eitaa logo
|🟥🟥🟥 مرصاد 🟥🟥🟥|
1.4هزار دنبال‌کننده
94.9هزار عکس
62.7هزار ویدیو
405 فایل
بصیرت تشخیص حق از باطل نیست بصیرت تشخیص حق از حق نماست 🔴 هدف کانال مرصاد جهادتبیین براساس رهنمودهای مقام معظم رهبریست. @marsad ➤‏჻჻჻✺ 🔴 مشتاقانه پذیرای انتقادات سازنده شمائیم: https://eitaa.com/sa_re_mi.
مشاهده در ایتا
دانلود
ای داروی دلپذیر دردم اقرار به بندگیت کردم دانی که من از تو برنگردم # سعدی شیرازی 🌺
▪️جنگل‌های ارسباران 🔻ارسباران ناحیه کوهستانی وسیعی است در شمال استان آذربایجان شرقی 🔻در سال ۱۹۷۶، یونسکو ۷۲٬۴۶۰ هکتار از اراضی منطقه، در محدودهٔ را به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت کرد. 🔻ارسباران محل زیست حدود ۲۳٬۵۰۰ کوچ‌نشین است که عموماً در مناطق بین شهری ناحیه زندگی می‌کنند. 🔻فعالیت‌های اقتصادی در زیستگاه کشاورزی، دامداری، باغبانی، صنایع دستی و گردشگری را شامل می‌شود، اما در بخش‌های شهری فعالیت‌های تجاری نیز در جریان است. # تصاویر ماندگار 🌺
و هرگاه نعمت و رحمتى به انسان بچشانيم و سپس آن را از او برگيريم او مأيوس و نوميد مى‏ شود و به كفران و ناسپاسى بر مى‏ خيزد. 🌺 هود آیه ۹
🖋 علم و پژوهش در بیانیه گام دوم 📜 در این‌بیانیه: دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است. دنیای غرب به‌برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت دویست‌ ساله فراهم کند و با وجود تهی‌دستی در بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب‌مانده از کاروان علم، اختیار سیاست و اقتصاد آن‌ها را به‌دست گیرد. ما به سوءاستفاده از دانش مانند آن‌چه غرب کرد، توصیه نمی‌کنیم، امّا مؤکّداً به نیاز کشور به جوشاندن چشمه‌ی دانش در میان خود اصرار می‌ورزیم. به‌حمدالله استعداد علم و تحقیق در ملّت ما از متوسّط جهان بالاتر است. 🔆 ن وَ اَلْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ.. 📖 سوره قلم، آیه ۱ ❇️ آموزه‌های اسلام، نه گریز از علم که روی‌آوردن به آن است، نه تخطئه‌ی علم که تقویت آن است؛ در اولین آیه‌هایی که بر پیامبر اسلام(ص) نازل شده سخن از خواندن است و از تعلیم و قلم: 🔆 اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ «۱» 🔆 خَلَقَ الْإِنْسانَ مِنْ عَلَقٍ «۲» 🔆 اقْرَأْ وَ رَبُّكَ الْأَكْرَمُ «۳» 🔆 الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ «۴» 🔆 عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ يَعْلَمْ «۵» 📖 سوره علق، آیات ۱ تا ۵ 🔅«بخوان به‌نام پروردگارت كه (هستى را) آفريد. 🔅 (او كه) انسان را از خون بسته آفريد. 🔅 بخوان كه پروردگار تو از همه گرامى‌تر است. 🔅 او كه با قلم آموخت. 🔅 آن‌چه را انسان نمى‌دانست به او آموخت..» ❇️ در بیانیه گام دوم انقلاب نیز همانند اولین آیات نازل‌شده بر پیامبر اکرم(ص) بر علم و علم‌آموزی تأکید شده است؛ و علم، زمینه‌ساز قدرت و اقتدار است و انسان و جامعه را می‌تواند به رستگاری و سعادت در دنیا و آخرت برساند؛ اگر همواره در تلاش برای دست‌یابی و عمل به آن باشد. ❇️ در آیات متعددی به ارزش علم و دانش اشاره شده است که در آن کسانی که علم دارند را با کسانی که علم ندارند مقایسه کرده و از این مقایسه به جای‌گاه دانش و علم تأکید کرده است. ☀️ قرآن می‌فرماید: 🔆 قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ 📖 سوره زمر، آیه ۳۹ 🔅«بگو آیا دانایان با نادانان مساوی‌اند؟ جز این نیست که تنها خِرَدمندان یادآور می‌شوند» ❇️ در صدها آیه از قرآن مجید به‌طرق مختلف نام علم و دانش به‌میان آمده که بیش‌تر آن‌ها در مقام بزرگ‌داشت آن است. ☀️ در آیه‌ای در مقام منّت‌گذاری انسان آمده است: 🔆 عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یعْلَمْ 📖 سوره علق، آیه ۵ 🔅«آن چه را که انسان نمی‌دانست به‌تدریج به اوآموخت..» ❇️ پيامبر اکرم(ص) پيروان‌اش را به فراگيری علم و دانش تشويق می‌کرد و یادگیری علم و دانش را بر هر مسلمانی واجب بیان کرده‌اند. 🔆 رسول‌خدا(ص) فرمودند: 🔅«طلب علم در نزد خدا از نماز و روزه و حج در راه خدا برتر است..» ❇️ از این‌رو کودکان اصحاب‌اش را وادار کرد که سواد بياموزند، برخی از ياران‌اش را فرمان داد زبان سريانی بياموزند. اين تأکيد و تشويق‌ها درباره علم سبب شد که مسلمانان با همّت و سرعت بی نظيری به جست‌وجوی علم در همۀ جهان پرداختند، آثار علمی را هر کجا يافتند به‌دست آوردند و ترجمه کردند و خود به‌تحقيق پرداخته و از اين‌راه علاوه بر اين‌که حلقۀ ارتباطی شدند ميان تمدن‌های قديم يونانی و رومی و ايرانی و مصری و هندی و غيره و تمدن جديد اروپايی، خود يکی از شکوه‌مندترين تمدن‌ها و فرهنگ‌های تاريخ بشريت را آفريدند که به‌نام تمدن و فرهنگ اسلامی شناخته شده و می‌شود.. ✍ عباس تقی‌زاده
🖋 علم و پژوهش در بیانیه گام دوم 📜 در این‌بیانیه: دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است. دنیای غرب به‌برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت دویست‌ ساله فراهم کند و با وجود تهی‌دستی در بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب‌مانده از کاروان علم، اختیار سیاست و اقتصاد آن‌ها را به‌دست گیرد. ما به سوءاستفاده از دانش مانند آن‌چه غرب کرد، توصیه نمی‌کنیم، امّا مؤکّداً به نیاز کشور به جوشاندن چشمه‌ی دانش در میان خود اصرار می‌ورزیم. به‌حمدالله استعداد علم و تحقیق در ملّت ما از متوسّط جهان بالاتر است. 🔆 ن وَ اَلْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ.. 📖 سوره قلم، آیه ۱ ❇️ آموزه‌های اسلام، نه گریز از علم که روی‌آوردن به آن است، نه تخطئه‌ی علم که تقویت آن است؛ در اولین آیه‌هایی که بر پیامبر اسلام(ص) نازل شده سخن از خواندن است و از تعلیم و قلم: 🔆 اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ «۱» 🔆 خَلَقَ الْإِنْسانَ مِنْ عَلَقٍ «۲» 🔆 اقْرَأْ وَ رَبُّكَ الْأَكْرَمُ «۳» 🔆 الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ «۴» 🔆 عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ يَعْلَمْ «۵» 📖 سوره علق، آیات ۱ تا ۵ 🔅«بخوان به‌نام پروردگارت كه (هستى را) آفريد. 🔅 (او كه) انسان را از خون بسته آفريد. 🔅 بخوان كه پروردگار تو از همه گرامى‌تر است. 🔅 او كه با قلم آموخت. 🔅 آن‌چه را انسان نمى‌دانست به او آموخت..» ❇️ در بیانیه گام دوم انقلاب نیز همانند اولین آیات نازل‌شده بر پیامبر اکرم(ص) بر علم و علم‌آموزی تأکید شده است؛ و علم، زمینه‌ساز قدرت و اقتدار است و انسان و جامعه را می‌تواند به رستگاری و سعادت در دنیا و آخرت برساند؛ اگر همواره در تلاش برای دست‌یابی و عمل به آن باشد. ❇️ در آیات متعددی به ارزش علم و دانش اشاره شده است که در آن کسانی که علم دارند را با کسانی که علم ندارند مقایسه کرده و از این مقایسه به جای‌گاه دانش و علم تأکید کرده است. ☀️ قرآن می‌فرماید: 🔆 قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ 📖 سوره زمر، آیه ۳۹ 🔅«بگو آیا دانایان با نادانان مساوی‌اند؟ جز این نیست که تنها خِرَدمندان یادآور می‌شوند» ❇️ در صدها آیه از قرآن مجید به‌طرق مختلف نام علم و دانش به‌میان آمده که بیش‌تر آن‌ها در مقام بزرگ‌داشت آن است. ☀️ در آیه‌ای در مقام منّت‌گذاری انسان آمده است: 🔆 عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یعْلَمْ 📖 سوره علق، آیه ۵ 🔅«آن چه را که انسان نمی‌دانست به‌تدریج به اوآموخت..» ❇️ پيامبر اکرم(ص) پيروان‌اش را به فراگيری علم و دانش تشويق می‌کرد و یادگیری علم و دانش را بر هر مسلمانی واجب بیان کرده‌اند. 🔆 رسول‌خدا(ص) فرمودند: 🔅«طلب علم در نزد خدا از نماز و روزه و حج در راه خدا برتر است..» ❇️ از این‌رو کودکان اصحاب‌اش را وادار کرد که سواد بياموزند، برخی از ياران‌اش را فرمان داد زبان سريانی بياموزند. اين تأکيد و تشويق‌ها درباره علم سبب شد که مسلمانان با همّت و سرعت بی نظيری به جست‌وجوی علم در همۀ جهان پرداختند، آثار علمی را هر کجا يافتند به‌دست آوردند و ترجمه کردند و خود به‌تحقيق پرداخته و از اين‌راه علاوه بر اين‌که حلقۀ ارتباطی شدند ميان تمدن‌های قديم يونانی و رومی و ايرانی و مصری و هندی و غيره و تمدن جديد اروپايی، خود يکی از شکوه‌مندترين تمدن‌ها و فرهنگ‌های تاريخ بشريت را آفريدند که به‌نام تمدن و فرهنگ اسلامی شناخته شده و می‌شود.. ✍ عباس تقی‌زاده
☘سلامتی امام زمان(عج)صلوات☘ 💫فضائل،مناقب و کرامات امیرالمؤمنین امام علی(ع)💫 ⬅️قسمت هیجدهم ♻️أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ(ص)جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَكْتُوبٌ بَيْنَ عَيْنَيْهِ هَذَا آيِسٌ مِنْ رَحْمَةِ اللهِ ⬅️آگاه باشید که هرکس بر دشمنی آل محمّد(ص)از دنیا برود، روز قیامت درحالی می آید که بین دو چشمانش چنین نوشته شده است: این فرد از رحمت خدا مأیوس است. ♻️أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ(ص)لَمْ يَشَمَّ رَائِحَةَ الْجَنَّةِ ⬅️آگاه باشید که هرکس بر دشمنی آل محمّد(ص)از دنیا برود، بوی بهشت به مشام او نمی رسد. ♻️أَلَا وَمَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ (ص)يَخْرُجُ مِنْ قَبْرِهِ أَسْوَدَ الْوَجْه‏ ⬅️آگاه باشید که هرکس بر دشمنی آل محمد(ص)از دنیا برود، سیاه روی از قبرش بیرون می آید. منبع:(مائة منقبة من مناقب أمير المؤمنين و الأئمة(تألیف ابن شاذان)، ص۶۴- ۶۷) ♻️وقتی که در جنگ جمل، مولا علی (ع) پرچم را به پسر خود ـ محمّد حنفیه ـ سپردند، به او چنین فرمودند: «کوه‌ها هم از هم بپاشند،  تو از خود مپاش، دندان هایت را به هم بفشار، کاسه سرت را به خدا بسپار، پاهایت را چون میخ به زمین بکوب، به انتهای سپاهیان دشمن چشم بدوز، از تنگ نظری و دون همّتی، چشم بپوش و بدان که پیروزی بی گمان از آنِ خداوند سبحان است. منبع:نهج البلاغه، خطبه ۱۱ ⬅️ادامه دارد.
☘سلامتی امام زمان(عج)صلوات☘ 💫فضائل،مناقب وکرامات امیرالمؤمنین امام علی(ع)💫 ⬅️قسمت هفدهم ♻️رسول خدا (ص) ♻️أَلَا وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً لَا يُنْشَرُلَهُ دِيوَانٌ وَ لَايُنْصَبُ لَهُ مِيزَانٌ وَ قِيلَ لَهُ ادْخُلِ الْجَنَّةَ بِغَيْرِحِسَابِ ⬅️آگاه باشید که هرکس علی(ع)را دوست داشته باشد،دیوان(عملش)برای او گشوده نمی شود،و میزان(اعمال)برای او نصب نمی شود و به او گفته می شود که بدون حساب به بهشت وارد شو. ♻️أَلَا وَمَنْ أَحَبَّ آلَ مُحَمَّدٍ(ص)أَمِنَ مِنَ الْحِسَابِ وَ الْمِيزَانِ وَالصِّرَاطِ ⬅️آگاه باشید که هرکس آل محمد(ص)را دوست داشته باشد،از حساب ومیزان وصراط در امان خواهد بود. ♻️أَلَا وَمَنْ‏ مَاتَ‏ عَلَى‏ حُبِ‏ آل مُحَمَّدٍ(ص)صَافَحَتْهُ الْمَلَائِكَةُ وَزَارَتْهُ أَرْوَاحُ الْأَنْبِيَاءِ وَقَضَى اللهُ لَهُ كُلَّ حَاجَةٍ كَانَتْ لَهُ عِنْدَ اللهِ تَعَالَى ⬅️آگاه باشید که هرکس بر محبّت آل محمّد(ص)از دنیا برود،فرشتگاه با او دست می دهند و ارواح انبیاء او را زیارت می کنند وخداوند همه حاجاتی که نزدش بوده است،برآورده می سازد. ♻️أَلَا وَمَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ(ص)مَاتَ كَافِراً ⬅️آگاه باشید که هرکس بر دشمنی آل محمّد(ص)از دنیا برود،کافر از دنیا رفته است. ♻️أَلَا وَمَنْ‏ مَاتَ‏ عَلَى‏ حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ(ص)مَاتَ عَلَى الْإِيمَانِ وَكُنْتُ أَنَا كَفِيلَهُ بِالْجَنَّةِ ⬅️آگاه باشید که هرکس بر محبّت آل محمّد( ص)از دنیا برود،بر ایمان از دنیا رفته است و من در بهشت،کفیل او خواهم بود. ⬅️ادامه دارد.
1_3449771701.mp3
2.05M
نظر دکتر فروهرمنش در مورد مسمومیت مدارس دخترانه قم! ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ارتباط و و اختلالات عصبی و حرکتی! به در ایتا بپیوندید 🔻 https://eitaa.com/joinchat/2099314888C5594ead1e5
اگر درد را احساس کردی اما اگر درد دیگران را احساس کردی 🕊چه زیبا گفت دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ دانی که از آدمی چه ماند پس مرگ عشق است و محبت است و باقی همه هیچ
ما همیشه کار میکنیم تا فـردای بهتری داشته باشیم. اما وقتی فـردا میاد ‌، به جای اینکه لذت ببریم، باز دوباره به فـردای بهتر فکر میکنیم . "بیایید امروز بهتری داشته بـاشیم." 🍃🌸💞🍃🌸💞🍃 ❤️عشق ومحبت❤️