eitaa logo
Masafmusic
8.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
4 فایل
🎼 واحد موسیقی موسسه فرهنگی هنری مصاف ایرانیان ارتباط با ما my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
11.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎵 موزیک ویدئو 🔸 « منو یادته » 🎙 اضاف ⭕️ تولید واحد موسیقی مصاف 📥 لینک دانلود:👇 📥 https://dl.masaf.ir/dl/assets/videos/130940-1080p.mp4 🔺 #آهنگ #رپ #وجدان 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 خواننده‌ها سخت مشغول کارند/ رکورد بلیت ۳۰۰ هزار تومانی برای کنسرت 🔸 به گزارش خبرنگار مهر، گروه‌ها و هنرمندان فعال حوزه‌های مختلف موسیقی طی روزهای هفته پیش‌رو با برگزاری چندین اجرای زنده در تهران و شهرستان‌ها پذیرای مخاطبان و طرفداران خود خواهند بود. 🔸 این کنسرت‌ها بین روزهای هفتم تا دوازدهم دی ماه سال جاری در شرایطی میزبان تماشاگران هستند که با توجه به فرارسیدن فصل زمستان، تراکم کنسرت‌ها نیز به تناسب برنامه‌ها و جشنواره‌های پیش‌رو افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که با فرارسیدن ایام سوگواری فاطمیه در هفته‌های آتی و توقف برگزاری کنسرت‌ها به احترام این ایام، عمده توجه گروه‌ها و هنرمندان معطوف به همین روزهای پیش روست. 🔸 دیگر نکته فهرست برنامه‌های پیش رو، استمرار بی‌سامانی قیمت‌گذاری اجراهای مختلف و قیمت‌های خاص برخی کنسرت‌ها است. در هفته پیش رو حمید حامی با سقف قیمت ۳۰۰ هزار تومانی برای بلیت‌های کنسرت هود در رویال هال تهران و بابک جهانبخش با سقف قیمت ۲۵۰ هزار تومانی بابت بلیت‌ اجرای در تالار مجلل جزیره کیش رکورددار بالاترین قیمت‌ها هستند. 🔸 بر اساس اعلام سامانه‌های رسمی فروش بلیت کنسرت‌ها، برنامه اجرای زنده گروه‌ها و هنرمندان فعال حوزه موسیقی در بخش‌های مختلف به ترتیب زیر اعلام شده است: 🔸 کنسرت‌های موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی 1- کنسرت پرواز همای و گروه «مستان» - شنبه ۷ دی – تالار فرهنگیان شهر شیراز – قیمت بلیت: ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان 2- کنسرت ویژه بانوان گروه «بهار آفرین» - شنبه ۷ دی – ساعت ۱۸ – تالار وحدت – قیمت بلیت: ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان 3- کنسرت پرواز همای و گروه «مستان» - دوشنبه ۹ دی – ساعت ۲۱:۳۰ – مجتمع فرهنگی هنری فدک شهر اردبیل – قیمت بلیت: ۶۰ تا ۱۴۰ هزار تومان 4- کنسرت علیرضا قربانی – سه شنبه ۱۰ دی – ساعت ۲۱ – تالار تربیت معلم شهر قزوین - قیمت بلیت: ۵۰ تا ۱۴۰ هزار تومان 5- کنسرت گروه موسیقی «آوای شمس» - چهارشنبه ۱۱ دی – ساعت ۲۱:۳۰ – مجموعه برج آزادی - قیمت بلیت: ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان 6- کنسرت علیرضا قربانی – چهارشنبه ۱۱ دی – ساعت ۲۱ – تالار همایش منطقه آزاد انزلی - قیمت بلیت: ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان 7- کنسرت پرواز همای و گروه «مستان» - چهارشنبه ۱۱ دی – ساعت ۲۱ – تالار هلال احمر شهر سمنان – قیمت بلیت: ۸۰ تا ۱۳۵ هزار تومان 8- کنسرت گروه «نودم» - چهارشنبه ۱۱ دی – ساعت ۱۸ – تالار شمس شهر ارومیه – قیمت بلیت: ۲۰ تا ۷۰ هزار تومان 9- کنسرت عبدالحسین مختاباد – پنجشنبه ۱۲ دی – ساعت ۲۱ – مرکز همایش‌های امیر مهر محمود آباد – قیمت بلیت: ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان 10- کنسرت گروه «سیم» به سرپرستی بهداد بهرام بیک – پنجشنبه ۱۲ دی – تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران - قیمت بلیت: ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان 11- کنسرت گروه «آرام جان» - جمعه ۱۳ دی – ساعت ۲۰ – تالار سوره حوزه هنری - قیمت بلیت: ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان 12- کنسرت علیرضا قربانی – جمعه ۱۳ دی – ساعت ۲۱:۳۰ – مجتمع فرهنگی ستارگان شهر اراک - قیمت بلیت: ۳۰ تا ۱۳۰ هزار تومان 13- کنسرت گروه کوبه‌ای «دنگ دنگ» به خوانندگی آیدین شیخ – جمعه ۱۳ دی – ساعت ۲۰ – تالار اندیشه حوزه هنری – قیمت بلیت: ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان 🔸 کنسرت‌های موسیقی کلاسیک و موسیقی تلفیقی 1- رسیتال پیانو گوتلیب والیش – شنبه ۷ دی – ساعت ۲۰ – تالار رودکی – قیمت بلیت: ۱۱۲ هزار تا ۱۵۴ هزار تومان 2- کنسرت ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر به رهبری علی اکبر قربانی و شهرام توکلی و تک نوازی اردشیر کامکار – چهارشنبه ۱۱ دی – ساعت ۲۱:۳۰ – تالار وحدت - قیمت بلیت: ۴۵ تا ۱۱۰ هزار تومان 3- رسیتال هارپ طناز بیگی به مدیریت هنری شهرداد روحانی – چهارشنبه ۱۱ دی – ساعت ۲۰ – تالار رودکی - قیمت بلیت: ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان کنسرت‌های موسیقی پاپ 1- کنسرت بهنام بانی – شنبه ۷ و یکشنبه ۸ دی – ساعت‌های ۱۸ و ۲۱ – تالار ارشاد شهر گنبدکاوس – قیمت بلیت: ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان 2- کنسرت محسن ابراهیم زاده – شنبه ۷ دی – ساعت‌های ۱۹ و ۲۱:۳۰ – مجتمع فرهنگی ستارگان شهر اراک - قیمت بلیت: ۳۰ تا ۱۳۰ هزار تومان 3- کنسرت رضا بهرام – شنبه ۷ و یکشنبه ۸ دی – ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۲ – رویال هال تهران – قیمت بلیت: ۶۰ تا ۱۹۰ هزار تومان 4- کنسرت «هوروش بند» - شنبه ۷ دی – ساعت ۲۱ – تالار شهید نیکی شهر تالش - قیمت بلیت: ۳۰ تا ۱۲۰ هزار تومان 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 راه اندازی رشته تربیت مربی موسیقی در دانشگاه علمی کاربردی 🔸 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، با حضور محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از معاونین، مدیران گروه های تخصصی برنامه ریزی، صاحب نظران و خبرگان، دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد. 🔸 در این جلسه، کلیت برنامه درسی کاردانی ناپیوسته فنی «ساخت عدسی و قطعات اپتیکی»، «ساخت فریم عینک و محافظ های چشمی» و کاردانی ناپیوسته حرفه ای «تربیت مربی نمایش کودک» و کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری «مکاترونیک صنعتی» و کارشناسی ناپیوسته حرفه ای «تربیت مربی موسیقی» و «موسیقی- آواز ایرانی» این رشته ها به تصویب رسید. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 ابوالحسن خرقانی و تنبور کرمانشاهی به نام ترکیه جهانی می شود؟ 📚 اگر به این مطلب علاقه مند هستید لینک زیر را لمس کنید👇 📥 https://masaf.ir/masafmusic/post/32666 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 «دف بادی» و «کولک» در فرهنگسرای سرو رونمایی شدند 🔸 به گزارش خبرگزاری مهر، آیین رونمایی از ۲ ساز تلفیقی موسیقی ایرانی با هنرمندی مجید آذری پور روز جمعه ششم دی با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه مندان موسیقی ایرانی در قالب ویژه برنامه «سازنو» فرهنگسرای سرو تهران برگزار شد. «ساز نو»، نام ویژه برنامه‌ای است که به رونمایی از سازهای ابداعی هنرمندان خلاق موسیقی می‌پردازد. 🔸 در این برنامه سازهای ابداعی «دف بادی» یا «دف کوکی» به همراه ساز «کولک» که تلفیقی از ساز تمبک و ساز کاخن است با هنرمندی مجید آذری پور برای اولین بار در حضور مخاطبان رونمایی شد. به گفته وی از ویژگی‌های دف بادی یا دف کوکی، کوک شدن پوست دف بوده که این کوک شدن موجب تنظیم دف با انواع نواها و موسیقی‌ها می‌شود. 🔸 آذری پور درباره انگیزه‌های خود در جهت ساخت ساز «کولک» هم توضیح داد: هدف من از ساخت چنین سازی نخست به وجود آوردن فضایی است که صدای تازه ای را به موسیقی ما بیفزاید و دیگر اینکه حرمت ساز را حفظ و نگاه دارد. چراکه این ساز، تلفیقی از سازهای «تمبک» و «کاخن» کلمبیایی است. 🔸 مجید آذری پور سال ۱۳۳۹ در شهر اصفهان و خانواده‌ای اهل موسیقی و هنر بدنیا آمد. این هنرمند از کودکی با موسیقی آشنا شد و نزد اساتید بزرگواری چون پورابوطالب، جمشید محبی و شادروان ناصر فرهنگ فر، نواختن تمبک را آموخت و در سال ۱۳۵۶ در مسابقات دانش‌آموزی استان اصفهان رتبه نخست را کسب کرد. 🔸 وی در ایام نوجوانی در کنار آموختن موسیقی، حرفه نجاری را آموخت و پس از تحصیلات دانشگاهی عشق به چوب باعث شد تا این کار را به صورت حرفه‌ای دنبال کند. این هنرمند سال ۱۳۶۱ از کارگاهی کوچک در حیاط منزل پدری کار ساختن ساز را با تمبک و سنتور آغاز کرد. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 ویدئوی رپر آمریکایی رکورد زد/ پول پاشی خواننده مشهور بر سر فقرا 🔸 بلوفیس، رپر آمریکایی در این ویدئو روی خودروی شاسی بلندش در یک محله فقیر نشین ایستاده و روی سر مردمی که آن جا ایستاده اند پول می ریزد و مردم بی خانمان و فقیر هم روی زمین در جست وجوی پول ها هستند. 🔸 کاربری نوشت: "به نظر میاد بخشی از یک کلیپ باشه و با این کار کلی تبلیغش رو کرده." کاربر دیگری نوشت: " اگه این رپر قصد کمک به فقرا رو داشته، این کار ساده لوحانه و مبتذل ترین راه ممکن برای کمک به اون هاست." 🔸 به گزارش خراسان، کاربری هم نوشت: "الان این غرب دوستا میان میگن اینا همش الکیه... آمریکا بهشته... اصلا فقیر نداره... همه خوشبخت هستن!" 🔸 کاربر دیگری هم نوشت: "این بیشتر شبیه خودنمایی یک اعلی حضرت برای رعایایش بود تا کمک به فقرا." 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 گزارش 20:30 از انتشار آلبوم جدید محسن چاوشی 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 «دف بادی» و «کولک» در فرهنگسرای سرو رونمایی شدند 🔸 به گزارش خبرگزاری مهر، آیین رونمایی از ۲ ساز تلفیقی موسیقی ایرانی با هنرمندی مجید آذری پور روز جمعه ششم دی با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه مندان موسیقی ایرانی در قالب ویژه برنامه «سازنو» فرهنگسرای سرو تهران برگزار شد. «ساز نو»، نام ویژه برنامه‌ای است که به رونمایی از سازهای ابداعی هنرمندان خلاق موسیقی می‌پردازد. 🔸 در این برنامه سازهای ابداعی «دف بادی» یا «دف کوکی» به همراه ساز «کولک» که تلفیقی از ساز تمبک و ساز کاخن است با هنرمندی مجید آذری پور برای اولین بار در حضور مخاطبان رونمایی شد. به گفته وی از ویژگی‌های دف بادی یا دف کوکی، کوک شدن پوست دف بوده که این کوک شدن موجب تنظیم دف با انواع نواها و موسیقی‌ها می‌شود. 🔸 آذری پور درباره انگیزه‌های خود در جهت ساخت ساز «کولک» هم توضیح داد: هدف من از ساخت چنین سازی نخست به وجود آوردن فضایی است که صدای تازه ای را به موسیقی ما بیفزاید و دیگر اینکه حرمت ساز را حفظ و نگاه دارد. چراکه این ساز، تلفیقی از سازهای «تمبک» و «کاخن» کلمبیایی است. 🔸 مجید آذری پور سال ۱۳۳۹ در شهر اصفهان و خانواده‌ای اهل موسیقی و هنر بدنیا آمد. این هنرمند از کودکی با موسیقی آشنا شد و نزد اساتید بزرگواری چون پورابوطالب، جمشید محبی و شادروان ناصر فرهنگ فر، نواختن تمبک را آموخت و در سال ۱۳۵۶ در مسابقات دانش‌آموزی استان اصفهان رتبه نخست را کسب کرد. 🔸 وی در ایام نوجوانی در کنار آموختن موسیقی، حرفه نجاری را آموخت و پس از تحصیلات دانشگاهی عشق به چوب باعث شد تا این کار را به صورت حرفه‌ای دنبال کند. این هنرمند سال ۱۳۶۱ از کارگاهی کوچک در حیاط منزل پدری کار ساختن ساز را با تمبک و سنتور آغاز کرد. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 ویدئوی رپر آمریکایی رکورد زد/ پول پاشی خواننده مشهور بر سر فقرا 🔸 بلوفیس، رپر آمریکایی در این ویدئو روی خودروی شاسی بلندش در یک محله فقیر نشین ایستاده و روی سر مردمی که آن جا ایستاده اند پول می ریزد و مردم بی خانمان و فقیر هم روی زمین در جست وجوی پول ها هستند. 🔸 کاربری نوشت: "به نظر میاد بخشی از یک کلیپ باشه و با این کار کلی تبلیغش رو کرده." کاربر دیگری نوشت: " اگه این رپر قصد کمک به فقرا رو داشته، این کار ساده لوحانه و مبتذل ترین راه ممکن برای کمک به اون هاست." 🔸 به گزارش خراسان، کاربری هم نوشت: "الان این غرب دوستا میان میگن اینا همش الکیه... آمریکا بهشته... اصلا فقیر نداره... همه خوشبخت هستن!" 🔸 کاربر دیگری هم نوشت: "این بیشتر شبیه خودنمایی یک اعلی حضرت برای رعایایش بود تا کمک به فقرا." 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 رضا بهرام در کنسرت‌هایش پلی بک می‌کند؟/ مشکوک به لب خوان 🔸 به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا بهرام خواننده موسیقی پاپ است که در سال جاری و در مدتی کوتاه در عرصه موسیقی پاپ کشورمان ظاهر شده و در همین مدت کوتاه هم کنسرت‌های بسیاری را برگزار کرده است. ویدیویی از رضا بهرام منتشر شده که مربوط به یکی از کنسرت‌های اوست. این ویدیو مشکوک به پلی‌بک است. به نظر می‌رسد که در این اجرا بخش‌هایی از آواز به صورت پلی‌بک پخش می‌شود و بهرام به صورت زنده در سالن نمی‌خواند. 🔸 دیدگاه کارشناسان یکی از اهالی موسیقی که صاحب استودیویی مطرح در موسیقی ایران است، در پاسخ به این سوال که آیا در این ویدیو پلی‌بکی صورت گرفته است، گفت: «بله. اگر نخوایم بگوییم پلی‌بک است، خوشبینانه‌ترین حالت این است که بگویند این ویدیو صداگذاری شده است. اما اگر بپذیریم که این تصویر و این صدا متعلق به یک دوربین است، باید بپذیریم که قطعا پلی‌بک است.» 🔸 یکی از آهنگسازان موسیقی ایران هم درباره این ویدیو می‌گوید: «این میکروفونی که دستِ خواننده است، بعید می‌دانم که از چنین فاصله‌ای بتواند صدا را با این کیفیت بگیرد.» 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 «ناصر» هنوز با «ناصریا» نفس می‌کشد 🔸 در دنیا شاید تنها کسی باشد که پشت فرودگاه بندرعباس به گاهِ عقب‌نشینی دریا، تمرین خوانندگی کرده است. از زنده‌یاد ناصر عبداللهی خواننده جنوبی کشورمان حرف می‌زنیم که اگر بین ما بود، امروز شمع تولد ۴۹ سالگی‌اش را فوت می‌کرد. اکنون او نیست اما صدای ماندگارش هنوز آدم را هوایی جنوب می‌کند و دست روی هر اثرش که بگذارید، پر از مؤلفه‌های استاندارد و قابل دفاع موسیقایی است. 🔸 او متولد بندرعباس بود و در ۲۶ سالگی به تهران آمد تا خوانندگی را به طور جدی ادامه دهد اما این مهاجرت ادامه‌دار نشد و بعد از مدتی دوباره به زادگاهش برگشت. در ادامه به بررسی چهار عنصر ماندگاری آثار او خواهیم پرداخت. 🔸 ۱.موسیقی بومی به علاوه نوآوری ابراهیم منصفی در موسیقی جنوب، یک مرجع موسیقی بومی است. آهنگ ساز و خواننده‌ای که همیشه از زمان خود جلوتر بود. ناصر عبداللهی نیز دست‌پرورده این استاد است و به خوبی پیشرو بودن در موسیقی را از او آموخته، آهنگ «ناصریا»ی این خواننده که در سال ۷۶ ساخته شد، نمونه مجسم همین مؤلفه است. این قطعه در زمان انتشار خود در میان منتقدان بحث‌برانگیز بود و امروز به عنوان یکی از آثار درخشان عبداللهی از آن یاد می‌شود. 🔸۲. سبک و صدای مولف خواننده ناصر عبداللهی در میان خوانندگان بعد از انقلاب، یکی از گرم‌ترین صداها را دارد. او به دنبال تکرار یا تقلید سبک کسی نبوده و تنها سعی کرده است خودش باشد. به همین دلیل می‌توان عبداللهی را یک خواننده مؤلف دانست و به راحتی آثارش را از دیگران تشخیص داد. موضوعی که در میان خوانندگان پاپ امروزی به شدت کم رنگ است و همین دلیلی شده تا آثار آن‌ها با همان سرعتی که منتشر می‌شود، فراموش می شود و به اصطلاح تاریخ انقضایشان بگذرد. 🔸۳. دست رد به سینه ترانه‌های ضعیف ناصر عبداللهی در آثار بومی تحت تاثیر ترانه‌های غنی فولکلور بوده و در موسیقی پاپ هم به سراغ هر ترانه‌سرایی نرفته است. بیشتر ترانه‌های ماندگار او را محمدعلی بهمنی یا دیگر ترانه‌سراهای درجه یک کشورمان سروده اند و رد پای شاعران بزرگ در دیگر آثار او مشهود است. البته ناصر عبداللهی ترانه برخی آثار معروف مانند «ناصریا» را نیز، خودش با لهجه جنوبی سروده و ساز آن را کوک و آهنگ آن را تنظیم کرده است. 🔸۴. آهنگ سازی مدرن در عصر سنتی‌ها همخوانی آهنگ سازی با مفهوم ترانه‌ها، وجه دیگر ماندگاری آثار عبداللهی است. بیشتر ترانه‌های انتخابی او، اجتماعی، مذهبی و بومی بوده و آهنگ سازی آثار بومی او به گونه‌ای است که ضمن وفاداری به اصل اثر، نوآورانه هم هست. به طور مثال، قطعه «ناصریا»ی او که منتقدان معتقد بودند برگرفته از آثار جیپسی کینگ، گروه موسیقی معروف اسپانیایی است، به گفته عبداللهی وام‌گرفته از آهنگ سازی‌های عربی‌ است که به جای عود، دف و دهل، آن را با گیتار نواخته است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
⭕️ تمامی کنسرت‌ها در تهران و شهرستان‌ها لغو شد 🔹مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از لغو تمامی کنسرت‌ها در تهران و شهرستان‌ها به مناسبت شهادت سرداد حاج قاسم سلیمانی خبر داد. 🎶 @masafmusic