#مناسبت_ها
#روز_استحکام_خانواده
🌳رسول اكرم (صلى الله عليه و آله):
🌹بهترين مردان امّت من كسانى هستند كه نسبت به خانواده خود خشن نباشند و اهانت نكنند و دلسوزشان باشند و به آنان ظلم نكنند.
🌷خَيرُ الرِّجالِ مِن اُمَّتىَ الَّذينَ لا يَتَطاوَلُونَ عَلى أَهليهِم و َيَحِنُّونَ عَلَيهِم و َلا يَظلِمُونَهُم؛
📗مكارم الأخلاق، ص 216.
✨#بسماللهالرحمنالرحیم
🌿هواے ڪهنہ این شهر تازه دم ڪرده
گناهڪاریمان «تُنزل النِقم» ڪرده
🌿«ظلمتُ نَفسے» ما را شنید دلبر و گفٺ:
امان ز نفس ڪسے ڪہ بہ خود ستم ڪرده
#سلام برتنهاگل نرگس💚
📌 او خواهد آمد…
🔹 او خواهد آمد…
از کوچهها و جنگلهای بارانخورده…
و با آمدنش قاصدکانِ بهشنبمنشسته، بعد از شبی طولانی، نفسی تازه میکنند.
🔸 مردی با رنگینکمانی هزاررنگ از خوبیها،
از پسِ ابرها رخ مینماید و بلبلها نغمهسرایی میکنند که روزگار غم تمام شد و نوبت شادی آمد.
▫️ #او_خواهد_آمد...
از کوچهها و جنگلهای بارانخورده...🍃🌸✨
صبح سه شنبه زیباتــــون گرم به آفتابـــ پر مهر عالمتــاب🌤
ان شاالله که شروع چهارمین روز هفتتون آغاز خوبی هاو زیباتر و مفیدتر از هر روزتون باشه🌱
#خوشا به حالِ کسی که خلوتش را شما پُر کرده اید..
صاحبِ دلهای بیقرار 💙 :)
#خدایا
برکت رو به زندگی ما برگردان 🍃 🌸
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#الهیبهامیدتو... 🌱
🍃🌼 ﷽🌼🍃
✨ ❄️
🔸امام باقر (علیه السلام):
✍🏻وَاللَّهِ، ما تَرَکَ اللَّهُ أرضاً مُنذُ قُبِضَ آدَمُ علیه السلام إلّا وفیها إمامٌ یُهتَدى بِهِ إلَى اللَّهِ، وهُوَ حُجَّتُهُ عَلى عِبادِهِ، ولا تَبقَى الأَرضُ بِغَیرِ إمامٍ حُجَّةٍ للَّهِِ عَلى عِبادِهِ
🔰به خدا سوگند، خداوند از هنگامى که آدم (علیه السلام) را قبض روح کرد، زمین را بدون امامى که با او به خدا ره جویند، رها نکرد و او حجّت بر بندگان خداست و زمین، بدون امامى که حجّت خدا بر بندگانش باشد، باقى نمىماند.
📚الکافی جلد1 صفحه179
💠 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
*🍃🌼 🍃 *
#امــــــــروز ⬇️
📌 سه شنبه
🌞 18/ بهمن/1401
هجری شمسی
🌙 16/رجب/1444هجری قمری
📿#ذکــر_روز_سهشنـبه
🌟«یا ارحم الراحمین»💯
«ای بخشنده ترین بخشندگان»
🔹روز سه شنبه متعلق به سه امام، »امام زین العابدین (علیه السلام)،امام محمد باقر (علیه السلام) و امام جعفر صادق (علیه السلام) می باشد.
🍃🌸🍃
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥دکلمه خوانی دختر قمی محیا عامری در مراسم جشن تکلیف دختران در محضر رهبر انقلاب
از مدرسه هندویان پردیسان، قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️و فــرزندانتان را
از تـرس فقر نـکـشید!
مـا آنـها و شما
را روزی میدهیم
مسلماً کشتن آنها
گناهی بزرگ است.
ســوره اسـراء 🎴 آیـه ۳۱..
#نی_نی♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥰🥰😘
الهی خدا تا سال دیگه این موقع:
بچه های سالم و صالح
خوش روزی، خوش فکر ،خوش صورت، خوش سیرت، خوش قدم، خوش رو، خوش اخلاق، خوش بخت
بی منت و پر برکت
به همه فرزند دوستان، دو قلو عنایت کنه
بحق صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 ریزش ساختمانها در استان حلب سوریه بر اثر زلزله ویرانگر سحرگاه امروز
@onlineQom
اخبار مهم را ابتدا اینجا ببینید🔺
اولین و بزرگترین رسانه خبری قمیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 ریزش ساختمان براثر زلزله ۷.۸ ریشتری بامداد امروز مرز ترکیه و سوریه
@onlineQom
💠 روایتی قابل تأمل برای کسانی که نماز را سبک میشمارند‼
🔻امام صادق (عليه السلام):
اِذا قامَ الْعَبْدُ فِى الصَّلاةِ فخَفّفَ صَلاتَهُ قالَ اللهُ تَبارَكَ وَ تَعالى لِمَلائِكَتِهِ: اَما تَرَوْنَ اِلى عَبْدى كَانَّهُ يَرى اَنَّ قَضاءَ حَوائِجِهِ بِيَدِ غَيْرى! اَما يَعْلَمُ اَنَّ قَضاءَ حَوائِجِهِ بِيَدى؟
❇️ هرگاه بندهاى به نماز بايستد و آن را سبك بهجاآورد، خداوند به فرشتگانش میگويد:
به بندهام نمینگريد؟
گويا برآوردن حاجتهايش را به دست كسى جز من میداند؟
آيا او نمیداند تأمين نيازهايش به دست من است؟
📚 كافى، ج ۳، ص ۲۶۹، ح ۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «خیلی ذوق دارم که میتونم رهبر عزیزم رو از نزدیک ببینم و با ایشون نماز بخونم»
🔹رهبر انقلاب در جشن فرشتهها: جشن تکلیف یک جشن واقعی است، با خدا دوست بشوید.
🔹کشور شما در گذشته زنهای بزرگی داشته امروز زنهای برجسته تعدادشان از گذشته بیشتر است و شما سعی کنید جز این زنان باشید. روایت جالب یک خبرنگار کوچک از جشن فرشته هایی که با حضور رهبر انقلاب برگزار شد
🌸سلامتی رهبر عزیزمون صلوات 🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 غرش عقابها در دل کوه‼
#ایران#دهه_فجر
┅✧❁☀️❁✧┅
🔆 هر دم از این باغ بری می برسد...
🌀 بعد از عفو مدبرانه و حکیمانه و عاقلانه مقام معظم رهبری که شامل حال بسیاری از اغتشاش گران اخیر شد ، عده ای به اسم انقلابی که باز هم برای بار چندم بعد از حوادث بنزین و بعد از وقایع واکسن و... توان و قدرت تحلیل این حرکت رهبری را نداشتند ، زبان کنایه و نقد خود را باز کردند و مستقیم و غیرمستقیم به این تدبیر رهبری و رئیس محترم قوه قضائیه ایراد گرفتند !!!!
👈 وقتی کسی مبانی #ولایت_فقیه خود را قوی نکرده باشد و #منظومه_فکری رهبری را خوب کار نکرده باشد ، باید هم چنین حرفهای غلطی بزند ، باید هم مثل همان جماعت ضد واکسن بگوید رهبری را تحت تاثیر قرار دادند ، به رهبری اطلاعات غلط دادند ، رهبری مجبور شد و...
🔰 بارها عرض کردیم تا کسی #تاریخ_تحلیلی_اسلام را خوب کار نکند و خوب یاد نگیرد ، از درک و فهم بسیاری از تصمیمات رهبری عاجز است .
👈 رهبری معظم همان کاری را کردند که بهترین کار در شرایط کنونی بود ،
👈 در زمانی که رسانه های دشمن مدام نظام را به سخت گیری و زندانی کردن های بی دلیل جوانان متهم می کردند ، این حرکت مدبرانه رهبری نشان داد نظام اهل بخشش است ، نظام اهل عفو جوانان فریب خورده است ، نظام بین آنهایی که با سرویس های اطلاعاتی دشمن در ارتباط بوده و بین آنهایی که هیجانی شدند و گول خوردند ، فرق قائل است.
👈 این تصمیم رهبری برای همدلی بیشتر جامعه بسیار عالی و مدبرانه بود.
⬅️ آن افرادی هم که می گویند شاید این افراد آزاد شده از عقیده خود برنگردند و دوباره این کارها را تکرار کنند ، باید به عرض آنها برسانیم اگر تاریخ تحلیلی زمان فتح مکه را می خواندید و بخشش بزرگان قریش که در جنگ احد جلوی پیامبر (ص) ایستادند و تا مرز به شهادت رساندن ایشان پیش رفتند را می دانستید ، درک این تصمیم رهبری برای شما راحت بود.
⬅️ پیامبر (ص) خیلی راحت می توانست ابوسفیان و همسرش هند را به جرم شهادت رساندن عمویش حمزه قصاص کند ، اما نکرد ،
افراد مهم دیگر را هم بخشید. 👈👈 پیامبر (ص) می دانست آنها ممکن است بعدا غلط کاری دیگری کنند اما ملاک را حال فعلی افراد گرفت و بخشش را لازم دید و اعدام نکرد.👉👉
👌 عزیزان انقلابی
⬅️ خواهش می کنیم کمی تاریخ تحلیلی اسلام بخوانید ، خواهش می کنیم رفتار حضرت امیر بعد از جنگ جمل و صفین با یارانی که با ایشان مخالفت کردند را بخوانید ، خواهش می کنیم کمی منظومه فکری رهبری را بخوانید ، به جای گشت زدن های مجازی بیخود برویم سمت مطالعه عمیق.
✅ در اینجا تشکر ویژه هم از حاج اقا اژه ای می کنیم که #عفو_پدرانه رهبری را تکمیل کردند و گفتند برای این افراد به شرط عدم تکرار ، سوء سابقه ای درج نمی کنیم تا بعدا دچار مشکل نشوند ، احسنت به این تدبیر اقای #اژه_ای
🔆 باز هم تبعیض خبری
✍️ شاهد یک اتفاق تلخ در دوکشور سوریه وترکیه بودیم ولی در این بین باز شاهد تعبیض خبری بین کشور سوریه که سالها در گیر جنگ داخلی بوده واز نظر اقتصادی وزیر ساختی ضعیف تر از ترکیه است ولی شاهد بی عدالتی بزرگی از سوی رسانه ها هستیم تمام رسانه ها وگروه تیتر خبری شان شده ترکیه،تمام رسانه های خبری تلویزیون وغیر فقط زلزله ترکیه را مخابره وپوشش می دهند اصلا مثل اینکه در سوریه هیچ اتفاقی نیوفتاده اصلا مثل اینکه در سوریه چند شهر کامل ویران نشده لطفا به زلزله سوریه بیشتر به پردازید این بی عدالتی خبری را فریاد بزنید صدای مردم ستمدید ومظلوم سوریه باشید مظلومیتی که اردغان یکی از مسببات اصلی آن است.
#لبیک_یا_خامنه_ای
#دهه_فجر_مبارکباد
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat/4235001869C41c082b340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کاربرد رسانه در قرن ۲۱
⭕️ اگر سواد برخورد با این پدیده را نداشته باشید، حتماً فریب خواهید خورد!
⭕️ رسانههای امروز #توهم_دانایی در ما به وجود آوردهاند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فضل و رحمت گسترده خداوند
🔘حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻🎥هیچ وقت یه شتر رو عصبانی نکنید!!
توی روسیه یه نگهبان وقتی میخواست افسار شتر رو بگیره شتر امتناع میکنه و نگهبان هم با مشت میزنه به صورتش
و این گونه شتر مرد نگهبان رو میکشه!😐
✅ @qome_ziba
راهای تقویت #کرامت_نفس دانش آموزان
1. مسئولیت دادن به دانش آموزان و قدردانی از کارهای نیک آنها.
2. در تمام امور برای دانش¬آموز ارزش قائل شویم و حتی¬الامکان در امور، نظر او را نیز جویا شویم.
3. برجسته سازی رفتارهای مثبت دانش آموزان در مدرسه.
4. عدم تمسخر دانش آموزان؛ هرگز دانش آموزان را مسخره یا سرزنش ننمائید. فراموش نکنید که هر کلامی که از شما صادر میشود روی او تأثیر میگذارد.
5. به احساسات دانش آموزان احترام بگذارید؛ هرگز نسبت به تردیدها، ترسها، عقاید و افکار آنان بیتفاوت نباشید.
6. تشویق به پیشرفت آنها؛ پیشرفت دانش آموزان را ارج نهید.
7. عقاید و ارزشهای خود را با دانش آموزان در میان بگذارید. با آنان صحبت نمائید تا بدین وسیله به آنها اعتماد به نفس ببخشید.
8. پذیرفتن دانش آموزان در هر شرایط؛ دانش آموزان را در هر شکل، رفتار و شرایط(همانگونه که هستند) پذیرا باشید تا بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.
9. دانش آموزان را با یکدیگر مقایسه منفی نکنید، چرا که هر دانش آموزی خصایص، ویژگیها، استعدادها و توانائیهای مربوط به خود را دارد.
10. پذیرفتن نقاط قوت دانش آموزان؛ نقاط قوت و ويژگي¬هاى مثبت دانش آموزان را جست و جو كنيد و به آنها متذكر شويد.
11. رفتار بد دانش آموز را از شخصیت او جدا بدانید.
12. شخصیت معنوی برای دانش آموزان قایل شوید بطور مثال؛ از او تقاضای دعا کنید و به او التماس دعا بگویید.
13. دانش آموزان را امانت الهی دانستن و رعایت حقوق انسانی و شرعی در کرامت بخشی فرزند موثر است.
14. انتخاب القاب نیکو برای دانش آموزان؛ القاب نیکو برای دانش آموزان انتخاب کنید و آنها را به نام¬های زیبا صدا کنید.
15. نقاط مثبت دانش آموزان بهانه ای برای ارتباط با او بدانید
16. تقویت حس همکاری؛ انجام فعالیت¬هایی که حس همکاری را در دانش آموزان پرورش می¬دهد را پیشنهاد دهید وتشویق کنید.
17. ایجاد فضایی امن برای بیان عقاید؛ در مدرسه فضایی فراهم شود تا هر دانش آموز بتواند افکار و عقاید خود را بیان کند.
18. جهت دهی مشاوره به صبر، در مقابل ناکامی¬ها و فهماندن این نکته به دانش آموز که؛ برای هر در بستهای کلیدی وجود دارد و هیچگاه دری بسته نمیماند.
19. احترام به حریم خصوصی دانش آموزان؛ حريم خصوصى و امور شخصي دانش آموزان را محترم شماريد.
20. استفاده از دانش آموزان در بهبود امور جاری مدرسه؛ از مشارکت تمام دانش آموزان در بهبود امور جارى مدرسه هم فكرى واستفاده کنید.
21. برگزاری انتخابات در امور مهم و جاری مدرسه.
22. گوش کردن به سخنان آنها؛ اختصاص وقت کافی برای گوش دادن به سخنان دانش آموزان.
23. رفتار بزرگوارانه با آنها؛ دانش آموزان را بزرگ دیدن و بزرگوارنه با ایشان برخورد کردن.
24. فراهم نمودن زمینه های خود ابرازی در کلاس مانند: درس دادن، پاسخ دادن، دلیل آوردن و... .
25. ایجاد فرصت برای ارائه توانمندی¬ها؛ یعنی مربی باید به گونهای فضا-سازی کند که هریک از دانش آموزان حداقل در یک زمینه (اعم از درسی، ورزشی، اخلاقی، انضباطی، هنری و...) ممتاز باشند.
26. معرفی الگوها؛ به گونه¬ای که موجب امیدواری دانش آموزان در رسیدن به مراتب بالاتر شده و از اسطوره سازی¬های غلط، که موجب یأس و نا¬امیدی می¬شود، پرهیز شود.
27. ایجاد ارتباط خاص با افرادی که دچار مشکل هستند؛ (مربی باید با صحبت خصوصی با این افراد، آنها را در زمینه شخصیت، توانمندی و استعدادهایش آگاه سازد).
💎 سه نشانه انسان صبور‼
❤️پيامبراكرم (صلیالله علیهوآله):
🔸 عَلامَةُ الصّابِرِ فِى ثَلاثٍ: اَوَّلُها، اَنْ لايَكْسِلَ، وَالثَّانِيَةُ، اَنْ لايَضْجُرَ، وَالثّالِثَةُ، اَنْ لايَشْكُوَ مِنْ رَبِّهِ عز و جل لاِنَّهُ اِذا كَسِلَ فَقَدْ ضَيَّعَ الْحَقَّ وَ اِذا ضَجِرَ لَمْ يُؤَدِّ الشُّكْرَ، وَاِذا شَكا مِنْ رَبِّهِ عز و جل فَقَدْ عَصاهُ
✍🏻🔹 نشانه ی انسان صبور در سه چيز است:
1⃣- اينكه كسل نمیشود.
2⃣ـ دل تنگ نمیشود.
3⃣ـ از پروردگارش شكايت نمیكند.
👌🏻چراكه وقتى كسل شود، حق را تباه خواهد كرد
👌🏻و هنگامى كه دلتنگ شد، سپاسگزارى نمیكند
👌🏻و وقتى كه از پروردگارش شكايت كند، گناه خواهد كرد.
📚 بحارالانوار،۷۱/۸۶
💠 به دنبال سوتی دیگران نباشیم!
🔻پيامبر خدا (صلىاللهعليهوآله):
لا تَطلُبوا عَثَراتِ المؤمنينَ؛ فإنّ مَـن تَتَبّعَ عَثَراتِ أخيهِ تَتَبّعَ اللّهُ عَثَراتِهِ ...
⚠️ لغزشهاى مسلمانان را نجوييد كه هر كس لغزشهاى برادرش را پى جويد، خداوند لغزشهاى او را پيگيرى میكند...
📚 كافي: ۲/۳۵۵/۵
🌸🍃🌸🍃
#زن کیست....؟؟؟
✍🏻اولین کسی که با دیکتاتوری عظیم فرعون
دلیرانه به پا خواست...
یک مرد نبود بلکه یک زن بود.... (بانو آسیه)
اولین کسی که از مبارکترین آب روی زمین زمزم نوشید ! یک زن بود... (هاجره خاتون)
اولین کسی که به محمد المصطفی ﷺ ایمان آورد ...!
یک زن بود... (بانو خدیجه)
اولین کسی که خونش برای #اسلام ریخته شد
و شهید شد ....!
یک زن بود... (بانو سمیه)
اولین کسی که مالش را در راه اسلام داد !!
یک زن بود....(بانو خدیجه)
اولین کسی در #قرآن که خداوند از بالای هفت آسمان به حرفش گوش داد یک زن بود ...
(سوره مجادله آیه 1)
اولین کسی که سعی صفا و مروه را انجام داد !!
یک زن بود... (بانو هاجر)
اکنون میلیونها حاجی باید حرکات آن #زنها را انجام دهند وگرنه #حج آنها قبول نمی شود.....
می نویسم تا همه بدانند ...!
📎#زن_برای_اسلام_افتخار_است