هدایت شده از جهاد تبیین
🔴مثل پیاز! (گفت و شنود کیهان)
گفت: دیروز آقای دکتر علی انتظاری جامعهشناس برجسته و انقلابی و رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی را برکنار کردند.
گفتم: چرا؟! به چه علت؟!
گفت: در مناظره تلویزیونی با دکتر ارمکی به توطئه آمریکائی اسرائیلی پائيز ۱۴۰۱ اشاره کرده و درباره مرگ مهسا امینی از واژه «نفله» استفاده کرده و بلافاصله هم عذرخواهی کرده بود!
گفتم: چه نیازی به عذرخواهی بود؟ حالا با آقای دکتر ارمکی که دهها اهانت به مردم و نظام کرده و دروغهای شاخدار گفته بود چه کردند؟!
گفت: ای عوام! کجای کاری؟ آن وزارت علوم دولت شهید رئیسی بود که محسن برهانی استاد دانشگاه به شهید الداغی اهانت کرده و او را نفله نامیده بود و عذرخواهی هم نکرد ولی دولت شهید رئيسی کاری به کارش نداشت. الان دکتر انتظاری با آن شخصیت برجسته علمی به خانمی که به علت هنجارشکنی بازداشت شده و سکته کرده و فوت شده بود نفله میگوید و بعد عذرخواهی هم میکند ولی اخراجش میکنند!
گفتم: آقای پزشکیان که با این برخوردها مخالف است. وزیر علوم ایشان هم که سابقه اینگونه کارها را ندارد.
گفت: پس این اقدامات نفرتانگیز و ضدعلمی کار چه کسانی است؟ چطوری باید آنها را شناخت؟!
گفتم: از طریق کارنامه! چون پوشه سوابق این افراد مثل پیاز است هرکس آن را باز کند و بخواند از شدت تاسف گریهاش میگیرد!
🛑#جهاد_تبیین
🌐@TABEIN_14
هدایت شده از عموفیدل 🔆
سکانس اول: ظریف سکاندار تعیین کابینه پیشنهادی میشود
سکانس دوم: ظریف تحت عنوان معاون راهبردی پست دائمی میگیرد
سکانس سوم: دقیقا چند روز قبل از رای اعتماد مجلس به کابینه ظریف قهر میکند!!(چون به خیال خام خودش فک میکرد حضرت آقا مخالفت میکنه خواست بگه دیدین گفتم نمیذارن کار کنیم )
سکانس اصلی: پزشکیان با صحنهسازی جلوه میدهد تک تک وزرا مورد تایید رهبری و نه ظریف هستند
سکانس تاسفبار: برخی نمایندگان سادهلوح بازی خورده و با کنار گذاشتن ملاکهای قطعی رهبری، حتی به منحرفترین وزرای پیشنهادی رای میدهند.
سکانس پایانی: بلافاصله پس از رای اعتماد کامل مجلس به دولت، ظریف یهویی آشتی میکند و به معاونتش باز میگردد!!!
سکانس تیر خلاص: ظریف در نخستین اظهارات جدیدش اظهار داشت ۷۰ درصد کابینه را ما چیدیم!
و هرگاه کسی عقل و فرمان ولی امر را کنار گذارد، تباه شد
✍دکتر محمد علی صدر
#عموفیدل🔻
💢@amoofidel
https://rubika.ir/amoofidel روبیکا
هدایت شده از سرالاسرار
پیشنهاد می کنم کتاب نظم جهانی کیسینجر را نه یک بار که چندین بار مطالعه کنید؟!
نگاهی موسع در شناخت دشمن به شما می دهد. بویژه بخش مربوط به انقلاب اسلامی ایران و تحلیلش از بنیادگرایی شیعی بسیار آموزنده است.
بی خود نیست که تمام هست و نیست و دارایی های خود را برای شکست جمهوری اسلامی سرخط آورده اند.
کیسینجر معتقد است که تنها قدرت قابل بقا و تکثیر در برابر لیبرال سرمایه داری آمریکا فقط اسلام سیاسی شیعه می باشد. تمدن چین کنفوسیوسی و روس ارتدوکسی رقیب تمدنی_ حیثیتی غرب تلقی نمی شوند.
او معتقد است سطح منازعه غرب با ایران، ایدئولوژیک و زیربنایی و سطح منازعه غرب با روس و چین،استراتژیک و روبنایی است.
او و نظیر او مانند برژنیسکی، فوکویاما،تافلر به جد معتقد هستند که تنها راه خلاصی آمریکا از دست پدیده "انقلاب سیاسی شیعه" در ایران نه جنگ مستقیم نظامی یا تحریم اقتصادی که کشاندن سطح تقابل غرب و ایران از وضعیت ایدئولوژیک به ساحت استراتژیک می باشد و آنگاه قدم های تاکتیکی بهتر و کیفی تر قابل برداشته شدن است...
امام ره، بدرستی امام "جنگ عقیده ها بودند" او و نائب ایشان به درستی متوجه شده اند؛ تا مادامی که سطوح منازعه حفظ شود، روند نزول و فروپاشی گفتمان غرب در برابر گفتمان انقلاب اسلامی ایران غیر قابل توقف است.
کافی است این روزها به گسترش منطق و ایدئولوژی اسلام سیاسی شیعه ایرانی در بیخ کاخ سفید و سایر پایتخت های بلاد کفر، نگاه خریدارانه بیاندازید...
* پوریا طیبی کارشناس مسائل راهبردی
@safavali
لطفا کانال سرالاسرار را به دیگران معرفی فرمایید🙏
جهت تبادل نظرات با شخصی ادمین
@Saf_avali
هدایت شده از Faramarz .M
▪️وفاق ملى يعنى چه؟
✍️ دکتر سیدمحمود رمکهاشمی
▪️چه در دوران تبليغات انتخابات اخير رياست جمهورى و چه بعد از انتخاب #پزشكيان به عنوان رييس جمهور دو كلمه اى كه بارها از زبان روزنامه هاى زرد وابسته به اوليگارشى مالى و چه از زبان اشرافيت سياسى اصولگرا و اصلاحات وابسته به اوليگارشى به گوش مي رسد #وفاق_ملى است.
نكات عمده اى را يادآورى مي كنيم؛
١– در ادبيات سياسى، ما #همبستگى_ملى داريم كه معطوف به جامعه است ، به عنوان مثال در زمان محمد رضا پهلوى اكثريت ملت ايران چه به عنوان كنشگر و چه بصورت ذهنى، مجذوب شعارها و آرمانهاى #انقلاب_اسلامى شدند و بر عليه حاكميت شاه عمل شد و آن رژيم ساقط گرديد ، تجلى اين همبستگى ملى #رفراندوم جمهورى اسلامى بود كه ٩٨/٢ در صد مردم به آن رأى آرى دادند.
٢– آنچه كه امروز از زبان #اشرافيت سياسى به عنوان #وفاق_ملى شنيده ميشود معطوف به مسئولان است نه جامعه .
اتفاقاً مسئولانى كه بعد از ترورهاى اوليه دهه ٦٠ و به خصوص از ابتداى دهه ٧٠ با تسلط #نوليبرالبسم در جهان و نظام تك قطبى در جمهورى اسلامى مسلط شدند، از عوامل اصلى دور شدن نظام از آرمانهاى انقلاب اسلامى و ناراضى شدن جامعه ناشى از فشارهاى اقتصادى و فرهنگى بوده اند .
نحوه تفكر و بينش مسئولان در حاكميت جمهورى اسلامى مشخص ميكند آيا آنها ميخواهند عملاً آرمانهاى انقلاب اسلامى را در جامعه جارى كنند يا اينكه ميخواهند در سياست داخلى و خارجى تابع نظام تك قطبى و ليبراليسم اقتصادى باشند ؟
پاسخ به اين دو پرسش نشان ميدهد كه مسئولينى كه همگى مسلمان و متدين هستند وابستگى فكرى به اوليگارشى مالى دارند يا وابستگى فكرى به انقلاب اسلامى دارند؟
مگر ميتوان تصور كرد شهيد بهشتى و شهيد رجايى بتوانند با ابوالحسن بنى صدر و هاشمى رفسنجانى در اداره مملكت و بينش داخلى و خارجى وفاق داشته باشند ؟
يا اينكه آیا ميتوان تصور كرد #شهيد_رييسى با #حسن_روحانى در اداره مملكت وفاق داشته باشد؟
امروز ميتوان تصور كرد كه #اشرافيت_سياسى وابسته به بورژوازى بوروكراتيك (اوليگارشهاى وابسته به رانتهاى دولتى) كه در نحله هاى ساختگى اصلاحات و اشرافيت اصولگرا تجلى يافته اند بتواند با نيروهاى عدالت خواه كه پيرو تفكرات انقلابی رهبرى هستند در اداره مملكت وفاق داشته باشند؟
٣– در ٤٥ سال گذشته هر زمان كه در حاكميت جمهورى اسلامى معادله نيروها به سمتى رفت كه عناصر عدالت خواه دست بالا را داشته اند با شوك حذف فيزيكى و يا به هم ريخته شدن جامعه معادله نيروها به نفع نيروهاى واپس گرا كه اتفاقاً هميشه وفاق داشته اند (اصلاحات و اصولگرا) تغيير كرده است؛ ترورهاى ابتداى دهه شصت، فتنه ٨٨، سقوط بالگرد در ارديبهشت ١٤٠٣ نمونه هاى مشخص آن است.
٤– امروز در جامعه چه ٥٠ در صدى كه در #انتخابات شركت نكرده اند و چه آنهايى كه شركت كرده اند همگى از سياست هاى اقتصادى و فرهنگى و اجتماعى حاكميت ناراضى اند اما اكثريت قريب به اتفاق خواهان سرنگونى نظام نيستند ، در اين نقطه همبستگى وجود دارد .
كدام تفكر در چهل سال گذشته با انتخاب #نوليبرالبسم_اقتصادى و تشكيل #اوليگارشى_مالى و #سرمايهدارى_تجارى اختلاف طبقاتى را تشديد و در عين حال باعث شكافهاى شديد اجتماعى شده است و به همبستگى ملى آسيب زده است(ناآرامى ٨٨ )
چرا اين تفكر امروزه از وفاق صحبت ميكند ، وفاق در مسئولين كه وجود دارد (اصلاحات و اصولگرا) ، به اين علت است كه در آينده نزديك با تغيير معادلات جهانى معادله نيروها به نفع انقلابيون در داخل نيز تغيير ميكند ، #اوليگارشى ايران ميخواهد هر گونه بروز و ظهور و قدرت گيرى انقلابيون انقلاب اسلامى را با بهانه وفاق سركوب كند، شايد این تغییر معادله نيروها آن چنان در جهان صورت گيرد كه صرفاً حذف فيزيكى دیگر كارساز نباشد.
هدایت شده از کانال ثقلین
8.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌اینجوری ذکر نگو...
دلت میمیره....😶🌫
🎥پست جدید..
حتما ببینید
┄┅┅┅┅❀✨❀┅┅┅┅
🪴✔️کانال طلبه حقیقت طلب
@talabehaqiqat
کانال خوبیه
عضوشید ضرر نمیکنید
هدایت شده از H.A
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک ملیون دینار معادل چهل ملیون تومن بهت میدم برگرد برو خونه ت جواب اولی نفر خیلی دیدنیه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
هدایت شده از عادل
.
♻️ وقتی در هر شرایطی زیر سؤالی
▪︎به شاهچراغ حمله شد، گفتند: جای گشت ارشاد، امنیت مردم رو تامین کنید. ولی وقتی تروریستها را دستگیر کردند، هشتگ نه به اعدام راه انداختند.
◾️ اسرائیل، نطنز و اصفهان را زد و شهیدان شهریاری و احمدی روشن را ترور کرد، گفتند: دیدید روسیه اس۳۰۰ نداد.
▪︎غزه اسرائیل را با طوفان الاقصی زد، نوشتند: خون رو با خون جواب نمیدن. طالبان پنجشیر را تصرف کرد: غوغا راه انداختند که : حکومت، حاضر به دفاع از مظلومان افغانی نیست!
▪︎تحریم که شدیم، تحلیل کردند که : به خاطر دشمنی تان با آمریکا است. اما وقتی امریکا از برجام خارج شد: نوشتند :به خاطر حمله شما به سفارت عربستان بود!
▪︎شهید رئیسی بدون برجام، تحریم را بی اثر کرد، گفتند: پولش رو که نمیتونید بیارید چه فایده! پولها که آزاد شد، گفتند: همه رو دادید فلسطین!
▪︎یه همت دانشمندان جوانمان واکسن ساختیم. توییت زدند که آب مقطره. واکسن را با پیگیری آقای رئیسی وارد کردیم، نوشتند: چینیه به درد نمیخوره!
▪️ با عربستان جنگ دیپلماتیک داشتیم، فریاد زدند: دیپلماسی بلد نیستید. با عربستان ارتباط برقرار کردیم، ناگهان گفتند: چی شد از شعارهای انقلاب عقب نشینی کردید؟!
▪︎هیئتها رونق گرفت، نوشتند: عزا بسه مردم نیاز به شادی دارند. جشن شادی چند کیلومتری غدیر برگزار شد، گفتند: امارات ماهواره فرستاده هوا شما ایستگاه صلواتی می زنید.
▪️ماهواره فرستادیم هوا، ناجوانمردانه گفتند: وقتی مردم تو اجاره خونه ماندهاند، ماهواره چه فایده داره! با چین قرارداد ساخت مسکن و با روسیه قرارداد همکاری بلند مدت نوشتیم، تحلیل نوشتند که کشور رو فروختید به چین و روسیه.
▪︎روسیه اسلحه از ما خرید: گفتند در جنگ اوکراین دخالت کردید! اعلام بی طرفی کردیم: گفتند از اسرائیل ترسیدید.
▪︎اسرائیل رو بزنیم: مقصر مائیم،چون چوب کردیم لانه زنبور و نزنیم میگن: ایران ترسید.
▪️خلاصه ما هر کاری بکنیم زیر سئوالیم. چون نوکران کدخدا شبانه روز مشغول کارند.
👈 فقط با سواد رسانه میتوانید در برابر این لشکر پنهان بجنگید و سنگر را خالی نکنید.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از شبکه افسران انقلاب اسلامی
♨️حکمت برخی تفاوتها و تناقضهای ظاهری در کُنشگری امامجامعه با کُنشگری خواص دلسوز، چیست؟
⁉️مثلا چرا امیرالمؤمنین(ع) از خلیفه سوم تا آنجا حمایت میکند که فرمود: «به خدا سوگند، آنقدر از او دفاع كردم كه ترسيدم گناهكار باشم»(خطبه۲۴۰نهجالبلاغه)؛
درحالیکه جناب ابوذر، چنان تیغ انتقاد و افشاگری علیه عثمان را تیز میکند که مغضوب و تعبید میشود؟
✍پاسخ #علامه_مصباح در کتاب "بزرگترین فریضه" ص۱۲۶-۱۲۹ نسبت به ضرورت توجه به اختلاف در روشها به تناسب شرایط زمان و مکان:
📌«هدف امربهمعروفو نهیازمنکر، اصلاح مفاسد و جلوگیری از رواج بدعتهاست. برای رسیدن به این هدف، در هر زمان و مکانی، و تحت شرایط مختلف، راههای عمل به این فریضه هم تغییر میکند.
📌.مطالعه سیر تاریخ صدر اسلام و سیره امیر مؤمنان(ع) و دیگر ائمه اطهار(علی) نشان میدهد که بهقدری اختلاف روشها و رفتارها دراینزمینه وجود دارد که آدمی تصور میکند بین رفتار این بزرگواران #تناقض وجود داشته است.
📌البته همه ما معتقدیم که آنها حلقههای یک زنجیر بههمپیوستهاند؛ ولی چون شرایط زمانی هریک از آنها متفاوت بود، روشهایشان نیز متفاوت به نظر میرسید. همه آنان، در پی احیای دین بودند؛ منتها بر اساس مقتضیات و شرایط زمانی و مکانی خاص خود
📌میتوان نمونههای فراوانی را در صدر اسلام جستوجو کرد. ابوذر(ع) یکی از بزرگترین صحابه پیامبر اکرم(ص) بهقدری به فریضه امربهمعروف و نهیازمنکر عنایت داشت و بدان عمل میکرد که عثمان، خلیفه سوم، را به ستوه آورد و موجب شد که وی او را به شام تبعید کند.
📌او در مقابل خلیفه، از باب نصیحت حاکم مسلمین، با صراحت انتقاد میکرد و رسواییهای مالی، بذل و بخششهای بیجا و جناحگرایی و باندبازی دستگاه خلافت را گوشزد مینمود تا کار به رسوایی کشیده شد. انتقادهای تند و صریح ابوذر در مقابل عثمان، به دلیل موقعیت خاص او در آن زمان بود؛ بهطوریکه عثمان نمیتوانست با او مقابله کند. موقعیت ابوذر در جامعه اسلامی، آنچنان بود که به این زودی نمیشد با او برخورد تند کرد.
📌در شام نیز چون تمام مردم، ابوذر را بهمنزله یکی از صحابه بزرگ پیامبر(ص) میشناختند، نمیتوانستند به او جسارتی کنند. او انتقادهای خود را از دستگاه معاویه ادامه داد تا اینکه معاویه از عثمان خواست که او را به مدینه بازگرداند.
📌نقل شده در مجلسی، کعبالاحبار، یهودی تازهمسلمان، برای نشان دادن خود، صحبتی کرد تا جواب ابوذر را داده باشد. ابوذر چنان به کعبالاحبار حمله کرد که سرش شکست و خون از آن جاری شد. ابوذر به او گفت ای یهودیزاده! تو میخواهی دین را به ما یاد بدهی؟!
📌در همان زمان، موقعیت امیرمؤمنان(ص) با ابوذر کاملاً متفاوت بود که وظیفه دیگری را میطلبید. البته امام علی(ع)، به صورتهای کلی و خصوصی، انتقادهایی را مطرح میکرد اما نه آنگونه که ابوذر عمل میکرد؛ چراکه موقعیت ایشان با ابوذر متفاوت بود. ایشان میکوشید تا با موعظه کردن، مردم را از اعمال ناصواب برحذر دارد. پس ابوذر وظیفهای داشت و امیر مؤمنان(ع) وظیفهای دیگر.
📌ازاینروست که نهتنها علی(ع) دراینزمینه با ابوذر مخالفتی نکرد، بلکه وقتی ابوذر را به ربذه تبعیت کردند، علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را فرستاد تا او را مشایعت کنند.
آنگاه کلام عجیبی را خطاب به ابوذر فرمود که در نهجالبلاغه نیز آمده است: «ای اباذر، همانا تو برای خدا به خشم آمدی، پس امید به کسی داشته باش که به خاطر او غضبناک شدی. این مردم برای دنیای خود از تو ترسیدند، و تو بر دین خویش از آنان ترسیدی.»
📌موقعیت علی(ع) در آن زمان، موقعیتی ویژه بود؛ بهگونهایکه مصلحت ایجاب نمیکرد برخورد ایشان همچون ابوذر باشد؛ زیرا ایشان، درصورتیکه بنای انتقادات شدید را در پیش میگرفتند، متهم میشدند که چون اعضای شورای ششنفره، که علی(ع) هم خود در میان آنها بود، او را برای خلافت رد کردهاند، کارشکنی میکند.
📌علی(ع) بهقدری تنها مانده بود که اگر انتقاد تندی میکرد، فوراً از دستگاه حکومتی شایعه میکردند که چون علی رأی نیاورده، حسادت میورزد و اسلام و نظام اسلامی را تضعیف میکند. اما ابوذر هیچگاه ادعای خلافت نداشت و ازاینروی نمیتوانستند او را چنین متهم کنند.
📌بنابراین هرکسی در هر موقعیت اجتماعی که قرار دارد، باید بکوشد وظیفه خود را درست تشخیص دهد و در هر پست و مقامی که قرار دارد، متناسب با شأن، مقام، موقعیت و شرایط زمانی و مکانی، آن کاری را انجام دهد که به نفع اسلام است؛ مثلاً نویسنده باید بنویسد، سخنران باید حرف بزند و مسئول رسمی کشور هم باید در اجرای احکام اسلام اهتمام داشته باشد.
📌البته گاه تشخیص کار صحیحی که به نفع اسلام باشد، مشکل است؛ چون در بسیاری از نمونهها، تعارض مصالح و مفاسد پیش میآید؛ اما درهرحال باید مصمم بود که به هرچه تشخیص داده شد عمل شود هرچند به قیمت شهادت باشد»
🔶🔹 @shabakeafsaran
هدایت شده از شبکه افسران انقلاب اسلامی
ایران کجای هوش مصنوعی جهان است؟
🔹مقام معظم رهبری در دیدار با رئیسجمهور و هیئت دولت بر لزوم تسلط ایران بر لایههای هوش مصنوعی تأکید کردند و فرمودند: در مسئله هوش مصنوعی، بهرهبردار بودن امتیاز نیست، لایههای عمیقی دارد که ین فناوری باید در آن لایهها مسلط شود و آن لایهها دست دیگران است.
🔹رهبری قبلاً هم در سخنانی به لزوم توجه به موضوع هوش مصنوعی تأکید کرده و فرمودند: یا در معاونت علمی رئیسجمهور یا در دانشگاه باید کاری کنیم که ما در دنیا حدّاقل در بین ۱۰ کشور اوّل در مورد هوش مصنوعی قرار بگیریم که امروز نیستیم.
🔹هوش مصنوعی با سرعتی بیسابقه در حال تغییر جهان است و ایران نیز نمیتواند از این تحولآفرین بینصیب باقی بماند؛ در حالی که قدرتهای جهانی به سمت تسلط بر این فناوری پیش میروند، ایران باید نقشه دقیق برای جایگاه خود در این منطقه ترسیم کند.
🔹یکی از موضوعات مهم در هوش مصنوعی، تجمیع سازمانها و نهادهای مرتبط با موضوع هوش مصنوعی در کشور بود که با درایت شهید رییسی و با تشکیل سازمان ملی هوش مصنوعی این اتفاق افتاد.
🔹سازمان ملی هوش مصنوعی ایران (AIO) یکی از سازمانهای تحت نظارت دولت جمهوری اسلامی ایران است و مسئولیت برنامهریزی و هماهنگی موضوعات و مسائل مربوط به هوش مصنوعی در کشور در سطوح مختلف دولتی را به عهده دارد. این سازمان به عنوان نهادی مستقل تحت نظر ریاست جمهوری فعالیت خواهد کرد.
🔹ایران در تولید علم مرتبط با هوش مصنوعی رتبه ۱۵ جهان را دارد، اما در کاربرد عملی این فناوری رتبه ۷۷ دنیا را دارد. برای بهبود این وضعیت، پیشنهادهایی مانند تقویت همکاریهای دانشگاهها و صنعت و حمایت از استارتآپها قابل توجه است. این شکاف میان تولید علم و بهرهبرداری از فناوریهای هوش مصنوعی نیاز به توسعه زیرساختها و همافزایی دستگاهها و ارگانهای مختلف دارد.
🔹هوش مصنوعی به عنوان یکی از مهمترین فناوریهای قرن حاضر، پتانسیل تغییر بنیادین زندگی انسان را دارد. پلیس هوشمند و شهرهای هوشمند از جمله کاربردهای هوش مصنوعی هستند که میتوانند هزینهها را کاهش داده و تحولات بزرگ ایجاد کنند.
🔹امروزه هوش مصنوعی در حوزههای مختلفی از جمله پزشکی (تشخیص بیماریها و توسعه دارو)، علوم هوافضا، اکتشافات فضایی، نظامی، هواشناسی، نقشهبرداری، تشخیص صدا و تصویر، بازیهای رایانهای و بسیاری دیگر، تحولات شگرفی ایجاد کرده است.
🔹رهبر انقلاب با تأکید بر لزوم تسلط بر لایههای عمیق هوش مصنوعی و دستیابی ایران به جایگاه برتر در میان ۱۰ کشور برتر این حوزه، مسئولیت بزرگی را بر دوش جامعه علمی و نخبگان کشور قرار داده است.
🔶🔹شبکه افسران انقلاب اسلامی
🔶🔹 @shabakeafsaran
هدایت شده از Majid
شیخ بهاءالدین عاملی در یکی از کتاب های خود مینویسد:
«روزی زنی نزد قاضی شکایت کرد که پانصد مثقال طلا از شوهرم طلب دارم و او به من نمیدهد. قاضی شوهر را احضار کرد. سپس از زن پرسید: آیا شاهدی داری؟
زن گفت: آری، آن دو مرد شاهدند.قاضی از گواهان پرسید: گواهی دهید که این زن پانصد مثقال از شوهرش طلب دارد.
گواهان گفتند: سزاست این زن نقاب صورت خود را عقب بزند تا ما وی را درست بشناسیم که او همان زن است. چون زن این سخن را شنید، بر خود لرزید!
شوهرش فریاد برآورد شما چه گفتید؟برای پانصد مثقال طلا، همسر من چهره اش را به شما نشان دهد؟! هرگز! هرگز! من پانصد مثقال را خواهم داد و رضایت نمیدهم که چهرهی همسرم درحضور دو مرد بیگانه نمایان شود.
چون زن آن جوانمردی و غیرت را از شوهر خود مشاهده کرد از شکایت خود چشم پوشید و آن مبلغ را به شوهرش بخشید.»
چه خوب بود که آن مرد با غیرت، جامعه امروز ما را هم میدید که چگونه رخ و ساق به همگان نشان میدهند و شوهران و پدران و برادرانشان نیز هم عقیده آنهایند و در کنارشان به رفتار آنان مباهات می کنند.
✔تاابدحق
هدایت شده از حسین
🔴 تحلیل های تک خطی از ماجرای مجلس
🔻ما گرفتار تحلیل های تک خطی و توئیتری هستیم. الزام اختصار کارکتری، باعث شده است فکر و قضاوت مان هم تک خطی باشد. کلا دچار یک عادت تحلیلی شدیم؛ بسیط انگاری حوادث.
تحلیل تک خطی یک ویژگی اصلی دارد و آن اینکه باید بسیار ساده شود تا قابل جمع بندی باشد. برای همین در اکثر اوقات در تحلیل های توئیتری یک نتیجه بیشتر وجود ندارد. ماجرای یا سیاه است یا سفید. ادم های یا خائن می شوند یا خادم. طبیعی است که سرریز این تحلیل ها به دیگر رسانه های اجتماعی نیز همین سوگیری نادرست را ایجاد می کند
🔻اما ابعادی که در تحلیل تک خطی نیست چیست؟
🔹معتقدم اقای پزشکیان اشتباه کرد از رهبرانقلاب اسم آورد. دلائلش روشن است و عبور کنیم. به نظرم یک یا دو وزیر پیشنهادی باید به دلیل نسبت با اغتشاش و فتنه حذف می شدند. این نیز احتمالا روشن است
🔻حالا این حرف ها چه تفاوتی با خطای تحلیل تک خطی دارد؟
🔹ثمره نهایی خطای تحلیل های تک خطی اینست که افراد احساس شکست می کنند. احساس ناامیدی از آینده. احساس اینکه همه یا اکثرا خائنند. احساس اینکه تا همه را تکفیر نکنند دلشان خنک نمی شود.
🔹اما تحلیل چند وجهی ثمره اش اینست که اشکال را می بیند اما جامع تحلیل می کند و دچار مطلق انگاری نمی شود. ویژگی تحلیل جامع اینست که در نسبت با واقعیت شکل می گیرد
🔻اما آنچه باید روشن شود چیست؟
🔹حالا که ماجرا روشن شد بیائید کمی فکر کنیم. چرا؟ دقیقا چرا رهبرانقلاب با این لیست همراهی کردند؟ چه تفاوتی بین ما و رهبری وجود دارد که ایشان اجمالا تائید می کنند و ما برنمی تابیم و به خسارت محض میرسیم؟
🔹دقت کنیم بالاخره رهبرانقلاب اجمالا این افراد را برای تصدی وزارت خانه ها تائید کردند. ممکن است بگوئیم از بین نامزدهای که پزشکیان آورده است رهبری تائید کردند. درست است. مجلس هم با همین استدلال حق داشت رد کند و بگوید دولت گزینه بهتری بیاورد. اما باز دقیق شویم. رهبری انقلاب همین گزینه را می توانستند رد کنند. اما نکردند. اگر انقدر مثل ما ماجرا را حیثیتی می دیدند باید رد می کردند. فرق تحلیل ما و ایشان چیست؟ به نظرم ریشه همه بحث ها اینجاست
🔹بجز علت ها به حکمت ها هم فکر کنیم. چه بسا لازم بود خبر درز کند تا یک واقعیت را پیش روی ما قرار دهد. فرق تحلیل ما و رهبری انقلاب. چه بسا حکمتش اینجاست.
🔻این تفاوت ها کجاست؟ دقیق تر شویم
1⃣ یکم. رهبرانقلاب پذیرفتند که مردم به یک جهت گیری سیاسی منسوب به غیرانقلابی رای دادند. احتمالا خیلی از ما ها هنوز در فضای انتخاباتیم و دوست داریم کابینه دلخواه ببندیم. پس گام اول پذیرفتن واقعیت است. حالا رهبرانقلاب با همین واقعیت می خواهند کشور را جلو ببرند. با خودمان مرور کنیم. ببینیم ما نیز در دل همین نیت داریم؟ چه بسا اگر نیت مان این بود همچنان در دعوای جلیلی ها و قالیبافی ها نمی ماندیم
2⃣ دوم. رهبرانقلاب از دولت ها حمایت می کنند. حمایت حداکثری رهبری انقلاب دلیل روشن دارد آنهم صلاح مردم و کشور و انقلاب است. این دولت موفق شود موفقیت همه است. پس حمایت نیز شد یک اصل. در شعار نمانیم. اگر حمایت را پذیرفتیم لوازمی بر آن حاکم است. یعنی باید کمک کرد آنچه رئیس جمهور فکر می کند درست است، همان پیش رود تا بعدا نگویند نشد و نگذاشتید. نقد و اصلاح نیز در مسیر اجرا
3⃣ سوم اینکه رهبرانقلاب آدم ها را صفر و یک نمی بینند. آدم ها به دو دسته خائن و خادم تقسیم نمی شوند. نگاه حذفی ندارند. شاخص ارزیابی تعیین می کنند اما می دانند که آدم ها را نمی توان از آسمان آورد. همین ها هستیم که هستیم. آدم ها نقطه قوت دارند و ضعف . باید جمع زد. شرایط آدم ها را می بینند. همه نمی توانند بصیرت انقلابی داشته باشند. یکی ممکن است یک جا اشتباه کندو بعدا پیشمان شود. راه بازگشت برای آدم ها می بینند. برای همین است با امثال لاریجانی و انصاری و احمدی نژاد و غیره هم کار می کند و حذف شان نمی کند. اساسا هنر رهبری انقلاب اینست که با همین افراد انقلاب را سمت قله برده است
4⃣ چهارم.رهبرانقلاب پیچیدگی اجرا را می بیند. آرمان خواهی را بدون واقع نگری توهم می داند. می داند که اصل اول حرکت کشور است. توقف کشور به دلائل طبیعی طی پنج ماه اول سال خسارت بالایی به کشور زده است. باید کشور حرکت کند. باید وزرا تعیین شوند تا چرخ کشور بچرخد. اصلاح باید در حرکت صورت گیرد. کشورتاب و تحمل توقف بیش از این ندارد
✅ خلاصه اینکه جامع ببینیم. تحلیل مان را به افق تحلیلی رهبری انقلاب نزدیک کنیم. امیدوار باشیم و صبوری کنیم. وظیفه و تکلیف ما این روزها چشم به چشم رهبری است که چه چیز را هدف گرفتند؛ هدف اصلی نیز فقط کمک به دولت است تا کارهای انقلاب و مردم پیش رود.
#مهدیان