🇮🇷
ای كاش بگیرند از امروز سحر را
ای اهلِ حرم سیر ببینید پدر را
شمشیر پُر از زهر گرفته ز طبیبان
بر نسخه ی تو فرصت اما و اگر را
جز تو چه كسی عفو كند قاتل خود را
آن قاتلِ خوابیده ی عمری دمِ در را
حتی خودِ قاتل پس از آن ضربه به خود گفت
ای كاش كه برداری از این سجده كمر را
باور نكند كوفه كه تو اهلِ نمازی
وامانده دهانش كه شنیده ست خبر را
سخت است ولی باز برای دلِ زینب
یك روز به تأخیر بینداز سفر را
#مهدی_رحیمی
#ماه_رمضان🌙
#شب_قدر✨
┈┈••✾•🌷•✾••┈┈
┈┈••✾•🌷•✾••┈┈
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 هر روز یک آیه راجع به امام عصر(عج)
🔵 جزء بیست و یکم
🌕 مؤمنین حتما قبل از ظهور حضرت مهدی ارواحنافدا غربال خواهند شد
#آیات_مهدوی
#رمضان_مهدوی
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 چه کنیم امام زمان ارواحنا فداه در شب های قدر برای ما دعا کنند!!
🔹 این مومن حقیقی چقدر مطمئن از حضرت حجت سخن میگوید
#رمضان_مهدوی
#لبیک_یا_خامنهای
#جانم_فدای_رهبرم
13.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعهی توحیدی #اوست !
پیمانهی یقین که سنگین شود؛
دیگر خدا، همنشینِ سجاده و مسجد و حرمِ آدمها نیست!
خدا میشود معشوقِ در دسترسِ هر لحظهی او ...
◼️دیگر تمام شد،ندا داد جبرئیل اینک شما و وحشت دنیای بی علی|سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(علیه السلام)بر تمامی آزادگان جهان تسلیت باد🥀
▪️امشب شب دوم قدر[21رمضان]است،بیاییم امشب برای تمامی بیماران،نیازمندان،فقرا،مردم،ظهور حضرت حجت و در کل تمامی مسلمانان و آزادگان جهان دعا کنیم
▫️ان شاءالله که در این شب قدر نظر حضرت امیرالمومنین و امام زمان(عجل الله)بر سر همگی ما مسلمانان باشد
#تسلیت #شهادت_حضرت_علی #شب_قدر
بسم الله الرّحمن الرّحیم
چرابه مُردن وفات میگوئیم؟
فُوت معنایش ازدست رفتن ونابودن شدن بگونه ای که دیگراثری ازآن باقی نباشد،ولی وفات یعنی چیزی راتمام وکمال تحویل گرفتن است ومادراسلام باورداریم زندگی بعدازمرگ ادامه دارد،یکی ازمسائلی که درقرآن بیش از (۱۴۰۰بار)درباره اش سخن به میان آمده مرگ وقیامت ومعاداست که خودبیانگراهمیت چنین مطلبی است...شخصی خدمت حضرت علی علیه السلام رسیدو عرض کرد،من دربعضی ازآیات که باره مرگ وجودداردتناقض می بینم حضرت فرمودند:چه تناقضی؟عرض کردمثل مسئله مردن وقبض روح،دریک آیه خدا قبض روح رابخود،درآیه دیگربه مللک الموت وآیه دیگربه فرشتگان نسبت میدهد.حضرت فرمودند:تو اشتباه کردی این سه باهمدیگر منافاتی ندارندملک الموت یافرشته مامورمرگ ازپیش خودکاری نمیکنداومجری اراده خداوندمتعال است و سایرفرشتگان لشکرملک الموت هستند،(درمقام تشبیه کسی که در راءس حکومت قرارگرفته فرمانی رابه استاندار خودصادرواستانداربوسیله فرماندارآن امررااجرا میکند.آن عمل رامیشود به شخص اول و استانداروفرماندار نسبت داد)همه کسانیکه نام بردی آنهامجری اوامرالهی هستند...
شب عُمرَت بشد،صبح اجل نزدیک است
خویشتن را گَهِ آن نیست که بیدار کنی؟
(عطار)کتاب:تفسیرسوره انفال شهیدمطهری
{جمهوری اسلامی ایران آغازظهوراست}
ریشه ی مردانگی شرم است و
میوه اش پاکدامنی
حضرت علی علیه السلام
ابرماتم کوفه را دربر گرفت
ملحدی دردست خودخنجر
گرفت
مسجدکوفه به خون آغشته شد
تیغ دشمن قوت ازحیدرگرفت
روی خورشیدوِلادرخون نشست
لرزه برخود مسجدومنبر گرفت
فرق حیدرگشته چون
شق القمر
جسم مولارا یم احمر گرفت
کُشته شدقران ناطق درسحر
اوزمُصحف فاطرو کوثرگرفت
شاه دین فزت ورب الکعبه گفت
اجرخوداز خالق داور گرفت
غرقِ درخون سرش خون خدا
کوفه را یک موجی از
صرصرگرفت
مجتبی رخت عزابرتن نمود
شیر میدان جایِ دربسترگرفت
نوحه سرداده حسین ابن علی
طاقت ازعباس مه پیکر گرفت
زینبین غمگین ازاین ظلم وجفا
اشک تر ازدیده ی دختر گرفت
این ندا ازآسمان آمدبه گوش
فتنه از اهل زمین گوهرگرفت
شعر(صابر)می زندطبل عزا
هاله ی غم قامت دفترگرفت
دیده اش باشدبه بذل بوتراب
مزد بی پایان زآن رهبرگرفت
ایام حزن وعم تسلیت باد
صابرکبودراهنگی
🖤الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ🖤
🖤اللهم لیَّن قَلبی لِولیِ اَمرِک 🖤
🖤نشر صدقه جاریه 🍃🖤
خادم الظهور خادم الشهدا 🖤
مخفی بودن قبر علی(ع)
با شناختی که از صفات امیرالمومنین داریم، شاید جای تعجب داشته باشد که تا زمان امام صادق(ع) به دلیل شدت بغض و کینه از علی(ع) قبر او مخفی بود!!
جامعه به کجا میرسد که حتی تحمل مزار علی(ع) را هم ندارد؟
در روایتی نقل شده که آنحضرت فرمود پس از دفنشان، چهار قبر در چهار مکان حفر کند؛ مسجد کوفه، رحبه، نجف و در خانه جَعده بن هُبَیره.
فرحة الغری، ص 32.
اما براستی چرا؟
دو دلیل داشت: بغض بنی امیه و خوارج
علی(ع) به این دو گروه امان نمیداد
هرچند خوارج را از بنی امیه پایین تر میدانست، اما برخورد قاطع و سخت او با این دو گروه کاری کرد که رسما در نماز جمعه ها و منبرها علی(ع) را لعن کنند و ثواب ببرند.
چون علی(ع) در اجرای کامل دین اهل تعارف نبود. «من چشم فتنه را درآوردم که جز من کسى جرئت آنرا نداشت».
الإستنفار و الغارات، ج 1، ص 5