eitaa logo
Masafmusic
9.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
4 فایل
🎼 واحد موسیقی موسسه فرهنگی هنری مصاف ایرانیان ارتباط با ما my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
‍‍🔹 سنت‌شکنی در «ماجرای نیمروز»/موسیقی خوب خارج از فیلم هم کار می‌کند 1⃣ قسمت اول: 🔸 آهنگساز «ماجرای نیمروز۲؛ ردخون» همزمان با انتشار آلبوم موسیقی این فیلم، از ایجاد فضای مدرن و سنت‌شکنی در ساخت موسیقی این اثر سینمایی برخلاف ملودی‌های مرسوم در فیلم‌های دهه ۵۰ و ۶۰ سخن گفت. 🔸 حبیب خزایی‌فر آهنگساز فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» که آلبوم موسیقی متن آن طی روزهای اخیر توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در دسترس مخاطبان قرار گرفته، به خبرنگار مهر گفت: من در تم موسیقی ماجرای نیمروز برخلاف علاقه شنیداری خودم نسبت به نسل‌های گذشته، کمی سنت‌شکنی کردم و فضای مدرنی را با ایجاد آکوردها و نت‌های عَرَضی، برخلاف موسیقی دهه ۵۰ و ۶۰ ایجاد کردم. ما در ساخت موسیقی متن این فیلم برخلاف اکثر موسیقی فیلم‌های ژانر دفاع مقدس که با محوریت داستان با ملودی پیش می‌رود، بیشتر به دنبال ایجاد یک فضاسازی مناسب بودیم تا یک تم موسیقیایی. 🔸 وی افزود: ایجاد آکوردهای خاص و غیرمعمول در این موسیقی، باعث شکل‌گیری فضای شک و تردید و ماجراجویانه مرموز در فیلم و انتقال این حس به مخاطب شده بود. این در حالی است که در «ماجرای نیمروز» موسیقی ارکسترال کمتری را در بخش زهی می‌شنویم و محوریت جست‌وجو، تردید و قصه فیلم با سازهای فلوت و پیانو پیش می‌رود. در موسیقی فیلم «ماجرای نیمروز ۲» یا همان «ردخون»، تصمیم بر حفظ تم اصلی «ماجرای نیمروز ۱» بود؛ ولی به دلیل اینکه در داستان فیلم، فضا اکشن‌تر و صحنه‌های جنگی بیشتر می‌شد؛ ما در این مجال از ارکستر زهی بیشتر و ساز هورن برای تداعی سکانس‌های جنگی و سازهای کوبه‌ای برای بیان حماسی بودن فضای کار استفاده کردیم در حالی که ساز پیانو فقط نقش نزدیک کردن تم موسیقی به فضای اصلی ماجرای نیمروز یک را داشت. به هر ترتیب ما در موسیقی ماجرای نیمروز از سکشن ارکستر کامل سازهای زهی و تک‌نوازی‌ها به صورت ضبط زنده از سازها استفاده کردیم و به جز چند مورد، فقط سکشن کوبه‌ای و پیانو را به صورت الکترونیک ضبط کردیم. 🔸 این آهنگساز شناخته شده حوزه سینما که هم اینک به عنوان آهنگساز سریال تلویزیونی «شاهرگ» نیز حضور دارد، درباره شکل‌گیری فضای موسیقایی فیلم «ماجرای نیمروز» محمد حسین مهدویان هم گفت: شکل‌گیری فضای موسیقی ماجرای نیمروز به سابقه کاری و علاقه شخصی من به موسیقی جنگی در مؤسسه روایت فتح و موسیقی فیلم‌های که در آن دوران می‌ساختم بر می‌گردد. من بر این باورم علاقه شخصی من از موسیقی دهه ۵۰ و ۶۰ و آهنگسازان نسل طلایی موسیقی فیلم ایران در آن دوران به کار کردن من در ژانر موسیقی فیلم‌های جنگی و قرار گرفتن در فضای آن دوران بسیار کمک می‌کند. از دیگر ویژگی‌های موسیقی نوشتن برای ژانر دفاع مقدس نیز می‌توان به سابقه موسیقایی همان نسل طلایی که برای ما به عنوان سندی در تاریخ موسیقی ایران مانده، اشاره کرد که اصولاً موسیقی‌های ارکسترال کامل در سکشن زهی و بادی برنجی استفاده می‌شد و شاهد استفاده به جا و درستی از موسیقی ارکسترال بودیم. 🔸 وی تاکید کرد: من در تم موسیقی ماجرای نیمروز برخلاف علاقه شنیداری خودم نسبت به نسل‌های گذشته، کمی سنت‌شکنی کردم و فضای مدرنی را با ایجاد آکوردها و نت‌های عَرَضی، برخلاف موسیقی دهه ۵۰ و ۶۰ ایجاد کردم که اختلاف آن در موسیقی ماجرای نیمروز ۱ بسیار فاحش‌تر است و تم آن شیطنت ماجراجویانه‌ای دارد و حتی در آن‌جا ساز گیتار را در بخش‌های کوتاهی در نظر گرفتم که نقش عشق را بیشتر نمایان می‌کند، ولی در موسیقی ماجرای نیم روز ردخون با استفاده از تم مدرن و جدید از فضای ارکستراسیون فیلم‌های جنگی آن دهه استفاده کردم. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 سنت‌شکنی در «ماجرای نیمروز»/موسیقی خوب خارج از فیلم هم کار می‌کند 2⃣ قسمت دوم: 🔸 خزایی فر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتشار آلبوم آهنگسازان حوزه سینما بیان کرد: معتقدم با انتشار آلبوم موسیقی متن آثار سینمایی مخاطب موسیقی در قالب آلبومی خارج از چهارچوب نسخه سینمایی روی فیلم، فرصت بیشتری را برای شنیدن اثر پیدا خواهد کرد و اگر موسیقی مناسبی برای سکانس‌های فیلم ساخته شده باشد و بر روی تصاویر نشسته باشد، شنیدن بدون تصویر آن هم می‌تواند ذهن مخاطب را درگیر فضای فیلم سازد و ثبت آن به عنوان یک اثر هنری موسیقیایی ارزشمند است. 🔸 خزایی‌فر در پایان گفت: در تمام موسیقی‌هایی که در سینمای ایران ساخته‌ام با اینکه سفارش کار بوده‌اند اما از دید من اصلاً به عنوان یک کار یا درآمد نبوده و اکثر آن‌ها را با تمام علاقه و وجودم کار کرده‌ام و وقتی جدای از فضای فیلم دوباره آن را می‌شنوم مجدداً در ذهنم برای آن هزاران تصویر دیگر می‌سازم. این برای من بسیار خوش‌آیند است که وقتی آلبوم موسیقی منتشر می‌شود واکنش مخاطبان را بر روی اثری که با تمام وجودم برای آن تصویر نوشته‌ام ببینم و تأثیر آن را خارج از چهارچوب فیلم احساس کنم و فکر می‌کنم نسبت استقبال مخاطبان می‌تواند بسیار جالب باشد، همانطور که زمانی که موسیقی فیلم «ایستاده در غبار» منتشر شد تجربه‌ای مشابه را داشتم که دیدم چقدر این قطعات همه جا پخش شده است و در بسترهای دیگری هم از آن استفاده می‌کنند و به نظرم این نشانه موفقیت یک موسیقی است که خارج از فیلم هم کار می‌کند و مخاطب خودش را پیدا می‌کند و انرژی من برای خلق آن را به نتیجه نشانده است. 🔸 خزایی فر در پایان گفت: امیدوارم آلبوم موسیقی ماجرای نیمروز ۱ و ردخون هم بتواند راه خود را هم‌چون آثار دیگر پیدا کند و به گوش مخاطبان موسیقی شنیده شود. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
729.4K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 وضعیت بعضی خواننده ها با رسم شکل 😂 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
1.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 پست اینستاگرام محسن چاوشی ✏️ «و من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا» هر کس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است. سوره مائده آیه 32 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
12.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ « خیال کن که غزالم » 🎤 خواننده: محمد اصفهانی 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
⭕️ استوری افشین آذری درباره فرزندان شهید جواد الله کرم ✏️ آقازاده یعنی این بچه ها یعنی این خواهر و برادر یعنی یک عمر به آقاشون افتخار میکنن 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔸 از طریق آی دی زیر با ما در ارتباط باشید ✅ @masafmusicplan 💌 درخواست همکاری، سفارش تولید آهنگ، انتقاد و پیشنهاد ✅ @masafmusicplan 🪕 مصاف موزیک @masafmusic
‍‍🔹 «گِرَمی» اسکار موسیقی هم به جنگ نژادپرستی آمد 🔸 آکادمی ضبط موسیقی «گِرَمی» که به اسکار موسیقی شهرت دارد با سازمان عدالت نژادی «رنگ تغییر» ملحق شد. 🔸 آکادمی ضبط و «رنگ تغییر»، بزرگترین سازمان عدالت نژادی آنلاین در ایالات متحده، همکاری خود برای ارتقاء تغییرات مثبت اجتماعی در صنعت موسیقی اعلام کردند. 🔸 این آکادمی ماه گذشته به اعضای خود اعلام کرد که یک میلیون دلار کمک مالی به سازمان «رنگ تغییر»(Color of Change) برای حمایت و کمک برای مبارزه با نژادپرستی اهدا کرده است. 🔸 براساس این اطلاعیه، سازمان ها با هم همکاری خواهند کرد تا فرصت های کلیدی برای هدایت و تأثیر تغییر در صنعت موسیقی را شناسایی کنند و برای کمک به توانمندسازی خالقان و متخصصان موسیقی سیاهپوست اختصاص داده شود. 🔸 این کار چندین استراتژی از جمله، ایجاد یک گروه مشاوره موسیقی سیاهپوستان، کارزار عضویت با محوریت موسیقی سیاه برای هدایت اعضای جدید رأی دهندگان به آکادمی، اجلاس تنوع نژادی در صنعت موسیقی و مشارکت در فعالیتهای حقوقی و قانونگذاری در بر خواهد داشت. 🔸 علاوه بر این، سازمان «رنگ تغییر»(Color of Change) حمایت مشاوره ای در زمینه توسعه و اجرای برنامه هایی که پیش تر در آکادمی اعلام شده بود شامل «Rider» و «Toolkit»، که در آینده نزدیک در همین سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد، ارائه می دهد. 🔸 «رشاد رابینسون» مدیر اجرایی سازمان «رنگ تغییر» گفت: ما خوشحالیم که با آکادمی همکاری می کنیم و مشتاقانه منتظر پیش برد کارها و تغییراتی هستیم که قادر به ایجاد آن خواهیم بود. 🔸 به دنبال مرگ «جورج فلوید» جوان سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس، اعتراضات سراسری و گسترده ای در سرتاسر آمریکا با پیام عدالت خواهی برای سیاهان به راه افتاد. به فاصله کوتاهی هشتگ «جان سیاهان اهمیت دارد» در تمام رسانه های اجتماعی پخش شد. 🔸 این رویداد باعث برانگیخته شدن روح ظلم ستیزی در میان رنگین پوستان و اقلیت های قومی نژادی در آمریکا شد که اکثریت سفیدپوست نیز با آن همراهی کرد. حالا بسیاری از سازمان ها و نهادها هر روز به جنبش های حمایتی از سیاهان می پیوندند و خواستار رسیدن سیاهان به جایگاه واقعی خود در مقام انسان هستند، دغدغه ای که قرن ها از نیاکانشان در این سرزمین با آنان همراه بوده است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 آشنایی با ساز تنبک و عوامل موثر در قیمت آن 1⃣ قسمت اول: 🔸 از معروف‌ترین سازهای کوبه‌ای اصیل ایرانی، تنبک است. به گزارش ایسنا، پیشینه تنبک به قبل از اسلام بر می‌گردد و اعتقاد بر این است که از اولین سازهایی است که توسط انسان ساخته شده است. در گذشته از ضرب و طبل وسایلی چون شبیه به آن، برای دور کردن حیوانات وحشی و در امان بودن از حمله آن‌ها استفاده می‌کردند. 🔸 تنبک از غرب ایران برخاسته است؛ ولی در طی سال‌های اخیر سازهای کوبه‌ای و ضرب نماد شهرهای جنوب ایران و از سازهای اصلی و نشان دهنده فرهنگ این منطقه است. ساز تمبک شبیه یک جام بزرگ است؛ که شامل: پوست تنبک، دهانه بزرگ، تنه، پا، گلویی یا نفیر و دهانه کوچک است. در گذشته تنبک‌ها از فلز و سفال و چوب به صورت ترکیبی ساخته می‌شده است؛ ولی الان تنبک فقط از چوب درست می‌شود. 🔸 چوبی که برای ساخت ضرب استفاده می‌شود نباید تکه تکه باشد و هرچه یکدست‌تر و سالم باشد کیفیت تنبک بهتر است، برای همین معمولاً چوب درخت گردو یا توت استفاده می‌شود. پوستی که روی تنبک کشیده می‌شود باید صاف و سالم باشد و به خوبی روی دهانه بزرگ قرار بگیرد تا شل یا خیلی سفت نباشد؛ که عموماً هم از پوست شتر، گاو یا بز برای این کار استفاده می‌کنند. 🔸 پهن و نازک بودن پوست روی صدای تنبک تأثیر می‌گذارد؛ معمولا در کنسرت‌های بزرگ از تنبک‌های بزرگ با پوست ضخیم و در تک نوازی‌ها از تنبک کوچک با پوست نازکتر استفاده می‌شود. معروف‌ترین و بهترین تنبک‌ها در شیراز و به دست زنان عشایر ساخته می‌شود. 🔸 ساز تنبک چه ویژگی‌هایی دارد؟ تنبک از معدود سازهایی است که برای نواختن آن مجبور به استفاده از هر دو دست و همه‌ی ده انگشت خود هستید. به همین خاطر تنبک به قدرت و عضله‌های قوی دستان احتیاج دارد. 🔸 بر خلاف سازهای دیگر برای نواختن تنبک از نت‌های مرسوم موسیقی استفاده نمی‌شود و تنبک نوازان زبان یادگیری مختص خودشان را دارند. 🔸 برای یادگیری تنبک هیچ محدودیت سنی وجود ندارد؛ به همین خاطر در سایزهای مختلف ساخته می‌شود و هر فردی می‌تواند با علاقه و تمرین در نوازندگی این ساز پیشرفت کند. 🔸 تنبک به تنهایی یک ساز کامل است و در سال‌های اخیر تکنیک‌های نوازندگی آن افزایش پیدا کرده و پیشرفت چشمگیری داشته است. گاهی از بدنه این ساز برای نواختن استفاده می‌شود و به خاطر اینکه تمام انگشتان را به کار می‌گیرند، تکنیک‌های خاص و پیچیده‌ای به آن اضافه شده است. 🔸 به این صورت که برای تولید صدا از روش‌ها مختلفی مثل؛ خراش دادن، ضربه زدن و مالش دادن استفاده می‌شود. که هر کدام از این‌ها تکنیک‌های خاص خودشان را دارند که یادگیری آن‌ها نیاز به زمان و تمرین زیاد دارد. 🔸 چگونه یادگیری تنبک را شروع کنیم؟ به دلیل این که تنبک یک ساز کوبه‌ای و ریتمیک است؛ برای شناخت و یادگیری ریتم و ضرب، بهترین ساز است. با یادگیری تنبک، آموزش سازهای دیگر برایتان خیلی راحت می‌شود، چون گوش شما ریتم و آهنگ را می‌شناسد. 🔸 برای یادگیری تنبک متدها و روش‌ها و منایع آموزشی متعددی وجود دارد. اگر شما مبتدی هستید و قصد دارید به صورت اصولی و از پایه تنبک نوازی را یاد بگیرید؛ شناخت مبانی موسیقی و در ابتدا یادگیری به صورت تئوری پیشنهاد می‌شود. با این کار شما نت‌ها و وزن‌های موسیقی را از پایه فرا می‌گیرید. 🔸 از همان ابتدا داشتن استاد خوب برای یادگیری و رفع اشکالات، می‌تواند شما را به سمت حرفه‌ای شدن سوق بدهد و باعث می‌شود که در بین راه از ادامه یادگیری خسته و دلسرد نشوید. 🔸 با همه این‌ها باید گفت که تمرین، تمرین، تمرین راز موفقیت در خوش نوازی است؛ با تمرین زیاد است که شما یاد می‌گیرید. 🔸 در کنار کلاس و تمرین، گوش دادن مدام به تنبک نوازی‌ها و گروه‌های تنبک نوازی، گوش شما را با صدای این ساز آشنا می‌کند و یادگیری برایتان راحت‌ و سریع‌تر می‌شود. 🔸 اگر آشنایی اجمالی با ساز تنبک دارید یا اگر می‌خواهید خودآموز تنبک نوازی را یاد بگیرید و نیاز به آموزش پایه و اصولی ندارید؛ ویدئوهای آموزشی و کتاب‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها تمرین کنید. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف 🪕 @masafmusic
‍‍🔹 آشنایی با ساز تنبک و عوامل موثر در قیمت آن 2⃣ قسمت دوم: 🔸 قیمت خرید یک تنبک خوب چقدر است؟ از ویژگی‌ها و مزیت‌های تنبک این است که شما برای شروع یادگیری و در مراحل ابتدایی نیاز به صرف هزینه خیلی زیادی ندارید. 🔸 معمولاً قیمت تنبک‌ از ۵۰۰ تومان شروع می‌شود و تا ۶ میلیون تومان هم بالا می‌رود. شما می‌توانید حتی با بودجه کمتر یک تنبک دست دوم بخرید. البته که تنبک‌های بسیار گران هم وجود دارد که ساخته دست هنرمندان معروف و به نام و تهیه شده از مواد اولیه اعلا و درجه یک است؛ که در ابتدای یادگیری، شما نیازی به خرید تنبک گران ندارید. 🔸 موسیقی غذای روح آدمی است و همه ما تجربه گرفتن احساس خوب از گوش دادن به موسیقی و آشنایی با فواید ساز و آواز را داریم، حال به این فکر کنید که خودتان یک قطعه موسیقی را با دستانتان خلق کنید؛ قطعاً لذت و آرامشی فراتر به ما منتقل می‌شود. چون موسیقی خوب و دلنواز بهترین محرک احساسات انسان است؛ به طوری که حتی برای درمان بیماری‌ها از اثرات موسیقی استفاده می‌شود. 🔸 تنبک از سازهایی است که اگر علاقه به یادگیری و نواختن آن دارید؛ هیچ بهانه‌ای برای شروع نکردنش ندارید، کافی است که ابتدا با خرید تمبک با کیفیت از یک فروشگاه معتبر، هر روز تمرین کنید و از ریتم و حس خوب این ساز لذت ببرید. مطمئن باشید هیچ گاه پشیمان نمی‌شوید؛ به امتحانش می‌ارزد! 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف 🪕 @masafmusic
18.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ « بارونیم » 🎤 با صدای: حسین حقیقی 🖊 شاعر: سیدجواد پرئی 🎵 آهنگساز: شجاعت شفایی 🎬 کارگردان: اسماعیل معنوی 🔸 با هنرمندی خانم فاطمه عبادي 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 کشف آلات موسیقی قاچاق در فیروزآباد 🔸 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان در محور‌های مواصلاتی در یک عملیات موفق پلیسی به ۳ دستگاه سواری پژو و سمند مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. 🔸 سرهنگ مهدی جوکارافزود: در بازرسی از این خودروها، ۱۳۶ دستگاه آلات موسیقی از نوع گیتار و ویولن خارجی قاچاق کشف شد. 🔸 وی افزود: ارزش اموال مکشوفه، ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد و در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف 🪕 @masafmusic