eitaa logo
واحد امنیت غذایی موسسه مصاف
4.4هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3هزار ویدیو
8 فایل
📢 کانال رسمی کارگروه مطالعاتی و پژوهشی کشاورزی و امنیت غذایی جنبش مصاف 🔹امنیت غذایی پایدار 🔹پیشرفت کشاورزی 🔹احیای منابع طبیعی از تبادل و تبلیغ معذوریم ارتباط با ما 👇 my.masaf.ir/r/eitaa ایمیل 👇 💻 @masaf.ir" rel="nofollow" target="_blank">foods@masaf.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️توسعه و تثبیت ظرفیت‌های اشتغال در حوزه کشاورزی 🔹توجه به توسعه فرصت‌های شغلی، حفظ مشاغل موجود و ایجاد مشاغل جدید، نیازمند رویکردهای جدید و توجه به الزامات آن است. به‌عبارتی‌دیگر حفظ مشاغل موجود و جلوگیری از بیکاری و ایجاد فرصت‌هایی برای توسعه اشتغال کشاورزی مستلزم توجه به مشکلات و موانع سر راه مشاغل موجود و الزامات لازم برای حفظ سطح اشتغال آنان است. ایجاد یک کسب‌وکار و شغل نیازمند نگرش سیستمی است که همه ابعاد موردنیاز برای پایداری فعالیت و شغل همراه با ملاحظات زیست‌محیطی را در‌بر بگیرد. در این میان آنچه مسلم است اینکه بدون شناخت قابلیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، زیرساختی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، توسعه اشتغال برحسب هر بخش اقتصادی و هر فعالیتی و در هر منطقه، امکان برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه و پایدار اشتغال به وجود نخواهد آمد. 🔹یکی از ابزارهای کارآمد برای این موضوع آمایش سرزمین است؛ اینکه مشخص شود در هر منطقه‌ای چه توانمندی‌هایی برای توسعه اشتغال بالقوه یا بالفعل کشاورزی وجود دارد تا بتوان برنامه‌ریزی صحیح کرد و با نگرشی جامع به موضوع نگریست. برای توسعه اشتغال در بخش کشاورزی آمایش سرزمین نقطه آغازین است که بدانیم چه منابع پایه‌ای داریم، اقلیم و جغرافیای متفاوت چه تنوع شغلی‌ای را ایجاب می‌کند، چه زیرساخت‌های فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی نیازمند است و چه داریم، همه این‌ها همراه سیاست‌های مناسب دولت می‌تواند توسعه اشتغال برای کشاورزی (تا حد ظرفیت بالقوه اشتغال‌زایی) را به همراه داشته باشد. از طرف دیگر نظریات توسعه بیان می‌کند در روند توسعه سهم بخش کشاورزی از اشتغال کاهش یافته و سهم دو بخش خدمات و صنعت اضافه می‌شود. 📉تغییرات سهم اشتغال کشاورزی در جهان 🔹اطلاعات بانک جهانی نشان می‌دهد در دوره زمانی ٢٠١٠ تا ٢٠١٢ سهم اشتغال بخش کشاورزی در کشور انگلستان ١,٢ درصد، آمریکا ١.٦ درصد، دانمارک ٢.٦ درصد، فرانسه ٢.٩ درصد، ترکیه ٢٣.٦ درصد، اندونزی ٣٥.١ درصد، هندوستان ٤٧.٢ درصد و چین ٣٤.٨ درصد است. آمار نشان می‌دهد در هر کشوری بر اساس ساختار اقتصادی آن کشور بخش کشاورزی در اشتغال‌زایی نقش و سهم دارد. از سوی دیگر این واقعیت را هم بپذیریم که با وقوع انقلاب صنعتی و توسعه صنعتی، بخشی از اشتغال حوزه کشاورزی به‌عنوان نیروی کار صنعت و خدمات از بخش کشاورزی جدا شده و روند نزولی سهم در گذر زمان داشته است. روند کاهشی بدان معنا نیست که بخش کشاورزی دیگر در تولید نمی‌تواند فرصت شغلی ایجاد کند، بلکه اشتغال کل افزایش یافته و نسبت اشتغال کشاورزی به‌کل اشتغال به دلیل سرعت بیشتر ایجاد اشتغال در دو بخش صنعت و خدمات و افزایش بیشتر مخرج نسبت به‌صورت کسر باعث کاهش سهم بخش کشاورزی شده است. مشاغل سبز که رویکرد سازمان جهانی کار(ILO) است نمونه‌ای از قابلیت‌های توسعه شغل در بخش کشاورزی است. بر این اساس به نظر می‌رسد هنوز بخش کشاورزی می‌تواند یکی از فعالیت‌هایی باشد که توان اشتغال‌زایی دارد. 🖋توصیه سازمان جهانی کار برای توسعه اشتغال کشاورزی 🔹بنا به گزارش سازمان جهانی کار(ILO) یکی از راه های تثبیت و افزایش ظرفیت اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی حمایت از شرکتهای کشاورزی می باشد زیرا این شرکت ها توانایی تکمیل زنجیره ی تولید کشاورزی را داشته می توانند اشتغال‌زایی طولانی‌مدت و ثابتی برای کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه ایجاد نمایند. برای مثال «کارآفرینان جهانی برداشت محصول» یاGHI یک اتحادیه خصوصی است که شرکتهای خصوصی بزرگی همچون Du Pont، John Deer، Monsanto و ده¬ها شرکت دیگر در آن عضو هستند. ازجمله برنامه های عملی چنین شرکت هایی برای حفظ و افزایش اشتغال‌زایی جذب سرمایه‌گذاران می باشد. اعتقاد بر این است که هر چه رغبت و تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بیشتر باشد شکاف مالی بین سرمایه موردنیاز و سرمایه موجود در کشاورزی که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بخش کشاورزی در کشورهای درحال‌توسعه می باشد رفع خواهد شد. به‌عبارت‌دیگر وجود شرکت های خصوصی قدرتمند در بخش کشاورزی به جذب سرمایه‌گذاران کمک کرده و آن نیز به‌نوبه‌ی خود اشتغال‌زایی را خواهد آورد. ✅ واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف 🔗 https://t.me/joinchat/AAAAAEMLE1NBxE6ePIdZTQ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بشقاب برگی به جای بشقاب پلاستیکی برای تولید این بشقاب ها، به جای مواد پلاستیکی، از برگ درخت استفاده می‌شود. 💡ایده تولید این بشقاب های قابل بازیافت بر اساس یک سنت قدیمی تولید بشقاب با دوختن برگ های درختان به یکدیگر در آسیا شکل گرفته است. ✅ @masaf_foods
⭕️ تلاش دولت برای اجرای Plan B/ وزارت بازرگانی نشد معاونت بازرگانی {بخوانید واردات} هم غنیمت است! 🔹بعد از مخالفت نمایندگان مجلس، مراکز پژوهشی و اتحادیه‌های تولیدی با تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس، برخی خبرها حکایت از این دارد که دولت فعلا از پیگیری این طرح در مجلس منصرف شده است و در تدارک اقدامات جدید است. طبق برخی اخبار غیررسمی، ایجاد معاونتی ذیل نهاد ریاست جمهوری با کارکرد بازرگانی راهکار جایگزین دولت است. موضوعی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مغایر با قانون اساسی بوده و تبعات سوء تشکیل وزارت بازرگانی را به شکل دیگری در پی خواهد داشت، زیرا با ایجاد معاونت بازرگانی رئیس جمهور، جریان واردات کالاهای مورد استفاده مردم به بهانه تنظیم بازار و کاهش قیمت تسهیل خواهد شد. این معاونت با توجه به اختیارات فراوانی که خواهد داشت، هیچگاه خود را ملزم به توجه و در نظر داشتن ماموریت وزارتخانه‌های تولیدی کشور نخواهد کرد و نهایتا جریان واردات کالاهای خارجی بر تولید داخلی غلبه می‌کند و تولیدکنندگان کشور متضرر می‌شوند. #نه_به_وزارت_بازرگانی #نه_به_فساد ✅ @masaf_foods
⭕️ از شیر مرغ تا جان آدمی زاد همگی در یک سایت! 🔹یکی از وظایف مهم وزارت کشاورزی به عنوان متولی تولید و بازار در کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت، ارائه اطلاعات پایه‌ای برای ذی نفعان و کشاورزان است. ارائه اطلاعات مناسب در قالب کاربردی می تواند اثرات مثبتی روی رونق تولید و همین طور ارائه بهتریهن راهکارهای سیاستگذاری داشته باشد. 🔹یکی از دولتهایی که با فراهم نمودن اطلاعات حوزه کشاورزی خدمات بزرگی را به اقتصاد کشورش عرضه می کند، هندوستان است. [سایت کشاورز ](http://farmer.gov.in/)که توسط وزارت کشاورزی این کشور ایجاد شده حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد اطلاعات تماس فروشگاه‌های نهاده و قیمت انواع محصولات مختلف در بازارهای سراسر هندوستان و نقشه سطح زیر کشت اراضی کشاورزی هندوستان است که با ظاهر گرافیکی قابل قبول به کاربران ارائه می شود. @masaf_foods
واحد امنیت غذایی موسسه مصاف
‍‍⁉️ آیا وزارت بازرگانی در آمریکا متولی تنظیم بازار است؟! 🔹یکی از مواردی که طرفداران شکل گیری وزارت بازرگانی برای تشکیل این نهاد در کشورمان به آن استدلال میکردند، وجود نهادی به نام وزارت بازرگانی آمریکاست. آنها در یک اشتباه مغالطه آمیز علت پیشرفت آمریکا در حوزه صادرات را وجود این نهاد توصیف کردند! 🔹ولی بررسی شواهد و همینطور شرح وظایف دپارتمان بازرگانی آمریکا نشان می دهد این نهاد نه تنها دخالت مستقیم در واردات و صادرات ندارد بلکه با استفاده از ابزارهای در اختیار، تلاش می کند صادرات را ارتقاء داده و واردات را محدود کند. شرح ماموریت های راهبردی وزارت بازرگانی آمریکا 1️⃣ شتاب بخشیدن به رهبری آمریکا در جهان (به معنی افزایش وابستگی این کشور به واردات کالاهای خارجی نیست!) 2️⃣ کمک به ایجاد شغل (واردات محصولات خارجی با ایجاد شغل رابطه معکوس دارد!) 3️⃣ تقویت اقتصاد آمریکا و امنیت ملی (رابطه خوبی با واردات ندارد.) 4️⃣ فراهم کردن ملزومات قانون اساسی و حمایت از فعالیت اقتصادی 5️⃣ ارائه خدمات مشتری محور ‼️همانطور که ملاحظه می شود اهداف وزارت بازرگانی آمریکا (موارد بالا) با چیزی که دولت ایران در نظر دارد (دخالت در بازار و زنجیره های ارزش کشاورزی و صنعت) تفاوت ماهوی دارد! @masaf_foods
⭕️ثبت شجره نامه اردک بومی برای نخستین بار در کشور 🔹رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پس از یکسال شجره نامه اردک بومی در اردیبهشت ماه سال جاری به ثبت رسید. #اتفاق_خوب #حفظ_تنوع_زیستی ✅ @masaf_foods
🔰به وزیر می‌گویند «جوش نزن»، اگر کشاورز کشت نکند، وارد می‌کنیم!! 💬سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی: 🔹 وقتی روی محصولی مانند گندم قیمتی می‌گذاریم که برای کشاورز صرف نمی‌کند و آن طرف مرزها قیمت گندم کیلویی ۲,۲۰۰ تومان و در کشوری مانند افغانستان، گندم کیلویی ۲,۴۰۰ تومان است، طبیعی است که این محصول از کشور قاچاق می‌شود و مسئولان باید جلوی این کار را بگیرند و یا اینکه سال آینده کشاورز دیگر رغبتی به کشت گندم ندارد و ما با کمبود مواجه می‌شویم! 🔹 متأسفانه قیمت این کالا را تنها اندکی افزایش داده‌اند و با این شکل و شیوه، کشاورز رغبتی به کار ندارد. برخی نیز به وزیر جهاد می‌گویند آقای وزیر «جوش نزن»، اگر کشاورز کشت نکند، وارد می‌کنیم. آیا با این تفکر کشاورزی برای کشور باقی می‌ماند؟ متأسفانه ما با چنین مشکلاتی در حوزه کشاورزی مواجه هستیم که امیدواریم برطرف شود. ✅ @masaf_foods
🔰فقط ۱۰ درصد تا خودکفایی در تولید! 💬 محمدرضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی : 🔹 بیش از ۹۰ درصد گوشت کشور در داخل کشور تولیدشده و تا ۱۰ سال آینده این ۱۰ درصد نیز در داخل کشور تولید خواهد شد و تمام وابستگی کشور به گوشت از بین خواهد رفت. 🔹 امسال بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای واردات گوشت ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافت و حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت وارد کشور شد، قیمت گوشت نه تنها پایین نیامد بلکه حدود دو برابر نیز بالا رفت. بنابراین اگرچه فاصله ما تا رسیدن به خودکفایی ۱۰ درصد و حدود ۱۵۰ هزار تن است اما ارز بری آن بسیار بالا و تاثیر آن بر بازار و معیشت مردم بسیار بالا است. #نه_به_ارز_4200_تومانی ✅ @masaf_foods
⭕️ حاکمیت اتحادیه اروپا بر سلامت غذا با مقررات سختگیرانه (1از2) 🔹مقررات مواد غذایی در اروپا از دقیق‌ترین مقررات در جهان است. کشاورزان مطابق یارانه‌های دریافتی، باید مجموعه‌ای از قوانین پایه‌ای را رعایت کنند و کشاورزانی که به قوانین اتحادیه اروپا درباره سلامت عمومی و سلامت دام و محیط‌زیست و رفاه دام و یا مدیریت بهداشتی مزارع احترام نگذارند متخلف تلقی شده و با کاهش و یا حتی قطع حمایت‌های دریافتی خود از اتحادیه اروپا مواجه خواهند بود. این کاهش‌ها با میزان، تداوم، شدت و تکرار تخلف متناسب می‌باشند. 🔹معرفی اقدامات بهداشتی اتحادیه اروپا از سال 1990، که شامل قوانینی در کاربرد واکسیناسیون و بهداشت دام و گیاهان بود، ایمنی و بهداشت مواد غذایی را به‌طور قابل‌توجهی ارتقا داده است. تمام محصولات کشاورزی تولیدشده در اتحادیه اروپا باید دارای گواهی‌نامه باشند که یکی از ملزومات عملیات تجاری در این اتحادیه است. برای نمونه قانون جدید تولید محصولات کشاورزی به شماره 2016/2031 اقدامات لازم برای مقابله با آفات را تحت نظارت قانون قرار می‌دهد و هدف از اعمال آن تولید گیاهانی سالم در مزرعه است. این قانون از 13 دسامبر 2019 لازم‌الاجرا خواهد بود. اگر به جزئیات این قانون رسیدگی شود مواردی همچون تولید، بازرسی، نمونه‌برداری، آزمون، واردات، جابه‌جایی و مجوز دهی برای مواد گیاهی به‌منظور کاربردهای مختلف ازجمله علوفه، خوراک انسان و غیره باید مدنظر قرار گیرند و مسئولین باید سطح آلودگی به آفات را در یکی از سه گروه: 1) قابل‌توجه، 2) قابل‌شناسایی و 3) کنترل قرار دهند. 🖋افزایش آگاهی سازی و اطلاعات در مورد مواد غذایی سالم 🔹طبق ماده 7 از آئین‌نامه Directive 128/2009/EC کشورهای عضو ملزم به اقدامات لازم جهت اطلاع‌رسانی به عموم مردم و در دسترس قرار دادن اطلاعات در مورد خطرات استفاده از مواد سموم شیمیایی و اثرات سوء آن‌ها در محیط‌زیست و موجودات غیر هدف، و معرفی جایگزین‌های غیر شیمیایی آن‌ها (زیست مهار گرها) و محصولات ارگانیک می‌باشند. کشورهای عضو باید سیستم‌هایی را برای جمع‌آوری اطلاعات از مسمومیت‌های حاد و نیز مسمومیت‌های مزمن در حال پیشرفت و گروه‌هایی که به‌طور مکرر در معرض خطر آفت‌کش‌های شیمیایی قرار می‌گیرند (نظیر کشاورزان) سامان‌دهی کنند. 🖋تربیت حرفه‌ای توزیع‌کنندگان نهاده‌های حفاظت کننده گیاهی 🔹طبق ماده 5 از آئین‌نامه Directive 128/2009/EC ، کل دولت‌های اروپایی ملزم به تشکیل سیستمی آموزشی برای آموزش کل افرادی که فعالیت حرفه‌ای آن‌ها مربوط به مواد حفاظت کننده گیاهی و سموم کشاورزی است (اعم از توزیع‌کنندگان و یا مشاوران حرفه‌ای)، می‌باشند. دولت‌ها مسئول پیاده‌سازی این سیستم در کشورهای خود هستند و ارائه‌دهندگان آموزش در سطوح ابتدایی و حرفه‌ای را ترتیب می‌دهند و محتوای آموزشی با توجه به سطوح شرکت‌کنندگان و طبق موارد ذکرشده در این قانون باید تنظیم گردد. سیستم گواهی‌نامه‌های آموزشی نیز شامل روش‌هایی برای اعطا، تجدید و یا لغو گواهینامه‌های آموزشی است که در سیستم RS ، «کارت‌های شناسایی آموزشی» نامیده می‌شود. طبق قوانین اتحادیه اروپا توزیع‌کنندگان محصولات حفاظت کننده گیاهی باید دانش لازم از عوارض زیست‌محیطی و نیز اثرات بلندمدت و کوتاه‌مدت مصرف سموم کشاورزی در سلامت انسان و دام را داشته باشند و این دانش را به‌صورت دقیق با ارائه مشاوره به خریداران و کشاورزان منتقل کنند. باید شناخت کافی از انواع حفاظت کننده‌های گیاهی داشته باشند و روش‌ها و محصولات دارای ریسک پایین نظیر زیست مهار گرها و محافظت‌کننده‌های ارگانیک را به کشاورزان معرفی و عرضه نمایند. فرآیند تربیت توزیع‌کنندگان حفاظت کننده‌های گیاهی با سپری کردن یک دوره آموزشی به همراه یک امتحان و درنهایت اعطای یک گواهی‌نامه که آن‌ها را مجاز به فعالیت در حیطه توزیع‌کنندگی حفاظت کننده‌های گیاهی می‌کند تعریف می‌شود. 🖋جواز تأسیس واحدهای توزیع‌کننده محافظت‌کننده‌های گیاهی 🔹ماده 6 از آئین‌نامهDirective 128/2009/EC، تصریح می‌کند کشورهای عضو باید سیستم توزیع مواد محافظت‌کننده گیاهی را شامل بر افراد فروشنده و مشاوران دارای گواهی‌نامه آموزشی ایجاد کنند. نکته: مقررات EC) (No 1107/2009 عنوان می‌کند که توزیع‌کنندگان مواد محافظت‌کننده گیاهی باید نام و مقدار مواد فروخته‌شده و قرار داده‌شده در بازار را ثبت کنند. ✅ واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف 🔗 https://t.me/joinchat/AAAAAEMLE1NBxE6ePIdZTQ
واحد امنیت غذایی موسسه مصاف
⭕️ حاکمیت اتحادیه اروپا بر سلامت غذا با مقررات سختگیرانه (1از2) 🔹مقررات مواد غذایی در اروپا از دقیق
⭕️حاکمیت اتحادیه اروپا بر سلامت غذا با مقررات سختگیرانه (2از2) 🔹مقررات مواد غذایی در اروپا از دقیق‌ترین مقررات در جهان است. کشاورزان مطابق یارانه‌های دریافتی، باید مجموعه‌ای از قوانین پایه‌ای را رعایت کنند و کشاورزانی که به قوانین اتحادیه اروپا درباره سلامت عمومی و سلامت دام و محیط‌زیست و رفاه دام و یا مدیریت بهداشتی مزارع احترام نگذارند متخلف تلقی شده و با کاهش و یا حتی قطع حمایت‌های دریافتی خود از اتحادیه اروپا مواجه خواهند بود. این کاهش‌ها با میزان، تداوم، شدت و تکرار تخلف متناسب می‌باشند. 📐 استانداردها و نظارت بر تولیدات دامی اروپا 🔹مدیریت شیوع بیماری به‌وسیله دفتر VS و با حمایت از شبکه دامپزشکان اروپا انجام می‌شود. نظارت بر سیستم بهداشتی حیوانات توسط وزارت کشاورزی و از طریق ممیزی‌ها صورت می‌گیرد و بازدید از مزارع دام به‌صورت سالانه انجام می‌گیرد. در مورد بیماری زبان آبی که در فرانسه شیوع پیدا کرد قبل از اولین مورد مشاهده‌شده در فرانسه یک طرح نظارت بر مزارع دام در نزدیکی مرز بین هلند و فرانسه برای شناسایی هر موردی اجرا گردید. پس از مشاهده اولین مورد در سال 2007 دولت فرانسه شروع به حذف دام‌های بیمار کرد ولی در اواخر سال 2007 پس از شیوع بیماری در سطح وسیع‌تر استراتژی فرانسه به واکسیناسیون تغییر یافت. فرانسه در سال 2009 تصمیم گرفت تا تمام گاوها و گوسفندان خود را واکسینه نماید. بودجه مشترک اتحادیه اروپا و بودجه ملی کشورهای عضو برای کشاورزان آسیب‌دیده بیماری‌های اپیدمیک در سال 2008 برابر با 168 میلیون یورو (246 میلیون دلار) و در سال 2009 برابر با 30 میلیون یورو (44میلیون دلار) بود. 🔹شرایط کنترل بیماری‌های دام از یک مزرعه به مزرعه دیگر و از یک نوع بیماری به نوع دیگر متفاوت است. در حال حاضر هزینه واکسیناسیون در کشورهایی مثل فرانسه توسط خود کشاورز پرداخت می‌شود. در سال 2010 هزینه تخصیص داده‌شده از طرف بودجه مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا برای برنامه واکسیناسیون دام فرانسه برابر با 146 میلیون یورو بود که حدود 30 میلیون یورو نیز از طرف مقامات دولتی فرانسه و نیز کشاورزان به این مبلغ اضافه‌شده است، ولی عمده هزینه‌های تأمین سلامتی دام از طرف کشاورز پرداخت می‌گردد که تعیین میزان آن مشکل است. در آلمان نیز هزینه برخی از اقدامات پیشگیرانه مانند واکسیناسیون و یا نظارت بر سلامت دام به‌صورت مشارکتی و با کمک‌های دولتی انجام می‌گیرد. 🔹تعدادی از کشورهای اروپایی (بلژیک، هلند، اسپانیا، دانمارک، آلمان و فرانسه) سلسله اقداماتی عملیاتی را جهت واکسیناسیون دام برای مبارزه با بیماری ویروسی زبان آبی دام اجرایی کرده‌اند. اتحادیه اروپا پذیرفت که 100درصد هزینه تولید واکسن به‌علاوه 50 درصد هزینه واکسیناسیون مزارع دام را متقبل شود. بلژیک در ماه مه سال 2008 سلسله اقدامات ملی واکسیناسیون را آغاز کرد. واکسیناسیون برای گاوها و گوسفندان اجباری و برای بزها و گوزن‌ها و گوساله‌ها اختیاری بود. هزینه واکسیناسیون و مدیریت آن‌ها توسط اتحادیه اروپا؛ اداره ایمنی مواد غذایی بلژیک و صندوق بهداشت دام تحت پوشش قرار گرفت. 💉مالیات بر مصرف آنتی بیوتیک در اتحادیه اروپا 🔹گزارش سال 2015 کمیسیونO’Neill اتحادیه اروپا تأکید می‌کند با توجه به تأثیرات منفی مصرف آنتی‌بیوتیک در تولیدات دام و طیور در مصرف‌کنندگان نهایی با اعمال مالیات بر مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها کشاورزان مجبور می‌شوند تا با در نظر گرفتن منافع اقتصادی خود به سمت استفاده از گزینه‌های جایگزین و ایمن‌تر یعنی مصرف واکسن ترغیب شوند. در این گزارش بیان می‌کند که اعمال مالیات باید برای استفاده‌های پیشگیرانه از آنتی‌بیوتیک‌ها و نه استفاده از آن برای درمان صورت گیرد و میزان مالیات باید برای آنتی‌بیوتیک‌هایی که احتمال وقوع مقاومت برای انسان و دام در مورد آن‌ها بالاست بیشتر باشد. 🔹در سال 2013 در دانمارک یک استراتژی جدید مدیریت ریسک معرفی گردید که مالیات‌های متفاوتی را برای آنتی‌بیوتیک‌های مختلف اعمال می‌کرد: مالیات 0.8 درصد برای پنی‌سیلین‌های ساده؛ مالیات 5.5 درصد برای اکثر آنتی‌بیوتیک‌های دیگر و مالیات 8/10 درصد در مورد CIA، ولی طبق همین قانون مصرف واکسن معاف از مالیات بود. هدف از اعمال این قانون ارتقای سلامتی تولیدات دام و طیور و افزایش انگیزه برای استفاده از واکسن‌ها و نیز ارتقای استفاده مسئولانه و به‌جا از آنتی‌بیوتیک‌ها بود. درآمد حاصل از این قانون نیز برای ارتقای استفاده مسئولانه از آنتی‌بیوتیک‌ها اختصاص داده شد. ✅ واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف 🔗 https://t.me/joinchat/AAAAAEMLE1NBxE6ePIdZTQ