eitaa logo
مصابیح
826 دنبال‌کننده
32.4هزار عکس
16.8هزار ویدیو
666 فایل
کانال خبری،تحلیلی،بصیرتی مصابیح ویژه قشر نخبه جامعه با ما بروز باشید. ارتباط با مدیر: @Masabihmodir
مشاهده در ایتا
دانلود
🇵🇹 قتل‌عام در کشتی حجاج هندی 🔸«واسکودوگاما» افسر نیروی دریایی دربار ، که امروزه از او به عنوان کاشف و جهانگرد و قهرمان ملی پرتغالی‌ها یاد می‌کنند، اولین فردی است که توانست آفریقا را دور زده و از راه دریا وارد شود. 🔹وی دنبال این بود تا هندی‌ها را به نحوی مرعوب کند، لذا یک کشتی بزرگ حامل هندی را غارت کرد و همه ۴۰۰ نفر سرنشین آن را همراه با کشتی سوزاند و کشتی را غرق نمود! 🔸همراهان مشاهدات خود را از این قضیه چنین نوشته‌اند: حجاج التماس می‌کردند که اجازه بدهید برگردیم به ساحل، ما ثروتی که داریم را در اختیار شما می‌گذاریم، لااقل بگذارید کودکان به ساحل برگردند، اما توجهی به این التماس‌ها نشد. 🔹غرق شدن کامل کشتی چند روز طول کشید و در تمام این روزها واسکودوگاما تماشا می­‌کرد و اگر کسی می‌خواست فرار کند همانجا او را می‌کشتند! 📚 تاریخ علم مردم/کلیفورد کانر، مترجم حسن افشار
ببینید احمدی‌نژاد به چه قهقرایی رفته که اصلاح‌طلب‌‌های فتنه‌گر(خاتمی) این طوری براش ریپورتاژ میرن این جماعت احمدی‌نژاد رو به عنوان رئیس‌جمهور قبول نداشتن و می‌گفتن با تقلب رای اورده الان بهش میگن رئیس‌جمهور سابق 😂😂
6.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینین منافقین وزالوها و زالومه ها چطور از شعر بچه های دهه نودی میسوزند ... واقعاً رو میشه دید که با یه شعر برای کودکان این جوری ناراحتن....... دیدن عصبانیت شما خیلی کیف میده 😁👌 حرص بخورید و بمیرید🤚✌️ موتوا بغیظکم
فائزه هاشمی عذرخواهی کرد 🔹فائزه هاشمی ضمن ارائه توضیحی درباره سخنانش در فیلم منتشر شده از او، بابت «احتمال خطا در بیان» از «مؤمنان آزاداندیشی که برداشت توهین‌آمیزی داشته‌اند»، پوزش خواست فائزه هاشمی نوشت: 🔹این روزها صحبتی تقطیع شده مربوط به سال‌ها پیش مبنی بر شوخی با پیامبر از اینجانب منتشرشده که باعث جریحه‌دار شدن احساسات برخی گردیده است. 🔹ازآنجاکه فردی مسلمان و معتقد بوده و هرگز قصد توهین نداشته‌ام، با توجه به احتمال خطای در بیان، از مؤمنان آزاداندیشی که برداشت توهین‌آمیزی داشته‌اند، پوزش می‌طلبم. و آرزوی هدایت برای کسانی که این فیلم را با هدف سیاسی و غیرانسانی پخش کرده‌اند، دارم چراکه در آموزه‌های دینی ما، انتشار خطا، گناهی نابخشودنی است.
تاییدنشده 📍تعداد زیادی از داروخانه‌های یکی از خیابان‌های بزرگ تهران در اختیار بهائی‌هاست. 🔹در سطح کلان هم دوستان این فرقه نه تنها بر بازار دارو، بلکه بر خیلی از کنش‌های اقتصادی ایران احاطه دارند.. 🔻پ ن: بی‌خود نبود که شهید آوینی می‌گفت حزب‌اللهی‌ها در این کشور از همه مظلوم‌ترند!
🔴افطار رئیس جمهور همراه با زائران امام زاده اسماعیل شهریار ♦️رئیس جمهور با حضور در حرم مطهر امام‌زاده «اسماعیل بن موسی بن جعفر» شهریار ضمن زیارت بارگاه این امام‌زاده نماز را همراه با جمعیت زائران اقامه و روزه خود را همراه و در کنار زائران امام‌زاده اسماعیل شهریار افطار کرد.
شایعه 📍بررسی یک دروغ بزرگ/آیا فلسطینی‌ها زمین‌هایشان را فروختند؟ 🔺سال‌ها با انتشار این شایعه که فلسطینی‌ها خود زمین‌هایشان را به صهیونیست‌ها فروختند، سعی شد تا مسلمانان انگیزه‌ای برای حمایت از آرمان فلسطین نداشته باشند. با بررسی اسناد تاریخی معتبر، درباره این شایعه نتایج جالبی به دست می‌آید. 🔹صهیونیست‌ها از ۴ طریق توانستند مقدار کمی زمین در فلسطین خریداری کنند؛ ۱. زمین‌هایی که متعلق به اقلیت یهودی ساکن در فلسطین بود. (۶۵ هزار هکتار) ۲. آن زمان دولت انگلستان قیّم فلسطین بود و حاکم فلسطین انگلیسی بود. این دولت زمین‌هایی در اختیار صهیونیست‌ها قرار داد. (۶۶.۵ هزار هکتار) ۳. خرید زمین از طریق لبنانی و سوری‌های ساکن فلسطین. (۶۰.۶ هزار هکتار) ۴. خود فلسطینی‌ها هم مقداری زمین فروختند. (۳۰ هزار هکتار) 🔸کل اراضی خریداری شده حدود ۲۲۰ هزار هکتار را شامل می‌شد. مجموع اراضی فلسطین ۲.۷ میلیون هکتار است، یعنی فلسطینی‌ها ۱.۸ درصد از زمین‌هایشان را فروختند! 🔻پ ن: هم‌اکنون ۸۵ درصد فلسطین با زور در اختیار صهیونیست‌هاست!!
این آقام دیشب ویدئو داده که من امام زمانم، پاشید بیاید باهام بیعت کنید!😕
🔴از تویوپت تا لکسوس! سال ۱۹۳۹ میلادی، ژاپن دو شرکت خودروساز آمریکایی جنرال موتورز و فورد را از خاک خود بیرون کرد تا صنعت خودروی ملی ایجاد کند. ژاپنی‌ها می دانستند که هیچ کشوری از نظر صنعتی به هیچ جایی نمی‌رسد مگر اینکه یک صنعت خودروی پیشرفته داشته باشد. و می‌دانستند که تا خودروساز خارجی در کشورشان حضور دارد، خبری از صنعت خودروی ملی نخواهد بود. پس از شانزده سال حمایت تمام قد دولتی و صرف هزینه‌های سنگین، شرکت تویودا (تویوتای فعلی) سال ۱۹۵۵ خودروی تویوپت را تولید کرد. این خودرو اما تبدیل به نماد سرخوردگی صنعتی مردم ژاپن شد. به آمریکا صادر شد اما آمریکایی ها آن را عودت دادند. ۲۵ سال گذشت و صنعت خودروی ژاپن به جایی نرسید. کار به جایی رسید که منتقدان صنعت خودروی ملی، خواهان بازگشت خودروسازان خارجی شدند. اما این گفتمان نتوانست غالب شود و گفتمان تولید ملی همچنان به مسیر طاقت فرسای خود ادامه داد.  اگر امروز می بینیم که شرکت تویوتا برند نخست خودروسازی جهان است، باید بدانیم این موفقیت نه از طریق مشارکت با فورد و جنرال موتورز به دست آمده و نه یک شبه حاصل شده است. تویوتا مسیری طولانی برای رسیدن به این نقطه پیموده است. خودروسازی در کشور ما به همان مرضی دچار است که زمانی خودروسازی ژاپن گرفتار بود. آنها فورد زده بودند، ما پژو زده‌ایم! آنها از شر بیگانه خلاص شدند و ۶۰ سال بعد لکسوس را تاسیس کردند. یک تصور غلط درباره صنعت خودروی ایران وجود دارد و آن اینکه "خودروسازان ما تحت حمایت شدید دولت هستند". این گزاره از اساس اشتباه است و آن را باید به این شکل اصلاح کرد: "خودروسازان فرانسوی و مشخصا پژو-سیتروئن و رنو تحت حمایت شدید دولت ایران هستند". امتیازات متعددی چون انحصار و... که تصور می‌شود برای خودروسازان ایرانی وجود داشته، در واقع برای خودروسازان فرانسوی بوده است. خودروسازان ما خودرو نساخته‌اند. خودروی فرانسوی را برای فرانسوی‌ها سر هم کرده و به ایرانی‌ها فروخته‌اند. یکی دو سال پیش برای بازدید از خط تولید یک شرکت خودروسازی رفته بودم. مسئول یکی از خطوط مونتاژ می‌گفت قطعات ما در گمرک گیر کرده است. گفتم چرا؟ گفت چون روی تمام قطعات وارداتی، آرم یک قطعه‌ساز داخلی حک شده و گمرک می‌گوید این چجور کالای داخلی است که دارد وارد می‌شود؟! مشکل دیگر صنعت خودروی ما، همین مافیای قطعه‌سازی است که در واقع واردکننده قطعات و مونتاژ کار است، اما خود را تولیدکننده جا زده است. در یک کلام، ما خودروسازی نداریم، در یک سطح مونتاژ قطعات داریم، در سطحی دیگر، مونتاژ خودرو.# این مسئله نه در سطح ایران خودرو و سایپا قابل حل است، نه حتی در سطح وزارت صمت. مسئله، یک مسئله ملی است و بسیج همه ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی، صنعت دفاعی(سرریز فناوری‌های تحصیل شده در صنایع دفاع) و... را می‌طلبد و این اقدام فرابخشی، صرفا با فرماندهی شخص رئیس‌جمهور ممکن است. ما اگر از شر مونتاژکاری خلاص شویم و عزم تولید کنیم، یقین بدانیم در مدتی بسیار کوتاه‌تر مسیر پیشرفت این صنعت را خواهیم پیمود. جایی که ما امروز قرار داریم، به قله بسیار نزدیک تر از جایی است که ژاپن در آن روزها قرار داشت. پیشرفت، صبر و تلاش و هزینه و مجاهدت می‌خواهد. با مصرف کردن خودروی خارجی از محل صادرات نفت یا با مونتاژ پژو و رنو ما هرگز طعم شیرین پیشرفت را نخواهیم چشید. لیبرال‌های ایرانی که مخالف تولید داخلی‌اند، از پیشرفت فقط خوشگذرانی با پول نفت و تولید بیگانه را می‌فهمند. ما همچون ژاپن که فورد و جنرال موتورز را بیرون کرد، پژو و رنو را بیرون نکردیم. به ما وعده خودروساز شدن با مشارکت خارجی را دادند، اما وابسته و عقب‌مانده نگه‌مان داشتند. الحمدلله که با تحریم‌ها فرانسوی‌ها از ایران رفتند. کاش صبر و اراده‌ای که در مسئولان و مردم ژاپن بود... برای پیمودن مسیر پیشرفت در مردم و مسئولان ما هم به وجود آید. آیا روزی می‌رسد که امثال مهندس آرین به مدیریت خودروسازی ما منصوب شوند و ظرفیت‌های مالی، دانش بنیان و دانشگاهی کشور موظف شوند در خدمت این صنعت راهبردی قرار گیرند تا خودروی پیشرفته ایرانی تولید شود؟ مردم ما هم دلسوزند، هم صبور، هم فهیم. اگر این عزم را در مسئولان کشور ببینند، اگر بسیج ظرفیت‌ها و اراده‌ها را ببینند، اگر پیش روی آنها چشم‌انداز دقیقی ترسیم شده و زمان‌بندی مشخصی پیش چشم‌شان باشد، شک نکنیم برای پیشرفت خودروسازی ایران از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.
🔸در حالی که آمار دیروز کشته های کرونا در آمریکا 408 نفر، بریتانیا 508 نفر، آلمان 360 نفر و ایران 19 نفر بوده است، این کراوات پوشان در شبکه آل سعود در حال تحلیل علل بالا بودن مرگ و میر در ایرانند. 🔹به این وطن فروشان که امیدی نیست. اینها برای پول همه کار میکنند. فقط به آل سعود توصیه میکنم پولشان را بی جهت خرج این ها نکنند. سودی برایشان ندارد.