eitaa logo
شبکه تربیتی بسیج استان زنجان
1.2هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
417 فایل
✅ رسانه رسمی اطلاع رسانی شبکه تربیتی بسیج(صالحین) 🔶 معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان زنجان 🔸️ارتباط با مدیر کانال @salehin_zanjan 🔸ارتباط با مسئول تعلیم و تربیت بسیج استان @Jafarizanjan
مشاهده در ایتا
دانلود
فرمانده کاری اول من دیدمش. با آن کلاه‌خود روی سرش، و آر پی جی روی شانه اش مثل نیروهایی شده بود که می خواستند بروند جلو. به فرمانده گردانمان گفتم. صدایش کرد «حاج مهدی!» برگشت. گفت«شما کجا می رین؟» گفت«چه فرقی می کنه؟ فرمانده که همه ش نباید بشینه تو سنگر. منم با این دسته می رم جلو». 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🐰آیا سیزده 13فروردین از نگاه اسلام نحس است؟🐰 تدوین: علی اکبر صیدی 🌷چکیده نسبت دادن نحس(نحس عرضی) به ایام در متون دینی، بخاطر حوادث نا گواری است که برای مردمان آن روز اتفاق افتاده و از نظر همان مردمان نحس تلقی می گردد. 🌷الف نحوست ذاتی و عرضی در قرآن برخی از آیـات قرآنی ایام فصول اربعه را بستر‌ خیر و برکت و تهیه نیازمندیهای‌ انسان‌ معرفی می‌کند،چـنان‌که برخی دیگر هر نـوع نـقص و عیب را در آفرینش نفی می‌نمایند. بنابراین،اندیشه نحوست ذاتی با این آیات سازگار نیست.آیاتی که برخی از ایام را نحس و شوم‌ معرفی می‌کنند،به خاطر پدیده‌های ناگواری است که در آنها رخ داده و به اصطلاح شـومی بالعرض پیدا کرده‌اند. (1) دقت در آیات قرآنی به روشـنی ثـابت می‌کند که همه ایام فصول‌ چهارگانه‌ مبارک‌ بوده و وسیلۀ تأمین نیازمندی‌های انسان هـستند. (سورۀ‌ فصلت‌،آیه 9 و 10) در عین حال،پاره ای آیات قرآنی،برخی از زمانها و مکانها‌ را‌ مـبارک و فـرخنده می‌نامند،مـثلا شـب نـزول قـرآن را شـبی مبارک می‌خواند (سورۀ دخان،آیۀ 3) همچنین در برخی از آیات قرآن،روز و یا روزها به شومی توصیف شده است،مانند(سورۀ فصلت،آیۀ 16) ).(سورۀ قمر، آیۀ 19) ولی در حقیقت نحوست آن بالذات نبوده بلکه‌ به‌ خاطر‌ تـندبادی بـودکه آنها-قوم عاد-را ریشه‌کن کرد ولی همان روز در نقاط دیگر که مشمول عذاب الهی ‌‌نبودند‌ به میمنت و مبارکی خود باقی بود. هر چند از سياق داستان قوم عاد كه اين دو آيه مربوط بدانست استفاده مىشود كه نحوست و شئامت مربوط به خود آن زمانى است كه در آن زمان باد به عنوان عذاب بر قوم عاد وزيد، و آن زمان هفت شب و هشت روز پشت سر هم بوده، كه عذاب به طور مستمر بر آنان نازل مىشده اما بر نمىآيد كه اين تاثير و دخالت زمان به نحوى بوده كه با گردش هفتهها دوباره آن زمان نحس برگردد(2) 🌷ب- نحوست ایام از منظر روایات بررسی روایات نشان می دهد که حضرات معصومین(ع) با خرافه ای بنام« نحوست ایام » مقابله کرده اند. امام‌ موسی‌ بن جعفر روز جمعه حـجامت مـی‌کند(گویا حجامت در روز جمعه در‌ عرف‌ آن‌ روز نامبارک شمرده می‌شد)( 3) محمد بن احمد دقاق نقل می‌کند:بـه امـام هـفتم نوشتم‌: مسافرت‌ در‌ آخرین چهارشنبه مـاه کـه بـه«لا تدور»معروف است،چگونه است؟حضرت در پاسخ نوشت:هر کس‌ در‌ چنین‌ روزی که برخی به آن فال بد می‌زنند و می‌گویند«یوم الأربعاء لا‌ تدور‌»سفر کـند از هـر بـلایی و از هر بیماری محفوظ می‌ماند و خدا خواسته‌های او را برآورده مـی‌کند‌ (4) 🌸ج- تاملی در نحس بودن 13فروردین الف- سابقه آن در غرب و مسیحیت فرخندگی و شومی روزها در فرهنگ بسیاری از کشورها دیده می‌شود حتی مرکز تمدن غربی،برای طبقۀ سیزده،عدد 1+12 می‌آورند یا اصلا شماره‌ای نمی‌گذارند تا از شومی عدد 13 در امان باشند(1). ما درباره این که ۱۳ از چه زمانی در ایران تبدیل به یک عدد نحس شد، برخی از محققان عقیده دارند که اعتقاد به نحوست عدد سیزده اثری است که از ارتباط و مجاورت با عالم مسیحیت به زرتشتیان و بعد از آنان مسلمانان انتقال پیدا کرد. چون یهودای اسخریوطی یکی از دوازده حواری مسیح، نقشه کشید تا مسیح را تسلیم مخالفانش کند و او سیزدهمین فردی بود که به جرگه مسیح و یازده شاگرد دیگرش در آمده بود، مسیحیان سیزده را نحس دانستند. چون با سیزده نفره شدن جمع مسیح و یارانش، مسیح گرفتار و محاکمه و به دار آویخته شد. 🌺ب- وجود برخی روایات ضعیف در بحار که علت نحوست روز 13هرماه را هم بیان می کند از جمله اینکه پسر حضرت نوح و همسر لوط – که هردو ناصالح بودند- در سیزدهم ماه مردند(5).... دلایل عقلی و نقلی دیگر، بی اعتباری این حدیث بدون سند و مرسله را تایید می کند.. 🌻🌸نتیجه اگر در متون اسلامی، نحوستی به ایام خاصی نسبت داده شده (آنهم نقل نظر مردمان خاص) به خاط اتفاق (عذاب الهی) است که بر آن مردم از از جمله قوم عاد نازل شده است.و این ایام نسبت به آنان نحس تلقی می گردد نه به همه انسان ها در سرزمین های دیگر. از نظر اسلام، روز 13فروردین، نحس نیست. این خرافه از فرهنگ های دیگروارد شده است 🌻منابع و پا نوشت ها 1-سبحانی،جعفرفرخندگی و شومی روزها از دیدگاه عقل و شرع فصلنامه .کلام اسلامی » بهار 1390 - شماره 77 .از صفحه 5 تا 14 2- طباطبايى، محمدحسين، ترجمه تفسير الميزان، ج19 ص116 3- ابن بابويه، محمد بن على، الخصال ؛ ج2 ؛ ص391 4-ابن شعبه حرانى، حسن بن على، تحف العقول ص: 483 5-مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار (ط - بيروت) (ط - بيروت) ؛ ج56 ؛ ص66 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔴 آیا برپاشدن هر پرچمی قبل از قیام (عج) طاغوت است ؟ آیا مصداق این حدیث است؟ 🔹 علیه السلام فرمودند : 🔺 كلّ رايةٍ ترفع قبل قيام القائم فصاحُبها طاغوتٌ يُعْبَدُ مِنْ دون الله عزّوجلّ 🔸 هر پرچمي قبل از قيام (بلند شود) صاحب آن طاغوت است (با اين كار) غير خدا را پرستيده و بندگي نموده است. 📚 وسائل الشيعه، ج ۱۱ ، ص ۳۷ 🌺 پاسخ به این : اين روايت (و يا مشابه آن) به هيچ وجه دلالت ندارد كه قيام‌هاي به حق و تشكيل حكومت عادلانه، طاغوت و عبادت غيرخداوند (و يا گمراهي) است، بلكه در خود روايت قرينه داريم كه مراد قيام طاغوتي و قيام‌هايي است كه در مسير خدا و اهل‌بيت نباشد، بلكه در عرض و مقابل آنها باشد، آن قرينه ذكر كلمه «طاغوت» و جلمه «يَعبدُ من دون الله» است. مؤيّد اين مطلب روايت ديگري است كه مي‌گويد: «و مَنْ رَفَعَ راية ضلالة فصاحبها طاغوت» هر كسي پرچم ضلالت بر افرازد، صاحبش طاغوت است، در نتيجه روايت مذكور به قرائن خارجيه قيد بر مي‌دارد، كه هر پرچمي كه در مسير ضلالت برافراشته شود طاغوت است نه پرچم حق، و هرگز به اطلاق روايت كه هر قيامي قبل از ظهور مهدي (عج) طاغوتي است نمي‌توان تمسك نمود، چرا كه اطلاق آن حتّي قيام امام حسين ـ عليه‌السّلام ـ را هم شامل مي‌شود، چون قبل از قيام (عج) است، و هرگز هيچ مسلماني حتي انسان فهميده‌اي در حقانيت قيام امام حسين ـ عليه‌السّلام ـ شك ندارد، از اين گذشته ما قيام‌هاي فراواني را داشته‌ايم در تاريخ توسط غير ائمه ـ عليه‌السّلام ـ و انسان‌هاي غيرمعصوم، كه مورد تأييد ائمه قرار گرفته‌اند كه به برخي از آنها اشاره مي‌شود كه اين روايات با روايت فوق معارض است : قيام زيد بن علي قيام مختار بن ابي عبيدي ثقفي قيام يماني و ..... 🔹 و در نهایت قیامی طاغوت است که دعوت بسوی خود کند و نه بسوی دین خدا و البته میتواند مراد و منظور دعوت های دروغین مهدویت قبل از قیام قائم نیز باشد.که ادعای نیابت از سوی امام عصر را نیز دارند مانند جریان فعلی احمد الحسن و سایر مدعیان دروغین. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
دین اساساً با آگاهی و بصیرت است، به هیچ‌کس نمی‌گوید حالا شما اجالتاً قبول کن، اگر تو هم دین را قبول کردی دین تو را قبول نکرده تا وقتی از روی بصیرت و آگاهی نباشد. دین آگاهی و بصیرت را اصل می‌داند و مسلمان نا آگاه را قبول نمی‌کند. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
(1) مقدمه اساساً آگاهی از فرایندهای شناختی اعضای گروه های تربیتی، از ضروری‌ترین وظایف و است. چرا که فرایند رشد فراگیر، علایق، میزان انگیزش،‌ عاطفی، سوابق اجتماعی و تجارب گذشته او از عواملی هستند که همواره بر روش کار مربیان تربیتی اثر می‌گذارند. لذا هرگاه تصور کند بدون آگاهی از فرایند رشد ذهنی، عاطفی و اجتماعی فراگیران می‌تواند در انجام وظایف تربیتی خویش موفق باشد دچار اشتباه شده است. یکی از شاخه‌های مهم علم ، روان‌شناسی است که رسالت اصلی آن به کار بستن قواعد و یافته‌های مختلف روان‌شناختی در فرایند بوده و از محورهای اساسی آن بحث از «ویژگی‌های تربیت شونده» یا «یادگیرنده» است. این محور که ما از آن به «» یا «مخاطب شناسی» یاد می‌کنیم، ارتباط مؤثر با متربی و یادگیرنده را سهل و آسان می‌سازد و از دشواری‌های و می‌کاهد.و باعث کمتر شدن مخاطرات فعالیت های تربیتی و آموزشی حلقه های تربیتی می شود. چرا که حضرت (صلى الله علیه و آله) مى فرماید: «هر که بدون دانش وارد کارى شود بیشتر مایه فساد است تا اصلاح...» این درس در پی تأکید بر شناخت مخاطبان از ابعاد مختلف قبل از تربیت و آموزش است به این امید که سرگروه ها و مربیان محترم بر اساس ظرفیت و ظرافت آنان تربیت و آموزش را پی ریزی نمایند. •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
اشکال در کارگزار (دام ظله) : ⚜سؤال کردند «اشکالاتی که در مشاهده می کنیم به برمیگردد یا به ؟» من مشکلی در ساختار نمیبینم. ما کارگزارها اشکال داریم؛ در این شکّی نیست. کوتاهی دارند، سلایق گوناگون دارند، ناتوانی‌هایی دارند، کمبودهایی دارند. اشتباه‌ ما ها هم مثل اشتباه‌ اشخاص عادّی نیست؛ ما وقتی اشتباه میکنیم، اشتباهمان شکافهای بزرگی در متن جامعه به وجود می‌آورد. 🗓۱۳۹۸/۰۳/۰۱ 🔰باماهمراه باشید. •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
MaheShaban&NokateAklagi__1399_12_26.mp3
4.55M
المعظم بیانات اخلاقی بعد از درس خارج فقه 🔹 صلوات نقل شده از ابوالحسن ضرّاب اصفهانی 🔹 اهمیت دادن به 🔹 تلاوت زیاد 🔹 مراقبت از زبان و گفتار غیرزبانی، غیرزبانی 🔹 کمک به همنوعان نیازمند 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
(۲) 🔹ضرورت و فواید شناخت مخاطب شناخت مخاطب به ما کمک می‌کند تا بر اساس نیازها، نگرش ها ، علایق و خواست‌های متربیان  به تربیت و آموزش همت گماریم. این شناخت، ضرورت و اهمیت دارد؛ زیرا: 1-  شناخت مخاطب، باعث می‌شود که انتقال مفاهیم از سرگروه  به متربی، آسانتر شود. 2-  مخاطبان، متنوع و متفاوت‌اند؛ سلیقه‌های متفاوت، گرایش‌های مختلف، تفاوت‌های فردی، ذهنیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه، هر کدام مربیان را ناگزیر می‌سازد تا در اولین، گام، به شناخت مخاطب پرداخته و با آگاهی از مخاطب، اهداف تربیتی و آموزشی را آماده نماید. 3-  مخاطب،‌رکن فراموش نشدنی و پایه استوار تربیت و آموزش است. بهبود و تحکیم این پایه، در صورتی میسر است که مربیان، نسبت به توانایی، میزان دانایی، خصوصیات اخلاقی و عاطفی و خصلت‌های اجتماعی مخاطبان آگاه باشند. 4-  فواید بسیار بر شناخت مخاطب استوار است که برای دستیابی به نتایج درخشان مخاطب‌شناسی، باید آن را جدی گرفت که به برخی از فواید اشاره می‌شود. الف) ایجاد نگرش‌های مثبت و پویا در متربیان نسبت به برنامه های بسیج و برنامه های گروهی . ب) تقویت انگیزة متربی در راستای رشد تربیتی و آموزشی خود. ج) کاهش دغدغه، اضطراب، تردید و زدودن نگرانی‌های متربیان. د) برقراری ارتباط مؤثر با متربیان. ه) انطباق مباحث با نیازها و توانایی‌های متربیان. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
داستان کوتاه پند آموز👌 مرد بیسوادی میخواند ولی معنی قرآن را نمیفهمید. روزی پسرش از او پرسید: چه فایده ای دارد قرآن میخوانی، بدون اینکه معنی آن را بفهمی؟ پدر گفت: پسرم! سبدی بگیر و از آب دریا پرکن و برایم بیاور. پسر گفت: غیر ممکن است که آب در سبد باقی بماند. پدر گفت: امتحان کن پسرم. پسر سبدی که در آن زغال میگذاشتند گرفت و به طرف دریا رفت. سبد را زیر آب زد و به سرعت به طرف پدرش دوید ولی همه آبها از سبد ریخت و هیچ آبی در سبد باقی نماند. پسر به پدرش گفت؛ که هیچ فایده ای ندارد. پدرش گفت: دوباره امتحان کن پسرم. پسر دوباره امتحان کرد ولی موفق نشد که آب را برای پدر بیاورد. برای بار سوم و چهارم هم امتحان کرد تا اینکه خسته شد و به پدرش گفت؛ که غیر ممکن است.. پدر با لبخند به پسرش گفت: سبد قبلا چطور بود؟ پسرک متوجه شد سبد که از باقیمانده های زغال، کثیف و سیاه بود، الان کاملاً پاک و تمیز شده است. پدر گفت: این حداقل کاری است که قرآن برای قلبت انجام میدهد. دنیا و کارهای آن، قلبت را از سیاهی ها و کثافتها پرمیکند؛ خواندن قرآن همچون دریا سینه ات را پاک میکند، حتی اگر معنی آنرا ندانی. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنها ها را لغو کنن در عمل و ما راست ازمایی کنیم. این سیاست قطعی است در مورد برجام نه مذاکره مجدد! 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
❤️ امیرالمؤمنین عليه السلام: 🍀 استُرْ عَورَةَ أخيكَ لِما تَعلَمُهُ فيكَ 🍃 به خاطر عيب هايى كه در خود مى دانى، عيب برادرت را بپوشان 📖 غررالحكم حدیث2290 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
(۳) شناخت ، در حوزه‌ها و قلمروهای متفاوت انجام می‌پذیرد. باید از جنبه‌های مختلف نسبت به شناسایی مخاطب همت نمود و بر اساس نتایج شناخت و متناسب با حوزه‌ها و قلمروهای آن در رفع کاستی‌ها کوشید، برخی از مهمترین حوزه‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. الف ) ویژگی‌های ، ، و متربیان متربیان در سنین متفاوت، ویژگی‌های زیستی، ذهنی و عاطفی متفاوتی دارند از این رو مواجهه درست با آنان، بدون آگاهی از این ویژگی‌ها، دشوار است. برای نمونه دارای روحی لطیف و از نظر عاطفی، و شکننده هستند؛ بنابراین نوع برخورد با آنان، باید حساب شده و دقیق باشد. گفتن سخنان تسخره آمیز، تنبیه‌های بدنی، تکالیف دشوار، برنامة فشرده یا و اموری از این قبیل، نه تنها آنان را به ،‌ و گروه های تربیتی ترغیب نمی‌کند بلکه به ناامیدی و حتی ناکامی آنان می‌انجامد.یا مثلاً، ذهن نوجوانان در مقایسه با و میانسالان ظرفیت کمتری دارد، از این رو نمی‌توان واژه‌های سنگین، ادبیات دشوار و مطالب محض را برایشان در نظر گرفت. از نظر روانی، نوجوانان طلب، پریشان حال، خیالباف و گاهی بداخلاق و پرخاشگرند. یا و ، دارای حالت تردید نگرانی نسبت به آینده، ثابت نبودن عواطف، استقلال طلبی، فشار و پندناپذیری هستند و در همان حال، صاحب وجدان اخلاقی زنده و بیدار و نیازمند همراهی و صمیمت و از سویی دیگر خودخواه و مغرورند. مسلماً این دو گروه سنی متفاوت برخوردهای جداگانه ای می‌طلبند. اگر زبان و نصیحت برای نوجوانان کارساز باشد، برای جوانان و دانشجویان چنین نیست و نمی‌توان با حالتی آمرانه با آنان سخن گفت. می‌توان نوجوانان را به کاری امر کرد؛‌ اما به کارگیری زبان امری، برای دانشجویان نتایج نامطلوبی به دنبال دارد. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
⚠ گرگها و موریانه ها ⚠ ❌❌ وقتی گرگ حمله میکند، با صدای بلند حمله میکند و فرصتی برای واکنش دارید. ❌🚨💯 اما وقتی موریانه هجوم می‌آورد، از همان ابتدا مخفیانه و بی سرو صدا از ریشه به جان دارایی‌تان می‌افتد. 🗡️ایستادن در برابر گرگ، شجاعت میخواهد و دفع خطر موریانه بصیرت! ✅ بصیرت سواد نیست، بینش است. 🔆 اللهم اجْعَلْ النُّورَ فِي بَصَرِي ، وَالبَصِيرَةَ فِي دِينِي 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸حضور در جمع غافلین علت یأس از رحمت خدا🔸 در سورۀ حمد پس از بسم الله و بعد از «الحمد لله»، دوباره «الرحمن الرحیم» تکرار شده است. چرا؟ به این خاطر که رحمت، اساسی‌ترین مسأله در حضور قلب و توجه انسان است و تا رحمت الهی شناخته نشود، دریچۀ قلب انسان باز نمی‌شود. از دلایلی که انسان از رحمت خدا مأیوس می‌شود، نشست و برخاست با غافلین است. در دعای ابوحمزه می‌خوانیم که «اَوْ لَعَلَّكَ رَاَيتَني فِي الْغافِلينَ فَمِنْ رَحْمَتِكَ آيسْتَني»: «شاید در گروه غافلین من را دیده‌ای که از رحمتت مأیوسم کرده‌ای»! اگر انسان با غافلین باشد از رحمت خدا مأیوس می‌شود و اگر متوجه رحمت خدا شود، ذاکر می‌گردد. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 همه چیز درباره سند 25 ساله ایران و چین ✅ اقتصاد مکمل ایران و چین سبب همکاری است. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
(۴) با توجه به ویژگی‌های عاطفی، روحی و روانی جوانان، چند نکته عملی (به عنوان مثال )به مربیان و سرگروه ها توصیه می‌شود: 💎  با جوانان به زبان امری و تحکم آمیز صحبت نکنید. 💎  آنان را با ذکر موفقیت‌های بزرگان، به آینده امیدوار سازید. 💎  با استفاده از داستان‌های قابل استناد، فطرت و وجدان اخلاقی شان را بیدار نمایید. 💎 ‌ به گونه رفتار کنید که به دوستی و صمیمیت شما ایمان آورند. 💎  اگر جوان به سؤال سرگروه پاسخ نگفت او را در حضور جمع توبیخ نکنید. 💎  آنان را به تلاش، غنی سازی اوقات فراقت با برنامه‌های سازنده، شرکت در نشست‌های گروهی و علمی و رعایت اخلاق و پرهیزکاری توصیه نمایید تا از فشار غریزه کاسته شود. 💎  در برابر غرور آنان، مغرورانه سخن نگویید، تواضع و فروتنی بجا، راحت‌تر آنان را به اشتباه آگاه می‌سازد. 💎  در برابر جوانان، از خود انعطاف نشان دهید. قاطعیت بی مورد و بی جا آنان را پرخاشگر و گستاخ می‌کند. 💎  خودستایی نکنید. جوانان به انسان‌های از خود راضی، بدبین و بدگمان هستند و در آن صورت، درس و توصیه‌های تربیتی شما تأثیرگذار نخواهد بود. 💎  با توجه به ویژگی‌های ذهنی جوانان هر گروه، به ارایه مطالب معرفتی بپردازید؛ اگر چه، استدلال و اقامه برهان لازم است؛ اما استفاده خشک از فسلفه، برای تبیین مطلب، نوعی دل زدگی ایجاد می‌کند. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
💢 اگر بخواهید در مقابل دنیا اظهار حیات بکنید، باید در انتخابات مشارکت کنید 🔹 امام خمینی (ره): از مسائلی که ما در پیش داریم الان قضیه رئیس جمهور است. من کار ندارم کی می شود، به من مربوط نیست، من خودم یک دارم به هر که دلم می خواهد می دهم، شما هم همین طور. اما اگر بخواهید در مقابل دنیا اظهار حیات بکنید که بگویید ما بعد از گذشتن چندین سال زنده هستیم، باید مشارکت کنید. اگر خدای نخواسته از عدم شما یک لطمه ای بر وارد بشود، بدانید که آحاد ما که این خلاف را کرده باشیم خدای نخواسته، مسؤول هستیم. مسؤول پیش خدا هستیم. مسأله، مسأله ریاست جمهور نیست، مسأله، مسأله اسلام است، مسأله مسأله قواعد است، مسأله، مسأله است و مسأله ای است که باید ما همه به آن اهمیت بدهیم و بیشتر از هر وقت و بیشتر از هر سال و هر دوره باید انشاء الله شرکت بکنیم صحیفه نور؛ جلد ۱۹؛ صفحه ۱۹۵ مورخ: ۱۳۶۴/۰۵/۰۸ •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیـار زیبا و تاثیـرگزار✨🌟 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔴 فلسفه و علت غيبت‏ امام زمان 🔵 استاد : اگر لامپی در یك خیابانی بزنند، افرادی بیایند این لامپ را بشکنند.لامپ دوم را بزنند، لامپ دوم را هم بشکنند.لامپ سوم را بزنند، لامپ سوم را هم بشکنن .اگر یازده لامپ بزنند و مردم نااهل بشکنند حکما عاقلی دیگر می گوید: لامپ دوازدهمین را وصل نکـن ایـن ها هنوز آدم نشده اند،لیاقت ندارند بگذار در تاریکی باشند. یازده امام آمد و یازده چراغ هدایت را شهید کردند .چراغ دوازدهمیـن را دیگر خداوند وصل نکرد. مي گوید: هر وقت آمادگی اش را داشتید، شما هنوز متمدن نشده اید ... 🔍(عج) •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
♨️ نتیجه نا امیدی بی‌عملی است 🔻شما هستید ، مواظب باشید نگاهتان به آینده، باشد، نه نگاه بدبینانه و نومیدانه. اگر نگاه نومیدانه و بدبینانه شد، نگاه «چه فایده‌ای دارد» شد، به دنبالش بی‌عملی، بی‌تحرکی و انزواء است؛ مطلقاً دیگر حرکتی وجود نخواهد داشت؛ همان چیزی است ‌که دشمن می‌خواهد. ۸۸/۶/۰۴ 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
(۵) ب) مسایل و مشکلات اجتماعی متربیان: متربیان از نظر ، در دوره‌های مختلف، ویژگی‌های متفاوتی دارند. گوناگونی این ویژگی‌ها، باعث می‌شود که سرگروه ها و ، با آنان به تناسب آن ویژگی‌ها، رفتار متفاوت داشته باشند؛ حتی ممکن است از نظر اجتماعی، در یک دوره مشترک، برخی از متربیان با برخی دیگر متفاوت باشند. بعضی سازگار و برخی ناسازگارند، عده‌ای پای‌بند به ارزش‌های عرفی و و برخی دیگر، بی اعتنا به هنجارها و ارزش‌های اجتماعی هستند. ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز، در خانه و محیط زندگی قابل جستجو است. سرگروه ها باید با ریشه‌یابی مشکلات اجتماعی فراگیران، به حل آن کمک نمایند. مثال‌های زیر، نمایی از مشکلات اجتماعی و ریشه‌های آن را نشان می‌دهد: مواردکامل نبوده و برای مثال چند مورد عنوان می گردد: 🔸  افراد ناآرام، پرخاشگر، دروغ گو غالباً محصول خانواده‌هایی هستند که نزاع و درگیری بر آن حاکم است؛ از این رو در برخورد با فراگیرانی که از این مشکلات رنج می‌برند،  باید ریشه آن را جستجو و در حل آن کمک نمود. 🔹  در محله‌های فاسد، زمینه‌ برای گستاخی و بی قیدی نسبت به هنجارهای اجتماعی بیشتر وجود دارد. متربیانی که از نظر خلق اجتماعی ناسازگار نشان می‌دهند ممکن است به دلیل مشکلات اجتماعی و محیط زندگی چنین شده باشند. 🔸 فقر و یا غنای بیش از حد مادی و خانواده، یکی از ریشه‌های اساسی مشکل اجتماعی متربیان است. 🔹  موقعیت اجتماعی و شغلی والدین، در بروز مشکلات اجتماعی متربیان، مؤثر است. 🔸  خانواده‌هایی که با تک فرزندی یا فرزندسالاری مواجه‌اند، فرزندانی متفاوت با خانواده‌هایی دارند که فرزندان در آن مدام تحقیر، سرزنش و تنبیه می‌شوند.  ممکن است فراگیری با گوشزد هشدار و حتی سرزنش‌های مکرر، هیچ تغییر حالتی احساس نکند و متربی دیگری با کمترین توبیخ، رنجیده خاطر شود. زود رنجی می‌تواند مشکل اجتماعی فراگیران تلقی شود. (این مسأله در دختران به روشنی دیده می شود)‌ عدم تأثیر هشدارها و سرزنش‌ها از مشکلات اجتماعی متربیان حکایت می کند، چنین مشکلاتی، گاه ریشه در خانوادگی دارد، که باید برای حل آن چاره اندیشید. راه کسب این آگاهی، مشاوره با متربی، مربیان و سرگروه های تربیتی و در صورت لزوم، کسب اطلاعات از اولیای آنان است. از دلایلی که بر انجام های فردی توسط مربیان و سرگروه ها اصرار می شود، کشف و حل مشکلات اجتماعی آنان است. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
جلسه مسئولین تعلیم و تربیت نواحی استان زنجان بصورت گفتگوی تصویری برگزار شد. در این جلسه که روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد، حجت الاسلام محسن جعفری معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اظهار امیدواری کرد در سال جدید برنامه های شبکه تربیتی صالحین بر پایه سند اعتلای بسیج با قوت بیشتری ادامه یابد. در ادامه هر کدام از مسئولین نواحی نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ارتقای کیفی برنامه ها ارائه دادند. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
تواصی از نگاه قرآن 👌إنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ همه انسان ها در خسران و ضرر هستند، مگر کسانی که مومن باشند و اعمال صالح انجام بدهند و یکدیگر را به حق و صبر سفارش کنند. 📌تواصی به صبر اول عامل بودن خود انسان است به صبر؛ سپس شنیدن درد دل کسی و سنگ صبور بودن و سفارش کردن به صبر و متذکّر شدن ثواب عظیم خدا برای صابران و نیز سعی در کاستن از مشکل طرف و حل کردن گره اوست.(تَواصَوْا بِالصَّبْرِ) 📌تواصی باب تفاعل است و به معنی همدیگر را سفارش کردن است. یعنی اینطور نیست که یکی واعظ باشد و دیگران متّعظ باشند. بلکه همگی نیاز به نصیحت شدن داریم و باید یکدیگر را نصیحت کنیم. 👌آیه آخر سوره صریح است در اینکه راه سعادت مؤمنین از میان جمع می‌گذرد و با گوشه‌گیری و خلوت‌گزینی مطلق به دست نمی‌آید. کسی که 👈جمع مؤمنین👉 را رها کند و از آن‌ها دوری بجوید، خدا هم رهایش می‌کند و از او دور می‌شود. یعنی بدون مسئولیت اجتماعی و تعامل مثبت با جامعه مؤمنین طی‌کردن راه به سوی تعالی و نجات از خسران، ناممکن است. و این آموزه دقیقاً ‌نقطه مقابل عرفان‌ها و مکاتبی است که انسان را برای رسیدن به قُرب الهی به انعزال و گوشه‌گیری دعوت می‌کنند. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🚨نبود تحلیل سیاسی!! •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپی که در صفحه اینستاگرام سایت رهبر انقلاب درباره تحریم‌ها و برجام منتشر شده 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
(۶) ج) وضعیت دینی و مذهبی ممکن است فراگیران از نظر مذهبی متفاوت باشند. مربیان باید گرایش مذهبی متربیان را بدانند و با اطلاع از این موضوع به رشد ایشان بپردازند. در حلقه تربیتی که افراد ، همگی سطح دینی و مذهبی مشترک دارند سخن گفتن (البته سخن مستدل و منطقی) راحت‌تر به نظر می‌رسد در صورتی که سخن گفتن برای متربیانی با سطوح و گرایش‌های متفاوت مذهبی، دشوارتر می‌نماید. لذا آشنایی با حساسیت‌های دینی و مذهبی باعث می شود که پاره‌ای از مسایل اختلافی، اما با اهمیت را مطرح کند، باید بدون هر گونه تعصب کورکورانه و با استدلال قوی و شواهد تاریخی خدشه ناپذیر، این کار را انجام دهد. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
مأموریت این نسل چیست؟ 🔹برای این‌که تفکر انبیاء در جامعه پیاده شود، یک حرکت بلندمدت و طولانی لازم بود. این انقلاب با این هدف به وجود آمد. ، ، نه فقط ، نه فقط تشکیل یک ، بلکه تشکیل یک واقعیت و یک مجموعه مردمی که بر اساس تعالیم اسلام - که لبّ لباب تعالیم انبیاء است - زندگی می‌کنند و آثارش را احساس می‌کنند. این هدف ماست. ...این هدف، هدف خیلی طولانی مدتی است. باید تلاش کرد، باید کار کرد تا به این هدف رسید؛ شما مسئولیتتان این است. مأموریت این نسل این است؛ کشور و ملتتان را به آن جایگاهی که معنایش این باشد که یک جامعه‌ی اسلامی به معنای واقعی تشکیل شده، برسانید. این را الگو کنید. این می‌شود بزرگ‌ترین وسیله برای گسترش این فکر و گسترش این تجربه در عالم؛ این مأموریت این نسل است که در تصور و در جنبه‌ی نظری، چیز مشکلی نیست. البته کار، کار بسیار دشواری است. همان تحرک جوانی، همان انگیزه‌ی جوانی را لازم دارد... هدف این است: ما کشور اسلامی می‌خواهیم. کشور اسلامی وقتی تشکیل شد، معنایش این است که دنیای مردم آباد خواهد شد، نه به معنای آبادی‌ای که در نظام‌های مادی وجود دارد. ۱۳۸۷/۰۷/۰۷ 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔴 ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی 🔵 زمانهٔ عجیبی است.برخی مردمان امام گذشته را عاشقند اما امام حاضر را نه ⁉️ می‌دانی چرا ؟ 🌕 امام گذشته را هرگونه بخواهند تفسیر می‌کنند اما امام زمان را باید اطاعت کنند و فرمان ببرند. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn