استاد فرهادی ۱۹ مرداد.m4a
27.08M
جلسه هفته گذشته شرح #استادفرهادی بر فصل ۵ #لغت_موران داستان پادشاه جنیان
که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد و بسیار عالی بود
32.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️موسسه علمی تربیتی آوای توحید_شعبه اصفهان برگزار می کند.
☘نشستی دوستانه در سرزمین بهشت اصفهان در جوار مقبره بابارکن الدین
📍با حضور کارشناسان تخت فولاد
و ایراد سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین
استاد محسن خاتمی
🕰پنج شنبه۲شهریور ماه ساعت ۷:۳۰صبح
📝جهت اعلام حضور و ثبت نام اسم و فامیل خود را به شماره۰۹۳۶۲۵۹۲۲۶۲پیامک فرمائید.
📌کانال مدرسه حضوری شعبه اصفهان
https://eitaa.com/joinchat/4209574047C81bb274f7a
سلام و عرض ادب
فردا از ساعت ۵ در خدمت شما هستیم
حاج اقا فرهادی هم تشریف میارن انشاءالله
درس ۵ لغت موران را ادامه میدهیم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لغت_موران
#پاور_پوینت_داستان_پنجم
ملاقات با پادشاه جنیان
مبحث درس به جایی رسید که برای طی مسیر سیر و سلوک الی الله باید برخی خصوصیت های نفسانی را در آتش سوزاند و برخی را آرام و بی عجله کنار گذاشت
برای کمک به تحقق این امر ، استاد فرهادی فرمودند کتاب معراج السعاده مرحوم نراقی را بخونیم و تفکر و عمل کنیم انشاءالله
ما فصل غضب را در جلسه شروع کردیم
چون فکر کردیم غضب آتشی است که جلوی فعالیت عقل را میگیرد
دوستان زحمت بکشید مطلبی در این رابطه پیدا کردید از کتب مرتبط؛ برای من ارسال کنید تا در کانال قرار دهم و در جلسه حضوری مباحثه کنیم انشاءالله
هدایت شده از P sh
بالسّند المتّصل إلی محمّد بن یعقوب عن علیّ بن إبراهیم، عن محمّد بن عیسی، عن یونس، عن داود بن فرقد قال: قال أبو عبد الله، علیه السّلام: الغضب مفتاح کلّ شرّ.[1] ترجمه «داود پسر فرقد گوید حضرت صادق، علیه السلام، گفت: «خشم کلید همه شرّهاست.» شرح محقق کبیر، احمد بن محمد، معروف به ابن مسکویه[2]، در کتاب طهارة الاعراق، که از کتب نفیس کم نظیر است در نیکویی ترتیب و حسن بیان، چیزی می فرماید که حاصل ترجمه اش قریب به این مضمون است:
کلام ابن مسکویه در تعریف غضب: «غضب در حقیقت عبارت از حرکتی است نفسانی که به واسطه آن جوشش در خون قلب حادث شود برای شهوت انتقام پس وقتی که این حرکت سخت شود آتش غضب را فروزان کند و برافروخته نماید و متمکن کند جوشش خون قلب را در آن، و پر کند شریانها و دماغ را از یک دود تاریک مضطربی که به واسطه آن حال عقل بدو ناچیز شود و کار او ضعیف شود. و مثل انسان در این هنگام، چنانچه حکما گویند، مثل غاری شود که در او آتش افروزند و پر گردد از شعله، و محبوس و مختنق گردد در آن دود و اشتعال آتش، و بپا خیزد نفیر آن و بلند شود نایره و صدای آن از شدت اشتعال، پس سخت شود علاج آن و مشکل گردد خاموش نمودن آن، و چنان شود که هر چه بر وی افکنند که او را فرو نشاند،