Farda.mp3
10.4M
🎵 آهنگ
🔸 « فردا »
🎙 باصدای: سامان ویکتیم، مجتبی اللهوردی
🎵 تنظیم، میکس و مستر: شروین معینی
⭕️ تولید واحد موسیقی مصاف به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر
🔺 #رپ #با_اراده_برپا 💪
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸کنسرت سهنوازی پیمان یزدانیان، حسام اینانلو و رضا عسگرزاده، شنبه ۲۲ تیرماه در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار میشود.
🔹در این برنامه که با حمایت نشر موسیقی «هرمس» به مدیریت «رامین صدیقی» اجرا میشود، «پیمان یزدانیان» نوازنده پیانو، «حسام اینانلو» نوازنده کمانچه و «رضا عسگرزاده» نوازنده دودوک، کنسرت سهنفرهای را برگزار خواهند کرد.
🔹در توضیح کنسرت سهنوازی یزدانیان، اینانلو و عسگرزاده آمده است: «این سه هنرمند تا کنون با یکدیگر اجراهای موفقی را به صورت دونوازی داشتهاند که شاید مهمترین آن دونوازی یزدانیان-اینانلو بوده باشد که در قالب آلبوم رام با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. رضا عسگرزاده و حسام اینانلو نیز حدود دو سال است که با یکدیگر همنوازی میکنند و اجرای این دو در جشنواره موسیقی فجر سال ۹۷ نیز با اقبال مخاطبان همراه بود. حال این سه هنرمند که سابقه همکاری و دوستی دیرینه دارند، برای اولین بار در قالب سهنوازی بداهه روی صحنه میروند.»
#کنسرت
#سه_نوازی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸 به تازگی یکی از مراکز تهیه و تدوین موسیقی پویشی را با حضور خوانندگان معروف ایرانی ایجاد کرده و در آن با راهاندازی یک هشتگ سعی دارد تا با تولید آثار موسیقی، روابط عاشقانه را میان زوجهای ایرانی تقویت کند. مرکز مأوا در این پویش قرار است چهارشنبه هر هفته یکی از قطعات اجراشده در این پویش را منتشر کند.
🔹در تولید این قطعات به لحظات عاطفی زندگی و نقاط قوت یک زندگی مشترک و متعهدانه پرداخته شده است تا در موقعیتهای حساس زندگی بتواند در دلگرمی و تحکیم روابط عاشقانه اثرگذار باشد.
🔹 تاکنون ۷ قطعه عاشقانه تولید شده است، ترانههای این قطعات را روزبه بمانی، سعید پاشازاده، یاحا کاشانی، علیرضا طلیسچی، حامد صیفیپور و محسن حق نظری سرودهاند که با صدای رضا صادقی، علی لهراسبی، نیما علامه، علی اکبرقلیچ، روحالله چهره افروز، حسین حقیقی و شاهد صادقپور خوانده شده است.
🔹قرار است این قطعات در چهارشنبه هر هفته در فضای مجازی با هشتگ #باهم_تا_ همیشه منتشر شود.
#باهم_تا_همیشه
#پویش
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸شیوه مداحی، نوحهخوانی، مولودیخوانی و مناجاتخوانی مرحوم استاد سلیم موذنزاده اردبیلی به ثبت ملی رسید.
🔹آیین رونمایی از ثبت ملی میراث ناملموس شیوه مداحی استاد سلیم موذنزاده همزمان با همایش ملی شورای ثبت میراث ناملموس کشور ظهر امروز در سالن همایش کتابخانه بیضا اردبیلی برگزار شد.
🔹در این مراسم مدیرکل دفتر ثبت آثار و احیای میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی کشور، ثبت ملی و جهانی آثار را با هدف احیا، صیانت و معرفی گسترده آنها دانست و تصریح کرد: سلیم موذنزاده از مداحان به نام کشور بوده و اصول مداحی از عصر صفوی تا دوره معاصر را حفظ کرده است که ثبت شیوه مداحی وی ادای دینی به صدای آسمانی و تعلیمات و خدمات وی دارد.
🔹همچنین پیشکسوت میراث فرهنگی کشور در این مراسم میراث معنوی را جان مایه میراثهای ملموس دانست و گفت: اندازه و وسعت یک میراث ناملموس در ثبت آن اهمیت چندانی ندارد بلکه در مقابل اثرگذاری تعیین کننده است.
🔹محمد میرشکرایی با اشاره به جشن نوروز افزود: به عنوان مثال اثری مانند نوروز که از چین تا مدیترانه گسترده است، اثربخشی بالایی دارد و چنین آثاری زمینهساز وحدت بخشی و هویت بخشی یک منطقه هستند.
🔹در ادامه نادر فلاحی به اهمیت آثار ناملموس اشاره کرد و گفت: آثار ناملموس شامل آداب و رسوم، باورها، موسیقی، اعتقادات، صنایع دستی و سنتها حیات معنوی جامعه را تشکیل میدهند.
🔹مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: اردبیل به دلیل واقع شدن در مسیر جاده قفقاز محل برخورد تمدنها و فرهنگها است و آثار ناملموس متنوعی در این استان در طول تاریخ شکل گرفته است.
🔹فلاحی با بیان اینکه یکی از این گنجینه ها مداحی و شیوه منحصر به فرد استاد سلیم موذنزاده اردبیلی است، اظهار کرد: سلیم موذنزاده از گنجینه های معنوی استان است که به دلیل تسلط بر دستگاه های موسیقی به عنوان چهره شاخص در سطح ملی و بین المللی شناخته شده است.
#سلیم_موذن_زاده
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸موسیقی مهمترین شکل هنری برای کشف نشانه شناسیِ اندیشه فرهنگی است.
🔹فرهاد دهنوی روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان آنکه موسیقی در میان تمام هنرها، تنها هنری است که بی واسطه ترین پل ارتباطی را میان خالق و مخاطب برقرار میکند گفت: اما همین ارتباط بی واسطه وقتی در بستر رخدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هر جامعهای قرار میگیرد تلاش میکند تا حال و هوای برخاسته از همان بسترها و جریانات جاری اجتماعی را در قالب زبان هنریاش به مخاطب منتقل کند.
🔹وی ادامه داد: به همین سبب موسیقی در کنار زبان جهان شمول و فراگیرش در ارتباط گیری با مخاطب یکی از مهمترین اشکال هنری در شکل نماد شناسی و نشانه شناسیِ اندیشه و آرای فرهنگی هر جامعه به شمار میرود.
🔹تهیه کننده برنامه موسیقایی «ارغنون» خاطرنشان کرد: ما در مجله موسیقایی ارغنون که پنج شنبه شبها مهمان خانوادههای هنردوست و هنرمند ایرانی میشود تلاش کردهایم در کنار رویکرد و نگاه تخصصی جاری در این هنر در راستای نماد شناسی، نشانهشناسی و الگوهای آن در تمام قالب ها به سهم خود گامی برداریم.
🔹وی با بیان آنکه رسالت شبکه رادیویی «گفت و گو» بر محور گفتمان میان اهالی نظر، هنرمندان، منتقدان و مدیران است خاطرنشان کرد: ایجاد همین فضای گفتوگو محور با بازتاب آرای مختلف سبب شده ارغنون بیش از شش سال تولید و پخش در هر سه ضلع فعالیت رسانهای یعنی هنرمندان موسیقی، مدیران و مخاطبان جایی برای خود باز کند.
🔹دو برنامه به مناسبت روز جهانی موسیقی
دهنوی با اشاره به آنکه در تقویم رویدادهای جهانی روز بیست و یکم ژوئن (۳۱ خرداد) به عنوان روز جهانی موسیقی نامگذاری شده است تصریح کرد: به همین سبب برنامه ارغنون در راستای رسالت بنیادی خود در همراهی با موضوعات ملی و بین المللی حوزه موسیقی، دو برنامه ویژه را ششم و سیزدهم تیرماه با محوریت موسیقی اصیل، سنتی و ردیفی – دستگاهی ایران با حضور کارشناسان و منتقدان و مؤلفان تدارک دیده است.
🔹وی درباره این دو ویژه برنامه گفت: قدمت سنت بداهه نوازی در هنر موسیقی ایران به هزارههای دور باز میگردد و سرچشمه آنچه امروز به عنوان موسیقی اصیل ایرانی شناخته میشود در بداهه نوازی اساتید و قدمای این هنر در گذشتهها نهفته است.
🔹تهیه کننده برنامه رادیویی ارغنون افزود: به همین دلیل در این دو ویژه برنامه با محوریت «بداهه نوازی در موسیقی ایران» تلاش میکنیم سفری به درازنای تاریخ موسیقی ایرانی و آنچه امروز به عنوان موسیقی ردیفی – دستگاهی و اصالت هنر موسیقایی ایران شناخته میشود به مخاطبان ارائه دهیم.
🔹وی درباره کارشناسان حاضر در این دو ویژه برنامه گفت: کارشناسان حاضر در این دو برنامه عبارتند از رضا علی آبادی از پژوهشگران و مؤلفان موسیقی کشور و از نوازندگان چیره دست تنبور و کاوه صادقی آزاد از نوازندگان شناخته شده نی و منتقد حوزه موسیقی، این دو هنرمند در بحث و گفتگو خود به مرور تاریخچه موسیقی سنتی، آئینی، مقامی و در نهایت موسیقی ردیفی – دستگاهی ایران با محوریت مقوله بداههنوازی خواهند پرداخت.
🔹برنامه ارغنون از تولیدات گروه فرهنگ و تاریخ شبکه رادیویی «گفت و گو» با محوریت مرور، رصد و مداقه بر مهمترین اتفاقات حوزه موسیقی کشور، پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۱ از این شبکه رادیویی پخش میشود.
#موسیقی
#رادیو
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸دستگاه های موسیقی هر کدام برای چه ساعتی از روز مناسب هستند؟ میلاد کیایی آهنگساز درباره موسیقی مناسب هر ساعت از شبانه روز توضیح داد.
🔹کیایی گفت: هنگام صبح سحر دستگاه همایون تاثیر عمیقی روی شنونده دارد. اصغر شیرخدا که در عرصه ورزش زورخانه ای کار می کرد بر مبنای دستگاه همایون می خواند. چهارگاه هم روحیه سلحشوری به شنونده می دهد و مناسب صبح است. آهنگ معروف "سلام علیکم" که منسوب به استاد حسن کسایی است در همین مقام بوده است و موسیقی برای ورزش نیز در این گام بوده است.
🔹وی افزود: وقتی خورشید می دمد، روز آغاز می شود و گلها باز می شوند مناسب شنیدن موسیقی در دستگاه ماهور است. حوالی ظهر شرعی بهترین نوای شنیداری آواز بیات ترک است. حتی اذان هم در گوشه روح الارواح شنیده می شود و تاثیر عمیقی روی شنونده دارد.
🔹این موسیقیدان گفت که بعد از ظهر حدود ساعت 3 و نیم تا 5 موسیقی در دستگاه ابوعطا دلچسب و دلپذیر است.
🔹کیایی یادآور شد: هرچه به غروب نزدیک می شویم دستگاه افشاری تاثیر جادویی روی شنونده خواهد داشت و وقتی تاریکی بر روشنایی غلبه می کند دشتی تاثیر زیادی دارد و بسیار لذت بخش است.
🔹نوازنده آلبومهای «این شرح بی نهایت» و «ابر بی باران» در پایان گفت: در شب سه گاه شور و حال خاصی به شنونده می بخشد. وقتی می خواهیم به سحر نزدیک شویم مخالف سه گاه گوشه زیبایی است که شنونده را محسور می کند و اینگونه در تمام طول شبانه روز می توانیم موسیقی مناسب با حس و حالمان را گوش بدهیم.
#موسیقی_ایرانی
#دستگاه_موسیقی_ایرانی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج مهریز گفت: راهاندازی گروه های سرود و آهنگ های انقلابی بر اساس ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی در محلات و مساجد به اعتلای فرهنگ اسلامی در بین نوجوانان و جوانان کمک می کند.
🔹سرهنگ سید محمد کاظم زارع بیدکی سه شنبه شب در جمع اعضای گروه سرود رهپویان حرم شهرستان مهریز افزود: برای جذب جوانان و عضویت در گروه سرود و سایر فعالیت های فرهنگی و هنری هیات امنای مساجد و روحانیان نقش مهمی دارند.
🔹وی ادامه داد: ظرفیت های خوبی در حوزه فرهنگی و هنری منطقه وجود دارد که تاکنون در این خصوص کارهای محدود انجام گرفته ولی به خاطر اهمیت موضوع ناچیز است و باید تشکیل گروه سرود در اولویت قرار گیرد.
🔹مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج مهریز اظهار داشت: این معاونت برای تشکیل گروه های فرهنگی، هنری و سرود برای اعزام مربی و سایر برنامه ها آمادگی دارد که پایگاه های مقاومت و مساجد می توانند استفاده کنند.
🔹به گفته زارع بیدکی از طریق سرود و فعاایت های فرهنگی و هنری می توان بسیاری از مفاهیم دینی و انقلابی را به مردم و نسل جوان منتقل کرد که این کار رسالتی مهم است که دشمنان با تهدید نرم ارزش ها را نشانه گرفته اند.
🔹در این جلسه مسئول گروه سرود رهپویان حرم مهریز گفت: تاکنون حدود هزار نفر از نوجوانان و جوانان جذب این گروه و فعالیت های متعدد جانبی آن شده اند.
🔹مهدی زارع افزود: در چهار سال اخیر توسط این گروه ۴۳ اثر هنری تولید و عرضه شده است.
#سرود
#مسجد
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸سنندج با نامِ تعدادی از بزرگان و مفاخرِ موسیقی خود، مزین میگردد.
🔹در جلسه دوم تیرماه شورای اسلامی سنندج مقرر شد نام تعدادی از معابر شهر به نام اساتید برجسته موسیقی شهر تغییر یابد.
🔹این تصمیم در آستانهی برگزاری کنگرهی مشاهیر کوُرد و در پی آن اتخاذ شد که شورای اسلامی پیشنهاد نامگذاری یکی از معابر شهر را به نام مظهر خالقی خوانندهی نامدار کوُرد مطرح و مقرر شده بود در یک جلسهی مشترک با انجمن موسیقی و سازمان سیما و منظر شهرداری، در ارتباط با آن تصمیمگیری شود که جلسهی مزبور به تاریخ دوم تیرماه نود و هشت تشکیل و به پیشنهاد انجمن موسیقی، طرح فوق به صورت جامعتر مطرح و بر مبنای این پیشنهاد و تصویب کلیهی حاضرین، مقرر گردید تا:
- یک بلوار به نام استاد خالقی
- یک بلوار به نام یوسفزمانیها
- یک بلوار به نام عندلیبیها
- یک بلوار به نام کامکارها
- یک میدان به نام استاد حسن کامکار
نام گذاری گردند.
🔹فرشید حسامی رئیس انجمن موسیقی استان کردستان - سنندج گفت:
انجمن موسیقی ضمن تبریک به خانوادهی معزز این بزرگان، امیدوار است این حرکت فرخنده و مبارک استمرار یافته تا شهر به نامِ دیگر مفاخر فرهنگ و هنر نیز مُزین و موجبات رشد و تعالی فرهنگ و هنر را سبب گردد.
#موسیقی
#سنندج
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸رادیو و تلویزیون حق هنرمندان موسیقی نواحی را پرداخت کنند.
🔹اردیبهشت امسال بود که دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی فراخوان داد؛ جشنواره ای که هر ساله با استقبال نوازندگان بومی که آن را میدانی برای معرفی و عرضه هنر خود می دانند، در کرمان برگزار می شود. مسلماً برگزاری چنین جشنواره هایی با توجه به هنر غنی موسیقی فولکلور کاری خوب و پسندیده در جهت حفظ، ماندگاری و معرفی موسیقی نواحی به علاقه مندان است. اما مسئله قابل بحث این است که نوازندگان موسیقی نواحی که به حق، جزو میراث داران فرهنگ باارزش این مرز و بوم هستند، کجای این جشنواره قرار گرفته اند. آیا صرفاً به عنوان شرکت کنندگان در این جشنواره ها حاضر می شوند و با پایان یافتن جشنواره ها فراموش می شوند؟
🔹زندگی و درگذشت غریبانه پیشکسوتان موسیقی مقامی
محمدابراهیم شریف زاده، خواننده و آهنگساز پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان بود. کسی که پژوهشگران موسیقی معتقد بودند در تاریخ موسیقی خراسان هیچ کس با این قدرت و توانایی نمی خوانده است. اما درگذشت غریبانه او در سال 1395 و وضعیت معیشتی که داشت به هیچ عنوان شایسته چنین هنرمند بزرگی نبود. دخترش بعد از درگذشت پدر از نداشتن بیمه و تعیین حقوق ماهی 120 هزارتومان که چند ماه آخرش زندگی اش به 150 هزار تومان افزایش پیدا کرده بود، خبر داد. چند روز پیش هم اسحاق بلوچ نسب - خواننده و نوازنده تنبورک اهل چابهار در یک مصاحبه از پرداختی اندک به او و دعوت نشدن نوازندگان بومی این استان به جشنواره های چابهار گفت. البته در این بین باید به این نکته اشاره کرد که وضعیت بودجه وزارت ارشاد تنها پاسخگوی کمک هزینه ای برای این هنرمندان است و مسئولان امر خود نیز به ناچیز بودن کمک ها آگاه هستند.
🔹رسیدگی کافی نیست
فرزاد طالبی مدیرکل سابق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از جمله کسانی که در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی نقش تأثیرگذاری داشت، درباره وضعیت معیشتی نوازندگان موسیقی نواحی کشور و مشکلاتی که بر سر راه این قشر هنرمند وجود دارد، به خبرنگار ایرناپلاس گفت: وضعیت اقتصادی هنرمندان حوزه موسیقی نواحی البته که مناسب نیست، هرچند این موضوع همیشه مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. مثلاّ با ارزشیابی که مرتباً انجام می شود، برای کسانی که درجات هنری از شورا اخذ می کنند مبالغی به صورت منظم پرداخت می شود و جشنواره سراسری موسیقی نواحی پس از سال ها تعطیلی دوباره فعالیت خود را از سر گرفته است. ولی واقعیت این است که با توجه به تعداد این عزیزان و همچنین پراکندگی جغرافیایی آن ها، رسیدگی ها کافی نیست.
🔹پرداختی به ازای پخش موسیقی نواحی
این کارشناس در پاسخ به این پرسش که چه راه حل هایی را برای رفع این مشکلات پیشنهاد می کنید، گفت: اگر ارتباطی بین تولیدات این دوستان با مصرف کننده هایشان برقرار شود و به ازای پخش آثار این هنرمندان در رادیو و تلویزیون، پرداختی صورت گیرد، هم تولیدات این دوستان رشد پیدا می کند و کیفیتش بهبود می یابد و هم در شرایط زندگی آنها تحولی رخ می دهد. همچنین برای افزایش سهم موسیقی نواحی باید به رشد اجراهای صحنه ای هم نظر داشت. در واقع اگر جشنواره های استانی موسیقی نواحی به طور منظم در تمامی استان ها اجرا شود، بازهم فروش بلیت اتفاق می افتد و به اقتصاد موسیقی نواحی و بهتر دیده شدن آثار این عزیزان کمک می شود.
وی در ادامه افزود: البته این در کنار این ها، ارزشیابی منظم و پرداخت های به روز شده می تواند بخش مهمی از مشکلاتشان را حل کند.
🔹یک ساز و کار اقتصادی مناسب
طالبی درباره اهمیت جشنواره های استانی عنوان کرد: اعمال صحیح سیاست های حمایتی باعث خواهد شد که جشنواره سراسری موسیقی نواحی، پر و پیمان برگزار شود و هر ساله توسعه پیدا کند. خوب است در طی سال هم، سی جشنواره استانی برگزار شود که برگزیدگانش در جشنواره سراسری اجرا داشته باشند. درجشنواره های استانی با دعوتی که از هنرمندان استان های دیگر به عنوان مهمان انجام خواهد شد هم وحدت اقوام ایرانی نمایش داده می شود و هم شرایط اقتصادی هنرمندان به صورت جدی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و ساز و کاری شکل می گیرد که چون متکی به مردم است دائمی خواهد بود.
#موسیقی_نواحی
#صدا_و_سیما
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸مجید انتظامی: روزی 8 ساعت در کمد، ساز میزدم!
🔹مجید انتظامی را میتوان خالق نتهای ماندگار دانست. او هم سوز آهنگ «از کرخه تا راین» را خلق کرده و هم انتظار غمگینی را که در موسیقی متن «بوی پیراهن یوسف» به خاطر داریم. آهنگ ساز 71 ساله کشورمان این روزها به گفته خودش، مشغول خلق آثاری برای پروژه شخصی خود است و کار سفارشی در دست ندارد؛ در حال درمان ستون فقرات و مهرههای گردنش با آبدرمانی و فیزیوتراپی است و میگوید بالاخره آدم، پیر و درد از جایی شروع میشود. انتظامی معتقد است موسیقی یک شبه و چند ساله به سرانجام نمیرسد و برای یادگرفتن آن باید سالها دوید تا به قطرهای از آن رسید.
🔹مردم موسیقی مطبوعشان را گوش می دهند
مجید انتظامی معتقد است هنرها را نمیتوان با هم مقایسه کرد. او با اشاره به برداشت حسی انسانها از موسیقی گفت:«هنر یک حس است. بعضی وقتها، بعضی انسانها میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و برخی دیگر نمیتوانند، این دلیل بر بد بودن آن نیست. همانطور که الان برخی موسیقیهای زیرزمینی خواهان زیادی دارد و با آن مخالفت میشود؛ اما این دلیل بر بد یا خوب بودن این موسیقی نیست. موسیقی یک علم است و برای یاد گرفتن آن باید سالها دوید. بنابراین، طبیعی است مردمی که هیچ اطلاعی از این علم ندارند با آن حسی برخورد کنند نه علمی. اگر از آن موسیقی خوششان آمد، برایشان مطبوع است وگرنه آن را گوش نمیکنند. نمیتوان جلوی مردم را گرفت و گفت این موسیقی را که من میگویم گوش کن.» او درباره کاهش سطح حسی فیلمهای سینمایی کنونی و سطح ماندگاری موسیقی آنها نیز این طور توضیح داد:«دلیل این که موسیقی فیلمهایمان ماندگار نمیشود، این است که دیگر فیلمهایمان آن طور نیست؛زمانی بود که همه مردم برای این که یک نقطه از خاکشان را از دست بیگانه رها کنند، رفتند و جانشان را بیهیچ چشمداشتی دادند. آن زمان شرایط خاص خودش را داشت. الان دیگر شرایط گذشته نیست. اکنون، مردم طور دیگری فکر میکنند و هنر را میبینند. نگاه و سلیقه آنها عوض شده است. البته فیلمهای ما هم دیگر آن فیلمها نیست و آن حس را ندارد.»
🔹زمانه تغییر کرده است
خالق موسیقی متن «روز واقعه» متواضعتر از آن است که وقتی از او چرایی ماندگاری موسیقیهایش را میپرسیم، دلیل بیاورد. میگوید:«نمیتوانم اینها را توضیح بدهم. بعد هرکسی این گفتوگو را بخواند میگوید چقدر این آدم خودخواه است. نشسته و از خودش تعریف میکند. من عاشقم. عاشق موسیقیام. تمام زندگی و جسمم را به خاطر موسیقی از دست دادم. به خاطر تمرینهای هشت ساعته و ساز زدن در کمد. وقتی ساز میزدم صدای ساز بیرون میرفت. بنابراین تنها راهی که داشتم این بود که بروم داخل کمد. یک کمد بزرگ داشتم که داخلش را سیمکشی کرده بودم و یک چراغ را در آن روشن نگه میداشتم. میرفتم آنجا و در کمد با ساز تمرین میکردم. الان چه کسی این کار را میکند؟ مردم دیگر حوصله ساز زدن ندارند و بیشتر مصرفیاند. خاطرم هست یک ساز داشتم که از 20 جا ترک خورده بود و از همه جایش باد میداد. با موم عسل آن را ترمیم کردم تا بتوانم از آن یک صدا دربیاورم. الان بچهها به مجرد این که حرف اول ساز را میآورند، گرانترینش در خانه برایشان مهیاست. آن موقع این شرایط نبود. شما نباید توقع داشته باشید همه مانند آن موقع زندگی کنند. آن موقع گذشت و تمام شد. الان یک چیز دیگر است، باید خودمان را با شرایط امروز تطبیق بدهیم تا بتوانیم زندگی کنیم و دیگران ما را بفهمند.»
#مجید_انتظامی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸تاثیر تحریم دارو بر روند درمانی محمد معتمدی!
🔹محمد معتمدی خواننده موسیقی ایران در صفحه شخصیاش نوشته که تاثیر تحریم دارو بر روند درمانیاش تاثیر منفی داشته است.
🔹ساعتی پیش محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی عکسی در صفحه شخصیاش منتشر کرده که او را بر روی تخت بیمارستان نشان میدهد.
🔹معتمدی در توضیح این عکس نوشته است:
«سلام به روی ماه همگی. چندی پیش مطلبی نوشتم در مورد تاثیر تحریمها بر بیماران و روند درمانی آنها. آنجا عرض کردم سخن امریکاییها مبنی بر اینکه دارو و غذا جزو تحریمها نیست، دروغی بزرگ است و اتفاقا هدف اصلی از تحریمها ایجاد نارضایتی عمومی، آن هم به ناجوانمردانهترین روش است. تعدادی از هموطنان بزرگوار آنجا بر بنده خُرده گرفتند که این سخن درست نیست و امریکا هرگز دارو را تحریم نمیکند.
بیش از دو ماه است که برای ادامه روند درمانی و جراحی معده خود در انتظار یک پیاچ متری ساده هستم. ولی تجهیزات مورد نیاز آن به دلیل تحریم به کشور وارد نمیشود.
خدا را شکر مسئله من خیلی حاد نیست و فقط در انتظار یک جراحی ساده هستم که انجام یا عدم انجام آن مسئله مرگ و زندگی نیست. ولی بیچاره بیمارانی که در سختترین شرایط ممکن جسمی و روحی باید ابزار اعمال فشار بر حکومت باشند و با جسم بیمارشان وزن معادلات سیاسی را به نفع قدرتهای جهانی تغییر دهند.»
🔹نوشتهی محمد معتمدی نشان میدهد که اوضاع عمومی این خواننده مساعد است.
#محمد_معتمدی
#تحریم_دارو
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic