفظه‌ الله و امام زمان ارواحنافداه 🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
🔴🔵 مفهوم اسم غریم از اسامی امام زمان(عج) 🌹غریم🌹 🔺آيا ميدانيد حق طلبكار در رساله حقوق امام سجاد چيست؟ 🔹يكي ازالقاب حضرت وليعصر عج الله فرجه غريم است. غريم به دو معناي ضدهم بكار رفته است : طلبكار وبدهكار وما در اين بخش به معناي طلبكار آن مي پردازيم. ♦️در رساله حقوق امام سجاد حق طلبكار را چنين ميفرمايند: 🔸 ١-اگر ميتواني طلب او را بدهي و دستت پر است و توانگري ، حق او را پر و پيمان ادا كن ، كفايت او را بكن و به ميزان كافي به او بپرداز. او را وادار به رفت وآمد، و معطل نكن. 🔺 كسي كه غني است وميتواند پرداخت كند،معطل كردن طلبكارش ظلم است. 🔹امام زمان در روايات، غريم است. ❓چگونه طلب امام زمان رابپردازيم ؟ 🔶 امام از ما مطالبه دارند كه ايشان را به عنوان رب و مدير و مدبر و متصرف و سيد و همه كاره ی زندگيمان قبول داشته باشیم ♦️ما تمام نعمات زندگي خود را به امام بدهكار هستيم و نتوانستيم شكر يكي از آنهارا بكنيم. پس تشكر و قدرشناسي هاي زيادي به حضرت بدهكاريم. 🔸٢-امام سجاد علیه السلام در رساله حقوق فرمودند:حال اگر دستتان خالي است و نميتوانيد طلب طلبكار را بدهيد، سعي كنيد با گفتار زيبا او را راضي كنيد واز او خيلي زيبا درخواست مهلت كنيد وبا زبان زيبا منصرفش كنيد و از خدا بخواهيد كه كمك كند تاحق غريم را بپردازيد‌ و اگر مال طلبكار را ندهيد و نزد خود جمع كنيد (بواسطه بد معامله كردن) اين كار لئامت وپستي است. 🌕 براساس توصيه هاي بالا،اگر در تنگنا هستيم و دستمان خاليست،يعني آنقدر چاله هاي زندگيمان تهي شده است و موجودي ما به انتها رسيده است،براي او(حضرت وليعصر) زبان بريزيم،هر روز آل يس بخوانيم،او را واسطه قرار دهيم تا خدا مهلت جديد به ما بدهد مثل عرفه ی ديگر، محرم سال ديگر، نيمه شعبان ديگر... 🌺 آقاجان ! قول ميدهيم اگر درعالم معنا چيزي دريافت كرديم ، همه را به حساب شما بريزيم و باشما بد معامله نكنيم. 🌾ميدانيم كه با طلبكار كريم روبرو هستيم.معمولا بدهكار ازطلبكار فرار ميكند وطلبكار سر راه بدهكار كمين ميكند.اما آقاي ما طلبكاري نيست كه اينگونه باشد، كريم است و از طرف ديگري ميرود تا چشم بدهكار به او نيفتد. 🌾 آقاجان ميخواهيم بدهي خود را صاف كنيم تا كي از يكديگر فرار كنيم؟ آقاجان كم ما را زياد حساب كنيد،طلب خود را بر ما ببخشاييد تا از يكديگر دور نباشیم 🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
⭕️ خبر دادن علما از زنده بودن سفیانی و نزدیکی ظهور! 👤 حجت الاسلام و المسلمین، حاج آقا معين شيرازى میفرماید: 🌼 روزى در محضر عارف مرحوم آيت‌اللـه محمّدجواد أنصارى همدانی از ایشان درباره عثمان بن عنبسه يا همان سفيانى (ملعون) سؤال مى‌كنند... ☠ و ايشان ‌میفرمايند: «سفيانى الآن هفده سال دارد! 💥 با توجه به زمان این فرمایش مرحوم انصاری، سنّ سفيانى الآن، حدود هشتاد سال است! 💚 چون در روایات ما یکی از علائم حتمی ظهور حضرت ولیعصر (عج)، خروج سفیانی است پس سفیانی بخاطر بالا رفتن سنش به زودی خروج خواهد کرد... 💥 بنا بر شواهدی از علما از جمله امام موسی صدر (و آیت الله بهلول گنابادی) و...، ✡☠ سفیانی یکی از فرماندهان ارتش سوریه است... ✡☠ از آنجا كه سفيانى و خروج آن، از علائم قطعی ظهور امام زمان عليه‌السّلام است، درنتیجه نزدیکی ظهور حضرت نيز دانسته مى‌شود. 📒 نور مجرد، ج1، ازص509 به بعد، تالیف آیت الله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی 🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴 🌺اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
‍ 📌علامه کورانی با بررسی روایات مربوط به صفات شعیب را اینچنین استنباط و استخراج کرده است : 🍃نام او شعیب بن صالح است ☘از قبیله بنی تمیم است 🔅از جنگاوران بنام و ممتاز و فرمانده نظامی است ⚡️جوانی گندم گونه و لاغر 🍃دارای محاسنی کم پشت 🌿صاحب بصیرت و یقین 🍀اراده خلل ناپذیر ☘شکست ناپذیرو... 💫علامه کورانی در باره نام شعیب می گوید : احتمال دارد جهت حفظ ایمنی نام او مستعار باشد (شعیب بن صالح) تا محقق شود  و یا  امکان دارد نام  او و پدرش مشابه شعیب و صالح و یا به معنای آن باشد. 🌟علامه کورانی سپس می گوید :شعیب ابن صالح  ازقبیله  است و یا با قبیله بنی تمیم نسبتی دارد و یا اینکه یکی از بخش های بنی تمیم بنام ( ) باشند و یا اینکه غلامی از بنی تمیم است. و اگر این قول را صحیح بدانیم ( با توجه به تاکید روایات بر روی تمیمی بودن شعیب ) ممکن است اصل او از جنوب ایران باشد زیرا الان عشایر بنی تمیم در جنوب ایران ساکن هستند و یا از شاخه ای از  بنی تمیم است که از زمان صدر اسلام در استان خراسان زندگی می کنند،  و اکثر آنها در مردم ایران ذوب شده اند و امروزه باقی مانده آنها در چند روستا در نزدیکی مشهد ساکن هستند که به زبان عربی هم صحبت می کنند و  باید شعیب رابطه ای نسبی با آنها داشته باشد. ☀️در حقیقت علامه کورانی به صراحت به تمیمی بودن شعیب و ارتباط با بنی تمیم جنوب ایران و یا خراسان اشاره کرده و این موضوع بسیار واضح تر از ان است که بتوان آن را انکار کرد . یعنی در حقیقت شعیب یا از بنی تمیم ایران و یا از بنی تمیم  است. ✴️موضوع دیگر اینکه علامه کورانی به صراحت گفته اند که شعیب یک  و است یعنی یک فرمانده نظامی است. ♻️سومین موضوع کم ریش بودن کوسج بودن یا خفیف اللحیه بودن است که در روایات 25 گانه به صراحت آمده و یک کلید است  و علامه کورانی هم به عنوان مشخصه شعیب بر آن تاکید کرده. ✅حال بطور دقیق به روایات اشاره شده در مورد شعیب دقت کنیم . صفات کلیدی شعیب شامل نام و نام پدر او و تمیمی بودن و نیز تاکید بر فرمانده نظامی بودن وی در کل روایات کاملا واضح است و جای تردید نیست . صفت خفیف اللحیه بودن هم در روایات وارد شده: 1)در روایات از عمّار یاسر نقل شده که: «شعیب بن صالح، پرچمدار حضرت مهدی(ع) است».  📚ابن طاووس، ملاحم، ص 53 .  2)از خراسان سپاهی حرکت می‌کند که کمربندهای سیاه و پیراهن سفید پوشیده‌اند، جزو پیش‌قراولان سپاه، فرمانده‌ای است به نام شعیب بن صالح... آنان سپاهیان سفیانی را شکست داده، گریزان می‌کنند و در بیت‌المقدّس فرود می‌آیند و زمینة ظهور حضرت مهدی(ع) را پایه‌ریزی می‌کنند» 📚ابن حماد، همان، ص 84 و عقد الدرر، ص 125. 3)میرمؤمنان(ع) می‌فرمایند: «سفیانی و صاحبان پرچم‌های سیاه با یکدیگر روبرو می‌شوند در حالی که میان آنان جوانی از بنی‌هاشم است که در کف دست راستش، خال سیاهی است و در پیشاپیش لشکریان او، شخصی از قبیلة بنی تمیم به نام شعیب بن صالح قرار دارد». 📚ابن حماد، فتن، ص 86. 4) در منابع اهل سنّت نیز آمده است: ✨إن على مقدمة جیش المهدی رجلاً من تمیمضعیف اللحیة یقال له شعیب بن صالح «فرماندة لشکریان پیشرو حضرت مهدی(ع)مردی از قبیلة بنی تمیم است که محاسن کمی دارد و او را شعیب بن صالح می نامند». 📚شبلنجی، نور الابصار، ص 138 5)از خراسان سپاهی حرکت می‌کند که کمربندهای سیاه و پیراهن سفید پوشیده‌اند، جزو پیش‌قراولان سپاه، فرمانده‌ای است به نام شعیب بن صالح... آنان سپاهیان سفیانی را شکست داده، گریزان می‌کنند و در بیت‌المقدّسفرود می‌آیند و زمینة ظهور حضرت مهدی(ع) را پایه‌ریزی می‌کنند». 📚ابن حماد، فتن، ص 84 و عقد الدرر، ص 125.  6) امام سجاد (علیه السلام) فرمود: خروج شعیب‌ بن صالح، پس از عوف سلمی و پیش از خروج سفیانی است. 📚شیخ طوسی، کتاب الغیبة، ص443. 7)پیامبر اکرم(ص) : پرچم هایی از مشرق برمی خیزد که مردی از بنی تمیم به نام شعیب بن صالح آنها را رهبری می کند ، آنچه از اسیران کوفه در دستشان باشد ، می گیرد و طعمه شمشیر می سازد. 📚الحاوی للفتاوی ج 2 ص 160 مائتان وخمسون علامةحتى ظهور الإمام المهدی السید محمد علی الطباطبائی الحسنی ص" 62" 8)جابر از امام باقر (ع)روایت می کند: جوانی از بنی هاشم از خراسان با پرچم های سیاه قیام می کند که در کف دست راست اوخالی(خللی)است و پیشاپیش او مردی بنام شعیب بن صالح است که با لشکریان سفیانی می جنگد و آنها را شکست میدهد. 📚الملاحم و الفتن باب97 ص52 9)بدرستی که پرچمدار سپاه امام مهدی مردی از بنی تمیم است که ریش کم دارد و به او شعیب بن صالح می گویند. 📚 ابن حماد ص 86 ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر فرزند با شخصيت ميخواهيد هرگز فراموش نكنيد كه با فرزندتان هميشه مشورت كنيد: کودکان نیز مانند بزرگترها دوست دارند در امور مربوط به خودشان با آن‌ها مشورت شود و آنان نیز نظر بدهند. نظرخواهی از کودک باعث می‌شود که این احساس در کودک رشد یابد که او نیز عضوی از خانواده است که دارای ارزش و منزلت بوده به طوریکه پدر و مادرش در امور منزل از او نظر خواهی می‌کنند.
راهکارهایی برای کاهش لجبازی کودک ۱-تکرار بیش ازحد توصیه، کودک را لجباز می کند. ۲- بجای توصیه‌های دستوری از توصیه‌های خبری استفاده کنید. ۳-خواسته‌های موجه کودک را پاسخ دهید. ۴- به کودکانتان توجه بیشتری داشته باشید. ۵- سرزنش کردن بیش ازحدکودک، او را لجبازتر می‌کند ۶- به فرزندانتان حق انتخاب دهید. ─━━━━⊱🐣⊰━━━━─
۱. تشویق و تحسین کودک : بهتر است برای جذب کردن هر چه بیشتر کودک و نوجوان به نماز، این کار عبادی را با تشویق و تحسین همراه کنیم. کودکان برای مشتاق شدن به کاری، بیش از هر چیز به تشویق و تأیید نیاز دارند. زمانی که کودکی روی زمین دراز می کشد و صورتش را به مهر می چسباند، به جای آن که بکوشیم حالتش را به صورت سجده ی بزرگسال در بیاوریم، باید همان رفتار کودکانه اش را تشویق کنیم. ۲. فضا سازی معنوی : فرزندی که در خانواده ای لبریز از ذکر و محبّت خدا به دنیا می آید ، هیچ گاه نیازی ندارد که آموزش ویژه ای برای نماز ببیند؛ زیرا از همان آغاز تولد در گوشش اذان و اقامه می گویند و او را به صلاه و فلاح و خیر العمل دعوت می کنند. در خانه ای که بوی معنویت و ذکر خدا جاری است ، فرزند نیز با این ذکر پرورش می یابد. ۳. ایجاد رابطه ی مثبت با نماز : بهتر است مادران، پدران و مربیان، در ارتباط با نماز، احساس خوشایند خود را با گفتن خاطرات و تجربیات جذاب و لذت بخش با بچه ها در میان بگذارند. بدین منظور بیان خاطره هایی درباره ی نماز اهل بیت علیهم السلام ، عالمان دینی و بزرگان مذهبی در جذب کودکان و نوجوانان به نماز بسیار تأثیر گذار است. ۴. تکرار و مداومت : برای تقویت و ایجاد رفتاری ثابت و عادتی استوار در کودک و نوجوان، باید از مجرای تکرار وارد شد . بسیاری از افکار و اعمال در سایه ی تمرین و عمل مکرر در انسان تثبیت می شوند. حتّی ایمان آدمی هم ، نوعی تثبیت در سایه ی عمل است. ۵. تدریجی بودن آموزش : والدین و بزرگسالان ، نباید توقع و انتظار داشته باشند که کودکشان خیلی سریع اهل عبادت و نماز شود. برنامه ی عادت دادن او به نماز و آموزش او ، باید بر اصل تدریج مبتنی باشد. کودک نباید یکباره بار سنگینی از وظایف دینی را بر دوش خود احساس کند و خود را به انجام دادن آن موظف بداند
🌟 تربیت واقعی را با تنبیه اشتباه نگیریم. 👈 تنبیه کردن باعث می شود که کودک کاری را متوقف کند، اما به احساسی که در پس این عمل نهفته است نگاه نمی کند و منجر به فراموش شدن درون کودک می شود. 👈 وقتی به کودک نگویید چرا با او صحبت نمی کنید ، نمی فهمد چه اتفاقی افتاده است. کودکی که رفتارش موجب تنبیه او شده به راحتی ، ولی به طور گول زننده کنترل می شود. رفتارش رفتاری به ظاهر مطیعانه است اما ممکن است از روی میل نباشد و اعتماد به نفس نیز نداشته باشد. ممکن است در ظاهر آرام و مطیع باشد ولی در درون ملتهب و مضطرب باشد. 👈 چنین کودکی به زودی طغیان می کند و افسار گسیخته خواهد شد.
یک تکنیک عالی برای برخورد با رفتار نامطلوب کودک از روش های عالی برخورد با رفتار نامطلوب کودکان این است که در زمان انجام دادن کارهای نامطلوب و ناپسند، توجهی نشان ندهیم و بعد به ذکر کارهای خوب و مطلوب گذشته کودک بپردازیم. به طور مثال بگوییم: یادته هفته پیش توی کارهای خونه به من کمک کردی؟ چقدر اون کارت رو دوست داشتم. وقتی کودک متوجه بشه که رفتارهای ناپسندش مورد توجه قرار نمی گیرد و رفتارهای مثبت گذشته، هنوز در ذهن مادرش است، پس سعی می کند تا آن رفتارها را بیشتر انجام دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهربانی اساسی ترین اصول انسانيت است... اگر کسی‌ ازمن کمکی‌ بخواهد، يعنی‌ من هنوز روی‌ زمين ارزش دارم.
آرامش💞💕: آرامش یعنی: قایق زندگیت را دست کسی بسپاری که صاحب ساحل آرامش است! الابذکرالله تطمئن القلوب
‏هر قـدر ڪـه نمازهایت منظم‌ و اولِ‌ وقت باشـد؛ امــورِ زندگیت هم‌ تنظیم‌ خـواهد شد؛ مگـر نمےدانے ڪـہ رستگارے و سعادت بــا نماز قرین‌ شده‌ است :) ═✧❁🌸❁✧═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 گفتار انسان، رفتار او را می‌سازد 💥 قالَ أمِیرُ‌المُؤمِنِینَ عَلَیهِ‌السَّلَامُ: «مَنْ عَلِمَ أَنَّ كَلاَمَهُ مِنْ عَمَلِهِ، قَلَّ كَلاَمُهُ إِلاَّ فِيمَا يَعْنِيهِ». 🌎 امام علی علیه‌السّلام می‌فرمایند: کسی كه می‌داند گفتارش از اعمالش محسوب مى‌شود، سخن گفتنش را كم مى‌کند، مگر آنجایی كه مربوط به او است». 🖊 زبان، كليد خوشبختى‌ها و بدبختى‌هاست؛ بنابراين چگونه ممكن است که انسان، سخنش را جزو عملش نداند؟! 📘 نهج البلاغه، ص 536.