eitaa logo
Masafmusic
8.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
4 فایل
🎼 واحد موسیقی موسسه فرهنگی هنری مصاف ایرانیان ارتباط با ما my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 کپی برداری عجیب از روی یکی از معروفترین آهنگ های یک گروه راک امریکایی توسط اتاق فکر یک گروه سرود مشهور در جمهوری اسلامی با موضوع پیامبر (ص) در رسانه ملی!!! چه پیامی می تواند داشته باشد؟ ⛔️ #هنر_اول_اولویت_آخر 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔸وزیر ارشاد به تماشای کنسرت کیهان کلهر نشست 🔹سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوشنبه شب کنسرت کیهان کلهر را در تالار وحدت تماشا و با قدردانی از کلهر با این هنرمند گفتگو کرد. 🔹سید مجتبی حسینی معاون امور هنری، محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی و علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی نیز در این اجرا حضور داشتند. #کیهان_کلهر #وزیر_ارشاد 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸افشاگری یک ترانه‌سرا علیه آهنگ شادمهر عقیلی 🔹 علی ثابت‌قدم ترانه‌سرای موسیقی پاپ ایران، برای اولین بار در خصوص سرقت ادبی در موزیک جدید شادمهر عقیلی دست به افشاگری زد. 🔹طبق ادعای این خواننده، آهنگ «دور شدی»، ‌با ترانه‌ای از علی ثابت‌قدم و آهنگسازی سینا پارسیان خوانده شده است. ترانه‌ای که دو سال پیش سروده شده و امتیاز خوانندگی آن به شخصی به نام محسن ارشدی واگذار شده بود. 🔹حال، دو سال پس از ضبط این اثر به خوانندگی محسن ارشدی، به گفته ثابت قدم، سینا پارسیان این ترانه را سرقت کرده و به شادمهر عقیلی فروخته و برای ‌این خواننده آهنگسازی نموده و رپر و ویدیوسازی به نام «اِی مین» را به عنوان ترانه‌سرای آن معرفی کرده است. 🔹در حالیکه تا پیش از این، علی ثابت‌قدم ترانه‌سرای اصلی کار از این ماجرا بی‌خبر بوده است. 🔹‌بر طبق اسناد ارائه شده از سوی علی ثابت قدم، در تاریخ ضبط و انتشار اثر «دور شدی» به خوانندگی شادمهر عقیلی، سینا پارسیان ‌به خاطر قراردادی که با این ترانه‌سرا دارد، ‌تمام فعالیت‌های هنری اش باید تحت‌نظر علی ثابت‌قدم به عنوان تهیه‌کننده باشد و او تا اردیبهشت ١٤٠٠ حق همکاری با هیچ خواننده دیگری بدون رضایت و اطلاع ثابت‌قدم را نداشته است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف ‍‍🔸افشاگری یک ترانه‌سرا علیه آهنگ شادمهر عقیلی 🔹 علی ثابت‌قدم ترانه‌سرای موسیقی پاپ ایران، برای اولین بار در خصوص سرقت ادبی در موزیک جدید شادمهر عقیلی دست به افشاگری زد. 🔹طبق ادعای این خواننده، آهنگ «دور شدی»، ‌با ترانه‌ای از علی ثابت‌قدم و آهنگسازی سینا پارسیان خوانده شده است. ترانه‌ای که دو سال پیش سروده شده و امتیاز خوانندگی آن به شخصی به نام محسن ارشدی واگذار شده بود. 🔹حال، دو سال پس از ضبط این اثر به خوانندگی محسن ارشدی، به گفته ثابت قدم، سینا پارسیان این ترانه را سرقت کرده و به شادمهر عقیلی فروخته و برای ‌این خواننده آهنگسازی نموده و رپر و ویدیوسازی به نام «اِی مین» را به عنوان ترانه‌سرای آن معرفی کرده است. 🔹در حالیکه تا پیش از این، علی ثابت‌قدم ترانه‌سرای اصلی کار از این ماجرا بی‌خبر بوده است. 🔹‌بر طبق اسناد ارائه شده از سوی علی ثابت قدم، در تاریخ ضبط و انتشار اثر «دور شدی» به خوانندگی شادمهر عقیلی، سینا پارسیان ‌به خاطر قراردادی که با این ترانه‌سرا دارد، ‌تمام فعالیت‌های هنری اش باید تحت‌نظر علی ثابت‌قدم به عنوان تهیه‌کننده باشد و او تا اردیبهشت ١٤٠٠ حق همکاری با هیچ خواننده دیگری بدون رضایت و اطلاع ثابت‌قدم را نداشته است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸«عرصۀ هنر، دکان و مرکز فروش نیست. هنر، مدام به هنرمند و در دایره‌ای وسیع‌تر به مخاطبانش اخلاق می‌آموزد.» 🔹به گزارش ایسنا، سی و چهارمین نشست آئین آواز به مبحث فنی و تئوریک «اخلاق در آواز، اخلاق در هنر» اختصاص داشت که با حضور معصومه مهرعلی مدرس موسیقی و دکتر حشمت‌الله ریاضی فیلسوف و مولوی‌شناس در کنار علی شیرازی به عنوان کارشناس مجری ارائه شد. 🔹ابتدا ریاضی ضمن بیان مقدمۀ بحث با اشاره به اینکه ده‌ها مکتب اخلاقی وجود دارد، بیت مشهوری از مثنوی مولوی را خواند: «با لب بالای خود گر جفتمی / همچو نی من گفتنی‌ها گفتمی» و افزود: هنرمند کسی است که زیبایی را با عشق به هم می‌آمیزد و آن را عرضه می‌کند. 🔹شیرازی با خواندن روایت دیگری از همین بیت که به جای «لب بالا» از ترکیب «لب دمساز» در آن استفاده شده است گفت: یکی از چیزهایی که باعث می‌شود وجود هنرمند آوازخوان نتواند با لب او دمساز شود فقدان اخلاق یا دست کم فقدان برخی مؤلفه‌های اخلاقی است. 🔹شیرازی با دو کارشناس برنامه این پرسش را مطرح کرد که چه چیزهای دیگری باعث این انشقاق و جداافتادگی میان هنرمند و ابراز هنر او می‌شوند؟ 🔹مهرعلی گفت: عرصۀ هنر، دکان و مرکز فروش نیست. هنر، مدام به هنرمند و در دایره‌ای وسیع‌تر به مخاطبانش اخلاق می‌آموزد. نباید از این نکته مهم غافل شویم که هنر بسی بزرگ‌تر از هنرمند است. اساساً هنر است که هنرمند را انتخاب می‌کند، به خود راه می‌دهد و بعد هم به تدریج او را راه می‌برد. هنر هر کسی را به فراخور قابلیت‌های او جذب خودش می‌کند. در مقابل، هنرمندی هم به منزلۀ ابزاری برای کسب معیشت نیست، بلکه صفت است و مرام و منش. 🔹او ادامه داد: باید تلاش کنیم به روح هنر برسیم، بزرگان به زیبایی معتقدند که ما هنر تدریس نمی‌کنیم بلکه فقط روح هنر را انتقال می‌دهیم هر عالِمی که عملی را بدون معنا و معرفت انجام دهد به مقصد نمی‌رسد و قطعاً کارش از تأثیرگذاری به دور خواهد بود. معلم یا مربی و هنرجو اگر هر دو در فضای روح هنر باشند و هنر در روح و روان آن‌ها جاری باشد درس هنر را متوجه خواهند شد. 🔹مهرعلی با گله از فضای تنگ موجود در بین آوازخوانان و اهالی موسیقی ایرانی گفت: اینکه فلان کس با چه لحن و شیوه‌ای می‌خواند و موفق بوده یا نه به خود او و مخاطبان احتمالی‌اش مربوط می‌شود. در نهایت مردم هستند که یک هنرمند را می‌پذیرند یا نمی‌پذیرند و خود او هم بر اساس همین بازخوردها به کارش ادامه می‌دهد یا نمی‌دهد. ما نباید از موفقیت همدیگر ناراحت و خدای ناکرده از شکست کسی خوشحال شویم. این فضا باید اصلاح شود. 🔹شیرازی نیز در این زمینه اظهار کرد: هیچ دسته و گروه و سلیقه‌ای در آواز حق ندارد برای دیگر سلیقه‌ها تعیین تکلیف کند. هر کسی مختار است شیوه و لحن و الگوی خودش را در آواز و تصنیف و ترانه در پیش بگیرد. نهایتاً هر کسی حق دارد در محدوده سلیقه و پسند خودش اثر اجرا و عرضه کند. این گلستان مصفای موسیقی آوازی ما پر از گل‌های خوشبو و رنگارنگ است و هیچ وقت محدود به یکی دو صدا و شیوه نبوده و نخوهد بود. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸 چاقویی که دسته خود را میبُرد. 🔹یک پژوهشگر موسیقی اقوام می‌گوید: اگر بنا و نیت خدمت به موسیقی نواحی است، به‌جای قانون اخذ 10 درصد از درآمد کنسرت‌های هنرمندان، دولت به هر کنسرت نواحی 10 درصد کمک کند تا این موسیقی بتواند پا بگیرد. 🔹علی مغازه‌ای - پژوهشگر موسیقی نواحی - در گفت‌وگو با ایسنا درباره قانون اخذ ۱۰ درصد درآمد کنسرت‌ها در کلانشهرها می‌گوید: هر توجیهی برای هرگونه برداشت از فروش بلیت کنسرت و درآمد هنرمند در میان باشد، عاقبت آن، تیشه زدن به ریشه هنر و هنرمند است و این عمل عواقب ناگواری را در جامعه به بار می‌آورد. 🔹این پژوهشگر موسیقی نواحی بیان می‌کند: اگر چه در توجیه این قانون به درآمدهای بالای برخی موسیقی‌ها و کنسرت‌های پرمخاطب پاپ اشاره می‌شود، اما در هیچ منطق و منظری در هیچ کجای جهان کنسرت‌های پاپ ملاک یا نماینده کل هنرمندان موسیقی نیستند. 🔹مغازه‌ای می‌افزاید: کنسرت‌های تجاری و سرگرم کننده نه یک پدیده هنری که در واقع پدیده‌های نوظهور اجتماعی‌ای هستند که برآمده از فقدان فرصت‌های تخلیه انرژی در جوانان جامعه و انباشت تقاضاهای بی‌پاسخ مانده نسل جوان و حتا نسل پیشین است. 🔹مغازه‌ای در ادامه سخنانش می‌افزاید: در فضا و شرایط کنونی جامعه، به دلیل نبود یک رابطه کیفی و همدلانه از سوی دولت با هنرمندان موسیقی و نبود سازوکار عادلانه حمایت از هنر و هنرمندان موسیقی، به اندازه کافی به موسیقی و فرهنگ و هنر جامعه آسیب وارد می‌شود و حالا با این قانون علاوه بر اینکه بهای بلیت کنسرت‌ها گران‌تر می‌شود، تبعات مخرب دیگری از جمله رشد موسیقی‌های تجاری و غیر هنری در کنار افول موسیقی‌های هنری و جدی را شاهد خواهیم بود که لطمات و صدمات بسیار جبران ناپذیری بر پیکره فرهنگی و هنری کشور محسوب خواهد شد و لکه سیاه آن برای همیشه در تاریخ موسیقی کشور بر جای خواهد ماند. 🔹این پژوهشگر موسیقی نواحی بیان می‌کند: سال‌هاست مدیران کشور موسیقی اقوام و نواحی ایران را هنر یا موسیقی مظلوم می‌نامند اما باید این حقیقت را قبول کنند که در عمل به حرف و ادعای خود باور نداشته و علاقه‌ای به رفع مشکلات آن ندارند، چون حتا حاضر نیستند برای رسیدن به تصویب نیات به ظاهر خیرخواهانه خود، از انجمن‌ها یا واحدهای صنفی موسیقی یا حتا کارشناسان موسیقی کمک فکری و همراهی مشورتی بخواهند. 🔹وی در پایان می‌گوید: تا جایی که می‌دانیم اکنون دست‌کم ۲۰۰۰ نفر از هنرمندان موسیقی منتظر پاسخ وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به نامه خود در خصوص وضعیت موسیقی و هنرشان هستند. من هم امیدوارم پاسخ وزیر آنان را قانع کند. چه با جواب دادن چه با بی‌جواب گذاشتن. 🔸به گزارش ایسنا، به تازگی محمد اللهیاری - مدیرکل جدید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - در گفت‌وگویی اظهار کرده که قرار است تبصره‌ای به این قانون اضافه و در مجلس تصویب شود که موسیقی دستگاهی، کلاسیک و نواحی از این قانون مبرا شوند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸نخستین اظهارات مداح جنجالی «داره میریزه» 🔹چند روزی هست که مولودی‌خوانی با عنوان «داره میریزه» به سرعت در فضای مجازی در حال انتشار است و حسابی جنجالی و حاشیه‌ساز شده است. 🔹به گزارش ایسنا، «آخرین خبر» در ادامه نوشت: حاشیه‌های این مولودی به خاطر دابسمش‌هایی است که فضای مجازی را پر کرده است؛ از ساختن دابسمش این مولودی با ریختن پلاسکو، ریختن آب و ریختن گُل تا دابسمش‌هایی که متاسفانه برخی اهانت‌آمیز و خارج از شئونات اسلامی‌اند. 🔹به سراغ مداحی رفتیم که بیشتر با صدای وی این مولودی رسانه‌ای و دابسمش‌ها تولید شده است. گفت‌وگو با سیدمصطفی قدمگاهی را در ادامه می‌خوانید: 🔹برای شروع لطفا خودتان را معرفی کنید. سید مصطفی قدمگاهی هستم متولد سال 59 مشهد مقدس. 🔹برویم سر اصل مطلب. چند روزی است یک شعر و مولودی از شما حسابی جنجالی شده است. ابتدا بفرمایید این مجلس کجاست و چه تاریخ و مناسبتی است؟ سال 1395 ولادت امام رضا علیه‌السلام در هیاتی به نام دعای ندبه 14 معصوم مشهد این مولودی خوانده شد. آن زمان اصلا دیده نشد و بازتابی نداشت. همان زمان دوستان در کانال بارگذاری کردند که الان هم اگر در کانال سرچ کنید در قسمت بالای آن هست. شعر متعلق به شاعری است که بنده شعر را از کانال ایشان برداشتم که شاعرش خواستند گمنام باشند. ولی اینکه الان رسانه‌ای شده جای سوال است. مشخص نیست چطوری و چه کسی این مولودی را از کانال بنده برداشته و فرستاده برای خانمی به نام «ت.ب» که در کانادا است و ایشان هم مولودی را تبدیل به دابسمش کرده و در پیج اینستاگرام خود گذاشته که از اینجا شروع شد و بیش از 500 هزار بازدید در این پیج داشت و کم کم دابسمش‌های مختلفی در داخل هم برای این مولودی ساخته شد. 🔹درباره ملودی و آهنگ این مولودی آیا کار وسلیقه خودتان بوده است؟ واقعیتش این آهنگ برای یکی از خواننده‌های مجوزدار داخلی به نام آقای علیرضا روزگار است که شعری عاشقانه با این آهنگ را می‌خوانند و شاعر این مولودی هم روی این آهنگ آقای روزگار شعری می‌گوید و من هم با همون ملودی اجرا کردم. خود آقای روزگار هم در پیجشان گفتند که شعر و آهنگ ایشان آنقدر بازتاب نداشت که این مولودی بازتاب داشته است. 🔹درباره مفهوم و محتوای شعر توضیحی دارید؟ برخی گفتند این شعر محتوایی ندارد و اصطلاحا شعر سبک است. متاسفانه در فضای مجازی فقط قسمت اول شعر مورد استفاده قرار گرفت. این قسمت شعر «امشب دل همه شیعه‌ها خراسونیه ... اومده شمس‌الشموس امکان» که اشاره به امام رضا علیه السلام دارد را ندیدند یا در بخش بعدی مولودی می‌گوید«آقا یه دفعه جبرئیل آرزوشه لباس خادمای حرمو بپوشه». بخشی که می‌گوید «سه دفعه»، اشاره به آن حدیث امام رضا علیه السلام دارد که فرمودند هر کس به زیارت من بیاید سه جا به دیدارش می‌آیم که روایت مشهور و معروفی است. در پایان شعر هم اشاره به زیارت اربعین شده و اینکه کسی که می‌خواهد زیارت کربلا برود باید براتش را امام رضا علیه السلام امضاء و تایید کند. من صد در صد از محتوای شعر حمایت می‌کنم و معتقدم که به لحاظ مفهوم و محتوا غنی است. اما قبول دارم آهنگ تند خوانده شده و آن هم به خاطر اینکه برای آن ملودی مجبور بودم تند بخوانم. 🔹برخی از مداحان پیشکسوت مصاحبه کردند و ضمن انتقادهای شدید عنوان کرده‌اند که این شعر و مولودی شما وهن اهل بیت (ع) است. نظر شما در این‌باره چیست؟ استقبال از این مولودی خیلی بیشتر از انتقادات از آن بوده است. به هیچ عنوان اینکه وهن اهل بیت (ع) بوده را قبول ندارم. خیلی‌ها سبک‌ها و اشعار و آهنگ‌هایی خوانده‌اند که بسیار بدتر از این آهنگ بوده است و اینجور مورد هجمه قرار نگرفته‌اند. مثل آن مداحی که می‌خواند «نوار مغز سرم در محضر دکترا خط خطی و ...». این وهن است یا شعر و مولودی که من برای امام رضا علیه السلام خواندم؟ این هجمه‌ها به نظرم به این خاطر است که من یک مداح انقلابی هستم. من برای شهدا و مقام معظم رهبری بارها مداحی کرده‌ام. برای سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم بارها خوانده‌ام که کلیپ هم شده و در فضای مجازی هم پخش شده است. 🔹آیا دوباره حاضرید همین مولودی را بخوانید؟ یعنی از این کار پشیمان نیستید؟ نمی‌شود گفت پشیمان نیستم اما از محتوای شعر دفاع می‌کنم. البته شاید اگر قرار باشد بخوانم دیگر با این آهنگ و به این تندی نخوانم. به هر حال فقط معصومین هستند که پاک و مطهرند و انسان ممکن‌الخطاست. نباید به خاطر خطای یک نفر او را بکوبیم و تخریبش کنیم و به او تهمت بزنیم. من به خاطر آهنگی که خواندم اشتباه کردم و قبول دارم اما شعر هیچ ایراد و مشکلی نداشت و ندارد. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸مرگ عجیب یکی از چهره‌های موسیقی فرانسه 🔹فیلیپ زدار یکی از چهره‌های صنعت موسیقی فرانسه بر اثر سقوط تصادفی از پنجره یک ساختمان مرتفع جان باخت. به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلیپ زدار یکی از اعضای خانه موسیقی فرانسه بر اثر سقوط از یک پنجره درگذشت. وی ۵۰ ساله بود. 🔹تنها خبری که درباره این اتفاق منتشر شده از سوی مدیر برنامه‌های وی است که به گفتن این اکتفا کرده که وی با سقوط از پنجره یکی از طبقات بالای ساختمانی مرتفع در پاریس جان باخته است. 🔹هیچ خبری از جزئیات این رویداد منتشر نشده است. زدار که از دهه ۱۹۸۰ در صنعت موسیقی فعال بود در سال ۱۹۹۶ با همکاری هوبر بلانش-فرانکارد خانه موسیقی خود را با عنوان «کاسیوس» راه‌اندازی کردند. 🔹فیلیپ زدار که در جنوب فرانسه بزرگ شده بود و از ابتدا شیفته موسیقی جَز بود، با همکاری جنبش «فرنچ تاچ» آلبوم تحسین شده «پانسول» را سال ۱۹۹۶ منتشر کرد که اکنون به عنوان یکی از نمونه‌های شاخص موسیقی فرانسه شناخته می‌شود. 🔹وی از طریق «کاسیوس» در سال ۱۹۹۹ اولین آلبومش را با عنوان «ویرجین» منتشر کرد که در کشورهای دیگر هم با اقبال رو به رو شد. آلبوم دیگری که این خانه موسیقی تولید کرد در سال ۲۰۰۲ با عنوان «صدای خشونت» با حضور استیو ادواردز ساخته شد و جایگاه نخست بیلبورد را کسب کرد. 🔹زدار با چهره‌های مشهوری چون فونیکس، کانیه، کت پاور و … کار کرده بود و جدیدترین آلبومی که این خانه موسیقی تهیه کرد، قرار بود جمعه (۲۱ ژوئن) منتشر شود. 🔹گروه‌های مختلف موسیقی از کانادا تا استرالیا نسبت به فقدان زدار واکنش نشان دادند و از وی به دلیل موسیقی بسیار شگفت و تاثیرگذارش یاد کردند. گروه موسیقی الکترونیک اشتون شافل از استرالیا در تجلیل وی نوشت: این یک فقدان واقعاً تراژیک برای موسیقی است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔸ارکستر سمفونیک تهران، در اولین اجرای تابستانه خود، ۱۲ و ۱۳ تیر ماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. 🔹قطعات اولین اجرای تابستانه ارکستر سمفونیک تهران اعلام شد. این اجرا به رهبری شهرداد روحانی، رهبر و مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران به روی صحنه می‌رود. 🔹در این کنسرت، «آواهای پولووتسیان» از الکساندر برودین، «سمفونی شماره ۲ (مومان ۳)» از سرگئی راخمانینف و «سوئیت سمفونی شهرزاد» از ریمسکی کرساکف اجرا می‌شود. اولین اجرای تابستانه ارکستر سمفونیک تهران، ۱۲ و ۱۳ تیر ماه از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در تالار وحدت است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸خواننده مشهور هالیوودی، سلنا گومز، اینستاگرام خود را با ۱۵۲ ملیون فالوور بست. او اعلام کرد که این اپلیکیشن را از روی گوشی اش پاک کرده و فعلا قصد هیج فعالیتی در آن را ندارد. 🔹سلنا گومز ۲۶ ساله گفت: «اگر من مجبور شوم که از اینستاگرام استفاده کنم یا این که با هوادارانم از طریق آن در تماس باشم، از دیگران می‌خواهم که این کار را برای من انجام دهند.» 🔹او در مورد اینستاگرام می‌گوید: «به نظر من اینستاگرام برای سلامت ما مضر است. من فکر می‌کنم جوانان، که خودم هم جزیی از آن‌ها هستم، وقت زیادی را پای این اپلیکیشن می‌گذرانند. همانطور که اینستاگرام روی من اثری بدی گذاشت، روی بقیه هم می‌گذارد. من به دلیل استفاده زیاد این شبکه اجتماعی، افسرده شدم. من احساس خوبی نسبت به خودم نداشتم. فکر می‌کردم که زشتم، فکر می‌کردم که اندام زیبایی ندارم...» 🔹سلنا گومز، حتی قبل تر‌ها هم در مصاحبههایش در مورد افسردگی که از طریق اینستاگرام دچارش شده بود، صحبت کرد: «اینستاگرام پر از دختر‌های زیبا و جذاب است و من از دیدن آن‌ها افسرده می‌شوم.» 🔹اینطور که پیداست، این ستاره پاپ به آثار مخربی که اینستاگرام روی سلامت روانش دارد، پی برده و در تلاش برای برطرف کردن آن است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸روزهای رکود در بازار موسیقی 🔹دنیای اقتصاد : پیش از این در گزارشی از افزایش احتمالی قیمت بلیت‌ کنسرت‌ها خبر داده بودیم. حالا زمان زیادی از انتشار آن خبر نگذشته که گزارش‌هایی از افزایش بی‌سرو صدای قیمت کنسرت‌های موسیقی به گوش می‌رسد. همه این ماجراها به خاطر یک قانون جنجالی بود که کنسرت‌گذارها را مجبور می‌کرد تا ۱۰ درصد از درآمد کنسرت‌های تهران و کلان‌شهرها را به خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. 🔹تصویب این طرح جنجالی طی مدت زمانی کوتاه حاشیه‌ها و اعتراض‌هایی را از سوی هنرمندان و برخی مسوولان در پی داشت، تا آنجا که علی ترابی (مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) استعفا داد و چند روز پس از او شهرام صارمی (مدیر اجرایی جشنواره موسیقی) نیز طی انتشار نامه‌ای سرگشاده، استعفای خود را از سمتش اعلام کرد. اما به هر حال این طرح اجرایی شده و در پی آن قیمت بلیت‌ کنسرت‌ها نیز بدون اعلام قبلی از سوی مراجع مرتبط افزایش یافته است. تا چند روز گذشته کمترین قیمت بلیت به‌طور میانگین ۴۵ هزار تومان و بالاترین قیمت بلیت‌ها بر اساس جایگاه صندلی‌ سالن‌ها ۱۵۰ هزارتومان بوده است. 🔹 این در حالی است که طی روزها و هفته‌های گذشته قیمت حداقلی و حداکثری بلیت‌ کنسرت‌ها افزایش یافته است. به‌طور مثال قیمت بلیت‌های کنسرت فرزاد فرزین که ۲۳خردادماه در برج میلاد برگزار شد، بر اساس تعرفه قبلی قیمت‌ها تعیین نشده و گران‌تر از قبل است. ارزان‌ترین بلیت کنسرت فرزاد فرزین ۷۰‌هزارتومان و گران‌ترین آن ۱۸۵‌هزارتومان است. یا به‌طور مثال قیمت بلیت‌های کنسرت گروه بانوان «رخساره» که قرار است در روز پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برود از ۸۰‌ هزارتومان شروع می‌شود و قیمت حداکثری آن ۱۳۰ ‌هزارتومان است. 🔹افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی بلیت کنسرت اگر به قیمت کنسرت‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال نگاهی بیندازیم متوجه تفاوت‌های یاد شده خواهیم شد. به‌طور کلی میانگین قیمت بلیت کنسرت‌ها کم و بیش دربازه بین حداقل ۸۵ هزار تومان تا حداکثر ۱۲۵ هزار تومان است. یعنی میانگین قیمت ارزان‌ترین کنسرت‌ها ۸۵ هزار تومان و میانگین قیمت گران‌ترین‌ کنسرت‌ها هم ۱۲۵هزار تومان است. این در حالی است که همین شاخص برای بلیت‌های سال گذشته از حداقل ۶۰ تا حداکثر ۱۰۵ هزار تومان است. 🔹این بررسی اگرچه کامل نیست اما نشان می‌دهد که قیمت بلیت کنسرت‌ گروه‌ها و خوانندگان معروف، نسبت به سال گذشته از ۱۵ تا ۲۰ درصد گران‌تر شده است. به نظر می‌رسد که افزایش بی‌سر و صدای قیمت بلیت اغلب کنسرت‌ها سرآغاز گرانی‌های بیشتر هم خواهد بود. نکته مهم آن است که افزایش قیمت بلیت اغلب کنسرت‌ها بر اساس سیاست و تعرفه مشخصی صورت نگرفته و قانون و قاعده‌ای پشت آن نیست. با این تفاسیر و بر اساس روند قبلی افزایش بلیت‌ها، آیا بازهم باید منتظر افزایش قیمت‌ها باشیم؟ 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔸تهیه‌کننده مسابقه خوانندگی «زیر چتر ترانه» از آغاز فصل دوم این رقابت در تیرماه خبر داد. 🔹به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «زیر چتر ترانه» مسابقه‌ای در زمینه خوانندگی است که فصل اول آن در تابستان گذشته برگزار و با استقبال مخاطبان و علاقمندان مواجه شد. 🔹رضا عزتی، تهیه‌کننده زیر چتر ترانه گفت: فصل دوم این مسابقه از ۱۴ تیرماه آغاز می‌شود و روال آن مثل دوره قبل است. شرکت‌کنندگان در فضایی شاد و صمیمی استعداد و مهارت خود را در عرصه خوانندگی محک می‌زنند، در پایان نیز چهار نفر به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند. 🔹او درباره راه‌های شرکت در این برنامه نیز توضیح داد: فعالان و علاقمندان به دنیای موسیقی و خوانندگی می‌توانند از طریق پیامک ۳۰۰۰۰۱۰۵۵ و تلفن گویای رادیو صبا به شماره ۲۷۸۶۱۰۵۵ برای شرکت در این مسابقه اقدام کنند. 🔹عزتی افزود: این مسابقه را پیمان قریب پناه اجرا می‌کند. مهرداد یکتا و وحید اختری نیز به عنوان کارشناس موسیقی و داور در برنامه حضور دارند. حمیدرضا نورایی نیز نوازنده این برنامه است. 🔹مسابقه خوانندگی «زیر چتر ترانه» روزهای جمعه ساعت ۱۶ به مدت ۶۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می‌شود. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸عاشیق حیدر محمودی از نوازندگان و هنرمندان شناخته شده موسیقی عاشیقی منطقه همدان در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. 🔹عاشیق حیدر محمودی از نوازندگان و هنرمندان شناخته شده موسیقی عاشیقی منطقه همدان در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. این هنرمند یکی از تأثیرگذارترین و برجسته‌ترین هنرمندان عرصه هنر عاشیقی در سراسر ایران بود. 🔹زنده یاد حیدر محمودی متولد روستای نوآباد از توابع شهرستان کبودرآهنگ استان همدان بود و هفتمین نسل از سلسله یک خانواده عاشیق‌پرور به شمار می آمد. پدر این هنرمند «عاشیق مولا» نام داشت که حدود ۵۰ سال عاشیق بود. پدر بزرگش «عاشیق حسین» نام داشت و جدش «عاشیق محمود انصاری» که حدود ۴۰ سال عاشیق بود. 🔹عاشیق حیدر محمودی هنر عاشیقی را از هجده‌سالگی آغاز و نزدیک به ۷۵ سال چون ستونی استوار هنر عاشیقی را در استان همدان و نواحی مرکزی ایران زنده و پویا نگه داشت. حیدر محمودی نه‌تنها در محیط عاشیقی قم-ساوه-همدان بلکه در سراسر ایران هنرمندی استثنایی به شمار می‌رفت. او ضمن تسلط به ۳۶ داستان عاشیقی و کلیه مقام‌های عاشیقی همدان، از منظر متانت و ادب یک الگوی کامل برای هنرمندان منطقه به شمار می‌رفت. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic