eitaa logo
کانال جامع سخنرانی اساتید انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
25.5هزار عکس
36.5هزار ویدیو
318 فایل
eitaa.com/joinchat/713097223C7b3c57cedf نشر ازاد 📛اخبارداغ‌محرمانه‌سیاسی‌ما‌اینجاست!👇👇👇 @Masafe_akhar تبلیغات↙️ @masaf_tabligh ☘مطالب زیبا و انسان ساز عرفا☘
مشاهده در ایتا
دانلود
روزمان را با آغاز کنیم ✅بصیرت به افق کربلا(۷) ✅🔰حسین بن علی مصباح الهدی سوره الأنفال (8): آيه 42] لِيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَيِّنَةٍ وَ يَحْيى‏ مَنْ حَيَّ عَنْ بَيِّنَةٍ وَ إِنَّ اللَّهَ لَسَمِيعٌ عَلِيمٌ (42) تا هر كس (به گمراهى) هلاك مى‏شود، از روى حجّت و آگاهى هلاك شود و هر كس (به هدايت) حيات يافت، از روى دليل، حيات يابد و همانا خداوند شنوا و داناست. ✳️المیزان: جمله" لِيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَيِّنَةٍ وَ يَحْيى‏ مَنْ حَيَّ عَنْ بَيِّنَةٍ" معنايش اين است كه خداوند اگر اين قضا را راند كه شما با كفار اينطور تلاقى و برخورد كنيد، و در چنين شرايطى شما مؤمنين را تاييد نمود و كفار را بيچاره كرد همه براى اين بود كه خود دليل روشنى بر حقانيت حق و بطلان باطل باشد تا هر كس هلاك مى‏شود با داشتن دليل و تشخيص راه از چاه هلاك شده باشد و هر كس هم زنده مى‏شود با دليل روشن زنده شده باشد. و به اين بيان روشن مى‏شود كه منظور از هلاكت و زنده شدن، هدايت و ضلالت است، چون ظاهرا چيزى كه مرتبط با وجود بينه و دليل روشن باشد همين هدايت و ضلالت است ✍ @Masafe_akhar
✨﷽✨ ✅درک نادرست از معنای ذکر و یاد خدا ✍سال‌ها پیش شخصی که سابقه طلبگی داشته و می‌آید تهران در باند کسروی‌ها قرار می‌گیرد، کتابی در رد شیعه نوشته بود که به آن جواب نوشتند. از جمله ذکر خدا را تحقیر کرده و گفته بود آیا اینکه یک پاسبان در دل شب خانه‌های مردم را پاسبانی کند بهتر است و خدا راضی‌تر است یا بنشیند یک جا و هی لب‌هایش را تکان بدهد بگوید من ذکر می‌گویم؟ مرد عالمی جواب خوبی داد، گفت: شقّ سومی دارد و آن اینکه پاسبان در همان حالی که تفنگش را روی دوشش گرفته و در خیابان‌ها قدم می‌زند و پاس می‌دهد ذکر خدا می‌گوید. اسلام که نمی‌گوید یا برو پاسبانی کن یا ذکر خدا بگو، یا برو خلبان باش یا ذکر خدا بگو، یا برو کشتیبان باش یا ذکر خدا بگو. اسلام می‌گوید هر کاری که می‌کنی ذکر خدا بگو، آن‌وقت کارت را بهتر انجام می‌دهی و روحیه‌ات قوی‌تر می‌شود. مثل اینکه قرآن گفته ذکر خدا فقط به این است که انسان در چلّه بنشیند، درها را به روی خود ببندد، تسبیح هزاردانه هم دستش باشد و ذکر بگوید! 💥قرآن به مجاهدین می‌گوید: «یا ایّهَا الَّذینَ امَنوا اذا لَقیتُمْ فِئَةً فَاثْبُتوا وَ اذْکرُوا اللَّهَ کثیراً لَعَلَّکمْ تُفْلِحونَ» ای اهل ایمان! آن‌گاه که با دشمن روبه‌رو می‌شوید و مرگ دندان‌های خود را به شما نشان می‌دهد پابرجا باشید و یاد خدا بکنید. 📚استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۳، ص۹۲ ↶【به ما بپیوندید 】↷ _________________ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌@Masafe_akhar
🔆 ✍ مراقبت داریم تا مراقبت 🔹مردی مادر پیرش را سالیان سال مراقبت می‌کرد و زندگی خویش بر خود تباه کرده بود. 🔸روزی بزرگی را گفت: به گمانم در دنیا من تنها فرزندی باشم که مادرم مرا هفت سال مراقب بود تا بزرگ شوم، ولی من بیست سال است که او را در سن پیری مراقب هستم که اتفاقی برای او نیفتد. 🔹آن بزرگ گفت: تو بیست سال است مادر خود را مراقبی؛ مراقبت تو انتظاری برای مرگ اوست. ولی مادرت هفت سال مراقب تو بود و در انتظار رشد و بزرگی و کمال تو! 🔸پس بدان تو هرگز نمی‌توانی زحمات مادر خود را جبران کنی! ✅ @masafe_akhar
✨آیت الله شبیری زنجانی نقل میکند، 70سال پیش، مرتاضی از هند به قم آمده بود وادعاهای عجیبی داشت.از جمله اینکه میگفت میتوانم انسان ها را با نیروی روحم از زمین بلند کنم. تعدادی از مردم را بلند کرده بود. روزی امام موسی صدر به او گفت مرا بلند کن، ما با خود فکر کردیم سید موسی ذکری چیزی می گوید و جادوگری این مرتاض را باطل می کند. اما مرتاض کمی تلاش کرد و آقا موسی را با سینی حدود یک متر به هوا برد ما سید موسی صدر را که جوانی نو خط بود سرزنش کردیم که چرا آبروی ماها را بردی؟ سید گفت: می خواستم طلسمش را بشکنم. ولی هر چه تلاش کردم گویی مرا بسته بودند و نمی توانستم از روی سینی به زمین بپرم مرتاض را نزد استاد خود علامه طباطبایی بردیم. برخی از ما که جمعی از شاگردان علامه بودیم، ناامید شده بودیم. وارد اتاق علامه شدیم. گفتیم که این مرتاض از هند آمده و کارهای خارق العاده می کند 🌹علامه فرمود: مثلا چه کارهایی؟ گفتیم مثلا انسان را روی هوا بلند می کند. هیچ تعجبی در علامه بر انگیخته نشد و فرمودند خب مرا بلند کند، من به نوشتن ادامه میدهم، او کارخودش را بکندمرتاض مقداری دم و دستگاهش را درآورد و اورادی میخواند و مدتی کارهایش طول کشید. علامه هم مشغول نوشتن. مدتی گذشت یک دفعه علامه سر خود را بالا آورد و نگاهی به مرتاض کرد ودوباره سرش راپایین انداخت مرتاض در هم شد اما دوباره ادامه داد. اوراد و اذکاری خواند، اداها و اطواری هم در می‌آورد. مدتی گذشت دوباره علامه سرش را لحظه ای بالا آورده و نظری به چشمان مرتاض انداخت و دوباره مشغول نوشتن شد 🌑مرتاض که آثار ناراحتی و عصبانیت در چهره اش موج می زد باز هم ادامه داد و این بار کارهایش بیشتر طول کشید. علامه بار سوم نگاهش را به او دوخت و اندکی طول داد. مرتاض پا شد و وسایل خود را جمع کرد و سراسیمه باحالت فرار بیرون رفت. رفتیم و از وی پرسیدیم چه شد؟ نتوانستی؟ ⚡️باعصبانیت گفت من تمام نیروی خود را بکار گرفتم تا روح وی راتسخیر کنم و بعد او را از زمین بلند کنم ولی ایشان نگاهی به من کردند و تمام اورادم باطل شد. به علاوه نفوذ نگاهشان جوری بود که کم مانده بود قبض روح شوم. دفعه دوم کم مانده بود جان مرا بگیرد. دفعه ی سوم هر چه بلد بودم بکار بردم تا تسخیرش کنم ولی این بار جوری نگاه کرد که انگار کسی میخواهد خفه‌ام کنداین بود که فهمیدم این روح را نمیتوان تسخیر کرد وخیلی عظمت دارد 💥مرتاض که قدرت روحی یکی از پروردگان مکتب امام صادق علیه السلام را دیده بود همان شب ازقم رفت وتمام برنامه هایش به ریخت. 📚منبع: زِمهر افروخته، تالیف سید علی تهرانی، چاپ ششم، ص209 @masafe_akhar2
🚫هشدار متافیزیکی شرکت دراین کلاسها افراد را دچار مشکلات وآسیبها ،بیماریها ، تنشهای متافیزیکی و موجودات غیرارگانیک (جن وشیاطین )میکند 🔹مواظب باشیم در جامعه امروزی دچار تله های متافیزیکی که افراد به اسم اموزش طب اسلامی ،علوم غریبه،علم اعداد واوفاق و یوگا و مدیتیشن و علم سحر،طلسم و..........برگزار میشوند نشویم. 《سید امان الله میرزایی 》 ۱۴۰۰/۱۲/۸ @masafe_akhar2 @mf_eslami
💠 احادیثی که در برنامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با موضوع " سیری در نهج البلاغه امیرالمومنین (حکمت ۱۵۰) " خوانده شد. 🔹 لمّا ذَكَرَ لَهُ مُفَضَّلُ بْنُ قَيْسٍ بَعضَ حالِهِ قالَ عليه السلام: يا جارِيَةُ هاتِ ذلِكَ الْكيسَ، هذِهِ أَرْبَعْمِائةَ دينارٍ وَصَلَنى بَها أَبُوجَعفَرٍ، فَخُذْها وَ تَفَرَّجْ بِها. قالَ فَقُلتُ لا وَاللّه ِ جُعِلتُ فَداكَ ما هذا دَهرى وَلكن اَحْبَبْتُ أَن تَدعُوَ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ لى. قالَ فَقالَ: اى سَأَفعَلُ وَلكن اِيّاكَ أَن تُخبِرَ النّاسَ بِكُلِّ حالِكَ فَتَهُونَ عَلَيْهِمْ. 🔸 مفضل بن قيس مشكل مالى خود را براى امام صادق عليه السلام شرح داد. حضرت فرمود : اى كنيز آن هميان را بياور. پس فرمود : اين چهارصد دينار است كه ابوجعفر (منصور دوانيقى) به من پيشكش كرده است، بردار و با آن به زندگى خود گشايشى بده. مفضل مى‌گويد عرض كردم : فدايت شوم به خدا مقصودم اين نبود بلكه دوست داشتم تا به درگاه خداوند برايم دعا كنيد. مفضل مى‌گويد: حضرت فرمود: اين كار را خواهم كرد. اما مبادا مشكلات و گرفتارى هاى خود را به مردم بگويى كه نزد آنها بى مقدار مى‌شوى. ------------------------------------ 🔸 حضرت امام صادق (عليه السلام) فرمودند : « إنَّ اللّه َ تَبارَكَ وتعالى فَوَّضَ إلى المؤمنِ كُلَّ شيءٍ إلّا إذلالَ نَفسِهِ » 🔹 خداوند تبارک و تعالى اختيار هر كارى را به مؤمن داده است، مگر اختيار خوار كردن خويشتن را. ------------------------------------ 🔸 حضرت امام باقر (عليه السلام) فرمودند : « لو يَعلَمُ السائلُ ما في المَسألَهِ ما سَألَ أحَدٌ أحَدا، ولَو يَعلَمُ المَسؤولُ ما في المَنعِ ما مَنَعَ أحَدٌ أحَدا » 🔹 اگر سائل بداند كه در سؤال و خواهش كردن چه نهفته است، هرگز كسى از كسى چيزى درخواست نمى‌كرد و اگر كسى كه از وى خواهشى مى‌شود بداند كه در نوميد كردن چه نهفته است، هرگز كسى، كسى را نوميد برنمى‌گرداند. ------------------------------------ 🔸 امام صادق علیه السلام مى‌فرمايد : گروهى از انصار خدمت پيغمبر اكرم صلی الله علیه وآله رسيدند و به آن حضرت سلام كردند. پيامبر صلی الله علیه وآله به آنها جواب گفت. عرض كردند : اى رسول خدا! ما را حاجتى است. فرمود : حاجتتان را بيان كنيد. عرض كردند : حاجت بسيار بزرگى است. فرمود : بگوييد چيست؟ عرض كردند : بهشت را براى ما تضمين كن. 🔸 پيغمبر اكرم صلی الله علیه وآله سر به زير انداخت و با عصاى كوچكى كه در دست داشت به زمين اشاره كرد. سپس سر بلند كرد و فرمود : «أَفْعَلُ ذَلِکَ بِكُمْ عَلَى أَنْ لا تَسْأَلُوا أَحَداً شَيئآ؛ من اين كار را انجام مى دهم به اين شرط كه هرگز از كسى چيزى تقاضا نكنيد. 🔹 بعد از اين ماجرا آنها به قدرى به اين شرط وفادار بودند كه اگر در سفرى سوار بر مركب بودند و تازيانه يكى از آنها مى افتاد به شخص پياده اى نمى گفت اين تازيانه را به من بده، چراكه آن هم نوعى تقاضا بود؛ خودش پياده مى‌شد و تازيانه را برمى‌داشت و زمانى كه بر سر سفرهاى نشسته بودند هرگاه يكى از حاضران به ظرف آب از ديگرى نزديكتر بود به او نمى‌گفت ظرف آب را به من بده. خودش برمى‌خاست و از ظرف آب مى‌نوشيد. 📚 از کتاب شریف کافی ------------------------------------ 🔸 حضرت امام صادق (عليه السلام) به حفص بن غياث فرمود : « يَا حَفْصُ يُغْفَرُ لِلْجَاهِلِ سَبْعُونَ ذَنْباً قَبْلَ أَنْ يُغْفَرَ لِلْعَالِمِ ذَنْبٌ وَاحِدٌ » 🔹 ای حفص هفتاد گناه جاهل آمرزيده شود پيش از آنكه يک گناه عالم آمرزيده شود. ------------------------------------ 🔸 الإمام الصادق عليه السلام :أتى عالِمٌ عابِدا فَقالَ لَهُ : كَيفَ صَلاتُكَ ؟ فَقالَ : مِثلي يُسأَلُ عَن صَلاتِهِ وأَنَا أعبُدُ اللّهَ مُنذُ كَذا وكَذا ؟! قالَ : فَكَيفَ بُكاؤُكَ ؟ قالَ : أبكي حَتّى تَجرِيَ دُموعي . فَقالَ لَهُ العالِمُ : فَإِنَّ ضِحكَكَ وأَنتَ خائِفٌ أفضَلُ مِن بُكائِكَ وأَنتَ مُدِلٌّ ۱ ! إنَّ المُدِلَّ لا يَصعَدُ مِن عَمَلِهِ شَيءٌ . 🔹 امام صادق عليه السلام : عالمى نزد عابدى رفت و به او گفت : نماز خواندنت چگونه است ؟ عابد گفت : از چون منى كه سال هاست خدا را عبادت مى‌كنم، در باره نمازش مى‌پرسند ؟! عالم گفت : گريه كردنت چگونه است ؟ عابد گفت : چندان مى‌گريم كه اشكم روان مى‌شود . عالم گفت : بخندى و ترسان باشى، بِه از آن است كه بگريى، ولى بر خود بنازى. شخص خودبين و نازان، چيزى از كردارش [به درگاه خدا] بالا نمى‌رود. ------------------------------------ 🔸 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) فرمودند : « سَيِّئَةٌ تَسوؤُكَ خَيرٌ عِندَ اللّه ِ مِن حَسَنَةٍ تُعجِبُكَ » 🔹 گناهى كه اندوهگين ات كند، نزد خدا بهتر است از كار نيكى كه به خودپسندى گرفتارت سازد. ------------------------------------
🔸 عن اسحاق بن عمّار، عن أبى عبداللّه عليه السلام قال: قلت له: جعلت فداك انّ لى جارا كثير الصلاة كثير الصدقة، كثير الحجّ لابأس به؛ قال: فقال: يا اسحاق كيف عقله؟ قال: قلت له: جعلت فداك ليس له عقل؛ قال: فقال: لا يرتفع بذلك منه؛ 🔹 اسحاق بن عمار گويد : به حضرت صادق (علیه السلام) عرض كردم : قربانت گردم، من همسايه اى دارم كه نماز خواندن و صدقه دادن و حج رفتنش بسيار است و عيب ظاهرى ندارد. فرمود : عقلش چطور است؟ گفتم : عقل درستى ندارد. فرمود : پس با آن اعمال درجه اش بالا نمى‌رود. ------------------------------------ 🔸 امام رضا‏‌ (علیه‌ السلام) زمانی که در خراسان بودند، در روز عرفه‏ ای تمام اموال خود را به فقرا انفاق نمود. «فضل‏ بن سهل» به او اعتراض کرد و عرضه داشت : این خسارت و زیان است. 🔸 حضرت در جواب فرمود : بَلْ هُوَ الْمَغْنَمُ لَا تَعُدَنَّ مَغْرَماً مَا ابْتَغَیتَ بِهِ أَجْراً وَ کَرَما؛ بلکه مفید و سود آور است، هرگز خسارت نشمار آنچه را که به عنوان اجر (الهی) و یا کرم و بخشش داده ‏ای. @Masafe_akhar
1400-12-21(hosseinighomi).mp3
12.62M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: سیری در نهج البلاغه امیرالمومنین ( حکمت ۱۵۰ ) 🗓 شنبه بیست و یکم اسفند ماه ۱۴۰۰ 🗂 حجم : ۱۲ مگابایت @Masafe_akhar