شایعه
📍بررسی یک دروغ بزرگ/آیا فلسطینیها زمینهایشان را فروختند؟
🔺سالها با انتشار این شایعه که فلسطینیها خود زمینهایشان را به صهیونیستها فروختند، سعی شد تا مسلمانان انگیزهای برای حمایت از آرمان فلسطین نداشته باشند. با بررسی اسناد تاریخی معتبر، درباره این شایعه نتایج جالبی به دست میآید.
🔹صهیونیستها از ۴ طریق توانستند مقدار کمی زمین در فلسطین خریداری کنند؛
۱. زمینهایی که متعلق به اقلیت یهودی ساکن در فلسطین بود. (۶۵ هزار هکتار)
۲. آن زمان دولت انگلستان قیّم فلسطین بود و حاکم فلسطین انگلیسی بود. این دولت زمینهایی در اختیار صهیونیستها قرار داد. (۶۶.۵ هزار هکتار)
۳. خرید زمین از طریق لبنانی و سوریهای ساکن فلسطین. (۶۰.۶ هزار هکتار)
۴. خود فلسطینیها هم مقداری زمین فروختند. (۳۰ هزار هکتار)
🔸کل اراضی خریداری شده حدود ۲۲۰ هزار هکتار را شامل میشد. مجموع اراضی فلسطین ۲.۷ میلیون هکتار است، یعنی فلسطینیها ۱.۸ درصد از زمینهایشان را فروختند!
🔻پ ن:
هماکنون ۸۵ درصد فلسطین با زور در اختیار صهیونیستهاست!!
🔴از تویوپت تا لکسوس!
سال ۱۹۳۹ میلادی، ژاپن دو شرکت خودروساز آمریکایی جنرال موتورز و فورد را از خاک خود بیرون کرد تا صنعت خودروی ملی ایجاد کند. ژاپنیها می دانستند که هیچ کشوری از نظر صنعتی به هیچ جایی نمیرسد مگر اینکه یک صنعت خودروی پیشرفته داشته باشد.
و میدانستند که تا خودروساز خارجی در کشورشان حضور دارد، خبری از صنعت خودروی ملی نخواهد بود.
پس از شانزده سال حمایت تمام قد دولتی و صرف هزینههای سنگین، شرکت تویودا (تویوتای فعلی) سال ۱۹۵۵ خودروی تویوپت را تولید کرد.
این خودرو اما تبدیل به نماد سرخوردگی صنعتی مردم ژاپن شد. به آمریکا صادر شد اما آمریکایی ها آن را عودت دادند. ۲۵ سال گذشت و صنعت خودروی ژاپن به جایی نرسید. کار به جایی رسید که منتقدان صنعت خودروی ملی، خواهان بازگشت خودروسازان خارجی شدند.
اما این گفتمان نتوانست غالب شود و گفتمان تولید ملی همچنان به مسیر طاقت فرسای خود ادامه داد.
اگر امروز می بینیم که شرکت تویوتا برند نخست خودروسازی جهان است، باید بدانیم این موفقیت نه از طریق مشارکت با فورد و جنرال موتورز به دست آمده و نه یک شبه حاصل شده است.
تویوتا مسیری طولانی برای رسیدن به این نقطه پیموده است.
خودروسازی در کشور ما به همان مرضی دچار است که زمانی خودروسازی ژاپن گرفتار بود. آنها فورد زده بودند، ما پژو زدهایم! آنها از شر بیگانه خلاص شدند و ۶۰ سال بعد لکسوس را تاسیس کردند.
یک تصور غلط درباره صنعت خودروی ایران وجود دارد و آن اینکه "خودروسازان ما تحت حمایت شدید دولت هستند". این گزاره از اساس اشتباه است و آن را باید به این شکل اصلاح کرد: "خودروسازان فرانسوی و مشخصا پژو-سیتروئن و رنو تحت حمایت شدید دولت ایران هستند".
امتیازات متعددی چون انحصار و... که تصور میشود برای خودروسازان ایرانی وجود داشته، در واقع برای خودروسازان فرانسوی بوده است.
خودروسازان ما خودرو نساختهاند. خودروی فرانسوی را برای فرانسویها سر هم کرده و به ایرانیها فروختهاند.
یکی دو سال پیش برای بازدید از خط تولید یک شرکت خودروسازی رفته بودم. مسئول یکی از خطوط مونتاژ میگفت قطعات ما در گمرک گیر کرده است. گفتم چرا؟ گفت چون روی تمام قطعات وارداتی، آرم یک قطعهساز داخلی حک شده و گمرک میگوید این چجور کالای داخلی است که دارد وارد میشود؟!
مشکل دیگر صنعت خودروی ما، همین مافیای قطعهسازی است که در واقع واردکننده قطعات و مونتاژ کار است، اما خود را تولیدکننده جا زده است. در یک کلام، ما خودروسازی نداریم، در یک سطح مونتاژ قطعات داریم، در سطحی دیگر، مونتاژ خودرو.#
این مسئله نه در سطح ایران خودرو و سایپا قابل حل است، نه حتی در سطح وزارت صمت. مسئله، یک مسئله ملی است و بسیج همه ظرفیتهای علمی، دانشگاهی، صنعت دفاعی(سرریز فناوریهای تحصیل شده در صنایع دفاع) و... را میطلبد و این اقدام فرابخشی، صرفا با فرماندهی شخص رئیسجمهور ممکن است.
ما اگر از شر مونتاژکاری خلاص شویم و عزم تولید کنیم، یقین بدانیم در مدتی بسیار کوتاهتر مسیر پیشرفت این صنعت را خواهیم پیمود. جایی که ما امروز قرار داریم، به قله بسیار نزدیک تر از جایی است که ژاپن در آن روزها قرار داشت.
پیشرفت، صبر و تلاش و هزینه و مجاهدت میخواهد. با مصرف کردن خودروی خارجی از محل صادرات نفت یا با مونتاژ پژو و رنو ما هرگز طعم شیرین پیشرفت را نخواهیم چشید. لیبرالهای ایرانی که مخالف تولید داخلیاند، از پیشرفت فقط خوشگذرانی با پول نفت و تولید بیگانه را میفهمند.
ما همچون ژاپن که فورد و جنرال موتورز را بیرون کرد، پژو و رنو را بیرون نکردیم. به ما وعده خودروساز شدن با مشارکت خارجی را دادند، اما وابسته و عقبمانده نگهمان داشتند. الحمدلله که با تحریمها فرانسویها از ایران رفتند. کاش صبر و ارادهای که در مسئولان و مردم ژاپن بود...
برای پیمودن مسیر پیشرفت در مردم و مسئولان ما هم به وجود آید. آیا روزی میرسد که امثال مهندس آرین به مدیریت خودروسازی ما منصوب شوند و ظرفیتهای مالی، دانش بنیان و دانشگاهی کشور موظف شوند در خدمت این صنعت راهبردی قرار گیرند تا خودروی پیشرفته ایرانی تولید شود؟
مردم ما هم دلسوزند، هم صبور، هم فهیم. اگر این عزم را در مسئولان کشور ببینند، اگر بسیج ظرفیتها و ارادهها را ببینند، اگر پیش روی آنها چشمانداز دقیقی ترسیم شده و زمانبندی مشخصی پیش چشمشان باشد، شک نکنیم برای پیشرفت خودروسازی ایران از هیچ کمکی دریغ نمیکنند.
✍#سید_یاسر_جبرائیلی
🔸در حالی که آمار دیروز کشته های کرونا در آمریکا 408 نفر، بریتانیا 508 نفر، آلمان 360 نفر و ایران 19 نفر بوده است، این کراوات پوشان در شبکه آل سعود در حال تحلیل علل بالا بودن مرگ و میر در ایرانند.
🔹به این وطن فروشان که امیدی نیست. اینها برای پول همه کار میکنند. فقط به آل سعود توصیه میکنم پولشان را بی جهت خرج این ها نکنند. سودی برایشان ندارد.
تحلیل
📍عذرخواهی مزوِّرانه!
🔹فائزه هاشمی از اظهارات موهن خود نسبت به پیامبر اسلام(ص) عذرخواهی کرد و ضمن اینکه خود را مسلمانی معتقد خواند!! برای منتشر کنندگان فیلم توهینش به پیامبر ص آرزوی هدایت کرد!
🔸 کسی که اندک آشنایی با مشی دینی اجتماعی #فائزه_هاشمی داشته باشد میداند که توهین به مقدسات توسط او مسبوق به سابق است و او در نقش خطشکن و قبح شکن مسائل دینی و سیاسی طی سالهای گذشته حاضر شده و بار ها به دیگر شئونات دین اسلام، همچون دهنکجی به #حجاب، حمایت و دیدار با #بهائیان، حمایت از دین ستیزان و... به ساختار شکنی در مسائل دینی اقدام نموده و پر واضح است که عذر خواهی وی از سر عقیده درونیاش نبوده بلکه برای فرار از پاسخگویی و #محاکمه توسط قوه قضائیه و همچنین کاستن از فشار افکار عمومی که علیه او و خانوادهاش ایجاد شده این عذر ریاکارانه را خواسته!
🔹همچنین او این قبیل گستاخی ها را با آستانه تحمل عمومی و نظام سنجش میکند که اگر با پاسخ قوه قضا و محاکمه وی همراه نشود در آینده نیز قابل پیشبینی است!/محمد رضا شیخی
مجموع کمکهای مردمی محسن چاوشی برای آزادی زندانیان محکوم به اعدام از مرز ۲۰ میلیارد ریال گذشت
محسن چاوشی در صفحه توئیترش نوشته است: «برای مردم ایران و همه دغدغههایش میخوانم و تا ابد صدای محرومان و همین مردم خواهم ماند.» چاوشی دیگر نیاز به معرفی ندارد، آنقدر در این چند سال اخیر از او گفتهاند که کاملا برای همه شناخته شده و میدانند که او کار خیر انجام میدهد.
🔻چاوشی در سال ۹۹ موفق به آزاد کردن ۳۲۰ زندانی، نجات ۵۰ اعدامی جمعآوری هزینه درمان ۱۱۰ فرد مبتلا به بیماریهای سخت شده است.
🔻به گفته بهمن بابازاده خبرنگار فعال حوزه موسیقی، مجموع کمکهای مردمی که محسن چاوشی برای آزادی زندانیان محکوم به اعدام جمعآوری کرده از مرز ۲۰ میلیارد ریال گذشت.
🔻مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تربت جام: درمجموع مقدمات آزادسازی ۱۰ نفر از زندانیان که به جرم ۲۰۰ میلیون تومان بدهی در زندان این شهرستان به سر میبرند با مشارکت محسن چاوشی خواننده پاپ کشور و انجمن حمایت از زندانیان تربت جام و اداره زندان این شهرستان درحال انجام است.
🔻کمیل نظافتی روحانیای که در در امور خیریه فعال است در مورد چاوشی میگوید: زمانی برای یک محکوم به اعدام به شیراز رفته بودم، فراخوان دادم و مردم کمتر از ۲۴ ساعت ۵۰ میلیون تومان کمک کردند. جوانی به من زنگ زد و گفت من به شما ۸۰ میلیون تومان میدهم به شرطی که شما را ببینم، وقتی آمد گفتم چقدر قیافهات برایم آشناست! گفت اسمم محسن است. گفتم فامیلیات چیست؟ نگفت. گفتم کد ملیات را بگو، من میخواهم صورتجلسه کنم. گفت ولش کن! گفتم اگر من رضایت نگیرم، این ۸۰ میلیون تومان باید برگشت داده شود. گفت خیالت راحت، اگر رضایت هم نگرفتی، در حساب خودت هم باشد هرجا خواستی هزینه کن! گفتم کثرالله امثالهم./ فرهیختگان