🌷امام جعفر صادق علیه السلام می فرمایند :
🍀 در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد ، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد :
💠 در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده ، چگونه به ذکر حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل پناه نمیبرد .
💠 در شگفتم برای کسی که اندوهگین است ، چگونه به ذکر لا إِلهَ إِلاّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظّالِمِینَ پناه نمی برد .
💠 در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ پناه نمی برد .
💠 در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیبایی های دنیاست ، چگونه به ذکر مَا شَاءَ اللَّهُ لَا حَولَ وَ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ پناه نمی برد .
📚 بحار الانوار ، ج۹۰ ، ص ۱۸۴ و ۱۸۵
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•@masafe_akhar
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
«موی سفید نور است؛ آن را نکنید.»
مفاتیح الحیاة صفحه ۱۶۶
@masafe_akhar
هدایت شده از مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
🌷امام سجاد علیهالسلام:
💎منْ ثَبَتَ عَلَى وَلاَيَتِنَا فِي غَيْبَةِ قَائِمِنَا أَعْطَاهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَجْرَ أَلْفِ شَهِيدٍ مِنْ شُهَدَاءِ بَدْرٍ وَ أُحُدٍ
💎هر كس در روزگار غيبت قائم ما بر ولايت ما استوار ماند، خداوند پاداش هزار شهيد مانند شهيدان بدر و اُحُد را به وى عطا مىفرمايد.
📚بحار الأنوار، ج۵۲، ص۱۲۵
@Masafe_akhar
✨انتظار فرج واجب است✨
💠 امام صادق (ع) به اصحاب خود فرمودند:
آیا شما را خبر ندهم از چیزی که خداوند هیچ عملی را از بندگان بدون آن نمیپذیرد؟
شهادت به وحدانیّت خدا،
رسالت و بندگی حضرت محمّد صلّی اللّه علیه و آله،
اعتراف به آنچه خداوند امر فرموده،
اعتقاد به ولایت ما،
بیزاری از دشمنان ما،
تسلیم در برابر امامان،
پارسایی،
تلاش،
آرامش و اطمینان،
و انتظار قائم علیهالسّلام
سپس فرمودند: برای ما دولتی هست که خداوند هر وقت بخواهد، آن را میآورد.
هر که میخواهد از اصحاب قائم باشد، پس منتظر باشد، و در حالیکه منتظر است با پرهیزگاری و اخلاق نیکو رفتار کند...
📚 الغیبة (نعمانی)، باب ۱۱، ح ۱۶
✨اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ
#امام_زمان
@Masafe_akhar
پدری به پسرش وصیت کرد که پس از مرگم جوراب کهنه ای به پایم بپوشانید، میخواهم در قبر پایم باشد.
وقتی که درش فوت کرد و جسدش را روی تخته شست و شوی گذاشتند تا غسل بدهند، پسر وصیت پدر خود را به عالم اظهار کرد، ولی عالم ممانعت کرد و گفت:
طبق اساس دین ما، هیچ میت را به جز کفن چیزی دیگری پوشانیده نمی شود!
ولی پسر بسیار اصرار ورزید تا وصیت پدرش را بجای آورند.
سرانجام تمام علمای شهر یکجا شدند و روی این موضوع مشورت کردند، که سرانجام به مناقشه انجامید.
در این مجلس بحث ادامه داشت که نا گهان شخصی وارد مجلس شد و نامه پدر را به دست پسر داد.
پسر نامه را باز کرد، معلوم شد که نامه (وصیت نامه) پدرش است و با صدای بلند خواند:
پسرم! می بینی با وجود این همه ثروت و دارایی و باغ و ماشین و این همه امکانات و کارخانه حتی اجازه نیست یک جوراب کهنه را با خود ببرم. یک روز مرگ به سراغ تو نیز خواهد آمد، هوشیار باش به تو هم اجازه یک کفن بیشتر نخواهند داد. پس کوشش کن از دارایی که برایت گذاشته ام استفاده کنی و در راه نیک و خیر به مصرف برسانی و دست افتادگان را بگیری، زیرا یگانه چیزی که با خود به قبر خواهی برد همان اعمالت است..
@Masafe_akhar
🌍 آخرالزمان؛ واپسین دوران جهان
آخرالزمان کلمه ای عربی، به معنای دوره پایانی جهان است که در همه ادیان الهی به آن اشاره شده است. جریان مهدویت و آخرالزمان، دو موضوع به هم وابسته هستند. بنابراین در ابتدا باید معانیِ آخرالزمان در روایات را بررسی کنیم:
معنای عام: در این معنا، آخرالزمان از بعثت پیامبر خاتم و پا به عرصهی وجود گذاشتنِ کامل ترین دین آغاز می شود و ما امّت آخرالزمان به معنای عام هستیم.
معنای خاص: در این معنا، آخرالزمان از شهادت امام حسن عسکری و همراه با آغاز امامت امام زمان آغاز می شود. تمام کسانی که بعد از شهادت امام یازدهم به دنیا آمده اند، مردم آخرالزمان به معنای خاص هستند. بر اساس روایات، به تمام مردم آخرالزمان به معنای خاص، اجازه داده شده است که با کسب آمادگی، ظهور را رقم بزنند.
معنای خاص الخاص: در این معنا، آخرالزمان دوره ایست که شرایط و علائم ظهور بسیار پررنگ می شود و مردم می توانند با زمینه سازی برای ظهور، این امر را رقم بزنند.
در مبحث آخرالزمان، در ابتدا به علائم و شرایط آخرالزمان در کتب ادیان مختلف، سپس به طور ویژه، به علائم و شرایط آخرالزمان در اسلام و روایات اسلامی و در پایان به مبحث آخرالزمان در غرب و شرق خواهیم پرداخت.
@Masafe_akhar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
15.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | #آرمان_عزیز
🔻 رهبر انقلاب: آرمان عزیز چه گناهی کرده بود؟ اینکه او را شکنجه کنند، زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان.
❓ اینها چه کسانیاند؟ اینها بچّههای ما که نیستند، اینها جوانهای ما که نیستند؛ از کجا دستور میگیرند؟ چرا این کسانی که مدّعیِ حقوق بشرند اینها را محکوم نکردند؟
📢 ما یقهی اینها را رها نخواهیم کرد. نظام جمهوری اسلامی حتماً به حساب این جنایتکارها خواهد رسید. هر کس ثابت بشود که همکاری داشته با این جنایتها، در این جنایتها دستی داشته، انشاءالله مجازات خواهد شد؛ بدون تردید.
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔻قوانین پوشش در ۸ دانشگاه برتر جهان
۴. دانشگاه ایالتی آدامز (آمریکا)/ Adams State University
این دانشگاه نیز ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.
- خالکوبی های در معرض دید مجاز نیست.
- جویدن آدامس یا تنباکو در دانشگاه مجاز نیست.
- جین آبی، عینک دودی، لباس رنگ و رو رفته مجاز نیست.
- کلمات مبتذل و عبارات رکیک خیابانی استفاده نشود.
- هرگونه آزار جنسی قابل تحمل نمی باشد.
- استفاده از موبایل و پیجر ممنوع است و باید در محوطه دانشگاه خاموش نگه داشته شوند.
- موها باید تمیز و مرتب، بالای یقه بسته شده باشد و ناخن ها رنگ طبیعی و اندازه مناسب داشته باشند.
#حجاب
#زن_عفت_افتخار
@masafe_akhar
📚آثار دنیوی و اخروی نفرین کردن!
نفرین تنها یک واکنش بی تأثیر و حرف الکی نیست،
بلکه واکنشی است با آثار و تبعات سخت که شخص باید مواظب باشد گرفتار آن نشود.
حضرت علی علیه السلام میفرماید:
”از نفرین مظلوم بترسید که وی حق خویش را از خدا درخواست میکند و خداوند کسی را از حقش باز نمیدارد.”
البته لعن یا نفرین بر برادران و خواهران مؤمن و به طور کلی زبان گشودن به نفرین و لعن، امری مذموم است و جز در موارد استثنا از این امر به شدت پرهیز داده شده است!
نفرین در صورتی تاثیر دارد که اولا بر حق باشد. شخصی که به دیگران نفرین می کند، اگر به ناحق باشد، تأثیری در زندگی فرد نفرین شده ندارد،
اما حتی اگر نفرین به حق باشد، تا خداوند مصلحت نداند، اثر نخواهد کرد.
نفرین را خداوند آن گونه که صلاح میداند، اجابت میکند، نه آن طور که نفرین کننده دلش میخواهد، چون گاهی ممکن است به خاطر یک مسئله جزئی و کوچک، شدیدترین نفرین علیه کسی صورت گیرد!
بدیهی است خدای عادل و عالم و حکیم، به اندازه آنچه حق است، نفرین را اجابت میکند، نه بیشتر.
در فرهنگ اسلام عفو و بخشش بر غضب و انتقام خصوصا نسبت به مؤمنین و نزدیکان ترجیح داده شده است.
در عفو لذتی است که در انتقام نیست، همان گونه که رحمت الهی برغضبش سبقت دارد (سبقت رحمته غضبه).
كسى كه ظلم میكند چه بسا در همین دنیا كیفر آن را ببیند.
ثانیاً؛ دیدن كیفر و جزاى بعضى از گناهان در این دنیا، ممكن نیست. مثلاً كسانى كه افراد زیادى را در جنگها و یا بمبارانهاى اتمى و شیمیایى كشته اند، چگونه میتوان آنان را به كیفر واقعى اعمالشان رساند؟
توضیح اینکه:
خداوند نسبت به بنده اش مهربان است تا آخرین مرحله به انسان فرصت میدهد برای توبه و هرگز مانند جباران فوراً اقدام به انتقام نمیکند.
📚میزان الحكمه، جلد 7، ص 3375 ر،ک:میزان الحکمة، محمدمحمدی ری شهری، ج 5، ص 616
@Masafe_akhar