🔴اسرائيل و روسیه بر سر ایجاد یک کنسولگری جدید در بیتالمقدس با یکدیگر توافق کردند. بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی سفارت روسیه در تلآویو پس از چندین سال مذاکره قرار است روسیه کنسولگری خود را در بیتالمقدس غربی احداث کند تا از آن برای نیازهای کنسولی خود بهرهمند شود. این سفارت همچنین اضافه کرد که دو طرف به تعمیق روابط دوستانه دوجانبه اسرائيل و روسیه باور دارند.
♦️در ادامه هم وزارت خارجه اسرائيل این توافق را یک موفقیت سیاسی بر شمرد.
✍ بنظر شما چرا این خبر و این اظهارات در زمان فعلی بروز میکند؟
آیا ارتباطی بین این اقدام روسیه و مذاکرات ایرانی با آمریکا وجود دارد؟
🔻 کاملا محتمل است که همزمانی این اظهارات با مذاکرات ایران بی معنا نباشد زیرا در مذاکرات میان ایران و طرف غربی شرط شد که ما دیگر به روسیه سلاح نفروشیم...پس قطعا روسیه از این توافق احتمالی ناراضی است و در پاسخ بمانند انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس میخواهد با باز کردن کنسول خود در بیت المقدس پاسخی به ایران دهد از طرفی هم سعی دارد تا مانع صادرات تسلیحات اسرائیل به اوکراین شود.
🔻 همچنین بنظر میرسد مذاکرات اسرائیل با روسیه در شرایط فعلی بخاطر ناامیدی دولت نتانیاهو و شخص وی از آمریکاست (چرا که تاکنون مجوز سفر وی به واشنگتن و دیدار با بایدن به وی داده نشده) و عملا با نزدیک شدن به روسیه چنین وانمود می کند که اسرائیل در حال زهر چشم گرفتن از بی محلی دولت بایدن به نتانیاهو است.
🆔 @kriyaasses
📌دکه روزنامه یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
💠eitaa.com/masaf_najva
نجوا (واحد سیاسی موسسه مصاف)
📌مصاحبه اختصاصی واحد سیاسی مصاف (نجوا) 👈مجلس زیر ذرهبین (قسمت شانزدهم) 🔹طرح تعارض منافع از شفاف
📌تصویب «طرح تعارض منافع» از شفافیت آرا اثر بخشتر است
🔹مهرداد ویس کرمی نماینده خرمآباد و چگینی در مجلس در گفتگو با نجوا در خصوص عملکرد نمایندگان مجلس گفت: عملکرد مجلس و شخص نماینده باید به صورت جدا بررسی شود.
در مورد هر فرد نماینده و کل مجلس هم به دو صورت میتوان عملکرد را بررسی کرد؛
۱. منظر اول. در مورد وظایفی است که در قانون برای نماینده تعریف شده است.
۲. منظر دوم ؛شعارهای انتخاباتی که داده شده که بیشتر از باب جدال احسن است که آیا شما به عنوان نماینده به چیزی که گفتید عمل کردید یا خیر؟/ادامه👇
نجوا (واحد سیاسی موسسه مصاف)
📌تصویب «طرح تعارض منافع» از شفافیت آرا اثر بخشتر است 🔹مهرداد ویس کرمی نماینده خرمآباد و چگینی در
🔹از منظر اول. در حالت عادی مجلس وظیفه نظارتی و قانونگذاری دارد باید دید در این دوره مجلس توانسته نیازهای واقعی مردم را شناسایی کند و بر اساس آن قانونگذاری کند؟
به نظر بنده مجلس قدمهای خوبی در حیطه قانونگذاری برداشته اما نتایج قانونگذاری زمان میبرد تا خودش را در جامعه نشان دهد. بخشی از توقعاتی که بسیاری از مردم از مجلس دارند، باید توسط دولت یا قوه قضاییه یا به طور مثال شهرداری دنبال شود.
وی ادامه داد: در دیدار اخیر، رهبرانقلاب به نمایندگان فرمودند که مجلس اولویتها و نیازهای کشور را خوب تشخیص داده است. به نظرم به طور کلی با وجود انتقادات قابل توجه که از جانب مردم و حتی خود نمایندگان به مجلس یازدهم وارد است، در زمینه قانونگذاری و نظارت مجلس کارنامه قابل قبولی دارد.
🔹ویس کرمی افزود: در مورد عملکرد فردی نیز بنده به آن چیزی که وعده دادم، عمل کردم. ما وعده دادیم پارتی بازی نکنیم، لابیهای منفی سیاسی نکنیم و یک ارتباط مستمر با مردم از طریق دفتر نمایندگی داشته باشیم که در خرم آباد به خوبی انجام دادیم.
دفتر ارتباطات مردمی بنده بیش از ۱۲ هزار نامه ورودی و بیش از ۶ هزار نامه خروجی داشته است.
بحمدالله پروژههای تولیدی بسیاری را پیگیری کردیم و با پیگیریهای انجام شده مشکلات حقوقی بسیاری از آنها حل شد. در موضوع آب استان قدمهای خوبی برداشته شد؛ در بحث ترویج گیاهان دارویی کارهای مثبتی از جمله راهاندازی واحدهای تولیدی انجام شد که بعضی از آنها در حال واگذاری به سرمایهگذار خصوصی هستند. برای بار اول رشته فیزیوتراپی را که رشتهی پایه و مادر دانشکده توانبخشی است برای استان گرفتیم. داروخانه هلال احمر استان و مجوز مرکز آزمایشات ژنتیکی قبل از تولد را برای استان گرفتیم
به طورکلی تلاش ما این بوده که اولویتهایی که بیش از سی سال بر زمین مانده را که گاهی زیرساختی کلی و عمومی است را پیگیری کنیم. در این مدت وارد مسائل شخصی غیر قانونی به هیچ عنوان نشدم و نخواهم شد.
بنابراین اگر بخواهم خودم را با توجه به شعارها ارزیابی کنم شکرخدا با توجه به وظایف و صرف نظر از آن مواردی که نتیجه کم تجربگیِ بار اول نمایندگی بوده، باز هم خدا توفیقات خوبی داده است.البته این موضوع را باید مردم قضاوت کنند و ببینیم چه مقدار از عملکردها در حوزه انتخابی مثبت بوده است.
🔹نماینده خرم آباد و چگینی درخصوص ارتباط و همکاری دولت و مجلس بیان کرد: به نظرم مجلس با دولت همراهی بسیاری دارد و دولت هنر استفاده از این همراهی را نداشت و در اوایل گویا خودش را بی نیاز از مجلس میدانست. گاهی پیش فرضهای غلطی در ذهن بعضی از دولت مردهاست و ذهنیت منفی که متاسفانه در بعضی از نمایندگان وجود دارد به کل مجلس تعمیم داده میشود با این حال به نظر میرسد این تعامل بین دولت و مجلس کنونی در دورههای قبل نبوده؛ فکر نمیکنم در مجالس و دولتهای قبل چنین ارتباطی وجود داشته باشد. البته این حسن نیت و همراهی بیشتر از سوی مجلس است.
نماینده خرم آباد ادامه داد: رای همه جانبه به وزرای پیشنهادی دولت نقطه عطف همراهی مجلس بود که بروز کرد اما مدتی بود که نمایندگان مجلس گلهمندیهایی از دولت داشتند که البته بخشی از آن به شخص نماینده و مدیر باز میگردد.
ما تعامل خوبی با مسئولان حوزه انتخابی و استان داریم و الحمدلله با همکاری و همفکری کارها را پیش میبریم؛ در کارهایی که به ما ارتباط ندارد مانند انتصابات هرگز دخالت نکردیم و عیب و نقصها را دوستانه درچارچوب قانون عرض میکنیم.
این نماینده مجلس درباره مشارکت مردم در انتخابات آتی مجلس اظهار کرد: مردم ما خودشان را صاحب انقلاب میدانند و به طور طبیعی در برهههای حساسی که پیش آمده این را به اثبات رساندهاند. یکی از این مقاطع که برای کشور اهمیت دارد بحث انتخابات است. به طور طبیعی مردم هم روی این مسئله حساسیت لازم را دارند.ما انتظارمان این است انشاءالله ملت ایران مثل همیشه این مطلب را مدنظر داشته باشد که انتخاب کردنها بیشتر به نفع کشور است تا انتخاب نکردن؛ هرچه مشارکت فعال و ایجابی بیشتر باشد کمک بیشتری به روند مثبت مدیریتی کشور میشود.
🔹ما خوشبین هستیم که انشاءالله بعد از لطف خدا و به دلیل برخی اقداماتی که انجام شده و به ثمر نشسته، چه در حوزه انتخابیه، چه در سطح کشور و نیز روابطی که با کشورهای دیگر در حال گسترش است، گشایش بیشتری ایجاد خواهد شد.
همچنین در خنثیسازی تحریمها ما روز به روز شرایط بهتری پیدا خواهیم کرد بنابراین پیشبینی بر این است که در آینده گشایش نسبی در اقتصاد و معیشت مردم اتفاق بیافتد./ادامه👇
و در انتخابات آینده هم انشاءالله مشارکت خوبی خواهیم داشت.
🔹ویس کرمی با تایید عضویتش در سامانه شفافیت آرا درباره علت عدم عضویت برخی نمایندگان در این سامانه گفت: از خودشان باید پرسید.برخی همکاران ما معتقدند که شفافیت آرا به تنهایی مشکل زیادی را حل نخواهد کرد. بیشتر از این زاویه نگاه میکنند که برخلاف تصور اگر آرا نماینده ها مشخص شود اتفاق خاصی نخواهد افتاد. درحال حاضر فکر میکنم حدود۲۳۰ نفر عضو سامانه شفافیت هستند اما تغییرچشمگیری هم دیده نشد. انگیزههای نمایندهها در آرا مشخص نیست؛ چه بسا شخصی با یک نظر کارشناسی رای منفی دهد و نمایندهای دیگر بدون کارشناسی رای دهد. تفکیک این که کدام نماینده فعال تر است، فکر کرده و بهتر کار کرده است لذا شفافیت آرای نمایندگان به تنهایی شاخص خوبی برای سنجش نمایندهها نیست. بسیاری از مواقع تقوای فردی افراد است که تصمیماتشان را رقم میزند و تقوای فردی قابل محاسبه نیست.
به نظر من اگر «طرح تعارض منافع» تصویب میشد میتوانست بسیار موثرتر از شفافیت آرا باشد. تاجایی که یادم است کلیاتش هم رای آورد اما بعدها متاسفانه هرگز به صحن برنگشت.
معتقدم شفافیت از ابتدا خوب مطرح و دنبال نشد. بیشتر جنجالی، رسانهای و انفعالی بود. متاسفانه برخی بدون این که ابعادش در بحثهای کارشناسی روشن شود آن را پذیرفتند. به همین خاطر نتیجه جدی عملاً در حل مشکلات مردم و پیگیری کارها پیدا نکرد.
🔹این نماینده مجلس درخصوص وعده شفافیت آرا در دوران تبلیغات انتخاباتی نمایندگان توضیح داد: همه مثل هم نبودند؛ در آن شرایط کسانی با جو ایجاد شده فکر میکردند اگر شفافیت آرا ایجاد شود میتوان جلوی بسیاری از مسائل را گرفت. بعدها که تجربه نمایندگی پیدا کردند فهمیدند اینطور نیست که شفافیت آرا به تنهایی آدمهای خوب و بد را از هم جدا کند یا شفافیت آرای خشک و خالی، کمکی به بهبود اوضاع کند. برخی هم احساسی شدند وعده دادند و آن موقع به ابعادش فکر نکردند. بعضی نیز ممکن است نظرشان بعد از آمدن به مجلس تعدیل شود. ممکن است نمایندهای نظراتش به دلایلی که همه آن قابل برشمردن نیست متغیر شود این طبیعی است و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد.
نماینده خرمآباد افزود: متاسفانه در تعریف شفافیت افراط شد و سلیقهای عمل کردند. این مدل حرکات به کشور آسیب زده؛ متاسفانه ما آسیبشناسی نمیکنیم که از کجا ضربه میخوریم.
من در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان که در ابتدای مجلس مطرح شد چند مناظره داشتم با آقای امیرآبادی و یا آقای ایزدخواه که با آسیب شناسی طرح شفافیت پرداختم که متاسفانه حمل بر مخالفت با شفافیت شد در صورتی که بنده حتی در جاهایی که به ضررم بوده شفاف بودهام.
شعار شفافیت و حتی شفافیت آرای خشک و خالی کافی نیست؛ پس شفافیت مالی، شفافیت روابط و شفافیت در انتصابات چه؟ آنها موارد اصلی است که به کشور آسیب میرساند یا موضوعاتی که پشت پرده رخ میدهد و کسی هم اطلاع پیدا نمیکند. این موارد را با شفافیت در رای دادن نمیشود ارزیابی کرد.
🔹فرد ممکن است به سمت کارهای پوپولیستی سوق پیدا کند.مصالح خود و و جو رسانهای کاذب ایجاد شده توسط افراد ذی نفوذ را در نظر بگیرد و جو غالب هم همیشه کارشناسی نیست.
برخی از مواقع برخی رسانهها حق و باطل را جابهجا میکنند. شهید و جلاد را جابهجا میکنند و حق گم میشود.
برای مثال عملکرد ما در بحث قانون فضای مجازی چه بود؟ دشمن مدیریت کرد. از بیرون یک جو منفی ایجاد کرد و حتی رسانههای خودی را مدیریت کرد. قانونی به این مهمی و ضروری برای کشور در هیئت رئیسه مجلس در کما به سر میبرد.
این نتیجه سیطره رسانهای است که میتواند شفافیت آرا و همه چیز را ببلعد. بسیاری از خودیها نیز در چنین فضاهایی مغلوب میشوند.
مثال دیگر اینکه «شفافیت همه قوا» را مطرح کردند اما معلوم بود با توجه به افراطی که در آن شده، به جایی نمیرسد آخرش هم به جایی نرسید و وقت زیادی از مجلس را گرفت.
برای این مسائل اساسی ما باید باب گفتگو را باز کنیم تا زمانی که ما فضای فکری را برای گفتگوی افراد کارشناس، اهل منطق و استدلال باز نکنیم با این کارهای فانتزی به هیچ کجا نمیرسیم.
🔹ویس کرمی به طرح فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: در بحثی که من مطرح کردم در مورد «لزوم قانونمندی فضای مجازی» و دو گروه را با وصف نام بردم که از قانونمندی فضای مجازی می ترسند کجا حتی رسانههای مدعی انقلابیگری و صدا و سیما به ما فرصت دفاع دادند؟ کسی گفت بیا از خودت دفاع کن؟ مناظره بگذارید و با اهل فن مناظره کنید؟
برخی از خودیها به دلیل اینکه جو به نفع این فضا نبود منفعل شدند و ناخودآگاه در زمین دشمن بازی کردند. همین افراد ادعای انقلابی دارند؛ ادعای شفافیت دارند./ادامه👇
نجوا (واحد سیاسی موسسه مصاف)
و در انتخابات آینده هم انشاءالله مشارکت خوبی خواهیم داشت. 🔹ویس کرمی با تایید عضویتش در سامانه شفاف
🔹ما نمیتوانیم این تناقض در اندیشه و رفتار را باور کنیم؛ چطور میتوانیم بگوییم این مجلس انقلابی است اما جرأت تصویب یک قانون در مورد فضای مجازی را ندارد؟ من که این را نمیفهمم!
🔹نماینده خرم آباد و چگینی درخصوص دلیل این تناقضات توضیح داد: من دلیلش را تعارض منافع میبینم. دوست داریم در قدرت باشیم و بعد هم اسمش را مصالح کشور و نظام میگذاریم. گاهی باید تصمیمهای بزرگی گرفت؛ گاهی باید از جو کاذب رسانهای موجود عبور کرد؛ گاهی باید برای حرف حق تاوان داد. مجلسی که نمیتواند تعارض منافع را تصویب کند با چه ملاکی میتوان به آن نمره انقلابی واقعی داد؟ البته اگر انقلابی را واقعا درست تعریف کنید.
رسانه دارند، زور دارند و هم توان تخریب دیگران را دارند. فرصت برابر برای گفتگوی عادلانه، رو در رو و استدلالی وجود ندارد. جنگ فریب رسانههاست. آن چیزهایی را که دوست دارند به جامعه القا کنند ملاک قرار میدهند منتهی من معتقدم که سنت خدا حاکم است و حقیقت دیر یا زود مشخص میشود و آن زمان برخی دنیا و آخرت را با هم از دست میدهند و به تعبیر قرآن «خسر الدنیا و الاخره» میشوند
🔹ویس کرمی با تاکید بر حضورش برای دور بعد انتخابات در اسفند امسال گفت: من در انتخابات سال ۱۳۹۸ با همین شعارها رای آوردم. هرگز باطلی را تایید نکردم؛ به کسی وعده ندادم؛ شام و ناهار سیاسی و انتخاباتی ندادم؛ اگر کسی درخواست غیرقانونی داشته باشد ابداً زیر بار آن نمیروم؛ هرگز به لابی متعارف در مجلس اعتقاد ندارم چون روی دیگر آن رانت و فساد و مصلحت اندیشی غیر اخلاقی است.
الحمدلله به بسیاری از وعدههایی که در انتخابات نداده بودم هم عمل کردم. وعدههایی که دیگران دادند و باور نداشتند ولی به نفع مردم بود را ما عمل کردیم. مثل آب استان، راهاندازی کارخانهها، واحدهای تولیدی و ...
این روحیه، گمشدهی سیاست ماست؛ برخی فکر میکنند با روش باطل میشود به هدف حق رسید اما سنت خدا بر این نیست.
چیزهایی که ما بعد از نمایندگی از برخی از مدعیان انقلابیگری دیدیم واقعاً جالب توجه بود؛ تازه فهمیدیم چقدر با خدا ماندن سخت و صد البته شیرین و نتیجه بخش هم هست.
شما ببینید من در کل مدت بررسی قانون فضای مجازی هیچ وقت عقبنشینی نکردم. هنوز هم یکی از مطالبات بنده از آقای قالیباف همین موضوع است.
تا «قانون فضای مجازی» را تصویب نکنیم انقلابیگری فقط شعار و حرف است. این ضرورت جامعه است ما چند سال باید تاوان این مشکلات را بدهیم؟ شفافیت مورد ادعای دوستان کجاست؟ بالاخره تکلیف را روشن کنید. کسی در بحث منطقی و علمی به من ثابت کند که فضای مجازی قانون نمیخواهد!
از چه میترسید؟ جواب روشن است؛ از فضای رسانهای غربزده و رها شده میترسند و شهامت تصمیمگیری ندارند. چون میخواهند میز قدرت را حفظ کنند. غافل از این که سنت خدا چیز دیگری است!
👈#ویژه_برنامه_انتخابات_مجلس_۱۴۰۲
💠eitaa.com/masaf_najva
نجوا (واحد سیاسی موسسه مصاف)
📌اولین راهبرد امنیت ملی آلمان؛ چین تهدید است / ایران مقصر توقف توافق هستهای است 🔹آلمان کشور چین را
سند امینت ملی المان.mp3
2.19M
📌پادکست
🔹اولین راهبرد امنیت ملی آلمان؛ چین تهدید است / ایران مقصر توقف توافق هستهای است
💠eitaa.com/masaf_najva
📌جزئیاتی تازه از اسناد کشف شده در اقامتگاه ترامپ
🔹ترامپ با ۳۱ مورد اتهام نگهداری عمدی اطلاعات دفاع ملی تحت قانون جاسوسی مواجه است که هر اتهام مربوط به یک سند محرمانه خاص است.
🔹کارشناسان اطلاعاتی درباره محتویات اسناد محرمانه که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سایق آمریکا در استراحتگاه «مار-آ-لاگو» خود در فلوریدا نگهداری میکرد، حدس و گمانهایی میزنند.
🔹در ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد)، رئیسجمهور سابق در مورد ۳۷ اتهام فدرال در رابطه با اتهاماتی مبنی بر اینکه به طور غیرقانونی مطالب حساس و محرمانه را پس از خروج از کاخ سفید نگه داشته و سپس مانع تلاش فدرال برای بازگرداندن آنها از خانه خود در «پالم بیچ» فلوریدا شده است، گناهکار شناخته نشد.
🔹به گزارش «نیوزویک»، پیش از محاکمه ترامپ در دادگاه میامی، دادستانها کیفرخواست تاریخی علیه رئیس جمهور سابق را افشا کردند که در آن آمده بود که اسناد کشف شده شامل اسنادی است که جزئیات «قابلیتهای دفاعی و تسلیحاتی آمریکا و کشورهای خارجی؛ برنامههای هستهای آمریکا، آسیب پذیریهای احتمالی آمریکا و متحدانش برای حمله نظامی و طرحهایی برای تلافی احتمالی در پاسخ به یک حمله خارجی» را نشان میدهد.
🔹ترامپ با ۳۱ مورد اتهام نگهداری عمدی اطلاعات دفاع ملی تحت قانون جاسوسی مواجه است که هر اتهام مربوط به یک سند محرمانه خاص است. در کیفرخواست شرحی از مواد حساس ارائه شده است.
🔹متخصصان اطلاعاتی «داگلاس لندن»، سابقاً از سرویس مخفی سیا و «مارک استات»، که قبلاً به عنوان تحلیلگر اطلاعاتی در وزارت خارجه آمریکا و سیا کار میکرد، درباره این محرمانه صحبت کردند.
👈جزئیاتی از این اسناد محرمانه
🔹این ۲ نفر گفتند که به نظر میرسد این اسناد توضیحات جزئیات برنامه هستهای و همچنین تصاویر ماهوارهای، جلسات توجیهی رئیسجمهور سابق در دوران حضورش در کاخ سفید و کارهایی را که ممکن است از جاسوسی که برای سیا کار میکرد سرچشمه گرفته باشد، در بر داشته باشد.
🔹در توضیح یکی از این اسناد آمده است: «فوق محرمانه» //// ORCON/NOFORN. سند مورخ ژوئن ۲۰۲۰ در مورد تواناییهای هستهای یک کشور خارجی است.
🔹«لندن» گفت که سند فوق محرمانه، بالاترین سطح طبقه بندی، در مورد برنامه هستهای یک کشور خارجی به اندازهای حساس است که حتی ۲ رمز مربوط به این سند به دلیل حساسیت آنها تغییر یافته است.
🔹لندن گفت که به دلیل ماهیت فوق محرمانه این اسناد و اسناد مشابه، اگر اطلاعات موجود در آن لو رفته باشد یا به دست افراد نادرست افتاده باشد، خسارت فوق العاده شدیدی به امنیت ملی آمریکا وارد خواهد کرد.
🔹لندن توضیح داد که سند دیگری با عنوان "TOP SECRET//HCS-P/SI//ORCON-USGOV/NOFORN" ممکن است حاوی اطلاعات یک جاسوس سیا باشد.
🔹لندن گفت که «HCS» به معنای «سیستم کنترل انسانی» است، که اطلاعاتی است که از منبع انسانی به دست میآید، در حالی که «P» مخفف «تخصصی» است، که به گفته لندن به این معنی است که «از یک عملیات انسانی حساس به دست آمده است». به عبارت دیگر، یک جاسوس حرفهای که برای سیا کار میکند.
🔹در مورد بقیه سند، "SI" مخفف "Signals Intelligence" است، به این معنی که اطلاعات احتمالاً شامل رهگیری سیگنالها توسط دولت آمریکا است، مانند تلفن همراه. "NOFORN" به این معنی است که سند را نمیتوان با خارجیها به اشتراک گذاشت، در حالی که ORCON به "Originator Control" اشاره دارد، به این معنی که آژانس اطلاعاتی آمریکا که سند را تهیه کرده است، قبل از به اشتراک گذاشتن آن در سایر نقاط داخل دولت آمریکا باید تایید شود.
🔹سند دیگری در مورد "تواناییهای نظامی یک کشور خارجی" از ژانویه ۲۰۲۰ با برچسب: "TOP SECRET// [redacted]/TK//ORCON/IMCON/NOFORN" وجود دارد.
🔹لندن گفت که "TK" مخفف "Talent Keyhole" است، به این معنی که اطلاعات از نوعی تصاویر بالای سر، مانند سیستمهای ماهوارهای به دست آمده است.
🔹در جای دیگر، استات گفت که اسناد فوق محرمانه و «دستورالعمل ویژه» با شرح «توضیحات اطلاعاتی کاخ سفید» به احتمال زیاد اسنادی هستند که در جریان جلسه توجیهی روزانه ترامپ در دفتر کاخ سفید به ترامپ داده شده است. وی گفت که اطلاعات مربوط به این جلسات توجیهی روزانه به طور احتمالی بسیار قابل توجه بوده است.
🔹ترامپ مدتهاست که هرگونه تخلف در رابطه با تحقیقات اسناد محرمانه را رد کرده است؛ به طور مثال وی ادعا میکند که قبل از خروج از کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱، همه اسناد مورد بحث را از حالت محرمانه خارج کرده است.
💠eitaa.com/masaf_najva
هدایت شده از مرکز مطالعات پاکستان
🔹 حادثه مرگبار غرق شدن قایق در آبهای یونان؛ مرگ حداقل ۳۰۰ پاکستانی
🔻غرق شدن قایق حامی مهاجرین غیرقانونی پاکستانی در آبهای یونان حداقل ۳۰۰ پاکستانی را به کام مرگ کشاند که ۱۳۵ نفر آنها اهل آزاد کشمیر بودند.
🔻این در حالی است که شاهدان عینی تعداد کشته ها را تا ۶۰۰ نفر نیز اعلام کرده اند.
🔻"شهباز شریف" نخست وزیر پاکستان ضمن اعلام عزای عمومی تاکید کرد: علیه تمام افرادی که در انتقال غیرقانونی این افراد نقش داشته اند پیگرد قضایی صورت خواهد گرفت.
🔻پاکستان کمیته ویژه ای برای بررسی این حادثه دلخراش تشکیل داده است.
🔹مرکز مطالعات پاکستان؛ صفحه تخصصی حوادث و رخدادهای پاکستان
▪️-----------------🇵🇰
@pakstudy ---▪️