هدایت شده از شبکه افسران انقلاب اسلامی
❌شفیعی کدکنی با سرودن دو شعر از جنبش زن زندگی آزادی و اغتشاشات 1401 حمایت علنی کرد و در سال 1402 در ملأ عام دختر هوشنگ ابتهاج (سایه) بهایی زاده توده ای را در آغوش گرفت حالا در سال 1403 وزیر علوم در نخستین روزهای وزارت به دیدارش می رود!
🔶🔹شبکه افسران انقلاب اسلامی
🔶🔹 @shabakeafsaran
هدایت شده از شبکه افسران انقلاب اسلامی
عجب!
با ادبیات صمیمی رئیسی مرثیه ناامیدی ملی می سراییدند و از صافی و صادقی پزشکیان برق تولید می کنند!
#جریان_تحریف
#سرطان_اصلاحات
🔶🔹شبکه افسران انقلاب اسلامی
🔶🔹 @shabakeafsaran
هدایت شده از جهاد تبیین
🔴مثل پیاز! (گفت و شنود کیهان)
گفت: دیروز آقای دکتر علی انتظاری جامعهشناس برجسته و انقلابی و رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی را برکنار کردند.
گفتم: چرا؟! به چه علت؟!
گفت: در مناظره تلویزیونی با دکتر ارمکی به توطئه آمریکائی اسرائیلی پائيز ۱۴۰۱ اشاره کرده و درباره مرگ مهسا امینی از واژه «نفله» استفاده کرده و بلافاصله هم عذرخواهی کرده بود!
گفتم: چه نیازی به عذرخواهی بود؟ حالا با آقای دکتر ارمکی که دهها اهانت به مردم و نظام کرده و دروغهای شاخدار گفته بود چه کردند؟!
گفت: ای عوام! کجای کاری؟ آن وزارت علوم دولت شهید رئیسی بود که محسن برهانی استاد دانشگاه به شهید الداغی اهانت کرده و او را نفله نامیده بود و عذرخواهی هم نکرد ولی دولت شهید رئيسی کاری به کارش نداشت. الان دکتر انتظاری با آن شخصیت برجسته علمی به خانمی که به علت هنجارشکنی بازداشت شده و سکته کرده و فوت شده بود نفله میگوید و بعد عذرخواهی هم میکند ولی اخراجش میکنند!
گفتم: آقای پزشکیان که با این برخوردها مخالف است. وزیر علوم ایشان هم که سابقه اینگونه کارها را ندارد.
گفت: پس این اقدامات نفرتانگیز و ضدعلمی کار چه کسانی است؟ چطوری باید آنها را شناخت؟!
گفتم: از طریق کارنامه! چون پوشه سوابق این افراد مثل پیاز است هرکس آن را باز کند و بخواند از شدت تاسف گریهاش میگیرد!
🛑#جهاد_تبیین
🌐@TABEIN_14
هدایت شده از عموفیدل 🔆
سکانس اول: ظریف سکاندار تعیین کابینه پیشنهادی میشود
سکانس دوم: ظریف تحت عنوان معاون راهبردی پست دائمی میگیرد
سکانس سوم: دقیقا چند روز قبل از رای اعتماد مجلس به کابینه ظریف قهر میکند!!(چون به خیال خام خودش فک میکرد حضرت آقا مخالفت میکنه خواست بگه دیدین گفتم نمیذارن کار کنیم )
سکانس اصلی: پزشکیان با صحنهسازی جلوه میدهد تک تک وزرا مورد تایید رهبری و نه ظریف هستند
سکانس تاسفبار: برخی نمایندگان سادهلوح بازی خورده و با کنار گذاشتن ملاکهای قطعی رهبری، حتی به منحرفترین وزرای پیشنهادی رای میدهند.
سکانس پایانی: بلافاصله پس از رای اعتماد کامل مجلس به دولت، ظریف یهویی آشتی میکند و به معاونتش باز میگردد!!!
سکانس تیر خلاص: ظریف در نخستین اظهارات جدیدش اظهار داشت ۷۰ درصد کابینه را ما چیدیم!
و هرگاه کسی عقل و فرمان ولی امر را کنار گذارد، تباه شد
✍دکتر محمد علی صدر
#عموفیدل🔻
💢@amoofidel
https://rubika.ir/amoofidel روبیکا
هدایت شده از سرالاسرار
پیشنهاد می کنم کتاب نظم جهانی کیسینجر را نه یک بار که چندین بار مطالعه کنید؟!
نگاهی موسع در شناخت دشمن به شما می دهد. بویژه بخش مربوط به انقلاب اسلامی ایران و تحلیلش از بنیادگرایی شیعی بسیار آموزنده است.
بی خود نیست که تمام هست و نیست و دارایی های خود را برای شکست جمهوری اسلامی سرخط آورده اند.
کیسینجر معتقد است که تنها قدرت قابل بقا و تکثیر در برابر لیبرال سرمایه داری آمریکا فقط اسلام سیاسی شیعه می باشد. تمدن چین کنفوسیوسی و روس ارتدوکسی رقیب تمدنی_ حیثیتی غرب تلقی نمی شوند.
او معتقد است سطح منازعه غرب با ایران، ایدئولوژیک و زیربنایی و سطح منازعه غرب با روس و چین،استراتژیک و روبنایی است.
او و نظیر او مانند برژنیسکی، فوکویاما،تافلر به جد معتقد هستند که تنها راه خلاصی آمریکا از دست پدیده "انقلاب سیاسی شیعه" در ایران نه جنگ مستقیم نظامی یا تحریم اقتصادی که کشاندن سطح تقابل غرب و ایران از وضعیت ایدئولوژیک به ساحت استراتژیک می باشد و آنگاه قدم های تاکتیکی بهتر و کیفی تر قابل برداشته شدن است...
امام ره، بدرستی امام "جنگ عقیده ها بودند" او و نائب ایشان به درستی متوجه شده اند؛ تا مادامی که سطوح منازعه حفظ شود، روند نزول و فروپاشی گفتمان غرب در برابر گفتمان انقلاب اسلامی ایران غیر قابل توقف است.
کافی است این روزها به گسترش منطق و ایدئولوژی اسلام سیاسی شیعه ایرانی در بیخ کاخ سفید و سایر پایتخت های بلاد کفر، نگاه خریدارانه بیاندازید...
* پوریا طیبی کارشناس مسائل راهبردی
@safavali
لطفا کانال سرالاسرار را به دیگران معرفی فرمایید🙏
جهت تبادل نظرات با شخصی ادمین
@Saf_avali
هدایت شده از Faramarz .M
▪️وفاق ملى يعنى چه؟
✍️ دکتر سیدمحمود رمکهاشمی
▪️چه در دوران تبليغات انتخابات اخير رياست جمهورى و چه بعد از انتخاب #پزشكيان به عنوان رييس جمهور دو كلمه اى كه بارها از زبان روزنامه هاى زرد وابسته به اوليگارشى مالى و چه از زبان اشرافيت سياسى اصولگرا و اصلاحات وابسته به اوليگارشى به گوش مي رسد #وفاق_ملى است.
نكات عمده اى را يادآورى مي كنيم؛
١– در ادبيات سياسى، ما #همبستگى_ملى داريم كه معطوف به جامعه است ، به عنوان مثال در زمان محمد رضا پهلوى اكثريت ملت ايران چه به عنوان كنشگر و چه بصورت ذهنى، مجذوب شعارها و آرمانهاى #انقلاب_اسلامى شدند و بر عليه حاكميت شاه عمل شد و آن رژيم ساقط گرديد ، تجلى اين همبستگى ملى #رفراندوم جمهورى اسلامى بود كه ٩٨/٢ در صد مردم به آن رأى آرى دادند.
٢– آنچه كه امروز از زبان #اشرافيت سياسى به عنوان #وفاق_ملى شنيده ميشود معطوف به مسئولان است نه جامعه .
اتفاقاً مسئولانى كه بعد از ترورهاى اوليه دهه ٦٠ و به خصوص از ابتداى دهه ٧٠ با تسلط #نوليبرالبسم در جهان و نظام تك قطبى در جمهورى اسلامى مسلط شدند، از عوامل اصلى دور شدن نظام از آرمانهاى انقلاب اسلامى و ناراضى شدن جامعه ناشى از فشارهاى اقتصادى و فرهنگى بوده اند .
نحوه تفكر و بينش مسئولان در حاكميت جمهورى اسلامى مشخص ميكند آيا آنها ميخواهند عملاً آرمانهاى انقلاب اسلامى را در جامعه جارى كنند يا اينكه ميخواهند در سياست داخلى و خارجى تابع نظام تك قطبى و ليبراليسم اقتصادى باشند ؟
پاسخ به اين دو پرسش نشان ميدهد كه مسئولينى كه همگى مسلمان و متدين هستند وابستگى فكرى به اوليگارشى مالى دارند يا وابستگى فكرى به انقلاب اسلامى دارند؟
مگر ميتوان تصور كرد شهيد بهشتى و شهيد رجايى بتوانند با ابوالحسن بنى صدر و هاشمى رفسنجانى در اداره مملكت و بينش داخلى و خارجى وفاق داشته باشند ؟
يا اينكه آیا ميتوان تصور كرد #شهيد_رييسى با #حسن_روحانى در اداره مملكت وفاق داشته باشد؟
امروز ميتوان تصور كرد كه #اشرافيت_سياسى وابسته به بورژوازى بوروكراتيك (اوليگارشهاى وابسته به رانتهاى دولتى) كه در نحله هاى ساختگى اصلاحات و اشرافيت اصولگرا تجلى يافته اند بتواند با نيروهاى عدالت خواه كه پيرو تفكرات انقلابی رهبرى هستند در اداره مملكت وفاق داشته باشند؟
٣– در ٤٥ سال گذشته هر زمان كه در حاكميت جمهورى اسلامى معادله نيروها به سمتى رفت كه عناصر عدالت خواه دست بالا را داشته اند با شوك حذف فيزيكى و يا به هم ريخته شدن جامعه معادله نيروها به نفع نيروهاى واپس گرا كه اتفاقاً هميشه وفاق داشته اند (اصلاحات و اصولگرا) تغيير كرده است؛ ترورهاى ابتداى دهه شصت، فتنه ٨٨، سقوط بالگرد در ارديبهشت ١٤٠٣ نمونه هاى مشخص آن است.
٤– امروز در جامعه چه ٥٠ در صدى كه در #انتخابات شركت نكرده اند و چه آنهايى كه شركت كرده اند همگى از سياست هاى اقتصادى و فرهنگى و اجتماعى حاكميت ناراضى اند اما اكثريت قريب به اتفاق خواهان سرنگونى نظام نيستند ، در اين نقطه همبستگى وجود دارد .
كدام تفكر در چهل سال گذشته با انتخاب #نوليبرالبسم_اقتصادى و تشكيل #اوليگارشى_مالى و #سرمايهدارى_تجارى اختلاف طبقاتى را تشديد و در عين حال باعث شكافهاى شديد اجتماعى شده است و به همبستگى ملى آسيب زده است(ناآرامى ٨٨ )
چرا اين تفكر امروزه از وفاق صحبت ميكند ، وفاق در مسئولين كه وجود دارد (اصلاحات و اصولگرا) ، به اين علت است كه در آينده نزديك با تغيير معادلات جهانى معادله نيروها به نفع انقلابيون در داخل نيز تغيير ميكند ، #اوليگارشى ايران ميخواهد هر گونه بروز و ظهور و قدرت گيرى انقلابيون انقلاب اسلامى را با بهانه وفاق سركوب كند، شايد این تغییر معادله نيروها آن چنان در جهان صورت گيرد كه صرفاً حذف فيزيكى دیگر كارساز نباشد.
هدایت شده از کانال ثقلین
8.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌اینجوری ذکر نگو...
دلت میمیره....😶🌫
🎥پست جدید..
حتما ببینید
┄┅┅┅┅❀✨❀┅┅┅┅
🪴✔️کانال طلبه حقیقت طلب
@talabehaqiqat
کانال خوبیه
عضوشید ضرر نمیکنید
هدایت شده از H.A
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک ملیون دینار معادل چهل ملیون تومن بهت میدم برگرد برو خونه ت جواب اولی نفر خیلی دیدنیه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
هدایت شده از عادل
.
♻️ وقتی در هر شرایطی زیر سؤالی
▪︎به شاهچراغ حمله شد، گفتند: جای گشت ارشاد، امنیت مردم رو تامین کنید. ولی وقتی تروریستها را دستگیر کردند، هشتگ نه به اعدام راه انداختند.
◾️ اسرائیل، نطنز و اصفهان را زد و شهیدان شهریاری و احمدی روشن را ترور کرد، گفتند: دیدید روسیه اس۳۰۰ نداد.
▪︎غزه اسرائیل را با طوفان الاقصی زد، نوشتند: خون رو با خون جواب نمیدن. طالبان پنجشیر را تصرف کرد: غوغا راه انداختند که : حکومت، حاضر به دفاع از مظلومان افغانی نیست!
▪︎تحریم که شدیم، تحلیل کردند که : به خاطر دشمنی تان با آمریکا است. اما وقتی امریکا از برجام خارج شد: نوشتند :به خاطر حمله شما به سفارت عربستان بود!
▪︎شهید رئیسی بدون برجام، تحریم را بی اثر کرد، گفتند: پولش رو که نمیتونید بیارید چه فایده! پولها که آزاد شد، گفتند: همه رو دادید فلسطین!
▪︎یه همت دانشمندان جوانمان واکسن ساختیم. توییت زدند که آب مقطره. واکسن را با پیگیری آقای رئیسی وارد کردیم، نوشتند: چینیه به درد نمیخوره!
▪️ با عربستان جنگ دیپلماتیک داشتیم، فریاد زدند: دیپلماسی بلد نیستید. با عربستان ارتباط برقرار کردیم، ناگهان گفتند: چی شد از شعارهای انقلاب عقب نشینی کردید؟!
▪︎هیئتها رونق گرفت، نوشتند: عزا بسه مردم نیاز به شادی دارند. جشن شادی چند کیلومتری غدیر برگزار شد، گفتند: امارات ماهواره فرستاده هوا شما ایستگاه صلواتی می زنید.
▪️ماهواره فرستادیم هوا، ناجوانمردانه گفتند: وقتی مردم تو اجاره خونه ماندهاند، ماهواره چه فایده داره! با چین قرارداد ساخت مسکن و با روسیه قرارداد همکاری بلند مدت نوشتیم، تحلیل نوشتند که کشور رو فروختید به چین و روسیه.
▪︎روسیه اسلحه از ما خرید: گفتند در جنگ اوکراین دخالت کردید! اعلام بی طرفی کردیم: گفتند از اسرائیل ترسیدید.
▪︎اسرائیل رو بزنیم: مقصر مائیم،چون چوب کردیم لانه زنبور و نزنیم میگن: ایران ترسید.
▪️خلاصه ما هر کاری بکنیم زیر سئوالیم. چون نوکران کدخدا شبانه روز مشغول کارند.
👈 فقط با سواد رسانه میتوانید در برابر این لشکر پنهان بجنگید و سنگر را خالی نکنید.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از شبکه افسران انقلاب اسلامی
♨️حکمت برخی تفاوتها و تناقضهای ظاهری در کُنشگری امامجامعه با کُنشگری خواص دلسوز، چیست؟
⁉️مثلا چرا امیرالمؤمنین(ع) از خلیفه سوم تا آنجا حمایت میکند که فرمود: «به خدا سوگند، آنقدر از او دفاع كردم كه ترسيدم گناهكار باشم»(خطبه۲۴۰نهجالبلاغه)؛
درحالیکه جناب ابوذر، چنان تیغ انتقاد و افشاگری علیه عثمان را تیز میکند که مغضوب و تعبید میشود؟
✍پاسخ #علامه_مصباح در کتاب "بزرگترین فریضه" ص۱۲۶-۱۲۹ نسبت به ضرورت توجه به اختلاف در روشها به تناسب شرایط زمان و مکان:
📌«هدف امربهمعروفو نهیازمنکر، اصلاح مفاسد و جلوگیری از رواج بدعتهاست. برای رسیدن به این هدف، در هر زمان و مکانی، و تحت شرایط مختلف، راههای عمل به این فریضه هم تغییر میکند.
📌.مطالعه سیر تاریخ صدر اسلام و سیره امیر مؤمنان(ع) و دیگر ائمه اطهار(علی) نشان میدهد که بهقدری اختلاف روشها و رفتارها دراینزمینه وجود دارد که آدمی تصور میکند بین رفتار این بزرگواران #تناقض وجود داشته است.
📌البته همه ما معتقدیم که آنها حلقههای یک زنجیر بههمپیوستهاند؛ ولی چون شرایط زمانی هریک از آنها متفاوت بود، روشهایشان نیز متفاوت به نظر میرسید. همه آنان، در پی احیای دین بودند؛ منتها بر اساس مقتضیات و شرایط زمانی و مکانی خاص خود
📌میتوان نمونههای فراوانی را در صدر اسلام جستوجو کرد. ابوذر(ع) یکی از بزرگترین صحابه پیامبر اکرم(ص) بهقدری به فریضه امربهمعروف و نهیازمنکر عنایت داشت و بدان عمل میکرد که عثمان، خلیفه سوم، را به ستوه آورد و موجب شد که وی او را به شام تبعید کند.
📌او در مقابل خلیفه، از باب نصیحت حاکم مسلمین، با صراحت انتقاد میکرد و رسواییهای مالی، بذل و بخششهای بیجا و جناحگرایی و باندبازی دستگاه خلافت را گوشزد مینمود تا کار به رسوایی کشیده شد. انتقادهای تند و صریح ابوذر در مقابل عثمان، به دلیل موقعیت خاص او در آن زمان بود؛ بهطوریکه عثمان نمیتوانست با او مقابله کند. موقعیت ابوذر در جامعه اسلامی، آنچنان بود که به این زودی نمیشد با او برخورد تند کرد.
📌در شام نیز چون تمام مردم، ابوذر را بهمنزله یکی از صحابه بزرگ پیامبر(ص) میشناختند، نمیتوانستند به او جسارتی کنند. او انتقادهای خود را از دستگاه معاویه ادامه داد تا اینکه معاویه از عثمان خواست که او را به مدینه بازگرداند.
📌نقل شده در مجلسی، کعبالاحبار، یهودی تازهمسلمان، برای نشان دادن خود، صحبتی کرد تا جواب ابوذر را داده باشد. ابوذر چنان به کعبالاحبار حمله کرد که سرش شکست و خون از آن جاری شد. ابوذر به او گفت ای یهودیزاده! تو میخواهی دین را به ما یاد بدهی؟!
📌در همان زمان، موقعیت امیرمؤمنان(ص) با ابوذر کاملاً متفاوت بود که وظیفه دیگری را میطلبید. البته امام علی(ع)، به صورتهای کلی و خصوصی، انتقادهایی را مطرح میکرد اما نه آنگونه که ابوذر عمل میکرد؛ چراکه موقعیت ایشان با ابوذر متفاوت بود. ایشان میکوشید تا با موعظه کردن، مردم را از اعمال ناصواب برحذر دارد. پس ابوذر وظیفهای داشت و امیر مؤمنان(ع) وظیفهای دیگر.
📌ازاینروست که نهتنها علی(ع) دراینزمینه با ابوذر مخالفتی نکرد، بلکه وقتی ابوذر را به ربذه تبعیت کردند، علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را فرستاد تا او را مشایعت کنند.
آنگاه کلام عجیبی را خطاب به ابوذر فرمود که در نهجالبلاغه نیز آمده است: «ای اباذر، همانا تو برای خدا به خشم آمدی، پس امید به کسی داشته باش که به خاطر او غضبناک شدی. این مردم برای دنیای خود از تو ترسیدند، و تو بر دین خویش از آنان ترسیدی.»
📌موقعیت علی(ع) در آن زمان، موقعیتی ویژه بود؛ بهگونهایکه مصلحت ایجاب نمیکرد برخورد ایشان همچون ابوذر باشد؛ زیرا ایشان، درصورتیکه بنای انتقادات شدید را در پیش میگرفتند، متهم میشدند که چون اعضای شورای ششنفره، که علی(ع) هم خود در میان آنها بود، او را برای خلافت رد کردهاند، کارشکنی میکند.
📌علی(ع) بهقدری تنها مانده بود که اگر انتقاد تندی میکرد، فوراً از دستگاه حکومتی شایعه میکردند که چون علی رأی نیاورده، حسادت میورزد و اسلام و نظام اسلامی را تضعیف میکند. اما ابوذر هیچگاه ادعای خلافت نداشت و ازاینروی نمیتوانستند او را چنین متهم کنند.
📌بنابراین هرکسی در هر موقعیت اجتماعی که قرار دارد، باید بکوشد وظیفه خود را درست تشخیص دهد و در هر پست و مقامی که قرار دارد، متناسب با شأن، مقام، موقعیت و شرایط زمانی و مکانی، آن کاری را انجام دهد که به نفع اسلام است؛ مثلاً نویسنده باید بنویسد، سخنران باید حرف بزند و مسئول رسمی کشور هم باید در اجرای احکام اسلام اهتمام داشته باشد.
📌البته گاه تشخیص کار صحیحی که به نفع اسلام باشد، مشکل است؛ چون در بسیاری از نمونهها، تعارض مصالح و مفاسد پیش میآید؛ اما درهرحال باید مصمم بود که به هرچه تشخیص داده شد عمل شود هرچند به قیمت شهادت باشد»
🔶🔹 @shabakeafsaran