eitaa logo
مصابیح
685 دنبال‌کننده
29.2هزار عکس
14.7هزار ویدیو
597 فایل
کانال خبری،تحلیلی،بصیرتی مصابیح با ما بروز باشید. انعکاس اخبار و تحلیلها و موضوعاتی که روزانه در فضای مجازی منتشر می شود. ارتباط با مدیر: @Masabihmodir
مشاهده در ایتا
دانلود
ماجرای تتوهای عجیب و غریب بازیکنان لیگ برتر فوتبالمون همچنان ادامه داره!
دلم برای تنگ شد... حتی کابینه شهید رئیسی هم اینقدر رأی نگرفته‌ بود و چقدر اذیتش کردند ...
♦️نتیجۀ رأی اعتماد وزرا مشخص شد 🔹محسن پاک‌نژاد با ۲۲۱ رای موافق وزیر نفت شد. 🔹دنیامالی برای وزارت ورزش از مجلس رای اعتماد گرفت. 🔹امین‌حسین رحیمی با ۲۶۸ رای وزیر دادگستری شد. 🔹مومنی برای وزارت کشور از مجلس رای اعتماد گرفت. 🔹عراقچی با ۲۴۴ رأی موافق وزیر خارجه شد. 🔹همتی با ۱۹۳ رأی موافق وزیر اقتصاد شد. 🔹سیّدعباس صالحی با ۲۷۱ رای موافق برای دومین‌بار به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. 🔹صادق با ۲۳۱ رای موافق وزیر راه و شهرسازی شد. 🔹علیرضا کاظمی با ۲۶۸ رای وزیر آموزش پرورش شد. 🔹خطیب با ۲۶۱ رای وزیر اطلاعات شد. 🔹نصیرزاده با ۲۸۱ رای وزیر دفاع شد. 🔹ستار هاشمی با ۲۶۸ رای وزیر ارتباطات شد.
حمید رسایی چندروز قبل: ظفرقندی و میدری قطعا رای نخواهند گرفت !!!
⚠️ توئیت قابل تأمل علی احمدنیا، مدیرمسئول اصلاحات نیوز! یاشار سلطانی چندین سال پروژه حمله به قالیباف و تخریب خانواده اش را پیش برد یا انقلابی ها...!؟ خیلی پرروئید!
📷عکسی از رییس‌جمهور پس از جلسه رای اعتماد در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شد
♦️پزشکیان رکورد ۲۳ ساله را شکست 🔹همه وزرای پیشنهادی پزشکیان از مجلس رای اعتماد گرفتند. آخرین باری که رئیس جمهوری توانسته بود همه وزرایش را به سلامت از مجلس بگذراند، خاتمی بود.
♦️آذری جهرمی: نقش آقای قالیباف برای امتداد مسیر وفاق ملی قابل توجه و در خور قدردانی است.
📷هر کدام از وزرای دولت چهاردهم چقدر رای آوردند؟
🔴تعطیلات شنبه‌ها مجدداً در مجلس بررسی می‌شود نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای: 🔹تعطیلات شنبه‌ها با استناد فتوایِ مراجع مجدد در مجلس بررسی می‌شود. 🔹تعطیلی شنبه‌ها به نفع کشور و اقتصاد بوده و دنبال جریان ضدمذهبی نیستیم و از این جهت موضوع پیگیری خواهد شد.
🔴اگه چند صد نفر همجنس باز کارناوال راه بندازن تمام خبرگزاریهای جهان اون رو پوشش میدن 🔹اما ۲۵ میلیون نفر از اقصی نقاط جهان در کربلا جمع میشن و تمام رسانه ها کور و کر و لال ان! 🇮🇷
شهید بروجردی: "من باید خرجِ امام بشم نه اینکه امام خرجِ من بشه" امروز در صحن امام را خرج خودشان‌ کردند. ‌🇮🇷
یه شرکت دانش بنیان موفق شده بود دستگاه همودیالیز ایرانی رو بومی سازی کنه و حالا به ۵ کشورم صادر کردن! کور بشه کسی که نمیتونه پیشرفت های ایرانِ عزیزمون رو ببینه، حالا اشاره خاصی هم به خودتحقیرا و براندازا نمیکنم😉
🔴اولین توئیت ظریف بعد از رای اعتماد مجلس به کابینه پزشکیان
🔴 عامل سقوط بالگرد شهید رئیسی چه بود؟ یک منبع آگاه امنیتی درباره پرونده سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید گفت: 🔹پرونده سقوط هلی کوپتر آیت الله رئیسی بصورت کامل در نهادهای نظارتی و امنیتی تکمیل و برآوردهای نهایی درباره علت سقوط حاکی از آن است که گروه پروازی و مسوولان امر به جزء ۲ مورد تمام پروتکل‌های لازم برای تشریفات و امنیت رئیس جمهور را رعایت کرده اند. 🔹این منبع آگاه افزود: بنا بر پروتکل‌های استاندارد امنیتی در سفر رئیس جمهور، از دو نوع هلی کوپتر استفاده شده و بر اساس تدابیر امنیتی از پیش تعیین شده بالگردها دارای جی پی اس نبودند. 🔹بنابر گفته وی، همچنین این بالگردها به جهت اینکه عمده سامانه‌هایشان از نوع مکانیکی بوده اساسا امکان خرابکاری از نوع جَمر و هک سامانه‌های الکترونیکی نیز منتفی است. از طرفی مبتنی بر روندهای امنیتی در مسیر رفت و برگشت لیدرهای پروازی مطابق پروتکل‌های از پیش تعیین شده تغییر کرده اند. 🔹وی درباره بررسی‌های به عمل آمده در خصوص احتمال وجود عوامل شیمیایی نیز گفت: در بررسی‌های انجام شده هیچ نشانه‌ای از عوامل شیمیایی و مواد آسیب‌زا نیز یافت نشده است. 🔹این منبع امنیتی همچنین درباره بررسی عوامل انسانی نیز گفت: حدود ۳۰ هزار نفر پس از این حادثه مورد آنالیز امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفته‌اند و نتایج این بررسی‌ها نیز حاکی ازعدم وجود عامل انسانی بوده و هیچ عامل مشکوکی شناسایی نشده است. 🔹وی افزود: هواشناسی یک شب قبل شرایط پروازی لازم را به تیم‌های پروازی اعلام کرده بود و تیم‌های پروازی باید قبل از ساعت ۱۳ پرواز را انجام میدادند. 🔹این منبع آگاه درباره دو عامل شناسایی شده نیز گفت: هنگام شروع پرواز تاخیری که به سبب دیدارهای رئیس جمهور پیش آمده وضعیت هوایی را نامطلوب کرد و از طرف دیگر وزن بالای بالگرد در فشار هوایی آن منطقه عامل مهمی درعدم توانایی خلبان برای کنترل بالگرد بوده است. در این زمینه بررسی‌ها حاکی است بالگرد حامل شهید رئیسی ۲ نفر بیش از پروتکل‌های امنیتی را حامل بوده و زمانی که خلبان توده مه را مشاهده کرده و خواسته بالگرد را در ارتفاع پروازی مناسب تنظیم کند قدرت بالگرد کشش کافی را برای این اقدام نداشته و در محدودیت دید حاصل از مه برخورد با کوه حادث شده است. 🔹وی در پایان گفت: نهادهای امنیتی و اطلاعاتی بررسی‌های دقیق خود را تکمیل کرده‌اند و اطمینان قطعی وجود دارد که آنچه اتفاق افتاده یک حادثه بوده است. 🔴 👇 @bidariymelat
📸 خدا عاقبت ایران را بخیر کند
📸 مجلس دوازدهم در اولین آزمون مردود شد نمیخواهیم ساز مخالف بزنیم و تلخ کنیم کام وفاق ملی را ولی انصافا یه جای کار خیلی میلنگه. آینده همه چیز را روشن شایدم تیره خواهد کرد.
📸مقایسه تعداد آرای موافق وزرای دولت های سیزدهم و چهاردهم 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
🔰 امیر نصیرزاده رکوردار بالاترین رأی اعتماد در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران شد 🔹️امیر نصیرزاده رکوردار بالاترین رأی اعتماد در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران شد. 🔹️امیر عزیز نصیرزاده با کسب ۲۸۱ رأی از مجموع ۲۸۸ رأی نمایندگان مجلس دوازدهم، موفق به کسب بیشترین رأی اعتماد در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران شد. 🔹️پیش از این امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری دولت شهید رئیسی با کسب ۲۷۷ رأی، و علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت اول روحانی با کسب ۲۷۴ رأی بیشترین رأی اعتماد را از مجلس شورای اسلامی اخذ کرده بودند.
📸 انتقاد سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از رئیس جمهور
🔴حکم اعدام مرد رمال و متجاوز در یزد اجرا شد 🔹رئیس کل دادگستری استان یزد: رمالی که تحت عنوان تخلیه انرژی منفی و بازکردن گره‌های زندگی، به زنان و دختران تعرض می‌کرد در زندان یزد اعدام شد. 🔹حکم این رمال متجاوز، پس از صدور در دادگاه انقلاب یزد و تایید در مرجع عالی قضایی اجرا شد. 🔹این فرد که تحت عنوان دعانویسی مبادرت به رمالی می‌کرد، در چندین مورد با فریب مراجعه‌کنندگان به زنان و دختران مراجعه‌کننده تحت عناوین واهی، تعرض و تجاوز کرده بود. 🔹جامعه باید نسبت به تکرار این گونه حوادث آگاه باشد و بداند مراجعه به رمال نه تنها گره‌گشا از کار نیست بلکه در بسیاری از موارد مثل همین تجربه تلخ، چه بسا دامی خوفناک در پیش پای انسان باشد. 🔹این فرد در سال ۹۹ دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات و شناسایی بزه‌دیدگان و رسیدگی‌های مکرر و متقن سرانجام حکم اعدام برای وی صادر شد و با توجه به اینکه درخواست عفو او نیز به جهت تعدد شکات رد شد و حکم اعدام این مجرم با کسب اذن از مراجع عالی قضایی کشور اجرا شد.
این صحنه سینمایی نیست اینجا دیرالبلاح غزه است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ادای احترام پوتین به قرآن در مسجدی در چچن ♦️ولادیمیر پوتین در بازدید از مسجد حضرت عیسی(ع) در شهر گروزنی چچن، یک نسخه از قرآن کریم را که با طلا تزئین شده، به مسجد هدیه داد و این کتاب آسمانی را بوسید.
♦️فرزانه صادق چهارمین زن وزیر راه و شهرسازی در‌ دنیا 🔹بعد از آلمان ، اسپانیا و آفریقای جنوبی