eitaa logo
شبکه تربیتی بسیج استان زنجان
1.2هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
417 فایل
✅ رسانه رسمی اطلاع رسانی شبکه تربیتی بسیج(صالحین) 🔶 معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان زنجان 🔸️ارتباط با مدیر کانال @salehin_zanjan 🔸ارتباط با مسئول تعلیم و تربیت بسیج استان @Jafarizanjan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگی جذاب سازی آموزش های تربیتی بخش اول ۱. جذاب بودن شخصیت مربی: مربی باید از روش هایی که شخصیت او را دوست داشتنی می کند استفاده کند تا باعث جذب متربی شود چرا که وقتی متربیان به او علاقه مند شوند به سخنان او گوش و عمل می کنند، این علاقه باعث یادگیری مطالب و عمل به آنها خواهد شد طبق قواعد روانشناسی کودکان و نوجوانان وقتی به کسی علاقه مند میشوند سعی می کنند خود را به او شبیه کنند پس سعی کنید دوست داشتنی و جذاب باشید. راه های جذاب بودن: 🔹اهمیت دادن به متربی کاری کنید که متربی با نشان داده شود چرا که انسان به طور ذاتی نیاز دارد که او را ارزشمند بدانند اگر کاری کنید که احساس مهم بودن بکند باعث ایجاد علاقه و جذابیت شما نزد اوخواهد بود. وقتی متربی صحبت می کند چنان محو در او شوید که گویی کسی جز او در جهان نیست وقتی به سخنانش گوش می دهید طوری رفتار کنید که گویی هر کلمه ای که به زبان می آورد مهم است از سخنانش تعریف کنید و به او بگویید که چه قدر از سخنانش لذت می برید . 🔹پذیرش افراد همانگونه که هستند متربی رابی قید و شرط بپذیرید به طورکامل! ازآنها انتقاد و عیب جویی نکنید چنان و انمود کنید که گویی آنها معجزه خلقت هستند، این است خواهید پرسید چگونه پذیرش تمام و کمال خودرانشان دهیم؟ با وقتی باخوشحالی لبخند بزنید اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد و احساس خوبی درباره ی خودشان پیدا می کنند و شخصی که این احساس رابه آنها القاء کند دوست می دارند قبل از انکه چیزی بگویید. •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴تدریس امیرالمومنین به جبرئیل روزی جبرئیل در خدمت پیامبر(ص) مشغول صحبت بود که حضرت علی(ع) وارد شد .جبرئیل چون آن حضرت را دید برخاست و شرائط تعظیم بجای آورد... 🌹پیامبر(ص) فرمودند: ای جبرئیل! از چه جهت به این جوان تعظیم می‌کنی؟ عرض کرد: چگونه تعظیم نکنم که او بر من حق تعلیم است. پیامبر(ص) فرمودند: چه تعلیمی؟ جبرئیل عرض کرد: در وقتی که حق تعالی مرا خلق کرد؛ از من پرسید: «تو کیستی و من کیستم؟» من در جواب متحیر ماندم و مدتی در مقام جواب ساکت بودم، که این جوان در عالم نور به من ظاهر گردید و این طور به من تعلیم داد که بگو: « تو پروردگار جلیل و جمیلی و من بنده ذلیل، جبرئیلم» از این جهت او را که دیدم تعظیمش کردم. 📚 تحفة المجالس، ص 80 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام : 💢 ما أسرَعَ السّاعاتِ فِي اليَومِ ، وأسرَعَ الأيّامَ فِي الشَّهرِ ، وأسرَعَ الشُّهورَ فِي السَّنَةِ ، وأسرَعَ السّنينَ (السَّنَةَ) فِي العُمرِ. 🔷 چه زود مى گذرد ساعات روز و روزهاى ماه و ماههاى سال و سالهاى عمر. 📚 نهج البلاغه ، خطبه ۱۸۸ •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مدارس را دریابیم که خط مقدم جنگ ترکیبی‌ مدارس هستند... •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امام علی عليه السلام: 💢 مَنِ اقتَصَرَ على بُلغَةِ الكَفافِ فَقَدِ انتَظَمَ الراحَةَ ، و تَبَوَّأ خَفضَ الدَّعَةِ . 🔵 هركه به اندازه كفاف بسنده كند ، آسايش يابد و در منزلگاه آسودگى فرود آيد. 📚 میزان الحکمه ، جلد ۴ ، صفحه ۵۴۷ •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 تعریف عالی حجاب از استاد قرائتی •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امام علی عليه السلام: 💢 أقوَى الناسِ مَن قَوِيَ عَلى غَضبِهِ بِحِلمِهِ . 🔵 قويترين مردم، كسى است كه با بردبارى بر خشم خود چيره شود. 📚 میزان الحکمه ، جلد ۸ ، صفحه ۴۴۹ •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قبلا می‌گفتن طرف سرش‌رو مثل کبک کرده تو برف... نسخه جدیدش اینه که یه عده سرشون کردن تو سطل ماست! •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴نورهایی را که از اعمال نیک به دست می آورید،نگه دارید! بنده در جوانی با یکی از اولیاء خدا آشنا شدم که عِلماً و عملاً بی نظیر یا کم نظیر بود. ایشان شش ماه شبانه روز با مرحوم نخودکی اصفهانی مصاحبت و معاشرت داشته است. روزی از ایشان می پرسد: دلیل و رمز موفقیت شما در امر سلوک چه بود؟ جناب شیخ پاسخ می دهد: «نورهایی را که از اعمال نیک بدست می آورم خرج نمی کنم!» یعنی با مراقبه و مواظبت، آنها را حفظ می کنم و با اعمال بد هدر نمی دهم! ماها متاسفانه قالبا ولخرج هستیم، ولخرج نور✨ هستیم. اگر از عبادتی نوری کسب کنیم، آن را حفظ نمی کنیم، فورا آن را با رفتارمان خرج می کنیم و از بین می بریم. نماز شب می خوانیم، بعد غیبت میکنیم، یک نورانیت هم اگر بدهند، صبح خرجش می کنیم. یک دعا می خوانیم، با جواب تلخی که مثلا به مادرمان می دهیم، از بین می بریم... خلاصه هر عمل خیر، نوری دارد که باید حفظ شود تا به تدریج این نور ها جمع شده و قوی شده و دارای آثار عالیه بشوند، وگرنه آن نور با اعمال سیئه از بین می رود... 📙در محضر مرحوم آیت الله •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امیرالمومنین امام على عليه السلام: 💢أغْضِ عَلى القَذى و إلاّ لَم تَرضَ أبدا 🔷بر ناملايمات چشم فروبند وگرنه هيچگاه خشنود نباشى! 📚حکمت ۲۱۳ نهج البلاغه •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
📜مربیّ ناتوان! ▫️نقطه ضعف‌‌هاى كودک، همان راه‌‌هاى كنترل او هستند. ▫️چه كودک چه بزرگ در برابر ضعف‌‌هاى خود به زانو مى‌‌افتند و تسليم مى‌‌شوند، ولى هميشه تسليم، علامت تربيت و پذيريش نيست! ▫️مادام كه احساس بيگانگى در ميان است، پذيرش در كودک و مقبوليت براى مربى تحقق مى‌‌يابد. ▫️بگذر از اين كه اكثر مربيان امروز حتى تسليم و هم‌كارى كودک را نمى‌‌توانند به دست بياورند و از راه‌‌هايى كه بچه‌‌ها يك‌ديگر را به تسليم مى‌‌كشانند و از يك‌ديگر شيرينى و شكلات و توپ مى‌‌گيرند و با هم كنار مى‌‌آيند، نمى‌توانند استفاده كنند. ▫️ چون همان‌طور كه نقطه ضعف‌‌هاى كودک او را ذليل مى‌‌كند، نقطه ضعف‌هاى مربى هم او را ناتوان مى‌سازد و كودک باهوش را بر او مسلط مى‌‌نمايد. ▫️هنگامى كه پدر و مادر و يا مربى از فرياد كودک و يا آبروريزى او و يا امساک از خوردن و نوشيدن او و يا از قهر و بى‌‌اعتنايى او عاجز مى‌‌شوند، نمى‌‌توانند توقع كنترل و يا تربيت كودک را داشته باشند. ❛❛ عین‌صاد (استاد علی صفایی حائری) 📚  | ص ۳۷ •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜تدبيرهای مربی ▫️تدبيرها و دقت‌‌هاى مربى و مشورت با كودک و واگذار كردن مسئوليت‌‌ها و چشم‌ پوشى از ضعف‌‌هاى ناخواستۀ آن‌ها و تو سرى نزدن و حتى كوچک جلوه دادن خسارت و ضررهاى وارده از ناحيۀ كودك مى‌ تواند شهامت اقدام و شخصيت برخورد و قدرت تحمل مسئوليت‌‌ها و تصميم جبران شكست‌‌ها و ضعف‌‌ها را در كودک زنده كند. ▫️ و همان‌طور كه گذشت مى‌تواند راز شخصيت و حريت و تفكر را به كود‌ بياموزد و او را در برابر هجوم ديگران واكسينه كند و مصونيت ببخشد. ▫️مربى براى استفاده بهتر از وسايل تربيتى، ناچار است كه شرايط رشد و حالت‌‌هاى روانى كودک را بشناسد. ▫️بايد از نيروها و استعدادهايى كه در بچه‌‌ها به تدريج شكل مى‌‌گيرند، مطلع باشد تا از كار طبيعى اين نيروها دچار بهت و سرگيجه نشود و در برابر هجوم اين نيروها عكس‌‌العمل مناسب داشته باشد. ▫️آگاهى از اين نكته مهم است كه كودک در چه مرحله‌‌اى حواسش و در چه مقطعى احساسات گوناگونش و تخيلش و كنجكاوى‌‌اش و احساس مقبوليتش و احساس مسئوليتش و احساس شرم و خوددارى‌‌اش و ديگر احساساتش شكل مى‌‌گيرد. ▫️ اگر مربى اين حالت‌ ث‌ها و احساس‌‌ها را نشناسد نمى‌‌تواند در برابر كسانى كه اينها را در كنار هزارها تست تجربه كرده‌ اند و به بهره‌ بردارى از آن مشغول شده‌‌اند موضع مناسب داشته باشد و نمى‌‌تواند پاسخ مثبتى بدهد. ▫️ يا به تقليد و ذلت مى‌ افتد و يا به غرور و خشونت و در هر حال گرفتار مشكلات و درگيرى‌‌هايى خواهد شد كه بسيار شاهدش بوده‌‌ايم و خواهيم بود. ❛❛ عین‌صاد •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠امیرالمومنین امام علی علیه السلام: 💢همسایه بد بزرگترین رنج و سخت ترین بلا و مصیبت است . 📚غررالحکم و دررالکلم ص ۴۳۶ •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
🔰 توصیه‌های استاد مطهری برای چگونگی استفاده بهینه از وقت 🔹 آدمی یا در حال جلو رفتن است و یا در حال عقب‌گرد، یعنی حالت توقف وجود ندارد، زیرا اگر وقت و عمر، بجا مصرف شود پیشروی است، اگر بیجا مصرف گردد سرمایه باختن و عقب‌گرد است. 🔸تنها قدر وقت دانستن کافی نیست، مهارت و استادی از نظر بهره‌برداری لازم است. استفاده بیشتر در مدت کمتر موقوف به این است که: 🔹اولا انسان همیشه برای کارهای خود برنامه و نقشه داشته باشد؛ ثانیا برای هر کار وقت مناسب همان کار را در نظر بگیرد؛ ثالثا ترتیب کارها را طوری بدهد که وقت خالی نماند. 📗 استاد شهید مرتضی مطهری، حکمت‌ها و اندرزها، ج۲، ص۱۹۸-۱۹۷ •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. 🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا