🎇🎇🎇🎇🌿💐🌿🎇🎇🎇🎇
پس بیماری مؤمن میتواند یکی از اسباب ریزش و آمرزش گناهانش باشد.
3️⃣ نکته آخر در مورد "درد" این است که انسان خود ساخته بعد از اینکه خوب شد، درد خودش را بیان می کند؛ نه در موقعی که درد دارد و بیمار است.
🔻امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حکمت ۲۸۹ از برادری الهی یاد می کنند که در گذشته داشته اند و او از دنیا رفته است. اوصاف جالبی از او نقل می کنند، یکی از آن اوصاف این است: « وَ كَانَ لَا يَشْكُو وَجَعاً إِلَّا عِنْدَ بُرْئِهِ»؛ یعنی آن دوست من هیچ وقت از درد شکوه نمیکرد مگر بعد از تندرستی. که این شکوه از درد بعد از تندرستی در واقع یعنی "شکر نعمت"؛ یعنی می گفت خدا را شکر دو هفته پیش یک دل دردی داشتم الحمدالله خوب شد. در هنگام درد دردش را به کسی نمی گفت اما بعد از درد این را بیان می کرد به گونه ای شکر نعمت سلامتی را میکرد، این هم از بحث درد.
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
#مهدویت_در_قرآن
🔴 بعضی آیات مهدویت جزءچهاردهم
1️⃣ حجر: 36-38 👈🏻 ظهور، پایان مهلت ابلیس
2️⃣ نحل: 1 👈🏻 ظهور، امری الهی
3️⃣ نحل: 33و34 👈🏻 ظهور و رجعت
4️⃣ نحل: 38 👈🏻 رجعت
اللهم عجل لولیک الفرج 💚
6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تفسیر آیات مهدوی (۱۴)
🌕 سوره حدید آیه ۱۹
♦️موضوع: مقام ومنزلت منتظران
🔵 ویژه ماه مبارک رمضان
🎙 #استاد_اباذری
#رمضان_مهدوی
#تفسیر_آیات_مهدوی
🔴 ویژگیها وخصوصیات امام زمان(عج)
🔵 قسمت 4⃣1⃣
۱۳۱-کسی نمیتواند به کنه مدح آن حضرت برسد.
۱۳۲-بیان اوصاف قدر آن حضرت از توان انسان خارج است.
۱۳۳-امام عصر ارواحنا فداه نور اخیار و برگزیدگان خدای تعالی است.
۱۳۴-آن حضرت هادی ابرار و پاکان است.
۱۳۵-به وسیلهی آن حضرت خدای تعالی درهای بسته را باز میکند.
۱۳۶-به وسیلهی آن حضرت هر امری را خاتمه میدهد.
۱۳۷-به وسیلهی آن حضرت باران نازل میشود.
۱۳۸-به وسیلهی آن حضرت آسمان نگه داشته میشود که بر زمین واقع نشود.
۱۳۹-به وسیلهی آن حضرت خدای تعالی هم و غم و سختی و مشکل را از بین میبرد.
۱۴۰-در نزد امام عصر ارواحنا فداه تمام آنچه بر پیامبران نازل شده و ملائکه آنها را فرود آوردهاند وجود دارد.
#ویژگیها_و_خصوصیات_امام_زمان
#رمضان_مهدوی
اللهم عجل لولیک الفرج 💚
17.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کردستان همیشه در صحنه
🔹 تشییع باشکوه پیکر شهید مدافع حرم میلاد حیدری توسط مردم روستای وینسار
🌹 ۱۹ فروردین سالگرد شهادت، آیت الله سید محمد باقر صدر(شاگرد افتخاری امام راحل در نجف) و خواهر فاضله اش، بنت الهدی صدر به دست صدام جنایتکار، تسلیت باد
♦️امام خمینی(رضوان الله)
ایشان مغز متفکر اسلامی بود و امید این بود که اسلام از او بهرهبرداریهای زیادتری بکند و من امیدوارم که کتابهای این مرد بزرگ مورد مطالعه مسلمین قرار بگیرد و انشاءاللّه خداوند تعالی او را با اجداد بزرگش محشور فرماید و خواهر بزرگوار مظلومۀ او را هم با جدهاش محشور کند! ۶۰/۱/۲۰
🍃🌟معراج پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم )
🗓 در روز هفدهم رمضان بنا به روایتی، پیامبر گرامی اسلام (ص) شبانگاه به امر خداوند از مکه به بیت المقدس سیر کرد و به آسمانها عروج نمود.
📖در اولین آیه ازسوره اسراء این معجزه بزرگ چنین توصیف شده است:
♦️«سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ:
پاک و منزه است خدایی که بنده خویش را شبانگاه از مسجدالحرام تا مسجدالاقصی که اطراف آن را برکت داده است، سیر داد تا نشانههای خود را به او نشان دهد و خدا شنوا و بیناست.»
♦️به این ترتیب، باتوجه به این آیه و سخنان حضرت محمد (ص)، ایشان در معراج با بسیاری از اسرار الهی، رموز جهان آفرینش و سرنوشت انسانها در جهان دیگر آشنا شد. این حادثه از معجزات بزرگ پیامبر گرامی اسلام (ص) به شمار میرود و حاکی از جایگاه رفیع ایشان است.
🌹یک حدیث قدسی هست که خیلی عجیبه
♦️خداوند تبارک و تعالی میفرماید:
يا مُطْلَقاً فِي وِصٰالِنا، اِرْجِع؛ وَ يا مُحلفا عَلِيِّ هجرنا، كَفَر؛ أَنَّما ابعَدنا اِبْليس لِانَه لَمْ يَسْجُدُ لَكَ، فَواعَجَبا كَيْفَ صَالَحَتْه وَ هَجَرتَنا
♦️ای كسی كه وصال ما را ترك كردهای، برگرد.و ای كسی كه بر جدايی از ما سوگند خوردهای، سوگند خود را بشكن.
♦️ما ابليس را برای اين از خود رانديم كه بر تو سجده نكرد، پس چقدر عجیب است كه تو او را دوست خود گرفتهای و ما را ترك كردهای....
📚بحرألمعارف، جلد ۲، فصل ۶۲
🔴 #جهاد_اکبر | قوت اراده در جوانی
♦️اگر در #جوانی انسان #مهذب شد، شد. اگر در جوانی خدای نخواسته مهذب نشد، بسیار مشکل است که در زمان کهولت و پیری که #اراده ضعیف است و #دشمن قوی، اراده انسان ضعیف میشود و جنود ابلیس در باطن انسان قوی، ممکن نیست دیگر آن وقت. اگر هم ممکن باشد بسیار مشکل است. از حالا به فکر باشید.
📚 صحیفه امام خمینی (ره)، جلد 2، صفحه 40