eitaa logo
روابط عمومی م.آ.ثامن الائمه مشهد
218 دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
143 فایل
روابط عمومی عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ثامن الائمه علیه السلام فراجا
مشاهده در ایتا
دانلود
32.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹🔸برگزاری نهمين مرحله رزمایش همدلی مومنانه با جمع آوری کمک های کارکنان و فراگیران به مبلغ ۱/۱۹۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال و توزیع بسته های تهیه شده بین نیازمندان در مرکز آموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن الائمه علیه السلام فراجا 🔸🌹
✳️ شاخص های یک نماینده صالح 🌹مقام معظم رهبری مدظله العالی ❇️ مردم کسی را انتخاب بکنند که فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد.
📷اینفوگرافی ⭕️جزئیات توقیف نفتکش آمریکایی توسط ارتش
توقیف نفتکش آمریکایی توسط ایران 🇮🇷ارتش ایران: نیروی دریایی یک نفتکش آمریکایی را به دستور مقامات قضایی در آب های دریای عمان توقیف کرد. 🇮🇷ارتش ایران: نفتکش "سوئز راجان" سال گذشته توسط آمریکا مورد سرقت قرارگرفت. 🇮🇷ارتش ایران: داده های ردیابی کشتی ها نشان داد که نفتکش به سواحل آمریکا منتقل شده و بار آن خالی شد. 🇮🇷 ارتش ایران: واشنگتن نام نفتکش را به نیکلاس ST تغییر داد و در حال انتقال نفت در آبهای خلیج عمان بود 🇮🇷ارتش ایران: نیروهای ما با رعایت حکم قضایی، نفتکش را ردیابی و برای توقیف به بنادر ایران منتقل کردند. 🇮🇷ارتش ایران: این بازداشت در پاسخ به سرقت نفت آمریکایی ها صورت گرفت و مقامات قضایی ایران موضوع را پیگیری خواهند کرد 🔻ایران مقتدرانه و در بهترین زمان ممکن نفتکش دزدهای آمریکایی رو جلوی چشمشون توقیف کرد و ... حال چرا این کانال‌ها و تحلیگران نگران و مدعی انفعال ایران تو این موارد حرفی نمیزنن؟؟حقیقتا غیر از ایران و محورش کسی در دنیا توان سوال از کشتی‌های آمریکا رو داره؟! راستی نکند بزرگان این توقیف را بدانند.
🔸رهبر انصارالله یمن: حمله به ناو آمریکایی با ۲۴ پهپاد و چندین موشک انجام شد 🔹پاسخ به هرگونه تجاوز آمریکا با سطح بالاتر انجام خواهد شد.
📸محاکمه رژیم صهیونیستی امروز در دادگاه لاهه 🔺این دادگاه بنا به شکایت آفریقای جنوبی علیه جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین تشکیل می‌شود و گفته می‌شود دلایل قوی درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه به دادگاه لاهه ارائه شده‌ است. 🔺سازمان عفو بین‌الملل از محاکمه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی مردم غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری استقبال کرد. 🔺جنبش مقاومت اسلامی حماس از دیوان دادگستری بین‌المللی خواست تسلیم فشارها و دیکته‌های آمریکا نشود. 🔺رسانه‌های صهیونیستی در آستانه برگزاری این نشست، نسبت به «پرونده نسل‌کشی» این رژيم در غزه ابراز نگرانی کردند.
🔸 کشتی‌ای که پارسال آمریکایی‌ها سرقت کرده بودند امسال پس گرفتیم، به این میگن صبر استراتژیک صبور هستیم، اما هیچ وقت یادمون نمیره...
📖 عوامل سایش در جبهه خودی 🌹مقام معظم رهبری مدظله العالی 🔷 یکی از عوامل سایش در جبهه خودی، این است که مسئولین خودی فرهنگ، مانند وزارت ارشاد و بعضی دستگاه‌های دیگر، به آن کم‌توجهی کردند. از ابتدا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد، بایستی به سراغ کسانی که اهل نویسندگی، شعر، فیلم‌سازی و ...بودند، می‌رفت. مسلماً وقتی یک مرکزِ دارای قدرت و امکانات، به جذب استعداد‌ها نپردازد، استعدادهای سرگردان و یا حتی غیر‌سرگردان، دچار ضعف‌هایی خواهند شد که آن ضعف‌ها به سایش و ریزش منتهی می‌شود.
▪️ میرزاتقی‌خان امیرکبیر 🌹مقام معظم رهبری مدظله العالی ⚫️ امیرکبیر بود که می‌خواست اقتصاد کشور و توانایی‌های حیاتی کشور را مستقل کند؛ سفارت انگلیس با خباثتش، با رذالتش، با وسوسه‌هایی که درست کردند، ناصرالدّین‌شاه را وادار کردند تا او را از صدراعظمی عزل کرد، بعد هم او را به قتل رساندند؛ کار انگلیس‌ها بود. ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
💠 تعداد شهدای کرمان به ۹۴ تن رسید 🔹با شهادت سروان محمدعلی ضیاءالدینی از نیروهای راهنمایی و رانندگی کرمان، تعداد شهدای جنایت تروریستی کرمان به ۹۴ نفر افزایش یافت. اعضای بدن این شهید هم امروز به بیماران نیازمند اهدا شد. 🔹اکنون ۴۳ مجروح جنایت تروریستی کرمان در بیمارستان‌ها بستری هستند.
💠خدایا! هر ناحیه از مسلمانان را، به جنگ با مشرکانی که در برابرشان هستند بدار؛ و آنان را از جانب خود به فرشتگانی که پیاپی درآیند مدد فرما؛ تا دشمنان را به دورترین برهوتِ دورافتادۀ زمین فراری دهند؛ و با کشتن و اسارتشان، زمینت را از لوث وجود آنان خالی کرده و پاک نمایند؛ یا این که اقرار کنند به این که تو خدایی و غیر تو خدایی نیست، تنهایی و همتا نداری
🔻 گذر تاریخ اهمیت جهاد تبیین را نشان داد! 🔹 گذر تاریخ نشان داد که اگر از غفلت شود و قدرت تحلیل مردم غنی نشود،به جای ساخت تندیس دانشمندان شهیدی که بدون دریافت حتی یک ریال پاداش، غنی‌سازی ۲۰٪ را به ارمغان آوردند! تندیس کسانی ساخته می‌شود که با دریافت صدها سکه و مدال، این دستاورد را نابود و کشور‌ را مبتلا به کردند 🗓 ۲۱‌دیماه ۱۳۹۰_ سالروز شهادت مصطفی‌احمدی‌روشن؛ یادش گرامی🌹
🛑توقیف نفتکش st nicholas توسط ارتش چه پیامی دارد ؟ شرکت Empire navigation که یک شرکت حمل و نقل نفتی متعلق به یونان است ، در یک اقدام ناجوانمردانه و خلاف توافقات،سال گذشته محموله نفتی جمهوری اسلامی ایران را که توسط یکی از نفتکش های خود با نام suez rajan را در اختیار آمریکا قرار داد و آن محموله در بندر هیوستون تگزاس تخلیه شد. 🔸️پس از این سرقت نفتی ، شرکت مزبور نام نفتکش را به St nicholas تغییر داد و این شناور در روزهای گذشته نفت عراق را بارگیری کرده بود که امروز توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و البته با حکم قضایی توقیف شد. 🔸️در این خصوص چند نکته باید ذکر شود. 1️⃣ ایران تسلط کامل بر خلیج فارس و دریای عمان دارد و هرگاه اراده کند می تواند در این آب ها بر اساس منافع خود اقدام نماید. 2️⃣ هدف ایران از اقدام امروز مخابره این پیام به دنیاست که شرکت های بین المللی کشتیرانی اگر با آمریکا همکاری نمایند و منافع ایران را نادیده بگیرند، نمی توانند از تیر خشم و انتقام نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در امان بمانند و در زمان و مکان مناسب خیانت آنها پاسخ داده می شود. 3️⃣ ارزش محموله نفتی این نفتکش ۷۵ میلیون دلار است که احتمالا به جای نفت سرقت شده ایران مصادره می گردد و نفتکش متخلف نیز به شرکت Empir navigation تحویل نمی شود و بعید نیست جمهوری اسلامی در اینده آن را به عنوان یک ناوبندر نظامی به کار گیرد. 4️⃣ عملیات امروز نیروهای ارتش جمهوری اسلامی نشان داد ایران می تواند بازدارندگی لازم را برای مصونیت یافتن محموله های تجاری خود را سرتاسر جهان ایجاد کند و کشورهایی که احیانا قصد اقدام خصمانه علیه کشتی های ایرانی داشته باشند، واقعه امروز را در نظر می گیرند و بعید نیست در رفتارهای احتمالی خود تجدیدنظر کنند. 5️⃣ ائتلاف دریایی آمریکا که قصد داشت در خلیج فارس و دریای عمان از آنچه که آنها اقدامات مخرب ایران می نامیدند جلوگیری کند ، نتوانست کار خاصی انجام دهد و ظاهرا برای توقیف هر کشتی تنها اراده سیاسی و دستور قضایی مقامات ایرانی کفایت می کند. 6️⃣ ایران به عمد این نفتکش را در خلیج فارس توقیف نکرد و در دریای عمان کنترل آن را به دست گرفت و همین نوع اقدام، پیام امنیت و ثبات شاخاب پارسی را به کشورهای حاشیه جنوبی این آبراه مخابره کرد. 7️⃣ در نهایت باید گفت عملیات امروز ارتش ایران هر گونه اقدام عداوت آمیز علیه جمهوری اسلامی در زمان و مکان مناسب پاسخ داده می شود و تهران اعمال دشمنانش را فراموش نکرده و در فرصتی مناسب و با در نظر گرفتن جوانب، آنها را تلافی تلافی می کند.
🔰 لوح | « راه روشن سلیمانی » 🚩گرامی‌داشت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
📢 | مختصات منطقه بدون آمریکا 👈 مروری بر مختصّات نقشه جدید جغرافیای سیاسی غرب آسیا ✏️رهبر انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان (۱۴۰۲/۹/۸): «آمریکایی‌ها گفتند میخواهند به این منطقه نقشه‌ی جدیدی بدهند... نقشه‌ی جغرافیای سیاسی‌ غرب آسیا عوض شد، امّا به نفع مقاومت؛ ‌مقاومت پیروز شد.»
💢هوش مصنوعی مترجمان را بی‌کار کرد 🔹سخنگوی شرکت آموزش زبان «دولینگو» با تأیید اخراج ۱۰ درصد از نیروهای این شرکت گفت: دیگر به بخش زیادی از مترجمانی که برایمان کار می‌کردند نیاز نداریم و هوش مصنوعی کار آن‌ها را انجام می‌دهد. 🔹ماه گذشته کارمند اخراج‌شدهٔ دولینگو گفته بود: من ۵ سال در دولینگو کار کرده‌ام و همکاران من که در این شرکت باقی مانده‌اند فقط متن‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی را برای پیداکردن خطاهای احتمالی بررسی می‌کنند.
🔴 اطلاعیه‌ی دوم وزارت اطلاعات در خصوص فاجعه‌ی تروریستی کرمان: طراح و پشتیبانِ اصلی عملیات فردی تاجیکستانی بود/ این تروریست ۲۸ آذرماه گذشته از مرزهای جنوب شرقی وارد کشور شد ♦️ این تروریست انتحاری بازیروف «بوزروف» اسراییلی فرزند امان الله، ۲۴ ساله و تبعه‌ی کشور تاجیکستان بوده است ♦️بر اساس نتایج حاصله تاکنون، طراح و پشتیبانِ اصلی عملیات جنایت‌کارانه‌ی مورد بحث، فردی تاجیکستانی به نام مستعار«عبدالله تاجیکی» بوده است. این تروریست مزدور در تاریخ ۲۸ آذرماه گذشته همراه با یک زن و یک کودک «برای تأمین پوشش»، به‌صورت غیرمجاز و توسط قاچاق‌برهای محلی، از مرزهای جنوب شرقی وارد کشور شده، به استان کرمان منتقل و در خانه‌ای اجاره‌ای در حومه‌ی شهر کرمان مستقر می‌شود. وی علاوه بر هدایت عملیات، در کار تولید بمب‌های دست ساز نیز تخصص دارد. لذا پس از ترکیب اجزای منقطع و متعدد انفجاری و الکتریکی و تولید بمب‌ها، نهایتاً دو روز پیش از وقوع فاجعه‌ی غمبار مورد بحث، از کشور خارج شده است. ♦️هویت یکی از تروریست‌های انتحاری به‌صورت کامل احراز شد. وی بازیروف «بوزروف» اسراییلی فرزند امان الله، ۲۴ ساله و تبعه‌ی کشور تاجیکستان بوده است. نام‌برده از طریق سکوی تلگرام با فرقه‌ی آمریکا ساخته‌ی داعش آشنا شده، سپس جذب آن می‌گردد. این انتحاریِ معدوم در ماه‌های اخیر به شهر وان ترکیه عزیمت و پس از آن با عبور از ایران با کمک قاچاق‌برهای مستقر در مرزهای غربی و شرقی کشور، به افغانستان عزیمت نموده است. در آن‌جا به اردوگاه گروهک تروریستی داعش در استان بدخشان رفته، مدتی به آموختن تعالیم انحرافی و تکفیری داعش و دریافت آموزش‌های مختلف عملیاتی و تروریستی پرداخته و پس از چند ماه به ایران اعزام می‌شود. این تروریست توسط قاچاق‌برهای محلی، از مرز جالقِ کلّه‌گانِ شهرستان سراوان وارد کشور شده و پس از طی شهرهای خاش، ایرانشهر و جیرفت، نهایتاً در کرمان به همان اقامتگاه پیشگفته مراجعه و به تروریست مورد اشاره‌ی قبلی می‌پیوندد. ♦️در مورد هویت تروریست انتحاری دوم، سرنخ‌های قابل توجهی به‌دست آمده که پس از حصول مشخصات کامل وی، اعلام خواهد شد. ♦️در روز حادثه، تروریست‌ها در ساعات ۱۳:۰۳ و ۱۳:۱۴ دقیقه و بطور جداگانه، از خانه‌ی تیمی خارج و به‌سوی گلزار شهدای کرمان حرکت می‌کنند. هدف اصلی برای انفجار، مزار سردار بزرگ مبارزه با تروریسم داعشی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است. اما تروریست‌ها با مشاهده‌ی تدابیر شدید و چند لایه‌ی حفاظتی و استقرار تجهیزات و نیروهای امنیتی و انتظامی، تصمیم می‌گیرند سناریو شیطانی خود را در نقاطی نسبتاً دور از گلزار شهدا، در محیط خارج از مدارهای حفاظتی و نرسیده به گیت‌های بازرسی عملی سازند. به‌این ترتیب تروریست اول در ساعت ۱۴:۵۵ دقیقه در فاصله‌ی ۷۰۰ متری از گلزار شهدای کرمان و تروریست دوم در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه و در فاصله‌ی هزار متری از مزار شهدا، جلیقه های انتحاری خود را منفجر می‌نمایند. ♦️همچنان‌که در اطلاعیه‌ی اول این وزارت‌خانه اشاره شد، عملیات شناسایی و ردیابی تروریست‌ها، عناصر پشتیبان و مرتبطین داخلی و خارجی آن‌ها، بلافاصله پس از وقوع آن فاجعه آغاز شد. اولین عملیات دستگیری عوامل پشتیبان تروریست‌ها در غروب روز حادثه انجام شد. صبح روز بعد هویت تاجیکستانی یکی از تروریست‌ها شناسایی و خانه‌ی تیمی جنایت‌کاران داعشی کشف و ۲ عنصر پشتیبان دیگر آن‌ها بازداشت شدند. ♦️در داخل کشور تا کنون ۳۵ نفر در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان، تهران و آذربایجان غربی بازداشت شده‌اند. همچنین تعدادی از جنایت‌کاران دخیل در فاجعه‌ی کرمان، در آن سوی مرزها شناسایی شده‌اند که تعقیب آن‌ها با جدیّت در دستور کار قرار دارد. ♦️در روزهای اخیر، سخنانی مبنی بر کشف توطئه های متعدد بمب گذاری، پیش از مراسم سالگرد شهید سلیمانی(ره) منتشر شد که شبهاتی ایجاد کرده است. در خبرهای مورد بحث، دو مؤلفه تعداد و زمان کشفیات مواد منفجره، دقیق نیست. ♦️البته در سال جاری، توطئه های بمب گذاری متعددی، از جمله برای ایجاد انفجار در مزار شهید سلیمانی وجود داشته اما جملگی آنها مربوط به حداقل ۵ ماه پیش به آن سو و تمامی توطئه ها کشف و بصورت کاملاً شفاف و رسمی به استحضار ملت شریف ایران رسیده است.
🔴 دبیرخانه کمیته فرهنگی قرارگاه ارتقاء ایمنی و کنترل حوادث، سوانح و آسیب های عمدی و غیر عمدی 🔺علائم و نشانه های مسمومیت با گاز منواکسید کربن
⭕️تحقق عدالت اجتماعی در گرو انتخاب اصلح 🔹یکی از مهمترین ارزش‌های اسلامی که در فرایند توسعه و پیشرفت باید مورد توجه قرار گیرد عدالت اجتماعی است که همواره مورد تاکید اندیشمندان اسلامی بوده است. 🔸 در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم از جمله آرمان ها و اهداف اصلی انقلاب اسلامی رسیدن به عدالت اجتماعی است. اما باید دید برای رسیدن به عدالت اجتماعی چه مقدماتی لازم است. یکی از مهم ترین مقدمات رسیدن به این آرمان، مشارکت بالای مردم در تقویت نظام حاکم است، از این منظر هر اندازه که مشارکت مردمی در انتخابات بیشتر باشد، رسیدن به اهداف و اجرایی شدن برنامه‌ها نیز بیشتر عملی می‌گردد. در جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه مشارکت بالا در انتخابات می‌تواند به ثبات و استحکام بیشتر نظام اسلامی و رسیدن به اهداف بینجامد، انتخاب اصلح نیز تأثیر بسزایی در رسیدن به اهداف ملی و فراملی نظام خواهد داشت. 🔹این مهم، زمانی تحقق می‌یابد که نامزد اصلح با رأی بالا انتخاب شود. 🔸مشارکت حداکثری در توسعه پایدار نظام جمهوری اسلامی بسیار موثر است زیرا این امر باعث می‌شود دولت و مجلس از پشتوانه مردمی برخوردار باشند و با تکیه بر این پشتوانه خواهند توانست برنامه‌ها و اهداف بلند مدتی را تدوین و تقنین کنند. 🔹در واقع می توان گفت تحقق عدالت اجتماعی در گرو انتخاب اصلح با مشارکت بالا می باشد. 🖊سهیل اشراقی
⭕️چرا خصوصی سازی در ایران موفق نبود؟ ▫️رهبر انقلاب صبح روز گذشته در دیدار مردم قم:..."ما سیاستهای اصل ۴۴ را ابلاغ کردیم به فلان دولت، مدام سفارش کردیم. چند مورد کردند، از چند مورد نصفش فاسد از آب درآمد. مشکل اقتصادی این جوری درست میشود دیگر." 🔹 هدف از خصوصی سازی در تمام دنیا کاهش تصدی گری های دولت در کنار افزایش سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و مولد شدن بخش تولید است. موضوعی که در ایران به هیچ وجه رخ نداد. خصوصی سازی یک فرایند اجرایی و حقوقی به نفع مردم است. 1️⃣ نکته اول در عدم توفیق خصوصی سازی در ایران توجه به این نکته است که اصولا معیار واگذاری‌های دولتی به بخش خصوصی درسایر کشورها صرفا وجه درآمدی آن واگذاری نیست و حتی گاهی رایگان واگذار می شود. یعنی نقش هدایتگری و مطالبه گری دولت حتی بعد از واگذاری نیز وجود داشته است. این در حالی است که اولا در ایران اولویت اصلی برای انجام واگذاری ها بحث درآمدی آن است، ثانیا هیچ نظارتی از سوی دولت بر آن وجود ندارد. 2️⃣نکته دوم که به مراتب دردآورتر و مهم تر از مورد اول است واگذاری این بنگاه ها بر اساس مذاکره به جای مزایده است به نحوی که هیچ کدام از این واگذاری‌ها که نام برخی از آن ها در ماه های اخیر به واسطه ایجاد مشکلاتی در نحوه مدیریتشان در رسانه ها مطرح شده است از طریق بورس یا اعلان عمومی و مزایده نبوده و عمدتا از طریق رانت، مذاکره یا واگذاری های تعریف شده و پنهانی صورت گرفته است. در واقع فرایند مربوطه، اجرایی و حقوقی نبوده است.
طوفان‌الاقصی ۹ هزار ارتشی صهیونیست را روانی کرد 🔹‌«۹ هزار سرباز اسرائیلی از آغاز جنگ تاکنون درخواست مشاورهٔ روانی داشته‌اند که یک‌چهارم این تعداد به نبرد غزه برنگشتند.» این مهم‌ترین بخش گزارش روزنامهٔ اسرائیلی یدیعوت بود که دربارهٔ وضعیت نظامیان صهیونیست منتشر شد. 🔹‌شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد «یک سرباز اسرائیلی از تیپ گیواتی پس‌از سکتهٔ قلبی جان خود را از دست داد.» هم‌رزمانش هم می‌گویند که وضعیت سلامتی او خوب بوده اما نتوانسته دیدن حقایق جنگ در غزه را تحمل کند. 🔹‌با گذشت ۹۵ روز از جنگ در غزه ارتش اسرائیل با ثبت شکست‌های میدانی در برابر حماس تنها موفق شده تا روزانه تعدادی از نظامیان زخمی و کشته‌شدهٔ خود را از غزه خارج کند. 🔹‌رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که «۱۶۰۰ سرباز از علائم شوک پس از حادثه رنج می‌برند و ارتش مجبور شده تا ۲۵۰ نفر را از خدمت معاف کند».
⭕️وزیر اقتصاد: در پروندۀ چای دبش پولی از کشور خارج نشده 🔹شرکت چای دبش بابت ارزی که برای واردات چای دریافت کرده بود، پولش را پرداخته و اموال مردم به جایی نرفته. به بانک مرکزی پول داده، ارز دریافت کرده و قرار بوده با آن کالا و تجهیزات وارد کند که نصف آن را وارد کرده و نصف دیگر را وارد نکرده است. 🔸پولی از کشور خارج نکرده، ساختمان‌ها و ماشین‌آلات مربوط به آن نیز در اختیار قوه قضاییه است. اما برای جلوگیری از همین حد از تخلف هم که رخ داد از فروردین امسال با ایجاد سامانه‌ای قرار شد هر شرکتی می‌خواهد تخصیص ارز بگیرد، در سامانه ثبت شود تا معلوم شود سال گذشته و دو سال قبل چقدر دریافت کرده است.
❌️توقیف نفتکش آمریکایی با حکم قضایی توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران 📌امیر دریادار ایرانی: نیروی دریایی ارتش، در مأموریت های بین‌المللی، ضربه های محکمی به دشمنان وارد کرده وقطعا درآینده سیلی های شدیدتری بر پیکره آنان وارد خواهد ساخت.
💢پلیس، جان فدای مردم؛ حتی بعد از شهادت 🔹اهداء عضو پلیس شهید شهید محمدعلی ضیاءالدینی 20/10/1402 | حادثه تروریستی