eitaa logo
Masafmusic
9.6هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
4 فایل
🎼 واحد موسیقی موسسه فرهنگی هنری مصاف ایرانیان ارتباط با ما my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 خراسان/ فریدون شهبازیان از وضعیت موسیقی برنامه‌های تلویزیونی برای کودکان به شدت انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، این موسیقی‌دان و آهنگ ساز در این باره گفت: امروز می‌بینیم به جای بالابردن سواد موسیقی در برنامه تلویزیونی فقط از ابتدا تا انتهای برنامه بچه‌ها را وادار به رقصیدن می‌کنند. وی تصریح کرد: همان‌طور که سواد خواندن و نوشتن در یک دانش‌آموز کلاس اولی با دانش‌آموز کلاس هفتم یکی نیست در خصوص موسیقی نیز باید به این مسئله توجه کنیم که در نوشتن قطعه‌های موسیقی برای بچه‌ها، از ملودی‌های ساده‌تر و دلنشین‌تری استفاده و از ریتم‌های رقص‌گونه پرهیز کنیم. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
@masafmusic
Shahin AsnaBaz'a.mp3
زمان: حجم: 6.99M
🎵 آهنگ 🔸 « بازآ » 🎙 آهنگساز و خواننده: شاهین اَسنا 📜 شاعر: ابوسعید ابوالخیر 🎛 میکس و مسترینگ: شروین معینی 🌄 طراح کاور: امیرسالار ⭕️ تولید واحد موسیقی مصاف 🔺 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 با سلام خدمت همراهان واحد موسیقی موسسه مصاف 🔸 با توجه به اهمیت فعالیت در شبکه های اجتماعی برآن شدیم تا با حضور در توییتر بتوانیم در این عرصه مهم رسانه‌ای نیز در خدمت شما عزیزان باشیم 🌏 لینک اکانت رسمی توییتر واحد موسیقی موسسه مصاف: 👇👇 🆔 twitter.com/masafmusic 🎼 مصاف موزیک @masafmusic
✍ توییت واحد موسیقی موسسه مصاف : اگر تا کنون فرصت نکرده اید تا در خلوتی دنج به این اثر ارزشمند (#نینوا) گوش فرا دهید، این ایام بهترین فرصت است. لطفا به دلیل حفظ حقوق ناشر اثر، آن را خریداری کنید. #حسین_علیزاده 🌐 twitter.com/masafmusic/status/1167457597588484097?s=19 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
1.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ توییت واحد موسیقی موسسه مصاف : اینکه محمود #احمدی_نژاد در آستانه محرم تولد مایکل جکسون را تبریک گفته به کنار، اما اینکه وی در توییتش به قسمتی از شعر آهنگ "مرد درون آینه" مایکل اشاره می کند محل تامل است چراکه در بخشی از موزیک ویدئو آن به پلاکاردی با جمله "Khomeini is crazy" برمی خوریم #چه_خبرتونه 🌐 https://twitter.com/masafmusic/status/1168106274346676225?s=19 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
✍ توییت واحد موسیقی موسسه مصاف : گویا گروهی در داخل کشور ماموریت دارند تا مردم را از کشور و انقلابشان بیزار کنند، با این شرایط خیلی ها همواره دلبسته ی ریشه های این انقلاب هستند در اصل بین آرمانهای این انقلاب و رفتارهای بد برخی از افراد باید تفکیک قائل شد #تهی 🌐 https://twitter.com/masafmusic/status/1168885893085745153?s=19 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
@masafmusic
حامد جلیلیMasir.mp3
زمان: حجم: 9.55M
🎵 دانلود آهنگ 🔸 « مصیر » 🎙 خواننده: حامد جلیلی 🔺 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
‍‍🔹 موسیقی سریال‌های محرم چگونه خاطره‌ساز شدند؟/ معجزه موقعیت‌شناسی 1⃣ بخش اول: 🔸 رضا مهدوی کارشناس موسیقی «سلام صبح بخیر» روز یکشنبه ۱۰ شهریور در این برنامه به مرور موسیقی سریالهای محرم و ویژگی‌های آنها پرداخت. 🔸 وی در ابتدای برنامه گفت: حماسه را در شور و هیجان و حماسه هم می‌شود دید. فرهنگ عاشورایی، فرهنگ عظیمی است که در عالم بشریت بی نظیر است. نت و گام این موسیقی باید فرهیخته‌ترین و قوی‌ترین نت‌ها و گام‌ها باشد و قرار است اوج عظمت و قداستی در آن مطرح شود که برای آن از هر سازی نمی توان استفاده کرد. در این راه آهنگساز باید متوجه باشد که موسیقی سکانس‌های مختلف را بر اساس کلام و فیلمنامه آن باید بسازد و طبق گفته استاد بزرگ روح‌الله خالقی اجزای مذهب و دین در آن آورده شود. درست است که سازهایی به روز شده اند اما نباید با آنها به روز نواخت و این کاری سهل و ممتنع است. این آهنگ حماسی گویای تمام ابعاد وقایع نینوا باشد. 🔸 «معصومیت از دست رفته» و اندوه ذاتی صدای اصفهانی 🔸 این کارشناس موسیقی در ادامه درباره موسیقی «معصومیت از دست رفته» اظهار کرد: در این موسیقی یک خط سیر کششی وجود دارد و با آگاهی از سازها استفاده شده، صدای محمد اصفهانی هم به خوبی روی آن می‌نشیند. وقتی مخاطب تصویر را نگاه می‌کند موسیقی و تصویر را هم راستا و هم جوار یکدیگر می‌بیند و هیچ کدام بیرون نمی زند. اندوه ذاتی صدای اصفهانی و حزن او مخاطب را هوشیار می‌کند نه اینکه صرفا او را به گریه بیندازد. 🔸 وی درپاسخ به حسین کلهر مجری برنامه که این تیتراژ را مثل قطعه‌ای از یک اپرا توصیف می‌کرد، گفت: بله کاملا درست است. به ویژه که ما اعتقاد داریم ریشه اپرا از ایران و تعزیه ایرانی است و به کشورهای دیگر رفته و توسعه پیدا کرده است. 🔹 از انتخاب نادرست مازیار فلاحی تا موسیقی کوششی امیر توسلی در «یلدا» 🔸 مهدوی درباره موسیقی سریال «یلدا» ساخته امیر توسلی تاکید کرد: موسیقی این سریال در ذهن ما نیست گرچه فکر و چیدمان آن درست است اما مازیار فلاحی که در ژانرهای دیگر خیلی موفق بوده و از کنسرت هایش استقبال آن چنانی می‌شود اما اینجا که می‌خواهد حزن انگیز بخواهد موفق نمی شود و مثل جناب اصفهانی صدایش حزن ذاتی ندارد. 🔸 وی یادآور شد: آهنگساز در این قطعه بین زمین و هوا است و رها نیست. وقتی روح هنرمند آزاد باشد و احساس کند حرفی که می‌زند درست است کارش بهتر نمود پیدا می‌کند. او سعی کرده فضای سنگینی در کارش ایجاد کند و کارش بیشتر کوششی است تا جوششی. اینکه ما یک موسیقی را صرفا سنگین ایجاد کنیم نمی توانیم آن را به یک اتفاق سنگین و غم انگیز مرتبط کرد. 🔹 «پریدخت» مخاطب را اندوهگین می‌کند 🔸 این کارشناس موسیقی درباره آهنگسازی سریال «پریدخت» اظهار کرد: در ابتدای این کار گرته برداری درستی از کار عارف قزوینی شده است و وقتی می‌گوییم غم با نشاط منظور همین است. شما اندوهگین می‌شوید و فرو می‌روید اما مدام اوج پیدا می‌کنید و می‌خواهید پرواز کنید. 🔸 مهدوی توضیح داد: آهنگساز در چنین آثاری باید متوجه باشد که فقط غم را القا نکند، صدای سالار عقیلی هم جایگاه ویژه و گرمی و نرمی دارد. صدای او هم دارای اندوه است اما اندوه او حدی دارد که از آن فراتر نمی رود و اغراق نمی کند.این صدا شما را وادار می‌کند به شعر هم توجه کنید و تحریر و قدرت نمایی در آن وجود ندارد و طبیعی می‌خواند اما بسیار تاثیرگذار است. سالار ادا در نمی آورد شاید دوست‌های دیگرش ناز کنند تمام وجود او ناز است اما ادا درنمی آورد. 🔸 مهدوی درباره آهنگ «شب دهم» ساخته فردین خلعتبری با صدای علیرضا قربانی گفت: شعر، موسیقی و خواننده در این اثر ناب هستند. قربانی ذهن فوق العاده خلاق دارد و کارهای جدیدی در راستای ریشه‌های موسیقی دستگاهی می‌کند. همه چیز این کار فکر شده است و خلعتبری نیز جزو افرادی است که تحقیق می‌کند و هر کاری را به راحتی نمی پذیرد. او سفارش‌های بسیار خوب داشته اما نپذیرفته چون باید با موضوع ارتباط برقرار کند او در «خوش رکاب» که سریال دفاع مقدسی طنز هم بود کار خاصی انجام داد که هیچکس قبل از او جرات انجامش را نداشته است. او در «شب دهم» هم فوق العاده خوش درخشید. 💠 مهرنیوز 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 موسیقی سریال‌های محرم چگونه خاطره‌ساز شدند؟/ معجزه موقعیت‌شناسی 2⃣ بخش دوم: 🔹 تبلور نشاط عاشورا در موسیقی «شب دهم» 🔸 وی ادامه داد: در جایی از این موسیقی سنتور ملودی را ادامه می‌دهد، او به خوبی این ساز را می‌شناسد و از آن که کمتر در این موضوعات بهره برده شده به خوبی استفاده می‌کند و نشاط را به ارمغان می‌آورد. در فرهگ عاشورا هم نشاط وجود دارد و امام حسین هم به خواهرشان می‌گویند من چیزی جز زیبایی ندیدم. همه اینها نشاط است.غم و اندوه و اشک دارد اما از سویدای وجودش می‌گوید این نشاطی است که انسان به آن نیاز دارد. خلعتبری فرهنگ عاشورایی را به خوبی شناخته و زنده یاد افشین یداللهی نیز عمیق و متعهدانه به موضوعات فکر می‌کرده و خداوند کلمات را در ذهنش جاری و ساری می‌کرد و خواننده هم در راس این مثلث قرار دارد. آهنگساز در این کار جای خود را پیدا کرده و در آسمان است نه بین زمین و آسمان 🔸 این مدرس دانشگاه بیان کرد: چیزی که می‌خواهم بگویم بعضی شاعران خوششان نمی آید. شعری هست که سالها ماندگار شده اما شاید فقط در کلاس‌های ادبی شاعران درس داده شود اما وقتی با موسیقی هم آمیخته می‌شود و یک خواننده خوب آن را می‌خواند آن شعر معروف می‌شود و مردم دیوان شاعر را می‌خریدند. شعر افشین جان هم اگر در کتابش می‌ماند اینقدر دیده نمی شد اما صدای قربانی عزیز و این موسیقی باعث شد همه متوجه افشین یداللهی شوند که او که دکترای روانشناسی است در این بخش هم در کنار دیگر کارهایش قوی است و موسیقی این قدرت را دارد. 💠 مهرنیوز 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 معتمدی: نقش «حر» در اُپرای عاشورا را دوست دارم 🔸 براساس برنامه رپرتوآور گروه تئاتر عروسکی آران سیزدهم شهریور ماه به مناسبت ایام محرم به مدت ۱۰ شب اپرای عاشورا به کارگردانی بهروز غریب‌پور به صحنه تالار فردوسی می‌رود. 🔸 «سید محمد معتمدی»، خواننده موسیقی ایرانی که در دوره‌های مختلف همکاری با گروه تئاتر آران به عنوان خواننده در اُپراهای مختلف سعدی، حافظ، مولوی، عاشورا و خیام داشته است، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: من آقای غریب‌پور را به شخصه خیلی دوست دارم و هر جایی که لازم باشد با او حتما همکاری می‌کنم. 🔸 وی در پاسخ به این سؤال که علت عدم همکاری مجدد او با غریب‌پور مسئله مالی بوده یا مسائل دیگری دخیل بوده است، گفت: دستمزد بهرحال بخشی از کار ما است، هیچ کس از آن بدش نمی‌آید اما دلیل من این نبوده من به خود او هم گفته‌ام که ترجیح می‌دهم دیگر در اپراها خوانندگی نکنم به این دلیل که صداهای مختلفی در این کار حضور داشته باشد و تکراری نباشد. 🔸 معتمدی با تأکید بر اینکه آخرین کاری که با گروه تئاتر آران همکاری کردم، اپرای خیام بود که اصلا قرار هم نبود این کار را من خوانندگی کنم، افزود: یکی دیگر از همکاران قرار بود این اپرا را بخواند که به دلائلی این اتفاق نیافتاد و آقای غریب‌پور از من خواستند که کار خیام را هم قبول کنم اما پس از آن دیگر من پیشنهاد دادم که نخوانم تا در خوانندگی کارها تنوع ایجاد شود. 🔸 وی با بیان اینکه کار اپراهای عروسکی را خیلی دوست دارم و به نظرش عیار هنری این کارها بالا است، افزود: من در کنار بهروز غریب پور خیلی چیزها آموختم، به شخصه هم انسان دوست داشتنی است. 🔸 معتمدی در پاسخ به این سؤال که اگر نیاز باشد و بعد از گذشت ایامی باز هم ممکن است خوانندگی یکی از اپراها را برعهده بگیرد، گفت:‌اگر لازم باشد حتما انجام می‌دهم بهرحال من چون رشته کارگردانی هم خوانده‌ام به ادبیات دراماتیک علاقه دارم شاید خیلی از خواننده‌ها فقط به جنبه فنی و تکنیک‌های آوازی کار توجه کنند اما من با آقای غریب پور خیلی خوب کنار می‌آیم چرا که به بعد دراماتیک کار هم توجه می‌کنم. 🔸 وی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه بین همه نقش خوانی‌هایی که داشته در اپراهای مختلف، کدام را بیشتر دوست می‌دارد، گفت:‌ من نقش حُر در اُپرای عاشورا را خیلی دوست داشتم، چون به این کار به لحاظ نمایشی از نظر خودم بی نظیر بود. حُر هم یک شخصیت متغیری دارد یعنی از یک جهت نقش یک انسان منفی قلدر را دارد از سوی دیگر انسان مرددی می‌شود که بین دو راهی باقی مانده و بعد هم پشیمان و یک شخصیت مثبت می‌شود. 🔸 معتمدی یادآور شد: قرار گرفتن حرف در این سه موقعیت برای من چالش برانگیز بود و تلاش کردم با آواز این را در نمایش دربیاورم اما بعد از آن هم در کارهای دیگری چون اپرای مولوی، حافظ، خیام، سعدی همه صحنه‌ها و پرده‌هایی داشت که آوازهای که خواندم را خیلی دوست داشتم 💠 فارس 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic