eitaa logo
مصابیح
875 دنبال‌کننده
33.6هزار عکس
17.8هزار ویدیو
690 فایل
کانال خبری،تحلیلی،بصیرتی مصابیح ویژه قشر نخبه جامعه با ما بروز باشید. ارتباط با مدیر: @Masabihmodir
مشاهده در ایتا
دانلود
هک اطلاعات دانشگاه صهیونیستی 🔹دانشگاه «تخنیون» ضمن تأیید هک اطلاعات مؤسسه علمی-کاربردی خود اعلام کرد نگران است گزارش‌های این دانشگاه درباره ارتباط با صنایع نظامی رژیم صهیونیستی به دست هکرها افتاده باشد. 🔹کارشناسان برآورد می‌کنند هکرها توانسته‌ باشند به اطلاعات زیادی از سرورهای دانشگاه تخنیون دست پیدا کرده باشند.
در خر تو خر بودن ترکیه همین یه عکس کافیه این خانه که تخریب شده اصلا دیوار نداشته! طرف روی دیوار خونه کناری گچکاری کرده! اونقدر قوانین ساختمون سازی اونجا بی صاحبه بعد یه سریا میرن اونجا خونه میخرن
۲۲ بهمن اومد و فهمیدم زور ساندیس از ساندویچ، شکلات، میوه و قهوه بیشتره 😂
صهیونیست‌های دو تا ترقه توی اصفهان منفجر کردن هفته بعد دو تا از افسران پهپادی‌شون نفله شدن 😂 دو پهپاد = دو افسر 😎
▪️مسئول جمهوری اسلامی بودن یعنی لبه پرتگاه بودن، از لبه پرتگاه میشه هم به عرش الهی رسید هم با سر به زمین خورد. آقایون مسئول مراقب باشید،این صحنه ها یادتون نره... ┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅
♨️ این عکس هم در نوع خودش جالب بود که کمتر بهش توجه شد؛ حضور وابسته نظامی اوکراین در دیدار وابستگان نظامی با فرمانده نیروی هوایی ارتش
♨️ باورتون میشه این عکسا تبلیغ فرشه؟ شما فرش خونتونو میکشید رو سرتون عکس می گیرید؟ 🔴 کاملا استفاده ابزاری از زن و حجاب هست متاسفانه!
🕉کریشنا مورتی
🔺اساس باورهای کریشنا مورتی را تناسخ و کرمه تشکیل می‌‏دهد ♦️ کریشنا مورتی متولّد هندوستان، در یک خانواده برهمن به دنیا آمده است. تحصیلات اروپایی او در رشته روان‏شناسی بود. 🔷 بیش‏تر تأکید کریشنا مورتی بر خودشناسی و آزادشناسی درونی استوار است. 🔶 اندیشه‏‌های او در قالب کتاب‏‌هایش نمود یافته که در اروپا و آمریکا نیز گسترش چشم‏‌گیری دارد. ♦️ حدود ده عنوان کتاب از او به فارسی ترجمه شده و بنیادی با نام بنیاد کریشنا در هند عهده‌‏دار ترویج افکار او در سراسر جهان است. ♦️ کریشنا مورتی توانست با درهم آمیختن اندیشه‏‌های هندویی با رشته روان‏شناسی به گونه‌‏ای نوین اندیشه‏‌های هندویی را زنده نموده، ارائه کند. 🔷 اساس باورهای کریشنا را تناسخ، کرمه، یوگا و اندیشه‌‏های روان‏شناختی تشکیل می‌‏دهد. او بر این باور است که درون یکایک عالمیان، رستاخیزی بزرگ همراه با صلح برپاست. وی خود‏شناسی را موجب کم‏شدن آلام و رنج‌‏های روحی می‏‌دانست.[1] 🔶 زندگی کریشنا فراز و نشیب‌‏های فراوانی داشته است. این فراز و نشیب‌‏ها کشتی افکار و اندیشه‌‏های او را به هر سو شناور کرده است. 🔷 او که با ورود به جامعه تئوزوفی هلنا بلاواتسکی مقامی درخور یافته بود، با درگذشت برادرش افکارش از هم پاشید و بلکه اندیشیدن را کناری نهاد. 🔶 درون تشکیلات تئوزوفی او را معلّم جهانی نام نهادند. این معلّم جهانی در نظر ایشان، تناسخِ مسیحِ مغرب زمین و بودای مشرق زمین بود.[2] 🔷 به سال 1927 عنوان The Order به The order Of Star تغییر یافت. این تغییر نام بدان جهت بود که اعضای بنیان‏‌گذار مؤسسه تشخیص دادند و دریافتند که روزهای انتظار به سرآمده و کریشنا مورتی همان معلّم موعود جهانی است.[3] 🔶 او پس از عبور از این تشکیلات، باورهای پیچیده‏‌ای یافت که خودش نیز نمی‏‌دانست چیست: «از من می‌‏پرسید تعالیم من چیست؟ خودم هم نمی‏دانم.»[4] 🔷 از این روی سخنانش درباره تناسخ نیز دگرگون است. گاهی به‏‌گونه‌‏ای تناسخ را خرافه می‏‌نامد که جرأت باور بدان ‏را در مخاطبانش می‌‏خشکاند و دیگر بار از آن به گونه‌‏ای سخن می‏‌راند که نا‏باوری به‌‏آن ‏را تحمل نتوان کرد: 🔶 او میگوید «تناسخ وجود ندارد؛ این حرف‌‏ها خرافات است؛ یک باور خشک و تعصب‌‏آمیز است. هر چیز روی زمین، روی این زمین زیبا زندگی می‏‌کند، می‌‏میرد؛ به وجود می‌‏آید و از بین می‏‌رود.»[5] 🔷 در جای دیگری می‌‏گوید: «هندوها خرافات زیادی در این باره دارند که تو می‏مانی و جسم می‏‌رود و از این نوع مهملات ... می‌‏گویند... این‌‏ها خرافات است.» [6] 🔺تا این‌‏جای سخن، نفی تناسخ از سخنان کریشنا می‌‏تراود. ♦️ اما روی دیگر سکه اثبات تناسخ است: «من همیشه در این زندگی و شاید در زندگی‏‌های گذشته خود، این آرزو را داشته‌‏ام که فارغ از اندوه باشم؛ به ورای محدودیت‏‌های هستی خود بروم.»[7] 🔷 بار دیگر با استفهام انکاری درباره تمام زیست هستی سخن می‌‏گوید و آن‏‌را در دامان زیست‌‏های متعدد و یا همان تناسخ شرح می‌‏دهد.[8] 🔶 هم‌‏چنین باور وی به کارما و توضیح و اثبات آن، نشان‏‌دهنده اعتقاد به تناسخ است. 🔷 وی درباره کارما چنین می‌‏نگارد: «Karma یا تقدیر، کلمه‌‏ای سانسکریت است به معنای انجام دادن، بودن، عمل کردن و غیره. 🔶 کارما یعنی عمل و عمل نتیجه گذشته است. عمل نمی‌‏تواند بدون شرطی بودن براساس چیزها و زمینه‌‏های قبلی وجود داشته باشد. ♦️ کارما از طریق یک سری تجربه‌‏ها، شرطی شدن‏‌ها و دانش‏‌ها، زمینه‌‏ای به صورت عرف‌‏ها و سنّت‌‏ها ساخته می‌‏شود و این زمینه تنها در دوره حیات فعلی فرد یا گروه ساخته نمی‌‏شود و مربوط به این دوره محدود نیست، بلکه در جریان تناسخ‏‌های مکرر شکل می‌‏گیرد.[9] 🔻 پی‌نوشت: [1]. نگرشی بر جریان‌‏های نوظهور معنویت‏گرا، فعالی، محمد تقی، آفتاب و سایه ها، تهران، نجم الهدی، 1388، ص 168-169. [2]. نگرشی بر آرا و اندیشه‏های کریشنا مورتی، محمد تقی فعالی، سازمان ملی جوانان، معاونت مطالعات و تحقیقات، 1388، ص 50-20. [3]. تعالیم کریشنا مورتی، مورتی، كريشنا، نشر قطره، تهران، 1384، ص 40. [4]. همان، ص 223. [5]. همان، ص 327. [6]. همان، ص 357. [7]. همان، ص 26. [8]. همان، ص 263. [9]. شادمانی خلاق، مورتی، كريشنا، نشر صفی علی‌شاه، تهران، 1385، ص 111. فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 92.
⛔️ فرقه ی «ساینتولوژی» از فرقه هایی است که به مباحث ذهنی و بیماری های آن می پردازد. ⚠️طاهری در بحث درمان در فرقه ی خود اقدام به تدریس دوره ای با عنوان سایمنتولوژی نموده است که بی تأثیر از این فرقه (اصطلاحی و کاربردی) نمی تواند باشد. او در معرفی سایمنتولوژی می گوید: «علم سایمنتولوژی (ذهن روان شناسی) بر اساس دیدگاه فراکل نگر، نگاهی همه جانبه به انسان دارد. هدف اصلی سایمنتولوژی، شناخت نرم افزارهای وجودی انسان و هم چنین، تشخیص و درمان اختلالات «ذهنی»، «ذهنی_تنی»، «جسمی_ذهنی روانی» و مشکلات ناشناخته است. مباحث نظری سایمنتولوژی، شامل تعاریف مربوط به انسان و جایگاه او در اکوسیستم، شناخت چیدمان وجودی و تشریح ،مشکلات نرم افزاری او در خصوص ادراکات ذهنی و روانی می باشد و بخش عملی آن،سایمنتوتراپی نام دارد.»(چندمقاله،ص۱۲۸)⁉️ ‼️ساینتولوژی یک جنبش معنوی بین المللی است که در 1950 بر اساس اندیشه های لافایت رونالد هابارد پدید آمده است.
او ایده های خود را به عموم مردم در علم مدرن بهداشت روان عرضه داشته است.‼️ هدف هابارد تجزیه و تحلیل خطاهای ذهنی انسان و ارایه وسیله ای برای غلبه بر آن ها با یک رویکرد دینی نزدیک به وضعیت انسان بوده است که نام آن را ساینتولوژی گذاشت و کلیسای ساینتولوژی را در سال 1954 تاسیس کرد. ♻️ساینتولوژی یا علم گرایی به معنای اعتقاد به لزوم محوریت علوم تجربی و روش تجربی درهمه ی شئون زندگی است. ⚠️در فرقه ی ساینتولوژی، درمان به عنوان راهی برای خداشناسی تعریف می شود. این موضوع یکی از شباهت های سایمنتولوژی با ساینتولوژی است؛ زیرا در هر دو روش، راهی به سوی بهداشت ذهن و پالایش افراد از بیماری های مختلف ارایه می شود که نگاه معرفت شناسانه دارد؛ یعنی در اصل، درمان راهی برای شناخت خدا است.⁉️ ⭕️در این آموزه ها به دین و عرفان تنها به عنوان یک راه در عرض راه های موجود برای رسیدن به هدف دنیوی (شفای جسم و ذهن و روان) نگاه می کنند. اغلب این به اصطلاح عرفان ها به معرفی روش های درمانی مرسوم دیگر پرداخته و در پایان روش خود را که بر مبنای عرفان و در مواردی دین می دانند، کامل و به دور از نقص و متصل به ماوراءالطبیعه معرفی می کنند. طاهری نیز از این قائده مستثنا نبوده و ضمن شرح مبسوطی از روش های درمانی و با الهام از درمانگری های شرقی و غربی، فرادرمانی و سایمنتولوژی را راهی برای خداشناسی معرفی می کند و همواره بر این مطلب تأکید می ورزد که فرادرمانی و به تبع آن درمان هدف نیست، بلکه وسیله ای است که به کمک آن به خودشناسی نائل شویم و هدف اصلی رسیدن به کمال و ایجاد تحولات فردی است.📛 هم چنین در جهت اثبات این مطلب اذعان می دارد: «فرد پس از انجام درمان، مطمئن باشد که به جز شعور الهی، هیچ پدیده دیگری درانجام درمان نقشی نداشته است و پس از ایمان و یقین پیداکردن نسبت به آن، به صاحب این هوشمندی که خداوند است، پی برده و به این ترتیب، به خداشناسی عملی نائل شود...پس فرادرمانی،ضمن فراهم کردن امکان درمان،ما را به خداشناسی عملی نیز رهنمون می شود و به عنوان وسیله موثری در این رابطه به کار می آید.»(انسان از منظری دیگر،ص۷۰)
رون هابارد