#حدیث
✍امام صادق عليه السلام: دوست داشتن على، عبادت است
📚تاريخ بغداد ج 12 ص 351
@Masafe_akhar
امام هادی(ع) و تبیین پنج ضلع عقل عملی - چند دقیقه برای تفکر _ شبکه 4 - ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۱.mp3
21.53M
#صوت
🔹 #امام_هادی علیه السلام و تبیین پنچ ضلعی عقل عملی
میلاد امام علی النقی علیه السلام - نشست عقلانیت و معنویت در #سیاست
استاد حسن #رحیمپور ازغدی
#چند_دقیقه_برای_تفکر
#شبکه_چهار
📅 پخش: ۱۴٠۱/٠۴/۲۴
@Masafe_akhar
6.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱 #کلیپ ؛ #استوری
👤 علی اکبر #قلیچ
🔅 فقط به عشق علی از غم عبور باید کرد
به نام نامی او مهدی ظهور خواهد کرد...
#⃣ #غدیر
@Masafe_akhar
4_5958550546561369596.mp3
19.8M
🔊 سخنرانی استاد رائفیپور
📄 موضوع: عید غدیر خم
🗓 تاریخ: ۱۳۹۲/۸/۲ - شبکه ولایت
✅ @Masafe_akhar
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علی لطافت نعمت خداست به بندگانش... ❤️
👤 #کلیپ زیبای «علی اسدالله » با صدای محسن #چاووشی تقدیم نگاهتان
🌺 ویژهٔ #عید_غدیر ؛ #امام_علی
@Masafe_akhar
هدایت شده از مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
4_5920442427025393267.mp3
21.87M
🔊 سخنرانی استاد رائفیپور
📄 موضوع: عید غدیر خم
🗓 تاریخ: ۱۳۹۶/۶/۱۸ - شبکه ولایت
✅ @Masafe_akhar
💠 چرا الله متعال در قرآن از پشه نام برده است؟
✔️ إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَٰذَا مَثَلًا يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ.
البقره(۲۶)
➖خداوند از این که (به موجودات ظاهرا کوچکی مانند) پشه، و حتی کمتر از آن، مثال بزند شرم نمیکند. (در این میان) آنان که ایمان آوردهاند، میدانند که آن، حقیقتی است از طرف پروردگارشان؛ و اما آنها که راه کفر را پیمودهاند، (این موضوع را بهانه کرده) میگویند: «منظور خداوند از این مثل چه بوده است؟!» (آری،) خدا جمع زیادی را با آن گمراه، و گروه بسیاری را هدایت میکند؛ ولی تنها فاسقان را با آن گمراه میسازد!
آیا می دانستید؛
۱_پشه دارای صد چشم است.
۲_پشه ۴۸ دندان دارد.
۳_ در بدن پشه سه قلب وجود دارد.
۴_بدن پشه دستگاه بی حس کنندگی دارد یعنی ابتدا محل را بی حس می کند و بعد خون را می مکد و چون محل مورد نظر بی حس است هنگام مکیدن ما دردی احساس نمی کنیم اما با پایان یافتن کار اوپس از چند ثانیه درد را احساس می کنیم.
۵_در بدن پشه دستگاه جداسازی و تفکیک وجود دارد به این معنی که پشه هر خونی را نمی مکد مگر تأیید شده باشد.
آیا نباید سر تسلیم و تعظیم را در برابر خالقی فرود آورد که موجود به این کوچکی را اینگونه آفریده است؟
آیا اگر تمامی کسانی که غیر از الله خوانده می شوند جمع گردند می توانند چنین موجودی خلق کنند؟
@Masafe_akhar
بالاترین سند برای امامزادگان انتساب آن ها به ۱۴ معصوم است. افرادی که در برخی مسائل تشکیک می کنند این نکته را بدانند این تشکیک ها همیشه بوده است. مگر در ولادت امام زمان تشکیک نکردند و نمیکنند، مگر برای اینکه بدانند امام دروغ نمی گوید برای تشخیص امام قیافه شناس نیاوردند؟! مگرحرف قیافه شناس را بر حرف معصوم برتری نداشت!!
کتاب مشهور لهوف نوشته محدّث و مورّخ جلیل القدر، آیة الله سیدبن طاووس (متوفّای 664 ه-. ق) است که اطلاع و احاطه بسیار او به متون حدیثی و تاریخی اسلام و شیعه، ممتاز و چشمگیر است. سید می نویسد: حضرت سیّدالشهداء علیه السلام زمانی که اشعار معروف «یا دهر اُفّ لک من خلیل...» را ایراد فرمود و زینب و اهل حرم علیهنّ السلام فریاد به گریه و ناله برداشتند، حضرت آنان را امر به صبرکرده و فرمود: «یا اختاه یا امّ کلثوم، و أنتِ یا زینب، و أنتِ یا رقیّة، و أنتِ یا فاطمة، و أنتِ یا رباب، اُنْظُرْنَ إذا أنا قُتِلْتُ فلا تشققن علی جَیْبا و لا تخمشن علیّ وجها ولا تقلن علی هجرا.» " یعنی خواهرم ام کلثوم، و تو ای زینب، و تو ای رقیّه، و تو ای فاطمه، و تو ای رباب، زمانی که من به قتل رسیدم در مرگم گریبان چاک نزنید و روی نخراشید و کلامی ناروا (که با رضا به قضای الهی ناسازگار است) بر زبان نرانید. مطابق این نقل، نام حضرت رقیّه بر زبان امام حسین علیه السلام در کربلا جاری شده است.
مؤیّد این نقل، مطلبی است که عالم سنی، سلیمان بن ابراهیم قندوزی حنفی ، متوفّای 1294ه-. در کتاب ینابیع المودّة ص 333-335 به نقل از مقتل مسمّی به ابومخنف آورده است.مقتل منسوب به ابومخنف مطابق نقل قندوزی (ینابیع المودّة: ص 346 و احقاق الحق:11/633) پس از شرح کیفیّت شهادت طفل شش ماهه می گوید: ثُم نادی: یا اُم کُلثومَ، وَ یا سَکینةُ، و یا رقیة، وَ یا عاتِکَةُ وَیا زینب؛ یا أهلَ بَیتی علیکنّ مِنّی السَّلامُ»: «آنگاه فریاد برآورد: ای اُمّکلثوم، ای سکینه، ای رقیّه، ای عاتکه، ای زینب، ای اهل بیت من، من نیز رفتم، خداحافظ».
سیف بن عَمیره نخعی کوفی، از اصحاب بزرگوار امام صادق و امام کاظم علیهماالسلام و از راویان برجسته و مشهور شیعه است که رجال شناسان بزرگی چون شیخ طوسی (در فهرست)، نجاشی (در رجال)، علامه حلّی (در خلاصه الا قوال)، ابن داود (در رجال)، و علامه مجلسی (در وجیزه) به سندیت قطعی او تصریح کرده اند.
سیف بن عمیره، در رثای سالار شهیدان علیه السلام چکامه بلند و پرسوزی دارد که با مطلع:
جلّ المصائب بمن أصبنا فاعذری
یا هذه، و عن الملامة فاقصری
آغاز می شود، که حقیقتا سوخته و سوزانده است.
نکته قابل توجّه در ربط با بحث ما، ابیات زیر از قصیده سیف می باشد که در آن دوبار از حضرت رقیّه(س) یاد کرده است:
و سکینه عنها السکینه فارقت
لما ابتدیت بفرقة و تغیّر
و رقیّة رقّ الحسود لضعفها
و غدا لیعذرها الّذی لم یعذر
و لاُمّ کلثوم یجد جدیدها
لثم عقیب دموعها لم یکرر
لم إنسها وسکینة و رقیة
عبدالوهّاب بن احمد شافعی مصری، مشهور به شعرانی (متوفّی به سال 397 ق)، در کتاب المنن، باب دهم، نقل می کند:
نزدیک مسجد جامع دمشق، بقعه و مرقدی وجود دارد که به مرقد حضرت رقیّه علیهاالسلام دختر امام حسین علیه السلام معروف است. بر روی سنگی واقع در درگاه این مرقد، چنین نوشته است: هذَا البَیْتُ بُقْعَةٌ شُرِّفَتْ بِآلِ النّبِیّ صلی الله علیه و آله و سلم وَ بِنْتُ الحُسَیْنِ الشَّهید، رُقَیَّة علیهاالسلام (این خانه مکانی است که به ورود آل پیامبر صلی الله علیه و آله سلم و دختر امام حسین علیه السلام، حضرت رقیّه علیهاالسلام شرافت یافته است).
طبق نقل علی بن ابی القاسم بیهقی«لباب الأنساب و الألقاب»
این کتاب تألیف ابوالحسن علی بن ابی القاسم بن زید بیهقی مشهور به ابن فندق است که متوفای سال ۵۶۵ ق می باشد. وی در مورد فرزندان امام حسین علیه السلام می نویسد:
«الطبقه السابعه الحسینیه و… أما الحسینیه فهُم من أولاد الحسین بن علی و لم یبق من أولاده إلا زین العابدین و فاطمه و سکینه و رقیّه»
«از فرزندان امام حسین علیه السلام جز حضرت زین العابدین و فاطمه و سکینه و رقیه علیهم السلام باقی نمانده است.»
#شیخ_فرهاد_فتحی
@Masafe_akhar
💠➣┅─────────
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
🔹بهمناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف مجازات ۲۲۷۲ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
@Masafe_akhar
🖌 #یادداشت
«واقعه غدیر،سیاسی ترین رویداد تاریخ اسلام»
🔸واقعه غدیر، مهم ترین و سیاسی ترین رویداد تاریخ اسلام است که بعد از حجة الوداعِ پیامبر(ص)، در تاریخ ۱۸ذی الحجه سال دهم ه ق در مکانی بنام غدیر خم، اتفاق افتاد.
🔸نزول آیه اکمال «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا» گواه بر اهمیت و عظمت این روز ارزشمند برای مسلمانان است.
🔸چرا که خداوند متعال در این آیه، رویداد غدیر را علت یأس کفار، اکمال دین، اتمام نعمت و برگزیده شدن دین اسلام،اعلام می کند،زیرا رویدادی ساده،کوچک و قابل اغماض نیست و قرار است سرنوشت مسلمانان و جانشین بعد از پیامبر(ص)، مشخص شود.
🔸بنابراین مساله امامت و ولایت بعد از پیامبر(ص)،اولین و آخرین مساله اسلام است و مسلمانان بدون تمسک جستن به ولایت و التزام قلبی و عملی به آن،قطعا گمراه خواهند شد و هیچ عمل نیکی از آنها پذیرفته نخواهد شد.
🔸چون شرط قبولی اعمال، ولایت است و ضمانت اجرای احکام الهی و سعادت بشریت در گرو پیروی از ولایت و تشکیل حکومت اسلامی است.
🔸به همین خاطر کوچک شمردن و نادیده گرفتن عمدی رویداد بزرگ غدیر و فراموشی مساله ولایت،در همان مقطع زمان،موجب انحراف،گمراهی،کمرنگ شدن دین در زندگی مسلمانان،سلطه حاکمان فاسق و مع الاسف وقوع حادثه عظیم عاشورا در کربلا شد.
🔸البته به مرور زمان برخی تلاش کردند که با تحریف واقعه غدیر، واقعیت را به شکل دیگری نقل کنند اما با تالیف کتب و تبیین حقیقت توسط علمای بزرگ شیعه، با شکست مواجه شدند.
🔸به تازگی هم برخی از افراد سکولار که با سیاست قهر هستند و اعتقادی به دخالت دین در سیاست ندارند، در نوشته ها و گفته های خودشان سعی می کنند واقعه غدیر را به شکل دیگری تحریف کنند یا به شکل صحیح و واقعی خود بیان نکنند،مثلا پیام غدیر را در زیست اخلاقی و شناخت حقیقت وجود امام خلاصه می کنند و سعی می کنند موضوع ولایت، امامت و حکومت را که اصل واقعه غدیر بخاطر آن شکل گرفته است را بیان نکنند.
🔅 #عید_غدیر_مبارک 🔅
✍🏻 #محمدحسین_رمضانی
@Masafe_akhar