🔶 بند شاه عباسی طبس
🔸 بند شاه عباسی طبس از شاهکارهای سازه برای جلوگیری از نیروهای تخریبی سیلابها و استفاده مفید از آب بوده است که مشکل رسوب گیری و ایجاد اثرات نامطلوب زیست محیطی سدهای امروز را نداشته است.
✍️ پژوهشگران سدسازی ژاپن این بند را الگوی خود برای ساخت سدهایی در ژاپن قرار داده اند.
#معماری_پایدار
#شهر_پایدار
#ایران_نگین_زمین
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
🔺قبل، حین و پس از سیل چه باید کرد؟
🔹سازمان هواشناسی هشدارهایی برای بارش شدید و احتمال سیلاب در چند استان از جمله خوزستان و لرستان داده است.
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
12.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 عصبانیت عجیب فتاح در برابر سوال مجری
👤مجری: خیلی از مخاطبین سوال کردن عوارض بزرگراه رو گذاشتید ۳۵ هزار تومن و شما بنیاد مستضعفانید ولی اونجا رو برای مستضعفان نساختید، برای پولدارها ساختید!
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 🔴 ورود و اعلام آمادگی ناجا برای استفاده از خودروهای سبک و سنگین جهت ضد عفونی کردن شهرها
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پل تازهافتتاح شده به دلایلی که خبرنگار توضیح میدهد تخریب و راه ارتباطی چندین روستا قطع شده است!
🔺 چه کسی باید کمکاری یا تخلفات احتمالی مسئولان و پیمانکاران مربوطه را رسیدگی کند؟
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پله برقی ساخته شده در کشور ژاپن جهت کمک به افراد ویلچر سوار
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
واحد معماری و شهرسازی مصاف
📌 بحران هویت در معماری معاصر
📝 نوگرایی اولیه (modernism)
🔸محمدرضا جودت، نیز در زمره کسانی است که هویتگرایی در معماری را مورد پرسش قرار میدهند. وی اصل پرسش در هویت را نفی مینماید و به هویت ایرانیِ معماری بدبینانه مینگرد. وی معتقد به آغازی از صفر، بدون نگرش به پشت سر است. وی هیچ اصل و ماندگاری در معماری را نمیپذیرد.
📚 جودت، ۱۳۷۷، ۷؛ ۱۳۷۷، ج، ۲؛ ۱۳۷۹، ب، ۹.
🔸او با استناد به جملهای از ژان نول میگوید: « انفجار اولیه، سالهای پیش صورت گرفته و رابطهها به طور کلی قطع گردیدهاند». (جودت، ۱۳۷۷، ۷؛ ۱۳۷۷، ج، ۲؛ ۱۳۷۹، ب، ۹.) جودت در بحرانی شمردن معماری در دهههای اخیر ریشه بحران را در تعارض کردار و اندیشه برمیشمرد و میگوید ما در حوزه کردار، مدرن عمل میکنیم و در حوزه اندیشه، شعار سنتی میدهیم.»
📚 جودت، ۱۳۷۹، ب، ۵۹.
🔸جودت، با اتکا به آراء شایگان، به فروریزی کامل همه ارزشها بر اساس رویکرد انسان محوری به عنوان شاخصهی عصر جدید اشاره دارد. (جودت، ۱۳۷۸، الف، ۱۶۳) و در جایی دیگر، ناسازگاری بنیادین میان سنت و نوگرایی را با استناد به آراء مارشال برمن، گونهای عریانی میداند که حجابهای تربیتی انسان را میدرد... (جودت، ۱۳۷۹، الف، ۵)
🔸وی با پذیرش بحران در نوگرایی، آن را متوجه تکیه افراطی فردگرایی و پیشرفتگرایی از خودبیگانگی انسان به لحاظ شیء پنداری وی مینماید. (جودت، ۱۳۷۹، الف، ۵) و در عین حال وی جریان نوگرایی را «بازگشتناپذیر» ارزیابی مینماید. وی در رابطهی سیاسی شدن معماری، ارتباط سیاست و معماری را این چنین ترسیم مینماید: «اگر بخواهیم مسائل سیاسی را در عمل حل کنیم، در واقع باید به دنبال زیباشناسی باشیم. چون آزادی از راه زیبایی به دست میآید.»
📚 جودت، ۱۳۷۸، الف، ۱۶۳.
🔸 جودت به تاثیر معماری در تغییر فرهنگ نیز قائل است و در این باره میگوید: «مهمترین نقش معماری، دگرگونی در زمینه فرهنگی است.»
📚 جودت، ۱۳۷۸، الف، ۱۶۳.
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari