eitaa logo
واحد معماری و شهرسازی مصاف
8.1هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
116 فایل
وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَكَ... درخواست طراحی @E_Masaf_Memari ارتباط با ما: my.masaf.ir/r/eitaa کتابخانه T.me/Masaf_ArchLibrary مدرسه معماری و شهرسازی مصاف @Masaf_Memari_School تلفن تماس: ۰۲۱۷۵۰۹۸۰۰۰
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 بند شاه عباسی طبس 🔸 بند شاه عباسی طبس از شاهکارهای سازه برای جلوگیری از نیروهای تخریبی سیلاب‌ها و استفاده مفید از آب بوده است که مشکل رسوب گیری و ایجاد اثرات نامطلوب زیست محیطی سدهای امروز را نداشته است‌. ✍️ پژوهشگران سدسازی ژاپن این بند را الگوی خود برای ساخت سد‌هایی در ژاپن قرار داده اند. 💠واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🔺قبل، حین و پس از سیل چه باید کرد؟ 🔹سازمان هواشناسی هشدارهایی برای بارش شدید و احتمال سیلاب در چند استان از جمله ‎خوزستان و ‎لرستان داده است. 💠واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
12.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 عصبانیت عجیب فتاح در برابر سوال مجری 👤مجری: خیلی از مخاطبین سوال کردن عوارض بزرگراه رو گذاشتید ۳۵ هزار تومن و شما بنیاد مستضعفانید ولی اونجا رو برای مستضعفان نساختید، برای پولدار‌ها ساختید! 💠واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 🔴 ورود و اعلام آمادگی ناجا برای استفاده از خودروهای سبک و سنگین جهت ضد عفونی کردن شهرها 💠واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پل تازه‌افتتاح شده به دلایلی که خبرنگار توضیح می‌دهد تخریب و راه ارتباطی چندین روستا قطع شده است! 🔺 چه کسی باید کم‌کاری یا تخلفات احتمالی مسئولان و پیمانکاران مربوطه را رسیدگی کند؟ 💠واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پله برقی ساخته شده در کشور ژاپن جهت کمک به افراد ویلچر سوار 💠واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
واحد معماری و شهرسازی مصاف
‍📌 بحران هویت در معماری معاصر 📝 نوگرایی اولیه (modernism) 🔸محمدرضا جودت، نیز در زمره کسانی است که هویت‌گرایی در معماری را مورد پرسش قرار می‌دهند. وی اصل پرسش در هویت را نفی می‌نماید و به هویت ایرانیِ معماری بدبینانه می‌نگرد. وی معتقد به آغازی از صفر، بدون نگرش به پشت سر است. وی هیچ اصل و ماندگاری در معماری را نمی‌پذیرد. 📚 جودت، ۱۳۷۷، ۷؛ ۱۳۷۷، ج، ۲؛ ۱۳۷۹، ب، ۹. 🔸او با استناد به جمله‌ای از ژان نول می‌گوید: « انفجار اولیه، سال‌های پیش صورت گرفته و رابطه‌ها به طور کلی قطع گردیده‌اند». (جودت، ۱۳۷۷، ۷؛ ۱۳۷۷، ج، ۲؛ ۱۳۷۹، ب، ۹.) جودت در بحرانی شمردن معماری در دهه‌های اخیر ریشه بحران را در تعارض کردار و اندیشه برمی‌شمرد و می‌گوید ما در حوزه کردار، مدرن عمل می‌کنیم و در حوزه اندیشه، شعار سنتی می‌دهیم.» 📚 جودت، ۱۳۷۹، ب، ۵۹. 🔸جودت، با اتکا به آراء شایگان، به فروریزی کامل همه ارزش‌ها بر اساس رویکرد انسان محوری به عنوان شاخصه‌ی عصر جدید اشاره دارد. (جودت، ۱۳۷۸، الف، ۱۶۳) و در جایی دیگر، ناسازگاری بنیادین میان سنت و نوگرایی را با استناد به آراء مارشال برمن، گونه‌ای عریانی می‌داند که حجاب‌های تربیتی انسان را می‌درد... (جودت، ۱۳۷۹، الف، ۵) 🔸وی با پذیرش بحران در نوگرایی، آن را متوجه تکیه افراطی فردگرایی و پیشرفت‌گرایی از خودبیگانگی انسان به لحاظ شیء پنداری وی می‌نماید. (جودت، ۱۳۷۹، الف، ۵) و در عین حال وی جریان نوگرایی را «بازگشت‌ناپذیر» ارزیابی می‌نماید. وی در رابطه‌ی سیاسی شدن معماری، ارتباط سیاست و معماری را این چنین ترسیم می‌نماید: «اگر بخواهیم مسائل سیاسی را در عمل حل کنیم، در واقع باید به دنبال زیباشناسی باشیم. چون آزادی از راه زیبایی به دست می‌آید.» 📚 جودت، ۱۳۷۸، الف، ۱۶۳. 🔸 جودت به تاثیر معماری در تغییر فرهنگ نیز قائل است و در این باره می‌گوید: «مهمترین نقش معماری، دگرگونی در زمینه فرهنگی است.» 📚 جودت، ۱۳۷۸، الف، ۱۶۳. 💠واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari